Dat zie je nu ook, natuurlijk, bepaalde sectoren worden hard getroffen, andere sectoren maken record winsten, wat dat betreft is dit toch wel een andere crisis, eigenlijk.quote:Op maandag 14 december 2020 17:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, die rekende ik eigenlijk niet mee omdat dat een ideaal groei moment was voor het bedrijf waar ik voor werkte
Ja, dat probleem hebben ze natuurlijk, de hele dag rijden daar Internationale chauffeurs de grens over.quote:Op maandag 14 december 2020 17:01 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit probleem hadden ze daar net zo goed en kennelijk zijn daar oplossingen voor te bedenken, al dan niet m.b.v. ontheffingen en streng toezicht.
Het is al maanden duidelijk dat we hier vooral geen zin hebben in handhaven en daarom roepen we 'kan niet'. Maar als je wil, kan het dus wel.
Maar wel op het moment dat ik zelf in een enorme crisis situatie zat, of dacht je dat 4 jaar in "lockdown" een eitje was?quote:Op maandag 14 december 2020 16:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap je logische denkwijze die vooral gevoed wordt met dat je het zelf prima voor elkaar hebt (gebracht).
#TeamCCIE
Het probleem met deze crisis is dat we in een Economische tijd zitten die fucked up is, normaal gesproken heb je altijd wel conjuncturen, vaak even aangewakkerd door een grote gebeurtenis, maar nu is dit compleet verstoort omdat we de rekening vooruitschuiven.quote:Op maandag 14 december 2020 17:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zie je nu ook, natuurlijk, bepaalde sectoren worden hard getroffen, andere sectoren maken record winsten, wat dat betreft is dit toch wel een andere crisis, eigenlijk.
Dat is wel iets waar ik me zorgen over kan maken. Hoe groot gaat de klap in de komende jaren nog worden, financieel gezien.quote:Op maandag 14 december 2020 17:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem met deze crisis is dat we in een Economische tijd zitten die fucked up is, normaal gesproken heb je altijd wel conjuncturen, vaak even aangewakkerd door een grote gebeurtenis, maar nu is dit compleet verstoort omdat we de rekening vooruitschuiven.
Dat is nogal overdreven, er is volgens mij geen enkele maatregel die de bewegingsvrijheid beperkt, er zijn hooguit adviezen om dat te doen. Je mag ook nog steeds Nederland in en uit reizen vanuit het buitenland.quote:Op maandag 14 december 2020 17:07 schreef Ericr het volgende:
Dit is de eerste crisis na WO II waar de bewegingsvrijheid behoorlijk beperkt wordt. Nog geen spertijd zoals in WO II maar dat is meer te wijten aan het laffe beleid van deze regering. Pappen en nathouden tot het keer op keer klapt.
Hij geeft gewoon zijn mening. Daar is hij OMT-lid voor.quote:Op maandag 14 december 2020 16:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat mensen in het OMT eens niet meteen aan de draagkracht van maatregelen beginnen te zagen als het niet helemaal in hun eigen straatje past.
Als je dat kon beantwoorden dan ben je binnen een paar jaar miljardair. We weten het simpelweg niet, het zal afhangen van hoe snel de wereldeconomie zich herstelt van de gevolgen van covid.quote:Op maandag 14 december 2020 17:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wel iets waar ik me zorgen over kan maken. Hoe groot gaat de klap in de komende jaren nog worden, financieel gezien.
Op papier, of in het echt?quote:Op maandag 14 december 2020 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je dat kon beantwoorden dan ben je binnen een paar jaar miljardair. We weten het simpelweg niet, het zal afhangen van hoe snel de wereldeconomie zich herstelt van de gevolgen van covid.
naar de hoerenquote:Op maandag 14 december 2020 17:15 schreef NaturalScience het volgende:
Wat is het opeens rustig hier. Is iedereen aan het shoppen?
Net wel even geshoptquote:Op maandag 14 december 2020 17:15 schreef NaturalScience het volgende:
Mensen gaan naar huis om 17:00quote:Op maandag 14 december 2020 17:15 schreef NaturalScience het volgende:
Is dat de oude of nieuwe normaal?quote:Op maandag 14 december 2020 17:16 schreef Benny het volgende:
De druktemeter in Google Maps geeft overal "Drukker dan normaal" aan
Nee, lekker naar Sergers aan het kijken bij maxquote:Op maandag 14 december 2020 17:15 schreef NaturalScience het volgende:
Ja, wat zouden mensen nou opeens tussen 5 en 6 aan het doen zijn, he.quote:Op maandag 14 december 2020 17:15 schreef NaturalScience het volgende:
Ja. Goeie vraag. Geen idee,quote:Op maandag 14 december 2020 17:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Is dat de oude of nieuwe normaal?
Eiersnijders gebruikenquote:Op maandag 14 december 2020 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, wat zouden mensen nou opeens tussen 5 en 6 aan het doen zijn, he.
[ afbeelding ]
Goh waarom zouden die rijen daar nu staan.quote:Op maandag 14 december 2020 17:18 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Rijen bij de Primark. Dan vraag je ook wel om een lockdown.
Wijn uit de supermarktquote:Op maandag 14 december 2020 16:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Waarom zou je slijterijen open willen houden, wat is er essentieel aan sterkte dranken?
Bier en wijn is natuurlijk prima te verkrijgen bij de supermarkt.
Die rijen begreep ik ook al niet voor coronaquote:Op maandag 14 december 2020 17:18 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Paupers die bang zijn dat ze straks moeten bestellen bij Zalando of de H&M.quote:Op maandag 14 december 2020 17:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Goh waarom zouden die rijen daar nu staan.
Dat is 'het'quote:Op maandag 14 december 2020 17:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Is dat de oude of nieuwe normaal?
goeie wijnen kun je ook gewoon online bestellen.quote:Op maandag 14 december 2020 17:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wijn uit de supermarktLeuke tafelwijnen maar je gaat je lockdown kerstdiner toch niet opleuken met supermarktwijn
Ik mag hopen dat het allemaal net iets anders ligtquote:Op maandag 14 december 2020 17:19 schreef kol7680 het volgende:
Om de dag compleet te maken. Nieuw variant corona virus opgedoken in UK.
Dit jaar😂😂😂
https://twitter.com/bbcbreaking/status/1338511057204244481?s=21
Om de synthetische kerstoutfit te kopen? Gemaakt door fijne kinderhandjes.quote:Op maandag 14 december 2020 17:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Goh waarom zouden die rijen daar nu staan.
Covid-20quote:Op maandag 14 december 2020 17:19 schreef kol7680 het volgende:
Dit jaar😂😂😂
Paniekzaaierij.quote:Op maandag 14 december 2020 17:19 schreef kol7680 het volgende:
Dit jaar😂😂😂
Dat klopt ja. Doen we geregeld. Maar genoeg mensen die afhankelijk zijn van sterke drank... helaas. Dus dat dicht doen is hetzelfde als coffeeshops sluiten... vragen om problemen.quote:Op maandag 14 december 2020 17:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
goeie wijnen kun je ook gewoon online bestellen.
Zijn mening moet ie vooral binnenskamers uiten, wat heb je er aan qua draagkracht als elk OMT-lid zijn eigen mening ook nog eens in de pers ventileert.quote:Op maandag 14 december 2020 17:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij geeft gewoon zijn mening. Daar is hij OMT-lid voor.
quote:Op maandag 14 december 2020 17:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat het allemaal net iets anders ligt
quote:there is nothing to suggest" it will "fail to respond to a vaccine"
Nieuwe variant kan ook milder zijn, dan is het goed nieuws.quote:
Gewoon een pilsje erbij, prima hoorquote:Op maandag 14 december 2020 17:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wijn uit de supermarktLeuke tafelwijnen maar je gaat je lockdown kerstdiner toch niet opleuken met supermarktwijn
En vooral het gevolg Europees gezien. Dan doel ik niet eens op Nederland, maar met name in het Zuiden met een nog grotere (jeugd)werkeloosheid en een enorme schuldenlast. Dan vrees ik als gevolg met name een golf polulisme en dubieuze partijen.quote:Op maandag 14 december 2020 17:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wel iets waar ik me zorgen over kan maken. Hoe groot gaat de klap in de komende jaren nog worden, financieel gezien.
Omdat er een lockdown aan zit te komen.. De boel niet gaan omdraaien.quote:Op maandag 14 december 2020 17:20 schreef Ericr het volgende:
[..]
Om de synthetische kerstoutfit te kopen? Gemaakt door fijne kinderhandjes.
10000 valt natuurlijk ontzettend mee. Ik zou drie miljoen doden nog wel een acceptabele prijs vinden voor onze vrijheidquote:Op maandag 14 december 2020 17:20 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb persoonlijk liever 10.000 doden erbij (wat ik zo snel nog niet zo gebeuren) omdat mensen niet meer behandeld kunnen worden, dan dit soort maatregelen waar miljoenen onder lijden. Ik pleit voor een maximum aantal mensen op de IC en in de ziekenhuizen met corona, en daarboven wordt gewoon niet meer opgenomen. Dan zul je zien dat mensen opeens heel voorzichtig gaan doen en maatregelen niet meer nodig zijn.
Dit kan ook. Er duiken overigens voortdurend nieuwe varianten op. Muteren is gebruikelijk voor een virus.quote:Op maandag 14 december 2020 17:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nieuwe variant kan ook milder zijn, dan is het goed nieuws.
quote:there is nothing to suggest" it will "fail to respond to a vaccine"
Dankje Thierryquote:Op maandag 14 december 2020 17:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
10000 valt natuurlijk ontzettend mee. Ik zou drie miljoen doden nog wel een acceptabele prijs vinden voor onze vrijheid
Thierry?quote:Op maandag 14 december 2020 17:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
10000 valt natuurlijk ontzettend mee. Ik zou drie miljoen doden nog wel een acceptabele prijs vinden voor onze vrijheid
Primarkquote:Op maandag 14 december 2020 17:18 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Vrees dat het zo niet werkt. Veel mensen denken dat het hen niet zal overkomen of hebben er schijt aan dat een ander door hun op de IC komt.quote:Op maandag 14 december 2020 17:20 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb persoonlijk liever 10.000 doden erbij (wat ik zo snel nog niet zo gebeuren) omdat mensen niet meer behandeld kunnen worden, dan dit soort maatregelen waar miljoenen onder lijden. Ik pleit voor een maximum aantal mensen op de IC en in de ziekenhuizen met corona, en daarboven wordt gewoon niet meer opgenomen. Dan zul je zien dat mensen opeens heel voorzichtig gaan doen en maatregelen niet meer nodig zijn.
Daar zit ook mijn grootste angst dat er een golf aan populisme en andere vage partijen gaan komen.quote:Op maandag 14 december 2020 17:23 schreef OProg het volgende:
[..]
En vooral het gevolg Europees gezien. Dan doel ik niet eens op Nederland, maar met name in het Zuiden met een nog grotere (jeugd)werkeloosheid en een enorme schuldenlast. Dan vrees ik als gevolg met name een golf polulisme en dubieuze partijen.
Baudet heeft je overboden met 3 miljoen.quote:Op maandag 14 december 2020 17:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de onderliggende gedachte, volgens mij. Vooral het eerste, denk ik, het tweede is toch, denk ik, wel zeldzaam.quote:Op maandag 14 december 2020 17:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vrees dat het zo niet werkt. Veel mensen denken dat het hen niet zal overkomen of hebben er schijt aan dat een ander door hun op de IC komt.
Die vallen (nog) goed mee maar nu is de maatschappij wel érg lang structureel ontregeld, en in de komende weken nog zwaarder.quote:Op maandag 14 december 2020 17:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit hoor ik bij elke crisis...
Kredietcrisis
Stikstofcrisis
Woningcrisis
Klimaarcrisis
Stuk voor stuk de ergste na wo2
Die hebben we al een tijdje, volgens mij, er zijn nu iets van 13 partijen rechts van de VVD bij de volgende verkiezingen.quote:Op maandag 14 december 2020 17:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Daar zit ook mijn grootste angst dat er een golf aan populisme en andere vage partijen gaan komen.
Ah ok dus ongeveer 60 jaar was er niks ergers dan wo2 en nu ineens in 10 jaar 5 stuks achter elkaar die wel erger zijn dan alles na wo2?quote:Op maandag 14 december 2020 17:27 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Die vallen (nog) goed mee maar nu is de maatschappij wel érg lang structureel ontregeld, en in de komende weken nog zwaarder.
Het is kerst! Dan hoef je niet per se iets speciaals te drinken, maar als er alleen pils is, dan drink ik nog liever waterquote:
Hoe zit jij in je toiletpapier?quote:
Die conclusies komen in ieder geval niet van mij ...quote:Op maandag 14 december 2020 17:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah ok dus ongeveer 60 jaar was er niks ergers dan wo2 en nu ineens in 10 jaar 5 stuks achter elkaar die wel erger zijn dan alles na wo2?
Ik ben benieuwd naar de volgende crusis die dan in de lijn erger is dan de coronacrisis....
Maar die golf zal alleen maar groter worden. Het is te hopen dat ze bij elkaar stemmen weg trekken.quote:Op maandag 14 december 2020 17:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die hebben we al een tijdje, volgens mij, er zijn nu iets van 13 partijen rechts van de VVD bij de volgende verkiezingen.
Meestal ga ik er niet op zitten eerlijk gezegd.quote:
Kan lekker zacht zijnquote:Op maandag 14 december 2020 17:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Meestal ga ik er niet op zitten eerlijk gezegd.
Welke dan?quote:Op maandag 14 december 2020 17:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die hebben we al een tijdje, volgens mij, er zijn nu iets van 13 partijen rechts van de VVD bij de volgende verkiezingen.
Dat valt wel mee, denk ik, de groep die achter populisten aanloopt is vrij constant in Nederland.quote:Op maandag 14 december 2020 17:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar die golf zal alleen maar groter worden. Het is te hopen dat ze bij elkaar stemmen weg trekken.
Helmond centrum ook ongewoon druk voor een maandagmiddag en in sommige winkels ronduit chaotisch. Toegegeven: ik maakte onderdeel uit van die drukte.quote:Op maandag 14 december 2020 17:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Was net even in de stad. Zijn net verhuisd en had eerder niet echt tijd om nieuwe schoenen en sloffen te halen. Dus snel even gehaald net. Wel grappig...juist bij de supermarkt zag ik enorme rijen. Hoorde dat wc papier al weer op was bij de jumboen de winkels die daadwerkelijk dicht gaan waren niet abnormaal druk of zo. Alsof mensen in de war zijn over welke winkels er nou dicht gaan, haha.
Dat zeiden ze de vorige keer ook.quote:Op maandag 14 december 2020 17:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nu toiletpapier hamsteren
Later deze week staan de pakken weer tot aan het plafond gestapeld.
Er gebeurt daar genoeg maar de media moet keuzes maken en die hangen niet af hoe ernstig een situatie is.quote:Op maandag 14 december 2020 17:33 schreef Adrie072 het volgende:
China, is daar nog wat aan de hand, erg stil met de berichten vanuit die hoek of niet?
Ben jij in de veronderstelling dat de huidige stijging een tijdelijke is? Veroorzaakt door?quote:Op maandag 14 december 2020 17:33 schreef VoMy het volgende:
Dus, vanaf volgende week maandag gaan de meldingscijfers teruglopen, een dag later stopt Marino 'een draadje' van Zelst met duiden. Dan rond Kerst zien we het effect in de ziekenhuizen en rond Oud & Nieuw wil iedereen dat dit draconische regime wordt stopgezet omdat alle cijfers al beter zijn dan ze sinds oktober waren.
Als ze tussen vanavond en 1 jan.nog een keer switchen met maatregels is de chaos compleet. Er zijn dan meer mensen die Grapperhaus serieus nemen.quote:Op maandag 14 december 2020 17:33 schreef VoMy het volgende:
Dus, vanaf volgende week maandag gaan de meldingscijfers teruglopen, een dag later stopt Marino 'een draadje' van Zelst met duiden. Dan rond Kerst zien we het effect in de ziekenhuizen en rond Oud & Nieuw wil iedereen dat dit draconische regime wordt stopgezet omdat alle cijfers al beter zijn dan ze sinds oktober waren.
Veel meer dan 20% is het nooit geweest.quote:Op maandag 14 december 2020 17:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, denk ik, de groep die achter populisten aanloopt is vrij constant in Nederland.
Toch bijzonder dat er vooral gehamsterd wordt in winkels die 100% zeker openblijven,met spullen die we 100% zeker niet tekort gaan komenquote:Op maandag 14 december 2020 17:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Was net even in de stad. Zijn net verhuisd en had eerder niet echt tijd om nieuwe schoenen en sloffen te halen. Dus snel even gehaald net. Wel grappig...juist bij de supermarkt zag ik enorme rijen. Hoorde dat wc papier al weer op was bij de jumboen de winkels die daadwerkelijk dicht gaan waren niet abnormaal druk of zo. Alsof mensen in de war zijn over welke winkels er nou dicht gaan, haha.
Ik hoop het. Maar het nadeel is dat veel die in die groep zitten eigenlijk mensen zijn die slachtoffer zijn van de bezuinigen van afgelopen jaren. Het nadeel is dat de populisten en mooi verhaal hebben alleen het klopt voor geen meter. De groep die nu ook weer buitenspel staat of komt te staan is door deze crisis groeiende. Als je daar geen oog voor hebt zal de groep populisten gaan groeien.quote:Op maandag 14 december 2020 17:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, denk ik, de groep die achter populisten aanloopt is vrij constant in Nederland.
Mensen zijn dan ook heel bijzonderquote:Op maandag 14 december 2020 17:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat er vooral gehamsterd wordt in winkels die 100% zeker openblijven,met spullen die we 100% zeker niet tekort gaan komen
Tuin van de burenquote:Op maandag 14 december 2020 17:38 schreef potjecreme het volgende:
Gamma enzo vind ik ook essentieel. Wat als mijn wc stuk is?
De douche heeft ook een afvoer.quote:Op maandag 14 december 2020 17:38 schreef potjecreme het volgende:
Daarom doel ik zelf met name ook op andere delen van Europa. Hoewel de PVV virtueel ook al aardig ver is. Maar in Italië weer Beppe Grillo met zijn Vijfsterrenbeweging tot op heden ook al ver te komen. En met hun mede aan het roer heb je nu deze situatie, terwijl dit niet eens de eerste clown is aldaar.quote:Op maandag 14 december 2020 17:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Online bestellen tot die tijd ga je maar op en emmer niet zo moeilijk doen. (dat is ongeveer wat ik hier altijd lees)quote:Op maandag 14 december 2020 17:38 schreef potjecreme het volgende:
Die groep wordt kleiner in hoogconjuctuurquote:Op maandag 14 december 2020 17:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Maar het nadeel is dat veel die in die groep zitten eigenlijk mensen zijn die slachtoffer zijn van de bezuinigen van afgelopen jaren. Het nadeel is dat de populisten en mooi verhaal hebben alleen het klopt voor geen meter. De groep die nu ook weer buitenspel staat of komt te staan is door deze crisis groeiende. Als je daar geen oog voor hebt zal de groep populisten gaan groeien.
Dat doucheputje is wel lastiger bij een grote boodschap.quote:
Loodgieter kan toch nog gewoon langs komen?quote:Op maandag 14 december 2020 17:38 schreef potjecreme het volgende:
China past hun beleid constant op lokale schaal aan en doet aan intensief contactonderzoek om te weten wie waar was. Ze spelen whack-a-mole eigenlijkquote:Op maandag 14 december 2020 17:33 schreef Adrie072 het volgende:
China, is daar nog wat aan de hand, erg stil met de berichten vanuit die hoek of niet?
Vork erbij hangen aan een touwtje.quote:Op maandag 14 december 2020 17:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat doucheputje is wel lastiger bij een grote boodschap.
Dat klopt maar dat zal er voorlopig niet inzitten.quote:Op maandag 14 december 2020 17:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die groep wordt kleiner in hoogconjuctuur
Dan laat je een loodgieter komenquote:Op maandag 14 december 2020 17:38 schreef potjecreme het volgende:
Nee, want er is nog steeds geen officieele bevestiging.quote:Op maandag 14 december 2020 17:40 schreef Momo het volgende:
Hebben we al een lijstje?
Gaan de Gamma,Praxis, Leenbakker, woonboulevard allemaal dicht?
En wel de Douglas en Rituals maar niet de Etos en Kruidvat?
En bijvoorbeeld de dierenwinkels?
Ga jij hem/haar voor mij betalen?quote:Op maandag 14 december 2020 17:40 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Loodgieter kan toch nog gewoon langs komen?
Dat blijkt inderdaad. Vooral omdat het nu ook de 2e keer al is. Dequote:Op maandag 14 december 2020 17:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen zijn dan ook heel bijzonder
Klopt maar over een tijdje weer welquote:Op maandag 14 december 2020 17:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat zal er voorlopig niet inzitten.
Het is jouw wc...quote:Op maandag 14 december 2020 17:41 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ga jij hem/haar voor mij betalen?
Welke?quote:Op maandag 14 december 2020 17:42 schreef Gehrman het volgende:
Zou leuk zijn als ze die oude motie Baudet en Wilders nu alsnog goedkeuren
Een tijdelijke hoeft niet eens want de maatregelen gaan vanavond in dus het effect gaat met de huidige testsnelheid en beschikbaarheid begin komende week al zichtbaar zijn op de gemelde positieven.quote:Op maandag 14 december 2020 17:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Ben jij in de veronderstelling dat de huidige stijging een tijdelijke is? Veroorzaakt door?
Was en is meer een POL dingetje, denk ik, en het gaat wat te veel off topic hier.quote:Op maandag 14 december 2020 17:43 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dat ze een algehele lockdown wilden. Kwam net voorbij hier maar werd verwijderd.
En nu zijn ze zeker tegen?quote:Op maandag 14 december 2020 17:42 schreef Gehrman het volgende:
Zou leuk zijn als ze die oude motie van Baudet en Wilders nu alsnog goedkeuren
Tuurlijk komt het weer daar maak ik me ook niet druk over. Alleen moet je niet de zelfde fouten maken als de afgelopen keer.quote:Op maandag 14 december 2020 17:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar over een tijdje weer wel
Geef mij maar een switch hoor. Alles beter dan alles dicht.quote:Op maandag 14 december 2020 17:35 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Als ze tussen vanavond en 1 jan.nog een keer switchen met maatregels is de chaos compleet. Er zijn dan meer mensen die Grapperhaus serieus nemen.
Supermarkten hebben toch zo'n postafdeling. Mag wel openblijven denk ik. Pakketjes moeten ook worden gehaald en verstuurd.quote:Op maandag 14 december 2020 17:41 schreef Blester het volgende:
Vallen postkantoren onder de essentiële winkels? Wel zo handig op pakketjes op te kunnen halen/versturen.
De grenzen tussen de diverse deelstaten waren dicht. Die deelstaten zijn bijna landen op zich, met een eigen regering en eigen beleid. Ze waren het ook lang niet altijd met elkaar eens. Western Australia liet bijvoorbeeld bijna niemand uit de rest van Australie binnen en daar was niet iedereen even blij mee.quote:Op maandag 14 december 2020 17:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, dat probleem hebben ze natuurlijk, de hele dag rijden daar Internationale chauffeurs de grens over.
[..]
Dat excuus maakt de Gamma wat mij betreft niet essentieel.quote:Op maandag 14 december 2020 17:41 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ga jij hem/haar voor mij betalen?
De drukte vandaag alleen zorgt al voor een flinke stijging.quote:Op maandag 14 december 2020 17:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een tijdelijke hoeft niet eens want de maatregelen gaan vanavond in dus het effect gaat met de huidige testsnelheid en beschikbaarheid begin komende week al zichtbaar zijn op de gemelde positieven.
Wat is er toen foutgegaan dan?quote:Op maandag 14 december 2020 17:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tuurlijk komt het weer daar maak ik me ook niet druk over. Alleen moet je niet de zelfde fouten maken als de afgelopen keer.
Hier was het flink druk vandaag. Vast allemaal mensen die essentiele winkels aan het leegplunderen warenquote:Op maandag 14 december 2020 17:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben benieuwd of het nou wel veel rustiger wordt op de weg.
Lang niet allemaal, de ene AH wel, de andere niet. Sommige hebben alleen post.nl of alleen DHL.quote:Op maandag 14 december 2020 17:44 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Supermarkten hebben toch zo'n postafdeling. Mag wel openblijven denk ik. Pakketjes moeten ook worden gehaald en verstuurd.
Te grote bezuinigingen waardoor te veel mensen buitenspel komen te staan. Als er dan een man langs komt en die zegt niet jullie of de overheid is het probleem maar de buitenlanders dan slikt die groep het vaak als zoete koek.quote:Op maandag 14 december 2020 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat is er toen foutgegaan dan?
Geen vergelijking met de kosten van een loodgieter, die ongetwijfeld niet kan komen binnen 1 week.quote:Op maandag 14 december 2020 17:45 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dat excuus maakt de Gamma wat mij betreft niet essentieel.
Zo kan ik ook redeneren dat ik geen geld heb voor de verzendkosten die ik nu over mijn producten moet betalen die en ik normaal gesproken uit de winkel zou halen zonder deze kosten.
M'n schoenen laten reparen bij de schoenenmaker is ook goedkoper....
Als de winkeleigenaar letterlijk de winkel sluit en gebruik maakt van de NOW dan wel, mits een contract met een vast aantal uren.quote:Op maandag 14 december 2020 17:46 schreef Blester het volgende:
Waar ik ook benieuwd naar ben: Krijgen werknemers in de retail nu gewoon een maand gratis betaald verlof?
Alleen de postnl punten bij de supermarkten blijven open. Bron: postnl vanmiddag aan de lijn gehadquote:Op maandag 14 december 2020 17:41 schreef Blester het volgende:
Vallen postkantoren onder de essentiële winkels? Wel zo handig op pakketjes op te kunnen halen/versturen.
Die kunnen altijd moet spoed komen. Binnen 24 uur.quote:Op maandag 14 december 2020 17:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Geen vergelijking met de kosten van een loodgieter, die ongetwijfeld niet kan komen binnen 1 week.
Kun je beter met wachten totdat ze dicht zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 17:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hier was het flink druk vandaag. Vast allemaal mensen die essentiele winkels aan het leegplunderen waren
Net als in de horeca zijn er echt wel op korte termijn klusjes te bedenken die al die tijd niet konden. Die klusjes drogen na een tijdje wel op, dus laten we hopen dat die lockdown echy maar tot 19 januari duurtquote:Op maandag 14 december 2020 17:46 schreef Blester het volgende:
Waar ik ook benieuwd naar ben: Krijgen werknemers in de retail nu gewoon een maand gratis betaald verlof?
Ik heb maar 1 wc. Uitscheiden van afvalstoffen door mijn lichaam kan ik niet stoppen. Ophopen in huis lijkt mij niet de bedoeling.quote:Op maandag 14 december 2020 17:45 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dat excuus maakt de Gamma wat mij betreft niet essentieel.
Zo kan ik ook redeneren dat ik geen geld heb voor de verzendkosten die ik nu over mijn producten moet betalen die en ik normaal gesproken uit de winkel zou halen zonder deze kosten.
M'n schoenen laten reparen bij de schoenenmaker is ook goedkoper....
Toelichting. Waar veel mensen behoefte aan hebben.quote:Op maandag 14 december 2020 17:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zijn mening moet ie vooral binnenskamers uiten, wat heb je er aan qua draagkracht als elk OMT-lid zijn eigen mening ook nog eens in de pers ventileert.
Goed idee, gelijk ook topdrukte daar.quote:Op maandag 14 december 2020 17:48 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Alleen de postnl punten bij de supermarkten blijven open. Bron: postnl vanmiddag aan de lijn gehadDus nee, die gaan dicht.
Gaan essentiële winkels dicht dan?quote:Op maandag 14 december 2020 17:50 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kun je beter met wachten totdat ze dicht zijn.
Schijnbaar is daar grondwettelijk niet omheen te komen.quote:Op maandag 14 december 2020 17:51 schreef NightDancert het volgende:
Kerken en moskeeën mogen natuurlijk wel weer openblijven. Waarom krijgen dat soorten achterlijken een uitzonderingspositie?
Nee maar plunderen van open winkels is nogal risicovolquote:Op maandag 14 december 2020 17:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Gaan essentiële winkels dicht dan?
Een staat met minder dan 1 persoon per vierkante kilometerquote:Op maandag 14 december 2020 17:44 schreef Jane het volgende:
[..]
De grenzen tussen de diverse deelstaten waren dicht. Die deelstaten zijn bijna landen op zich, met een eigen regering en eigen beleid. Ze waren het ook lang niet altijd met elkaar eens. Western Australia liet bijvoorbeeld bijna niemand uit de rest van Australie binnen en daar was niet iedereen even blij mee.
En ja, daar rijdt ook vrachtverkeer tussen de deelstaten.
Zo te lezen wel, zie paar posts boven je.quote:Op maandag 14 december 2020 17:55 schreef VelitoX het volgende:
Wat ik me nou afvraag, moeten plekken als Bruna/Primera etc. ook dicht? Die hebben vaak een pakket ophaalpunt, dus dat zou vrij ernstig zijn als dat ook dicht moet.....
De motie van 18mar20 voor een algehele lockdown was destijds met handopsteken met 22 voor, verworpen.quote:Op maandag 14 december 2020 17:43 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dat ze een algehele lockdown wilden. Kwam net voorbij hier maar werd verwijderd.
Is het bij jou nog steeds zeker dat 28 december de tent helemaal dicht gaat?quote:Op maandag 14 december 2020 17:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Net als in de horeca zijn er echt wel op korte termijn klusjes te bedenken die al die tijd niet konden. Die klusjes drogen na een tijdje wel op, dus laten we hopen dat die lockdown echy maar tot 19 januari duurt
Ah joh kun je 20 januari nog een keer kerst vieren met de kadootjes die je dan op kunt halen.quote:Op maandag 14 december 2020 17:55 schreef VelitoX het volgende:
Wat ik me nou afvraag, moeten plekken als Bruna/Primera etc. ook dicht? Die hebben vaak een pakket ophaalpunt, dus dat zou vrij ernstig zijn als dat ook dicht moet.....
4 januari volgens Hugo, ongeveer hetzelfde als andere EU landen.quote:Op maandag 14 december 2020 17:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wanneer starten jullie Nederlanders met vaccineren?
Supermarkten steeds minder dus daar is nog niet zo goed over nagedacht.quote:Op maandag 14 december 2020 17:55 schreef VelitoX het volgende:
Welnee... wat moet je anders dan rondcrossen naar de bossen......quote:Op maandag 14 december 2020 17:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben benieuwd of het nou wel veel rustiger wordt op de weg.
Wel goed om deze disclaimer erbij te zetten inderdaad.quote:Op maandag 14 december 2020 17:57 schreef Momo het volgende:
[..]
4 januari volgens Hugo, ongeveer hetzelfde als andere EU landen.
Valt onder de horeca en daar is afhalen mogelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 17:58 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Verwacht niet dat ze die dicht gooien, gezien de reacties in maart (illegaal verkoop circuit die dan verdiend).
Lees het topic eensquote:Op maandag 14 december 2020 17:55 schreef VelitoX het volgende:
Daarom snap ik het ook nietquote:Op maandag 14 december 2020 17:59 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Valt onder de horeca en daar is afhalen mogelijk.
Ja goede wijn bij je kerstdiner is ook echt essentieel hèquote:Op maandag 14 december 2020 17:19 schreef alpeko het volgende:
Waarom zou je slijterijen open willen houden, wat is er essentieel aan sterkte dranken?
Bier en wijn is natuurlijk prima te verkrijgen bij de supermarkt.
Wijn uit de supermarkt Leuke tafelwijnen maar je gaat je lockdown kerstdiner toch niet opleuken met supermarktwij
Dat wordt een rij tot buiten daar dan.quote:Op maandag 14 december 2020 18:00 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Lees het topic eens. Ja die gaan dicht. Allemaal. Behalve postnl punten bij supermarkten.
Mensen die wiet dusdanig hard nodig hebben dat ze niet een paar weken zonder kunnen staan over het algemeen ook niet bekend om hun intellect.quote:
Yep... denk je alles online te kunnen doen en wordt het toch zorgelijk om je pakjes pas 11 of 18jan21 te kunnen ophalen. #PrepGenot.quote:
Nou eigenlijk welquote:Op maandag 14 december 2020 18:01 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja goede wijn bij je kerstdiner is ook echt essentieel hè
Gall en Gall bezorgt toch ook?quote:Op maandag 14 december 2020 17:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Doen we geregeld. Maar genoeg mensen die afhankelijk zijn van sterke drank... helaas. Dus dat dicht doen is hetzelfde als coffeeshops sluiten... vragen om problemen.
ik was net bij een afhaalpunt in een spellenwinkel en die kregen net info binnen dat alle punten open mochten blijven voor de doorstroming van de post.quote:Op maandag 14 december 2020 18:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep... denk je alles online te kunnen doen en wordt het toch zorgelijk om je pakjes pas 11 of 18jan21 te kunnen ophalen. #PrepGenot.
Ja.. helaas welquote:Op maandag 14 december 2020 17:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Is het bij jou nog steeds zeker dat 28 december de tent helemaal dicht gaat?
Verkoop is grotendeels buiten en lijkt op afhaalhoreca. Dus ik denk dat de kramen wel open kunnen blijven.quote:
quote:bron: blog nu.nl 14dec20 17u40
In de Verenigde Staten zijn de eerste mensen ingeënt met een coronavaccin. Het gaat om het middel van de bedrijven Pfizer en BioNTech. De eerste prik was voor een verpleegster van een Joods medisch centrum in New York. De injectie werd live op televisie uitgezonden.
quote:cnn: here
"She has a good touch, and it didn't feel any different than taking any other vaccine," Lindsay said immediately afterward.
Nee we nummeren dit jaar in december gewoon door tot het vuurwerkverbod in december 2021 is opgeheven.quote:
Balen!quote:Op maandag 14 december 2020 18:06 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja.. helaas wel![]()
Ben dringend op zoek naar een andere bijbaan die ik kan combineren met mijn kantoorbaan van 32 uur per week en mijn gezin. Maar dat valt nog niet mee.
Euh ja. Blijf jij maar lekker in je bedje liggen die dag. Kerstdiner is an sich al niet essentieel maar mogen wij er wel gewoon iets leuks van maken? Dank je. Sommige mensenquote:Op maandag 14 december 2020 18:01 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja goede wijn bij je kerstdiner is ook echt essentieel hè
Zit bij ons in de Bruna. Die is dicht.quote:Op maandag 14 december 2020 17:44 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Supermarkten hebben toch zo'n postafdeling. Mag wel openblijven denk ik. Pakketjes moeten ook worden gehaald en verstuurd.
Joh ik gun je alles hoor, maar bestel het lekker online, je hebt nog 10 dagen om het binnen te krijgen.quote:Op maandag 14 december 2020 18:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Euh ja. Blijf jij maar lekker in je bedje liggen die dag. Kerstdiner is an sich al niet essentieel maar mogen wij er wel gewoon iets leuks van maken? Dank je. Sommige mensen
Dat is wel een hele goede! Weet je .. mja.. ik kan nog zo tegen de maatregelen zijn en ik zal nooit een coronatest ondergaan. Maar als dat geld in het laatje brengt ... dan is het de overweging waard. En ik heb niets tegen het feit dat andere mensen andere keuzes maken he. Laten we dat voorop stellen. Ik zal niemand er om veroordelen.quote:Op maandag 14 december 2020 18:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Balen!
Ironisch gezien hebben de 2 mensen die ik ken waarvan hun werk is weggevallen (ook horeca) werk gevonden bij de GGD. BCO aan de telefoon en iemand die administratief werkt in een teststraat, misschien is daar werk te vinden?
Waarom niet als ik vragen mag?quote:Op maandag 14 december 2020 18:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat is wel een hele goede! Weet je .. mja.. ik kan nog zo tegen de maatregelen zijn en ik zal nooit een coronatest ondergaan. Maar als dat geld in het laatje brengt ... dan is het de overweging waard. En ik heb niets tegen het feit dat andere mensen andere keuzes maken he. Laten we dat voorop stellen. Ik zal niemand er om veroordelen.
Dank voor het delen van je idee!
Enige locatie? Geen Primera of supermarkt die het doet? Das wel minder danquote:Op maandag 14 december 2020 18:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zit bij ons in de Bruna. Die is dicht.
De lijst met uitzonderingen groeit al hard.quote:Op maandag 14 december 2020 18:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik was net bij een afhaalpunt in een spellenwinkel en die kregen net info binnen dat alle punten open mochten blijven voor de doorstroming van de post.
kan toch ook niet anders.
Hahaha goeiequote:
Is dit echt?quote:Op maandag 14 december 2020 18:14 schreef Jed1Gam het volgende:
Land waar mijn vrouw vandaan komt, Uruguay, zijn ze ook al begonnen met vaccineren.
[ afbeelding ]
Nederland loopt echt achter.
Mss moet je er dan niet me bemoeien als je niet weet waar je op reageer met je zwaaiende handje. We hebben een mooie voorraad aan wijn. Ik reageerde op het feit dat iemand beweerde dat je wijn en bier gewoon bij de supermarkt kan kopen wat onzin is als je iets meer verwacht dan een Slurp. Bier is inmiddels redelijk op orde bij de meeste supers maar wijn is mwah bij de super.quote:Op maandag 14 december 2020 18:12 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Joh ik gun je alles hoor, maar bestel het lekker online, je hebt nog 10 dagen om het binnen te krijgen.
Moet lukken toch?
Ik blijf lekker 2 dagen thuis en er komt ook niemand over de vloer, zo min mogelijk bewegingen maken is nu gewoon de sleutel.
Die gezelligheid halen we van de zomer wel weer in.
Mooie van de kinderopvang dicht gooien is dat wel een hoop mensen verplicht wordt om thuis te werken.quote:Op maandag 14 december 2020 18:17 schreef Drekkoning het volgende:
r iig nog iets positiefs aan komende maand
Niet mis mee om te eten wat je in leven houdt. Principes gaan zolang ze niet leiden tot lijden.quote:Op maandag 14 december 2020 18:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat is wel een hele goede! Weet je .. mja.. ik kan nog zo tegen de maatregelen zijn en ik zal nooit een coronatest ondergaan. Maar als dat geld in het laatje brengt ... dan is het de overweging waard. En ik heb niets tegen het feit dat andere mensen andere keuzes maken he. Laten we dat voorop stellen. Ik zal niemand er om veroordelen.
Dank voor het delen van je idee!
Pakketautomaat werkt ook goed geloof ik. Stuur eigenlijk nooit iets.quote:Op maandag 14 december 2020 18:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Enige locatie? Geen Primera of supermarkt die het doet? Das wel minder dan
Tuurlijk wel Marktplaats blijft immers gewoon open.quote:Op maandag 14 december 2020 18:18 schreef Fred het volgende:
Als iedereen thuis is, zijn die postpunten toch helemaal niet nodig?
Ik weer prima waar ik over praat, het valt me alleen op dat je niet zonder goede wijn zou kunnen.quote:Op maandag 14 december 2020 18:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mss moet je er dan niet me bemoeien als je niet weet waar je op reageer met je zwaaiende handje. We hebben een mooie voorraad aan wijn. Ik reageerde op het feit dat iemand beweerde dat je wijn en bier gewoon bij de supermarkt kan kopen wat onzin is als je iets meer verwacht dan een Slurp. Bier is inmiddels redelijk op orde bij de meeste supers maar wijn is mwah bij de super.
Dan nog: je bent thuis, dus kan je je pakket thuis laten ophalen.quote:Op maandag 14 december 2020 18:21 schreef Steven_Stil het volgende:
Tuurlijk wel Marktplaats blijft immers gewoon open.
Toch al een belangwekkend deel van de toespraak op straat.quote:Premier Rutte: "Ik reken op u."
En hoe dient de verzender het dan te versturen?quote:Op maandag 14 december 2020 18:22 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan nog: je bent thuis, dus kan je je pakket zelf in ontvangst nemen.
Dat is inderdaad een vreemde uitzondering maar die zullen er nog wel meer volgen.quote:Op maandag 14 december 2020 18:21 schreef junkiexp het volgende:
Daarom kan wat mij betreft de slijterij prima dicht
Laten ophalen door Post NLquote:Op maandag 14 december 2020 18:23 schreef junkiexp het volgende:
[..]
En hoe dient de verzender het dan te versturen?
Mensen die laveloos thuis op de bank liggen zorgen niet voor overlast op straatquote:Op maandag 14 december 2020 18:23 schreef Steven_Stil het volgende:
Dat is inderdaad een vreemde uitzondering maar die zullen er nog wel meer volgen.
Ik hoor al de hele dag berichten van tientallen beroepen groepen die vanaf morgen niks te doen hebben. Die kunnen prima aan de slag bij Post NL, DHL, etc.quote:Op maandag 14 december 2020 18:25 schreef Steven_Stil het volgende:
Wil je al die bezorgers ook nog overspannen hebben?
Raakt er nog meer zoek.quote:Op maandag 14 december 2020 18:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik hoor al de hele dag berichten van tientallen beroepen groepen die vanaf morgen niks te doen hebben. Die kunnen prima aan de slag bij Post NL, DHL, etc.
Jawel, daarna nog een vragenrondje met Hugo.quote:Op maandag 14 december 2020 18:27 schreef Nober het volgende:
Vanuit het torentje dus geen vragen na afloop?
Hugo mag zoals gewoonlijk het vuile werk opknappen.quote:Op maandag 14 december 2020 18:27 schreef Nober het volgende:
Vanuit het torentje dus geen vragen na afloop?
Drie miljoen vind ik dan weer wat veel, maar 20.000 of 30.000 vind ik ook acceptabel.quote:Op maandag 14 december 2020 17:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Rutte speelt het zo slim. Hij blijft altijd buiten schot.quote:Op maandag 14 december 2020 18:28 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Hugo mag zoals gewoonlijk het vuile werk opknappen.
Daar is hij dan ook minister president voorquote:Op maandag 14 december 2020 18:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Rutte speelt het zo slim. Hij blijft altijd buiten schot.
Volgens mij is hij al volop met de verkiezing bezig. De burger herinnert zich straks enkel de gelikte speeches en al het faalbeleid komt uit de CDA hoek.quote:Op maandag 14 december 2020 18:31 schreef Fred het volgende:
[..]
Daar is hij dan ook minister president voor
quote:Bijna zeven op de tien Nederlanders voor strenger coronabeleid
68 procent van de Nederlanders is voor strengere kabinetsmaatregelen tegen het coronavirus. De helft (49 procent) wil een 'totale lockdown', tegenover een derde (34 procent) die daartegen is. 44 procent zou de instelling van een avondklok steunen, zoals onder meer België die kent.
Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research, het bureau dat maandelijks in opdracht van de NOS de steun voor het coronabeleid peilt. De peiling werd afgelopen weekend afgenomen, dus voor het nieuws van vandaag dat het kabinet verregaande maatregelen gaat afkondigen.
Bijna alles lijkt tot en met 19 januari dicht te gaan: van scholen tot niet-essentiële winkels en musea en theaters. Een avondklok maakt hoogstwaarschijnlijk geen deel van uit van die nieuwe, harde lockdown. 2353 mensen werkten mee aan het onderzoek van I&O Research.
'Mensen begrijpen dit goed'
Het onderzoeksbureau doet al sinds de start van de crisis onderzoek naar het draagvlak voor de coronamaatregelen. Daaruit blijkt al langer dat er meer Nederlanders voor een strenger beleid zijn dan voor versoepelingen. De voorbije maand is dat percentage verder opgelopen: van 60 in november naar 68 nu. "Dat het strenger moet, dat begrijpen mensen heel goed", maakt onderzoeker Peter Kanne op uit de resultaten.
De ruime steun voor een steviger beleid is vergelijkbaar met de 66 procent van half oktober, ten tijde van de afkondiging van de huidige 'gedeeltelijke lockdown'. Ook toen liepen de besmettingscijfers snel op. Daarna volgde een snelle daling van het aantal positieve testen, maar die is al een aantal weken omgeslagen in een al even snelle stijging.
Forum voor Democratie
Volgens Kanne zijn kiezers van vrijwel alle partijen het erover eens dat een steviger beleid de voorkeur verdient. De achterban van Forum voor Democratie is de enige die daar anders over denkt: zo'n driekwart vindt dat het soepeler kan.
In de bevolking als geheel is dat nog altijd zo'n 16 procent. 4 procent meent dat alle maatregelen kunnen worden losgelaten.
'Achter de feiten aan'
De steun voor het coronabeleid als geheel is de voorbije maand afgenomen van 73 naar 66 procent. Volgens Kanne was ook dat te zien in oktober: "Als de bevolking het gevoel heeft dat het kabinet een beetje achter de feiten aanloopt, dan neemt de steun af."
Irma mag wel op mijn torenquote:Op maandag 14 december 2020 18:33 schreef Zipportal het volgende:
Announce Irma Sluis in het Torentje.
Prioriteiten stellen.quote:Op maandag 14 december 2020 18:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik weer prima waar ik over praat, het valt me alleen op dat je niet zonder goede wijn zou kunnen.
Alternatief is dan wijn van de supermarkt, daar ga je niet dood van.
Deze peilingen komen altijd precies op het goede moment om de maatregelen nog eens kracht bij te zetten.quote:
Ik ga me er niet beter of slechter door voelen. Zie er ok die reden de meerwaarde niet van. Ik ben sowieso voor een beleid waarin ieder voor zich de verantwoordelijkheid neemt die hij/zij nodig acht (ergens toch nog ooit VVD-invloed.. snap.echt niet waarom die helemaal van hun eigen lijn zijn afgeweken). Als je ziek bent of ziek voelt, hoor je thuis in bed te liggen met sinaasappelsap en bouillon. Echt niet dat ik me dan met mijn lamlendige hoofd onder de mensen ga begeven.quote:
Hoezo? Het is een onderzoek door I&O Research, die bewust een doorsnede van de samenleving proberen te pakken van de samenleving, en zo te zien zijn er zelfs genoeg FvD kiezers die mee deden.quote:Op maandag 14 december 2020 18:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Deze peilingen komen altijd precies op het goede moment om de maatregelen nog eens kracht bij te zetten.
Ik denk niet dat er mensen meedoen aan zo'n peiling die echt geraakt worden door de maatregels.
Hangt ook af van de vraagstelling.quote:Op maandag 14 december 2020 18:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Deze peilingen komen altijd precies op het goede moment om de maatregelen nog eens kracht bij te zetten.
Ik denk niet dat er mensen meedoen aan zo'n peiling die echt geraakt worden door de maatregels.
live opgenomenquote:Op maandag 14 december 2020 18:34 schreef Scrummie het volgende:
Is dit het live topic voor het torentje?
Is heel makkelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 18:39 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ga me er niet beter of slechter door voelen. Zie er ok die reden de meerwaarde niet van. Ik ben sowieso voor een beleid waarin ieder voor zich de verantwoordelijkheid neemt die hij/zij nodig acht (ergens toch nog ooit VVD-invloed.. snap.echt niet waarom die helemaal van hun eigen lijn zijn afgeweken). Als je ziek bent of ziek voelt, hoor je thuis in bed te liggen met sinaasappelsap en bouillon. Echt niet dat ik me dan met mijn lamlendige hoofd onder de mensen ga begeven.
Verder kom ik nauwelijks met andere mensen in contact of op zodanige wijze dat er altijd afstand is. Morgen moet ik (vooralsnog) naar school. Is vanuit NCOI geregeld, alles dik in orde qua anti corona maatstaven, ik blijf ver genoeg bij iedereen vandaan.
Supermarkt, idem dito.
En verder kom ik nergens. Collega's kantoor heeeeel sporadisch en ook daar altijd met de maatregelen in acht.
Collega's horeca ook niet meer dus.
Kindjes zitten vanaf woensdag thuis, komen ook nergens.
Gaat de HEMA ook dicht? Die verkopen toch rookworsten.quote:Op maandag 14 december 2020 18:41 schreef Momo het volgende:
Ik hoop wel dat ze bijvoorbeeld iets goeds doen met het eten dat weggooit wordt (door bijvoorbeeld de HEMA die dicht zal gaan).
Lokale tuincentrum verkoopt ook saucijzenbroodjes, denk dat beide toch dicht gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 18:43 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Gaat de HEMA ook dicht? Die verkopen toch rookworsten.
Oke dat scheelt dan wel.quote:Op maandag 14 december 2020 18:39 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ga me er niet beter of slechter door voelen. Zie er ok die reden de meerwaarde niet van. Ik ben sowieso voor een beleid waarin ieder voor zich de verantwoordelijkheid neemt die hij/zij nodig acht (ergens toch nog ooit VVD-invloed.. snap.echt niet waarom die helemaal van hun eigen lijn zijn afgeweken). Als je ziek bent of ziek voelt, hoor je thuis in bed te liggen met sinaasappelsap en bouillon. Echt niet dat ik me dan met mijn lamlendige hoofd onder de mensen ga begeven.
Verder kom ik nauwelijks met andere mensen in contact of op zodanige wijze dat er altijd afstand is. Morgen moet ik (vooralsnog) naar school. Is vanuit NCOI geregeld, alles dik in orde qua anti corona maatstaven, ik blijf ver genoeg bij iedereen vandaan.
Supermarkt, idem dito.
En verder kom ik nergens. Collega's kantoor heeeeel sporadisch en ook daar altijd met de maatregelen in acht.
Collega's horeca ook niet meer dus.
Kindjes zitten vanaf woensdag thuis, komen ook nergens.
Je vergeet de biblebeltquote:Op maandag 14 december 2020 18:46 schreef Zipportal het volgende:
Deze lockdown wordt u aangeboden door:
Tokkies
Randstad
Belgen
Duitsers
Einde reclame.
quote:Op maandag 14 december 2020 18:46 schreef Zipportal het volgende:
Deze lockdown wordt u aangeboden door:
Politiek
Media
Einde reclame.
Zolang de mensen niet direct geraakt worden een minderheid vormen zal zo'n poll altijd in de richting "voor meer maatregelen vallen".quote:Op maandag 14 december 2020 18:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo? Het is een onderzoek door I&O Research, die bewust een doorsnede van de samenleving proberen te pakken van de samenleving, en zo te zien zijn er zelfs genoeg FvD kiezers die mee deden.
Alle studenten behalve die van christelijke studentenverenigingen wel, die van de christelijke verenigingen vallen onder de vrijheid van godsdienst.quote:Op maandag 14 december 2020 18:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
En de feestende jongeren of vallen die onder tokkies ?
Die vrouw spoort niet.quote:Op maandag 14 december 2020 18:48 schreef Vasilevski het volgende:
Marianne Zwagerman bij 1Vandaag, interviewer vraagt zoiets als: "Zo dus u wilt ouderen offeren voor jongeren."
Alsof ze persoonlijk die mensen het hart uit wil snijden en opofferen aan de goden zoals de Azteken.
quote:Op maandag 14 december 2020 18:50 schreef Nober het volgende:
Nog geen NOS/NU.nl stream op youtube, ongekend!
Ik ook. Zij is fantastischquote:Op maandag 14 december 2020 18:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Wie is die blonde vrouw bij een vandaag?
Ik wil haar kussen
Onjuist.quote:Op maandag 14 december 2020 18:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Succes allen zometeen, of het je nou wel of niet financieel/emotioneel treft, dit wordt een onwerkelijke periode toch wel. Laten we hopen dat het de laatste ‘lockdown’ is op weg naar het vaccin.
Wat is haar functie?quote:Op maandag 14 december 2020 18:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Wie is die blonde vrouw bij een vandaag?
Ik wil haar kussen
Nou, iemand postte op twitter dat haar moeder was overleden aan corona en Marianne poste iets als ach je dorre takje is er niet meer, dan spoor je gewoon niet aan mijn mening.quote:
Appeltje eitje, heb al 3 maanden total lockdown erop zitten van maart t/m juni, en verplicht binnen blijvenquote:Op maandag 14 december 2020 18:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Succes allen zometeen, of het je nou wel of niet financieel/emotioneel treft, dit wordt een onwerkelijke periode toch wel. Laten we hopen dat het de laatste ‘lockdown’ is op weg naar het vaccin.
Wtf?! Heb je die tweet?quote:Op maandag 14 december 2020 18:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou, iemand postte op twitter dat haar moeder was overleden aan corona en Marianne poste iets als ach je dorre takje is er niet meer, dan spoor je gewoon niet aan mijn mening.
quote:
wat zag je dan?quote:Op maandag 14 december 2020 18:53 schreef Tijn het volgende:
Ik dacht, ik zet de TV even een paar minuten van tevoren aan, maar ik zie dat dat een fout was
Sluit ik me snel aan! Zij zegt zoals het is. Dor hout😍quote:Op maandag 14 december 2020 18:53 schreef Twinkle20 het volgende:
Marianne Zwagerman dus .. hmm nog niet in de politiek actief.
Maar ja, dat was Pia Dijkstra ooit ook niet![]()
Laat haar snel bij een partij aansluiten
Okay dat gaat wel iets te ver inderdaad, als dat echt zo is gegaanquote:Op maandag 14 december 2020 18:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou, iemand postte op twitter dat haar moeder was overleden aan corona en Marianne poste iets als ach je dorre takje is er niet meer, dan spoor je gewoon niet aan mijn mening.
Snap niet dat ze dat open gooien, wat een bagger..quote:Op maandag 14 december 2020 18:52 schreef junkiexp het volgende:
Ik word misselijk van de snelheid van die chatberichten bij de NOS livestream
Idiootquote:Op maandag 14 december 2020 18:54 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Sluit ik me snel aan! Zij zegt zoals het is. Dor hout😍
Ik denk niet dat dat het snelst gevulde topic was. WK-finale of een OS ofzo.quote:Op maandag 14 december 2020 18:55 schreef raptorix het volgende:
Ik voorspel 1 van de snelst gevulde topic sinds 9/11 straks.
Lijkt mij niet. De maatregelen zijn grotendeels al bekend.quote:Op maandag 14 december 2020 18:55 schreef raptorix het volgende:
Heb de link maar overgetiept.quote:
Wat deed jij er dan?quote:Op maandag 14 december 2020 18:56 schreef Benny het volgende:
Ik kom net uit de stad. Het was echt kneiterdruk
Jij was er zelf ook.quote:Op maandag 14 december 2020 18:56 schreef Benny het volgende:
Je was er zelf toch ookquote:Op maandag 14 december 2020 18:56 schreef Benny het volgende:
hequote:Op maandag 14 december 2020 18:56 schreef Benny het volgende:
YouTube chat, het afvalputje van het internetquote:Op maandag 14 december 2020 18:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap niet dat ze dat open gooien, wat een bagger..
En nog wat kunnen scorenquote:Op maandag 14 december 2020 18:56 schreef Benny het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.quote:Op maandag 14 december 2020 18:57 schreef Scrummie het volgende:
Kan de YouTube link weer in de topic pointer? Dat was vorige week zo'n succes.
Irma komt er wel.quote:Op maandag 14 december 2020 18:33 schreef Zipportal het volgende:
Announce Irma Sluis in het Torentje.
je vergeet de bingokaart....quote:Op maandag 14 december 2020 18:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Popcorn .. check
Gluhwein .. check
Opgeladen telefoon .. check
Kindjes achter netflix met chips met de belofte dat ze langer op mogen blijven als ze even braaf Pieter Konijn kijken .. check
I'm ready
Vijf weken thuis met het gezin.quote:Op maandag 14 december 2020 18:58 schreef Skwish het volgende:
Alsof we op de vooravond van een oorlog staan
Ik denk dat het meevalt. Er is al veel uitgelekt uren vantevoren.quote:Op maandag 14 december 2020 18:55 schreef raptorix het volgende:
Ik hoorde iemand op de achtergrond roepen:KAN IEMAND DAT KUT BEELD FIXEN.quote:Op maandag 14 december 2020 18:59 schreef Dimachaerus het volgende:
https://www.parool.nl/wer(...)utm_campaign=stdc_hp
hier is al beeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |