Hoewel ik het wel met je eens bent gaat dit gewoon niet gebeuren, gezichtsverlies, draagvlak en beeldvermorming.quote:Op zondag 13 december 2020 20:20 schreef trein2000 het volgende: [..] Ik zou dit punt graag breder trekken. Ik heb het idee dat bijvoorbeeld de beperking van sporten ook klein bier is. We moeten dringend eens herijken. Extra maatregelen waar nodig maar zinloze ook gewoon durven opheffen.
Het beste zou zijn als je geen internet meer zou hebben, maar daar ga ik niet overquote:Op zondag 13 december 2020 20:42 schreef Fred het volgende:
[..]
Wat stel je voor dat ik ga doen? Of beter gezegd wat ik niet meer ga doen.
ja, dicht volgens de bron.....quote:
Alsof iedereen thuis kan werken, niet iedereen is een excel slaaf... Daarnaast is dat totaal geen issue als er 1 is die de kinderen net als normaal in de gaten houdt. Maar dat is schijnbaar heel erg ingewikkeld om te begrijpen.quote:Op zondag 13 december 2020 20:44 schreef MoreDakka het volgende:
Er is een verschil tussen duidelijk zijn en er naast zitten. Bij jou is het tweede het geval. Kinderen thuis heeft óók invloed op de productiviteit van eenverdieners. Vooral als die (zoals zou moeten) thuiswerken. Dat snap je toch ook wel mag ik hopen?
Zelfs jij snapt best dat ik puur om de tweeverdieners en de productiviteit (economische waarde) gaat. Bij eenverdieners is die invloed minimaal.quote:Misschien is het handig om dat stokpaardje los te laten bij het maken van andere argumenten.
Is die bron je eerste vinger van je rechterhand of heb je een url?quote:
Een duim is officieel geen vingerquote:Op zondag 13 december 2020 20:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is die bron je eerste vinger van je rechterhand of heb je een url?
Dat belooft niet veel goeds voor de gezondheid van mensen. Het is nu niet het seizoen om buiten te sporten als je dat totaal niet gewend bent.quote:
van iemand die werkt voor de regering.....ze plempen dat niet zomaar op een websitequote:Op zondag 13 december 2020 20:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is die bron je eerste vinger van je rechterhand of heb je een url?
Serieus? Kan op wikipedia daarover niks vindenquote:Op zondag 13 december 2020 20:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een duim is officieel geen vinger
Nou mooi dan.quote:Op zondag 13 december 2020 20:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
van iemand die werkt voor de regering.....ze plempen dat niet zomaar op een website
Schijnt af te hangen van de definitie, zie ik nu.quote:Op zondag 13 december 2020 20:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Serieus? Kan op wikipedia daarover niks vinden
Alsof je een sportclub/ -school nodig hebt om te sporten. Je kunt zelf ook rondjes gaan rennen in het park he?quote:Op zondag 13 december 2020 20:55 schreef phpmystyle het volgende:
Nou mooi dan.
Mag je niet eens meer sporten.
Dat dikkers massaal problemen krijgen door een corona infectie boeit ook helemaal niks meer
Van Van Dissel?quote:Op zondag 13 december 2020 20:55 schreef summer2bird het volgende:
zijn de maatregels al bekend? Want ik kreeg net dit appje doorgestuurd
[..]
Appje laatst op FOK! klopte ook toch?quote:Op zondag 13 december 2020 20:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee mijn moederquote:
Bron dat je niet meer kan sporten? Voorlopig zie ik alleen maatregelen mbt kerst en oud en nieuw.quote:Op zondag 13 december 2020 20:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou mooi dan.
Mag je niet eens meer sporten.
Dat dikkers massaal problemen krijgen door een corona infectie boeit ook helemaal niks meer
Deurbeleid supermarkten is nog nooit landelijk geweest, lijkt me onzin.quote:Op zondag 13 december 2020 20:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Er staat ook niks over zwembaden en dergelijke in dus lijkt me sterk dat ze die overslaanquote:Op zondag 13 december 2020 20:58 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Appje laatst op FOK! klopte ook toch?
Niets over sportscholen?
mijn maat kreeg ook een app ....met ongeveer hetzelfdequote:Op zondag 13 december 2020 20:59 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee mijn moeder
Vandaar mijn vraag, want het leek me onwaarschijnlijk dat de maatregels via Whatsapp lekken
Op zondag 13 december 2020 20:31 schreef Fred het volgende: [..] Zeker, ik heb er dan ook geen moeite mee om in deze situatie mijn gewoonlijke patroon aan te passen voor het welzijn van iemand anders. Ook als dat betekent dat ik maandenlang doordeweeks op mijn slaapkamer zit om te werken en er soms uitkruip om op te fiets te kijken hoe de bouw van mijn nieuwe huis vordert. Ook als ik daarbij mijn sociale contacten moet beperken tot een minimum. [/quote] Jij hebt dan ook geen financiële zorgen, makkelijk praten als je kan kijken hoe de bouw van je nieuwe huis vordert. Heb je wel eens gedacht aan alle schulden die we nu aan het opbouwen zijn en weer moeten terug betalen. Echt, zolang je persoonlijk maar niet geraakt wordt vind je alles prima. Doe normaal.
Weeeeer die moeder van je.quote:Op zondag 13 december 2020 20:59 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee mijn moeder
Vandaar mijn vraag, want het leek me onwaarschijnlijk dat de maatregels via Whatsapp lekken
Straks helemaal geen alcoholverkoop meer. Kunnen ze het meteen verbieden net als het vuurwerk.quote:Op zondag 13 december 2020 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deurbeleid supermarkten is nog nooit landelijk geweest, lijkt me onzin.
Geen alcohol na 18u zou best kunnen, maar lekker micromanagen weer.
Zwembaden en dergelijke zijn in november al de pineut geweest als symboolmaatregel, iedereen die wel eens op dergelijke plekken komt ziet dat het daar gewoon hartstikke goed en strak geregeld is allemaal.quote:Op zondag 13 december 2020 20:59 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Er staat ook niks over zwembaden en dergelijke in dus lijkt me sterk dat ze die overslaan
er zijn nog geen bronnen behalve dat er nu wat informatie lekt via appsquote:Op zondag 13 december 2020 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bron dat je niet meer kan sporten? Voorlopig zie ik alleen maatregelen mbt kerst en oud en nieuw.
Ik gok dat de conclusie is dat ze fantastisch hebben gewerkt en dat ze nu ook buiten verplicht worden.quote:Op zondag 13 december 2020 20:55 schreef summer2bird het volgende:
* Morgen wordt een evaluatierapport over mondkapjes aan het OMT voorgelegd voor een advies.
En in die apps staat niks over sportscholen.quote:Op zondag 13 december 2020 21:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er zijn nog geen bronnen behalve dat er nu wat informatie lekt via apps
Duur staat er ook niet in. Maar kan nog aan gewerkt worden.quote:Op zondag 13 december 2020 20:59 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Er staat ook niks over zwembaden en dergelijke in dus lijkt me sterk dat ze die overslaan
Ik ken deze app niet. Maar het klinkt niet onlogisch gelet op de lekjes her en der.quote:Op zondag 13 december 2020 20:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dus nu ga ik alleen nog naar de super rond 18/18:30 meestal omdat ik geen flesje wijn en kratje bier kan kopen tussen 21:00 en 22:00 zoals ik dat sinds maart 1/2 keer per week deed, moet ik dan dus op nog een drukker moment.quote:Op zondag 13 december 2020 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Geen alcohol na 18u zou best kunnen, maar lekker micromanagen weer.
mijn maat zegt dat zwembaden en sportscholen wel dicht gaan, hoelang en wanneer niet....quote:Op zondag 13 december 2020 21:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En in die apps staat niks over sportscholen.
Tja, en dan haal je 4 kratten bier om 4u 's middags ipv om 7u. Veel verschil maakt 't niet volgens mij. Alsof x aantal kratten bier doorgerekend kan worden naar een aantal besmettingen.quote:Op zondag 13 december 2020 21:03 schreef OProg het volgende:
[..]
Dus nu ga ik alleen nog naar de super rond 18/18:30 meestal omdat ik geen flesje wijn en kratje bier kan kopen tussen 21:00 en 22:00 zoals ik dat sinds maart 1/2 keer per week doe, moet ik dan dus op nog een drukker moment.
Minimaal deze maatregelen dus.quote:Op zondag 13 december 2020 20:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb dat wel eens eerder in persconferenties gehoord. Het kabinet wil dat heel graag.quote:Op zondag 13 december 2020 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Deurbeleid supermarkten is nog nooit landelijk geweest, lijkt me onzin.
Heb ik niet. Maar sommigen beweren dat, klinkt mij ook niet als onaannemelijk.quote:Op zondag 13 december 2020 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bron dat je niet meer kan sporten? Voorlopig zie ik alleen maatregelen mbt kerst en oud en nieuw.
Behalve dat je op een steeds drukker moment naar de supermarkt moet zo. Terwijl iedereen die flink los wil gaan zich echt niet tegen laat houden omdat het tot een bepaalde tijd is.quote:Op zondag 13 december 2020 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, en dan haal je 4 kratten bier om 4u 's middags ipv om 7u. Veel verschil maakt 't niet volgens mij.
Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat het aantal positieve tests daadwerkelijk omlaag gaat.quote:
Niet weer die poppenkast met winkelkarretjes 'ontsmetten' zeg. Dat station is toch hopelijk onderhand wel eens gepasseerd.quote:Op zondag 13 december 2020 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb dat wel eens eerder in persconferenties gehoord. Het kabinet wil dat heel graag.
Als dit waar isquote:* Landelijk: alcohol verkoop is verboden na 18:00.
Gaat om het signaal aldus Hubertquote:Op zondag 13 december 2020 21:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet weer die poppenkast met winkelkarretjes 'ontsmetten' zeg. Dat station is toch hopelijk onderhand wel eens gepasseerd.
Hmmmm.... dat is dus alleen de avond/nacht van 24dec20, die ook in Frankrijk is vrijgesteld van avondklok.quote:Op zondag 13 december 2020 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte heeft zichzelf niet bepaald in een gunstige positie geplaatst door nog geen week geleden te verklaren dat Kerstmis buiten eventuele maatregelen zal vallen.
Als je alle Hema's, Kruidvatten, Blokkers en Primera's gaat sluiten dan wordt het sowieso drukker in de supermarkt.quote:Op zondag 13 december 2020 21:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Behalve dat je op een steeds drukker moment naar de supermarkt moet zo. Terwijl iedereen die flink los wil gaan zich echt niet tegen laat houden omdat het tot een bepaalde tijd is.
Mooi he hoe al die regelgeving netto juist meer nadelen oplevert. Typisch Nederland...quote:Op zondag 13 december 2020 21:03 schreef OProg het volgende:
Dus nu ga ik alleen nog naar de super rond 18/18:30 meestal omdat ik geen flesje wijn en kratje bier kan kopen tussen 21:00 en 22:00 zoals ik dat sinds maart 1/2 keer per week deed, moet ik dan dus op nog een drukker moment.
De mensen die niet thuiswerken hebben vaak niet eens de vrijheid om tussendoor even naar de supermarkt te gaan dus die gaan massaal op zaterdag tussen 9 en 18 uur hun boodschappen doen.quote:Op zondag 13 december 2020 21:03 schreef OProg het volgende:
[..]
Dus nu ga ik alleen nog naar de super rond 18/18:30 meestal omdat ik geen flesje wijn en kratje bier kan kopen tussen 21:00 en 22:00 zoals ik dat sinds maart 1/2 keer per week deed, moet ik dan dus op nog een drukker moment.
Het hongerlijden van mensen elders op deze aardbol is anders is leed dat voor velen minder belangrijk is dan overdadig eten met kerst, je hoort en leest vooral een hoop een geklaag dat kerst anders is dan anders.quote:Op zondag 13 december 2020 20:45 schreef chratnox het volgende:
We hebben het beter dan anderen, maar de delta tussen hoe het vorig jaar ging en hoe het nu gaat is erg groot. De gevolgen daarvan zijn voor veel mensen gewoon groot. Dat er in Jemen hongerige kinderen zijn is vervelend en is iets waar wat aan gedaan wordt en moet worden, maar dat betekent niet dat ander leed minder belangrijk is.
Uiteraard zijn die kinderen het beste af op school, maar ze hebben er ook niets aan als ze niet behandeld kunnen worden aan een gebroken been omdat het ziekenhuis vol ligt met mensen die Corona hebben opgelopen omdat zij naar school zijn geweest.quote:Het gaat niet om je een paar weken thuis moeten vermaken, het gaat erom dat de kinderen die op dit moment in groep 8 zitten lager ingeschaald worden op de middelbare school waardoor ze daar achterstanden oplopen. Om kinderen die psychologische problemen ontwikkelen omdat ze de hele dag thuis zitten en niets kunnen doen. Dat kinderen maanden leerachterstand op hebben gelopen omdat hun ouders de taal niet machtig zijn en ze niet kunnen helpen en ga zo maar door.
Je weet niet eens wat voor huis het is en moet hoeveel mensen ik er in ga wonen.quote:Laat ik je eigen opmerking eens omdraaien. Je nieuwe huis wordt gebouwd zeg je net. Waarom moet je een nieuw huis laten bouwen/nieuwe woning kopen, er zijn zoveel andere mensen die het harder nodig hebben dan jij. Je kunt prima overleven in een 40m2 appartement, want er zijn mensen in het midden-oosten die dat met hele families kunnen.
Dan mag je nog altijd blij zijn dat je in een land woont waarin de medische zorg in staat is om de diagnose kanker te stellen, zodat je de kans hebt om je leven te rekken of nog zoveel mogelijk te doen wat je altijd wilde doen in het leven.quote:Met jouw logica mag iemand die de diagnose kanker krijgt ook niet klagen, want er zijn ergens anders op de wereld mensen die het al eerder gehad hebben en zwaarder hebben.
Jammer dat je het persoonlijk maakt en mij neerzet als een persoon met gebrek aan empathie. Ja, ik kijk misschien anders tegen de wereld aan en ja, ik ben niet bang om dat ook kenbaar te maken. Maar dat wil niet zeggen dat ik iedereen een lang, gelukkig en gezond leven gun.quote:Dat totale gebrek aan empathie is echt zinloos, en eerlijk gezegd een beetje beledigend.
Man man man.quote:Op zondag 13 december 2020 21:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaat om het signaal aldus Hubert
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |