Bron? Dit lijkt me onzin.quote:Ook als je corona gehad hebt, dan kan zo'n vaccin toegevoegde waarde hebben. Omdat je bijvoorbeeld nog onvoldoende weerstand hebt opgebouw voor een nieuwe infectie.
https://www.nu.nl/uitleg-(...)d-19-hebt-gehad.htmlquote:
Wetenschappelijk bekeken is een besmetting gelijk aan vaccineren, want in beide gevallen wordt het immuunsysteem geactiveerd en bekend gemaakt met het virusmateriaal, een andere methode hebben ze niet. Een tweede vaccinatie tegen het zelfde virus voegt niks toe als je ziek bent geweest en weer genezen, je immuunsysteem onthoudt het. Denk ik dan.quote:Op zondag 20 december 2020 20:48 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/uitleg-(...)d-19-hebt-gehad.html
2e niet-dikgedrukte alinea
edit: Als je al ziek bent geweest, dan kan je het ontvangen van zo'n vaccin natuurlijk ook uitstellen zodat anderen eerder aan de buurt komen. Zeker als je in de afgelopen 90 dagen ziek bent geweest. Zie bijvoorbeeld (2e vraag):
https://www.tn.gov/conten(...)dy%20had%20COVID-19.
Dat denk jij ja.. en artsen denken dat het goed kan dat je hoeveelheid antistoffen te laag is als je niet 'goed' ziek bent geweest.. dus daarom kunnen mensen die het virus gehad hebben het vaccin krijgen.quote:Op zondag 20 december 2020 20:56 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Wetenschappelijk bekeken is een besmetting gelijk aan vaccineren, want in beide gevallen wordt het immuunsysteem geactiveerd en bekend gemaakt met het virusmateriaal, een andere methode hebben ze niet. Een tweede vaccinatie tegen het zelfde virus voegt niks toe als je ziek bent geweest en weer genezen, je immuunsysteem onthoudt het. Denk ik dan.
Waar kan je dit laten testen?quote:Op zondag 20 december 2020 21:00 schreef JochemSjakie het volgende:
Ik zou hem nemen, alleen heb ik al antistoffen.
Nee.quote:Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef Poison-Ivy het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waar de discussie is ontstaan dat iedereen (behalve kids) zich moet laten inenten?
Als we (net als bij de griep) gewoon de ouderen en kwetsbaren een prik geven met die rommel dan is het toch klaar?
Weet niet of het dan klaar is maar dan zijn we in ieder geval van een groot deel van de ellende verlost. Erop staan om iedereen in te enten is sowieso overdreven.quote:Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef Poison-Ivy het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waar de discussie is ontstaan dat iedereen (behalve kids) zich moet laten inenten?
Als we (net als bij de griep) gewoon de ouderen en kwetsbaren een prik geven met die rommel dan is het toch klaar?
Ja want 100% van de mensen die corona krijgen gaan er aan doodquote:Op zondag 20 december 2020 23:35 schreef Mishu het volgende:
Je moet maar zo denken: de mensen die hem niet nemen sterven uit en dan blijft er alsnog 70% over die wel ingeent is.
80+, tsja, dood hoort bij het leven. Mijn ouders zitten daarbij en zij leggen zich daarbij neer.quote:Op zondag 20 december 2020 23:35 schreef Mishu het volgende:
Je moet maar zo denken: de mensen die hem niet nemen sterven uit en dan blijft er alsnog 70% over die wel ingeent is.
Hoezo? Vind je al die vaccins geldverspilling?quote:Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef Poison-Ivy het volgende:
Niet helemaal, want je krijgt ook niet voor niets twee vaccinaties met enige tijd ertussen.quote:Op zondag 20 december 2020 20:56 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Wetenschappelijk bekeken is een besmetting gelijk aan vaccineren, want in beide gevallen wordt het immuunsysteem geactiveerd en bekend gemaakt met het virusmateriaal, een andere methode hebben ze niet. Een tweede vaccinatie tegen het zelfde virus voegt niks toe als je ziek bent geweest en weer genezen, je immuunsysteem onthoudt het. Denk ik dan.
Zo moet je helemaal niet denken want dat slaat nergens opquote:Op zondag 20 december 2020 23:35 schreef Mishu het volgende:
Ik weet dat je het grappig bedoelt, maar het is niet mogelijk om autistisch te worden. Daar word je mee geboren (grotendeels erfelijk). Alhoewel jaren lang Fokken je wel autistische trekjes kan gevenquote:Op zondag 20 december 2020 23:36 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ben getest op autisme, maar had het niet en dat wil ik graag zo houden. Dus op nee gestemd.
We zijn er pas vanaf als de vaccinatiegraad hoog genoeg is voor groepsimmuniteit. Dan de kudde het schild vormen voor de kwetsbaren waarbij het vaccin niet werkt.quote:Op zondag 20 december 2020 22:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat een gezeik. Laat mensen die het willen die zooi nemen (meestal ouderen en risicogroepen) en de rest niet. Zijn we er uiteindelijk ook vanaf. Tenzij het muteert... nou dan kan het ieder jaar toegevoegd worden aan de griepprik. NEXT
Maakt toch niet uit? Als 80% er nauwelijks last van heeft en alle kwetsbaren het vaccin hebben gehad dan gaat er vrijwel niemand meer dood. Er zal hoogstens nog een kleine groep ziek worden, maar die hebben er dan zelf voor gekozen dat risico te lopen en die zullen gewoon in het ziekenhuis verzorgd kunnen worden want daar is het niet druk meer.quote:Op maandag 21 december 2020 10:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
We zijn er pas vanaf als de vaccinatiegraad hoog genoeg is voor groepsimmuniteit. Dan de kudde het schild vormen voor de kwetsbaren waarbij het vaccin niet werkt.
Dat is nog maar de vraag. Het hangt af van de werkzaamheid van het vaccin in de risicogroep. Stel dat het maar voor 50% werkt in die groep. Dan heb je nog miljoenen die kans hebben om zwaar ziek te worden en de ziekenhuiszorg onder druk te zetten.quote:Op maandag 21 december 2020 10:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit? Als 80% er nauwelijks last van heeft en alle kwetsbaren het vaccin hebben gehad dan gaat er vrijwel niemand meer dood. Er zal hoogstens nog een kleine groep ziek worden, maar die hebben er dan zelf voor gekozen dat risico te lopen en die zullen gewoon in het ziekenhuis verzorgd kunnen worden want daar is het niet druk meer.
Commercieel verkrijgbare vaccins? Daar heb ik in NL nog niet eerder van gehoord. Krijg je die per post en prik je dan jezelf?quote:Op maandag 21 december 2020 10:39 schreef GemMagic het volgende:
Prima, er is alleen niet 'het' vaccin. Ik wil zelf kiezen welke ik neem en wanneer. Hopelijk onstaat er naast de leveranties aan de overheden ook een commercieel verkrijgbare optie waarmee je zelf controle hebt over welke vaccin en wanneer. Hou die prijs lekker hoog, dan kun je van de opbrengsten ook arme buitenlandse regio's weer gratis vaccineren.
Dat bedoel ik niet en lijkt me ook niet wenselijk met mijn skillsquote:Op maandag 21 december 2020 10:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Commercieel verkrijgbare vaccins? Daar heb ik in NL nog niet eerder van gehoord. Krijg je die per post en prik je dan jezelf?
Dan nog kunnen er dingen gebeuren die ze niet voorzien hadden.quote:Op maandag 21 december 2020 10:50 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb gekozen voor Ja. De mensen die de vaccins hebben gemaakt of gecontroleerd, weten dat ze de hele wereldbevolking ermee gaan vaccineren. Inclusief hun eigen ouders, kinderen en vrienden. Kortom, ik neem aan dat ze hun werk goed hebben gedaan.
Precies. Ik begrijp ook niet dat de hele bevolking zou moeten worden gevaccineerd.quote:Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ooit van groepsimmuniteit gehoord? Kan alleen bereikt worden als 70+ % van de bevolking immuun is...quote:Op maandag 21 december 2020 11:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Precies. Ik begrijp ook niet dat de hele bevolking zou moeten worden gevaccineerd.
Voor niet-kwetsbaren is Corona vergelijkbaar met de griep (sterker nog; 85% is a-symptomatisch) dus je kunt groepsimmuniteit opbouwen door het virus gewoon te laten rondgaan. Waarom zou je mensen die geen enkel risico lopen willen laten vaccineren? En misschien nog wel belangrijker. Je kunt de economie weer gewoon opengooien per maart 2021 als alle kwetsbaren gevaccineerd zijn. Dus help mij even...waarom iedereen vaccineren?quote:Op maandag 21 december 2020 11:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ooit van groepsimmuniteit gehoord? Kan alleen bereikt worden als 70+ % van de bevolking immuun is...
Maakt toch niet uit? Als 80% er nauwelijks last van heeft en alle kwetsbaren het vaccin hebben gehad dan gaat er vrijwel niemand meer dood. Er zal hoogstens nog een kleine groep ziek worden, maar die hebben er dan zelf voor gekozen dat risico te lopen en die zullen gewoon in het ziekenhuis verzorgd kunnen worden want daar is het niet druk meer.quote:Op maandag 21 december 2020 11:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ooit van groepsimmuniteit gehoord? Kan alleen bereikt worden als 70+ % van de bevolking immuun is...
Tja dan zal het sowieso niet veel gaan veranderen als het maar voor 50% werkt. Kun je wel de hele bevolking gaan vaccineren maar dat is nog een veel grotere groep waar 50% dus nog steeds corona bij zich kan hebben. En om nog jaren te blijven wachten op betere vaccins met deze omstandigheden is ook niet realistisch.quote:Op maandag 21 december 2020 10:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Het hangt af van de werkzaamheid van het vaccin in de risicogroep. Stel dat het maar voor 50% werkt in die groep. Dan heb je nog miljoenen die kans hebben om zwaar ziek te worden en de ziekenhuiszorg onder druk te zetten.
Geef eens een bron dat 85% a-symptomatisch zou zijn?quote:Op maandag 21 december 2020 11:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Voor niet-kwetsbaren is Corona vergelijkbaar met de griep (sterker nog; 85% is a-symptomatisch) dus je kunt groepsimmuniteit opbouwen door het virus gewoon te laten rondgaan. Waarom zou je mensen die geen enkel risico lopen willen laten vaccineren? En misschien nog wel belangrijker. Je kunt de economie weer gewoon opengooien per maart 2021 als alle kwetsbaren gevaccineerd zijn. Dus help mij even...waarom iedereen vaccineren?
Ook met vaccinatie kan je ziek worden. Het is niet 100% effectief zoals je weet.quote:Op maandag 21 december 2020 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit? Als 80% er nauwelijks last van heeft en alle kwetsbaren het vaccin hebben gehad dan gaat er vrijwel niemand meer dood. Er zal hoogstens nog een kleine groep ziek worden, maar die hebben er dan zelf voor gekozen dat risico te lopen en die zullen gewoon in het ziekenhuis verzorgd kunnen worden want daar is het niet druk meer.
[..]
Tja dan zal het sowieso niet veel gaan veranderen als het maar voor 50% werkt. Kun je wel de hele bevolking gaan vaccineren maar dat is nog een veel grotere groep waar 50% dus nog steeds corona bij zich kan hebben. En om nog jaren te blijven wachten op betere vaccins met deze omstandigheden is ook niet realistisch.
Alles kan, maar als de keuze is tussen een zo goed mogelijk gemaakt vaccin of nog jarenlang leven met beperkingen, dan kies ik voor de eerste optie.quote:Op maandag 21 december 2020 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan nog kunnen er dingen gebeuren die ze niet voorzien hadden.
Je gaat uit van kwade bedoelingen maar het gros van de vaccinatie incidenten uit het verre verleden waren niet met kwade bedoelingen.
Jaaaaaaaaaaa. En ook nadat je corona hebt gehad kan je het nog een keer krijgen. En het kan ook nog muteren. Wat is je punt?quote:Op maandag 21 december 2020 11:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook met vaccinatie kan je ziek worden. Het is niet 100% effectief zoals je weet.
https://www.mirror.co.uk/(...)tients-none-22811346quote:Op maandag 21 december 2020 11:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Geef eens een bron dat 85% a-symptomatisch zou zijn?
Omdat we corona weg willen hebben? Een vaccin is een tijdelijke bescherming. Anders komt het zeker elke winter weer terug...
86% zelfsquote:Op maandag 21 december 2020 11:54 schreef Momo het volgende:
Geef eens een bron dat 85% a-symptomatisch zou zijn?
100% vaccinatie graad is niet nodigquote:Op maandag 21 december 2020 11:55 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Alles kan, maar als de keuze is tussen een zo goed mogelijk gemaakt vaccin of nog jarenlang leven met beperkingen, dan kies ik voor de eerste optie.
Sorry, heb mijn vorige post aangepast.quote:Op maandag 21 december 2020 11:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaa. En ook nadat je corona hebt gehad kan je het nog een keer krijgen. En het kan ook nog muteren. Wat is je punt?
Dat is het punt. Welke beperkingen? Er komt (bijna) niemand meer in het ziekenhuis, aangezien gezonde mensen er niet ziek van worden / niet hoeven te worden opgenomen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:55 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Alles kan, maar als de keuze is tussen een zo goed mogelijk gemaakt vaccin of nog jarenlang leven met beperkingen, dan kies ik voor de eerste optie.
quote:Op maandag 21 december 2020 11:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaa. En ook nadat je corona hebt gehad kan je het nog een keer krijgen. En het kan ook nog muteren. Wat is je punt?
[..]
https://www.mirror.co.uk/(...)tients-none-22811346
https://www.thestar.com.m(...)e-showed-no-symptoms
https://www.cnbc.com/2020(...)mptoms-uk-study.html
Dat is uit 1 onderzoek allemaal. Als ik zo rond kijk vind ik nogal wat verschillende percentages 50,40, of zelfs 20%quote:Op maandag 21 december 2020 11:57 schreef zoost het volgende:
[..]
86% zelfs
Bron: https://www.news-medical.(...)ave-no-symptoms.aspx
Snap ik, maar dit is wat anders dan bof of mazelen. Spaanse griep, mexicaanse, sars, mers... ze zijn allemaal in meer of mindere maten gemuteerd. Een vaccin is dus bij voorbaat niet echt nuttig, tenzij je het net als de griepprik ieder jaar gaat analyseren en vernieuwen. Maar ook daar, zoals je wellicht weet, moeten ze steeds hopen dat ze met name de juiste virussen in het jaarlijkse vaccin hebben gestopt. Soms komt er ineens een heel andere soort influenza voor en krijg je alsnog veel griepdoden (zie 2008). Wil je de hele wereldbevolking vanaf nu jaarlijks (of in ieder geval periodiek) blijven vaccineren voor corona?quote:Op maandag 21 december 2020 11:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Sorry, heb mijn vorige post aangepast.
Mijn punt is dat je dus genoeg mensen moet vaccineren zodat het niet meer rondgaat.
Net zoals met de huidige vaccins voor kinderen.
Want? Maak je gedachte eens af. Wat gebeurt er dan als het virus rondgaat onder niet-kwetsbaren?quote:Op maandag 21 december 2020 11:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Sorry, heb mijn vorige post aangepast.
Mijn punt is dat je dus genoeg mensen moet vaccineren zodat het niet meer rondgaat.
Net zoals met de huidige vaccins voor kinderen.
Je zal wel iets moeten doen als anders elk jaar de zorg overstroomt op deze manier.quote:Op maandag 21 december 2020 12:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Snap ik, maar dit is wat anders dan bof of mazelen. Spaanse griep, mexicaanse, sars, mers... ze zijn allemaal in meer of mindere maten gemuteerd. Een vaccin is dus bij voorbaat niet echt nuttig, tenzij je het net als de griepprik ieder jaar gaat analyseren en vernieuwen. Maar ook daar, zoals je wellicht weet, moeten ze steeds hopen dat ze met name de juiste virussen in het jaarlijkse vaccin hebben gestopt. Soms komt er ineens een heel andere soort influenza voor en krijg je alsnog veel griepdoden (zie 2008). Wil je de hele wereldbevolking vanaf nu jaarlijks (of in ieder geval periodiek) blijven vaccineren voor corona?
Dan muteert het virus door, en krijgen we nog een covid-20/covid-21. Elke keer bij een besmetting muteert het een klein beetje. Dat wil je stoppen (of minder ambitieus afremmen).quote:Op maandag 21 december 2020 12:02 schreef zoost het volgende:
[..]
Want? Maak je gedachte eens af. Wat gebeurt er dan als het virus rondgaat onder niet-kwetsbaren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |