Promes maar antivirus.quote:
Maar we nemen deze maatregelen omdat Merkel het ook doet terwijl België al sinds juni de wereldkampioen is.quote:
Kan me eigenlijk ook niet anders voorstellen.quote:Op maandag 14 december 2020 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat gewoon door.
Belangen richting UEFA zijn veel te groot.
Dat gaat gewoon door hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 13:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Fuck, daar had ik inderdaad niet eens bij stilgestaan...
Daar heeft het kabinet niks mee te maken.quote:Op maandag 14 december 2020 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat gewoon door.
Belangen richting UEFA zijn veel te groot.
Oke ik ga voor 8!quote:Op maandag 14 december 2020 13:59 schreef Scrummie het volgende:
Ik denk dat we vandaag naar de 9k gaan weer.
Op zich niet, maar voetbal op tv is ook goed voor de mentale gesteldheid van veel mensen.quote:Op maandag 14 december 2020 13:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar heeft het kabinet niks mee te maken.
Thuisbezorgd.nlquote:Op maandag 14 december 2020 13:59 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hotelgasten moeten zelf ontbijt klaarmaken? Of roomservice?
Balen meidquote:Op maandag 14 december 2020 14:00 schreef Momo het volgende:
AH en Jumbo thuis bezorgen zit hier vol tot eind van het jaar
En dat terwijl supermarkten gewoon open blijvenquote:Op maandag 14 december 2020 14:00 schreef Momo het volgende:
AH en Jumbo thuis bezorgen zit hier vol tot eind van het jaar
Dit zijn dezelfde maatregelen. Ze zijn dicht, maar boeken ophalen/brengen is mogelijkquote:Op maandag 14 december 2020 14:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Huh bieb nu wel open terwijl alles dicht gaat? Waar sloeg dat de vorige keer dan op
Vanuit de kappersstoel naar Rutte kijkenquote:Op maandag 14 december 2020 14:01 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vanavond nog kappertje kunnen pakken. Die knippen de hele avond
Het zou ook vreemd zijn als ze de Eredivisie nu opeens zouden stopzetten. Net nu ze groen licht hebben gegeven voor andere vormen van topsport. Bovendien hebben topsporters laten zien dat ze heel goed in zo'n bubbel kunnen leven.quote:Op maandag 14 december 2020 13:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kan me eigenlijk ook niet anders voorstellen.
Dit is topquote:Op maandag 14 december 2020 14:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Schijnbaar. Vind het wel apart.
Ik help af en toe bij dat sluiten, dat scheeltquote:Op maandag 14 december 2020 14:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Topics gaan hier vandaag sneller dicht dan het land zelf.
Terecht. Ik ga niet cold turkey zitten afkicken.quote:Op maandag 14 december 2020 14:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Schijnbaar. Vind het wel apart.
Ja godver, ik zag de bui al hangen dus had snel een afspraak voor morgen gemaakt. Ook bij mijn waxsalon. Flikkeren ze het gewoon echt nog eerder dicht.quote:Op maandag 14 december 2020 14:01 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vanavond nog kappertje kunnen pakken. Die knippen de hele avond
Voor afhaal. Dat was het hiervoor ook al trouwens.quote:Op maandag 14 december 2020 14:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Huh bieb nu wel open terwijl alles dicht gaat? Waar sloeg dat de vorige keer dan op
Oke dat wist ik niet. Maar hoe kun je in een bieb die dicht is boeken ophalen? Dat is toch juist de essentie van een bieb?quote:Op maandag 14 december 2020 14:01 schreef Benny het volgende:
[..]
Dit zijn dezelfde maatregelen. Ze zijn dicht, maar boeken ophalen/brengen is mogelijk
Dan is Rutte al geweest. Dus hoop dat Rutte niet alsnog alles om 20:00 dichtgooit.quote:Op maandag 14 december 2020 14:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vanuit de kappersstoel naar Rutte kijken
00:00quote:Op maandag 14 december 2020 14:02 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dan is Rutte al geweest. Dus hoop dat Rutte niet alsnog alles om 20:00 dichtgooit.
Heb jij van het internet gehoord?quote:Op maandag 14 december 2020 14:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke dat wist ik niet. Maar hoe kun je in een bieb die dicht is boeken ophalen? Dat is toch juist de essentie van een bieb?
Mn vrouw had net wel een goeie. Het is een week langer dan in Duitsland omdat al die Duitsers anders naar NL komen om kerstvakantie te vieren, net als tijdens de herfstvakantie.quote:Op maandag 14 december 2020 13:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar we nemen deze maatregelen omdat Merkel het ook doet terwijl België al sinds juni de wereldkampioen is.
Mevr. Perrin heeft snel voor 20 januari een afspraak bij de kapper gemaaktquote:Op maandag 14 december 2020 14:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja godver, ik zag de bui al hangen dus had snel een afspraak voor morgen gemaakt. Ook bij mijn waxsalon. Flikkeren ze het gewoon echt nog eerder dicht.
Drankgigantje jonguh ik klap zo een paar flessen in de digitale winkelmand.quote:Op maandag 14 december 2020 14:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Terecht. Ik ga niet cold turkey zitten afkicken.
Online reserveren.quote:Op maandag 14 december 2020 14:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke dat wist ik niet. Maar hoe kun je in een bieb die dicht is boeken ophalen? Dat is toch juist de essentie van een bieb?
Mevrouw Perrin is een optimistquote:Op maandag 14 december 2020 14:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mevr. Perrin heeft snel voor 20 januari een afspraak bij de kapper gemaakt
Online of bellen. Dan wordt het voor je klaar gelegdquote:Op maandag 14 december 2020 14:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar waarom wordt er dan harder aan de noodrem getrokken dan in oktober? Het is begrijpelijk om te remmen, maar zo hard aan de noodrem trekken is niet logisch, ook niet met deze cijfers.quote:Op maandag 14 december 2020 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Zie hier waarom er zo hard aan de noodrem getrokken wordt:
[ afbeelding ]
Theorie over meer en anders testen kan dus ook de prullenbak in.quote:Op maandag 14 december 2020 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
VIRUSWAPPIE GESPOT!quote:Op maandag 14 december 2020 14:05 schreef 4-elements het volgende:
Blijft fucking belachelijk deze lockdown. Buitenproportioneel. Maar dat schijn je niet meer te mogen zeggen tegenwoordig...
Ja vrolijk kerstfeest allemaal. 2020 was al kut, nog een tandje kutter kan er nog wel bij.quote:Op maandag 14 december 2020 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk omdat de vorige rondes maatregelen te weinig hebben gebracht.quote:Op maandag 14 december 2020 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar waarom wordt er dan harder aan de noodrem getrokken dan in oktober? Het is begrijpelijk om te remmen, maar zo hard aan de noodrem trekken is niet logisch, ook niet met deze cijfers.
Post gerapporteerd.quote:Op maandag 14 december 2020 14:05 schreef 4-elements het volgende:
Blijft fucking belachelijk deze lockdown. Buitenproportioneel. Maar dat schijn je niet meer te mogen zeggen tegenwoordig...
Amen!quote:Op maandag 14 december 2020 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar waarom wordt er dan harder aan de noodrem getrokken dan in oktober? Het is begrijpelijk om te remmen, maar zo hard aan de noodrem trekken is niet logisch, ook niet met deze cijfers.
Omdat ze de conclusie hebben getrokken dat het oktoberpakket onvoldoende gaat helpen om ons te brengen waar we willen zijn (of beter: waarvan het kabinet wil dat we zijn).quote:Op maandag 14 december 2020 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eens. Dat wordt echt heel erg onderschatquote:Op maandag 14 december 2020 14:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja vrolijk kerstfeest allemaal. 2020 was al kut, nog een tandje kutter kan er nog wel bij.
Hoop dat de overheid ook flink wat extra budget uittrekt voor de GGZ om alle kindermishandeling, huiselijk geweld, psychologische en psychische problemen te adresseren.
Ik heb het idee dat we nu veel te hard aan de noodrem trekken.quote:Op maandag 14 december 2020 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk omdat de vorige rondes maatregelen te weinig hebben gebracht.
Verwacht binnen nu en 48 uur een telefoontje van uw wijkagent.quote:Op maandag 14 december 2020 14:05 schreef 4-elements het volgende:
Wel wat langer toch?quote:Op maandag 14 december 2020 14:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat we nu veel te hard aan de noodrem trekken.
We weten het over max een paar dagen.
Dan heb ik het zelf al verprutst en hoeft het niet meer.quote:Op maandag 14 december 2020 14:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mevr. Perrin heeft snel voor 20 januari een afspraak bij de kapper gemaakt
Dat denk ik niet, het is gewoon kiezen tussen 2 kwaden..quote:Op maandag 14 december 2020 14:06 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Eens. Dat wordt echt heel erg onderschat
Ok, dat kan, maar er zitten nog 10.000 opties tussen een volledige lockdown en niets, met ook nog extra smaken bovenop wat we in oktober hadden. Deze maatregelen zijn zwaarder dan in maart, en dat is gewoon onlogisch.quote:Op maandag 14 december 2020 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat ze de conclusie hebben getrokken dat het oktoberpakket onvoldoende gaat helpen om ons te brengen waar we willen zijn (of beter: waarvan het kabinet wil dat we zijn).
Omdat de prognoses zorgwekkend zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat blijft open.quote:Op maandag 14 december 2020 14:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ze zullen de horeca ook wel sluiten voor afhaal.
Nee, dat geloof ik niet.quote:Op maandag 14 december 2020 14:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
In maart het stempotlood laten spreken.quote:Op maandag 14 december 2020 14:05 schreef 4-elements het volgende:
Dit slaat nergens op.quote:Op maandag 14 december 2020 14:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Na iets meer dan 14 dagen zou de extra testgolf die nu gevraagd wordt vanzelf moeten verminderen.quote:
Nee, dat is niet onlogisch, want in Maart zagen ze dat de maatregelen veel beter werkten, mensen thuis gingen werken, de winkelstraten niet prop-en-propvol waren, de opnames niet omhoog schoten na een feestweekend (Black Friday), en we Sinterklaas cijfers nog krijgen, Kerst en Oud en Nieuw voor de deur staan, samen met een griepseizoen in januari en februari.quote:Op maandag 14 december 2020 14:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dat kan, maar er zitten nog 10.000 opties tussen een volledige lockdown en niets, met ook nog extra smaken bovenop wat we in oktober hadden. Deze maatregelen zijn zwaarder dan in maart, en dat is gewoon onlogisch.
Eens...quote:Op maandag 14 december 2020 14:05 schreef 4-elements het volgende:
Want er is ook een zinnige politieke partij die hier een weerwoord op heeft?quote:Op maandag 14 december 2020 14:09 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
In maart het stempotlood laten spreken.
Nee johquote:Op maandag 14 december 2020 14:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik denk dat ze de conclusie hebben getrokken dat mensen niet zelf bereid zijn te stoppen met erop uit te trekken. Dus dan maar zo.quote:Op maandag 14 december 2020 14:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dat kan, maar er zitten nog 10.000 opties tussen een volledige lockdown en niets, met ook nog extra smaken bovenop wat we in oktober hadden. Deze maatregelen zijn zwaarder dan in maart, en dat is gewoon onlogisch.
Ik zou niet weten waar je dat op baseert anders dan op je eigen emotie. De cijfers spreken iig je mening tegen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:05 schreef 4-elements het volgende:
Schandalig. Besmettingen stijgen maar aantal test ook.quote:Op maandag 14 december 2020 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat ze de conclusie hebben getrokken dat het oktoberpakket onvoldoende gaat helpen om ons te brengen waar we willen zijn (of beter: waarvan het kabinet wil dat we zijn).
Ja ik had voor de tussenvariant gekozen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 december 2020 14:10 schreef D_A het volgende:
Eredivisie blijft gewoon doorgaan.
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Massaal ongeldig stemmen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:09 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Want er is ook een zinnige politieke partij die hier een weerwoord op heeft?
Lijkt me niet. Die gaan stiekem dus nog best goed draaien. Want mensen willen er toch uit.quote:Op maandag 14 december 2020 14:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Schiphol blijft open dus de hordes idioten die op vakantie gaan en het weer terugnemen. Goed bezig.quote:Op maandag 14 december 2020 14:10 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]
Bedankt, dan wacht ik morgen wel af. Desnoods bel ik om te vragen waar ze gaan bezorgen.quote:Op maandag 14 december 2020 13:49 schreef Benny het volgende: [..] Ophaalpunten die wel open blijven. Bijv. tankstations
Juist fijn dat ze nu hard ingrijpen. Dat aanmodderen van de laatste maanden doet gewoon niet voldoende. Beter nu hard ingrijpen. Hopelijk bieden ze wel wat perspectief voor mis januari dan. Zoals dat pakket van tijdje terug rondom theaters ed. Geef mensen een duidelijke datum. Maar dat zal lastig worden.quote:Op maandag 14 december 2020 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus je had winkelend publiek gewoon door laten gaan, in de drukste periode van het jaar, waar het hutje mutje staat, gecombineerd met Kerst en Oud en Nieuw, waar duizenden mensen elkaar ook op zouden zoeken, gewoon, omdat je dat wel een goed idee vind? Oke dan.quote:Op maandag 14 december 2020 14:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja ik had voor de tussenvariant gekozen.
- Middelbare scholen dicht
- Parkeergarages/terreinen dicht
Dan bereik je ongeveer hetzelfde, maar met veel minder economische impact.
Jawel hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 14:10 schreef Landgeld het volgende:
Geen correlatie meer tussen positieve testen en ziekenhuisopnames.
Heb je de app? Daar wordt dat gewoon in weergegevenquote:Op maandag 14 december 2020 14:11 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bedankt, dan wacht ik morgen wel af. Desnoods bel ik om te vragen waar ze gaan bezorgen.
Ja anders wordt de winkel leeg gehaald.quote:Op maandag 14 december 2020 14:11 schreef SoldMayor het volgende:
Als alle winkels dicht gaan mag personeel dan als nog aanwezig blijven in de winkel?
Je moet de log-schaal aanzetten, ziet het er een stuk beter uit.quote:Op maandag 14 december 2020 14:11 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zo goed gaan we ook niet in vergelijking tot buurlanden
Afgelopen zaterdag zeiden Wallinga en van Dissel nog dat ze niet wisten of de cijfers nu hoger zijn door een verandering in testbeleid of daadwerkelijk meer besmettingen. Die duiding is niet ineens uit de lucht komen vallen sinds dat moment.quote:Op maandag 14 december 2020 14:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat is niet onlogisch, want in Maart zagen ze dat de maatregelen veel beter werkten, mensen thuis gingen werken, de winkelstraten niet prop-en-propvol waren, de opnames niet omhoog schoten na een feestweekend (Black Friday), en we Sinterklaas cijfers nog krijgen, Kerst en Oud en Nieuw voor de deur staan, samen met een griepseizoen in januari en februari.
Alleen als je onder een steen hebt geleefd de afgelopen maand komt dit als een verrassing.
Ja het is kut, maar dank vooral ff de figuren die met Black Friday en op zondag lekker een "dagje gingen winkelen" omdat het zo gezellig was.quote:Op maandag 14 december 2020 14:10 schreef byah het volgende:
Ik heb me zelden zo hard genaaid gevoeld als vandaag. Ben al sinds maart niet meer op kantoor geweest, hou me braaf aan de regels en alsnog kom ik weer in de tyfus situatie terecht waarbij je geacht wordt te werken met rondgillende kinderen die ook aandacht willen omdat ze verder ook geen idee hebben wat Corona is.
Die opties hebben ze geprobeerd in september, in oktober en daarna nog een verzwaard pakket in november. Met de feestdagen voor de deur is er geen ruimte meer om extra smaken te proberen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moet je je maar niet aan de regels houdenquote:Op maandag 14 december 2020 14:10 schreef byah het volgende:
Ik heb me zelden zo hard genaaid gevoeld als vandaag. Ben al sinds maart niet meer op kantoor geweest, hou me braaf aan de regels en alsnog kom ik weer in de tyfus situatie terecht waarbij je geacht wordt te werken met rondgillende kinderen die ook aandacht willen omdat ze verder ook geen idee hebben wat Corona is.
Hebben ze in buurlanden ook het testbeleid aangepast sinds 1 december?quote:Op maandag 14 december 2020 14:11 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ja ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op maandag 14 december 2020 14:13 schreef Pvt.Webster het volgende:
En dat de cijfers vandaag ineens naar beneden knallen
Amen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:10 schreef byah het volgende:
Lieg niet. https://www.hartvannederl(...)n-door-black-friday/quote:Op maandag 14 december 2020 14:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag zeiden Wallinga en van Dissel nog dat ze niet wisten of de cijfers nu hoger zijn door een verandering in testbeleid of daadwerkelijk meer besmettingen. Die duiding is niet ineens uit de lucht komen vallen sinds dat moment.
Maargoed, even terug op de rest van je punten: De winkelstraten waren niet prop en propvol.
Dat komt omdat precies 2 weken geleden Black Friday plaats vond.quote:De opnamecijfers zijn vandaag hoger dan ze het afgelopen weekend waren, afgelopen weekend zaten we nog in een plateau.
Ik kijk gewoon naar data, en niet naar je onderbuikgevoel omdat je het zo kut vind. Als je iets kut zou moeten vinden, dan is het dat de teringdomme eigenwijze kut Nederlander het verdomt om gewoon te luisteren en thuis te blijven, ipv een grote smoel op te zetten omdat iets ze niet bevalt.quote:Dan kun je van mening zijn dat ik onder een steen heb geleefd, je kunt ook je gitzwarte bril afzetten.
Niet te vergelijken, ander testbeleid.quote:Op maandag 14 december 2020 14:11 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Boeien wanneer de meerderheid ongeldig stemtquote:Op maandag 14 december 2020 14:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat worden dan dus veel reststemmen voor de grootste partijen, well done!
Die gaat echt niet komen. 12 januari staan ze weer lekker joviaal voor het persgestoelte met de opmerking: "Hou nog even vol"quote:Op maandag 14 december 2020 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Juist fijn dat ze nu hard ingrijpen. Dat aanmodderen van de laatste maanden doet gewoon niet voldoende. Beter nu hard ingrijpen. Hopelijk bieden ze wel wat perspectief voor mis januari dan. Zoals dat pakket van tijdje terug rondom theaters ed. Geef mensen een duidelijke datum. Maar dat zal lastig worden.
Ook de ziekenhuiscijfers lopen op, dus er is wel iets meer aan de hand dan alleen een ander testbeleid.quote:Op maandag 14 december 2020 14:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet te vergelijken, ander testbeleid.
Bagger. Erg teleurstellendquote:Op maandag 14 december 2020 14:10 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]
Waar staat dat sporten ook aan banden gelegd wordt? Tenzij je sport koopjesjagen is.quote:Op maandag 14 december 2020 14:14 schreef _serial_ het volgende:
omdat mijn sport verd**me weer stilgelegd wordt omdat men dat levensgevaarlijk acht, terwijl sport de gezonde motor van de maatschappij is.
Redelijk zullen we maar zeggen...quote:Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
8457 nieuwe positieve testen
184 nieuwe ziekenhuisopnames
36 nieuwe IC-opnames
34 nieuwe overlijdens
Daling genotquote:Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
34 nieuwe overlijdens
Gooi maar open, die horeca. Kan na vandaag wel een stevige borrel gebruiken.quote:Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
De daling is ingezet
Versoepelingen incoming
Bij de NOS zeggen ze dat je enkel nog kan buitensporten.quote:Op maandag 14 december 2020 14:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Waar staat dat sporten ook aan banden gelegd wordt? Tenzij je sport koopjesjagen is.
quote:Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
De daling is ingezet
Versoepelingen incoming
Zo dat is aanzienlijk minder dan gisteren. Mooi!. Nu nog een week of twee volhouden.quote:Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
34 nieuwe overlijdens
De oproep dinsdag dus toch geholpenquote:Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
De daling is ingezet
Versoepelingen incoming
Laat ze eens bekend maken hoeveel mensen ze hebben getest en dus niet alleen het aantal besmettingen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:13 schreef Pvt.Webster het volgende:
En dat de cijfers vandaag ineens naar beneden knallen
Niet dat dat veel zegt trouwens.
Wel boeien want de uitgebrachte stemmen tellen dan gewoon en je naait alleen jezelf daarmee.quote:Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Boeien wanneer de meerderheid ongeldig stemt
Onjuist, heel veel mensen gaan met hun hele gezin de auto in om in een andere stad waar ze vandaan komen om te gaan shoppen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je had winkelend publiek gewoon door laten gaan, in de drukste periode van het jaar, waar het hutje mutje staat, gecombineerd met Kerst en Oud en Nieuw, waar duizenden mensen elkaar ook op zouden zoeken, gewoon, omdat je dat wel een goed idee vind? Oke dan.
Maandag en dinsdag zijn de afgelopen 2 maanden telkens de laagste cijfers van de week. Dat moet hier even bij vermeld worden.quote:Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
34 nieuwe overlijdens
Dat doen ze elke dinsdagquote:Op maandag 14 december 2020 14:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Laat ze eens bekend maken hoeveel mensen ze hebben getest en dus niet alleen het aantal besmettingen.
En of de jeugd nog wel binnen mag blijven sporten.quote:Op maandag 14 december 2020 14:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Bij de NOS zeggen ze dat je enkel nog kan buitensporten.
Ben benieuwd wat ze zeggen over 1 op 1 training
Drukte, maar nog steeds stukken minder druk dan normaal met Black Friday.quote:Op maandag 14 december 2020 14:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lieg niet. https://www.hartvannederl(...)n-door-black-friday/
Goed verhaal, dat is net zo goed jouw onderbuikquote:Dat komt omdat precies 2 weken geleden Black Friday plaats vond.
Fijne manier van discussiëren heb je, laat maar.quote:Ik kijk gewoon naar data, en niet naar je onderbuikgevoel omdat je het zo kut vind. Als je iets kut zou moeten vinden, dan is het dat de teringdomme eigenwijze kut Nederlander het verdomt om gewoon te luisteren en thuis te blijven, ipv een grote smoel op te zetten omdat iets ze niet bevalt.
Haha, ja hoor. Nee, nu krijgen de Belgen de tering. We gaan nu allemaal bij jullie shoppen!quote:Belgische viroloog: kom niet bij ons shoppen
De Belgische viroloog Steven Van Gucht roept Nederlanders of om niet in België te gaan winkelen, nu niet-essentiële winkels in Nederland na vandaag dichtgaan. Tegen persbureau ANP zegt De Gucht: "Verplaats u daar niet voor. Ga naar uw lokale winkel, bestel online."
In België zijn niet-essentiële winkels sinds 1 december weer open, na een wekenlange sluiting. De besmettingscijfers in Vlaanderen lopen nu wel weer langzaam op.
Een paar van de parochies hier in de regio hebben een YouTube-kanaal dat wekelijks - of zelfs vaker - de viering op YouTube zet.quote:
Wordt nog wel gecheckt of dat juist is (want wel heel veel namelijk).quote:
Democratie kan bestaan door draagvlak niet door de stem van de minderheid.quote:Op maandag 14 december 2020 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel boeien want de uitgebrachte stemmen tellen dan gewoon en je naait alleen jezelf daarmee.
Je kan altijd nog vragen of de pastoor op de kinderen wil letten, die zijn altijd open.quote:Op maandag 14 december 2020 13:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, die mogen naar de sportscholen.
quote:Op maandag 14 december 2020 14:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
Kroegen los!
*insert gifje van opgewonden/vrolijke hond*
U vraagt, wij draaien. @Zipportal @3rr0rquote:Op maandag 14 december 2020 14:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
Kroegen los!
17 januari tochquote:Op maandag 14 december 2020 14:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
Kroegen los!
Nee we duwen iedereen nog even verder de put in.quote:Op maandag 14 december 2020 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die opties hebben ze geprobeerd in september, in oktober en daarna nog een verzwaard pakket in november. Met de feestdagen voor de deur is er geen ruimte meer om extra smaken te proberen.
Staat al vast dat de opnamecijfers volledig aan Black Friday te wijten zijn? Klinkt me een beetje voorbarig. Denk dat je dat nooit zo stellig kan beweren.quote:Op maandag 14 december 2020 14:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lieg niet. https://www.hartvannederl(...)n-door-black-friday/
[..]
Dat komt omdat precies 2 weken geleden Black Friday plaats vond.
[..]
Ik kijk gewoon naar data, en niet naar je onderbuikgevoel omdat je het zo kut vind. Als je iets kut zou moeten vinden, dan is het dat de teringdomme eigenwijze kut Nederlander het verdomt om gewoon te luisteren en thuis te blijven, ipv een grote smoel op te zetten omdat iets ze niet bevalt.
Right, de ervaring leert anders.quote:Op maandag 14 december 2020 14:18 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Democratie kan bestaan door draagvlak niet door de stem van de minderheid.
Zie je, daling.quote:Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
34 nieuwe overlijdens
quote:Op maandag 14 december 2020 14:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien. @:zipportal @:3rr0r
[ afbeelding ]
Het klopt. Dat is dan ook het zorgwekkende. Daarom sorteren ze nu zo hard erop voor.quote:Op maandag 14 december 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wordt nog wel gecheckt of dat juist is (want wel heel veel namelijk).
Vorige maandag was dan weer het hoogste van de 7 dagen ervoor.quote:Op maandag 14 december 2020 14:16 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Maandag en dinsdag zijn de afgelopen 2 maanden telkens de laagste cijfers van de week. Dat moet hier even bij vermeld worden.
Dat is toch ook lastig om te concretiseren? Het enige perspectief wat je zou kunnen bieden is dat er versoepelingen komen als de cijfers voldoende laag liggen. Dat is ook wat er de afgelopen maanden is gebeurd. Maar de Nederlanders die schijt hebben nemen toe en dan stijgen ook de cijfers, helaas, waardoor je weer hardere maatregelen moet nemen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die gaat echt niet komen. 12 januari staan ze weer lekker joviaal voor het persgestoelte met de opmerking: "Hou nog even vol"
We krijgen al een maand of 10 geen enkel perspectief, daar gaan ze niet nu ineens mee beginnen.
Bij NICE klopt het in ieder geval dat er een fikse stijging is. Begon vanochtend op 1600, staat nu op 1725.quote:Op maandag 14 december 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wordt nog wel gecheckt of dat juist is (want wel heel veel namelijk).
Vorige week was ook 11,6% toch?quote:Op maandag 14 december 2020 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat hier morgen komt te staan.
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Een reden meer om niet op dat zootje te stemmen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Right, de ervaring leert anders.
Ja, deze is van vorige week.quote:
Dat heet thuiswerkenquote:Op maandag 14 december 2020 14:19 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
moeten die mensen niet werken ofzo...
Goh, dat had ook helemaal niemand zien aankomen natuurlijkquote:Op maandag 14 december 2020 14:20 schreef D_A het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)els-langer-open.html
Maandag is altijd de dag dat er veel opnames zijn. Al weken lang.quote:Op maandag 14 december 2020 14:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij NICE klopt het in ieder geval dat er een fikse stijging is. Begon vanochtend op 1600, staat nu op 1725.
En ja, ik weet dat dit nog geen definitieve cijfers zijn, maar ze geven wel een indicatie. Het zijn niet allemaal mensen met pijn aan hun grote teen die in die cijfers zitten.
Je ziet de bible belt wel terug.quote:
Hahaha was te verwachten, maar wel logisch. Tot middernacht is ook wel ideaal, nog lekker rustig shoppen om 23:30. Zomerse vakantietietoestanden dat iedereen laat nog beetje over straat looptquote:Op maandag 14 december 2020 14:20 schreef D_A het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)els-langer-open.html
Dat is het ook, dat realiseer ik me, maar er wordt al 10 maanden gezegd: "Hou nog even vol". In de tussentijd wordt er telkens gezegd dat mensen zich niet aan de maatregelen houden, maar er wordt ook niet nagedacht over alternatieve situaties. Mensen thuis verder behandelen met monitoring op afstand, meer gebruik maken van de huisartsen, helemaal niets.quote:Op maandag 14 december 2020 14:20 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat is toch ook lastig om te concretiseren? Het enige perspectief wat je zou kunnen bieden is dat er versoepelingen komen als de cijfers voldoende laag liggen. Dat is ook wat er de afgelopen maanden is gebeurd. Maar de Nederlanders die schijt hebben nemen toe en dan stijgen ook de cijfers, helaas, waardoor je weer hardere maatregelen moet nemen.
Even een fototje maken van de kamer die men normaal achter je ziet op zoom, en die instellen als digitale achtergrond.quote:
quote:Op maandag 14 december 2020 14:23 schreef Benny het volgende:
Sommige winkels blijven tot 23.59 uur open "We moeten toch dicht"
Welke alternatieve situaties zouden er dan precies moeten zijn? Meer gebruik maken van huisartsen? Wat?quote:Op maandag 14 december 2020 14:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het ook, dat realiseer ik me, maar er wordt al 10 maanden gezegd: "Hou nog even vol". In de tussentijd wordt er telkens gezegd dat mensen zich niet aan de maatregelen houden, maar er wordt ook niet nagedacht over alternatieve situaties. Mensen thuis verder behandelen met monitoring op afstand, meer gebruik maken van de huisartsen, helemaal niets.
Die had ik gemist, thanksquote:Op maandag 14 december 2020 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, deze is van vorige week.
Ik was benieuwd hoeveel testen de GGD gemeld had, maar ze zijn daarmee gestopt en verwijzen nu naar het dashboard. Die wordt dus morgen ververst.
Owww nou simpel toch? Zouden ze altijd wel zo mogen doen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:04 schreef Benny het volgende:
[..]
Online of bellen. Dan wordt het voor je klaar gelegd
Zou me verbazen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou de lockdown ook eerder kunnen eindigen als de cijfers (sneller dan gedacht) gaan dalen?
Ik denk dat ze nu doorgrijpen en ze echt zo laag mogelijk willen krijgen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou de lockdown ook eerder kunnen eindigen als de cijfers (sneller dan gedacht) gaan dalen?
Man man manquote:Op maandag 14 december 2020 14:23 schreef Benny het volgende:
Sommige winkels blijven tot 23.59 uur open "We moeten toch dicht"
Grappig, precies het volk wat ik in Dubai zou verwachten.quote:Op maandag 14 december 2020 14:25 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Mocht iemand het zich afvragen... Met Jorik gaat alles goed
Dat is echt een lul, ook laatst met jachtseizoen vals spelenquote:Op maandag 14 december 2020 14:25 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Dit soort mensen moet je geen aandacht geven.quote:Op maandag 14 december 2020 14:25 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Dat is wel een meevaller. Echter weet je het maar nooit want het beleid is behoorlijk irrationeel en inconsequent te noemen.quote:
Er was een tijdje terug een artikel dat ze in Amsterdam de huisarts meer wilden betrekken bij de opnames en monitoring erna en dat dat kon helpen. Huisartsen gaven ook aan dat ze meer betrokken wilden worden.quote:Op maandag 14 december 2020 14:24 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Welke alternatieve situaties zouden er dan precies moeten zijn? Meer gebruik maken van huisartsen? Wat?
Gelukkigquote:Op maandag 14 december 2020 14:25 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Vooral als je je fantasie op de vrije loop laat, ja.quote:Op maandag 14 december 2020 14:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Echter weet je het maar nooit want het beleid is behoorlijk irrationeel en inconsequent te noemen.
Ja, en dan? Is de druk op de zorg dan ineens minder?quote:Op maandag 14 december 2020 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er was een tijdje terug een artikel dat ze in Amsterdam de huisarts meer wilden betrekken bij de opnames en monitoring erna en dat dat kon helpen. Huisartsen gaven ook aan dat ze meer betrokken wilden worden.
Even naar de autoriteiten sturen dat hij homo is, kan hij daar blijven.quote:Op maandag 14 december 2020 14:25 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Ja, maar voor nu staat nog steeds Karwei. Dus ik zie morgen wel wat het is geworden.quote:Op maandag 14 december 2020 14:12 schreef Benny het volgende:
[..]
Heb je de app? Daar wordt dat gewoon in weergegeven
Ik hoop toch echt van niet. Dit gaan veel ondernemers niet overleven mocht dit maanden zo dooretteren (wat ik wel verwacht).quote:Op maandag 14 december 2020 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nu doorgrijpen en ze echt zo laag mogelijk willen krijgen.
Nu is te hopen dat het BCO wel verbeterd en dat ze wel doorzetten qua testen. Lage cijfers zijn fijn, maar alleen maar als de BCO ed het daarna weer aan kan.
Tja die gast heeft zat geld. Die boeit het echt niet als andere geen werk meer hebben door die lockdown.quote:Op maandag 14 december 2020 14:25 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Scheelt een boel ziekenhuisbedden en de handen eraan.quote:Op maandag 14 december 2020 14:27 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, en dan? Is de druk op de zorg dan ineens minder?
De Nederlandse Bank denkt dat het juist goed voor de economie is als de besmettingscijfers onder controle zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 14:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt van niet. Dit gaan veel ondernemers niet overleven mocht dit maanden zo dooretteren (wat ik wel verwacht).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
3 gemeentes met 0 besmettingen
6 gemeentes met 1 besmetting
36 gemeentes met 2-5 besmettingen
46 gemeentes met 6-9 besmettingen
De Black Friday gemeentes blijven op een ongeveer vlakke lijn
De besmettingen zitten in de overige gemeentes.
Tot zover de duiding van Black Fridaywegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dan spreid je de druk meer, want patiënten hoeven minder lang in het ziekenhuis te liggen, omdat ze onder monitoring van de huisarts komen. Dat zorgt dus voor meer ruimte op de zorg.quote:Op maandag 14 december 2020 14:27 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, en dan? Is de druk op de zorg dan ineens minder?
Wat een sukkel die Daniël Verlaanquote:Op maandag 14 december 2020 14:25 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Gewoon zelf bakkenquote:Op maandag 14 december 2020 14:29 schreef Benny het volgende:
En de oliebollenkraampjes!
Geen oliebollen dit jaar
Die mogen toch wel?quote:Op maandag 14 december 2020 14:29 schreef Benny het volgende:
Geen oliebollen dit jaar
Gewoon lekker zelf bakken johquote:Op maandag 14 december 2020 14:29 schreef Benny het volgende:
Geen oliebollen dit jaar
Alles wat voedsel verkoopt mag toch open blijven?quote:Op maandag 14 december 2020 14:29 schreef Benny het volgende:
Geen oliebollen dit jaar
Dan heb je het over een andere groep dan de mensen die op de IC's moeten komen te liggen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan spreid je de druk meer, want patiënten hoeven minder lang in het ziekenhuis te liggen, omdat ze onder monitoring van de huisarts komen. Dat zorgt dus voor meer ruimte op de zorg.
Ja want huisartsen hebben niks te doen. Mensen worden niet zomaar opgenomen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan spreid je de druk meer, want patiënten hoeven minder lang in het ziekenhuis te liggen, omdat ze onder monitoring van de huisarts komen. Dat zorgt dus voor meer ruimte op de zorg.
En dat terwijl die juist een maand eerder mochten staan om hun omzetverlies van de kermissen te herstellen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:29 schreef Benny het volgende:
Geen oliebollen dit jaar
Het wordt eigenlijk is tijd dat mensen die ondanks alles baanzekerheid hebben is worden geraakt. Dan juichen ze niet meer hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 14:27 schreef 4-elements het volgende:
Je zal maar ondernemer zijn in deze tijd. Het beleid is inconsequent, niet gebaseerd op enige feiten wat betreft besmettingen in horeca/winkels, etc. Je zal je spaargeld in je eigen zaak hebben gestopt en moeten aanzien hoe de regering dit naar de klote helpt. En dat dit door veel mensen met gejuich wordt ontvangen. Want ja, dit had je als ondernemer moet incalculeren. Bedrijfsrisico...![]()
Wat vaak wordt vergeten: veel winkels/horeca hebben toeleveranciers. Daar verdwijnen ook banen. En dat zorgt weer voor werklozen in landen waar de producten vandaan komen. En die mensen, tja, als er geen geld binnenkomt...
Maar de grootste druk is op dit moment niet op de IC's maar op de reguliere verpleegafdeling, dat is wat Gommers ook al maanden aangeeft.quote:Op maandag 14 december 2020 14:30 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dan heb je het over een andere groep dan de mensen die op de IC's moeten komen te liggen.
Waarom?quote:Op maandag 14 december 2020 14:28 schreef leolinedance het volgende:
De alcoholverkoop moet gewoon beperkt worden tot 18u!
Maar de vraag is, gaan we het ook laag houden? Iedere lockdown die opgeheven is in Europa heeft voor een stijging in het aantal besmettingen gezorgd, en begint het riedeltje weer opnieuw.quote:Op maandag 14 december 2020 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
De Nederlandse Bank denkt dat het juist goed voor de economie is als de besmettingscijfers onder controle zijn.
Kun je wel verwachten hè. Wel met 100 man voor een oliebollenkraam staan maar 's avonds geen vuurwerk mogen afsteken. Gek genoeg zie je het nog gebeuren ookquote:Op maandag 14 december 2020 14:29 schreef Benny het volgende:
Geen oliebollen dit jaar
Maatje van mij met een eigen horecazaak in inmiddels bijna 15 jaar spaargeld kwijt.quote:Op maandag 14 december 2020 14:27 schreef 4-elements het volgende:
Je zal maar ondernemer zijn in deze tijd. Het beleid is inconsequent, niet gebaseerd op enige feiten wat betreft besmettingen in horeca/winkels, etc. Je zal je spaargeld in je eigen zaak hebben gestopt en moeten aanzien hoe de regering dit naar de klote helpt. En dat dit door veel mensen met gejuich wordt ontvangen. Want ja, dit had je als ondernemer moet incalculeren. Bedrijfsrisico...![]()
Wat vaak wordt vergeten: veel winkels/horeca hebben toeleveranciers. Daar verdwijnen ook banen. En dat zorgt weer voor werklozen in landen waar de producten vandaan komen. En die mensen, tja, als er geen geld binnenkomt...
Dit was iets wat huisartsen zelf aangaven dat ze wilden.quote:Op maandag 14 december 2020 14:30 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja want huisartsen hebben niks te doen. Mensen worden niet zomaar opgenomen.
Je kan overwegen een raam open te zetten natuurlijkquote:Op maandag 14 december 2020 14:30 schreef Benny het volgende:
[..]
Dan heb je de rest van het jaar () die stank in huis
Werkt goed dus!quote:Op maandag 14 december 2020 14:31 schreef kol7680 het volgende:
En ja hoor. 1500 minder besmettingen😂
Koren op de molen van de viruswappies.quote:Op maandag 14 december 2020 14:31 schreef kol7680 het volgende:
En ja hoor. 1500 minder besmettingen😂
Drenthe +500% ook echtquote:
Dat bedoel ik. En zo ken ik wel meer voorbeelden.quote:Op maandag 14 december 2020 14:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Maatje van mij met een eigen horecazaak in inmiddels bijna 15 jaar spaargeld kwijt.![]()
Dat is dan toch wel positief om te zien dat het misschien toch iets helpt.quote:Op maandag 14 december 2020 14:30 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De app doet ook wel zijn werk
Wat? Dat is toch ook gewoon afhaal? En viskramen en frietkramen dan? Dit gaat voor ongelooflijke schade zorgen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:29 schreef Benny het volgende:
Geen oliebollen dit jaar
Als dat zo is, enkel mooi. en gaan ze wellicht met de kerst of begin januari weer versoepelen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Wedden dat het de komende dagen al flink daalt.
Dat zegt niet zoveel als hij weinig gespaard heeft, al is de situatie natuurlijk waardeloos.quote:Op maandag 14 december 2020 14:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Maatje van mij met een eigen horecazaak in inmiddels bijna 15 jaar spaargeld kwijt.![]()
Het is dan ook niet waar.quote:Op maandag 14 december 2020 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat? Dat is toch ook gewoon afhaal? En viskramen en frietkramen dan? Dit gaat voor ongelooflijke schade zorgen.
Laten we het hopen, krijg je gelijkquote:Op maandag 14 december 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Wedden dat het de komende dagen al flink daalt.
Ik hoop in 2021 het woord 'Duiding' niet meer te horen trouwens.quote:
Wat een onzinnige uitspraak. Ik heb vrijwel niemand hier en op andere platformen zien "juichen" dat we in een lockdown gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 14:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het wordt eigenlijk is tijd dat mensen die ondanks alles baanzekerheid hebben is worden geraakt. Dan juichen ze niet meer hoor.
Inderdaad. Niemand is blij met maatregelen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat een onzinnige uitspraak. Ik heb vrijwel niemand hier en op andere platformen zien "juichen" dat we in een lockdown gaan.
Er staat echt niemand te juichen dat de (horeca) ondernemers naar de tyfus gaan. Als er iets is wat beter had gemoeten is het een eerdere lockdown die korter duurde, waarbij niet alleen de horeca dicht ging maar alles (zoals nu).quote:Op maandag 14 december 2020 14:27 schreef 4-elements het volgende:
Het Red Team is weer begonnen met duiden. Die zitten misschien wel in een Teams-circlejerk, want eindelijk wordt gedaan wat zij willen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat een onzinnige uitspraak. Ik heb vrijwel niemand hier en op andere platformen zien "juichen" dat we in een lockdown gaan.
Mijn zusje werkt op de IC in een ziekenhuis, schijnbaar zitten er meerdere collega's thuis met burn out achtige klachten.quote:Op maandag 14 december 2020 14:34 schreef fietsie het volgende:
Ziekenhuis opname cijfers kun je overigens pas echt naar waarde schatten als je ook de verzuimcijfers, personele beschikbaarheid en de impact die de beschikbare bedden per ziekenhuis hebben op de reguliere zorg meeneemt.
Korte lockdowns zijn een fabel.quote:Op maandag 14 december 2020 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er staat echt niemand te juichen dat de (horeca) ondernemers naar de tyfus gaan. Als er iets is wat beter had gemoeten is het een eerdere lockdown die korter duurde, waarbij niet alleen de horeca dicht ging maar alles (zoals nu).
Ik zat nog te bedenken of ik iets nodig heb.. maar enige wat echt noodzakelijk is zijn de levensmiddelen en dat blijft gewoon open.quote:Op maandag 14 december 2020 14:35 schreef kol7680 het volgende:
Hier ook rijen bij de Action en de Jumbo al het brood al op enz. Weer hamsteren.
Nee he... gaan we straks weer zo de wereld over?!quote:Op maandag 14 december 2020 14:33 schreef Zipportal het volgende:
Koffieshop in Grunn
[ afbeelding ]
https://www.rtvnoord.nl/
Benieuwd wat er wordt gezegd wanneer dit niet tot het virusvrije walhalla gaat leiden.quote:Op maandag 14 december 2020 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het Red Team is weer begonnen met duiden. Die zitten misschien wel in een Teams-circlejerk, want eindelijk wordt gedaan wat zij willen.
Maurice de Hond, ook in te huren als bedrijfsarts, vindt van niet.quote:Op maandag 14 december 2020 14:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn zusje werkt op de IC in een ziekenhuis, schijnbaar zitten er meerdere collega's thuis met burn out achtige klachten.
Als de overheid structureel te laat ingrijpt wel, ja.quote:Op maandag 14 december 2020 14:36 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Korte lockdowns zijn een fabel.
Dat mensen zich niet aan de maatregelen houden.quote:Op maandag 14 december 2020 14:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Benieuwd wat er wordt gezegd wanneer dit niet tot het virusvrije walhalla gaat leiden.
quote:Op maandag 14 december 2020 14:37 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Neem aan dat ze die bonus dan ook niet krijgen. De "helden"
Daarnaast is dit op geen enkele wijze te vergelijken met maart, door verruiming en enorme vergroting van testbeleid en capaciteit ,en is de situatie over het hele jaar sowieso anders dan vandaag.quote:Op maandag 14 december 2020 14:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Thanks MartinoLekker geduid
quote:Op maandag 14 december 2020 14:37 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Neem aan dat ze die bonus dan ook niet krijgen. De "helden"
Dan stoppen ze gewoon weer met 'duiden', want dan is het 'niet relevant' en meer bullshit.quote:Op maandag 14 december 2020 14:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Benieuwd wat er wordt gezegd wanneer dit niet tot het virusvrije walhalla gaat leiden.
Martino duidt dagelijks hèquote:Op maandag 14 december 2020 14:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik hoop in 2021 het woord 'Duiding' niet meer te horen trouwens.
quote:
Zelfs tattoo-studio's dicht...quote:Detailhandel
De detailhandel is in Duitsland in eerste instantie gesloten van 16 december tot 10 januari. Uitzonderingen op deze sluiting zijn de winkels die in de dagelijkse behoeften voorzien. Dit zijn: supermarkten, markten, ophaal- en bezorgdiensten, slijterijen, reformwinkels, babyspeciaalzaken, apotheken, winkels voor medische artikelen, drogisterijen, opticiens, audiciens voor gehoorapparaten, benzinestations, garagebedrijven, fietsenmakerijen, banken en spaarbanken, postkantoren, stomerijen, wasserijen, dagbladenkiosks, dierspeciaalzaken, kerstboomverkoop en groothandel.
De volgende detailhandelzaken zijn gesloten: contactberoepen zoals kapsalons, schoonheidsspecialisten, massagepraktijken, tattoo-studio's en soortgelijke bedrijven. Medisch noodzakelijke behandelingen zoals fysiotherapie, ergotherapie en logotherapie evenals podotherapie/voetzorg zijn nog steeds mogelijk.
Ja en hij zou stoppen 6 december.quote:
En, was er niet becijferd dat we in maart zo rond de 30.000 per dag zaten op gegeven moment?quote:Op maandag 14 december 2020 14:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daarnaast is dit op geen enkele wijze te vergelijken met maart, door verruiming en enorme vergroting van testbeleid en capaciteit ,en is de situatie over het hele jaar sowieso anders dan vandaag.
Tot zover mijn anti-duiding.
Eigenlijk zouden de verpleegkundigen ook net zo hard de ziekenhuizen moeten uit rennen, als toen het kabinet deed bij de loonsverhoging stemming.quote:
Schiphol dicht.quote:Op maandag 14 december 2020 14:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De luchtvaart sluiten, hoe doe je dat?
Ja, dat mag gewoon.quote:Op maandag 14 december 2020 14:38 schreef Mammietje het volgende:
Hoezo oliebollenkramen niet?
Ik neem aan dat eten afhalen/laten bezorgen nog gewoon mag?
Of heb ik iets gemist?
Een dag geen eiersnijder gehaald, een dag niet geleefdquote:Op maandag 14 december 2020 14:35 schreef descon het volgende:
[..]
Ze verkopen er toch ook levensmiddelen ? Grote kans dat ze essentieel zijn
Daarna een kerk om de vertrekhal en je kan weer vliegen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik werk als staffunctionaris voor een groot ziekenhuis en zie schrijnende situaties; anesthesie personeel van de OK's is al nodig om de IC bedden open te kunnen houden, wat weer gevolgen heeft voor de operaties voor mensen die ook met spoed andere zorg nodig hebben.quote:Op maandag 14 december 2020 14:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn zusje werkt op de IC in een ziekenhuis, schijnbaar zitten er meerdere collega's thuis met burn out achtige klachten.
Dat doen ze al...quote:Op maandag 14 december 2020 14:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden de verpleegkundigen ook net zo hard de ziekenhuizen moeten uit rennen, als toen het kabinet deed bij de loonsverhoging stemming.
Op zich heel simpel, alle landingen en vliegbewegingen stop zetten. Dan kan de Nederlandse overheid zonder enige moeite doen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zoiets ja. Gidsland Duitsland werd ook rap geditcht toen de realiteit toch anders bleek. Zo kun je met alle winden meewaaien. Erkennen dat hier in Europa in deze fase de ellende van nu niet redelijkerwijs te voorkomen is, is er niet bij.quote:Op maandag 14 december 2020 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat mensen zich niet aan de maatregelen houden.
En daarom dus die lockdown. Het zal pittig worden, maar het is simpelweg nodig. Sterkte en succes daar.quote:Op maandag 14 december 2020 14:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik werk als staffunctionaris voor een groot ziekenhuis en zie schrijnende situaties; anesthesie personeel van de OK's is al nodig om de IC bedden open te kunnen houden, wat weer gevolgen heeft voor de operaties voor mensen die ook met spoed andere zorg nodig hebben.
Een aantal misschien, maar niet voltallig.quote:
Met BUK rakettenquote:Op maandag 14 december 2020 14:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |