abonnement Unibet Coolblue
pi_196778258
https://www.ad.nl/binnenl(...)rbereid-br~abb2f003/

Er wordt 24/7 gewerkt, maar vaccina­ties staan of vallen uiteinde­lijk niet bij een week eerder beginnen
Coronaminister Hugo de Jonge

Wat een slappe hap van ons weer. Waarom is dit telkens een terugkomend probleem. Nederland moet het altijd weer anders doen dan andere landen. Een andere mening hebben en denken dat dat altijd het juiste is.
2 weken eerder vaccineren is 2 weken eerder.
  donderdag 17 december 2020 @ 08:02:18 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196778600
Je kan het toch op papier/excel bijhouden en later bijwerken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 17 december 2020 @ 08:10:30 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196778632
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:02 schreef kanovinnie het volgende:
Je kan het toch op papier/excel bijhouden en later bijwerken?
Ja of een bestaand registratiesysteem een beetje omklussen. Waarom moeten totaal niet ingewikkelde IT procedures altijd tot het wiel opnieuw uitvinden en geld weggooien bij de overheid leiden? Waanzin.
  donderdag 17 december 2020 @ 08:13:21 #4
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_196778649
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 05:48 schreef YebCar het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rbereid-br~abb2f003/

Er wordt 24/7 gewerkt, maar vaccina­ties staan of vallen uiteinde­lijk niet bij een week eerder beginnen
Coronaminister Hugo de Jonge

Wat een slappe hap van ons weer. Waarom is dit telkens een terugkomend probleem. Nederland moet het altijd weer anders doen dan andere landen. Een andere mening hebben en denken dat dat altijd het juiste is.
2 weken eerder vaccineren is 2 weken eerder.
Omdat we al 10jaar worden gedomineerd door de VVD :r
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_196778671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 05:48 schreef YebCar het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rbereid-br~abb2f003/

Er wordt 24/7 gewerkt, maar vaccina­ties staan of vallen uiteinde­lijk niet bij een week eerder beginnen
Coronaminister Hugo de Jonge

Wat een slappe hap van ons weer. Waarom is dit telkens een terugkomend probleem. Nederland moet het altijd weer anders doen dan andere landen. Een andere mening hebben en denken dat dat altijd het juiste is.
2 weken eerder vaccineren is 2 weken eerder.
Ik hoorde een GGD topman zeggen dat de database ook een probleem zou . het systeem zou vastlopen bij te veel registraties tegelijkertijd :')

een database met uiteindelijk een paar tabellen van 17 miljoen records, zelfs de stokoude FOK! servers van danny kunnen dat met gemak aan :')
  donderdag 17 december 2020 @ 08:26:10 #6
80382 manny
30 is best veel
pi_196778736
Ja man, beter gaan ze gewoon van start als een kip zonder kop en is de administratie over een paar maanden een puinhoop, daar krijgt echt niemand last van. Ook geheel niet relevant dat bijv een behandelend arts juiste info in zijn systeem heeft, ze kunnen gewoon een excel sheetje meesturen en met ctrl+f kom je een heel eind.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196778752
Weet je wat, je kan ook gewoon gaan voor natuurlijke groepsimmuniteit, dan kan Hugo gewoon lekker op zijn gat zitten en zijn we niet afhankelijk van IT-systemen.
pi_196778811
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:26 schreef manny het volgende:
Ja man, beter gaan ze gewoon van start als een kip zonder kop en is de administratie over een paar maanden een puinhoop, daar krijgt echt niemand last van. Ook geheel niet relevant dat bijv een behandelend arts juiste info in zijn systeem heeft, ze kunnen gewoon een excel sheetje meesturen en met ctrl+f kom je een heel eind.
we hebben al genoeg systemen die gebruik maken van het GBA, die database is er allang, een extra tabel met de datum van inenting, locatie, welk product, serial en weet ik wat nog meer en een stukje code voor een programma om dat gemakkelijk te scannen en in te voeren. Zo moeilijk is dat niet

Een beetje mongool met programmeer ervaring maakt die database in een uur, nog een uurtje of 3 erbij en het programma is ook af. Doe dit met een goed team en je hebt binnen een week een product kant en klaar af,
  donderdag 17 december 2020 @ 08:39:05 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196778831
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:26 schreef manny het volgende:
Ja man, beter gaan ze gewoon van start als een kip zonder kop en is de administratie over een paar maanden een puinhoop, daar krijgt echt niemand last van. Ook geheel niet relevant dat bijv een behandelend arts juiste info in zijn systeem heeft, ze kunnen gewoon een excel sheetje meesturen en met ctrl+f kom je een heel eind.
Zelfs als je het op papier doet en het later handmatig in het dan goedwerkende systeem invoert lijkt het me geen puinhoop worden
Laffe huichelaar
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 09:07:19 #10
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_196779089
Wie had dát nou verwacht.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 17 december 2020 @ 09:07:59 #11
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196779097
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:37 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

we hebben al genoeg systemen die gebruik maken van het GBA, die database is er allang, een extra tabel met de datum van inenting, locatie, welk product, serial en weet ik wat nog meer en een stukje code voor een programma om dat gemakkelijk te scannen en in te voeren. Zo moeilijk is dat niet

Een beetje mongool met programmeer ervaring maakt die database in een uur, nog een uurtje of 3 erbij en het programma is ook af. Doe dit met een goed team en je hebt binnen een week een product kant en klaar af,
Dit dus.
Maarja overheid en it... :')
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  donderdag 17 december 2020 @ 09:08:02 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196779098
quote:
15s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:13 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Omdat we al 10jaar worden gedomineerd door de VVD :r
Plak daar nog maar 10 toekomstige jaren aan vast. Zie ze niet snel verdwijnen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196779114
André Rouvoet (GGD's) legde dit uit op Radio 1:

https://www.nporadio1.nl/(...)aar-om-te-vaccineren

De GGD's komen onverwacht een half jaar eerder in actie doordat de kenmerken van het vaccin anders waren dan wat de producent steeds had aangegeven. Hij legt uit dat ze keihard werken om z.s.m. te kunnen beginnen, maar dat beginnen als je je systemen niet op orde hebt veel onverstandiger is.
pi_196779125
Het allergrootste belang voor de volksgezondheid is dat er geen twijfels over vaccineren ontstaan. Er is maar één geval nodig waarbij het mis gaat en de vaccinatiegraad daalt gelijk dramatisch. Zie je wel, dat vaccin is niet veilig, zullen ze op Facebook zeggen.

Dus voorkomen dat bijvoorbeeld iemand met een allergie toch gevaccineerd wordt lijkt me de hoogste prioriteit hebben. Dat je dan een paar weken vertraging hebt moet je op de koop toenemen.

En ja, we wisten al sinds maart dat er een vaccin aan zat te komen. Dus dit had al klaar kunnen zijn. Maar de overheid is structureel kapotbezuinigd (op verzoek van het Nederlandse volk dat al die ambtenaren maar geldverspilling vond), dus daar kan je misschien ook niet meer van verwachten. Het houdt een keer op hoeveel je kan doen met een beperkt aantal mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2020 09:13:26 ]
pi_196779166
Ik kan me niet voorstellen dat er geen bedrijven zijn in NL welke dit binnen een paar dagen voor elkaar kunnen krijgen. Ik ben er zelfs van overtuigd dat er Fokkers of Tweakers zijn die een dergelijk systeem binnen een week in elkaar kunnen zetten.

Hugo zal wel weer een vriendje in de ICT hebben welke deze klus wil hebben, maar niet capabel is. Wat een aanfluiting weer.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 17 december 2020 @ 09:14:17 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196779176
quote:
Volgens Bonten is het hele proces in Nederland stroperiger dan in andere landen. ,,Maar met al die vervelende feestdagen ertussen is het wel goed te verdedigen dat het inenten pas in januari begint. Laten we wel wezen: die twee weken gaat geen verschil maken. Laten we blij zijn dat we in januari kunnen beginnen.”
Stel je toch eens voor dat je in de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog een jaartje geen Kerst viert. :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196779205
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:14 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Stel je toch eens voor dat je in de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog een jaartje geen Kerst viert. :')
Zelfs in de tweede Wereldoorlog werd kerst gevierd.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 17 december 2020 @ 09:16:49 #18
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196779208
quote:
1s.gif [b]Op donderdag 17 december 2020 09:10 schreef Heph844 het

En ja, we wisten al sinds maart dat er een vaccin aan zat te komen. Dus dit had al klaar kunnen zijn. Maar de overheid is structureel kapotbezuinigd (op verzoek van het Nederlandse volk dat al die ambtenaren maar geldverspilling vond), dus daar kan je misschien ook niet meer van verwachten. Het houdt een keer op hoeveel je kan doen met een beperkt aantal mensen.
Juist het overschot aan ambtenaren, die overal iets van moeten vinden, terwijl dat 9 van de 10 keer niet relevant is is juist een van de redenen waarom de overheid een logge, vaak, incapabele organisatie is.

Niet omdat er stuk van niets toevoegende ambtenaren apparaat is weggesneden. Schijnbaar kan daar nog wel een stuk vanaf dus.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_196779216
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:13 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er geen bedrijven zijn in NL welke dit binnen een paar dagen voor elkaar kunnen krijgen. Ik ben er zelfs van overtuigd dat er Fokkers of Tweakers zijn die een dergelijk systeem binnen een week in elkaar kunnen zetten.
"Als je negen vrouwen bij elkaar zet heb je niet ineens na een maand een baby"

Functionele systemen neerzetten kan snel. Maar het is geen webshopje voor de plaatselijke fietsenwinkel. Het moet 100% betrouwbaar zijn. Je hebt te maken met veel privacygevoelige informatie. Als het simpel was, dan was het inderdaad al klaar.
pi_196779221
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:37 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

we hebben al genoeg systemen die gebruik maken van het GBA, die database is er allang, een extra tabel met de datum van inenting, locatie, welk product, serial en weet ik wat nog meer en een stukje code voor een programma om dat gemakkelijk te scannen en in te voeren. Zo moeilijk is dat niet

Een beetje mongool met programmeer ervaring maakt die database in een uur, nog een uurtje of 3 erbij en het programma is ook af. Doe dit met een goed team en je hebt binnen een week een product kant en klaar af,
Stel het voor en als het waar is ben je zo miljonair. Ik hoop dat je nog op tijd bent want ik ga jouw voorstel zo indienen alsof ik het heb bedacht. Jij krijgt dan uiteraard niks van mij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 17 december 2020 @ 09:18:45 #21
80382 manny
30 is best veel
pi_196779235
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:37 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

we hebben al genoeg systemen die gebruik maken van het GBA, die database is er allang, een extra tabel met de datum van inenting, locatie, welk product, serial en weet ik wat nog meer en een stukje code voor een programma om dat gemakkelijk te scannen en in te voeren. Zo moeilijk is dat niet

Een beetje mongool met programmeer ervaring maakt die database in een uur, nog een uurtje of 3 erbij en het programma is ook af. Doe dit met een goed team en je hebt binnen een week een product kant en klaar af,
Precies hierom gaat het mis is in ieder geval mijn ervaring. In plaats van het goed doen rammen we er gewoon een database tegenaan en programmeren we er snel wat omheen. Allerlei problemen met dergelijk knip en plak werk lossen we later wel op....
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196779263
Alsof iedereen een vaccin heeft gehad in januari en we gerust weer kunnen gaan carnavallen in februari. :')

Dit gaat nog jaren duren.
pi_196779272
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja of een bestaand registratiesysteem een beetje omklussen. Waarom moeten totaal niet ingewikkelde IT procedures altijd tot het wiel opnieuw uitvinden en geld weggooien bij de overheid leiden? Waanzin.
Hoe houden ze de andere vaccinaties bij, dan kun dat systeem uitbreiden. Of het nieuwe systeem daar op baseren.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 17 december 2020 @ 09:24:43 #24
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196779315
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:17 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

"Als je negen vrouwen bij elkaar zet heb je niet ineens na een maand een baby"

Functionele systemen neerzetten kan snel. Maar het is geen webshopje voor de plaatselijke fietsenwinkel. Het moet 100% betrouwbaar zijn. Je hebt te maken met veel privacygevoelige informatie. Als het simpel was, dan was het inderdaad al klaar.
Er wordt niks nieuws functioneels gebouwd wat al niet honderden keren gebouwd is. Alle privacygevoelige hordes zijn ook al vaak genoeg genomen. Dit is geen hoogwaardig ict vraagstuk. Kan je roepen van wel, maar dat is het gewoon simpelweg niet.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  donderdag 17 december 2020 @ 09:25:38 #25
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196779330
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:21 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Hoe houden ze de andere vaccinaties bij, dan kun dat systeem uitbreiden. Of het nieuwe systeem daar op baseren.
Neejoh, dat is veel te simpel gedacht! Tis niet de webshop van de plaatselijke fietsenwinkel he! :D
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  donderdag 17 december 2020 @ 09:32:40 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196779415
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:16 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Zelfs in de tweede Wereldoorlog werd kerst gevierd.
Niet aan het front en in de logistiek. Dat zou een mooie geweest zijn: op 27 december niet genoeg kogels/rantsoenen omdat de logistieke dienst Kerst moest vieren.

Zet een kerstboom op kantoor, cd met kerstliedjes op en verder gewoon doorwerken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196779483
Ik zit zelf al een jaar of 25 in ICT, ook bij zeer privacy gevoelige systemen, als mij werd gevraagd dit te bouwen zou ik als eerste voorstellen om een bestaand systeem te klonen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 17 december 2020 @ 09:40:09 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196779499
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:16 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Zelfs in de tweede Wereldoorlog werd kerst gevierd.
hoezo heeft dat er wat mee te maken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_196779554
Hoe doen ze dat dan in andere landen? Dan neem je dat systeem toch over
pi_196779565
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:18 schreef manny het volgende:

[..]

Precies hierom gaat het mis is in ieder geval mijn ervaring. In plaats van het goed doen rammen we er gewoon een database tegenaan en programmeren we er snel wat omheen. Allerlei problemen met dergelijk knip en plak werk lossen we later wel op....
en precies hierdoor maken we geen meters,
die massa vaccinatie zit er al 9 maanden aan te komen, en nog steeds is er niets klaar
pi_196779574
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:21 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Hoe houden ze de andere vaccinaties bij, dan kun dat systeem uitbreiden. Of het nieuwe systeem daar op baseren.
boekje met een sticker

Ik vraag me af of daar uberhaupt iets meer achter zit :')
pi_196779586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

hoezo heeft dat er wat mee te maken?
Was een reactie op... schele toekan.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196779598
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:32 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Niet aan het front en in de logistiek. Dat zou een mooie geweest zijn: op 27 december niet genoeg kogels/rantsoenen omdat de logistieke dienst Kerst moest vieren.

Zet een kerstboom op kantoor, cd met kerstliedjes op en verder gewoon doorwerken.
Daar zijn verhalen over van wel. Maargoed, dat gaat offtopic.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 17 december 2020 @ 10:06:50 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196779877
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:46 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Was een reactie op... schele toekan.
Joh. Maar compleet irrelevant.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_196780202
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:38 schreef raptorix het volgende:
Ik zit zelf al een jaar of 25 in ICT, ook bij zeer privacy gevoelige systemen, als mij werd gevraagd dit te bouwen zou ik als eerste voorstellen om een bestaand systeem te klonen.
Met de beschikbare informatie is lastig te zeggen hoe ze het precies aanpakken. Het lijkt me stug dat men geheel van scratch begint met iets nieuws, alsof er nog nooit zoiets is neergezet. De GGD's zeggen zelf ook dat ze veel ervaring hebben met vaccinatie.

Tegelijk vraagt elke specifieke situatie, zeker op deze schaal en met een nieuw virus en nog grotendeels onbekend vaccin, op zijn minst om aanpassingen ten opzichte van bestaande systemen.

Het optuigen van een systeem is trouwens niet alleen het ontwikkelen van ICT.
Dit omvat ook het opleiden van medewerkers (deels voor de vaccinatie zelf maar vooral de processen er omheen) en nog daarvóór het vinden van extra personeel. Plus het vinden van locaties en zorgen dat deze bij aanvang van deze vaccinatie goed zijn ingericht, zowel qua fysieke inrichting (hokjes, PBM's, koelingen, bewegwijzering enz.) als de beschikbaarheid van de (ict-)systemen ter plaatse. Elk vaccin dat wordt toegediend aan de verkeerde persoon, of niet wordt toegediend, is in potentie schadelijk (doordat iemand alsnog covid of juist onnodig last van bijwerkingen krijgt).

Naast het registreren wie welk vaccin toegediend heeft gekregen (inclusief het plannen en afvinken van een eventuele tweede vaccinatie) heb je ook infrastructuur en organisatie nodig om de juiste mensen op te roepen en logistiek om vaccins op het juiste moment op de juiste plek te krijgen. Elk vaccin dat niet onder de juiste omstandigheden wordt vervoerd of bewaard kun je weggooien.

Bij al deze voorbereidingen zijn de GGD's ook grotendeels afhankelijk van externe leveranciers die, zoals Rouvoet aangeeft in het interview bij 1OP1, ook met beperkingen te maken hebben momenteel.

Op het moment dat dingen in kortere tijd moeten gebeuren dan feitelijk kan, zul je inboeten op kwaliteit en zekerheid. Op het moment dat de vaccinatie eerder start dan verantwoord is, en zich problemen voordoen, vaccins worden verspild of zelfs slachtoffers vallen, heeft de minister pas echt wat uit te leggen aan de samenleving.
pi_196780251
Nederland moet altijd het wiel opnieuw uitvinden, er had allang een systeem klaar kunnen zijn als men op tijd was begonnen, de overheid loopt constant achter de feiten aan.
pi_196780253
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:45 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

en precies hierdoor maken we geen meters,
die massa vaccinatie zit er al 9 maanden aan te komen, en nog steeds is er niets klaar
De GGD's zijn al maanden aan het voorbereiden en opschalen met als doel vaccinatie van de gehele bevolking in de tweede helft van volgend jaar. De eerste vaccins zouden door andere zorgverleners worden toegediend aan de meest kwetsbaren. Nu het eerste vaccin daar niet geschikt voor blijkt moeten de GGD's eerder in actie komen (om zorgpersoneel te vaccineren) en staan zij in zeer korte tijd voor een nieuwe uitdaging.

Dit is pas een paar weken bekend. We hebben het tot nu toe over vertraging in de orde van dagen/weken.

Dat afdoen als een wanprestatie is wel heel kort door de bocht.

Daarbij heeft de minister het steeds gehad over "in het meest gunstigste scenario kunnen we op x januari beginnen met vaccineren". Dat uitleggen als "er kan x januari worden ingeënt en zo niet dan ligt dat aan de betrokken instanties" is ook veel te simpel gedacht.

Feiten en dossierkennis graag voor je tegen dingen aan schopt.

Luister anders dit interview even. Daarin worden dingen uitgelegd die jij kennelijk niet weet of niet serieus neemt.

https://www.nporadio1.nl/(...)aar-om-te-vaccineren
pi_196780264
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:37 schreef mrevil1337 het volgende:
Nederland moet altijd het wiel opnieuw uitvinden, er had allang een systeem klaar kunnen zijn als men op tijd was begonnen, de overheid loopt constant achter de feiten aan.
Ga jij anders vast even een systeem uitvinden voor de crisis die ons over twee jaar overkomt.
Succes.
pi_196780359
Ik kan me het infectieradar geblunder van het RIVM nog herinneren. Dit past precies binnen mijn verwachtingspatroon.
pi_196780387
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:38 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Ga jij anders vast even een systeem uitvinden voor de crisis die ons over twee jaar overkomt.
Succes.
Ik werk in de IT en weet heel goed hoe de processen gaan, de overheid is daar veel te laat mee begonnen, men wist al dat er een vaccin kwam en had al voorbereidingen kunnen doen.

En een traject kan echt wel sneller hoor maar daar staat een prijskaartje tegenover.

We hebben al genoeg blunders gezien in het verleden dus had ook wel verwacht dat dit fout zou gaan en weer vertraging oploopt, ze leren er gewoon niks van.
pi_196780400
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:49 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Ik werk in de IT en weet heel goed hoe de processen gaan, de overheid is daar veel te laat mee begonnen, men wist al dat er een vaccin kwam en had al voorbereidingen kunnen doen.

En een traject kan echt wel sneller hoor maar daar staat een prijskaartje tegenover.
De overheid is niet de meest handige opdrachtgever (weet ik ook uit ervaring) maar zeker dit jaar ligt dat wel ietsje genuanceerder dan hoe het door sommigen wordt voorgesteld.
pi_196780430
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:50 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

De overheid is niet de meest handige opdrachtgever (weet ik ook uit ervaring) maar zeker dit jaar ligt dat wel ietsje genuanceerder dan hoe het door sommigen wordt voorgesteld.
Het is gewoon een politiek spelletje waarom het zo lang duurt dat is het probleem, maar als het eigen belang is dan kan iets opeens wel heel snel gewijzigd worden, herinner je nog de snelle wetwijziging zodat grappenhaus geen strafblad krijgt ? normaal duurt het weken zo niet maanden om het gewijzigd te krijgen.

Ik begrijp ook wel dat systemen ontwikkelen tijd kost maar als de overheid het ziet als prio kon dat zeker wel versnelt worden.
pi_196780558
Geen idee of deze gang van zaken typisch Nederlands is.
Wat in ieder geval wel typisch Nederlands is is te wijzen naar onszelf van boehoe wat zijn wij slecht. En dan denken dat we voor andere landen een flater slaan. Terwijl de kans groot is dat die met dezelfde problemen zitten en sowieso genoeg hebben aan zichzelf.
Ik kan me bijv de perikelen rond het testbeleid nog wel herinneren en die speelden echt door heel Europa.
I'll give you something to do
pi_196780597
Zie ik het nu echt te simpel als die database nauwelijks meer is dan een merk en batchnummer van het vaccin gekoppeld aan een bsn plus datumtijd en locatie van toediening. Invoer hoeft niet ingewikkeld te zijn, met een barcodelezer ben je er al ongeveer. Als je deze gegevens eerst per locatie opslaat zonder aan het internet te hangen...

Hoe je later gegevens wil laten interpreteren kan je desnoods achteraf nog wel verzinnen.
pi_196780638
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:03 schreef qajariaq het volgende:
Zie ik het nu echt te simpel als die database nauwelijks meer is dan een merk en batchnummer van het vaccin gekoppeld aan een bsn plus datumtijd en locatie van toediening. Invoer hoeft niet ingewikkeld te zijn, met een barcodelezer ben je er al ongeveer. Als je deze gegevens eerst per locatie opslaat zonder aan het internet te hangen...

Hoe je later gegevens wil laten interpreteren kan je desnoods achteraf nog wel verzinnen.
Dit lijkt me ook. Het hoeft toch niet zo te zijn dat de gegevens op de seconde in de database komen na vaccinatie. Morgen of overmorgen is ook goed. Dit doen we toch ook met de testen?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 17 december 2020 @ 11:12:22 #46
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196780699
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:17 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

"Als je negen vrouwen bij elkaar zet heb je niet ineens na een maand een baby"

Functionele systemen neerzetten kan snel. Maar het is geen webshopje voor de plaatselijke fietsenwinkel. Het moet 100% betrouwbaar zijn. Je hebt te maken met veel privacygevoelige informatie. Als het simpel was, dan was het inderdaad al klaar.
Dude, het is een fucking registratiesysteem waarvan er al tig zijn gebouwd. Het enige wat het moet doen is een persoon linken aan een vaccinnummer met wat gegevens zoals huisarts, woonplaats, vaccinatieplaats etc., een te vaccineren datum en een daadwerkelijk gevaccineerde datum. Geen hogere wiskunde en dat soort systemen bestaat al in talloze andere vormen, inclusief security voor de privacy.
  donderdag 17 december 2020 @ 11:14:28 #47
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196780729
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:00 schreef galantis het volgende:
Geen idee of deze gang van zaken typisch Nederlands is.
Wat in ieder geval wel typisch Nederlands is is te wijzen naar onszelf van boehoe wat zijn wij slecht. En dan denken dat we voor andere landen een flater slaan. Terwijl de kans groot is dat die met dezelfde problemen zitten en sowieso genoeg hebben aan zichzelf.
Ik kan me bijv de perikelen rond het testbeleid nog wel herinneren en die speelden echt door heel Europa.
Wij Nederlanders zijn een uniek volkje met een heel eigenzinnig karakter en we zijn zelfs zo uniek dat wij op geheel eigen wijze fouten maken in de coronacrisis!
pi_196781027
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dude, het is een fucking registratiesysteem waarvan er al tig zijn gebouwd. Het enige wat het moet doen is een persoon linken aan een vaccinnummer met wat gegevens zoals huisarts, woonplaats, vaccinatieplaats etc., een te vaccineren datum en een daadwerkelijk gevaccineerde datum. Geen hogere wiskunde en dat soort systemen bestaat al in talloze andere vormen, inclusief security voor de privacy.
Meeste tijd bij het ontwikkelen van zoiets wordt besteed aan andere dingen dan het testen, zoals ontwerpen, testen en trainen. Dude.
pi_196781094
quote:
15s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:13 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Omdat we al 10jaar worden gedomineerd door de VVD :r
Al 20 jaar* :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196781226
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:33 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Met de beschikbare informatie is lastig te zeggen hoe ze het precies aanpakken. Het lijkt me stug dat men geheel van scratch begint met iets nieuws, alsof er nog nooit zoiets is neergezet. De GGD's zeggen zelf ook dat ze veel ervaring hebben met vaccinatie.

Tegelijk vraagt elke specifieke situatie, zeker op deze schaal en met een nieuw virus en nog grotendeels onbekend vaccin, op zijn minst om aanpassingen ten opzichte van bestaande systemen.

Het optuigen van een systeem is trouwens niet alleen het ontwikkelen van ICT.
Dit omvat ook het opleiden van medewerkers (deels voor de vaccinatie zelf maar vooral de processen er omheen) en nog daarvóór het vinden van extra personeel. Plus het vinden van locaties en zorgen dat deze bij aanvang van deze vaccinatie goed zijn ingericht, zowel qua fysieke inrichting (hokjes, PBM's, koelingen, bewegwijzering enz.) als de beschikbaarheid van de (ict-)systemen ter plaatse. Elk vaccin dat wordt toegediend aan de verkeerde persoon, of niet wordt toegediend, is in potentie schadelijk (doordat iemand alsnog covid of juist onnodig last van bijwerkingen krijgt).

Naast het registreren wie welk vaccin toegediend heeft gekregen (inclusief het plannen en afvinken van een eventuele tweede vaccinatie) heb je ook infrastructuur en organisatie nodig om de juiste mensen op te roepen en logistiek om vaccins op het juiste moment op de juiste plek te krijgen. Elk vaccin dat niet onder de juiste omstandigheden wordt vervoerd of bewaard kun je weggooien.

Bij al deze voorbereidingen zijn de GGD's ook grotendeels afhankelijk van externe leveranciers die, zoals Rouvoet aangeeft in het interview bij 1OP1, ook met beperkingen te maken hebben momenteel.

Op het moment dat dingen in kortere tijd moeten gebeuren dan feitelijk kan, zul je inboeten op kwaliteit en zekerheid. Op het moment dat de vaccinatie eerder start dan verantwoord is, en zich problemen voordoen, vaccins worden verspild of zelfs slachtoffers vallen, heeft de minister pas echt wat uit te leggen aan de samenleving.
Dat snap ik ook wel, maar het is nou niet dat dit in 2 weken opgetuigd dient te worden, hier heb je al ruim een halfjaar de tijd voor gehad.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 11:59:39 #51
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_196781421
https://www.groene.nl/artikel/verdeel-en-heers-niet

Als je definitief het vertrouwen wilt verliezen in de rijksoverheid is dit wel een goed artikel.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_196781500
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:59 schreef ijs_beer het volgende:
https://www.groene.nl/artikel/verdeel-en-heers-niet

Als je definitief het vertrouwen wilt verliezen in de rijksoverheid is dit wel een goed artikel.
Dit is een parlementaire enquete in wording.
  donderdag 17 december 2020 @ 12:21:34 #53
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196781821
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:35 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Meeste tijd bij het ontwikkelen van zoiets wordt besteed aan andere dingen dan het testen, zoals ontwerpen, testen en trainen. Dude.
Dat snap ik ook, dude, ik maak apps in mijn vrije tijd. Het punt is, dat dit gewoon geen ingewikkeld systeem is en er mijns inziens niets hoeft te worden verzonnen. Als je een nieuwe kolom in een excel sheet maakt met een nieuw veld weet je ook wat je kan verwachten, omdat je al zeven andere kolommen in die sheet hebt die hetzelfde doen.
pi_196782141
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:59 schreef ijs_beer het volgende:
https://www.groene.nl/artikel/verdeel-en-heers-niet

Als je definitief het vertrouwen wilt verliezen in de rijksoverheid is dit wel een goed artikel.
Ik lees alleen maar een hoop geblaat met aannames
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196782851
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:00 schreef galantis het volgende:
Geen idee of deze gang van zaken typisch Nederlands is.
Wat in ieder geval wel typisch Nederlands is is te wijzen naar onszelf van boehoe wat zijn wij slecht. En dan denken dat we voor andere landen een flater slaan. Terwijl de kans groot is dat die met dezelfde problemen zitten en sowieso genoeg hebben aan zichzelf.
Ik kan me bijv de perikelen rond het testbeleid nog wel herinneren en die speelden echt door heel Europa.
Nee hoor, dit is echt typisch Hollands.

Paar voorbeelden:

OV Chipkaart, andere landen hadden een vlekkeloos systeem, het is 1 op 1 kopieren en klaar. Maar het werd weer een traject van uitbesteding en een eigen systeem willen creeren. Resultaat? een strop van miljarden en 10 jaar vertraging.

Een voorbeeld wat dichter met corona: Corona APP, deze was ook te kopieren van reeds bestaande landen. Nee hoor, weer een traject in met diverse partijen en weer het wiel opnieuw proberen uit te vinden :') . Resultaat? Niemand die de app gebruikt.
pi_196786196
quote:
15s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:13 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Omdat we al 10jaar worden gedomineerd door de VVD :r
Welke partij zou het volgens jou dan beter doen?
pi_196786853
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:44 schreef BeriBeri het volgende:
Hoe doen ze dat dan in andere landen? Dan neem je dat systeem toch over
Geen idee hoe ze het hier in België gaan aanpakken, maar één optie die ik kan bedenken is opslaan op de elektronische identiteitskaart, of op het systeem dat via die ID-kaart geraadpleegd kan worden (oa door apothekers, als klant moet je wel toestemming geven). Op de chip zelf is voldoende opslagruimte, vanaf volgend jaar wordt ook een duimafdruk op de chip gezet (moet iedereen naar het gemeentehuis om z'n duim te laten scannen).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196787131
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2020 13:05 schreef YebCar het volgende:

Een voorbeeld wat dichter met corona: Corona APP, deze was ook te kopieren van reeds bestaande landen. Nee hoor, weer een traject in met diverse partijen en weer het wiel opnieuw proberen uit te vinden . Resultaat? Niemand die de app gebruikt.
Er zijn twee dingen mis gegaan bij de introductie van de app. Om te beginnen koste de wetgeving onwijs veel tijd, de app was al meer dan een maand klaar voor er overeenstemming was in het parlement. Het gevolg daarvan was dat er geen testcapaciteit meer was op het moment dat de app werd uitgerold.

Op de een of andere manier komt de app niet meer ter sprake terwijl die juist nu met voldoende capaciteit om te testen heel veel nut kan hebben.

Maar het ontwikkelen van de app zelf en de uitvoering is gewoon heel goed gegaan.
  donderdag 17 december 2020 @ 17:19:39 #59
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196788315
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:38 schreef raptorix het volgende:
Ik zit zelf al een jaar of 25 in ICT, ook bij zeer privacy gevoelige systemen, als mij werd gevraagd dit te bouwen zou ik als eerste voorstellen om een bestaand systeem te klonen.
ben ik even blij dat ze je niet gevraagd hebben zeg! ik wacht liever een weekje op een fatsoenlijk systeem. Met een foutloos en efficiënt systeen winnen we die verloren week wel weer terug.
Tot nooit .......
pi_196789396
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:00 schreef galantis het volgende:
Geen idee of deze gang van zaken typisch Nederlands is.
Wat in ieder geval wel typisch Nederlands is is te wijzen naar onszelf van boehoe wat zijn wij slecht. En dan denken dat we voor andere landen een flater slaan. Terwijl de kans groot is dat die met dezelfde problemen zitten en sowieso genoeg hebben aan zichzelf.
Ik kan me bijv de perikelen rond het testbeleid nog wel herinneren en die speelden echt door heel Europa.
Ik hoor uit heel Europa verhalen over hoe bagger de situatie is en hoe het managen door de eigen overheid inefficiënt en onnodig ingewikkeld is. In de volle overtuiging dat het elders veel beter is. :')
pi_196789486
Mwa er is gewoon weer niet nagedacht over hoe aan te pakken, en de ambtenaren willen gewoon kerstvakantie vieren, dus dan maar na de kerstvakantie starten
hardcoholic
pi_196789510
Het vaccinatieplan & wie dit gaan doen, waar en hoe administratief te verwerken had toch al lang klaar moeten liggen?
hardcoholic
pi_196789906
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:19 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ben ik even blij dat ze je niet gevraagd hebben zeg! ik wacht liever een weekje op een fatsoenlijk systeem. Met een foutloos en efficiënt systeen winnen we die verloren week wel weer terug.
Foutloos en efficient moeten we dan maar even vanuit gaan.
  donderdag 17 december 2020 @ 20:52:47 #64
80382 manny
30 is best veel
pi_196792378
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:59 schreef ijs_beer het volgende:
https://www.groene.nl/artikel/verdeel-en-heers-niet

Als je definitief het vertrouwen wilt verliezen in de rijksoverheid is dit wel een goed artikel.
Je bedoelt als je eens een slecht geschreven onsamenhangend artikel wil lezen dan kun je deze link openen.

Daarnaast zou het journalisten sieren indien ze ook het bredere perspectief schetsen. Tuurlijk gaat er van alles mis in het bestrijden en kunnen dingen achteraf beter, maar in een "oorlogssituatie" is het ook vaak zaak de minst slechte beslissing te nemen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196822407
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 18:26 schreef Ferdii het volgende:
Het vaccinatieplan & wie dit gaan doen, waar en hoe administratief te verwerken had toch al lang klaar moeten liggen?
:Y :Y

Maarten van Rossem haalt snoeihard uit naar Hugo de Jonge ^O^ _O_ _O_

Maarten van Rossem heeft geen goed woord over voor het Nederlandse vaccinatiebeleid. De tv-historicus haalt in zijn podcast met name snoeihard uit naar zorgminister Hugo de Jonge. „Het is een beschamende vertoning.”

„We hebben maanden zien aankomen dat er vaccins kwamen, en er blijkt niets op orde te zijn. Dat is toch wonderlijk?”, briest Van Rossem in zijn podcast. „Er zijn geen grote testlocaties, ze weten niet precies welke grote groepen en hoe.”

’Beschamend dat vaccineren weken later begint’
Volgens de tv-historicus is het een afgang eerste klas voor Nederland en voor onze „zogenaamd efficiënt werkende medische sector.” Het argument van minister De Jonge dat Nederland niet voor 8 januari kan beginnen met prikken, omdat de voorbereiding grondig moet zijn, noemt Van Rossem onzin. „Dat had in de afgelopen maanden moeten gebeuren. Hoe komt het dat Duitsland reusachtige testlocaties klaar heeft staan, maar dat bij ons niets op orde is?”

Duitse vaccinatie-baas: ’Wat jullie in Nederland willen, kan helemaal niet’
quote:
Als Van Rossem in de Tweede Kamer had gezeten, had hij een motie van afkeuring ingediend tegen de minister, vertelt hij. „We zijn gewoon te laat (…) Het is een beschamende vertoning (…) Het zou me niets verbazen als ze bij De Jonge thuis ook de kerstboom zijn vergeten.”
Toch vindt de historicus het niet alléén de schuld van De Jonge. „Hij moet de incompetente organisaties waarover hij als minister gaat een beetje uit de wind houden. Zoals de GGD, die ook niks op orde heeft. Omdat er in de medische sector jarenlang bezuinigd is. Daardoor zitten we nu met de gebakken peren.”

https://www.telegraaf.nl/(...)t-naar-hugo-de-jonge

De Jonge moet ook heel snel oprotten met een beroepsverbod voor de rest van zijn leven wat een stuk stront is dat zeg :r
pi_196822665
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 05:48 schreef YebCar het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rbereid-br~abb2f003/

Er wordt 24/7 gewerkt, maar vaccina­ties staan of vallen uiteinde­lijk niet bij een week eerder beginnen
Coronaminister Hugo de Jonge

Wat een slappe hap van ons weer. Waarom is dit telkens een terugkomend probleem. Nederland moet het altijd weer anders doen dan andere landen. Een andere mening hebben en denken dat dat altijd het juiste is.
2 weken eerder vaccineren is 2 weken eerder.
Plus dat twee weken eerder vaccineren zowel economisch áls ook qua vertrouwen in overheid een verschil kan maken. En dan heb ik het niet eens over iedereen die zo ont-zet-tend zit te wachten op dat vaccin. Ouderen, zieken. Voor hun kan die twee weken wel degelijk uitmaken. Die vaccinaties moeten gewoon gezet worden zodra het mogelijk is, en niet uitgesteld worden omdat men de zaakjes niet op orde heeft.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_196822758
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:59 schreef ijs_beer het volgende:
https://www.groene.nl/artikel/verdeel-en-heers-niet

Als je definitief het vertrouwen wilt verliezen in de rijksoverheid is dit wel een goed artikel.
Deze wilde ik ook tippen inderdaad.
pi_196822791
edit: laat maar

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2020 16:23:12 ]
pi_196822904
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Duitse vaccinatie-baas: ’Wat jullie in Nederland willen, kan helemaal niet’
Wat zei die man precies? Kan het artikel van de telegraaf niet lezen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 19 december 2020 @ 17:23:20 #70
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_196823922
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wat zei die man precies? Kan het artikel van de telegraaf niet lezen.
Heb dit artikel een week of wat geleden gelezen en ging als ik het mij goed herinner over de opslag (en distributie) van het Pfizer vaccin. Alleen de betreffende journalist en de Duitser waren niet goed op de hoogte, want alle supervriezers etc. staan al klaar en zijn dus niet het probleem. Dit vond ik verwonderlijk, want deze informatie is letterlijk terug te vinden op de website van de Rijksoverheid.

quote:
Hebben we wel voldoende vriezers voor de vaccins?
Voor de opslag van de vaccins in Nederland is een farmaceutisch logistiek dienstverlener ingezet die veel kennis en ervaring heeft in (fijn)distributie van vaccins. Bij deze partij is opslagcapaciteit gereserveerd voor COVID-19-vaccins, waarbij rekening gehouden is met de uiteenlopende temperatuurzones waarbij de vaccins opgeslagen moeten worden (ultra low, vries-, koel- en kamertemperatuur).
https://www.rijksoverheid(...)accinatie-voorbereid
  zaterdag 19 december 2020 @ 18:14:59 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196824703
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 18:26 schreef Ferdii het volgende:
Het vaccinatieplan & wie dit gaan doen, waar en hoe administratief te verwerken had toch al lang klaar moeten liggen?
Ja er moeten koppen rollen als ze daar nu pas aan beginnen.

Als we niet in januari beginnen met grootschalig vaccineren dan moeten er een paar met pek en veren verjaagd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_196838472
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:14 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Stel je toch eens voor dat je in de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog een jaartje geen Kerst viert. :')
Arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht zegt: “Het is sowieso waar dat bij ons alles langer duurt dan in Engeland. Er is altijd nog wel iemand te bedenken die het goed moet keuren. Dat is de ziekte genaamd Hollanditis. Hier wordt niks goedgekeurd voordat iedereen het heeft goedgekeurd.”

Wel, dat klopt, maar dan nog. KEUR HET DAN EERDER! Doe een test run!

GODVER DE REEEEEEEEEEEEEEEEE!!!
#WeesGeenWhales
pi_196838724
quote:
88s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:11 schreef Natalie het volgende:

[..]

Plus dat twee weken eerder vaccineren zowel economisch áls ook qua vertrouwen in overheid een verschil kan maken. En dan heb ik het niet eens over iedereen die zo ont-zet-tend zit te wachten op dat vaccin. Ouderen, zieken. Voor hun kan die twee weken wel degelijk uitmaken. Die vaccinaties moeten gewoon gezet worden zodra het mogelijk is, en niet uitgesteld worden omdat men de zaakjes niet op orde heeft.
Nou ja, zoals De Jonge en Bonten en die zorgeconoom zei, het maakt uiteindelijk natuurlijk niets uit voor wanneer die groepsimmuniteit wordt bereikt of je een of tweee weken later begint.

Zoals de zorgeconoom zegt, vooral belangrijk is wanneer je dat hebt zodat alles weer open kan zonder 1,5m en andere beperkingen. Dat is ook het einddoel van de vaccinatiecampagne.

De Jonge zegt het natuurlijk niet precies zo, maar hoe lullig het ook is, 50 verpleeghuisbejaarden meer of minder met 7 comorbiditeiten een jaartje eerder dood is voor de overheid en samenleving als geheel gewoon niet zo relevant, daar gaat het niet om.
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')