Het gaat niet om het aantal doden, maar om de druk op de ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:23 schreef JosMert het volgende:
Zit net te rekenen.
Zeg dat dat 15.000 mensen zijn gestorven aan corona want werkelijke doden zal hoger liggen.
Er zijn 2 miljoen mensen besmet. Is 0,0075% er aan overleden.

Niet helemaal. Maar genuanceerd stijgt het risico behoorlijk vanaf 60+ om met 75+ significant te worden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Klopt. Is al maanden bekend dat de meeste corona doden 80+ zijn.

CFR inderdaad, IFR nog wat lager.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Mortaliteit cijfer lag rond de 0,65% volgens mij.

kerel...je kruipt 9 maanden te laat onder je steen vandaan, ga wegquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:24 schreef JosMert het volgende:
[..]
https://www.dvhn.nl/binne(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Als je bent gevaccineerd is dat geen enkel probleem meer. Trouwens, wanneer je de ouderen en vatbaren vaccineerd dan vervalt de hele grondslag voor de maatregelen want de druk op de zorg is weg. Waarom wordt er zo zwaar getild aan besmettingen, als dit geen enkel of nauwelijk ernstig ziektebeeld bij jonge mensen gaat veroorzaken?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij wel eens zonder mondkapje binnen 1,5 meter komt van een ander mens of nerts?

Is nieuws van vorige week.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kerel...je kruipt 9 maanden te laat onder je steen vandaan, ga weg

Dat de media erop duikt is prima maar van je zou van een gemiddeld politicus beter verwachten. Als je je daar zo door laat leiden dan is framing uiteindelijk medebepalend voor je beleid. Vrij kwalijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:15 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is extreem irritant hoe vaak er in de Kamer op beelden wordt gereageerd. "Ik schrik hiervan!" Zonder zelf even na te gaan wat de cijfers zijn, wie nu waarheen reist, en welke gevaren daar aan kleven. Ja als heel Nederland nu massaal richting de zon afreist, dan moet je daar wat aan doen. Eerst maar eens zien of dat nu gebeurt.

Het is niet alleen de kamer. Gisteren noemde Kuipers en de Jonge allebei dat we vorige week op 10.000 per dag zaten, terwijl zij dondersgoed snappen dat dat geaggregeerde cijfers zijn van de dagen ervoor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat de media erop duikt is prima maar van je zou van een gemiddeld politicus beter verwachten. Als je je daar zo door laat leiden dan is framing uiteindelijk medebepalend voor je beleid. Vrij kwalijk.

Dat is helaas het één-tweetje tussen politic en media waar 'social media' het laatste decennium de motor van is geworden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat de media erop duikt is prima maar van je zou van een gemiddeld politicus beter verwachten. Als je je daar zo door laat leiden dan is framing uiteindelijk medebepalend voor je beleid. Vrij kwalijk.

Zou ik hier ook wel willen uitspreken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
Motie van wantrouwen waarvan je wist dat ie kwam! Ik had gedacht dat Greet 't zou doen.

2 miljoen op 17.4 miljoen, dat is dus een hele kleine minderheid. Snap je de logica waarom de regering er geen zin in heeft om de overige 15.4 miljoen ook covid te zien krijgen in het komende jaar of ontgaat je dat?quote:

Ik zou een nieuwe rekenmachine kopen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:23 schreef JosMert het volgende:
Zit net te rekenen.
Zeg dat dat 15.000 mensen zijn gestorven aan corona want werkelijke doden zal hoger liggen.
Er zijn 2 miljoen mensen besmet. Is 0,0075% er aan overleden.

Daar heeft hij een punt an sich (ik volg het debat niet), maar ik snap de vervolgkronkel van dit soort mensen echt totaal helemaal niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat er zoveel doden vallen aan kanker......

Waarschijnlijk persoonlijk nu pas last van de maatregelen. Al die tijd doorgeleefd alsof er niets aan de hand was. En nu wordt hij wakker en denkt 'shit', en begint vrolijk de hele discussie van voren af aan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:25 schreef Predator40 het volgende:
kerel...je kruipt 9 maanden te laat onder je steen vandaan, ga weg

Dan moet Kuipers niets zeggen over die IC getallen. Overigens, nog niet gefactcheckt, is hetzlefde te zeggen over de ziekenhuiscijfers. Het gros van nedliggers zijn ketsbare mensen in de oudere leeftijdsgroep en zeker niet de jonge mensen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:11 schreef chratnox het volgende:
Vanuit Kuipers is het logisch. Die heeft alleen beeld op wat er in het ziekenhuis terecht komt, niet de triage voordat die keuze gemaakt wordt....

CFR is in elk land natuurlijk anders. In de VS is de CFR al tijden 1,5-2%. Hier ook, maar alleen omdat we de eerste golf niet getest hebben. Tweede golf zitten we keurig op 0,6% ofzo inderdaad.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
CFR inderdaad, IFR nog wat lager.
Nog steeds vrij hoog voor zo'n besmettelijk virus.

Wat is het punt van veel mensen die doodgaan aan kanker?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:29 schreef OProg het volgende:
[..]
Daar heeft hij een punt an sich (ik volg het debat niet), maar ik snap de vervolgkronkel van dit soort mensen echt totaal helemaal niet.
Een redenatie: Er gaan mensen dood aan dit, maar en gaan dus nog veel meer mensen dood aan dat. Dus dat mensen die dood gaan aan dit is veel minder erg. Zoiets?

Als dat zo simpel omgerekend kan worden wel ja, ware het niet dat wanneer zoveel besmette mensen zich bij ziekenhuizen melden, er door de massa veel meer overledenen zullen zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:29 schreef Montov het volgende:
Oversterfte is tot dusver 15000
Als 2 miljoen besmet zijn geweest, dan is het 0.75%
Dat vertaalt zich in 127500 doden bij 17 miljoen besmettingen.

Deze vraag heb ik samen met user @Owen-Kravecki opgelost:quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:21 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Mee eens. Waarom zou ik een vaccin nemen als zaken zoals social distancing en mondkapjes dragen permanent zijn volgens het WHO?
quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij wel eens zonder mondkapje binnen 1,5 meter komt van een ander mens of nerts?
quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Als je bent gevaccineerd is dat geen enkel probleem meer. Trouwens, wanneer je de ouderen en vatbaren vaccineerd dan vervalt de hele grondslag voor de maatregelen want de druk op de zorg is weg. Waarom wordt er zo zwaar getild aan besmettingen, als dit geen enkel of nauwelijk ernstig ziektebeeld bij jonge mensen gaat veroorzaken?

Die R is van weken geleden (27 november), dus is niet meer weerspiegeld in de testresultaten van nu. Het lijkt me een kleine overschatting (wellicht door het nieuwe testbeleid van omstreeks die dagen) en je ziet ook in de doorberekening dat er voor de week erna wordt gerekend op een R van rond de 1,1 - iets wat ook meer overeenkomt met de groeipercentages in de ziekenhuizen (20% in een week => R = 1,1).quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef MoreDakka het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe met een schijnbare R van 1,24 het percentage positieve tests maar 0,4% stijgt. Van 11,6 naar 12. Dat is ongeveer eenzelfde stijging als de week er voor, maar exponentieel is het niet. Maar een stijging is het wel, dus absoluut zorgelijk. Het is wel irritant dat politici zich zo laten leiden door die dagcijfers die totaal niet relevant meer zijn.

Nou. Eigenlijk alleen maar dat het inderdaad klopt dat daar ook veel mensen aan dood gaan. Maar ik volg hem niet eens.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat is het punt van veel mensen die doodgaan aan kanker?
Ik vrees dat hij dit niet bedoelt.quote:Het enige valide punt wat dat feit in deze discussie kan zijn is dat de enorme hoeveelheid kankerpatienten het belang onderstreept de zorg toegankelijk te houden door het aantal coronapatienten, wat wél beïnvloed kan worden, te drukken

"quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zou ik hier ook wel willen uitspreken.

Oh ok. Waarom hoor ik dan alleen over die 1,24 en niet die 1,1? Media... zucht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die R is van weken geleden (27 november), dus is niet meer weerspiegeld in de testresultaten van nu. Het lijkt me een kleine overschatting (wellicht door het nieuwe testbeleid van omstreeks die dagen) en je ziet ook in de doorberekening dat er voor de week erna wordt gerekend op een R van rond de 1,1 - iets wat ook meer overeenkomt met de groeipercentages in de ziekenhuizen (20% in een week => R = 1,1).

Als de maatregelen zoals mondkapjes en afstand houden niet als een collectief afgeschaft worden, nadat genoeg mensen gevaccineerd zijn heeft het geen enkel nut een vaccin te nemen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Deze vraag heb ik samen met user @:Owen-Kravecki opgelost:
[..]
[..]

Je vind 5000 doden meer dan nu is gemeld te min?!quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als dat zo simpel omgerekend kan worden wel ja, ware het niet dat wanneer zoveel besmette mensen zich bij ziekenhuizen melden, er door de massa veel meer overledenen zullen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |