Het basisonderwijs is geen vetpot je begint pas beter te verdienen als je in het voorgezet onderwijs werkt.quote:Op maandag 14 december 2020 16:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet per definitie uit.
Je kan een prima salaris hebben en toch vinden dat je meer verdient.
"Stelletje lamballen,..."quote:Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als Rutte vanavond niet opent met 'waarde landgenoten' haak ik af.
Plus ze zitten op een eiland.quote:Op maandag 14 december 2020 16:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Lente, maar ok, prima.
Punt ze hebben met rigoureus beleid in hún winter er dus voor gezorgd dat het virus er nu weg is. Althans, er geen community spread meer is. Nul, nada.
Het is bij ons afgelopen zomer nooit weggeweest. Dat is het grote verschil.
Leraren staken al zolang ik het nieuws volg.quote:Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Behalve dat je bergen onzin uit braakt heb je waarschijnlijk ook het nieuws van de afgelopen jaren niet gevolgd met alle lerarenstakingen in het basisonderwijs.
Ik was te laat, maar 3100 bruto als startsalaris incl extra's is gewoon goed hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 16:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het basisonderwijs is geen vetpot je begint pas beter te verdienen als je in het voorgezet onderwijs werkt.
'Jullie moeten gewoon je bek houden'.quote:Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als Rutte vanavond niet opent met 'waarde landgenoten' haak ik af.
Oh daar ben ik het mee eens hoor, ik vind het te te gek voor woorden dat als je op basis van veiligheid sluit, je de maatregel over de volle breedte moet dragen, wat mij betreft hadden ze de pandbazen ook wel mogen aanpakken.quote:Op maandag 14 december 2020 16:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen bedrijfsrisico en je bedrijf op last van de overheid moeten sluiten, maar ik ga er vanuit dat ik jou dat niet uit hoef te leggen. Dit is een risico waar je je als ondernemer niet op kunt voorbereiden. Sommige sectoren hebben het momenteel beter dan anderen, maar wat vrienden van me die restaurants hebben storten elke maand extra spaargeld erin. Dat kan ook niet anders, niet alle langlopende contracten kun je zomaar onderuit.
De horeca is schandalig hard getroffen en aangepakt, eens.quote:Op maandag 14 december 2020 16:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen bedrijfsrisico en je bedrijf op last van de overheid moeten sluiten, maar ik ga er vanuit dat ik jou dat niet uit hoef te leggen. Dit is een risico waar je je als ondernemer niet op kunt voorbereiden. Sommige sectoren hebben het momenteel beter dan anderen, maar wat vrienden van me die restaurants hebben storten elke maand extra spaargeld erin. Dat kan ook niet anders, niet alle langlopende contracten kun je zomaar onderuit.
Het was wel netjes geweest als je op z'n minst je huurcontract had mogen ontbinden, ja. Allerlei ondernemingen betalen al het hele jaar huur voor een pand waar ze amper wat mee kunnen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh daar ben ik het mee eens hoor, ik vind het te te gek voor woorden dat als je op basis van veiligheid sluit, je de maatregel over de volle breedte moet dragen, wat mij betreft hadden ze de pandbazen ook wel mogen aanpakken.
Apart, aangezien een paar weken terug de koopavonden waren afgeschaft.quote:Op maandag 14 december 2020 16:49 schreef Poppejans het volgende:
Lees dat sommige winkelcentra langer open blijven vanavond... aparte keuze, lekker hutjemutje hamsteren
Dat soort dingen is wat mij betreft waar de schoen wringt. De gevolgen zijn teveel voor telkens dezelfde groep, even puur economisch bekeken.quote:Op maandag 14 december 2020 16:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh daar ben ik het mee eens hoor, ik vind het te te gek voor woorden dat als je op basis van veiligheid sluit, je de maatregel over de volle breedte moet dragen, wat mij betreft hadden ze de pandbazen ook wel mogen aanpakken.
Ga maat uit van alle winkels waar je normaal niet voor de "moet" heen gaat, ik las overigens wel dat er een motie is aangenomen om wel slijterijen open te houden.quote:Op maandag 14 december 2020 16:49 schreef Nober het volgende:
Is er al een lijst met winkels die essentieel zijn en dus open blijven?
Isaacquote:Op maandag 14 december 2020 16:52 schreef _serial_ het volgende:
Voor wie vanavond niet naar de eenrichtingspersonferentie van de overheid wil kijken en van Hardstyle houdt.
DJ Isaac doet vanaf 19:00 zijn jaarmix.
Men had de Horeca bijvoorbeeld ook kunnen steunen door bijvoorbeeld voor de after-corona periode een lager BTW te belonen, op die manier krijg je ook wat meer backing van banken.quote:Op maandag 14 december 2020 16:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was wel netjes geweest als je op z'n minst je huurcontract had mogen ontbinden, ja. Allerlei ondernemingen betalen al het hele jaar huur voor een pand waar ze amper wat mee kunnen.
Dat zijn in principe alle winkels. Supermarkten ook, want je kan je eten ook bij bakker, slager etc halen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga maat uit van alle winkels waar je normaal niet voor de "moet" heen gaat, ik las overigens wel dat er een motie is aangenomen om wel slijterijen open te houden.
Waarom zou je slijterijen open willen houden, wat is er essentieel aan sterkte dranken?quote:Op maandag 14 december 2020 16:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga maat uit van alle winkels waar je normaal niet voor de "moet" heen gaat, ik las overigens wel dat er een motie is aangenomen om wel slijterijen open te houden.
Een 'eiland' met verschillende deelstaten die in hoge mate soeverein zijn en hun grenzen lange tijd voor elkaar gesloten hebben gehouden. Eerst toestemming vragen om de deelstaat in te reizen en dan na aankomst14 dagen hotel-quarantaineplicht. Zou in Europa tussen verschillende landen net zo goed kunnen.quote:
Naja, ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb 2 dikke crisissen meegemaakt, 1 als kind, en 1 als jonge starter, die waren behoorlijk heftig....quote:Op maandag 14 december 2020 16:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat soort dingen is wat mij betreft waar de schoen wringt. De gevolgen zijn teveel voor telkens dezelfde groep, even puur economisch bekeken.
Ik begrijp volledig dat de gezondheidszorg op dit moment voor gaat, maar als het zo doorgaat hebben we straks 2 miljoen mensen onder de armoedegrens. Dit kunnen ze niet blijven volhouden.
Vanuit de Thunderdome tijd al.quote:Op maandag 14 december 2020 16:53 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Isaac![]()
Gaat ook al een tijdje mee he?
Heel veel pandeigenaren maken afspraken met hun huurders, aangezien zij er ook niet bij gebaat zijn als de huurder failliet gaat en het pand leeg komt te staan.quote:Op maandag 14 december 2020 16:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deze pandemie is voor de meeste mensen verreweg de ernstigste crisis van hun leven.quote:Op maandag 14 december 2020 16:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naja, ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb 2 dikke crisissen meegemaakt, 1 als kind, en 1 als jonge starter, die waren behoorlijk heftig....
Die zullen allen open blijven, net zoals dierenzaken, drogisten en slijterijen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zijn in principe alle winkels. Supermarkten ook, want je kan je eten ook bij bakker, slager etc halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |