Die berekening klopt trouwens niet. Het gaat om positieve testen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat 439.514 - 28701 = 410.813 mensen wel klachten hadden.
We gaan zien hoe het de komende paar dagen (tot aan vrijdag gaat ontwikkelen) ik ben benieuwd.
Het is een aanname gebaseerd op logisch kunnen denken.quote:
Uit Duitsland halen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Te weinig personeel, opleiding duurt te lang
Hij heeft wel gelijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:35 schreef Vasilevski het volgende:
Ah Asscher, de prime-minister-in-waiting die ten strijde trekt tegen het verderfelijke kapitaal. De scholen zijn dicht door uw shopgedrag met Black Friday en door al dat gedring op Schiphol door mensen vanuit het buitenland in de transferterminal.
Plus het feit dat personeel uit het buitenland halen geen optie is, omdat elk land met deze pandemie te maken heeft.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Te weinig personeel, opleiding duurt te lang
Klopt, thuis of via bekenden gebeuren de meeste besmettingen. Maar op het werk, op scholen en wellicht direct of indirect via niet essentiele winkels ook (doordat ze eerst samen komen voor ze gaan shoppen of dat ze met het ov reizen).quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:31 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Terwijl de meerderheid van de besmettingen thuis zijn?
Daar hebben ze het nu zelf hard nodig.quote:
Ja, maar de testen die je extra doet kunnen ook komen door bijvoorbeeld hogere testbereidheid (wél laten testen omdat je je familie wil bezoeken) of door betere BCO. Het is dus ook weer niet zo dat elke positieve test onder mensen met klachten, zonder meer gezien kan worden als 'groei' van het coronavirus in Nederland.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maar als je jouw cijfers aanhoudt, dan testen we meer omdat meer mensen klachten hebben. Dat is natuurlijk wel iets anders dan random meer gaan testen.
Als je random meer tests gaat doen, dan zou het percentage positieve tests moeten zakken.
In de VS is ook nergens exponentiële groei waar te nemen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, met exponentiële groei maakt het weinig uit
Waar het tijdens de eerste golf nog een mogelijkheid was om Nederlandse IC-patiënten naar Duitsland te verplaatsen, is dit nu niet meer mogelijk omdat ze daar hun bedden voor Duitsers beschikbaar willen houden.quote:
In elke losse staat wel.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:37 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
In de VS is ook nergens exponentiële groei waar te nemen.
Afhaal neem ik aan? Zoals bijna alles waar eten is?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:31 schreef Elan het volgende:
Leonidas en ijssalon zijn gewoon open.
Essentiële winkels natuurlijk.
Hier welquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:37 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
In de VS is ook nergens exponentiële groei waar te nemen.
Roep je maar gewoon wat om tegen dingen aan te schoppen, of denk je echt dat dit soort suggesties zinnig zijn?quote:
Nee, want die ontbreken over 3 dagen verspreid en we weten niet of dat gaat om positieven of om tests in het algemeen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:37 schreef DustPuppy het volgende:
Er ontbreken dus zo'n 6000 meldingen, dus vandaag hadden we eigenlijk al 12.000 gehad?
Ja het hoofdargument is wat mij betreft de zorg die overbelast is, en dat alleen maar erger wordt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is nu het hoofdargument tegen de maatregelen toch?
We testen meer, dus is het aantal besmettingen hoger.
Maar als je jouw cijfers aanhoudt, dan testen we meer omdat meer mensen klachten hebben. Dat is natuurlijk wel iets anders dan random meer gaan testen.
Als je random meer tests gaat doen, dan zou het percentage positieve tests moeten zakken.
Inderdaad. Waarom zijn er niet een paar centrale ziekenhuizen ingericht alleen voor corona patienten. Personeel kan uit het buitenland gehaald worden.quote:
Waarschijnlijk bedraagt het meldingen die nog als positief of negatief moeten worden bestempeld.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:37 schreef DustPuppy het volgende:
Er ontbreken dus zo'n 6000 meldingen, dus vandaag hadden we eigenlijk al 12.000 gehad?
Inderdaad, want corona gaat alleen in Nederland rond en de rest van de wereld heeft nergens last vanquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:39 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Personeel kan uit het buitenland gehaald worden.
Het Pienter-onderzoek loopt nog steeds en staat ook in het weekverslag, dat gebruiken ze blijkbaar om het totaal aan besmetten te schatten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja het hoofdargument is wat mij betreft de zorg die overbelast is, en dat alleen maar erger wordt.
Ik zou het overigens zeer interessant vinden hoe het percentage zou zijn als we random een selectie van de bevolking gaan testen, zoals in UK al enige tijd gebeurd, om de spreiding nog beter in beeld te krijgen.
Verdeeld over gisteren en vandaag. Bij elkaar zijn dat ca. 15.000 + die 6000 / 2 is ongeveer 10.500 per dag dus.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:37 schreef DustPuppy het volgende:
Ik snapte er helemaal niets van, was de post kwijt. Maar je postte door het slotje heenquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, maar als je na 9 maanden nog de ersnt niet snapt of loopt te bagatelliseren dan kan ik mijn waardeoordeel niet achterwege laten.
Zijn genoeg users hier die totaal anders denken en daar heb ik geen enkel moeite mee, want die lopen niet van alles te downplayen, maar zouden het gewoon anders aanpakken.
Nu nog zeggen dat het meevalt terwijl net 300 mensen extra zijn opgenomen... Tsja, daar heb ik een oordeel over en die mag best gegeven worden zolang ik niemand direct aanval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |