Het basisonderwijs is geen vetpot je begint pas beter te verdienen als je in het voorgezet onderwijs werkt.quote:Op maandag 14 december 2020 16:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet per definitie uit.
Je kan een prima salaris hebben en toch vinden dat je meer verdient.
"Stelletje lamballen,..."quote:Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als Rutte vanavond niet opent met 'waarde landgenoten' haak ik af.
Plus ze zitten op een eiland.quote:Op maandag 14 december 2020 16:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Lente, maar ok, prima.
Punt ze hebben met rigoureus beleid in hún winter er dus voor gezorgd dat het virus er nu weg is. Althans, er geen community spread meer is. Nul, nada.
Het is bij ons afgelopen zomer nooit weggeweest. Dat is het grote verschil.
Leraren staken al zolang ik het nieuws volg.quote:Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Behalve dat je bergen onzin uit braakt heb je waarschijnlijk ook het nieuws van de afgelopen jaren niet gevolgd met alle lerarenstakingen in het basisonderwijs.
Ik was te laat, maar 3100 bruto als startsalaris incl extra's is gewoon goed hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 16:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het basisonderwijs is geen vetpot je begint pas beter te verdienen als je in het voorgezet onderwijs werkt.
'Jullie moeten gewoon je bek houden'.quote:Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als Rutte vanavond niet opent met 'waarde landgenoten' haak ik af.
Oh daar ben ik het mee eens hoor, ik vind het te te gek voor woorden dat als je op basis van veiligheid sluit, je de maatregel over de volle breedte moet dragen, wat mij betreft hadden ze de pandbazen ook wel mogen aanpakken.quote:Op maandag 14 december 2020 16:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen bedrijfsrisico en je bedrijf op last van de overheid moeten sluiten, maar ik ga er vanuit dat ik jou dat niet uit hoef te leggen. Dit is een risico waar je je als ondernemer niet op kunt voorbereiden. Sommige sectoren hebben het momenteel beter dan anderen, maar wat vrienden van me die restaurants hebben storten elke maand extra spaargeld erin. Dat kan ook niet anders, niet alle langlopende contracten kun je zomaar onderuit.
De horeca is schandalig hard getroffen en aangepakt, eens.quote:Op maandag 14 december 2020 16:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen bedrijfsrisico en je bedrijf op last van de overheid moeten sluiten, maar ik ga er vanuit dat ik jou dat niet uit hoef te leggen. Dit is een risico waar je je als ondernemer niet op kunt voorbereiden. Sommige sectoren hebben het momenteel beter dan anderen, maar wat vrienden van me die restaurants hebben storten elke maand extra spaargeld erin. Dat kan ook niet anders, niet alle langlopende contracten kun je zomaar onderuit.
Het was wel netjes geweest als je op z'n minst je huurcontract had mogen ontbinden, ja. Allerlei ondernemingen betalen al het hele jaar huur voor een pand waar ze amper wat mee kunnen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh daar ben ik het mee eens hoor, ik vind het te te gek voor woorden dat als je op basis van veiligheid sluit, je de maatregel over de volle breedte moet dragen, wat mij betreft hadden ze de pandbazen ook wel mogen aanpakken.
Apart, aangezien een paar weken terug de koopavonden waren afgeschaft.quote:Op maandag 14 december 2020 16:49 schreef Poppejans het volgende:
Lees dat sommige winkelcentra langer open blijven vanavond... aparte keuze, lekker hutjemutje hamsteren
Dat soort dingen is wat mij betreft waar de schoen wringt. De gevolgen zijn teveel voor telkens dezelfde groep, even puur economisch bekeken.quote:Op maandag 14 december 2020 16:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh daar ben ik het mee eens hoor, ik vind het te te gek voor woorden dat als je op basis van veiligheid sluit, je de maatregel over de volle breedte moet dragen, wat mij betreft hadden ze de pandbazen ook wel mogen aanpakken.
Ga maat uit van alle winkels waar je normaal niet voor de "moet" heen gaat, ik las overigens wel dat er een motie is aangenomen om wel slijterijen open te houden.quote:Op maandag 14 december 2020 16:49 schreef Nober het volgende:
Is er al een lijst met winkels die essentieel zijn en dus open blijven?
Isaacquote:Op maandag 14 december 2020 16:52 schreef _serial_ het volgende:
Voor wie vanavond niet naar de eenrichtingspersonferentie van de overheid wil kijken en van Hardstyle houdt.
DJ Isaac doet vanaf 19:00 zijn jaarmix.
Men had de Horeca bijvoorbeeld ook kunnen steunen door bijvoorbeeld voor de after-corona periode een lager BTW te belonen, op die manier krijg je ook wat meer backing van banken.quote:Op maandag 14 december 2020 16:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was wel netjes geweest als je op z'n minst je huurcontract had mogen ontbinden, ja. Allerlei ondernemingen betalen al het hele jaar huur voor een pand waar ze amper wat mee kunnen.
Dat zijn in principe alle winkels. Supermarkten ook, want je kan je eten ook bij bakker, slager etc halen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga maat uit van alle winkels waar je normaal niet voor de "moet" heen gaat, ik las overigens wel dat er een motie is aangenomen om wel slijterijen open te houden.
Waarom zou je slijterijen open willen houden, wat is er essentieel aan sterkte dranken?quote:Op maandag 14 december 2020 16:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga maat uit van alle winkels waar je normaal niet voor de "moet" heen gaat, ik las overigens wel dat er een motie is aangenomen om wel slijterijen open te houden.
Een 'eiland' met verschillende deelstaten die in hoge mate soeverein zijn en hun grenzen lange tijd voor elkaar gesloten hebben gehouden. Eerst toestemming vragen om de deelstaat in te reizen en dan na aankomst14 dagen hotel-quarantaineplicht. Zou in Europa tussen verschillende landen net zo goed kunnen.quote:
Naja, ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb 2 dikke crisissen meegemaakt, 1 als kind, en 1 als jonge starter, die waren behoorlijk heftig....quote:Op maandag 14 december 2020 16:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat soort dingen is wat mij betreft waar de schoen wringt. De gevolgen zijn teveel voor telkens dezelfde groep, even puur economisch bekeken.
Ik begrijp volledig dat de gezondheidszorg op dit moment voor gaat, maar als het zo doorgaat hebben we straks 2 miljoen mensen onder de armoedegrens. Dit kunnen ze niet blijven volhouden.
Vanuit de Thunderdome tijd al.quote:Op maandag 14 december 2020 16:53 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Isaac![]()
Gaat ook al een tijdje mee he?
Heel veel pandeigenaren maken afspraken met hun huurders, aangezien zij er ook niet bij gebaat zijn als de huurder failliet gaat en het pand leeg komt te staan.quote:Op maandag 14 december 2020 16:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deze pandemie is voor de meeste mensen verreweg de ernstigste crisis van hun leven.quote:Op maandag 14 december 2020 16:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naja, ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb 2 dikke crisissen meegemaakt, 1 als kind, en 1 als jonge starter, die waren behoorlijk heftig....
Die zullen allen open blijven, net zoals dierenzaken, drogisten en slijterijen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zijn in principe alle winkels. Supermarkten ook, want je kan je eten ook bij bakker, slager etc halen.
Fijn dat je zoveel inlevingsvermogen toont in mensen die het moeilijk hebben...quote:Op maandag 14 december 2020 16:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naja, ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb 2 dikke crisissen meegemaakt, 1 als kind, en 1 als jonge starter, die waren behoorlijk heftig....
Het is niet iets wat ik vind, maar wat vanmiddag ingeidend is, ik vermoed zwarte handel dan wel grens toerisme.quote:Op maandag 14 december 2020 16:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Waarom zou je slijterijen open willen houden, wat is er essentieel aan sterkte dranken?
Bier en wijn is natuurlijk prima te verkrijgen bij de supermarkt.
Je wilt alle vrachtwagenchauffeurs of mensen die in grensstreken werken elke keer 14 dagen in quarantaine zetten?quote:Op maandag 14 december 2020 16:54 schreef Jane het volgende:
[..]
Een 'eiland' met verschillende deelstaten die in hoge mate soeverein zijn en hun grenzen lange tijd voor elkaar gesloten hebben gehouden. Eerst toestemming vragen om de deelstaat in te reizen en dan na aankomst14 dagen hotel-quarantaineplicht. Zou in Europa tussen verschillende landen net zo goed kunnen.
Dat eiland-argument is echt kul. Dan heb je je niet verdiept in de manier waarop ze dit voor elkaar gekregen hebben. Ik bedoel, ik ben best voor strenge maatregelen, maar zelfs ik vond de Australiers soms wel erg hardvochtig.
Maar ja, ze kunnen nu wel feest vieren, met open grenzen tussen de deelstaten en alleen nog strenge bewaking van de buitengrens. Oh, en ze testen nog wel steeds heel veel. Dat zul je moeten blijven doen, wil je niet ineens verrast worden door een uitbraak.
Nou ik heb ook positieve dingen hoor. ik spaar nog nooit zo hard als dit jaar.quote:Op maandag 14 december 2020 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Deze pandemie is voor de meeste mensen verreweg de ernstigste crisis van hun leven.
Verkiezingen en wetgeving zijn dan overal in de pocket.quote:Op maandag 14 december 2020 16:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar niemand weet nog hoe lang die werken. Als dat maar een half jaar is kun je blijven vaccineren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#ProblemSolved"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
35 jaar hier.quote:Op maandag 14 december 2020 16:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
En heel veel ook niet, sommige omdat ze eerst er zoveel mogelijk uit willen trekken en ze vaak betere contracten aan kunnen gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 16:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heel veel pandeigenaren maken afspraken met hun huurders, aangezien zij er ook niet bij gebaat zijn als de huurder failliet gaat en het pand leeg komt te staan.
Ik kan me echt wel ergere dingen voorstellen die reeel kunnen gebeuren zoals de dood van mijn partner of kinderen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Deze pandemie is voor de meeste mensen verreweg de ernstigste crisis van hun leven.
Ik zeg ook niet dat alleen het eiland gedeelte het voor elkaar heeft gekregen, maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker dan ons land waarin Schiphol banenmotor #1 is samen met KLMquote:Op maandag 14 december 2020 16:54 schreef Jane het volgende:
[..]
Een 'eiland' met verschillende deelstaten die in hoge mate soeverein zijn en hun grenzen lange tijd voor elkaar gesloten hebben gehouden. Eerst toestemming vragen om de deelstaat in te reizen en dan na aankomst14 dagen hotel-quarantaineplicht. Zou in Europa tussen verschillende landen net zo goed kunnen.
Dat eiland-argument is echt kul. Dan heb je je niet verdiept in de manier waarop ze dit voor elkaar gekregen hebben. Ik bedoel, ik ben best voor strenge maatregelen, maar zelfs ik vond de Australiers soms wel erg hardvochtig.
Maar ja, ze kunnen nu wel feest vieren, met open grenzen tussen de deelstaten en alleen nog strenge bewaking van de buitengrens. Oh, en ze testen nog wel steeds heel veel. Dat zul je moeten blijven doen, wil je niet ineens verrast worden door een uitbraak.
Ik snap je logische denkwijze die vooral gevoed wordt met dat je het zelf prima voor elkaar hebt (gebracht).quote:Op maandag 14 december 2020 16:37 schreef raptorix het volgende:
...
Ten eerste, mensen die onder de armoedegrens zitten, die hebben over het algemeen geen baan, of een baan die al gelijk is aan uitkering, kortom dat is het probleem niet. Daarnaast zoals ik zei: Nu een mooi moment om je kennis op te bouwen voor een betere toekomst, niet hele dag SBS6 kijken.
Ik heb de olie crisis zelfs nog meegemaaktquote:Op maandag 14 december 2020 16:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
35 jaar hier.
Ik heb niet heel bewust een crisis meegemaakt tot nu toe. De financiële crisis heb ik meegemaakt toen ik net begon met werken, maar daar heb ik niet veel last van gehad. Die vond ik vooral interessant, iedere dag om 12 uur even Kees de Kort luisteren, maar buiten het nieuws erover ging het redelijk aan me voorbij.
Hmm wel apart.quote:Op maandag 14 december 2020 16:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou je slijterijen open willen houden, wat is er essentieel aan sterkte dranken?
Bier en wijn is natuurlijk prima te verkrijgen bij de supermarkt.
Het is niet iets wat ik vind, maar wat vanmiddag ingeidend is, ik vermoed zwarte handel dan wel grens toerisme.
Dan kun je voor de zekerheid vanavond een potje crème kopenquote:Op maandag 14 december 2020 16:59 schreef potjecreme het volgende:
Etos weet niet of ze open mogen blijven
Dit probleem hadden ze daar net zo goed en kennelijk zijn daar oplossingen voor te bedenken, al dan niet m.b.v. ontheffingen en streng toezicht.quote:Op maandag 14 december 2020 16:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je wilt alle vrachtwagenchauffeurs of mensen die in grensstreken werken elke keer 14 dagen in quarantaine zetten?
Het is behoorlijk heftig, de crisis in de jaren 80 hing ook als een zware sluier over de maatschappij, vooral arbeiders werden keihard getroffen, ik weet dat er bij ons thuis veel stres was, net zoals bij veel kinderen in de klas, dat was ook de periode dat scheiden voor het eerst gebruikelijk werd op grote schaal, daarnaast zaten we ook nog steeds in de naweeën van de koude oorlog, en enorme maatschappelijke problemen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geef juist hoop, en kan het me heel goed voorstellen, het is alleen geen moment om bij de pakken neer te zitten.quote:Op maandag 14 december 2020 16:56 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Fijn dat je zoveel inlevingsvermogen toont in mensen die het moeilijk hebben...
Ik weet niet of @potjecreme daar zo blij mee isquote:Op maandag 14 december 2020 17:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan kun je voor de zekerheid vanavond een potje crème kopen
Dit hoor ik bij elke crisis...quote:Op maandag 14 december 2020 16:58 schreef MissionPhailed het volgende:
Denk dat dit landelijk wel de ergste crisis is sinds de 2e Wereldoorlog. Echter, de periode 1918 - 1945 was wel tot een factor 100 erger lijkt me.
Hier stonden er grote kaarten bij de kruidvat met WIJ BLIJVEN OPEN en degene die het mandje gaf vertelde dit ook nog bij binnenkomst.quote:Op maandag 14 december 2020 16:59 schreef potjecreme het volgende:
Etos weet niet of ze open mogen blijven
Hardstyle niet mijn favoriet maar het alternatief heb ik nog minder zin inquote:Op maandag 14 december 2020 16:52 schreef _serial_ het volgende:
Voor wie vanavond niet naar de eenrichtingspersconferentie van de overheid wil kijken en van Hardstyle houdt.
DJ Isaac doet vanaf 19:00 zijn jaarmix.
Ah, die rekende ik eigenlijk niet mee omdat dat een ideaal groei moment was voor het bedrijf waar ik voor werktequote:Op maandag 14 december 2020 16:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
35 jaar hier.
Ik heb niet heel bewust een crisis meegemaakt tot nu toe. De financiële crisis heb ik meegemaakt toen ik net begon met werken, maar daar heb ik niet veel last van gehad. Die vond ik vooral interessant, iedere dag om 12 uur even Kees de Kort luisteren, maar buiten het nieuws erover ging het redelijk aan me voorbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |