Precies mijn punt.quote:Op maandag 21 december 2020 11:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Voor niet-kwetsbaren is Corona vergelijkbaar met de griep (sterker nog; 85% is a-symptomatisch) dus je kunt groepsimmuniteit opbouwen door het virus gewoon te laten rondgaan. Waarom zou je mensen die geen enkel risico lopen willen laten vaccineren? En misschien nog wel belangrijker. Je kunt de economie weer gewoon opengooien per maart 2021 als alle kwetsbaren gevaccineerd zijn. Dus help mij even...waarom iedereen vaccineren?
Ja dikke doei!!!quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waarom zou ik een vaccin nemen? Als je sommige experts hoort moeten we nog steeds afstand houden, leven met beperkingen en mondkapjes dragen als iedereen gevaccineerd is.
Aso@grapperhausquote:Op woensdag 23 december 2020 00:41 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Ja dikke doei!!!
Ik ga dat niet meer doen!
Precies dit.quote:Op woensdag 23 december 2020 07:57 schreef vipergts het volgende:
Ik wel. Ik eet vlees drink alcohol krijg teveel suikers, zout en fijnstof binnen net als ieder ander waar er veel ook nog eens roken en energiedrankjes drinken.
Maar he zo'n lullig vaccin doet ons de das om.
Nee dat zeggen ze niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waarom zou ik een vaccin nemen? Als je sommige experts hoort moeten we nog steeds afstand houden, leven met beperkingen en mondkapjes dragen als iedereen gevaccineerd is.
Hier kan ik me wel in vinden. Doe mij maar een Modernatjequote:Op maandag 21 december 2020 10:39 schreef GemMagic het volgende:
Prima, er is alleen niet 'het' vaccin. Ik wil zelf kiezen welke ik neem en wanneer. Hopelijk onstaat er naast de leveranties aan de overheden ook een commercieel verkrijgbare optie waarmee je zelf controle hebt over welke vaccin en wanneer. Hou die prijs lekker hoog, dan kun je van de opbrengsten ook arme buitenlandse regio's weer gratis vaccineren.
Het is dus maar een vaccintje?quote:Op woensdag 23 december 2020 07:57 schreef vipergts het volgende:
Ik wel. Ik eet vlees drink alcohol krijg teveel suikers, zout en fijnstof binnen net als ieder ander waar er veel ook nog eens roken en energiedrankjes drinken.
Ben het daar ook wel mee eens hoor. En het is niet het eerste vaccin dat we gehad hebben. Maar het gaat meer om het principe. De zorg en behandelingen worden steeds beter, daarom zijn we de laatste 100 jaar gemiddeld ouder geworden, maar is ons lichaam echt sterker geworden? Ik denk het niet. We leven alleen in een schonere omgeving en de medicijnen houden ons langer levend. Dat is natuurlijk wel een soort van vooruitgang, maar ik denk niet dat het verstandig is om voor ieder virusje maar meteen gezonde mensen vol te gaan spuiten. Je weet wat er dan uiteindelijk gaat gebeuren...quote:Op woensdag 23 december 2020 07:57 schreef vipergts het volgende:
Ja net als alle andere vaccins en ja er zal altijd iemand zijn met bijwerkingen.quote:Op woensdag 23 december 2020 09:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is dus maar een vaccintje?
Als in "het is maar een griepje"?
Het idee van vaccinaties is dat je lichaam juist ‘sterker’ wordt tegen virussen en schadelijke bacteriën. Het zorgt er tenslotte voor dat je op een veiliger manier je immuunsysteem verbetert. Vaccineren, hygiënisch leven en medicatiegebruik is ook niet met elkaar te vergelijken.quote:Op woensdag 23 december 2020 09:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ben het daar ook wel mee eens hoor. En het is niet het eerste vaccin dat we gehad hebben. Maar het gaat meer om het principe. De zorg en behandelingen worden steeds beter, daarom zijn we de laatste 100 jaar gemiddeld ouder geworden, maar is ons lichaam echt sterker geworden? Ik denk het niet. We leven alleen in een schonere omgeving en de medicijnen houden ons langer levend. Dat is natuurlijk wel een soort van vooruitgang, maar ik denk niet dat het verstandig is om voor ieder virusje maar meteen gezonde mensen vol te gaan spuiten. Je weet wat er dan uiteindelijk gaat gebeuren...
Ja het klinkt natuurlijk positief, je lichaam bestrijdt het virus en wordt dus eigenlijk sterker. Maar je krijgt toch een soort zwakkere variant dan het "echte" virus dus in hoeverre zit daar een verschil in? Als het echt alleen maar voordelen zou hebben waarom spuiten we dan niet veel meer vaccinaties in ons lichaam? Zou je lichaam toch niet sterker worden door het op een echte manier verslaan van een virus tov een vaccinatie? Word je lichaam niet lui door vaccinaties?quote:Op woensdag 23 december 2020 10:42 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het idee van vaccinaties is dat je lichaam juist ‘sterker’ wordt tegen virussen en schadelijke bacteriën. Het zorgt er tenslotte voor dat je op een veiliger manier je immuunsysteem verbetert. Vaccineren, hygiënisch leven en medicatiegebruik is ook niet met elkaar te vergelijken.
Schone omgeving -> Voorkomen ziek worden.
Medicatie -> Genezen van het ziek zijn.
Vaccinatie -> Bewust ‘ziek’ maken om immuumsysteem te upgraden.
Zover ik weet maakt het voor je lichaam niet uit of het tegen het echte virus vecht of de verzwakte vorm. Het gaat erom dat je lichaam het virus of de bacterie onthoudt, waardoor je lichaam bij de volgende keer ( wanneer dat zelfde virus of die bacterie weer in je lichaam komt) veel sneller reageert. Het virus of de bacterie hebben dan zo goed als geen tijd om te vermenigvuldigen.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja het klinkt natuurlijk positief, je lichaam bestrijdt het virus en wordt dus eigenlijk sterker. Maar je krijgt toch een soort zwakkere variant dan het "echte" virus dus in hoeverre zit daar een verschil in? Als het echt alleen maar voordelen zou hebben waarom spuiten we dan niet veel meer vaccinaties in ons lichaam? Zou je lichaam toch niet sterker worden door het op een echte manier verslaan van een virus tov een vaccinatie? Word je lichaam niet lui door vaccinaties?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |