Wat dat betreft moet er gewoon weer geselecteerd worden op leeftijd en fitheid, zoals er eerder ook over gesproken is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, en vanwege corona is het aantal bedden dat normaal gesproken wordt vrijgehouden op de IC voor noodgevallen niet genoeg om de instroom aan te kunnen. Geen enkele hoeveelheid bedden zou dat trouwens zijn, want als het aantal patiënten elke N dagen verdubbelt, loop je altijd een keer tegen de grenzen aan.

Opvallend weinig besmettingen in mijn GGD-regio. Noord- en Oost-Gelderland maken de komende dagen wel een inhaalslag, vrees ik.quote:

Ik meende ook eens gelezen te hebben dat overdracht van nerts op mens niet mogelijk zou zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:57 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien niet. Er zijn in de omgeving andere nertsen getest en die zijn negatief getest.
Ze houden het er nu op dat de nerts reeds covid besmet ontsnapt is uit een farm.
Ook zijn nertsen enorm schuw en zouden, indien ze een natuurlijk reservoir vormen niet snel in de buurt van mensen komen.

Oh das andere koek zeg. dan 15xquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ongeveer de helft van de volwassenen is boven de 50 (en dus ook eronder, want twee keer de helft).

Dat gebeurt allang. Waarom denk je dat vanaf 75 jaar het aantal IC-opnames drastisch afneemt?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:58 schreef bascross het volgende:
[..]
Wat dat betreft moet er gewoon weer geselecteerd worden op leeftijd en fitheid, zoals er eerder ook over gesproken is.

Jôh.... leven is niet te reduceren tot een getal toch.....quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:53 schreef kol7680 het volgende:
De corona maatregelen hebben tot nu toe al 100 miljard gekost. Is ieder gewonnen levensjaar uitgerekend dan echt ¤2.000.000 waard?

Ik zou beginnen met officiële bronnen te raadplegen, in plaats van een willekeurig persoon op een internetforum op z'n blauwe ogen te geloven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:59 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven of niet.

Ik snap je grafiek niet helemaal. Waarom missen we bij de eerste grafiek zoveel gevallen? En DOO was toch juist altijd het hoogste? Van de meeste mensen weten we dat toch wel?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:51 schreef _serial_ het volgende:
En op verzoek een van de afgelopen 10 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.
De toename sinds 1 December is zeer duidelijk (testen zonder klachten) is hier in duidelijk te zien.
[ afbeelding ]
Ik heb overigens de verwachting dat we +/- 14 dagen na begin van veranderd testbeleid weer op een redelijk vlakke lijn uit gaan komen
Dat is over 1 dag, echter door de RIVM gemelde onderrapportage moeten we daar 3 dagen bij optellen.
Verder nog een grafiek op verzoek van @:vomy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
[ afbeelding ]
* De RIVM meldt zoals gewoonlijk weer onderrapportage (dit is de 5e storing in 5 weken)

Ik zit er heel dubbel in, heb niet echt een antwoord. Mijn schoonvader heeft een aantal weken op de IC gelegen toen ie 50 was, ik kan me niet voorstellen dat de meeste mensen daar goed vanaf komen als ze 80+ zijn. Maar tegelijkertijd moet het wel de keuze van die patiënten zijn, of zij dat wel of niet willen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Goed punt en wordt hier altijd emotioneel ontkent of er wordt gezegd dat wij in Nederlanf vooruitstrevend zijn en geen zinloze opnames doen.
De waarheid is dat er zo weinig personeel is dat code zwart geactiveerd is en de hele oude mensen aan hun lot zijn overgelaten.

Mag toch hopen dat die verkiezingen niet doorgaan, verkiezingshokjes trekken een stuk meer mensen dan Black Friday.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maart zijn de verkiezingen, bepaal je keus op basis van dat soort voorstellen. Tot die tijd moeten we 't jammer genoeg doen met wat we hebben.

Dan moet dat nog meer gebeuren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gebeurt allang. Waarom denk je dat vanaf 75 jaar het aantal IC-opnames drastisch afneemt?

Een crisis zonder Schiphol of KLM te benoemen is geen crisisquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:01 schreef _serial_ het volgende:
Ze blijven hameren op de luchtvaart in het debat. Maar in het RIVM rapport staat nauwelijks een relatie met reizen (0.7%, 438 cases)

Yep, goed punt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met officiële bronnen te raadplegen, in plaats van een willekeurig persoon op een internetforum op z'n blauwe ogen te geloven.

Als die niet doorgaan staan er wel meer mensen met pannen en fluitjes bij het torentje te roepen, en terecht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:01 schreef groenen het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat die verkiezingen niet doorgaan, verkiezingshokjes trekken een stuk meer mensen dan Black Friday.

Groenlinks en SP zijn geen liefhebbers van Schiphol, nooit geweest ook.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:01 schreef _serial_ het volgende:
Ze blijven hameren op de luchtvaart in het debat. Maar in het RIVM rapport staat nauwelijks een relatie met reizen (0.7%, 438 cases)

De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie Covid-19 was vastgesteld, is 79,7 jaar. Vrouwen die stierven aan de ziekte waren gemiddeld 83,8 jaar. Dat is ongeveer in lijn met de gemiddelde levensverwachting van Nederlanders.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijk zelf even naar de cijfers voordat je zulke domme dingen komt roepen: https://www.stichting-nice.nl/#graph7

Missen we gevallen? kan je die even verklaren ?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik snap je grafiek niet helemaal. Waarom missen we bij de eerste grafiek zoveel gevallen? En DOO was toch juist altijd het hoogste? Van de meeste mensen weten we dat toch wel?

Het zou nuttig kunnen zijn om luchtvaart aan banden te leggen om zo te voorkomen andere varianten en mutaties binnen te halen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:01 schreef _serial_ het volgende:

Even tussendoor: die 50.000 verloren levensjaren gingen over alleen niet-Corona gevallen. Corona komt daar nog bij. En het ging juist wel om QALY.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:53 schreef kol7680 het volgende:
[..]
De corona maatregelen hebben tot nu toe al 100 miljard gekost. Is ieder gewonnen levensjaar uitgerekend dan echt ¤2.000.000 waard?
Heb er een stukje over geschreven naar aanleiding van rutte zijn speech met zijn uitspraken gisteren
"Elke dag overlijden gemiddeld 60 mensen aan corona."
De oorzaken van sterfte zijn vaak heel moeilijk aan te geven: "Het gebrek aan methoden en evaluatie van de nauwkeurigheid van de huidige overlijdensregistraties in nationale sterftedatabases is een uitdaging en kan resulteren in ongepaste interventies op het gebied van de volksgezondheid" https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7302107/ Sterven met het virus is heel wat anders dan sterven met als oorzaak het coronavirus.
"Elke dag noteren we gemiddeld zo’n 9.000 nieuwe besmettingen."
Bij de ontwikkeling van de PCR-test zijn zeker tien methodologische fouten gemaakt. Als gevolg daarvan is de coronatest onbetrouwbaar en kloppen de besmettingscijfers niet: https://cormandrostenreview.com/report/
"De harde waarheid is dat bijna al deze 6000 mensen zouden zijn overleden als ze niet op de intensive care behandeld waren."
Hierbij gaat Rutte ten onrechte voorbij aan het feit dat er ook sterfte is als gevolg van onjuiste of overbehandeling op de IC en in het ziekenhuis.
"En dat ze (deze ic patiënten) bijna zonder uitzondering nog lang na hun ontslag uit het ziekenhuis te maken hebben met kortademigheid, extreme moeheid en andere klachten."
Hier kunnen deze vragen bij gesteld worden: Na iedere ic-opname, ongeacht de oorzaak, hebben patiënten nog lang klachten. In hoeverre is IC-opname nodig of zelfs nadelig geweest? In hoeverre zijn klachten ook het gevolg van IC-behandeling en niet het gevolg van Covid-19? Waarom spreekt Rutte niet over het feit dat de overgrote meerderheid van de mensen (vrijwel) geen klachten heeft na besmetting?
"Dat is waarom het zo belangrijk is dat de zorg toegankelijk blijft. Dat er een bed voor je is als je dat nodig hebt."
De schade en kosten van de coronamaatregelen wordt dit jaar geschat op 100 miljard Euro. De vraag is of (tijdelijke) uitbreiding van de zorgcapaciteit niet veel en veel goedkoper zou zijn geweest. In het rapport ‘Zinnige en duurzame zorg’ van de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg werd in 2006 gesuggereerd om behandelingen die meer dan 80.000 euro per QALY aan investeringen vergen, niet meer voor vergoeding in aanmerking te laten komen (QALY= quality-adjusted life year). Nu mag dit bedrag wellicht hoger zijn. Maar bij een schatting van 50.000 gewonnen levensjaren door alle maatregelen (in QALY is dat minder), dan betekent dit dat ieder gewonnen levensjaar ¤ 2.000.000 gekost heeft. Nog los van alle niet in geld uit te drukken divers leed door de maatregelen.
"En als de cijfers de laatste weken zouden zijn gedaald in plaats van gestegen, zouden we onszelf dit soort vragen ook hebben gesteld om te kijken waar misschien weer iets meer zou kunnen."
Vanwege de onbetrouwbaarheid van de sterftecijfers (Zie punt 1 en 3) en het aantal 'besmettingen' (zie punt 2) en de ruimte die er nog is in ziekenhuizen, is er eigenlijk geen echte reden voor aanscherping van de coronamaatregelen.

quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:03 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie Covid-19 was vastgesteld, is 79,7 jaar. Vrouwen die stierven aan de ziekte waren gemiddeld 83,8 jaar. Dat is ongeveer in lijn met de gemiddelde levensverwachting van Nederlanders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |