abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196713395
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Breaking, net op journaal.

Aantal gasten op bezoek gaat ook beperkt worden komende weken. Zozo. Geen kerst dus met gasten dit jaar.
Valt me tegen, niet eens een kerstverbod. Dat gaat allemaal weer niks helpen.
  zondag 13 december 2020 @ 20:39:44 #277
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196713402
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 20:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zoveel waarheden in deze post. We accepteren massaal om vitale processen lam te leggen die de hele bevolking raakt maar het isoleren van ouderen/en kwetsbaren is een brug te ver of er worden allerlei apen en beren in gezien. Deze hele toestand richt zo veel meer schade aan dan covid-19 ooit zal en kan aanrichten.
Hopelijk durft een commissie dit na de pandemie dit aan de kaak te stellen. Dat zulks inhumaan beleid nimmer meer mag gebeuren.

Hoekstra zei bij WNL ook dat het niet ''netjes'' is om mensen zolang op te sluiten waardoor je gewoon wanhopig wordt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 13 december 2020 @ 20:40:11 #278
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196713410
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:28 schreef MoreDakka het volgende:
Ik vind het woord 'aanmodderen' ook erg vervelend worden. Het is een soort inhoudsloze slogan geworden.
Dat heb ik met het woord Horeca, kan ik echt niet meer horen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_196713418
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 20:39 schreef Fred het volgende:

[..]

We hebben het allemaal zwaarder dan normaal, maar nog steeds hebben we het beter dan elders op deze wereldbol en dan ben je bij mij aan het verkeerde adres als met de stelling dat het onderwijs niet dicht kan omdat jongeren dan vertraging oplopen in hun school of studie of dat ze zich dan een paar weken thuis moeten vermaken.
Maar je hebt niet door dat die logica van geen kant klopt? Je kunt hetzelfde argument gebruiken om jou je internetverbinding te ontnemen. Je kunt je vast wel op een andere manier vermaken toch?
  zondag 13 december 2020 @ 20:40:51 #280
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196713422
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:35 schreef MoreDakka het volgende:
En dus ga je schoolkinderen daar op af rekenen?
Ze krijgen een wijze levensles dat je soms je eigen belang aan de kant moet zetten voor het welzijn van de maatschappij.
So we just called him Fred
  zondag 13 december 2020 @ 20:41:00 #281
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196713424
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Rutte heeft zichzelf niet bepaald in een gunstige positie geplaatst door nog geen week geleden te verklaren dat Kerstmis buiten eventuele maatregelen zal vallen.
De woorden van Rutte zijn niets waard.
Het enige dat deze man tot een geschikt bestuurder maakt is dat hij enorm wendbaar is, geen hard feelings koestert, en nimmer een eigen visie of mening heeft.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 13 december 2020 @ 20:41:14 #282
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196713432
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 20:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hopelijk durft een commissie die na de pandemie dit aan de kaak te stellen. Dat zulks inhumaan beleid nimmer meer mag gebeuren.

Hoekstra zei bij WNL ook dat het niet ''netjes'' is om mensen zolang op te sluiten waardoor je gewoon wanhopig wordt.
En straks zijn het weer de simpele politieagentjes die de opgekropte frustraties van de burger mogen incasseren terwijl de hoge heren lekker in hun villa aan de champagne zitten te nippen.
  zondag 13 december 2020 @ 20:41:27 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196713437
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:34 schreef MoreDakka het volgende:
Maar dat is helemaal niet zo. Ook de niet-werkende ouder heeft taken en verantwoordelijkheden die er onder lijden als de kinderen thuis blijven.
Zucht... Taken zoals kinderen opvoeden blijven liggen? Daarnaast levert dat geen verlies in geld op voor de staat he?

Het is toch duidelijk wat er staat? Het gaat om economische waarde (productiviteit) en daarom mogen de kinderen niet thuis zitten.

quote:
"Sluiting van scholen heeft op de korte termijn een NADELIG EFFECT OP DE PRODUCTIVITEIT VAN WERKENDE OUDERS"
quote:
Heb je iets tegen tweeverdieners?
Nee, wel tegen de huidige maatschappij die dit steeds meer opdringt.

Volgens mij staat Fok! vol met voorbeelden dat mensen met 1 salaris geen huis kunnen kopen/ huren etc. Plus de belastingdruk die voor een eenverdiener ongeveer zes keer zo hoog is.
pi_196713443
uit betrouwbare bron:

kerstvisite naar max 2
avondklok met oud en nieuw
contactberoepen en niet-essentieele winkels dicht
dierentuinen, pretparken en musea dicht
scholen 1 week langer vakantie
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 13 december 2020 @ 20:41:59 #285
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196713447
quote:

[..]

Ik ben nog steeds tegenstander van verplicht vaccineren en ik hekel inderdaad de ongelijkheid op deze wereldbol die wel als Europeanen mede in stand houden. In andere topics kan je mijn tirades vinden over het vreetfestijn dat vrijdag over een week losbarst versus menig hongerig kind in Jemen.

We hebben het allemaal zwaarder dan normaal, maar nog steeds hebben we het beter dan elders op deze wereldbol en dan ben je bij mij aan het verkeerde adres als met de stelling dat het onderwijs niet dicht kan omdat jongeren dan vertraging oplopen in hun school of studie of dat ze zich dan een paar weken thuis moeten vermaken.
Paar weken? We leven al 9 maanden in deze dystopie, en voorlopig komt er nog geen einde aan. Hoe jij bij enkele weken komt is mij een raadsel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 13 december 2020 @ 20:42:00 #286
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196713448
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:40 schreef MoreDakka het volgende:
Maar je hebt niet door dat die logica van geen kant klopt? Je kunt hetzelfde argument gebruiken om jou je internetverbinding te ontnement. Je kunt je vast wel op een andere manier vermaken toch?
Als dat nodig is in voor de algehele gezondheid van Nederland kan ik prima een paar weken zonder internet leven.
pi_196713449
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 20:40 schreef Fred het volgende:

[..]

Ze krijgen een wijze levensles dat je soms je eigen belang aan de kant moet zetten voor het welzijn van de maatschappij.
Dat doen ze al. Dat doet vrijwel iedereen in Nederland. Waarom doe jij niet wat meer zodat hun toekomst minder aangetast wordt?
pi_196713454
Kerst vieren zonder gasten. Bel iedereen maar af.
  zondag 13 december 2020 @ 20:42:38 #289
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196713462
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 20:34 schreef Fred het volgende:

[..]

Klopt, met mensen die nog steeds ontkennen dat we in een uitzonderlijke situatie zitten en niet willen of kunnen vatten dat we daar zelf debet aan zijn kan ik weinig empathie hebben.
Hooibaal.. ben jij het?
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 13 december 2020 @ 20:42:47 #290
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196713465
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:42 schreef MoreDakka het volgende:
Dat doen ze al. Dat doet vrijwel iedereen in Nederland. Waarom doe jij niet wat meer zodat hun toekomst minder aangetast wordt?
Wat stel je voor dat ik ga doen? Of beter gezegd wat ik niet meer ga doen.
  zondag 13 december 2020 @ 20:43:07 #291
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196713470
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:41 schreef Predator40 het volgende:

Heb je een bron?
Zwembaden niet dicht?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 13 december 2020 @ 20:43:19 #292
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196713477
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 20:42 schreef quirina het volgende:
Kerst vieren zonder gasten. Bel iedereen maar af.
Hier wordt helemaal niemand afgebeld.
  zondag 13 december 2020 @ 20:43:49 #293
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196713483
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
Paar weken? We leven al 9 maanden in deze dystopie, en voorlopig komt er nog geen einde aan. Hoe jij bij enkele weken komt is mij een raadsel.
Dat is toch waar het nu om gaat? De scholen een paar weken sluiten om zo het aantal besmettingen terug te dringen? Geen idee waar jij vandaan haalt dat de scholen tot nader order gesloten zouden moeten worden.
pi_196713490
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 20:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hopelijk durft een commissie die na de pandemie dit aan de kaak te stellen. Dat zulks inhumaan beleid nimmer meer mag gebeuren.

Er moeten ook rechtzaken gaan plaats vinden, een soort tribunaal. Dit kan namelijk echt niet wat hier allemaal aan het gebeuren is.
Het allerergste en meest verdrietige vind ik nog hoeveel mensen dit allemaal pikken en goedkeuren. En zelfs wanhopig schreeuwen om nog meer en nog verdergaande maatregelen. Ook hier in dit topic. Super eng gewoon.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 13 december 2020 @ 20:44:22 #295
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_196713495
Avondklok met Oud & Nieuw wordt ongetwijfeld vuurwerk 8-)
pi_196713507
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zucht... Taken zoals kinderen opvoeden blijven liggen?

Het is toch duidelijk wat er staat? Het gaat om economische waarde en daarom mogen de kinderen niet thuis zitten.

Er is een verschil tussen duidelijk zijn en er naast zitten. Bij jou is het tweede het geval. Kinderen thuis heeft óók invloed op de productiviteit van eenverdieners. Vooral als die (zoals zou moeten) thuiswerken. Dat snap je toch ook wel mag ik hopen?

quote:
Nee, wel tegen de huidige maatschappij die dit steeds meer opdringt.

Misschien is het handig om dat stokpaardje los te laten bij het maken van andere argumenten.
  zondag 13 december 2020 @ 20:45:08 #297
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196713509
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 20:43 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is toch waar het nu om gaat? De scholen een paar weken sluiten om zo het aantal besmettingen terug te dringen? Geen idee waar jij vandaan haalt dat de scholen tot nader order gesloten zouden moeten worden.
Omdat de paar weken voor het tertiaire onderwijs inmiddels al driekwart jaar duurt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196713519
quote:

[..]

Ik ben nog steeds tegenstander van verplicht vaccineren en ik hekel inderdaad de ongelijkheid op deze wereldbol die wel als Europeanen mede in stand houden. In andere topics kan je mijn tirades vinden over het vreetfestijn dat vrijdag over een week losbarst versus menig hongerig kind in Jemen.

Het vervelende is dat je het in je eigen post direct downplayed, waardoor alles wat ik nu zeg al minder waard is.

We hebben het beter dan anderen, maar de delta tussen hoe het vorig jaar ging en hoe het nu gaat is erg groot. De gevolgen daarvan zijn voor veel mensen gewoon groot. Dat er in Jemen hongerige kinderen zijn is vervelend en is iets waar wat aan gedaan wordt en moet worden, maar dat betekent niet dat ander leed minder belangrijk is.

Het gaat niet om je een paar weken thuis moeten vermaken, het gaat erom dat de kinderen die op dit moment in groep 8 zitten lager ingeschaald worden op de middelbare school waardoor ze daar achterstanden oplopen. Om kinderen die psychologische problemen ontwikkelen omdat ze de hele dag thuis zitten en niets kunnen doen. Dat kinderen maanden leerachterstand op hebben gelopen omdat hun ouders de taal niet machtig zijn en ze niet kunnen helpen en ga zo maar door.

Laat ik je eigen opmerking eens omdraaien. Je nieuwe huis wordt gebouwd zeg je net. Waarom moet je een nieuw huis laten bouwen/nieuwe woning kopen, er zijn zoveel andere mensen die het harder nodig hebben dan jij. Je kunt prima overleven in een 40m2 appartement, want er zijn mensen in het midden-oosten die dat met hele families kunnen.

Met jouw logica mag iemand die de diagnose kanker krijgt ook niet klagen, want er zijn ergens anders op de wereld mensen die het al eerder gehad hebben en zwaarder hebben.

Dat totale gebrek aan empathie is echt zinloos, en eerlijk gezegd een beetje beledigend.
  zondag 13 december 2020 @ 20:46:45 #299
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196713540
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:41 schreef Predator40 het volgende:
uit betrouwbare bron:

kerstvisite naar max 2
avondklok met oud en nieuw
contactberoepen en niet-essentieele winkels dicht
scholen 1 week langer vakantie
Sportscholen, zwembaden?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 13 december 2020 @ 20:46:59 #300
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196713544
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb uitgelegd hoe het zit. Als beide ouders werken moet er een van de twee mee stoppen om de kinderen te vermaken, ergo de produktiviteit gaat naar beneden. Als maar een van de ouders werkt blijft de produktiviteit op hetzelfde peil omdat de niet werkende ouder zich druk kan maken om de kinderen. Capice?
Je maakt je schuldig aan een erg oude moraal van normaal dat ik herken.

Vroegûh kon je op één salaris de zaak bedruipen en dat moet nu met 1.5 (of vaak meer). Men vindt dat iedereen deel moet nemen aan de welvaartsbijdrage waarbij wij onze kinderen voor hun welzijn elders moeten gaan onderbrengen.
Mooi systeem is het geworden om getwee tot je 70e door te werken, terwijl je pensioen door allerlei crises tot waardeloos wordt uitgemolken. Veel mensen schijnen niet goed te beseffen dat deze crisis ook financieel betaald moet gaan worden.

Maar goed dit is selectief vergelijken wat wel leuk is met een potje bier in de schuur om daar weer uiterst ontspannen uit te komen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')