abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 december 2020 @ 16:40:06 #226
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196728645
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij?
Je ziet over de hele wereld het aantal gevallen toenemen in de winter en afnemen in de zomer. Lijkt me vrij duidelijk dan toch?
pi_196728646
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:37 schreef alpeko het volgende:

[..]

Maar niemand weet nog hoe lang die werken. Als dat maar een half jaar is kun je blijven vaccineren.
De farmaceutische industrie wrijft zich al in de handen.
pi_196728663
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:37 schreef raptorix het volgende:

Ten eerste, mensen die onder de armoedegrens zitten, die hebben over het algemeen geen baan, of een baan die al gelijk is aan uitkering, kortom dat is het probleem niet. Daarnaast zoals ik zei: Nu een mooi moment om je kennis op te bouwen voor een betere toekomst, niet hele dag SBS6 kijken.
Tja, die logica is niets tegenin te brengen. Ik zal het doorgeven aan die miljoen Nederlanders dat ze moeten stoppen met SBS6 kijken.

Ik vind het op zijn minst bijzonder te noemen dat we met zijn allen solidair moeten zijn met een groep mensen die gevolgen ondervindt op hun gezondheid, maar solidariteit richting mensen die vereenzamen, mensen die geen geld meer hebben omdat alles op is gegaan de afgelopen maanden en mensen die hun droom van een eigen zaak etc in duigen zien vallen is ver te zoeken. Die moeten zich maar omscholen en stoppen met SBS6 kijken.

Die groep gaat de komende jaren veel zorg nodig hebben, wat een beetje vergeten lijkt te worden.
pi_196728674
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is je klacht?
Dat mensen in het OMT eens niet meteen aan de draagkracht van maatregelen beginnen te zagen als het niet helemaal in hun eigen straatje past.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 14 december 2020 @ 16:41:09 #230
493907 Owen-Kravecki
A sales manager for a company
pi_196728676
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is een prima einde in zicht, ten eerste starten de vaccinaties, daarnaast is al een substantieel van Nederland immuun. Kortom als we nu het R getal flink naar beneden timmeren, samen met het aantal besmettingen, dan heb je vanaf begin Februari een ruime marge opgebouwd, kortom het is nog even een paar weken gedisciplineerd zijn.
[..]

Ten eerste, mensen die onder de armoedegrens zitten, die hebben over het algemeen geen baan, of een baan die al gelijk is aan uitkering, kortom dat is het probleem niet. Daarnaast zoals ik zei: Nu een mooi moment om je kennis op te bouwen voor een betere toekomst, niet hele dag SBS6 kijken.
Wie zegt dat de vaccins goed genoeg werken om de druk in de ziekenhuizen te verminderen? En herinfectie is mogelijk dus mensen zijn niet immuun voor het virus.
Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.
pi_196728711
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:41 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Wie zegt dat de vaccins goed genoeg werken om de druk in de ziekenhuizen te verminderen? En herinfectie is mogelijk dus mensen zijn niet immuun voor het virus.
Herinfecties zijn wereldwijd nog altijd maar op een paar handen te tellen, dus immuniteit lijkt er wel degelijk te zijn na een besmetting.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 14 december 2020 @ 16:43:04 #232
493907 Owen-Kravecki
A sales manager for a company
pi_196728723
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:34 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dit zal wel de laatste zijn, er is zicht op meerdere vaccins. Ik hoop alleen dat 19 januari de eind datum zal zijn.
Ik snap het, misschien ben ik wat pessimistisch. Maar deze 9 maanden hebben mij mentaal een opdonder gegeven en ik zit nogal in een negatieve spiraal hierdoor.
Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.
pi_196728727
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja, die logica is niets tegenin te brengen. Ik zal het doorgeven aan die miljoen Nederlanders dat ze moeten stoppen met SBS6 kijken.

Ik vind het op zijn minst bijzonder te noemen dat we met zijn allen solidair moeten zijn met een groep mensen die gevolgen ondervindt op hun gezondheid, maar solidariteit richting mensen die vereenzamen, mensen die geen geld meer hebben omdat alles op is gegaan de afgelopen maanden en mensen die hun droom van een eigen zaak etc in duigen zien vallen is ver te zoeken. Die moeten zich maar omscholen en stoppen met SBS6 kijken.

Die groep gaat de komende jaren veel zorg nodig hebben, wat een beetje vergeten lijkt te worden.
Mooi, weten ze gelijk hoe ondernemer spelertje werkt, zijn over het algemeen ook de lui die mensen in loondienst uitlachen. Daarnaast als ze hele dag SBS6 willen kijken vind ik het prima, heerlijk zoveel domme mensen, concurentie was nog nooit zo leuk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196728728
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 16:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je ziet over de hele wereld het aantal gevallen toenemen in de winter en afnemen in de zomer. Lijkt me vrij duidelijk dan toch?
Als je nog wat extra informatie daar over wilt.
twitter
  maandag 14 december 2020 @ 16:44:04 #235
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196728742
Als Rutte vanavond niet opent met 'waarde landgenoten' haak ik af.
  maandag 14 december 2020 @ 16:44:08 #236
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196728744
quote:

[..]

Herinfecties zijn zeldzaam.

Vaker moeten vaccineren met dit type virus is niet gek, dat gaat blijken
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 14 december 2020 @ 16:44:21 #237
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196728749
quote:

[..]

Tot nu toe lijken diverse vaccins wel in staat de ernstige vorm van Covid bij veel mensen te voorkomen, dus dat zou de zorg wel degelijk ontlasten. Maar of het ook betekent dat mensen niet besmettelijk zijn is nog niet duidelijk. En daarvan hangt het wel degelijk ook af hoe lang je bepaalde maatregelen zult moeten treffen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 14 december 2020 @ 16:44:39 #238
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_196728760
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 16:37 schreef Jane het volgende:

[..]

Australie

[ twitter ]
Daar is het nu zomer.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 14 december 2020 @ 16:44:53 #239
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196728766
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:43 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Maar deze 9 maanden hebben mij mentaal een opdonder gegeven en ik zit nogal in een negatieve spiraal hierdoor.
Dus toen dacht je, weet je waar een mens nou vrolijk van wordt? Even lekker op Fok!Forum posten :+
pi_196728767
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

De meeste leraren hebben een zeer behoorlijk salaris en voorzieningen.
Behalve dat je bergen onzin uit braakt heb je waarschijnlijk ook het nieuws van de afgelopen jaren niet gevolgd met alle lerarenstakingen in het basisonderwijs.
pi_196728769
quote:

[..]

Er is van alles mogelijk, de Mexicaanse griep was een meevaller, maar al gaan we zo 10 jaar door, zorg dat je aan je mentale weerzaamheid werkt, en stop met huilen. Er zijn zat leuke dingen te doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196728772
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mooi, weten ze gelijk hoe ondernemer spelertje werkt, zijn over het algemeen ook de lui die mensen in loondienst uitlachen. Daarnaast als ze hele dag SBS6 willen kijken vind ik het prima, heerlijk zoveel domme mensen, concurentie was nog nooit zo leuk.
Er is een verschil tussen bedrijfsrisico en je bedrijf op last van de overheid moeten sluiten, maar ik ga er vanuit dat ik jou dat niet uit hoef te leggen. Dit is een risico waar je je als ondernemer niet op kunt voorbereiden. Sommige sectoren hebben het momenteel beter dan anderen, maar wat vrienden van me die restaurants hebben storten elke maand extra spaargeld erin. Dat kan ook niet anders, niet alle langlopende contracten kun je zomaar onderuit.
pi_196728781
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:43 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Ik snap het, misschien ben ik wat pessimistisch. Maar deze 9 maanden hebben mij mentaal een opdonder gegeven en ik zit nogal in een negatieve spiraal hierdoor.
Ja erg positief is het inderdaad niet en aan de hand van de laatste persconferenties leek Rutte ook de economische kant goed te begrijpen. Ik hoop dan ook van harte dat alles zo snel mogelijk (19 januari) weer open gaat. Maar deze situatie kan voor niemand gezond zijn volgens mij.

Als je veel tijd hebt zou ik elke dag een flink stuk fietsen of sporten. Dat helpt toch om je hoofd even leeg te maken en je stukken beter te voelen.
  maandag 14 december 2020 @ 16:45:41 #244
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196728794
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Daar is het nu zomer.
En levensgevaarlijk bovendien
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  maandag 14 december 2020 @ 16:45:54 #245
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196728797
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 16:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh nee het is niks persoonlijks, maar als je niet snapt dat de reguliere zorg nu afgeschaald wordt omdat men COVID bedden, materiaal, en verpleegkundigen nodig heeft, en dat men dus afwegingen maakt welke zorg er afgeschaald wordt, dan is het gewoon lastig om het je uit te leggen.

Kijk, ik geef je even een voorbeeld. Je moeder heeft kanker en zit midden in de chemo's, maar omdat het ziekenhuis het te druk heeft met covid patienten waar alle verpleegkundigen nu aan het werk zijn gesteld, kan je moeder haar chemo niet ontvangen, want ze is niet urgent genoeg.

Vind je dat dan een oke situatie of zeg je nou, ik zou toch wel graag willen dat mijn moeder ook geholpen kan worden?
Je hanteert wat we in de discussie een "vals argument" noemen, nog los dat het persoonlijk/tastbaar wordt gemaakt om (pogen) te overtuigen.
Heel aannemelijk maar het raakt kant noch wal wanneer onderliggende argumentatie uiteen wordt gerafeld

Vraag is of al die eenzijdig geschetste aandacht voor de zorg(cijfers) het waard is om de rest van uitzichten die andere mensen nu eenmaal hebben (inclusief trouwens die kankerpatiënten die langer op wachtlijsten blijven staan), daaraan dan mogen worden opgeofferd.?

En nee het is geen zwart/wit stelling maar vooral heel veel daartussen en naast, dat nu simpelweg niet aan de orde komt. De vervolgvraag die doorgaans volgt "wat moeten we dan?" : simpel wat nadenken, (uitwijk)plan maken en daarbij overwogen transparante keuzes maken; waar sws in de afgelopen 1000 deeltjes al veel is over gezegd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  FOK!fotograaf maandag 14 december 2020 @ 16:46:20 #246
842 Zorro
Z
pi_196728805
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een van de redenen dat ik geen ondernemer ben is OMDAT ik de zekerheid van een baan belangrijker vind en dat risico niet wil lopen. Je kiest ervoor, als het goed gaat verdien je leuk, maar het kan ook niet goed gaan. Dat weet je als je eraan begint.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 14 december 2020 @ 16:47:02 #247
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196728830
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Behalve dat je bergen onzin uit braakt heb je waarschijnlijk ook het nieuws van de afgelopen jaren niet gevolgd met alle lerarenstakingen in het basisonderwijs.
Het één sluit het ander niet per definitie uit.

Je kan een prima salaris hebben en toch vinden dat je meer verdient.

Startend op 3100 bruto (incl eindejaarsuitkering en vakantiegeld). Dat is prima na 4 jaar hbo.
https://www.rijksoverheid(...)0eindejaarsuitkering.
  maandag 14 december 2020 @ 16:47:16 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196728837
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:32 schreef Fretwork het volgende:
Overigens kudo's voor de leraren, die hebben zich nog niet laten horen met waarom alles elke keer onmogelijk is. Dat mag ook gezegd worden
Wat nog niet is.... kan (zal) komen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196728840
quote:
12s.gif Op maandag 14 december 2020 16:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je hanteert wat we in de discussie een "vals argument" noemen, nog los dat het persoonlijk/tastbaar wordt gemaakt om (pogen) te overtuigen.
Heel aannemelijk maar het raakt kant noch wal wanneer onderliggende argumentatie uiteen wordt gerafeld

Vraag is of al die eenzijdig geschetste aandacht voor de zorg(cijfers) het waard is om de rest van uitzichten die andere mensen nu eenmaal hebben (inclusief trouwens die kankerpatiënten die langer op wachtlijsten blijven staan), daaraan dan mogen worden opgeofferd.?

En nee het is geen zwart/wit stelling maar vooral heel veel daartussen en naast, dat nu simpelweg niet aan de orde komt. De vervolgvraag die doorgaans volgt "wat moeten we dan?" : simpel wat nadenken, (uitwijk)plan maken en daarbij overwogen transparante keuzes maken; waar sws in de afgelopen 1000 deeltjes al veel is over gezegd.
Dus je ontkent dat reguliere zorg afgeschaald wordt ten faveure van COVID patienten op te vangen? En in plaats daarvan beschuldig je mij van een vals argument?
  maandag 14 december 2020 @ 16:48:22 #250
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196728865
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Daar is het nu zomer.
Lente, maar ok, prima.
Punt ze hebben met rigoureus beleid in hún winter er dus voor gezorgd dat het virus er nu weg is. Althans, er geen community spread meer is. Nul, nada.
Het is bij ons afgelopen zomer nooit weggeweest. Dat is het grote verschil.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')