abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2020 @ 17:06:28 #151
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196885084
Hopelijk kunnen niet-risico groepen het snel krijgen volgend jaar. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. En of je daar direct een aanvraag voor kan doen of dat het op basis van achternaam gaat oid.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 17:29:21 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196885612
Inb4 ”ja de GGD zei dat ik hem op donderdag kon krijgen, maar donderdag komt me helemaal niet uit! Dan maar geen vaccin hoor, kutoverheid!"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196885638
Waarom zou ik een vaccin nemen? Als je sommige experts hoort moeten we nog steeds afstand houden, leven met beperkingen en mondkapjes dragen als iedereen gevaccineerd is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196894899
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:52 schreef zoost het volgende:

[..]

Voor niet-kwetsbaren is Corona vergelijkbaar met de griep (sterker nog; 85% is a-symptomatisch) dus je kunt groepsimmuniteit opbouwen door het virus gewoon te laten rondgaan. Waarom zou je mensen die geen enkel risico lopen willen laten vaccineren? En misschien nog wel belangrijker. Je kunt de economie weer gewoon opengooien per maart 2021 als alle kwetsbaren gevaccineerd zijn. Dus help mij even...waarom iedereen vaccineren?
Precies mijn punt.

Vergeet niet dat nu het grootste probleem in het ziekenhuis is het ziekteverzuim van het personeel waardoor ze de roosters niet rond krijgen. Want veel in thuis isolatie.
Dus niet eens het mega aantal IC patiënten. Want die zijn er niet.
Als ieder oudje en kwetsbare is gevaccineerd dan moet het eens klaar zijn met dat gelockdown. En meer van die onzin.

De patiënten die dán nog ziek worden...ja dikke pech. En de kans dat ze op de IC komen is kleiner en dan is er gewoon genoeg personeel.

Dat R van rare overheid.
The secret of getting ahead is getting started
pi_196894908
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waarom zou ik een vaccin nemen? Als je sommige experts hoort moeten we nog steeds afstand houden, leven met beperkingen en mondkapjes dragen als iedereen gevaccineerd is.
Ja dikke doei!!!
Ik ga dat niet meer doen!
The secret of getting ahead is getting started
  woensdag 23 december 2020 @ 00:43:52 #156
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196894923
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 00:41 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Ja dikke doei!!!
Ik ga dat niet meer doen!
Aso@grapperhaus
pi_196896881
Ik wel. Ik eet vlees drink alcohol krijg teveel suikers, zout en fijnstof binnen net als ieder ander waar er veel ook nog eens roken en energiedrankjes drinken.
Maar he zo'n lullig vaccin doet ons de das om.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 23 december 2020 @ 08:01:14 #158
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196896907
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 07:57 schreef vipergts het volgende:
Ik wel. Ik eet vlees drink alcohol krijg teveel suikers, zout en fijnstof binnen net als ieder ander waar er veel ook nog eens roken en energiedrankjes drinken.
Precies dit.

Er is een soort irreële angst voor een vaccin bij sommigen, die ik niet helemaal kan duiden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Miss 200.000.000! woensdag 23 december 2020 @ 08:01:47 #159
367000 roos94
pi_196896912
Hell no
  Public Relations / Redactie Film woensdag 23 december 2020 @ 08:25:55 #160
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196897081
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nee dat zeggen ze niet.
  woensdag 23 december 2020 @ 08:39:18 #161
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_196897182
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:39 schreef GemMagic het volgende:
Prima, er is alleen niet 'het' vaccin. Ik wil zelf kiezen welke ik neem en wanneer. Hopelijk onstaat er naast de leveranties aan de overheden ook een commercieel verkrijgbare optie waarmee je zelf controle hebt over welke vaccin en wanneer. Hou die prijs lekker hoog, dan kun je van de opbrengsten ook arme buitenlandse regio's weer gratis vaccineren.
Hier kan ik me wel in vinden. Doe mij maar een Modernatje :)

Zou me zeker laten vaccineren, liefst z.s.m. Uiteraard wel met een westers vaccin. Russisch desnoods, de wetenschappers uit Rusland vertrouw ik wel, maar de overheid niet.

Tot slot made in China: Nein Danke!
  woensdag 23 december 2020 @ 09:04:12 #162
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196897381
quote:
Het is dus maar een vaccintje?

Als in "het is maar een griepje"?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_196897856
quote:
Ben het daar ook wel mee eens hoor. En het is niet het eerste vaccin dat we gehad hebben. Maar het gaat meer om het principe. De zorg en behandelingen worden steeds beter, daarom zijn we de laatste 100 jaar gemiddeld ouder geworden, maar is ons lichaam echt sterker geworden? Ik denk het niet. We leven alleen in een schonere omgeving en de medicijnen houden ons langer levend. Dat is natuurlijk wel een soort van vooruitgang, maar ik denk niet dat het verstandig is om voor ieder virusje maar meteen gezonde mensen vol te gaan spuiten. Je weet wat er dan uiteindelijk gaat gebeuren...
Facts don't care about your feelings
pi_196897924
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Het is dus maar een vaccintje?

Als in "het is maar een griepje"?
Ja net als alle andere vaccins en ja er zal altijd iemand zijn met bijwerkingen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 23 december 2020 @ 09:49:20 #165
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_196897930
Niet in eerste instantie, bied me niet aan als proefkonijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_196898612
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ben het daar ook wel mee eens hoor. En het is niet het eerste vaccin dat we gehad hebben. Maar het gaat meer om het principe. De zorg en behandelingen worden steeds beter, daarom zijn we de laatste 100 jaar gemiddeld ouder geworden, maar is ons lichaam echt sterker geworden? Ik denk het niet. We leven alleen in een schonere omgeving en de medicijnen houden ons langer levend. Dat is natuurlijk wel een soort van vooruitgang, maar ik denk niet dat het verstandig is om voor ieder virusje maar meteen gezonde mensen vol te gaan spuiten. Je weet wat er dan uiteindelijk gaat gebeuren...
Het idee van vaccinaties is dat je lichaam juist ‘sterker’ wordt tegen virussen en schadelijke bacteriën. Het zorgt er tenslotte voor dat je op een veiliger manier je immuunsysteem verbetert. Vaccineren, hygiënisch leven en medicatiegebruik is ook niet met elkaar te vergelijken.
Schone omgeving -> Voorkomen ziek worden.
Medicatie -> Genezen van het ziek zijn.
Vaccinatie -> Bewust ‘ziek’ maken om immuumsysteem te upgraden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_196900151
quote:
12s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het idee van vaccinaties is dat je lichaam juist ‘sterker’ wordt tegen virussen en schadelijke bacteriën. Het zorgt er tenslotte voor dat je op een veiliger manier je immuunsysteem verbetert. Vaccineren, hygiënisch leven en medicatiegebruik is ook niet met elkaar te vergelijken.
Schone omgeving -> Voorkomen ziek worden.
Medicatie -> Genezen van het ziek zijn.
Vaccinatie -> Bewust ‘ziek’ maken om immuumsysteem te upgraden.
Ja het klinkt natuurlijk positief, je lichaam bestrijdt het virus en wordt dus eigenlijk sterker. Maar je krijgt toch een soort zwakkere variant dan het "echte" virus dus in hoeverre zit daar een verschil in? Als het echt alleen maar voordelen zou hebben waarom spuiten we dan niet veel meer vaccinaties in ons lichaam? Zou je lichaam toch niet sterker worden door het op een echte manier verslaan van een virus tov een vaccinatie? Word je lichaam niet lui door vaccinaties?
Facts don't care about your feelings
pi_196900675
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 12:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja het klinkt natuurlijk positief, je lichaam bestrijdt het virus en wordt dus eigenlijk sterker. Maar je krijgt toch een soort zwakkere variant dan het "echte" virus dus in hoeverre zit daar een verschil in? Als het echt alleen maar voordelen zou hebben waarom spuiten we dan niet veel meer vaccinaties in ons lichaam? Zou je lichaam toch niet sterker worden door het op een echte manier verslaan van een virus tov een vaccinatie? Word je lichaam niet lui door vaccinaties?
Zover ik weet maakt het voor je lichaam niet uit of het tegen het echte virus vecht of de verzwakte vorm. Het gaat erom dat je lichaam het virus of de bacterie onthoudt, waardoor je lichaam bij de volgende keer ( wanneer dat zelfde virus of die bacterie weer in je lichaam komt) veel sneller reageert. Het virus of de bacterie hebben dan zo goed als geen tijd om te vermenigvuldigen.

Aan het begin van de uitbraak was ik nogal nieuwsgierig over hoe virussen eigenlijk werken. En hoe je immuunsysteem daarop reageert. Wat een vaccinatie precies doet en welk effect het heeft. En waarom het soms bijna onmogelijk is om een vaccinatie tegen een bepaald virus te ontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan HIV.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')