abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196728874
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:47 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Het één sluit het ander niet per definitie uit.

Je kan een prima salaris hebben en toch vinden dat je meer verdient.
Het basisonderwijs is geen vetpot je begint pas beter te verdienen als je in het voorgezet onderwijs werkt.
  maandag 14 december 2020 @ 16:48:53 #252
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196728876
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als Rutte vanavond niet opent met 'waarde landgenoten' haak ik af.
"Stelletje lamballen,..." _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196728879
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 16:48 schreef Jane het volgende:

[..]

Lente, maar ok, prima.
Punt ze hebben met rigoureus beleid in hún winter er dus voor gezorgd dat het virus er nu weg is. Althans, er geen community spread meer is. Nul, nada.
Het is bij ons afgelopen zomer nooit weggeweest. Dat is het grote verschil.
Plus ze zitten op een eiland.
pi_196728884
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Behalve dat je bergen onzin uit braakt heb je waarschijnlijk ook het nieuws van de afgelopen jaren niet gevolgd met alle lerarenstakingen in het basisonderwijs.
Leraren staken al zolang ik het nieuws volg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 14 december 2020 @ 16:49:44 #255
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196728893
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:48 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het basisonderwijs is geen vetpot je begint pas beter te verdienen als je in het voorgezet onderwijs werkt.
Ik was te laat, maar 3100 bruto als startsalaris incl extra's is gewoon goed hoor.
https://www.rijksoverheid(...)0eindejaarsuitkering.

Ja, je gaat echt niet rijk worden, maar waarom zou dat nodig zijn.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_196728894
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als Rutte vanavond niet opent met 'waarde landgenoten' haak ik af.
'Jullie moeten gewoon je bek houden'.
pi_196728895
Is er al een lijst met winkels die essentieel zijn en dus open blijven?
pi_196728897
Lees dat sommige winkelcentra langer open blijven vanavond... aparte keuze, lekker hutjemutje hamsteren
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_196728906
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen bedrijfsrisico en je bedrijf op last van de overheid moeten sluiten, maar ik ga er vanuit dat ik jou dat niet uit hoef te leggen. Dit is een risico waar je je als ondernemer niet op kunt voorbereiden. Sommige sectoren hebben het momenteel beter dan anderen, maar wat vrienden van me die restaurants hebben storten elke maand extra spaargeld erin. Dat kan ook niet anders, niet alle langlopende contracten kun je zomaar onderuit.
Oh daar ben ik het mee eens hoor, ik vind het te te gek voor woorden dat als je op basis van veiligheid sluit, je de maatregel over de volle breedte moet dragen, wat mij betreft hadden ze de pandbazen ook wel mogen aanpakken.
pi_196728932
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen bedrijfsrisico en je bedrijf op last van de overheid moeten sluiten, maar ik ga er vanuit dat ik jou dat niet uit hoef te leggen. Dit is een risico waar je je als ondernemer niet op kunt voorbereiden. Sommige sectoren hebben het momenteel beter dan anderen, maar wat vrienden van me die restaurants hebben storten elke maand extra spaargeld erin. Dat kan ook niet anders, niet alle langlopende contracten kun je zomaar onderuit.
De horeca is schandalig hard getroffen en aangepakt, eens.
  maandag 14 december 2020 @ 16:51:30 #261
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196728936
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oh daar ben ik het mee eens hoor, ik vind het te te gek voor woorden dat als je op basis van veiligheid sluit, je de maatregel over de volle breedte moet dragen, wat mij betreft hadden ze de pandbazen ook wel mogen aanpakken.
Het was wel netjes geweest als je op z'n minst je huurcontract had mogen ontbinden, ja. Allerlei ondernemingen betalen al het hele jaar huur voor een pand waar ze amper wat mee kunnen.
pi_196728947
Voor wie vanavond niet naar de eenrichtingspersconferentie van de overheid wil kijken en van Hardstyle houdt.

DJ Isaac doet vanaf 19:00 zijn jaarmix.

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 14 december 2020 @ 16:52:09 #263
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196728950
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:49 schreef Poppejans het volgende:
Lees dat sommige winkelcentra langer open blijven vanavond... aparte keuze, lekker hutjemutje hamsteren
Apart, aangezien een paar weken terug de koopavonden waren afgeschaft.
A murky, forgotten land.
pi_196728953
quote:

[..]

Dat soort dingen is wat mij betreft waar de schoen wringt. De gevolgen zijn teveel voor telkens dezelfde groep, even puur economisch bekeken.

Ik begrijp volledig dat de gezondheidszorg op dit moment voor gaat, maar als het zo doorgaat hebben we straks 2 miljoen mensen onder de armoedegrens. Dit kunnen ze niet blijven volhouden.
pi_196728954
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:49 schreef Nober het volgende:
Is er al een lijst met winkels die essentieel zijn en dus open blijven?
Ga maat uit van alle winkels waar je normaal niet voor de "moet" heen gaat, ik las overigens wel dat er een motie is aangenomen om wel slijterijen open te houden.
  maandag 14 december 2020 @ 16:53:41 #266
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196728982
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:52 schreef _serial_ het volgende:
Voor wie vanavond niet naar de eenrichtingspersonferentie van de overheid wil kijken en van Hardstyle houdt.

Isaac _O_
Gaat ook al een tijdje mee he?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196728993
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 16:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het was wel netjes geweest als je op z'n minst je huurcontract had mogen ontbinden, ja. Allerlei ondernemingen betalen al het hele jaar huur voor een pand waar ze amper wat mee kunnen.
Men had de Horeca bijvoorbeeld ook kunnen steunen door bijvoorbeeld voor de after-corona periode een lager BTW te belonen, op die manier krijg je ook wat meer backing van banken.
pi_196728994
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ga maat uit van alle winkels waar je normaal niet voor de "moet" heen gaat, ik las overigens wel dat er een motie is aangenomen om wel slijterijen open te houden.
Dat zijn in principe alle winkels. Supermarkten ook, want je kan je eten ook bij bakker, slager etc halen.
pi_196729001
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom zou je slijterijen open willen houden, wat is er essentieel aan sterkte dranken?
Bier en wijn is natuurlijk prima te verkrijgen bij de supermarkt.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 14 december 2020 @ 16:54:33 #270
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196729006
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 16:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Plus ze zitten op een eiland.
Een 'eiland' met verschillende deelstaten die in hoge mate soeverein zijn en hun grenzen lange tijd voor elkaar gesloten hebben gehouden. Eerst toestemming vragen om de deelstaat in te reizen en dan na aankomst14 dagen hotel-quarantaineplicht. Zou in Europa tussen verschillende landen net zo goed kunnen.

Dat eiland-argument is echt kul. Dan heb je je niet verdiept in de manier waarop ze dit voor elkaar gekregen hebben. Ik bedoel, ik ben best voor strenge maatregelen, maar zelfs ik vond de Australiers soms wel erg hardvochtig.

Maar ja, ze kunnen nu wel feest vieren, met open grenzen tussen de deelstaten en alleen nog strenge bewaking van de buitengrens. Oh, en ze testen nog wel steeds heel veel. Dat zul je moeten blijven doen, wil je niet ineens verrast worden door een uitbraak.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_196729010
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat soort dingen is wat mij betreft waar de schoen wringt. De gevolgen zijn teveel voor telkens dezelfde groep, even puur economisch bekeken.

Ik begrijp volledig dat de gezondheidszorg op dit moment voor gaat, maar als het zo doorgaat hebben we straks 2 miljoen mensen onder de armoedegrens. Dit kunnen ze niet blijven volhouden.
Naja, ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb 2 dikke crisissen meegemaakt, 1 als kind, en 1 als jonge starter, die waren behoorlijk heftig....
pi_196729021
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:53 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Isaac _O_
Gaat ook al een tijdje mee he?
Vanuit de Thunderdome tijd al.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 16:55:39 #273
5428 crew  miss_sly
pi_196729022
quote:

[..]

Heel veel pandeigenaren maken afspraken met hun huurders, aangezien zij er ook niet bij gebaat zijn als de huurder failliet gaat en het pand leeg komt te staan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 14 december 2020 @ 16:55:53 #274
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196729027
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Naja, ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb 2 dikke crisissen meegemaakt, 1 als kind, en 1 als jonge starter, die waren behoorlijk heftig....
Deze pandemie is voor de meeste mensen verreweg de ernstigste crisis van hun leven.
pi_196729031
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat zijn in principe alle winkels. Supermarkten ook, want je kan je eten ook bij bakker, slager etc halen.
Die zullen allen open blijven, net zoals dierenzaken, drogisten en slijterijen.
  maandag 14 december 2020 @ 16:56:37 #276
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196729036
Er zullen wel weer 100 uitzonderingen komen, wat het geheel weer onduidelijk en onoverzichtelijk maakt.
En maak je een uitzondering voor A en B, dan zullen C en D ook een uitzondering willen en voor je het weet is de helft weer gewoon open :')
A murky, forgotten land.
  maandag 14 december 2020 @ 16:56:40 #277
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196729037
quote:

[..]

Fijn dat je zoveel inlevingsvermogen toont in mensen die het moeilijk hebben... :')
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_196729039
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 16:54 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Waarom zou je slijterijen open willen houden, wat is er essentieel aan sterkte dranken?
Het is niet iets wat ik vind, maar wat vanmiddag ingeidend is, ik vermoed zwarte handel dan wel grens toerisme.
pi_196729055
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 16:54 schreef Jane het volgende:

[..]

Een 'eiland' met verschillende deelstaten die in hoge mate soeverein zijn en hun grenzen lange tijd voor elkaar gesloten hebben gehouden. Eerst toestemming vragen om de deelstaat in te reizen en dan na aankomst14 dagen hotel-quarantaineplicht. Zou in Europa tussen verschillende landen net zo goed kunnen.

Dat eiland-argument is echt kul. Dan heb je je niet verdiept in de manier waarop ze dit voor elkaar gekregen hebben. Ik bedoel, ik ben best voor strenge maatregelen, maar zelfs ik vond de Australiers soms wel erg hardvochtig.

Maar ja, ze kunnen nu wel feest vieren, met open grenzen tussen de deelstaten en alleen nog strenge bewaking van de buitengrens. Oh, en ze testen nog wel steeds heel veel. Dat zul je moeten blijven doen, wil je niet ineens verrast worden door een uitbraak.
Je wilt alle vrachtwagenchauffeurs of mensen die in grensstreken werken elke keer 14 dagen in quarantaine zetten?
pi_196729057
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 16:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Deze pandemie is voor de meeste mensen verreweg de ernstigste crisis van hun leven.
Nou ik heb ook positieve dingen hoor. ik spaar nog nooit zo hard als dit jaar.
Dus de nieuwe keuken die ik wilde komt een jaar eerder, dus dat is een mooi lichtpuntje.

Maar op mentaal gebied is dit wel een heel slecht jaar voor mij, ik trok het vrij goed tot aan vandaag, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik de komende maand ga doorkomen.
  maandag 14 december 2020 @ 16:58:01 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196729067
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:37 schreef alpeko het volgende:

[..]

Maar niemand weet nog hoe lang die werken. Als dat maar een half jaar is kun je blijven vaccineren.
Verkiezingen en wetgeving zijn dan overal in de pocket.
Wie weet, wat niemand nu weet, werkt het vaccin voor altijd en zijn er alleen wat nieuwe virusmutaties :X .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#ProblemSolved
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196729070
quote:

[..]

35 jaar hier.

Ik heb niet heel bewust een crisis meegemaakt tot nu toe. De financiële crisis heb ik meegemaakt toen ik net begon met werken, maar daar heb ik niet veel last van gehad. Die vond ik vooral interessant, iedere dag om 12 uur even Kees de Kort luisteren, maar buiten het nieuws erover ging het redelijk aan me voorbij.
pi_196729082
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heel veel pandeigenaren maken afspraken met hun huurders, aangezien zij er ook niet bij gebaat zijn als de huurder failliet gaat en het pand leeg komt te staan.
En heel veel ook niet, sommige omdat ze eerst er zoveel mogelijk uit willen trekken en ze vaak betere contracten aan kunnen gaan.
  maandag 14 december 2020 @ 16:58:52 #284
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_196729087
Denk dat dit landelijk wel de ergste crisis is sinds de 2e Wereldoorlog. Echter, de periode 1918 - 1945 was wel tot een factor 100 erger lijkt me.
pi_196729094
quote:

[..]

Ik kan me echt wel ergere dingen voorstellen die reeel kunnen gebeuren zoals de dood van mijn partner of kinderen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196729101
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 16:54 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat alleen het eiland gedeelte het voor elkaar heeft gekregen, maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker dan ons land waarin Schiphol banenmotor #1 is samen met KLM :')
pi_196729102
Etos weet niet of ze open mogen blijven
  maandag 14 december 2020 @ 16:59:52 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196729114
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:37 schreef raptorix het volgende:
...
Ten eerste, mensen die onder de armoedegrens zitten, die hebben over het algemeen geen baan, of een baan die al gelijk is aan uitkering, kortom dat is het probleem niet. Daarnaast zoals ik zei: Nu een mooi moment om je kennis op te bouwen voor een betere toekomst, niet hele dag SBS6 kijken.
Ik snap je logische denkwijze die vooral gevoed wordt met dat je het zelf prima voor elkaar hebt (gebracht).
#TeamCCIE
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196729126
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

35 jaar hier.

Ik heb niet heel bewust een crisis meegemaakt tot nu toe. De financiële crisis heb ik meegemaakt toen ik net begon met werken, maar daar heb ik niet veel last van gehad. Die vond ik vooral interessant, iedere dag om 12 uur even Kees de Kort luisteren, maar buiten het nieuws erover ging het redelijk aan me voorbij.
Ik heb de olie crisis zelfs nog meegemaakt :D

En de jaren 80 was een grote crisis, natuurlijk. Dat was een mooie tijd, toen we nog echte stakingen hadden enzo.
pi_196729139
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is niet iets wat ik vind, maar wat vanmiddag ingeidend is, ik vermoed zwarte handel dan wel grens toerisme.
Hmm wel apart.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 14 december 2020 @ 17:01:23 #291
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_196729142
Hoe staat het met de corona route kaart en corona app?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  maandag 14 december 2020 @ 17:01:33 #292
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196729147
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 16:59 schreef potjecreme het volgende:
Dan kun je voor de zekerheid vanavond een potje crème kopen :7
A murky, forgotten land.
  maandag 14 december 2020 @ 17:01:34 #293
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196729148
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je wilt alle vrachtwagenchauffeurs of mensen die in grensstreken werken elke keer 14 dagen in quarantaine zetten?
Dit probleem hadden ze daar net zo goed en kennelijk zijn daar oplossingen voor te bedenken, al dan niet m.b.v. ontheffingen en streng toezicht.

Het is al maanden duidelijk dat we hier vooral geen zin hebben in handhaven en daarom roepen we 'kan niet'. Maar als je wil, kan het dus wel.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_196729151
quote:

[..]

Het is behoorlijk heftig, de crisis in de jaren 80 hing ook als een zware sluier over de maatschappij, vooral arbeiders werden keihard getroffen, ik weet dat er bij ons thuis veel stres was, net zoals bij veel kinderen in de klas, dat was ook de periode dat scheiden voor het eerst gebruikelijk werd op grote schaal, daarnaast zaten we ook nog steeds in de naweeën van de koude oorlog, en enorme maatschappelijke problemen.

pi_196729166
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:56 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Fijn dat je zoveel inlevingsvermogen toont in mensen die het moeilijk hebben... :')
Ik geef juist hoop, en kan het me heel goed voorstellen, het is alleen geen moment om bij de pakken neer te zitten.
pi_196729170
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 17:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dan kun je voor de zekerheid vanavond een potje crème kopen :7
Ik weet niet of @potjecreme daar zo blij mee is :D
pi_196729175
quote:
3s.gif Op maandag 14 december 2020 16:58 schreef MissionPhailed het volgende:
Denk dat dit landelijk wel de ergste crisis is sinds de 2e Wereldoorlog. Echter, de periode 1918 - 1945 was wel tot een factor 100 erger lijkt me.
Dit hoor ik bij elke crisis...
Kredietcrisis
Stikstofcrisis
Woningcrisis
Klimaarcrisis

Stuk voor stuk de ergste na wo2
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196729187
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 16:59 schreef potjecreme het volgende:
Hier stonden er grote kaarten bij de kruidvat met WIJ BLIJVEN OPEN en degene die het mandje gaf vertelde dit ook nog bij binnenkomst.
pi_196729188
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:52 schreef _serial_ het volgende:
Voor wie vanavond niet naar de eenrichtingspersconferentie van de overheid wil kijken en van Hardstyle houdt.

Hardstyle niet mijn favoriet maar het alternatief heb ik nog minder zin in :D
I'll give you something to do
pi_196729191
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

35 jaar hier.

Ah, die rekende ik eigenlijk niet mee omdat dat een ideaal groei moment was voor het bedrijf waar ik voor werkte ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')