Ik ben het eens met die analyse, maar ik ageer tegen de schuld te veel bij China leggen. Uiteraard zijn daar ook fouten gemaakt, net als overal.quote:Op maandag 21 december 2020 10:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
In Europa is het ook onderschat ja, dat klopt. Het nonsens noemen vind ik onnodig. Zuid-Korea en Taiwan hadden ervaring met SARS, dus die hadden al een hele infrastructuur en waren wellicht bereid eerder en harder op te treden, wellicht omdat daar minder snel gezegd zou worden: Dit was totaal onnodig.
Effectief is eind februari vanuit de WHO gecommuniceerd dat landen waakzaam moesten zijn en klaar moesten zijn om maatregelen te nemen als er verspreiding binnen het land gevonden was. Dat is volgens mij ook wat gedaan is.
Heel Nederland slikt medicijnen uit China en vreet eten uit Rusland. Zal allemaal wel meevallen.quote:
Het aanbod droogt inderdaad wel aardig op... Hopen dat de prijzen in ieder geval een beetje gaan stabilizeren.quote:Op maandag 21 december 2020 10:49 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)pnieuw-gestegen.html
Dat moeten we idd zeker, onze eigen verantwoordelijkheid nemenquote:Op maandag 21 december 2020 11:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik ben het eens met die analyse, maar ik ageer tegen de schuld te veel bij China leggen. Uiteraard zijn daar ook fouten gemaakt, net als overal.
China heeft op 12 januari de genetic sequence gedeeld met het WHO. Wuhan ging al in januari in lockdown. Mens-op-mens-overdracht werd gedeeld op 22 januari. Wij konden nog tot half maart op wintersport naar Italië, waar toen al tijden een gigantische uitbraak was. Dus ja.
Begrijp me niet verkeerd, dit bedoel ik niet als Rutte-bashing ofzo. Maar laten we gewoon met z'n allen onze eigen verantwoordelijkheid nemen en niet naar anderen wijzen. (In algemene zin bedoel ik dit, niet als aanval richting jou)
Die beginnen maar een kroeg want daar is straks een tekort.quote:Op maandag 21 december 2020 10:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stelling van de dag: wie zich niet wil vaccineren, moet maar niet in de zorg met kwetsbare mogen werken.
Ik ben bezig met scenario's waar ik niet mee bezig wil zijn. Nog meer druk op IC verpleegkundigen leggen.quote:Op maandag 21 december 2020 10:24 schreef Jazeg het volgende:
@:Lenny_Leonard is het ondertussen nog te doen in het ziekenhuis?
Sterkte. Het lijkt me echt heel zwaar nu in de ziekenhuizen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben bezig met scenario's waar ik niet mee bezig wil zijn. Nog meer druk op IC verpleegkundigen leggen.
quote:Op maandag 21 december 2020 11:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Die Russen zijn niet te vertrouwen joh, daar moet je helemaal niet mee in zee gaan al ontwikkelen ze een vaccin dat 100% effectief is en bieden ze het je gratis aan.
quote:Op maandag 21 december 2020 11:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rusland kwam juli/augustus met de berichten dat Sputnik klaar was. Daarna kwamen ze binnen een dag nadat Pfizer kwam met de mededeling dat het meer effectief was dan die van Pfizer. Het is toch niet raar dat je dan gaat twijfelen? Zeker aangezien het nagenoeg niet mogelijk was om onafhankelijk onderzoek te doen op dat vaccin vanuit het buitenland.
Rusland, China en veel andere landen kunnen zeker hele goede technologische ontwikkelingen doen, maar ik vind het naïef om te denken dat politiek niet de boventoon voert.
Punt is niet dat je het voor zoete koek moet slikken. Punt is dat je het niet totaal moet diskwalificeren. We zullen zien, de samenwerking met AstraZeneca gaat het wel duidelijk makenquote:Op maandag 21 december 2020 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs de Russen zelf zijn sceptisch. En niet zonder reden...
https://www.nu.nl/coronav(...)ilig.html?redirect=1
[..]
Zelfs Poetin wil het vaccin niet ondubbelzinnig nemen:
[..]
Sterkte strijder 💪quote:Op maandag 21 december 2020 11:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben bezig met scenario's waar ik niet mee bezig wil zijn. Nog meer druk op IC verpleegkundigen leggen.
Heb ook een afdeling met 25 procent verzuim. 4 verpleegkundigen ex covid en niet hersteld (meer dan 2 maanden geleden covid gehad). Aangevuld met nog een aantal momenteel covid.quote:Op maandag 21 december 2020 11:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sterkte. Het lijkt me echt heel zwaar nu in de ziekenhuizen.
China en transparant, sorry dat gaat er bij mij niet in, dat die feestjes echt zijn, zou kunnen maar ze zijn gek genoeg om het te organiseren voor de foto's. Natuurlijk geloof ik wel dat ze in een zekere mate hun vrijheden terug hebben, dat mag ook wel na 3 maanden strikte lockdown maar dan nog is hun vrijheid relatief, wij zouden niet zo kunnen leven.quote:Op maandag 21 december 2020 11:13 schreef Elan het volgende:
@:Tarado je kunt gewoon tot op zekere hoogte journalistiek voeren hoor in China. Je moet alleen niet Oeigoeren die net op transport zijn gezet proberen te interviewen want dan krijg je speciale aandacht of men durft niet met je te praten.
Maar de situatie rondom Corona is vrij transparant en die feesten zijn echt. Het is ook makkelijk te verklaren want zodra zich onverhoopt toch een Coronalijer aandient gaat een hele wijk gewoon 2 weken dicht.
Ze zijn maar wat trots op hun aanpak en willen dat graag aan de wereld tonen. Het is in hun ogen namelijk een overwinning van de dictatuur op de sociaal democratie met zijn omslachtige bestuurscultuur.
Heel veel sterkte daar!quote:Op maandag 21 december 2020 11:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb ook een afdeling met 25 procent verzuim. 4 verpleegkundigen ex covid en niet hersteld (meer dan 2 maanden geleden covid gehad). Aangevuld met nog een aantal momenteel covid.
Ook 5 besmettingen in een nachtdienst gehad.
Natuurlijk is die vrijheid relatief maar wel effectief.quote:Op maandag 21 december 2020 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
China en transparant, sorry dat gaat er bij mij niet in, dat die feestjes echt zijn, zou kunnen maar ze zijn gek genoeg om het te organiseren voor de foto's. Natuurlijk geloof ik wel dat ze in een zekere mate hun vrijheden terug hebben, dat mag ook wel na 3 maanden strikte lockdown maar dan nog is hun vrijheid relatief, wij zouden niet zo kunnen leven.
Tering. En jullie zullen niet de enige zijn. Enig idee wat dit doet voor jullie capaciteit tov maart/april? Sterkte iig!quote:Op maandag 21 december 2020 11:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb ook een afdeling met 25 procent verzuim. 4 verpleegkundigen ex covid en niet hersteld (meer dan 2 maanden geleden covid gehad). Aangevuld met nog een aantal momenteel covid.
Houdt dat zorgpersoneel zich dan zo slecht aan de maatregelen?quote:Op maandag 21 december 2020 11:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik weet het, dus een jaar alles opruimen en dan mogen ze komen, heel transparant allemaalquote:Op maandag 21 december 2020 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk is die vrijheid relatief maar wel effectief.
Er gaat volgende maand trouwens een internationaal team van de WHO naar China om ter plaatse de oorsprong van Covid-19 te onderzoeken
Zouden ze westerse bestuurders willen verleiden om ook eens na te denken over een dergelijk bestuursmodel?quote:Op maandag 21 december 2020 11:13 schreef Elan het volgende:
@:Tarado je kunt gewoon tot op zekere hoogte journalistiek voeren hoor in China. Je moet alleen niet Oeigoeren die net op transport zijn gezet proberen te interviewen want dan krijg je speciale aandacht of men durft niet met je te praten.
Maar de situatie rondom Corona is vrij transparant en die feesten zijn echt. Het is ook makkelijk te verklaren want zodra zich onverhoopt toch een Coronalijer aandient gaat een hele wijk gewoon 2 weken dicht.
Ze zijn maar wat trots op hun aanpak en willen dat graag aan de wereld tonen. Het is in hun ogen namelijk een overwinning van de dictatuur op de sociaal democratie met zijn omslachtige bestuurscultuur.
Denk dat ze het vooral op het werk oplopen per ongeluk, niet omdat ze na werk feestjes af gaan.quote:Op maandag 21 december 2020 11:29 schreef Fred het volgende:
[..]
Houdt dat zorgpersoneel zich dan zo slecht aan de maatregelen?
quote:Twee Nederlandse patiënten naar Duitsland gebracht
Twee Nederlandse patiënten die met een coronabesmettingen op de ic liggen worden naar Duitsland overgebracht. Het gaat om een patiënt die nu in Haarlem ligt, en een patiënt in het ziekenhuis in Almelo.
Ze worden per helikopter vervoerd. De eerste vlucht gaat van Haarlem naar Dortmund. Daarna vliegt de helikopter terug naar Almelo om ook de tweede patiënt naar Dortmund te brengen. Eind oktober werden er voor het laatst Nederlandse patiënten naar Dortmund vervoerd.
Volgens een woordvoerder van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) heeft het altijd de voorkeur om patiënten binnen Nederland op te nemen. Door de toename van het aantal besmettingen naderen de ic's hun maximale capaciteit weer en daarom is het dus nodig om tot verplaatsing naar Duitsland over te gaan.
Intussen zijn de ic's bezig op te schalen, maar daarvoor is personeel van andere afdelingen nodig, aldus het LCPS.
https://nos.nl/liveblog/2(...)om-virusmutatie.html
Die 4 verpleegkundigen hebben die zelf ook in het ziekenhuis gelegen of waren dit mensen die thuis hebben gezeten?quote:Op maandag 21 december 2020 11:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Transparant in de zin dat je daar gewoon zelf onderzoek kunt doen en mensen spreken niet de communicatie vanuit de overheid.quote:Op maandag 21 december 2020 11:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet het, dus een jaar alles opruimen en dan mogen ze komen, heel transparant allemaal
China transparant, maar Rusland is niet te vertrouwen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Er gaat volgende maand trouwens een internationaal team van de WHO naar China om ter plaatse de oorsprong van Covid-19 te onderzoeken
Zou je dat willen? Qua virusaanpak is het inderdaad wel heel effectief.quote:Op maandag 21 december 2020 11:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zouden ze westerse bestuurders willen verleiden om ook eens na te denken over een dergelijk bestuursmodel?
Dus zelfs de medische mondkapjes en kleding helpen niet tegen corona? Vraag ik me toch af waarom de bevolking ze dan moet dragen in winkels etc.quote:Op maandag 21 december 2020 11:31 schreef Momo het volgende:
Denk dat ze het vooral op het werk oplopen per ongeluk, niet omdat ze na werk feestjes af gaan.
quote:Op maandag 21 december 2020 11:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Dus zelfs de medische mondkapjes en kleding helpen niet tegen corona? Vraag ik me toch af waarom de bevolking ze dan moet dragen in winkels etc.
Daarnaast kan de zorg dan wel iets leren van de brandweer: die zorgen er ook voor dat ze niet het slachtoffer worden van de brand die ze blussen.
Ik ben er wat te vaak geweest denk ik en heb in die tijd een gezond (of ongezond) wantrouwen opgebouwd maar transparant zijn ze zeker niet. Wacht eerst even die bevindingen af van die wetenschappers dan horen we wel hoe transparant het allemaal was en wat voor vrijheden ze kregen om zelfstandig onderzoek te doen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Transparant in de zin dat je daar gewoon zelf onderzoek kunt doen en mensen spreken niet de communicatie vanuit de overheid.
Het is ook geen Noord Korea meer of zo. Al proberen ze dat bij tijd en wijle wel te zijn.
Bedoel met transparantie dat je in principe gewoon zelf naar China kan om te kijken hoe de situatie ter plekke is. Relatie met Rusland is veel meer verziekt door allerlei incidenten.quote:Op maandag 21 december 2020 11:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
China transparant, maar Rusland is niet te vertrouwen.
Nee natuurlijk niet.quote:Op maandag 21 december 2020 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou je dat willen? Qua virusaanpak is het inderdaad wel heel effectief.
Was er in in Duitsland niet onlangs een IC arts/IC verpleegkundige die buitenlandse covid patiënten (waaronder een Nederlander) had gedood?quote:
https://www.deutschlandfu(...)am:article_id=489655quote:Virologe Drosten: Informationslage „noch lückenhaft“
Die Berichte über eine neue, ansteckendere Coronavirus-Variante in Großbritannien beunruhigen den Berliner Virologen Christian Drosten nach eigenen Angaben nicht. Eine stärkere Bindung des Virus an Rezeptoren im Körper etwa müsse nicht besser sein für das Virus, sagte Drosten im Dlf.
...
Großbritanniens Premierminister Boris Johnson hatte gesagt, die Virus-Variante sei 70 Prozent ansteckender als die ursprüngliche. „Diese Zahl ist einfach so genannt worden“, sagte Drosten. „Plötzlich steht so ein Wert im Raum und keiner weiß überhaupt, was damit gemeint ist.“ Um zu wissen, ob ein Virus besser oder schneller übertragbar sei, müsse man schauen, wer wen infiziert habe und wie lange das gedauert habe. „Bei aller Kenntnis über dieses Virus würde einen das wundern, wenn sich so ein Parameter jetzt noch erheblich verändern würde“, sagte Drosten. An der Sequenz des Virus sehe man, dass es eine Mutation in der Rezeptorbindungsstelle gebe. Die Bindung an den Rezeptor sei stärker. Das müsse aber nicht unbedingt besser sein für das Virus.
Gidslandquote:Op maandag 21 december 2020 11:40 schreef Tijn het volgende:
Duitsland is niet overtuigd dat de nieuwe mutatie echt zoveel kwaad kan en hecht ook weinig waarde aan de claim dat het "70% besmettelijker" is.
[..]
https://www.deutschlandfu(...)am:article_id=489655
Dit gaat over westerse journalisten die ter plekke een item opnemen. Heeft niets met allerlei overheidspropaganda te maken. Neem aan dat China ook wel het belang van dergelijke internationale onderzoeken in ziet.quote:Op maandag 21 december 2020 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben er wat te vaak geweest denk ik en heb in die tijd een gezond (of ongezond) wantrouwen opgebouwd maar transparant zijn ze zeker niet. Wacht eerst even die bevindingen af van die wetenschappers dan horen we wel hoe transparant het allemaal was en wat voor vrijheden ze kregen om zelfstandig onderzoek te doen.
Volgensmij is die 70% ook volledig uit de lucht gegrepen en klinkt heel dramatisch maar als je je bedenkt dat 100% 1x besmettelijker zou zijn is 70% natuurlijk niet wat je wil maar het is ook niet zo dat je direct een R0 van 4 hebt.quote:Op maandag 21 december 2020 11:40 schreef Tijn het volgende:
Duitsland is niet overtuigd dat de nieuwe mutatie echt zoveel kwaad kan en hecht ook weinig waarde aan de claim dat het "70% besmettelijker" is.
[..]
Dan is het echt niet van "jongens ga jullie gang maar" dat is gewoon de aard van het beestje niet al kan je in dit geval beter beest zeggen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit gaat over westerse journalisten die ter plekke een item opnemen. Heeft niets met allerlei overheidspropaganda te maken. Neem aan dat China ook wel het belang van dergelijke internationale onderzoeken in ziet.
Ik zou graag meer onafhankelijk bevestigde onderzoeksresultaten zien om dat cijfer te ondersteunen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Volgensmij is die 70% ook volledig uit de lucht gegrepen en klinkt heel dramatisch maar als je je bedenkt dat 100% 1x besmettelijker zou zijn is 70% natuurlijk niet wat je wil maar het is ook niet zo dat je direct een R0 van 4 hebt.
Snap ik, maar die Christian Dorst is wel echt een goede hoor. Sterker, heeft het - als een van de weinigen - eigenlijk steeds bij het rechte einde gehad. Zowel in positieve als in negatieve zin. Zeker serieus te nemen dus.quote:Op maandag 21 december 2020 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou graag meer onafhankelijk bevestigde onderzoeksresultaten zien om dat cijfer te ondersteunen.
Wat er nu gebeurt is dat iedereen alweer in paniek met een getal aan de haal is gegaan overal.
Dat laatste blijkt niet echt uit hun handelen. WHO werd tegengewerkt in maart, internationale onderzoekers mogen niet komen (of dat inmiddels anders is weet ik niet). WaPo journalisten kwamen op een zwarte lijst begin dit jaar. Etc.quote:Op maandag 21 december 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit gaat over westerse journalisten die ter plekke een item opnemen. Heeft niets met allerlei overheidspropaganda te maken. Neem aan dat China ook wel het belang van dergelijke internationale onderzoeken in ziet.
Jij gaat toch ook gewoon op visite? Hou maar op te oordelen over anderen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Plus dat dan ook daarna de grenzen dicht moeten blijven.
Want mensen moeten echt naar een Franse camping of gaan skiën.
Sommige mensen gaan 'dood' als ze niet op vakantie kunnen.
13.000 per dag is toch behoorlijk, dat is wel bemoedigend!quote:Op maandag 21 december 2020 10:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ederland-genoeg.html
Laten ze eerst beter onderzoek doen ja. 70 procent zou heel veel zijn....quote:Op maandag 21 december 2020 11:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wij zijn geen eiland he.quote:Op maandag 21 december 2020 11:56 schreef BeriBeri het volgende:
Beetje paniekreactie dat gedoe in de UK, de gemuteerde variant schijnt ook al enige tijd in Nederland te zijn, dat wordt toch ook niet afgesloten van de rest van de EU
1 ding weten we wel zeker. De Britse wetenschappers beschikken over veel meer informatie hierover dan de Duitse.quote:Op maandag 21 december 2020 11:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
waarom stellen ze dan een reisverbod in ?quote:Op maandag 21 december 2020 11:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
het zekere voor het onzekere, zijn ze een keer daadkrachtig is het weer niet goed.quote:Op maandag 21 december 2020 12:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom stellen ze dan een reisverbod in ?
Ze zeggen dat deze al veel eerder wijdverspreid was in de UK. Op nu.nl lees ik een percentage van rond de 60% van de gevallen door de nieuwe variant voor een paar regio's al ergens begin december.quote:Op maandag 21 december 2020 11:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat iedereen het zekere voor het onzekere neemt.quote:Op maandag 21 december 2020 12:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Groepsdruk..omdat anderen het doen laten wij het ook maar doen.quote:Op maandag 21 december 2020 12:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat wederzijdse wantrouwen is er nu eenmaal, je kunt je ook afvragen wat daar uiteindelijk allemaal van waar is van wat er hier allemaal over China gezegd en geschreven wordt en of dat niet net zo goed een vorm van staatspropaganda is.quote:Op maandag 21 december 2020 11:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat laatste blijkt niet echt uit hun handelen. WHO werd tegengewerkt in maart, internationale onderzoekers mogen niet komen (of dat inmiddels anders is weet ik niet). WaPo journalisten kwamen op een zwarte lijst begin dit jaar. Etc.
Vrij slecht, ze hebben net hun derde golf achter de rug.quote:Op maandag 21 december 2020 08:26 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in Iran met dit coronavirus?
Dat was in het prille begin, nog voor het in Europa was, al een grote shitshow met heel vel besmettingen en heel veel doden.
Hie is het daar de afgelopen maanden gegaan?
Dan hoop ik maar niet dat ze mensen met een Mazda tegen de muur zettenquote:Op maandag 21 december 2020 12:09 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Groepsdruk..omdat anderen het doen laten wij het ook maar doen.
WHO staat gewoon op de payroll van China. Daar moeten we niks spannends van verwachten.quote:Op maandag 21 december 2020 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
wie zegt dat het niet goed is ?quote:Op maandag 21 december 2020 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zekere voor het onzekere, zijn ze een keer daadkrachtig is het weer niet goed.
jij netquote:Op maandag 21 december 2020 12:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wie zegt dat het niet goed is ?
Dat mag met 2 mensen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Jij gaat toch ook gewoon op visite? Hou maar op te oordelen over anderen.
Balk / splinter
Je doet er naar mijn mening echt veel te makkelijk over, maar oke.quote:Op maandag 21 december 2020 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat wederzijdse wantrouwen is er nu eenmaal, je kunt je ook afvragen wat daar uiteindelijk allemaal van waar is van wat er hier allemaal over China gezegd en geschreven wordt en of dat niet net zo goed een vorm van staatspropaganda is.
quote:Op maandag 21 december 2020 12:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Ze zeggen dat deze al veel eerder wijdverspreid was in de UK. Op nu.nl lees ik een percentage van rond de 60% van de gevallen door de nieuwe variant voor een paar regio's al ergens begin december.
Als het echt zo erg was dan hadden we daar nu al een R-waarde des doods moeten zien.
Hm dat geeft toch te denken.quote:Op maandag 21 december 2020 12:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat heeft iemand gisteravond gepost, deze variant is dus vooral in South & East
Het RIVM heeft nog maar 1 geval gevonden met hun steekproeven toch? Dat betekent waarschijnlijk dat het al verder verspreid is binnen Nederland maar nog niet wijdverspreid.quote:
Wat een stijging zeg.quote:Op maandag 21 december 2020 12:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veel plezier samen.quote:Op maandag 21 december 2020 12:15 schreef Noek het volgende:
Vanmorgen politie in mn pand. Uitgelegd dat ik gewoon mn pand in mag en dat er verder niemand, op mijn huishouden na, komt. Echt, wat een nare bedoening eigenlijk. Dat ik mezelf moet gaan verantwoorden in mijn pand. Hou daar echt een rotgevoel aan over want heel even ging ik twijfelen of ik iets verkeerd deed en of ik straks ook nog iets moest gaan aanvechten wat extra stress veroorzaakt maar ze gingen na mijn uitleg wel weg en wensten me sterkte en ik dat wenste ik hen ook voor nieuwjaarsnacht. En nu gaan we daten!
Die drukte op Pancras station! Worden weer heel wat nieuwe gevallen.quote:Op maandag 21 december 2020 12:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aanvullend daarop:quote:Op maandag 21 december 2020 12:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:We report a rapidly growing lineage in the UK associated with an unexpectedly large number of genetic changes including in the receptor-binding domain and associated with the furin cleavage site. Giventhe experimentally-predicted and plausible phenotypic consequences of some of these mutations, (ii) their unknown effects when present in combination, and (iii) the high growth rate of B.1.1.7 in the UK, this novel lineage requires urgent laboratory characterisation and enhanced genomic surveillance worldwide.
https://virological.org/t(...)-spike-mutations/563
De Iraniërs die ik wel eens spreek (en nog steeds in Iran wonen) spreken van doden die in de goten van de straat liggen en over massagraven die men verborgen probeert te houden. Al zijn die natuurlijk ook al lang gespot op satellietbeelden.quote:Op maandag 21 december 2020 12:10 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Vrij slecht, ze hebben net hun derde golf achter de rug.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/iran/
De geregistreerde doden zijn hoofdwaarschijnlijk maar een fractie van de werkelijkheid.
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-53598965
"The government's own records appear to show almost 42,000 people died with Covid-19 symptoms up to 20 July, versus 14,405 reported by its health ministry."
We zijn nu 40.000 officiele doden verder dus ga er maar van uit dat dit ook maar een fractie is van wat er werkelijk overleden is.
Volgens Marion Koopmans is dat geen probleem.quote:Op maandag 21 december 2020 12:20 schreef Predator40 het volgende:
Het is toch te hopen dat de vaccins goed blijven werken op de mutaties, anders beginnen we weer van voren af aan.
Sinovac en Sinopharm, waarbij de tweede virus zijn DNA aanvalt en eerste een meer klassiek vaccin is a la Moderna.quote:Op maandag 21 december 2020 12:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hebben de Chinezen zelf eigenlijk al een vaccin ontwikkeld?
Ik lees tot nu toe niets anders dan geruststelling daarover.quote:Op maandag 21 december 2020 12:20 schreef Predator40 het volgende:
Het is toch te hopen dat de vaccins goed blijven werken op de mutaties, anders beginnen we weer van voren af aan.
Waarmee China overigens lekker zijn invloed in Afrika en Latijns-Amerika uit kan breiden. Want kijk eens, hier. Vaccins, van ons. Terwijl al die gierige Westerse landen alles voor zichzelf houden! Leve China!quote:Op maandag 21 december 2020 12:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Sinovac en Sinopharm, waarbij de tweede virus zijn DNA aanvalt en eerste een meer klassiek vaccin is a la Moderna.
Is nog een hoop onduidelijkheid over de effectiviteit.
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-55212787
dat is wel heel makkelijk en onzinquote:Op maandag 21 december 2020 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat wederzijdse wantrouwen is er nu eenmaal, je kunt je ook afvragen wat daar uiteindelijk allemaal van waar is van wat er hier allemaal over China gezegd en geschreven wordt en of dat niet net zo goed een vorm van staatspropaganda is.
Ik lees het als dat hij claimt dat er in Nederland meer gevallen van de mutatievariant zijn dan in Nederland. Of gaat het niet over die mutatie?quote:Op maandag 21 december 2020 12:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik lees het als de "viral load per case", maar misschien lees ik het verkeerd...
Ik zal het eens vragen gewoon aan hemquote:Op maandag 21 december 2020 12:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik lees het als dat hij claimt dat er in Nederland meer gevallen van de mutatievariant zijn dan in Nederland. Of gaat het niet over die mutatie?
Hoe zit dat eigenlijk nou, formeel? Ik hoor verschillende verhalen over de sportscholen.quote:Op maandag 21 december 2020 12:15 schreef Noek het volgende:
Vanmorgen politie in mn pand. Uitgelegd dat ik gewoon mn pand in mag en dat er verder niemand, op mijn huishouden na, komt. Echt, wat een nare bedoening eigenlijk. Dat ik mezelf moet gaan verantwoorden in mijn pand. Hou daar echt een rotgevoel aan over want heel even ging ik twijfelen of ik iets verkeerd deed en of ik straks ook nog iets moest gaan aanvechten wat extra stress veroorzaakt maar ze gingen na mijn uitleg wel weg en wensten me sterkte en ik dat wenste ik hen ook voor nieuwjaarsnacht. En nu gaan we daten!
Volgens mij mag dat allemaal wel, tenzij je dus gesloten bent door de burgemeester wegens overtreding van de regels. Dat hebben wij gehad met een huurder die gesloten werd wegens overtreden van de maatregelen en die ruim meer mensen binnen liet om te sporten. Dus werd hij gesloten. Later was er een lekkage en moest hij officieel toestemming vragen om daarvoor naar binnen te mogen.quote:Op maandag 21 december 2020 12:30 schreef Salina het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk nou, formeel? Ik hoor verschillende verhalen over de sportscholen.
Mogen ze nou vanuit de sportscholen livestream-lessen geven of niet? Mijn sportschool doet dat dus wel.
Ik snap dat zaken gesloten zijn (winkels, sportschool, kappers) maar mag je als eigenaar ook niet meer klussen, behangen, inventaris weggooien en dat soort zaken? En mag je ook niet als instructeur digitale lessen verzorgen? Ik ben de draad behoorlijk kwijt de laatste tijd.
Hoe dan ook, succes met daten.
Is gemeente-afhankelijk, denk ik.quote:Op maandag 21 december 2020 12:30 schreef Salina het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk nou, formeel? Ik hoor verschillende verhalen over de sportscholen.
Mogen ze nou vanuit de sportscholen livestream-lessen geven of niet? Mijn sportschool doet dat dus wel.
Ik snap dat zaken gesloten zijn (winkels, sportschool, kappers) maar mag je als eigenaar ook niet meer klussen, behangen, inventaris weggooien en dat soort zaken? En mag je ook niet als instructeur digitale lessen verzorgen? Ik ben de draad behoorlijk kwijt de laatste tijd.
Hoe dan ook, succes met daten.
Keuze voor welk vaccin is in dat soort landen vooral inzet van politieke spelletjes en heeft niet zoveel te maken 'gierigheid' . Moet je kijken wat een chaos het is in Brazilië.quote:Op maandag 21 december 2020 12:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waarmee China overigens lekker zijn invloed in Afrika en Latijns-Amerika uit kan breiden. Want kijk eens, hier. Vaccins, van ons. Terwijl al die gierige Westerse landen alles voor zichzelf houden! Leve China!
En dan die laatste regelquote:Toch bouwt Doria alvast een flinke voorraad op van het Chinese vaccin. De gouverneur verwacht rond 25 januari 46 miljoen geïmporteerde doses tot zijn beschikking hebben. De bouw van een gloednieuwe vaccinfabriek is al begonnen, over een maand of tien kan het Butantan Instituut op eigen houtje jaarlijks 100 miljoen doses van het CoronaVac vaccin fabriceren.
"Ik ga het zelf zeker niet nemen", zei de president over het CoronaVac vaccin. Toen zijn minister van Volksgezondheid van plan bleek om miljoenen doses van het Chinese vaccin in te slaan, werd hij direct teruggefloten. "Elk vaccin moet eerst worden goedgekeurd door ANVISA (het Braziliaanse RIVM, red.)", benadrukte de president. "Brazilianen zijn geen proefkonijnen", voegde hij er aan toe.
Gouverneur Doria vreest dat Bolsonaro het Braziliaanse RIVM misbruikt om 'zijn' vaccin te vertragen of tegen te werken. Het orgaan is in principe onafhankelijk, maar valt onder het ministerie van Volksgezondheid van de regering Bolsonaro. "Dit is geen tijd voor een ideologische oorlog", benadrukte de gouverneur tijdens een persconferentie.
https://nos.nl/artikel/23(...)en-van-brazilie.html
Hoe weet hij dat dan? Rivm houdt het tot dusver op 1 geconstateerd geval.quote:Op maandag 21 december 2020 12:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik lees het als dat hij claimt dat er in Nederland meer gevallen van de mutatievariant zijn dan in Nederland. Of gaat het niet over die mutatie?
heb je daar ook een bron van?quote:Op maandag 21 december 2020 12:34 schreef Elan het volgende:
Daarbij wil een kwart van de bevolking überhaupt niet gevaccineerd worden vanwege religie
1 op 1 of mag je ook groepjes doen (verspreid)?quote:Op maandag 21 december 2020 12:35 schreef Noek het volgende:
Sportscholen en/of personal trainers mogen wel personal training geven buiten overigens.
En sporten in partytent mag zeker niet? In de zomer deden ze dat hier wel toen de scholen nog dicht waren, maar heb het nog niet gezienquote:Op maandag 21 december 2020 12:35 schreef Noek het volgende:
Sportscholen en/of personal trainers mogen wel personal training geven buiten overigens.
Dat eerste wel, laatste niet.quote:Op maandag 21 december 2020 12:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
1 op 1 of mag je ook groepjes doen (verspreid)?
Toen mocht je nog met iets grotere gezelschappen buiten sporten. Dat mag nu niet.quote:Op maandag 21 december 2020 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
En sporten in partytent mag zeker niet? In de zomer deden ze dat hier wel toen de scholen nog dicht waren, maar heb het nog niet gezien
Als je strikt leest mag het in groepjes van max 2. en die groepjes mogen ook verspreid.quote:Op maandag 21 december 2020 12:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
1 op 1 of mag je ook groepjes doen (verspreid)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |