SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Wat hadden ze moeten doen, zelfs als je de grenzen volledig had dichtgegooid waar hier geen juridische grondslag voor is ontvluchten nog jaarlijks een half miljoen Chinezen dat land als er geen pandemie gaande is.quote:Op maandag 21 december 2020 09:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Chinezen hebben ook wel gewaarschuwd, maar toen zij al deuren gingen dichtlassen in Wuhan riepen wij hier nog dat het toch nooit naar Nederland zou komen.
J aquote:Op maandag 21 december 2020 09:54 schreef babylon het volgende:
Dat is toch dat je te veel spatie's gebruikt?
Goede nieuws is dat eigenlijk alle experts wel aangeven dat dit soort mutaties geen belemmering vormen voor het vaccin.quote:Op maandag 21 december 2020 09:55 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)aatregelen-aanhouden
paniek. lockdown verlengen etc.
Misschien kwam het gevoel voor urgentie hier te laat, maar China had er in een eerder stadium voor kunnen kiezen om artsen niet de mond te snoeren en eerlijk te communiceren met de WHO.quote:Op maandag 21 december 2020 09:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat hadden ze moeten doen, zelfs als je de grenzen volledig had dichtgegooid waar hier geen juridische grondslag voor is ontvluchten nog jaarlijks een half miljoen Chinezen dat land als er geen pandemie gaande is.
China is een dictatuur, dat wordt nog wel eens onderschat.quote:Op maandag 21 december 2020 09:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Misschien kwam het gevoel voor urgentie hier te laat, maar China had er in een eerder stadium voor kunnen kiezen om artsen niet de mond te snoeren en eerlijk te communiceren met de WHO.
Kuipers vindt zichzelf op elk gebied expert, maar is dat niet.quote:Op maandag 21 december 2020 09:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Goede nieuws is dat eigenlijk alle experts wel aangeven dat dit soort mutaties geen belemmering vormen voor het vaccin.
Hou minimaal drie spaties afstand van elkaar.quote:Op maandag 21 december 2020 09:54 schreef babylon het volgende:
Dat is toch dat je te veel spatie's gebruikt?
Kuipers moet echt eens stoppen in de media. Hij mag communiceren over LCPS en hoe dat gaat, maar aangezien hij geen viroloog is, kan hij het beter overlaten aan anderen die dat wel zijn. Ik ga er namelijk vanuit dat hij niet spreekt namens het OMT hier.quote:Op maandag 21 december 2020 09:55 schreef Wereldgozer het volgende:
Maar wellicht wel voor de toedieningsprocedure?quote:Op maandag 21 december 2020 09:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Goede nieuws is dat eigenlijk alle experts wel aangeven dat dit soort mutaties geen belemmering vormen voor het vaccin.
Goed zo. Maatregelen verzwaren en lockdown verlengen met enkele weken is het beste wat je nu al kunt doen.quote:Op maandag 21 december 2020 09:55 schreef Wereldgozer het volgende:
Klopt, maar als mensen net doen of China geen blaam treft en gewoon open de vraag stellen: wat had China dan anders moeten doen? Dan is dat mijn antwoord.quote:Op maandag 21 december 2020 09:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
China is een dictatuur, dat wordt nog wel eens onderschat.
Je zou zeggen: Als het zoveel meer besmettelijk is wil je misschien wel noodprocedures voor vaccinaties inrichten. Hoe meer en hoe sneller mensen gevaccineerd, hoe minder impact.quote:Op maandag 21 december 2020 09:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar wellicht wel voor de toedieningsprocedure?
Zondag is het de 27ste, dan beginnen meer landen toch?quote:Op maandag 21 december 2020 10:00 schreef maan_man het volgende:
Onze Fransen vrienden willen vanaf zondag gaan prikken. https://www.telegraaf.nl/(...)en-tegen-coronavirus
China had eerder, opener en duidelijker kunnen communiceren. WHO heeft echter net zo goed een discutabele rol gespeeld in die eerste periode.quote:Op maandag 21 december 2020 09:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, maar als mensen net doen of China geen blaam treft en gewoon open de vraag stellen: wat had China dan anders moeten doen? Dan is dat mijn antwoord.
Maar bij het vaccinprikken zelf ben je wel nog besmettelijk dus dat wil je niet hutjemutje gaan doen.quote:Op maandag 21 december 2020 10:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je zou zeggen: Als het zoveel meer besmettelijk is wil je misschien wel noodprocedures voor vaccinaties inrichten. Hoe meer en hoe sneller mensen gevaccineerd, hoe minder impact.
Dus, als je met een 'noodprocedure' 50.000 vaccins per dag kunt zetten en een normale 10.000, zou je voor het eerste willen gaan.
quote:Op maandag 21 december 2020 10:00 schreef maan_man het volgende:
Onze Fransen vrienden willen vanaf zondag gaan prikken. https://www.telegraaf.nl/(...)en-tegen-coronavirus
Maar Hugo zei....quote:Volgens Veran gaat het niet om symbolische eerste inentingen. „De urgentie is enorm hoog, daarom moeten we zo snel mogelijk beginnen.”
Buiten op een parkeerterrein, of met FFP2 maskers enzo. Je bent maar een heel korte tijd bij elkaar.quote:Op maandag 21 december 2020 10:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar bij het vaccinprikken zelf ben je wel nog besmettelijk dus dat wil je niet hutjemutje gaan doen.
Zelfs als ze direct volledige transparantie hadden gegeven was het bij het uitreizen van de eerste besmettelijken al een verloren zaak. Dat zie je nu ook met die gemuteerde variant, je zit gewoon met die 10 dagen incubatietijd en asymptomatische besmettelijken waardoor het zich stilletjes kan verspreiden.quote:Op maandag 21 december 2020 09:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Misschien kwam het gevoel voor urgentie hier te laat, maar China had er in een eerder stadium voor kunnen kiezen om artsen niet de mond te snoeren en eerlijk te communiceren met de WHO.
https://www.bloomberg.com(...)global-distribution/quote:Op maandag 21 december 2020 10:01 schreef Zwansen het volgende:
Wat was die site ook alweer waar je kon zien hoeveel vaccinaties er per land en in totaal waren gegeven?
Maar Hugo zei dat het niet uitmaakt dat we het een week later doen, want de urgentie is niet zo hoog... een week maakt niet zoveel uit, en starten met slechts 3 locaties ook niet, want die arme medewerkers van de GGD moeten eerst een week studeren op het nieuwe belscript... Bent u zwanger? Ja/nee is ook heel moeilijk om uit je hoofd te leren...quote:
In China waren mensen op straat aan het omvallen en kregen buitenlandse partijen te horen: Oh nee hoor, is maar dubbele longontsteking. De cijfers zijn in het begin gedownplayed, en dokters die aan de bel trokken zijn monddood gemaakt.quote:Op maandag 21 december 2020 10:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Zelfs als ze direct volledige transparantie hadden gegeven was het bij het uitreizen van de eerste besmettelijken al een verloren zaak. Dat zie je nu ook met die gemuteerde variant, je zit gewoon met die 10 dagen incubatietijd en asymptomatische besmettelijken waardoor het zich stilletjes kan verspreiden.
Bedoel met alle kennis van nu is er nog niet eens een werkend concept ontwikkeld om het buiten iets extreem kleinschaligs als een fucking verzorgingshuis te houdenLaat staan buiten onze grenzen...
Hopelijk gebeurt dat niet met de Franse slagquote:Op maandag 21 december 2020 10:00 schreef maan_man het volgende:
Dat de rol van China dubieus is valt niet te betwijfelen maar de vraag is of het had uitgemaakt als op een markt in Antwerpen was begonnen in plaats van Wuhan, ik denk van niet namelijk.quote:Op maandag 21 december 2020 10:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
In China waren mensen op straat aan het omvallen en kregen buitenlandse partijen te horen: Oh nee hoor, is maar dubbele longontsteking. De cijfers zijn in het begin gedownplayed, en dokters die aan de bel trokken zijn monddood gemaakt.
Als China in januari zei: Jo jongens, de shit is hier aan, we hebben best een serieuze uitdaging.. Dan hadden andere landen niet tot maart gewacht.
Het is een virus, en met de mondialisering van de moderne wereld was dit inderdaad toch nooit meer tegen te houden.quote:Op maandag 21 december 2020 10:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat de rol van China dubieus is valt niet te betwijfelen maar de vraag is of het had uitgemaakt als op een markt in Antwerpen was begonnen in plaats van Wuhan, ik denk van niet namelijk.
WHO heeft zeker boter op zijn hoofd, maar dat praat het handelen van een andere partij niet goed.quote:Op maandag 21 december 2020 10:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
China had eerder, opener en duidelijker kunnen communiceren. WHO heeft echter net zo goed een discutabele rol gespeeld in die eerste periode.
Tja, ik realiseer mij dat wij het niet tegen hadden kunnen houden.quote:Op maandag 21 december 2020 10:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Zelfs als ze direct volledige transparantie hadden gegeven was het bij het uitreizen van de eerste besmettelijken al een verloren zaak. Dat zie je nu ook met die gemuteerde variant, je zit gewoon met die 10 dagen incubatietijd en asymptomatische besmettelijken waardoor het zich stilletjes kan verspreiden.
Bedoel met alle kennis van nu is er nog niet eens een werkend concept ontwikkeld om het buiten iets extreem kleinschaligs als een fucking verzorgingshuis te houdenLaat staan buiten onze grenzen...
Ik denk dat dat een heel groot verschil had gemaakt. De correctheid van cijfers en informatie vanuit China is altijd al dubieus, dat heeft niets met dit virus te maken. Stel dat het in Antwerpen was geweest, dan zou dit (in mijn hoofd) een logisch scenario zijn geweest:quote:Op maandag 21 december 2020 10:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat de rol van China dubieus is valt niet te betwijfelen maar de vraag is of het had uitgemaakt als op een markt in Antwerpen was begonnen in plaats van Wuhan, ik denk van niet namelijk.
Toch vind ik dat China er makkelijk vanaf komt. Zadelen de hele wereld op met deze ellende en ontspringen zelf de dans.quote:Op maandag 21 december 2020 10:08 schreef Elan het volgende:
Bovendien speelden er gewoon grote economische belangen ook, men wist allang dat het mis was, ook in januari alleen de grenzen dichtgooien ging veel te ver vond men toen nog. We kunnen China de schuld geven maar de naïviteit droop er ook wel gewoon vanaf hoor.
Dit ja, zelfs al had China eerder aan de bel getrokken dan had Jaapie van Dissel geadviseerd: laten we eerst maar eens heel rustig niets doen en afwachten, dat virus zal zo'n vaart wel niet lopen en carnaval vier je toch in kleine groepjes.quote:Op maandag 21 december 2020 10:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
In China waren mensen op straat aan het omvallen en kregen buitenlandse partijen te horen: Oh nee hoor, is maar dubbele longontsteking. De cijfers zijn in het begin gedownplayed, en dokters die aan de bel trokken zijn monddood gemaakt.
Als China in januari zei: Jo jongens, de shit is hier aan, we hebben best een serieuze uitdaging.. Dan hadden andere landen niet tot maart gewacht.
Wordt onderzocht dit, wordt onderzocht dat. En het virus ging in de tussentijd lekker op de bank hangen en afwachten?quote:Op maandag 21 december 2020 10:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een heel groot verschil had gemaakt. De correctheid van cijfers en informatie vanuit China is altijd al dubieus, dat heeft niets met dit virus te maken. Stel dat het in Antwerpen was geweest, dan zou dit (in mijn hoofd) een logisch scenario zijn geweest:
1) Virus ontdekt in Antwerpen
2) Wordt onderzocht door lokale RIVM, hoe ze ook heten in BE
3) lokale RIVM komt tot de conclusie dat het een nieuw virus is, en betrekt buurlanden en ECDC
4) Wordt onderzocht door buurlanden en ECDC, conclusie dat het een grote epidemie is, wordt uitgeroepen
5) Impact wordt onderzocht etc, indien nodig wordt door ECDC geadviseerd welke maatregelen te nemen
6) ECDC doet communicatie met rest v/d organisaties, inclusief WHO
Dit lijkt me een veel sneller scenario. Er zullen ongetwijfeld stappen tussen of voor zitten (en na), maar dit is even zo snel wat ik kan bedenken.
Stelling van de dag: wie zich niet wil vaccineren, moet maar niet in de zorg met kwetsbare mogen werken.quote:Op maandag 21 december 2020 10:12 schreef Sfancta het volgende:
Terwijl de GGD’en volgende maand beginnen met vaccineren, wil een fors deel van de zorgmedewerkers zich niet laten inenten, blijkt uit onderzoek van de FNV. Volgens de vakbond moet het kabinet snel in actie komen om twijfels weg te nemen.
https://www.limburger.nl/(...)utm_campaign=webpush
Je kunt niet iedere keer als je iets ontdekt dat je niet kent de wereld op zn reet gooien, dus je zult moeten onderzoeken of je het goed hebt of verkeerd hebt gezien. Dus er zullen enkele dagen zijn dat het virus rondgaat ja, dat lijkt me onvermijdelijk.quote:Op maandag 21 december 2020 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt onderzocht dit, wordt onderzocht dat. En het virus ging in de tussentijd lekker op de bank hangen en afwachten?
Ja, dan blijkt het dus wel een belemmering te zijn over een maandquote:Op maandag 21 december 2020 09:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Eensquote:Op maandag 21 december 2020 10:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stelling van de dag: wie zich niet wil vaccineren, moet maar niet in de zorg met kwetsbare mogen werken.
Het virus is ook nog eens een bankhanger... lui virus dat Coronaquote:Op maandag 21 december 2020 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt onderzocht dit, wordt onderzocht dat. En het virus ging in de tussentijd lekker op de bank hangen en afwachten?
Onderzoeken binnen de EU zijn ook zo stroperig als wat, dat had net zo traag gegaan.
En dan een spotje op de radio laten horen is voldoende... maar niet heusquote:Op maandag 21 december 2020 10:12 schreef Sfancta het volgende:
Terwijl de GGD’en volgende maand beginnen met vaccineren, wil een fors deel van de zorgmedewerkers zich niet laten inenten, blijkt uit onderzoek van de FNV. Volgens de vakbond moet het kabinet snel in actie komen om twijfels weg te nemen.
https://www.limburger.nl/(...)utm_campaign=webpush
Echt héquote:Op maandag 21 december 2020 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Onderzoeken binnen de EU zijn ook zo stroperig als wat, dat had net zo traag gegaan.
Toch vind ik dit wel lastig, en ik ben blij dat ik niet in de schoenen van die zorgmedewerkers sta.quote:Op maandag 21 december 2020 10:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stelling van de dag: wie zich niet wil vaccineren, moet maar niet in de zorg met kwetsbare mogen werken.
Zeker! Alle mensen ontslaan die geen vaccin willen, want we hebben al zoveel mensen in de zorg. Ow, wachtquote:Op maandag 21 december 2020 10:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In italie was de apres-ski ook belangrijker....quote:Op maandag 21 december 2020 10:08 schreef Elan het volgende:
Bovendien speelden er gewoon grote economische belangen ook, men wist allang dat het mis was, ook in januari alleen de grenzen dichtgooien ging veel te ver vond men toen nog. We kunnen China de schuld geven maar de naïviteit droop er ook wel gewoon vanaf hoor.
Ik vermoed dat veel zorgpersoneel net als veel andere mensen misschien eerst de kat uit de boom kijken. Kijken of er geen bijwerkingen zijn etc. Nu er miljoenen worden gevaccineerd de komende weken zal dat misschien wel veranderen.quote:Op maandag 21 december 2020 10:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch vind ik dit wel lastig, en ik ben blij dat ik niet in de schoenen van die zorgmedewerkers sta.
Aan de ene kant hebben ze zorgen, of die nou terecht zijn of niet. Die zorgen worden niet weggenomen, maar er wordt eigenlijk gezegd: Niet zeuren, want anders mag je niet meer op de afdeling waar je al 20 jaar werkt werken.
Het lijkt me veel belangrijker om te begrijpen waarom ze dat vaccin niet willen, wat hun zorg is en daarop te focusen. Het is nou niet alsof we personeel over hebben in de zorg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |