Die berekening klopt trouwens niet. Het gaat om positieve testen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat 439.514 - 28701 = 410.813 mensen wel klachten hadden.
We gaan zien hoe het de komende paar dagen (tot aan vrijdag gaat ontwikkelen) ik ben benieuwd.
Het is een aanname gebaseerd op logisch kunnen denken.quote:
Uit Duitsland halen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Te weinig personeel, opleiding duurt te lang
Hij heeft wel gelijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:35 schreef Vasilevski het volgende:
Ah Asscher, de prime-minister-in-waiting die ten strijde trekt tegen het verderfelijke kapitaal. De scholen zijn dicht door uw shopgedrag met Black Friday en door al dat gedring op Schiphol door mensen vanuit het buitenland in de transferterminal.
Plus het feit dat personeel uit het buitenland halen geen optie is, omdat elk land met deze pandemie te maken heeft.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Te weinig personeel, opleiding duurt te lang
Klopt, thuis of via bekenden gebeuren de meeste besmettingen. Maar op het werk, op scholen en wellicht direct of indirect via niet essentiele winkels ook (doordat ze eerst samen komen voor ze gaan shoppen of dat ze met het ov reizen).quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:31 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Terwijl de meerderheid van de besmettingen thuis zijn?
Daar hebben ze het nu zelf hard nodig.quote:
Ja, maar de testen die je extra doet kunnen ook komen door bijvoorbeeld hogere testbereidheid (wél laten testen omdat je je familie wil bezoeken) of door betere BCO. Het is dus ook weer niet zo dat elke positieve test onder mensen met klachten, zonder meer gezien kan worden als 'groei' van het coronavirus in Nederland.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maar als je jouw cijfers aanhoudt, dan testen we meer omdat meer mensen klachten hebben. Dat is natuurlijk wel iets anders dan random meer gaan testen.
Als je random meer tests gaat doen, dan zou het percentage positieve tests moeten zakken.
In de VS is ook nergens exponentiële groei waar te nemen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, met exponentiële groei maakt het weinig uit
Waar het tijdens de eerste golf nog een mogelijkheid was om Nederlandse IC-patiënten naar Duitsland te verplaatsen, is dit nu niet meer mogelijk omdat ze daar hun bedden voor Duitsers beschikbaar willen houden.quote:
In elke losse staat wel.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:37 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
In de VS is ook nergens exponentiële groei waar te nemen.
Afhaal neem ik aan? Zoals bijna alles waar eten is?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:31 schreef Elan het volgende:
Leonidas en ijssalon zijn gewoon open.
Essentiële winkels natuurlijk.
Hier welquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:37 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
In de VS is ook nergens exponentiële groei waar te nemen.
Roep je maar gewoon wat om tegen dingen aan te schoppen, of denk je echt dat dit soort suggesties zinnig zijn?quote:
Nee, want die ontbreken over 3 dagen verspreid en we weten niet of dat gaat om positieven of om tests in het algemeen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:37 schreef DustPuppy het volgende:
Er ontbreken dus zo'n 6000 meldingen, dus vandaag hadden we eigenlijk al 12.000 gehad?
Ja het hoofdargument is wat mij betreft de zorg die overbelast is, en dat alleen maar erger wordt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is nu het hoofdargument tegen de maatregelen toch?
We testen meer, dus is het aantal besmettingen hoger.
Maar als je jouw cijfers aanhoudt, dan testen we meer omdat meer mensen klachten hebben. Dat is natuurlijk wel iets anders dan random meer gaan testen.
Als je random meer tests gaat doen, dan zou het percentage positieve tests moeten zakken.
Inderdaad. Waarom zijn er niet een paar centrale ziekenhuizen ingericht alleen voor corona patienten. Personeel kan uit het buitenland gehaald worden.quote:
Waarschijnlijk bedraagt het meldingen die nog als positief of negatief moeten worden bestempeld.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:37 schreef DustPuppy het volgende:
Er ontbreken dus zo'n 6000 meldingen, dus vandaag hadden we eigenlijk al 12.000 gehad?
Inderdaad, want corona gaat alleen in Nederland rond en de rest van de wereld heeft nergens last vanquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:39 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Personeel kan uit het buitenland gehaald worden.
Het Pienter-onderzoek loopt nog steeds en staat ook in het weekverslag, dat gebruiken ze blijkbaar om het totaal aan besmetten te schatten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja het hoofdargument is wat mij betreft de zorg die overbelast is, en dat alleen maar erger wordt.
Ik zou het overigens zeer interessant vinden hoe het percentage zou zijn als we random een selectie van de bevolking gaan testen, zoals in UK al enige tijd gebeurd, om de spreiding nog beter in beeld te krijgen.
Verdeeld over gisteren en vandaag. Bij elkaar zijn dat ca. 15.000 + die 6000 / 2 is ongeveer 10.500 per dag dus.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:37 schreef DustPuppy het volgende:
Ik snapte er helemaal niets van, was de post kwijt. Maar je postte door het slotje heenquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, maar als je na 9 maanden nog de ersnt niet snapt of loopt te bagatelliseren dan kan ik mijn waardeoordeel niet achterwege laten.
Zijn genoeg users hier die totaal anders denken en daar heb ik geen enkel moeite mee, want die lopen niet van alles te downplayen, maar zouden het gewoon anders aanpakken.
Nu nog zeggen dat het meevalt terwijl net 300 mensen extra zijn opgenomen... Tsja, daar heb ik een oordeel over en die mag best gegeven worden zolang ik niemand direct aanval.
That makes more sense.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Verdeeld over gisteren en vandaag. Bij elkaar zijn dat ca. 15.000 + die 6000 / 2 is ongeveer 10.500 per dag dus.
Mja, had iets anders kunnen binnenvallen. Heb je een puntquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snapte er helemaal niets van, was de post kwijt. Maar je postte door het slotje heen
Maar dat is precies wat ik bedoel. Jij en ik zijn 't vaak niet met elkaar eens, en datzelfde geldt voor users als @:Tijn @:Jor_Dii en weet ik 't wie verder. Dat geeft niet, dat hoort erbij. Nogmaals, ik ben hier om mijn eigen gedachtegang te peilen en te begrijpen waarom dingen op een bepaalde manier gedaan worden. Dan is het juist waardeol om een andere mening te horen.
Je mag uiteraard prima je oordeel geven, en daar zeg ik ook niets over. Door de discussie op die manier binnen te vallen geef je direct een waardeoordeel in de discussie dat iemand die er anders over denkt dan jij "het niet begrijpt"
Dat is gewoon nergens voor nodig.
Ah goed antwoord. Klem blijkbaar.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:40 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Aparte conclusie. Praat je vaker tegen jezelf?
Ja de OMT brief roept wel iets over sportscholen en rijscholen maar nergens dat het onderwijs dicht moet. De keuze lijkt dus een interne kabinet overweging. Seegers slaat opnieuw aan het raaskallenquote:bron:tk_omt91_15dec20 Het OMT is tegenstander van fysieke schoolsluiting als scholen buiten andere maatregelen om als enige gesloten zouden worden; immers het belang van onderwijs is groot.
Inderdaad, nog 16.999.400 bedden over, waar hebben we het over?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:43 schreef bascross het volgende:
Nog geen 600 mensen op de IC op een totaal van 17.000.000 mensen. Dat is best weinig.
Ja alle landen zitten op dit moment in lockdown...quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, want corona gaat alleen in Nederland rond en de rest van de wereld heeft nergens last van
Ja hallo 2020, het is nu wel genoeg. Even stoppen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:43 schreef Za het volgende:
FWIW, ook in Zweden en de VS besmette nertsen.
In de VS is in een wilde nerts covid aangetroffen.
Die hebben hun lockdown(s) gehad.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:44 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Ja alle landen zitten op dit moment in lockdown...
Wat dacht je van China, Nieuw-Zeeland, Australie.
Nog geen 600 corona op IC. Maar het aantal op IC totaal is wel hoger.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:43 schreef bascross het volgende:
Nog geen 600 mensen op de IC op een totaal van 17.000.000 mensen. Dat is best weinig.
Er liggen 1054 mensen op de IC, waarvan 530 door een andere oorzaak dan covid. De reguliere zorg moet zoveel mogelijk doorgang vinden, want ook die mensen moeten geholpen worden. Juist daarom is het zaak dat iedereen zich een beetje aan die maatregelen houdt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:43 schreef bascross het volgende:
Te weinig ic bedden hebben we. Dat is het probleem. We hebben een zorgprobleem in Nederland. Geen corona probleem. Dat moet aangepakt worden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:43 schreef bascross het volgende:
Nou, je hebt er een duidelijke, hartstochtelijke mening over. Meld je aan voor de opleiding geneeskunde zou ik zeggen!quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:46 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Te weinig ic bedden hebben we. Dat is het probleem. We hebben een zorgprobleem in Nederland. Geen corona probleem. Dat moet aangepakt worden.
Dit is toch het coronatopic?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:44 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Nog geen 600 corona op IC. Maar het aantal op IC totaal is wel hoger.
Dat lukt niet van vandaag op morgen, want verpleegkundigen en artsen komen niet uit de lucht vallen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:46 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Te weinig ic bedden hebben we. Dat is het probleem. We hebben een zorgprobleem in Nederland. Geen corona probleem. Dat moet aangepakt worden.
Maart zijn de verkiezingen, bepaal je keus op basis van dat soort voorstellen. Tot die tijd moeten we 't jammer genoeg doen met wat we hebben.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:46 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Net als die kat en tijger.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:43 schreef Za het volgende:
https://www.sltrib.com/news/2020/12/14/wild-mink-utah-is-first/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Gewoon alles een beetje in perspectief plaatsen, zouden meer mensen in dit topic moeten doen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, nog 16.999.400 bedden over, waar hebben we het over?
Nee, het is pas heel erg vaak gezegd, maar bedden zijn juist niet het probleem (en ook niet de oplossing). Het aantal bedden is lineair en covid werkt exponentieel.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:46 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dat is iets voor achteraf en daar zullen ook zeker onderzoeken naar komen de komende jaren. Is absoluut geen reden om nu dan maar corona niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:46 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dat klopt. Alleen kopen we daar nu niks voor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:43 schreef bascross het volgende:
Is dit gevaarlijk of ernstig te noemen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:43 schreef Za het volgende:
https://www.sltrib.com/news/2020/12/14/wild-mink-utah-is-first/
Ja klopt, had de indruk dat je de druk op de IC van 600 gevallen mee vond vallen.quote:
Ja, en vanwege corona is het aantal bedden dat normaal gesproken wordt vrijgehouden op de IC voor noodgevallen niet genoeg om de instroom aan te kunnen. Geen enkele hoeveelheid bedden zou dat trouwens zijn, want als het aantal patiënten elke N dagen verdubbelt, loop je altijd een keer tegen de grenzen aan.quote:
Zal het zo simpel mogelijk uitleggen. Exponentiële groei is het probleem.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:46 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Helaas is het vaccin voor die dieren meestal van het kaliber .22.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Net als die kat en tijger.
Gelukkig liggen de vaccins klaar om daar ter eeuwige glorie dieren te kunnen behouden voor vernietiging.
Al hebben we een veelvoud aan IC/ziekenhuisbedden, het blijft dweilen met de kraan open. Zou ook onmetelijk veel geld kosten om de zorg niet de limiterende factor te laten zijn. Voorkomen is beter dan genezen. Wat voorkomen betreft, er ligt natuurlijk wel deels al een oude 'pandemie' aan de huidige ten grondslag, nl. overgewicht. Maar doe je nu ook niet veel meer aan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:46 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Yep want er komen twee keer zoveel jonge mensen onder de 50 jaar (616) dan oude mensen (257) op de IC vanwege of met covid19. Het treft ons allemaalquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, nog 16.999.400 bedden over, waar hebben we het over?
Nee hoor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep want er komen twee keer zoveel jonge mensen onder de 50 jaar (616) dan oude mensen (257) op de IC...mensen. Het treft ons allemaal.
Het perspectief is dat er op dit moment 1054 IC-bedden bezet zijn, terwijl de totale capaciteit (voor covid en non-covid) ongeveer 1200 is, terwijl we momenteel met een stijgend aantal opnames zitten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:48 schreef bascross het volgende:
[..]
Gewoon alles een beetje in perspectief plaatsen, zouden meer mensen in dit topic moeten doen.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:47 schreef Vallon het volgende:
Net als die kat en tijger.
Gelukkig liggen de vaccins klaar om daar ter eeuwige glorie dieren te kunnen behouden voor vernietiging.In Rusland is men een covid vaccin aan het ontwikkelen speciaal gemaakt voor pelsdieren en huisdieren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het wild levende dieren zullen daar vermoedelijk geen gebruik van kunnen maken.
Nog iets van een onderbouwing..... of slechts wat zelfontkenningen uit het toetsenbord willen laten vloeien ?quote:
Ik hoorde dat ook ja, maar dat gaat dan wel weer heul erg tegen de (vanaf het begin af aan) geschetste situatie dat er voornamelijk ouderen en mensen met overgewicht op de IC lagen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep want er komen twee keer zoveel jonge mensen onder de 50 jaar (616) dan oude mensen (257) op de IC vanwege of met covid19. Het treft ons allemaal![]()
De corona maatregelen hebben tot nu toe al 100 miljard gekost. Is ieder gewonnen levensjaar uitgerekend dan echt ¤2.000.000 waard?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zal het zo simpel mogelijk uitleggen. Exponentiële groei is het probleem.
Als je 10x zoveel ic bedden had (wat op jaarbasis 12 miljard zou kosten of 100 euro hogere zorgpremie per maand) dan nog was dat alleen maar voor 6(!) weken een oplossing als het elke 2 weken verdubbelt.
98% heeft er geen last van, het is een bejaardenziekte.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nog iets van een onderbouwing..... of slechts wat zelfontkenningen uit het toetsenbord willen laten vloeien ?
Die cijfers kun je alleen niet 1 op 1 meenemen. Dat stoorde me ook wel aan die opmerking van Rutte gister, dat er meer mensen onder de 50 dan mensen boven de 85 op de IC terecht zijn gekomen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep want er komen twee keer zoveel jonge mensen onder de 50 jaar (616) dan oude mensen (257) op de IC vanwege of met covid19. Het treft ons allemaal![]()
Dat is opvallend.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kijk maar naar mijn verhaal. Heb ik me ook aan gestoordquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die cijfers kun je alleen niet 1 op 1 meenemen. Dat stoorde me ook wel aan die opmerking van Rutte gister, dat er meer mensen onder de 50 dan mensen boven de 85 op de IC terecht zijn gekomen.
Dat is logisch, want het gros van die mensen boven de 85 hebben in hun eigen longvocht in het verzorgingstehuis liggen stikken. Dat is niet iets om te vaak te noemen, want je zou je dood moeten schamen als kabinet. Indien die mensen bewust de keuze hebben gemaakt geen ziekenhuisopname meer te willen hebben oké, maar ik geloof niet dat ze dat allemaal gedaan hebben.
Ja de groep onder de 50 is ook 15x zo groot.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:55 schreef Ebinas het volgende:
O
[..]
Dat is opvallend.
Zou dat kunnen komen dat onder de 50 zich in verhouding meer onder de mensen begeeft?
En de ouderen (uitzonderingen daargelaten) toch vaker binnen blijven, zonder veel bezoek?
Kijk zelf even naar de cijfers voordat je zulke domme dingen komt roepen: https://www.stichting-nice.nl/#graph7quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:53 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
98% heeft er geen last van, het is een bejaardenziekte.
Knap staaltje onderbouwde post. Hier kan ik wat mee!quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:53 schreef kol7680 het volgende:
[..]
De corona maatregelen hebben tot nu toe al 100 miljard gekost. Is ieder gewonnen levensjaar uitgerekend dan echt ¤2.000.000 waard?
Heb er een stukje over geschreven naar aanleiding van rutte zijn speech met zijn uitspraken gisteren
"Elke dag overlijden gemiddeld 60 mensen aan corona."
De oorzaken van sterfte zijn vaak heel moeilijk aan te geven: "Het gebrek aan methoden en evaluatie van de nauwkeurigheid van de huidige overlijdensregistraties in nationale sterftedatabases is een uitdaging en kan resulteren in ongepaste interventies op het gebied van de volksgezondheid" https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7302107/ Sterven met het virus is heel wat anders dan sterven met als oorzaak het coronavirus.
"Elke dag noteren we gemiddeld zo’n 9.000 nieuwe besmettingen."
Bij de ontwikkeling van de PCR-test zijn zeker tien methodologische fouten gemaakt. Als gevolg daarvan is de coronatest onbetrouwbaar en kloppen de besmettingscijfers niet: https://cormandrostenreview.com/report/
"De harde waarheid is dat bijna al deze 6000 mensen zouden zijn overleden als ze niet op de intensive care behandeld waren."
Hierbij gaat Rutte ten onrechte voorbij aan het feit dat er ook sterfte is als gevolg van onjuiste of overbehandeling op de IC en in het ziekenhuis.
"En dat ze (deze ic patiënten) bijna zonder uitzondering nog lang na hun ontslag uit het ziekenhuis te maken hebben met kortademigheid, extreme moeheid en andere klachten."
Hier kunnen deze vragen bij gesteld worden: Na iedere ic-opname, ongeacht de oorzaak, hebben patiënten nog lang klachten. In hoeverre is IC-opname nodig of zelfs nadelig geweest? In hoeverre zijn klachten ook het gevolg van IC-behandeling en niet het gevolg van Covid-19? Waarom spreekt Rutte niet over het feit dat de overgrote meerderheid van de mensen (vrijwel) geen klachten heeft na besmetting?
"Dat is waarom het zo belangrijk is dat de zorg toegankelijk blijft. Dat er een bed voor je is als je dat nodig hebt."
De schade en kosten van de coronamaatregelen wordt dit jaar geschat op 100 miljard Euro. De vraag is of (tijdelijke) uitbreiding van de zorgcapaciteit niet veel en veel goedkoper zou zijn geweest. In het rapport ‘Zinnige en duurzame zorg’ van de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg werd in 2006 gesuggereerd om behandelingen die meer dan 80.000 euro per QALY aan investeringen vergen, niet meer voor vergoeding in aanmerking te laten komen (QALY= quality-adjusted life year). Nu mag dit bedrag wellicht hoger zijn. Maar bij een schatting van 50.000 gewonnen levensjaren door alle maatregelen (in QALY is dat minder), dan betekent dit dat ieder gewonnen levensjaar ¤ 2.000.000 gekost heeft. Nog los van alle niet in geld uit te drukken divers leed door de maatregelen.
"En als de cijfers de laatste weken zouden zijn gedaald in plaats van gestegen, zouden we onszelf dit soort vragen ook hebben gesteld om te kijken waar misschien weer iets meer zou kunnen."
Vanwege de onbetrouwbaarheid van de sterftecijfers (Zie punt 1 en 3) en het aantal 'besmettingen' (zie punt 2) en de ruimte die er nog is in ziekenhuizen, is er eigenlijk geen echte reden voor aanscherping van de coronamaatregelen.
Goed punt en wordt hier altijd emotioneel ontkent of er wordt gezegd dat wij in Nederlanf vooruitstrevend zijn en geen zinloze opnames doen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die cijfers kun je alleen niet 1 op 1 meenemen. Dat stoorde me ook wel aan die opmerking van Rutte gister, dat er meer mensen onder de 50 dan mensen boven de 85 op de IC terecht zijn gekomen.
Dat is logisch, want het gros van die mensen boven de 85 hebben in hun eigen longvocht in het verzorgingstehuis liggen stikken. Dat is niet iets om te vaak te noemen, want je zou je dood moeten schamen als kabinet. Indien die mensen bewust de keuze hebben gemaakt geen ziekenhuisopname meer te willen hebben oké, maar ik geloof niet dat ze dat allemaal gedaan hebben.
Zo das ook fors, dat draagt dan idd ook flink bijquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:55 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Ja de groep onder de 50 is ook 15x zo groot.
Nee, ongeveer de helft van de volwassenen is boven de 50 (en dus ook eronder, want twee keer de helft).quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:55 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Ja de groep onder de 50 is ook 15x zo groot.
Misschien niet. Er zijn in de omgeving andere nertsen getest en die zijn negatief getest.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:49 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Is dit gevaarlijk of ernstig te noemen?
Complete tunnelfocus op dierenquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:52 schreef Za het volgende:
[..]
In Rusland is men een covid vaccin aan het ontwikkelen speciaal gemaakt voor pelsdieren en huisdieren.
In het wild levende dieren zullen daar vermoedelijk geen gebruik van kunnen maken.
Wat dat betreft moet er gewoon weer geselecteerd worden op leeftijd en fitheid, zoals er eerder ook over gesproken is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, en vanwege corona is het aantal bedden dat normaal gesproken wordt vrijgehouden op de IC voor noodgevallen niet genoeg om de instroom aan te kunnen. Geen enkele hoeveelheid bedden zou dat trouwens zijn, want als het aantal patiënten elke N dagen verdubbelt, loop je altijd een keer tegen de grenzen aan.
Opvallend weinig besmettingen in mijn GGD-regio. Noord- en Oost-Gelderland maken de komende dagen wel een inhaalslag, vrees ik.quote:
Ik meende ook eens gelezen te hebben dat overdracht van nerts op mens niet mogelijk zou zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:57 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien niet. Er zijn in de omgeving andere nertsen getest en die zijn negatief getest.
Ze houden het er nu op dat de nerts reeds covid besmet ontsnapt is uit een farm.
Ook zijn nertsen enorm schuw en zouden, indien ze een natuurlijk reservoir vormen niet snel in de buurt van mensen komen.
Oh das andere koek zeg. dan 15xquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ongeveer de helft van de volwassenen is boven de 50 (en dus ook eronder, want twee keer de helft).
Dat gebeurt allang. Waarom denk je dat vanaf 75 jaar het aantal IC-opnames drastisch afneemt?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:58 schreef bascross het volgende:
[..]
Wat dat betreft moet er gewoon weer geselecteerd worden op leeftijd en fitheid, zoals er eerder ook over gesproken is.
Jôh.... leven is niet te reduceren tot een getal toch.....quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:53 schreef kol7680 het volgende:
De corona maatregelen hebben tot nu toe al 100 miljard gekost. Is ieder gewonnen levensjaar uitgerekend dan echt ¤2.000.000 waard?
Ik zou beginnen met officiële bronnen te raadplegen, in plaats van een willekeurig persoon op een internetforum op z'n blauwe ogen te geloven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:59 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven of niet.
Ik snap je grafiek niet helemaal. Waarom missen we bij de eerste grafiek zoveel gevallen? En DOO was toch juist altijd het hoogste? Van de meeste mensen weten we dat toch wel?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:51 schreef _serial_ het volgende:
En op verzoek een van de afgelopen 10 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.
De toename sinds 1 December is zeer duidelijk (testen zonder klachten) is hier in duidelijk te zien.
[ afbeelding ]
Ik heb overigens de verwachting dat we +/- 14 dagen na begin van veranderd testbeleid weer op een redelijk vlakke lijn uit gaan komen
Dat is over 1 dag, echter door de RIVM gemelde onderrapportage moeten we daar 3 dagen bij optellen.
Verder nog een grafiek op verzoek van @:vomy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
[ afbeelding ]
* De RIVM meldt zoals gewoonlijk weer onderrapportage (dit is de 5e storing in 5 weken)
Ik zit er heel dubbel in, heb niet echt een antwoord. Mijn schoonvader heeft een aantal weken op de IC gelegen toen ie 50 was, ik kan me niet voorstellen dat de meeste mensen daar goed vanaf komen als ze 80+ zijn. Maar tegelijkertijd moet het wel de keuze van die patiënten zijn, of zij dat wel of niet willen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Goed punt en wordt hier altijd emotioneel ontkent of er wordt gezegd dat wij in Nederlanf vooruitstrevend zijn en geen zinloze opnames doen.
De waarheid is dat er zo weinig personeel is dat code zwart geactiveerd is en de hele oude mensen aan hun lot zijn overgelaten.
Mag toch hopen dat die verkiezingen niet doorgaan, verkiezingshokjes trekken een stuk meer mensen dan Black Friday.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maart zijn de verkiezingen, bepaal je keus op basis van dat soort voorstellen. Tot die tijd moeten we 't jammer genoeg doen met wat we hebben.
Dan moet dat nog meer gebeuren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gebeurt allang. Waarom denk je dat vanaf 75 jaar het aantal IC-opnames drastisch afneemt?
Een crisis zonder Schiphol of KLM te benoemen is geen crisisquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:01 schreef _serial_ het volgende:
Ze blijven hameren op de luchtvaart in het debat. Maar in het RIVM rapport staat nauwelijks een relatie met reizen (0.7%, 438 cases)
Yep, goed punt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met officiële bronnen te raadplegen, in plaats van een willekeurig persoon op een internetforum op z'n blauwe ogen te geloven.
Als die niet doorgaan staan er wel meer mensen met pannen en fluitjes bij het torentje te roepen, en terecht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:01 schreef groenen het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat die verkiezingen niet doorgaan, verkiezingshokjes trekken een stuk meer mensen dan Black Friday.
Groenlinks en SP zijn geen liefhebbers van Schiphol, nooit geweest ook.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:01 schreef _serial_ het volgende:
Ze blijven hameren op de luchtvaart in het debat. Maar in het RIVM rapport staat nauwelijks een relatie met reizen (0.7%, 438 cases)
De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie Covid-19 was vastgesteld, is 79,7 jaar. Vrouwen die stierven aan de ziekte waren gemiddeld 83,8 jaar. Dat is ongeveer in lijn met de gemiddelde levensverwachting van Nederlanders.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijk zelf even naar de cijfers voordat je zulke domme dingen komt roepen: https://www.stichting-nice.nl/#graph7
Missen we gevallen? kan je die even verklaren ?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik snap je grafiek niet helemaal. Waarom missen we bij de eerste grafiek zoveel gevallen? En DOO was toch juist altijd het hoogste? Van de meeste mensen weten we dat toch wel?
Het zou nuttig kunnen zijn om luchtvaart aan banden te leggen om zo te voorkomen andere varianten en mutaties binnen te halen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:01 schreef _serial_ het volgende:
Even tussendoor: die 50.000 verloren levensjaren gingen over alleen niet-Corona gevallen. Corona komt daar nog bij. En het ging juist wel om QALY.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:53 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Heb er een stukje over geschreven naar aanleiding van rutte zijn speech met zijn uitspraken gisteren
"Elke dag overlijden gemiddeld 60 mensen aan corona."
De oorzaken van sterfte zijn vaak heel moeilijk aan te geven: "Het gebrek aan methoden en evaluatie van de nauwkeurigheid van de huidige overlijdensregistraties in nationale sterftedatabases is een uitdaging en kan resulteren in ongepaste interventies op het gebied van de volksgezondheid" https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7302107/ Sterven met het virus is heel wat anders dan sterven met als oorzaak het coronavirus.
"Elke dag noteren we gemiddeld zo’n 9.000 nieuwe besmettingen."
Bij de ontwikkeling van de PCR-test zijn zeker tien methodologische fouten gemaakt. Als gevolg daarvan is de coronatest onbetrouwbaar en kloppen de besmettingscijfers niet: https://cormandrostenreview.com/report/
"De harde waarheid is dat bijna al deze 6000 mensen zouden zijn overleden als ze niet op de intensive care behandeld waren."
Hierbij gaat Rutte ten onrechte voorbij aan het feit dat er ook sterfte is als gevolg van onjuiste of overbehandeling op de IC en in het ziekenhuis.
"En dat ze (deze ic patiënten) bijna zonder uitzondering nog lang na hun ontslag uit het ziekenhuis te maken hebben met kortademigheid, extreme moeheid en andere klachten."
Hier kunnen deze vragen bij gesteld worden: Na iedere ic-opname, ongeacht de oorzaak, hebben patiënten nog lang klachten. In hoeverre is IC-opname nodig of zelfs nadelig geweest? In hoeverre zijn klachten ook het gevolg van IC-behandeling en niet het gevolg van Covid-19? Waarom spreekt Rutte niet over het feit dat de overgrote meerderheid van de mensen (vrijwel) geen klachten heeft na besmetting?
"Dat is waarom het zo belangrijk is dat de zorg toegankelijk blijft. Dat er een bed voor je is als je dat nodig hebt."
De schade en kosten van de coronamaatregelen wordt dit jaar geschat op 100 miljard Euro. De vraag is of (tijdelijke) uitbreiding van de zorgcapaciteit niet veel en veel goedkoper zou zijn geweest. In het rapport ‘Zinnige en duurzame zorg’ van de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg werd in 2006 gesuggereerd om behandelingen die meer dan 80.000 euro per QALY aan investeringen vergen, niet meer voor vergoeding in aanmerking te laten komen (QALY= quality-adjusted life year). Nu mag dit bedrag wellicht hoger zijn. Maar bij een schatting van 50.000 gewonnen levensjaren door alle maatregelen (in QALY is dat minder), dan betekent dit dat ieder gewonnen levensjaar ¤ 2.000.000 gekost heeft. Nog los van alle niet in geld uit te drukken divers leed door de maatregelen.
"En als de cijfers de laatste weken zouden zijn gedaald in plaats van gestegen, zouden we onszelf dit soort vragen ook hebben gesteld om te kijken waar misschien weer iets meer zou kunnen."
Vanwege de onbetrouwbaarheid van de sterftecijfers (Zie punt 1 en 3) en het aantal 'besmettingen' (zie punt 2) en de ruimte die er nog is in ziekenhuizen, is er eigenlijk geen echte reden voor aanscherping van de coronamaatregelen.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:03 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie Covid-19 was vastgesteld, is 79,7 jaar. Vrouwen die stierven aan de ziekte waren gemiddeld 83,8 jaar. Dat is ongeveer in lijn met de gemiddelde levensverwachting van Nederlanders.
Klopt. Is al maanden bekend dat de meeste corona doden 80+ zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:03 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie Covid-19 was vastgesteld, is 79,7 jaar. Vrouwen die stierven aan de ziekte waren gemiddeld 83,8 jaar. Dat is ongeveer in lijn met de gemiddelde levensverwachting van Nederlanders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |