abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196849327
Neem jij het corona vaccin?

POLL

Ik ben benieuwd. Zien we dezelfde resultaten als mensen anoniem zijn? Gaat 2/3e van NL aan het vaccin?

Normaal ben ik niet iemand die als eerste in de rij zou staan. Maar nu lijkt het mij verstandig dit wel te doen en dus om het vaccin te nemen als ik de kans krijg.
Als het vaccin aanslaat, dan worden de maatregelen versoepelt en gaan de meeste mensen weer doen waar ze zin in hebben. Het risico om het virus dan te krijg is een stuk groter dan nu dus alleen al om die reden lijkt het mij verstandig het vaccin te nemen.

Let op!
"In de voorlopige vaccinatiestrategie van het kabinet wordt het coronavaccin daarom ook aangeboden aan mensen die al een infectie hebben gehad." (bron nu.nl)

Ook als je corona gehad hebt, dan kan zo'n vaccin toegevoegde waarde hebben. Omdat je bijvoorbeeld nog onvoldoende weerstand hebt opgebouw voor een nieuwe infectie.
pi_196849631
quote:
Ook als je corona gehad hebt, dan kan zo'n vaccin toegevoegde waarde hebben. Omdat je bijvoorbeeld nog onvoldoende weerstand hebt opgebouw voor een nieuwe infectie.
Bron? Dit lijkt me onzin.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_196849720
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 20:44 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]

Bron? Dit lijkt me onzin.
https://www.nu.nl/uitleg-(...)d-19-hebt-gehad.html
2e niet-dikgedrukte alinea

edit: Als je al ziek bent geweest, dan kan je het ontvangen van zo'n vaccin natuurlijk ook uitstellen zodat anderen eerder aan de buurt komen. Zeker als je in de afgelopen 90 dagen ziek bent geweest. Zie bijvoorbeeld (2e vraag):
https://www.tn.gov/conten(...)dy%20had%20COVID-19.
pi_196849898
De poll-uitslag kan natuurlijk wel biased zijn, omdat er op FOK! vooral jongere mensen zijn (niet veel 60+ers voor zover ik weet) en omdat users in dit subforum waarschijnlijk een bovengemiddelde hoeveelheid aandacht besteden aan dit virus en alles wat er mee te maken heeft
pi_196849930
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 20:48 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/uitleg-(...)d-19-hebt-gehad.html
2e niet-dikgedrukte alinea

edit: Als je al ziek bent geweest, dan kan je het ontvangen van zo'n vaccin natuurlijk ook uitstellen zodat anderen eerder aan de buurt komen. Zeker als je in de afgelopen 90 dagen ziek bent geweest. Zie bijvoorbeeld (2e vraag):
https://www.tn.gov/conten(...)dy%20had%20COVID-19.
Wetenschappelijk bekeken is een besmetting gelijk aan vaccineren, want in beide gevallen wordt het immuunsysteem geactiveerd en bekend gemaakt met het virusmateriaal, een andere methode hebben ze niet. Een tweede vaccinatie tegen het zelfde virus voegt niks toe als je ziek bent geweest en weer genezen, je immuunsysteem onthoudt het. Denk ik dan.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_196850033
Ik zou hem nemen, alleen heb ik al antistoffen.
pi_196851219
Ik heb niet zo'n sociaal leven als de meeste mensen dat hebben en op grond daarvan heb ik gekozen voor 'ik twijfel, nu nog niet, misschien later wel'.
Google is your friend, abuse your friends
pi_196851232
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 20:56 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]

Wetenschappelijk bekeken is een besmetting gelijk aan vaccineren, want in beide gevallen wordt het immuunsysteem geactiveerd en bekend gemaakt met het virusmateriaal, een andere methode hebben ze niet. Een tweede vaccinatie tegen het zelfde virus voegt niks toe als je ziek bent geweest en weer genezen, je immuunsysteem onthoudt het. Denk ik dan.
Dat denk jij ja.. en artsen denken dat het goed kan dat je hoeveelheid antistoffen te laag is als je niet 'goed' ziek bent geweest.. dus daarom kunnen mensen die het virus gehad hebben het vaccin krijgen.
dag
  zondag 20 december 2020 @ 21:59:48 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196851282
Zodra duidelijk is dat het veilig is én werkt mogen ze best prikken bij mij.
So we just called him Fred
pi_196851302
Wat een gezeik. Laat mensen die het willen die zooi nemen (meestal ouderen en risicogroepen) en de rest niet. Zijn we er uiteindelijk ook vanaf. Tenzij het muteert... nou dan kan het ieder jaar toegevoegd worden aan de griepprik. NEXT :O
Facts don't care about your feelings
  zondag 20 december 2020 @ 23:35:33 #11
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196853125
Je moet maar zo denken: de mensen die hem niet nemen sterven uit en dan blijft er alsnog 70% over die wel ingeent is.
pi_196853133
Ik ben getest op autisme, maar had het niet en dat wil ik graag zo houden. Dus op nee gestemd.
pi_196853155
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 21:00 schreef JochemSjakie het volgende:
Ik zou hem nemen, alleen heb ik al antistoffen.
Waar kan je dit laten testen?
pi_196853193
Kan iemand mij uitleggen waar de discussie is ontstaan dat iedereen (behalve kids) zich moet laten inenten?

Als we (net als bij de griep) gewoon de ouderen en kwetsbaren een prik geven met die rommel dan is het toch klaar?
The secret of getting ahead is getting started
pi_196853231
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef Poison-Ivy het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waar de discussie is ontstaan dat iedereen (behalve kids) zich moet laten inenten?

Als we (net als bij de griep) gewoon de ouderen en kwetsbaren een prik geven met die rommel dan is het toch klaar?
Nee.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_196853350
quote:

Weet niet of het dan klaar is maar dan zijn we in ieder geval van een groot deel van de ellende verlost. Erop staan om iedereen in te enten is sowieso overdreven.

Ik heb het idee dat die discussies ontstaan omdat mensen (nog) niet het vermogen hebben om te redeneren vanuit een groepsimmune situatie, of in ieder geval vanuit een situatie waarin de kwetsbaren immuun zijn.
I'll give you something to do
pi_196853372
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:35 schreef Mishu het volgende:
Je moet maar zo denken: de mensen die hem niet nemen sterven uit en dan blijft er alsnog 70% over die wel ingeent is.
Ja want 100% van de mensen die corona krijgen gaan er aan dood :')
  zondag 20 december 2020 @ 23:54:04 #18
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196853390
quote:
80+, tsja, dood hoort bij het leven. Mijn ouders zitten daarbij en zij leggen zich daarbij neer.
pi_196855847
quote:

Hoezo? Vind je al die vaccins geldverspilling?
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 21 december 2020 @ 09:29:43 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196856139
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 20:56 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]

Niet helemaal, want je krijgt ook niet voor niets twee vaccinaties met enige tijd ertussen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196856729
quote:
Zo moet je helemaal niet denken want dat slaat nergens op :')

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:36 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ben getest op autisme, maar had het niet en dat wil ik graag zo houden. Dus op nee gestemd.
Ik weet dat je het grappig bedoelt, maar het is niet mogelijk om autistisch te worden. Daar word je mee geboren (grotendeels erfelijk). Alhoewel jaren lang Fokken je wel autistische trekjes kan geven :')
  maandag 21 december 2020 @ 10:21:36 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_196856763
Helaas moet ik een tijdje wachten tot ik hem krijg, dus viruswappies die hem niet willen: geef maar aan mij :Y
(Un)masking for the greater good.
  maandag 21 december 2020 @ 10:33:46 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196856939
Ik ga ervan uit dat ik pas in augustus/september aan de beurt ben. Als het allemaal wat sneller gaat misschien in juli.

Vooralsnog zeg ik ja, tenzij tegen die tijd blijkt dat de shit al stevig onder controle is. In dat geval heroverweeg ik wellicht nog. We zullen zien.
pi_196856940
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 22:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat een gezeik. Laat mensen die het willen die zooi nemen (meestal ouderen en risicogroepen) en de rest niet. Zijn we er uiteindelijk ook vanaf. Tenzij het muteert... nou dan kan het ieder jaar toegevoegd worden aan de griepprik. NEXT :O
We zijn er pas vanaf als de vaccinatiegraad hoog genoeg is voor groepsimmuniteit. Dan de kudde het schild vormen voor de kwetsbaren waarbij het vaccin niet werkt.
pi_196857003
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

We zijn er pas vanaf als de vaccinatiegraad hoog genoeg is voor groepsimmuniteit. Dan de kudde het schild vormen voor de kwetsbaren waarbij het vaccin niet werkt.
Maakt toch niet uit? Als 80% er nauwelijks last van heeft en alle kwetsbaren het vaccin hebben gehad dan gaat er vrijwel niemand meer dood. Er zal hoogstens nog een kleine groep ziek worden, maar die hebben er dan zelf voor gekozen dat risico te lopen en die zullen gewoon in het ziekenhuis verzorgd kunnen worden want daar is het niet druk meer.
  maandag 21 december 2020 @ 10:39:13 #26
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196857019
Prima, er is alleen niet 'het' vaccin. Ik wil zelf kiezen welke ik neem en wanneer. Hopelijk onstaat er naast de leveranties aan de overheden ook een commercieel verkrijgbare optie waarmee je zelf controle hebt over welke vaccin en wanneer. Hou die prijs lekker hoog, dan kun je van de opbrengsten ook arme buitenlandse regio's weer gratis vaccineren.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196857101
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maakt toch niet uit? Als 80% er nauwelijks last van heeft en alle kwetsbaren het vaccin hebben gehad dan gaat er vrijwel niemand meer dood. Er zal hoogstens nog een kleine groep ziek worden, maar die hebben er dan zelf voor gekozen dat risico te lopen en die zullen gewoon in het ziekenhuis verzorgd kunnen worden want daar is het niet druk meer.
Dat is nog maar de vraag. Het hangt af van de werkzaamheid van het vaccin in de risicogroep. Stel dat het maar voor 50% werkt in die groep. Dan heb je nog miljoenen die kans hebben om zwaar ziek te worden en de ziekenhuiszorg onder druk te zetten.
pi_196857108
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:39 schreef GemMagic het volgende:
Prima, er is alleen niet 'het' vaccin. Ik wil zelf kiezen welke ik neem en wanneer. Hopelijk onstaat er naast de leveranties aan de overheden ook een commercieel verkrijgbare optie waarmee je zelf controle hebt over welke vaccin en wanneer. Hou die prijs lekker hoog, dan kun je van de opbrengsten ook arme buitenlandse regio's weer gratis vaccineren.
Commercieel verkrijgbare vaccins? Daar heb ik in NL nog niet eerder van gehoord. Krijg je die per post en prik je dan jezelf?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196857222
Ik heb gekozen voor Ja. De mensen die de vaccins hebben gemaakt of gecontroleerd, weten dat ze de hele wereldbevolking ermee gaan vaccineren. Inclusief hun eigen ouders, kinderen en vrienden. Kortom, ik neem aan dat ze hun werk goed hebben gedaan.
  maandag 21 december 2020 @ 10:52:50 #30
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196857251
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Commercieel verkrijgbare vaccins? Daar heb ik in NL nog niet eerder van gehoord. Krijg je die per post en prik je dan jezelf?
Dat bedoel ik niet en lijkt me ook niet wenselijk met mijn skills :)
Ik bedoel, je kunt in NL nu ook gewoon naar een privé kliniek als je ergens voor behandeld wilt worden of preventief wilt laten onderzoeken. Daarbij is de toegang niet afgeschermt door een arts en de kosten niet vergoed door de verzekering. Een dergelijke klikiek kan ongetwijfeld ook vaccinaties aanbieden, mits het vaccin commercieel verkrijgbaar is.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196857909
Ja
pi_196858234
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:50 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb gekozen voor Ja. De mensen die de vaccins hebben gemaakt of gecontroleerd, weten dat ze de hele wereldbevolking ermee gaan vaccineren. Inclusief hun eigen ouders, kinderen en vrienden. Kortom, ik neem aan dat ze hun werk goed hebben gedaan.
Dan nog kunnen er dingen gebeuren die ze niet voorzien hadden.
Je gaat uit van kwade bedoelingen maar het gros van de vaccinatie incidenten uit het verre verleden waren niet met kwade bedoelingen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196858286
Kan NL weer gewoon open als alle kwetsbaren zijn gevaccineerd? Of moet de hele bevolking eraan geloven?
pi_196858324
quote:

Precies. Ik begrijp ook niet dat de hele bevolking zou moeten worden gevaccineerd.
  maandag 21 december 2020 @ 11:47:38 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196858364
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:45 schreef zoost het volgende:

[..]

Precies. Ik begrijp ook niet dat de hele bevolking zou moeten worden gevaccineerd.
Ooit van groepsimmuniteit gehoord? Kan alleen bereikt worden als 70+ % van de bevolking immuun is...
pi_196858457
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Ooit van groepsimmuniteit gehoord? Kan alleen bereikt worden als 70+ % van de bevolking immuun is...
Voor niet-kwetsbaren is Corona vergelijkbaar met de griep (sterker nog; 85% is a-symptomatisch) dus je kunt groepsimmuniteit opbouwen door het virus gewoon te laten rondgaan. Waarom zou je mensen die geen enkel risico lopen willen laten vaccineren? En misschien nog wel belangrijker. Je kunt de economie weer gewoon opengooien per maart 2021 als alle kwetsbaren gevaccineerd zijn. Dus help mij even...waarom iedereen vaccineren?
pi_196858472
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:47 schreef Momo het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Het hangt af van de werkzaamheid van het vaccin in de risicogroep. Stel dat het maar voor 50% werkt in die groep. Dan heb je nog miljoenen die kans hebben om zwaar ziek te worden en de ziekenhuiszorg onder druk te zetten.
Tja dan zal het sowieso niet veel gaan veranderen als het maar voor 50% werkt. Kun je wel de hele bevolking gaan vaccineren maar dat is nog een veel grotere groep waar 50% dus nog steeds corona bij zich kan hebben. En om nog jaren te blijven wachten op betere vaccins met deze omstandigheden is ook niet realistisch.
  maandag 21 december 2020 @ 11:54:28 #38
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196858505
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:52 schreef zoost het volgende:

[..]

Voor niet-kwetsbaren is Corona vergelijkbaar met de griep (sterker nog; 85% is a-symptomatisch) dus je kunt groepsimmuniteit opbouwen door het virus gewoon te laten rondgaan. Waarom zou je mensen die geen enkel risico lopen willen laten vaccineren? En misschien nog wel belangrijker. Je kunt de economie weer gewoon opengooien per maart 2021 als alle kwetsbaren gevaccineerd zijn. Dus help mij even...waarom iedereen vaccineren?
Geef eens een bron dat 85% a-symptomatisch zou zijn?
Omdat we corona weg willen hebben? Een vaccin is een tijdelijke bescherming. Anders komt het zeker elke winter weer terug...
  maandag 21 december 2020 @ 11:55:10 #39
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196858516
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

Tja dan zal het sowieso niet veel gaan veranderen als het maar voor 50% werkt. Kun je wel de hele bevolking gaan vaccineren maar dat is nog een veel grotere groep waar 50% dus nog steeds corona bij zich kan hebben. En om nog jaren te blijven wachten op betere vaccins met deze omstandigheden is ook niet realistisch.
Ook met vaccinatie kan je ziek worden. Het is niet 100% effectief zoals je weet.

Dus met 95% effectiviteit zal alsnog 5% ziek kunnen worden.

Als je echter genoeg mensen vaccineert sterft het virus uit omdat de R dan ver genoeg onder 1 ligt. Zo werkt het ook met huidige vaccinaties en is je gevaccineerde kind dus ook in gevaar als andere kinderen niet meer gevaccineerd worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196858530
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan nog kunnen er dingen gebeuren die ze niet voorzien hadden.
Je gaat uit van kwade bedoelingen maar het gros van de vaccinatie incidenten uit het verre verleden waren niet met kwade bedoelingen.
Alles kan, maar als de keuze is tussen een zo goed mogelijk gemaakt vaccin of nog jarenlang leven met beperkingen, dan kies ik voor de eerste optie.
pi_196858537
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ook met vaccinatie kan je ziek worden. Het is niet 100% effectief zoals je weet.
Jaaaaaaaaaaa. En ook nadat je corona hebt gehad kan je het nog een keer krijgen. En het kan ook nog muteren. Wat is je punt?

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:54 schreef Momo het volgende:

[..]

Omdat we corona weg willen hebben? Een vaccin is een tijdelijke bescherming. Anders komt het zeker elke winter weer terug...
https://www.mirror.co.uk/(...)tients-none-22811346
https://www.thestar.com.m(...)e-showed-no-symptoms
https://www.cnbc.com/2020(...)mptoms-uk-study.html
pi_196858558
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:54 schreef Momo het volgende:
86% zelfs

Bron: https://www.news-medical.(...)ave-no-symptoms.aspx
pi_196858562
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:55 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Alles kan, maar als de keuze is tussen een zo goed mogelijk gemaakt vaccin of nog jarenlang leven met beperkingen, dan kies ik voor de eerste optie.
100% vaccinatie graad is niet nodig
  maandag 21 december 2020 @ 11:57:55 #44
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196858568
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaa. En ook nadat je corona hebt gehad kan je het nog een keer krijgen. En het kan ook nog muteren. Wat is je punt?
Sorry, heb mijn vorige post aangepast.

Mijn punt is dat je dus genoeg mensen moet vaccineren zodat het niet meer rondgaat.

Net zoals met de huidige vaccins voor kinderen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196858641
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:55 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat is het punt. Welke beperkingen? Er komt (bijna) niemand meer in het ziekenhuis, aangezien gezonde mensen er niet ziek van worden / niet hoeven te worden opgenomen.
  maandag 21 december 2020 @ 12:01:40 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196858645
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

https://www.mirror.co.uk/(...)tients-none-22811346
https://www.thestar.com.m(...)e-showed-no-symptoms
https://www.cnbc.com/2020(...)mptoms-uk-study.html
quote:
Dat is uit 1 onderzoek allemaal. Als ik zo rond kijk vind ik nogal wat verschillende percentages 50,40, of zelfs 20%
https://www.verywellhealt(...)19-estimates-5080332

Maar goed, het vaccineren doen we vooral om te voorkomen dat het rond blijft gaan. Nog steeds is de helft van Nederland ongeveer risicogroep te noemen dan (50+, chronisch ziek, overgewicht).
pi_196858648
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mijn punt is dat je dus genoeg mensen moet vaccineren zodat het niet meer rondgaat.

Snap ik, maar dit is wat anders dan bof of mazelen. Spaanse griep, mexicaanse, sars, mers... ze zijn allemaal in meer of mindere maten gemuteerd. Een vaccin is dus bij voorbaat niet echt nuttig, tenzij je het net als de griepprik ieder jaar gaat analyseren en vernieuwen. Maar ook daar, zoals je wellicht weet, moeten ze steeds hopen dat ze met name de juiste virussen in het jaarlijkse vaccin hebben gestopt. Soms komt er ineens een heel andere soort influenza voor en krijg je alsnog veel griepdoden (zie 2008). Wil je de hele wereldbevolking vanaf nu jaarlijks (of in ieder geval periodiek) blijven vaccineren voor corona?
pi_196858666
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Want? Maak je gedachte eens af. Wat gebeurt er dan als het virus rondgaat onder niet-kwetsbaren?
  maandag 21 december 2020 @ 12:03:01 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196858671
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Snap ik, maar dit is wat anders dan bof of mazelen. Spaanse griep, mexicaanse, sars, mers... ze zijn allemaal in meer of mindere maten gemuteerd. Een vaccin is dus bij voorbaat niet echt nuttig, tenzij je het net als de griepprik ieder jaar gaat analyseren en vernieuwen. Maar ook daar, zoals je wellicht weet, moeten ze steeds hopen dat ze met name de juiste virussen in het jaarlijkse vaccin hebben gestopt. Soms komt er ineens een heel andere soort influenza voor en krijg je alsnog veel griepdoden (zie 2008). Wil je de hele wereldbevolking vanaf nu jaarlijks (of in ieder geval periodiek) blijven vaccineren voor corona?
Je zal wel iets moeten doen als anders elk jaar de zorg overstroomt op deze manier.
  maandag 21 december 2020 @ 12:04:23 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196858697
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:02 schreef zoost het volgende:

[..]

Want? Maak je gedachte eens af. Wat gebeurt er dan als het virus rondgaat onder niet-kwetsbaren?
Dan muteert het virus door, en krijgen we nog een covid-20/covid-21. Elke keer bij een besmetting muteert het een klein beetje. Dat wil je stoppen (of minder ambitieus afremmen).
pi_196858699
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:03 schreef Momo het volgende:

[..]

Je zal wel iets moeten doen als anders elk jaar de zorg overstroomt op deze manier.
Nee dus, niet als je alleen de kwetsbaren vaccineert. Wie komen er dan in de ziekenhuizen / IC's?
  maandag 21 december 2020 @ 12:05:23 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196858712
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:02 schreef zoost het volgende:

[..]

Dan besmetten die mogelijk kwetsbaren die vervolgens ernstig ziek worden of sterven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196858733
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Dan muteert het virus door, en krijgen we nog een covid-20/covid-21. Elke keer bij een besmetting muteert het een klein beetje. Dat wil je stoppen (of minder ambitieus afremmen).
Je hebt binnen een jaar groepsimmuniteit als je het gewoon laat rondgaan. Misschien wel sneller als de kroegen en festivals weer open gaan. Probleem ook opgelost.
  maandag 21 december 2020 @ 12:06:44 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196858746
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als je niet vaccineert geef je het virus juist de ruimte om te muteren. Mogelijk zelfs naar varianten die ook gevaarlijk zijn voor grotere groepen van de bevolking.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 21 december 2020 @ 12:06:55 #55
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196858750
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:04 schreef zoost het volgende:

[..]

Nee dus, niet als je alleen de kwetsbaren vaccineert. Wie komen er dan in de ziekenhuizen / IC's?
Nog steeds een deel van de kwetsbaren, want de vaccinatiegraad is nooit 100% daar. En ook genoeg net niet-kwetsbaren ofwel mensen die zich geen risicogroep voelen maar toch wat ouder zijn (50-70 jaar). En een kleine groep mensen met veel pech.
  maandag 21 december 2020 @ 12:08:10 #56
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196858774
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als je niet vaccineert geef je het virus juist de ruimte om te muteren. Mogelijk zelfs naar varianten die ook gevaarlijk zijn voor grotere groepen van de bevolking.
Dit dus, je moet het virus niet zomaar rond laten gaan maar proberen de nek om te draaien. Je wilt geen Spaanse griep scenario hebben.
  maandag 21 december 2020 @ 12:08:13 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196858775
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:06 schreef zoost het volgende:

[..]

Je hebt binnen een jaar groepsimmuniteit als je het gewoon laat rondgaan. Misschien wel sneller als de kroegen en festivals weer open gaan. Probleem ook opgelost.
Ik zou me meer zorgen maken over de eventuele lange termijn effecten van een COVID besmetting (op bijvoorbeeld je longen), dan die van een vaccin.

Dus lijkt me veiliger om die immuniteit via een vaccin te verkrijgen dan door daadwerkelijke besmettingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196858785
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:01 schreef Momo het volgende:

Dat is uit 1 onderzoek allemaal. Als ik zo rond kijk vind ik nogal wat verschillende percentages 50,40, of zelfs 20%
https://www.verywellhealt(...)19-estimates-5080332

Maar goed, het vaccineren doen we vooral om te voorkomen dat het rond blijft gaan. Nog steeds is de helft van Nederland ongeveer risicogroep te noemen dan (50+, chronisch ziek, overgewicht).
Je je vindt zoveel cijfers tegenwoordig. Als ik kijk naar alle mensen die ik ken die corona hebben gehad dan is 80% zonder symptomen veel meer in de lijn dan 20%. Alhoewel sommige mensen wel snotteren, of een beetje hoesten dus dan tel je meteen niet meer als asymptomatisch denk ik. Laten we erop houden dat een heel groot deel geen ernstige klachten heeft.

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:03 schreef Momo het volgende:

[..]

Ja de zorg verbeteren en dan met name de procedures van corona / griep e.d. En het wil niet zeggen dat het ieder jaar zo erg is als nu.
pi_196859267
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:06 schreef zoost het volgende:

[..]

Als we iedereen laten vaccineren, hebben we nog sneller groepsimmuniteit. Wat ook het idee is achter een vaccinatie.
  maandag 21 december 2020 @ 12:48:26 #60
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196859543
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2020 12:33 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Als we iedereen laten vaccineren, hebben we nog sneller groepsimmuniteit. Wat ook het idee is achter een vaccinatie.
En dan met een stuk minder longschade en andere lange termijn aandoeningen dan als je iedereen gewoon COVID laat krijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196859761
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:08 schreef Momo het volgende:

[..]

Dit dus, je moet het virus niet zomaar rond laten gaan maar proberen de nek om te draaien. Je wilt geen Spaanse griep scenario hebben.
Spaanse griep was na de 3e golf weg. 2e golf was het grootst (net als nu)
pi_196859804
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:08 schreef Drekkoning het volgende:
Ik zou me meer zorgen maken over de eventuele lange termijn effecten van een COVID besmetting (op bijvoorbeeld je longen), dan die van een vaccin.
Op basis waarvan? Is er indicatie dat er lange termijn effecten zijn?
pi_196859821
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2020 12:33 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hoelang moeten we dan wachten dat de kroegen weer open mogen in dat scenario?
  roze maandag 21 december 2020 @ 13:02:52 #64
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_196859844
Denk het wel maar ik wacht nog wel even af.
Your beauty never ever scared me.
  maandag 21 december 2020 @ 13:04:36 #65
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196859878
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:00 schreef zoost het volgende:

[..]

Op basis waarvan? Is er indicatie dat er lange termijn effecten zijn?
https://www.radboudumc.nl(...)meeste-gevallen-goed

Lijkt mee te vallen, al is het herstel niet zeker en sowieso een langdurig proces.
Snap niet waarom je dat zou verkiezen boven een vaccin.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196859990
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 13:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

https://www.radboudumc.nl(...)meeste-gevallen-goed

Lijkt mee te vallen, al is het herstel niet zeker en sowieso een langdurig proces.
Snap niet waarom je dat zou verkiezen boven een vaccin.
En dat is voor mensen met ernstige klachten die in het ziekenhuis zijn beland. Dus voor de niet kwetsbaren is het een te overzien risico (naderent aan 0).
pi_196860079
Nee, neem het niet. Gezonde jongeman van 32, geen zin in rotzooi in mijn lijf
  maandag 21 december 2020 @ 13:22:01 #68
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196860273
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:09 schreef zoost het volgende:

[..]

En dat is voor mensen met ernstige klachten die in het ziekenhuis zijn beland. Dus voor de niet kwetsbaren is het een te overzien risico (naderent aan 0).
En een vaccin is nog veel minder risico.

En in alle eerlijkheid, stel dat er zulke verhalen over de vaccins naar buiten komen:
https://nos.nl/op3/collec(...)-met-je-lichaam-doet

Dan zouden de antivaxxers staan te springen. Maar als het de gevolgen van een virus zijn is het prima.

Ik snap gewoon werkelijk niet waarom je liever een virus met zulke risico’s krijgt dan een vaccin neemt zonder.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196860426
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:22 schreef Drekkoning het volgende:
Ik snap gewoon werkelijk niet waarom je liever een virus met zulke risico’s krijgt dan een vaccin neemt zonder
Omdat ik er voor beducht ben dat dat vaccinatieprogramma wel eens heel lang kan duren, en dat "ze" totdat de laatste persoon is gevaccineerd het land op slot houden. Daarnaast heb ik liever een keer een snotneus dan dat ik gemodificeerde DNA/RNA is mijn lichaam laat spuiten waar nog geen langetermijn gevolgen van in kaart zijn gebracht.
  maandag 21 december 2020 @ 13:31:29 #70
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196860470
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:28 schreef zoost het volgende:

[..]

Omdat ik er voor beducht ben dat dat vaccinatieprogramma wel eens heel lang kan duren, en dat "ze" totdat de laatste persoon is gevaccineerd het land op slot houden. Daarnaast heb ik liever een keer een snotneus dan dat ik gemodificeerde DNA/RNA is mijn lichaam laat spuiten waar nog geen langetermijn gevolgen van in kaart zijn gebracht.
Ja, maar die zijn van COVID ook niet in kaart gebracht en ook bij gezonde jongeren kan het tot veel erger dan een snotneus leiden.

Als een vaccin bij een klein percentage van de doelgroep tot longschade zou leiden zou je dat gebruiken als reden om het niet te nemen. Alleen bij het virus zelf neem je het op de koop toe.

Soort van angst dat niet gestoeld is op de kansen zoals ze nu bekend zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196860627
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:31 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, maar die zijn van COVID ook niet in kaart gebracht en ook bij gezonde jongeren kan het tot veel erger dan een snotneus leiden.

Als een vaccin bij een klein percentage van de doelgroep tot longschade zou leiden zou je dat gebruiken als reden om het niet te nemen. Alleen bij het virus zelf neem je het op de koop toe.

Soort van angst dat niet gestoeld is op de kansen zoals ze nu bekend zijn.
Dat is een belangrijk punt inderdaad. De kansen zoals die nu bekend zijn, zegt mij niet veel. Zeker voor wat betreft de lange termijn effecten. Het is een gok. In dat geval laat ik mij leiden door wanneer het land weer uit deze idiote lockdown kan. Dat kan sneller bij het alleen vaccineren van de risicogroepen.
pi_196860628
Ja, ik neem het direct zodra de oproep komt. Dit is gewoon goed getest. En ja, over 30 jaar kan er altijd nog een bijwerking uit komen, dat zie ik dan wel weer.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_196860697
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:39 schreef zoost het volgende:

[..]

Dat is een belangrijk punt inderdaad. De kansen zoals die nu bekend zijn, zegt mij niet veel. Zeker voor wat betreft de lange termijn effecten. Het is een gok. In dat geval laat ik mij leiden door wanneer het land weer uit deze idiote lockdown kan. Dat kan sneller bij het alleen vaccineren van de risicogroepen.
Nee, dat is niet zo.
pi_196860763
quote:
Uit onderzoeken blijkt dat 20% volledig asymptomatisch blijft. De rest van die 86% is presymptomatisch.

https://www.ntvg.nl/artik(...)lijft-asymptomatisch
pi_196860804
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 13:14 schreef James900 het volgende:
Eet je nooit ongezonde troep? Drink je geen alcohol? Dat is veel grotere rotzooi dan dit vaccin namelijk.
pi_196860822
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo.
want?
pi_196860831
quote:

[..]

Als je zo bang bent voor het RNA vaccin dan neem je een van de andere meer traditionele vaccins, zodat je zeker weet dat er geen langetermijneffecten zijn.
pi_196861540
quote:

[..]

Dit soort berichten zou wel een reden zijn om meer informatie te geven over vaccinaties. Zeker als mensen denken dat vaccinaties gevaarlijker zijn dan het echte virus.
pi_196861605
quote:
15s.gif Op maandag 21 december 2020 14:28 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dit soort berichten zou wel een reden zijn om meer informatie te geven over vaccinaties. Zeker als mensen denken dat vaccinaties gevaarlijker zijn dan het echte virus.
Exact. Stuitend, de hoeveelheid onzin die hier de revue passeert. On topic: ja, ik zou absoluut een vaccin nemen. En ik heb het afgelopen half jaar beroepshalve met niets anders dan vaccins bezig gehouden, dus ik kan tamelijk gefundeerd een afweging maken.
  maandag 21 december 2020 @ 14:43:17 #80
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_196861790
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:31 schreef Stephen1985 het volgende:

[..]

Exact. Stuitend, de hoeveelheid onzin die hier de revue passeert. On topic: ja, ik zou absoluut een vaccin nemen. En ik heb het afgelopen half jaar beroepshalve met niets anders dan vaccins bezig gehouden, dus ik kan tamelijk gefundeerd een afweging maken.
Onzin? De fabrikanten zelf zeggen dat ze geen idee hebben wat de effecten op lange termijn zullen zijn. Ik wacht wel mooi 1.5 jaar af.
pi_196861837
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:43 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Onzin? De fabrikanten zelf zeggen dat ze geen idee hebben wat de effecten op lange termijn zullen zijn. Ik wacht wel mooi 1.5 jaar af.
Waar zeggen ze dat precies? Doe dat eens onderbouwen en aantonen?
  maandag 21 december 2020 @ 15:35:00 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196862830
Gelukkig laat het grootste deel van de FOK!ers zich vaccineren :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196862883
quote:
84s.gif Op maandag 21 december 2020 15:35 schreef Starhopper het volgende:
Gelukkig laat het grootste deel van de FOK!ers zich vaccineren :)
Binnenkort heb je alleen nog maar toegang tot COR met een vaccinatiebewijs.
pi_196862972
quote:
6s.gif Op maandag 21 december 2020 15:37 schreef galantis het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen...maar helaas :P
pi_196863009
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen...maar helaas :P
Voor immuniteit tegen wappiepraatjes. Maar die hebben de meesten al van nature opgebouwd :P
pi_196863022
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:44 schreef galantis het volgende:

[..]

Voor immuniteit tegen wappiepraatjes. Maar die hebben de meesten al van nature opgebouwd :P
Meer is beter :D
  maandag 21 december 2020 @ 15:45:10 #87
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196863023
quote:
6s.gif Op maandag 21 december 2020 15:37 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn! Geen BNW gelul meer :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196863565
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 13:14 schreef James900 het volgende:
  Public Relations / Redactie Film maandag 21 december 2020 @ 16:18:21 #89
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196863628
quote:

[..]

Hier denk je verkeerd. Je vergeet dat we nu allerlei maatregelen hebben om contacten te minderen. Hoe je het ook wendt of keert, die hebben effect.

De kans is dat, als je enkel de risicogroepen vaccineert en daarna alles loslaat, het virus zich weer meer gaat verspreiden, maar dan onder de niet-risico groepen. Ook daarvan belandt een aantal in het ziekenhuis.
De kans bestaat dat dat aantal dan zó groot is, dat de ziekenhuizen het alsnog niet aankunnen. Dan ga je van de regen in de drup.

Natuurlijk is het wel zo dat je de maatregelen steeds verder kan afbouwen omdat de risicogroepen gevaccineerd zijn. Een voorjaar zoals afgelopen zomer is dan niet ondenkbaar.

In het najaar zal dan moeten blijken of de vaccins voldoende gewerkt hebben door de basismaatregelen rustig af te schalen (waarbij ik verwacht dat het merendeel van de bevolking zich er dan al niet meer aan houd).

Poll: Ja, ik laat me vaccineren. De kans op bijwerkingen van corona lijkt groter dan de kans op bijwerkingen van het vaccin. Bovendien wil ik zo snel mogelijk naar normaal en dit draagt daaraan bij.
pi_196863692
Eigenlijk zou ik hem zsm willen!!!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_196864537
quote:

Omdat het niet zo is dat alleen ouderen hier ziek van worden.
Een heel groot deel van de mensen die in het ziekenhuis terecht komen is jonger dan 60:
https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp

En gelukkig is het geen 'rommel' maar een goed getest vaccin.
Jammer om er zo negatief over te praten terwijl we ontzettend blij mogen zijn dat de wetenschap zo ver is dat ze dit zo snel en veilig hebben kunnen ontwikkelen.
  Official ESF Kreviewer maandag 21 december 2020 @ 17:14:24 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196864653
Er mist een antwoord:

Ik neem het wel, maar zeker niet direct als eerste. Ik ben toch zeker geen megool. Maar ik twijfel niet.
pi_196864841
quote:

[..]

Hoe kom je er toch bij dat je DNA aangepast zou worden (en al zou dat al zo zijn, wat dan nog), dat is echt onzin.
De lange termijn gevolgen zijn inderdaad nog niet wetenschappelijk bewezen want dan zou je dus inderdaad tot de lange termijn moeten gaan wachten voordat je het vaccin kunt gaan toedienen.
Hoe lang wil je wachten dan? 1 jaar? 10 jaar? 30 jaar?

Per definitie heb je altijd gelijk dat de lange termijn effecten bij een nieuw vaccin niet bekend zijn. Met die beredenering zou er echter geen enkel vaccin grootschalig in gebruik genomen kunnen worden omdat alleen op lange termijn bekend is welke langetermijneffecten er zijn.
Een (modern) vaccin heeft echter zelden tot nooit negatieve gevolgen op lange termijn. Het is immers juist gemaakt om de ziekte te voorkomen, niet om ziek te maken.

Van de ziekte zelf (in dit geval covid-19) weten we de lange termijn effecten echter ook nog niet.
De kans dat deze ziekte wel vervelende lange termijn effecten heeft, is een stuk groter dan de kans dat het vaccin dit heeft. Helaas komt ook lang niet iedereen (ook jongeren) er niet met een snotneus van af als je de ziekte daadwerkelijk oploopt.
Er zit dus geen enkele logica in dat het veiliger zou zijn om het virus zelf op te lopen in plaats van het vaccin.
pi_196864882
quote:

Zal wel iets met geld te maken hebben. Je kunt moeilijk ontkennen dat een bedrijf als Pfizer erbij gebaat is zoveel mogelijk te verkopen.
pi_196864979
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:39 schreef zoost het volgende:

[..]

Wacht je bij het kopen van een nieuwe telefoon ook altijd 30 jaar om te kijken of mensen er geen bijwerkingen van krijgen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 21 december 2020 @ 17:59:19 #96
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_196865339
quote:

Uhh.. misschien omdat dit geen griep betreft?
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_196865458
Ik heb twijvel gekozen niet dat ik het vaccin niet wil maar ik wil niet de 1e zijn, zet mij maar als laatste op de lijst. Bovendien moet er toch iemand het laatste zijn.

Ik verwacht overgens wel dat het overgrote deel het vaccin gaat nemen.
pi_196865528
Als ik een uitnodiging ontvang ga ik het meteen doen. Ik verwacht alleen dat het voor mij nog wel een tijd duurt voordat ik mag. Genoeg tijd om het even aan te kijken maar heb er de volste vertrouwen in!
  maandag 21 december 2020 @ 18:11:18 #99
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196865563
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:31 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Wacht je bij het kopen van een nieuwe telefoon ook altijd 30 jaar om te kijken of mensen er geen bijwerkingen van krijgen?
Want een telefoon spuit je in je aderen?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_196865596
quote:

[..]

Goede vergelijking. Telefoon spuit je ook echt in je lichaam😂
pi_196865642
Ik heb gekozen voor "ik twijfel". Ik geef momenteel borstvoeding, dus daarna sta ik wel open voor het vaccin.
pi_196865644
Zodra het mag. Hiervoor al vanwege m'n ouders in de risicogroep, maar nu ik corona heb ook vooral om dit niet nog een keer te krijgen. Een vriendin heeft 't gehad in de eerste golf, zonder klachten verder, maar heeft haar reuk en smaak nog steeds niet terug. Ik lig al anderhalve week met koorts op bed en ik ben er helemaal klaar mee.

Zeg ik overigens als voorheen kerngezonde 28-jarige.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 21 december 2020 @ 18:19:55 #103
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196865694
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 18:16 schreef Sarasi het volgende:
Zodra het mag. Hiervoor al vanwege m'n ouders in de risicogroep, maar nu ik corona heb ook vooral om dit niet nog een keer te krijgen. Een vriendin heeft 't gehad in de eerste golf, zonder klachten verder, maar heeft haar reuk en smaak nog steeds niet terug. Ik lig al anderhalve week met koorts op bed en ik ben er helemaal klaar mee.

Zeg ik overigens als voorheen kerngezonde 28-jarige.
Dan zou ik persoonlijk even een kopje citrosan nemen in plaats van posten op FOK. Mjah prioriteiten.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_196866072
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 18:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Misschien komt er wel levensgevaarlijke straling waar je kanker van krijgt uit een telefoon.
Volg de pijlen.
pi_196866140
Ja
Werewolf
  maandag 21 december 2020 @ 18:50:32 #106
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196866220
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 18:44 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Misschien komt er wel levensgevaarlijke straling waar je kanker van krijgt uit een telefoon.
Daarom moet je ook verantwoord omgaan met dat soort dingen. Altijd vreten uit de magnetron, wonen bij hoogspanningskabels, of naast een 5g mastje, of een experimenteel vaccin nemen. Keuzes.
pi_196867261
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 18:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dan zou ik persoonlijk even een kopje citrosan nemen in plaats van posten op FOK. Mjah prioriteiten.
Wat een rare opmerking. Wat bedoel je precies?
pi_196867957
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 18:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Een vaccin wel dan? Die spuiten ze in een spier.
pi_196867993
Is er al een tijdslijn bekend voor het vaccinatieplan?
  maandag 21 december 2020 @ 20:00:18 #110
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196868056
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 19:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is er al een tijdslijn bekend voor het vaccinatieplan?
Hahahah
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196868315
Ik twijfel, zover ik weet heb ik geen corona gehad, maar zou wel graag een antigeen test willen voordat ik laat vaccineren.
hardcoholic
pi_196868527
Ja, ik val in een risicogroep en ik wil liever nog wat langer op aarde rondlopen :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_196869313
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:59 schreef XDo het volgende:

[..]

Uhh.. misschien omdat dit geen griep betreft?
Klopt. Voor gezonde mensen onder de 50 is de griep gevaarlijker. Daarom is de vraag "waarom niet alleen de kwetsbare en ouderen een prik geven" zo logisch.
pi_196871772
Nee, ik wacht eerst af wat de langetermijn effecten zijn.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 21 december 2020 @ 22:15:40 #115
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196871853
Ja hoor, spuit me vol :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_196871891
Nee ik wacht als een gekkie eerst nog 10 jaar vanwege de eventuele bijwerkingen
pi_196871930
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 22:16 schreef Lijpe_Zwaan het volgende:
Dit inderdaad. Heerlijk die lockdown _O_
Volg de pijlen.
  maandag 21 december 2020 @ 22:27:53 #118
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196872151
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 19:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wat een rare opmerking. Wat bedoel je precies?
Dat hij/zij erg veel pech heeft bij de 2% te zitten die er ziek van wordt, maar er gelukkig nog wel een forumpostje vanaf kan.
pi_196872206
Ja hallo, als 63 procent van de users in dit subforum zich direct laat vaccineren, dan komen we nooit aan die 2/3e die we moeten halen. Zeker als je je bedenkt dat het gemiddelde dat ja zegt, buiten dit subforum waarschijnlijk nog kleiner is.
pi_196872293
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:27 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dat hij/zij erg veel pech heeft bij de 2% te zitten die er ziek van wordt, maar er gelukkig nog wel een forumpostje vanaf kan.
Als zij niet naar het ziekenhuis hoeft of intensieve hulp hoeft te hebben valt zij onder de 98% die milde tot geen symptomen heeft. 2% van de mensen ongeveer komt in het ziekenhuis terecht.
  Public Relations / Redactie Film maandag 21 december 2020 @ 22:35:45 #121
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196872325
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2020 17:14 schreef Kreator het volgende:
Er mist een antwoord:

Ik neem het wel, maar zeker niet direct als eerste. Ik ben toch zeker geen megool. Maar ik twijfel niet.
Er zijn inmiddels rond een miljoen mensen ingeënt dus je bent zeker niet de eerste.
pi_196872458
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:35 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Er zijn inmiddels rond een miljoen mensen ingeënt dus je bent zeker niet de eerste.
Iedereen die het vaccin krijgt denkt het eerst proefkonijn te zijn. Ook voordat de vaccins begonnen waren ze natuurlijk in een bepaalde groep tijdens de trials getest.
  maandag 21 december 2020 @ 22:48:28 #123
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_196872594
Zal het wel nemen.
Kom anders Suriname niet in een ik wil toch me familie opzoeken daar :P
pi_196872710
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:27 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Er worden veel meer mensen ziek, maar net als de meeste mensen houd ik het gelukkig bij milde klachten. Die overigens een stuk minder mild zijn dan de paar keer dat ik griep gehad heb, maar ik ben in ieder geval niet benauwd. Dat ik koorts heb, betekent niet dat ik aan het dood gaan ben. :P Gelukkig voel ik me met periodes ook best oké en ik heb niet echt iets anders te doen dan een beetje surfen en Netflix uitspelen.
Your opinion of me is none of my business.
pi_196872730
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:41 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Iedereen die het vaccin krijgt denkt het eerst proefkonijn te zijn. Ook voordat de vaccins begonnen waren ze natuurlijk in een bepaalde groep tijdens de trials getest.
Probleem van deze trail is dat er relatief veel wordt getest op jonge gezonde mensen. Zeg nou zelf, welke 65 plusser met allerlei onderliggende ziektes meldt zich aan voor een medicatieproef? (Naast het feit dat ze ze niet willen hebben in de trails omdat het onderliggend lijden als confounder kan fungeren)
hardcoholic
  maandag 21 december 2020 @ 22:59:13 #126
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196872878
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:53 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Probleem van deze trail is dat er relatief veel wordt getest op jonge gezonde mensen. Zeg nou zelf, welke 65 plusser met allerlei onderliggende ziektes meldt zich aan voor een medicatieproef? (Naast het feit dat ze ze niet willen hebben in de trails omdat het onderliggend lijden als confounder kan fungeren)
quote:
Between May 30 and Aug 8, 2020, 560 participants were enrolled: 160 aged 18–55 years (100 assigned to ChAdOx1 nCoV-19, 60 assigned to MenACWY), 160 aged 56–69 years (120 assigned to ChAdOx1 nCoV-19: 40 assigned to MenACWY), and 240 aged 70 years and older (200 assigned to ChAdOx1 nCoV-19: 40 assigned to MenACWY).
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)32466-1/fulltext
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196872955
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:53 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Maar juist jonge gezonde mensen hebben in mijn ogen het meest te vrezen van de mogelijke gevolgen. Vooral ook omdat zij minder hebben te vrezen van corona.
pi_196873318
quote:
Je hebt gelijk, Elders ergens een 9% gelezen, maar dat valt reuze mee :Y
Hierbij de totale Pfizer trail group.

Als witte man in een gemiddelde leeftijd zonder noemenswaardige klachten zal ik wel safe zitten hiermee :+ white privilege is wel duidelijk :D
hardcoholic
  dinsdag 22 december 2020 @ 02:36:21 #129
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196874683
Mooi dat er genoeg vaccinwappies zijn om de boel te dekken.
pi_196874938
- Een chinees in de provincie Wuhan eet vleermuis soep laten we dat voor de grap patient zero noemen
Vlakbij een Biolab
- Word niet veel later opgenomen met griep en koorts klachten
- Meer mensen krijgen in de komende dagen zelfde klachten en symptomen
- Er gaan al snel lichtjes branden en connecties worden gelegd in het plaatselijke ziekenhuis
- Alarmen gingen af maar de leiders van de vrije republiek China wouden er niks van weten en liever onder het tapijt schuiven
-Beelden gingen de wereld rond van chinezen die dood neervielen op straat maar ja dat is in China niet hier dachten Henk en Ingrid wat maakt ons dat nou uit
- Vlieg en Vrachtverkeer ging vrolijk door want ja we moeten wel al die goedkope shit uit China hebben en zo is de pandemie geboren
I will do what i must !!
pi_196875000
Niet vergeten altijd blijven lachen
I will do what i must !!
pi_196875832
quote:

[..]

:')!
pi_196875869
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 02:36 schreef inslagenreuring het volgende:
Mooi dat er genoeg vaccinwappies zijn om de boel te dekken.
Mensen die hun verantwoordelijkheid nemen wappies noemen :')
Volg de pijlen.
  dinsdag 22 december 2020 @ 08:23:34 #134
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196875890
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

:')!
Nouja zeker met die nieuwe 5G technologie zo dicht bij je hoofd, wie weet loop je daar wel schade op op de lange termijn.

Het is enigszins hetzelfde verhaal. Nieuwe technologie waarbij de lange termijn effecten nog niet bekend zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196875944
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nouja zeker met die nieuwe 5G technologie zo dicht bij je hoofd, wie weet loop je daar wel schade op op de lange termijn.

Het is enigszins hetzelfde verhaal. Nieuwe technologie waarbij de lange termijn effecten nog niet bekend zijn.
Oh dat zal wel, maar heeft weinig met een nieuwe telefoon te maken. Tenzij je van een 3310 naar een 5g, nfc, bluetooth, wifi, qi telefoon gaat :P Daar zou ik zeker niet mee onder m'n kussen gaan slapen.
pi_196881554
Ik ga het wel nemen, natuurlijk.
Ben geen aluhoedje en ik heb ook geen zin in al deze rotzooi in de wereld of om een risico te zijn voor anderen.
Ik wil gewoon vrij kunnen zijn, ook in het reizen.

Maar ik denk dat het voor mij nog wel even gaat duren.
Ik behoor niet tot 1 van de risicogroepen en ik werk niet in de zorg.
Nou weet ik niet hoe de verdeling daarna zal zijn. Gaan ze van leeftijd onder risico omlaag werken?
Of op alfabet? Of verzin het maar. Op geen enkele manier zal ik waarschijnlijk heel snel aan de beurt zijn.

Tenzij Nederland heel veel aluhoedjes kent, waar ik wel bang voor ben.
  dinsdag 22 december 2020 @ 14:28:03 #137
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_196881854
Zijn er al mensen die zeggen: een vaccin NEEM je niet, dat KRIJG je!

Ik laat me trouwens wel inenten hoor, kom maar op.
pi_196882095
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 december 2020 05:09 schreef BoonDockSaint het volgende:
Niet vergeten altijd blijven lachen
Hij kan nog steeds lachen omdat de mensen op de sleutelposities van de maatschappij niet meer met nette mensen praten.
pi_196882227
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:30 schreef jameshond7 het volgende:
Ja hallo, als 63 procent van de users in dit subforum zich direct laat vaccineren, dan komen we nooit aan die 2/3e die we moeten halen. Zeker als je je bedenkt dat het gemiddelde dat ja zegt, buiten dit subforum waarschijnlijk nog kleiner is.
Op dit forum zitten relatief gezien meer wappies dan in Nederland!
pi_196882248
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 22:16 schreef Lijpe_Zwaan het volgende:
Heb je een voorbeeld van een vaccin waarbij bijwerkingen pas op de lange termijn zichtbaar waren dan? Zo niet, waarom ben je hier zo bang voor?
pi_196883373
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 14:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Op dit forum zitten relatief gezien meer wappies dan in Nederland!
Betwijfel het. Als ik naar m'n familie en vriendenkring kijk dan vindt 80% de hele corona zooi bullshit en ik krijg gewoon klanten, klusjesmannen en alles over de vloer zonder mondkapjes of wat dan ook. Op dit forum zie ik posts langskomen met "iemand droeg zijn mondkapje niet in de supermarkt ik ben helemaal geschokt". Dat zijn in mijn ogen de wappies.
pi_196883490
Nee, ik wil nog vruchtbaar blijven.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 15:51:29 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196883530
Ja ik laat me wel vaccineren als ik de kans krijg
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196883640
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 15:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Betwijfel het. Als ik naar m'n familie en vriendenkring kijk dan vindt 80% de hele corona zooi bullshit en ik krijg gewoon klanten, klusjesmannen en alles over de vloer zonder mondkapjes of wat dan ook. Op dit forum zie ik posts langskomen met "iemand droeg zijn mondkapje niet in de supermarkt ik ben helemaal geschokt". Dat zijn in mijn ogen de wappies.
Dat verklaart een hoop.
pi_196883650
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 15:49 schreef superniger het volgende:
Nee, ik wil nog vruchtbaar blijven.
Dan zou ik maar geen corona krijgen.
pi_196884514
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 15:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dan zou ik maar geen corona krijgen.
Ja hoor want dat tast nu ook al je vruchtbaarheid staan :')
pi_196884810
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja hoor want dat tast nu ook al je vruchtbaarheid staan :')
Bij corona zijn daar aanwijzingen voor door het hechten van het virus aan je ballen. Bij het vaccin totaal niet.
pi_196884992
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Bij corona zijn daar aanwijzingen voor door het hechten van het virus aan je ballen. Bij het vaccin totaal niet.
Aanwijzingen :') ja daarom ben jij dus een wappie en ik niet. Alles wat je maar leest hoe slecht corona wel niet is geloof je direct. Terwijl het logisch is dat bij de meeste virale infecties de spermakwaliteit vermindert, dat is gewoon standaard, maar alleen voor de korte termijn.
pi_196885071
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Aanwijzingen :') ja daarom ben jij dus een wappie en ik niet. Alles wat je maar leest hoe slecht corona wel niet is geloof je direct. Terwijl het logisch is dat bij de meeste virale infecties de spermakwaliteit vermindert, dat is gewoon standaard, maar alleen voor de korte termijn.
Ik baseer me op wetenschappelijk onderzoek. Jij op feesboek je omgeving die last heeft van de onderbuik. Wie is hier nu de wappie dan :').
  dinsdag 22 december 2020 @ 17:05:59 #150
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196885072
Kunnen we ook hier ophouden met elkaar wappies en deugers te noemen?
  dinsdag 22 december 2020 @ 17:06:28 #151
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196885084
Hopelijk kunnen niet-risico groepen het snel krijgen volgend jaar. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. En of je daar direct een aanvraag voor kan doen of dat het op basis van achternaam gaat oid.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 17:29:21 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196885612
Inb4 ”ja de GGD zei dat ik hem op donderdag kon krijgen, maar donderdag komt me helemaal niet uit! Dan maar geen vaccin hoor, kutoverheid!"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196885638
Waarom zou ik een vaccin nemen? Als je sommige experts hoort moeten we nog steeds afstand houden, leven met beperkingen en mondkapjes dragen als iedereen gevaccineerd is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196894899
quote:

[..]

Precies mijn punt.

Vergeet niet dat nu het grootste probleem in het ziekenhuis is het ziekteverzuim van het personeel waardoor ze de roosters niet rond krijgen. Want veel in thuis isolatie.
Dus niet eens het mega aantal IC patiënten. Want die zijn er niet.
Als ieder oudje en kwetsbare is gevaccineerd dan moet het eens klaar zijn met dat gelockdown. En meer van die onzin.

De patiënten die dán nog ziek worden...ja dikke pech. En de kans dat ze op de IC komen is kleiner en dan is er gewoon genoeg personeel.

Dat R van rare overheid.
pi_196894908
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waarom zou ik een vaccin nemen? Als je sommige experts hoort moeten we nog steeds afstand houden, leven met beperkingen en mondkapjes dragen als iedereen gevaccineerd is.
Ja dikke doei!!!
Ik ga dat niet meer doen!
  woensdag 23 december 2020 @ 00:43:52 #156
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196894923
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 00:41 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Ja dikke doei!!!
Ik ga dat niet meer doen!
Aso@grapperhaus
pi_196896881
Ik wel. Ik eet vlees drink alcohol krijg teveel suikers, zout en fijnstof binnen net als ieder ander waar er veel ook nog eens roken en energiedrankjes drinken.
Maar he zo'n lullig vaccin doet ons de das om.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 23 december 2020 @ 08:01:14 #158
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196896907
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 07:57 schreef vipergts het volgende:
Ik wel. Ik eet vlees drink alcohol krijg teveel suikers, zout en fijnstof binnen net als ieder ander waar er veel ook nog eens roken en energiedrankjes drinken.
Precies dit.

Er is een soort irreële angst voor een vaccin bij sommigen, die ik niet helemaal kan duiden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Miss 200.000.000! woensdag 23 december 2020 @ 08:01:47 #159
367000 roos94
pi_196896912
Hell no
  Public Relations / Redactie Film woensdag 23 december 2020 @ 08:25:55 #160
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196897081
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nee dat zeggen ze niet.
  woensdag 23 december 2020 @ 08:39:18 #161
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_196897182
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:39 schreef GemMagic het volgende:
Hier kan ik me wel in vinden. Doe mij maar een Modernatje :)

Zou me zeker laten vaccineren, liefst z.s.m. Uiteraard wel met een westers vaccin. Russisch desnoods, de wetenschappers uit Rusland vertrouw ik wel, maar de overheid niet.

Tot slot made in China: Nein Danke!
  woensdag 23 december 2020 @ 09:04:12 #162
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196897381
quote:
Het is dus maar een vaccintje?

Als in "het is maar een griepje"?
pi_196897856
quote:
Ben het daar ook wel mee eens hoor. En het is niet het eerste vaccin dat we gehad hebben. Maar het gaat meer om het principe. De zorg en behandelingen worden steeds beter, daarom zijn we de laatste 100 jaar gemiddeld ouder geworden, maar is ons lichaam echt sterker geworden? Ik denk het niet. We leven alleen in een schonere omgeving en de medicijnen houden ons langer levend. Dat is natuurlijk wel een soort van vooruitgang, maar ik denk niet dat het verstandig is om voor ieder virusje maar meteen gezonde mensen vol te gaan spuiten. Je weet wat er dan uiteindelijk gaat gebeuren...
pi_196897924
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Het is dus maar een vaccintje?

Als in "het is maar een griepje"?
Ja net als alle andere vaccins en ja er zal altijd iemand zijn met bijwerkingen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 23 december 2020 @ 09:49:20 #165
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_196897930
Niet in eerste instantie, bied me niet aan als proefkonijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_196898612
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ben het daar ook wel mee eens hoor. En het is niet het eerste vaccin dat we gehad hebben. Maar het gaat meer om het principe. De zorg en behandelingen worden steeds beter, daarom zijn we de laatste 100 jaar gemiddeld ouder geworden, maar is ons lichaam echt sterker geworden? Ik denk het niet. We leven alleen in een schonere omgeving en de medicijnen houden ons langer levend. Dat is natuurlijk wel een soort van vooruitgang, maar ik denk niet dat het verstandig is om voor ieder virusje maar meteen gezonde mensen vol te gaan spuiten. Je weet wat er dan uiteindelijk gaat gebeuren...
Het idee van vaccinaties is dat je lichaam juist ‘sterker’ wordt tegen virussen en schadelijke bacteriën. Het zorgt er tenslotte voor dat je op een veiliger manier je immuunsysteem verbetert. Vaccineren, hygiënisch leven en medicatiegebruik is ook niet met elkaar te vergelijken.
Schone omgeving -> Voorkomen ziek worden.
Medicatie -> Genezen van het ziek zijn.
Vaccinatie -> Bewust ‘ziek’ maken om immuumsysteem te upgraden.
pi_196900151
quote:
12s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het idee van vaccinaties is dat je lichaam juist ‘sterker’ wordt tegen virussen en schadelijke bacteriën. Het zorgt er tenslotte voor dat je op een veiliger manier je immuunsysteem verbetert. Vaccineren, hygiënisch leven en medicatiegebruik is ook niet met elkaar te vergelijken.
Schone omgeving -> Voorkomen ziek worden.
Medicatie -> Genezen van het ziek zijn.
Vaccinatie -> Bewust ‘ziek’ maken om immuumsysteem te upgraden.
Ja het klinkt natuurlijk positief, je lichaam bestrijdt het virus en wordt dus eigenlijk sterker. Maar je krijgt toch een soort zwakkere variant dan het "echte" virus dus in hoeverre zit daar een verschil in? Als het echt alleen maar voordelen zou hebben waarom spuiten we dan niet veel meer vaccinaties in ons lichaam? Zou je lichaam toch niet sterker worden door het op een echte manier verslaan van een virus tov een vaccinatie? Word je lichaam niet lui door vaccinaties?
pi_196900675
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 12:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja het klinkt natuurlijk positief, je lichaam bestrijdt het virus en wordt dus eigenlijk sterker. Maar je krijgt toch een soort zwakkere variant dan het "echte" virus dus in hoeverre zit daar een verschil in? Als het echt alleen maar voordelen zou hebben waarom spuiten we dan niet veel meer vaccinaties in ons lichaam? Zou je lichaam toch niet sterker worden door het op een echte manier verslaan van een virus tov een vaccinatie? Word je lichaam niet lui door vaccinaties?
Zover ik weet maakt het voor je lichaam niet uit of het tegen het echte virus vecht of de verzwakte vorm. Het gaat erom dat je lichaam het virus of de bacterie onthoudt, waardoor je lichaam bij de volgende keer ( wanneer dat zelfde virus of die bacterie weer in je lichaam komt) veel sneller reageert. Het virus of de bacterie hebben dan zo goed als geen tijd om te vermenigvuldigen.

Aan het begin van de uitbraak was ik nogal nieuwsgierig over hoe virussen eigenlijk werken. En hoe je immuunsysteem daarop reageert. Wat een vaccinatie precies doet en welk effect het heeft. En waarom het soms bijna onmogelijk is om een vaccinatie tegen een bepaald virus te ontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan HIV.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')