Valt me tegen, niet eens een kerstverbod. Dat gaat allemaal weer niks helpen.quote:Op zondag 13 december 2020 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Breaking, net op journaal.
Aantal gasten op bezoek gaat ook beperkt worden komende weken. Zozo. Geen kerst dus met gasten dit jaar.
Hopelijk durft een commissie dit na de pandemie dit aan de kaak te stellen. Dat zulks inhumaan beleid nimmer meer mag gebeuren.quote:Op zondag 13 december 2020 20:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zoveel waarheden in deze post. We accepteren massaal om vitale processen lam te leggen die de hele bevolking raakt maar het isoleren van ouderen/en kwetsbaren is een brug te ver of er worden allerlei apen en beren in gezien. Deze hele toestand richt zo veel meer schade aan dan covid-19 ooit zal en kan aanrichten.
Dat heb ik met het woord Horeca, kan ik echt niet meer horen.quote:Op zondag 13 december 2020 20:28 schreef MoreDakka het volgende:
Ik vind het woord 'aanmodderen' ook erg vervelend worden. Het is een soort inhoudsloze slogan geworden.
Maar je hebt niet door dat die logica van geen kant klopt? Je kunt hetzelfde argument gebruiken om jou je internetverbinding te ontnemen. Je kunt je vast wel op een andere manier vermaken toch?quote:Op zondag 13 december 2020 20:39 schreef Fred het volgende:
[..]
We hebben het allemaal zwaarder dan normaal, maar nog steeds hebben we het beter dan elders op deze wereldbol en dan ben je bij mij aan het verkeerde adres als met de stelling dat het onderwijs niet dicht kan omdat jongeren dan vertraging oplopen in hun school of studie of dat ze zich dan een paar weken thuis moeten vermaken.
Ze krijgen een wijze levensles dat je soms je eigen belang aan de kant moet zetten voor het welzijn van de maatschappij.quote:Op zondag 13 december 2020 20:35 schreef MoreDakka het volgende:
En dus ga je schoolkinderen daar op af rekenen?
De woorden van Rutte zijn niets waard.quote:Op zondag 13 december 2020 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte heeft zichzelf niet bepaald in een gunstige positie geplaatst door nog geen week geleden te verklaren dat Kerstmis buiten eventuele maatregelen zal vallen.
En straks zijn het weer de simpele politieagentjes die de opgekropte frustraties van de burger mogen incasseren terwijl de hoge heren lekker in hun villa aan de champagne zitten te nippen.quote:Op zondag 13 december 2020 20:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk durft een commissie die na de pandemie dit aan de kaak te stellen. Dat zulks inhumaan beleid nimmer meer mag gebeuren.
Hoekstra zei bij WNL ook dat het niet ''netjes'' is om mensen zolang op te sluiten waardoor je gewoon wanhopig wordt.
Zucht... Taken zoals kinderen opvoeden blijven liggen? Daarnaast levert dat geen verlies in geld op voor de staat he?quote:Op zondag 13 december 2020 20:34 schreef MoreDakka het volgende:
Maar dat is helemaal niet zo. Ook de niet-werkende ouder heeft taken en verantwoordelijkheden die er onder lijden als de kinderen thuis blijven.
quote:"Sluiting van scholen heeft op de korte termijn een NADELIG EFFECT OP DE PRODUCTIVITEIT VAN WERKENDE OUDERS"
Nee, wel tegen de huidige maatschappij die dit steeds meer opdringt.quote:Heb je iets tegen tweeverdieners?
Paar weken? We leven al 9 maanden in deze dystopie, en voorlopig komt er nog geen einde aan. Hoe jij bij enkele weken komt is mij een raadsel.quote:Op zondag 13 december 2020 20:39 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds tegenstander van verplicht vaccineren en ik hekel inderdaad de ongelijkheid op deze wereldbol die wel als Europeanen mede in stand houden. In andere topics kan je mijn tirades vinden over het vreetfestijn dat vrijdag over een week losbarst versus menig hongerig kind in Jemen.
We hebben het allemaal zwaarder dan normaal, maar nog steeds hebben we het beter dan elders op deze wereldbol en dan ben je bij mij aan het verkeerde adres als met de stelling dat het onderwijs niet dicht kan omdat jongeren dan vertraging oplopen in hun school of studie of dat ze zich dan een paar weken thuis moeten vermaken.
Als dat nodig is in voor de algehele gezondheid van Nederland kan ik prima een paar weken zonder internet leven.quote:Op zondag 13 december 2020 20:40 schreef MoreDakka het volgende:
Maar je hebt niet door dat die logica van geen kant klopt? Je kunt hetzelfde argument gebruiken om jou je internetverbinding te ontnement. Je kunt je vast wel op een andere manier vermaken toch?
Dat doen ze al. Dat doet vrijwel iedereen in Nederland. Waarom doe jij niet wat meer zodat hun toekomst minder aangetast wordt?quote:Op zondag 13 december 2020 20:40 schreef Fred het volgende:
[..]
Ze krijgen een wijze levensles dat je soms je eigen belang aan de kant moet zetten voor het welzijn van de maatschappij.
Hooibaal.. ben jij het?quote:Op zondag 13 december 2020 20:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Klopt, met mensen die nog steeds ontkennen dat we in een uitzonderlijke situatie zitten en niet willen of kunnen vatten dat we daar zelf debet aan zijn kan ik weinig empathie hebben.
Wat stel je voor dat ik ga doen? Of beter gezegd wat ik niet meer ga doen.quote:Op zondag 13 december 2020 20:42 schreef MoreDakka het volgende:
Dat doen ze al. Dat doet vrijwel iedereen in Nederland. Waarom doe jij niet wat meer zodat hun toekomst minder aangetast wordt?
Heb je een bron?quote:Op zondag 13 december 2020 20:41 schreef Predator40 het volgende:
dierentuinen, pretparken en musea dicht
Hier wordt helemaal niemand afgebeld.quote:Op zondag 13 december 2020 20:42 schreef quirina het volgende:
Kerst vieren zonder gasten. Bel iedereen maar af.
Dat is toch waar het nu om gaat? De scholen een paar weken sluiten om zo het aantal besmettingen terug te dringen? Geen idee waar jij vandaan haalt dat de scholen tot nader order gesloten zouden moeten worden.quote:Op zondag 13 december 2020 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
Paar weken? We leven al 9 maanden in deze dystopie, en voorlopig komt er nog geen einde aan. Hoe jij bij enkele weken komt is mij een raadsel.
Er moeten ook rechtzaken gaan plaats vinden, een soort tribunaal. Dit kan namelijk echt niet wat hier allemaal aan het gebeuren is.quote:Op zondag 13 december 2020 20:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk durft een commissie die na de pandemie dit aan de kaak te stellen. Dat zulks inhumaan beleid nimmer meer mag gebeuren.
Hoekstra zei bij WNL ook dat het niet ''netjes'' is om mensen zolang op te sluiten waardoor je gewoon wanhopig wordt.
Er is een verschil tussen duidelijk zijn en er naast zitten. Bij jou is het tweede het geval. Kinderen thuis heeft óók invloed op de productiviteit van eenverdieners. Vooral als die (zoals zou moeten) thuiswerken. Dat snap je toch ook wel mag ik hopen?quote:Op zondag 13 december 2020 20:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zucht... Taken zoals kinderen opvoeden blijven liggen?
Het is toch duidelijk wat er staat? Het gaat om economische waarde en daarom mogen de kinderen niet thuis zitten.
Misschien is het handig om dat stokpaardje los te laten bij het maken van andere argumenten.quote:Nee, wel tegen de huidige maatschappij die dit steeds meer opdringt.
Omdat de paar weken voor het tertiaire onderwijs inmiddels al driekwart jaar duurt?quote:Op zondag 13 december 2020 20:43 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is toch waar het nu om gaat? De scholen een paar weken sluiten om zo het aantal besmettingen terug te dringen? Geen idee waar jij vandaan haalt dat de scholen tot nader order gesloten zouden moeten worden.
Het vervelende is dat je het in je eigen post direct downplayed, waardoor alles wat ik nu zeg al minder waard is.quote:Op zondag 13 december 2020 20:39 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds tegenstander van verplicht vaccineren en ik hekel inderdaad de ongelijkheid op deze wereldbol die wel als Europeanen mede in stand houden. In andere topics kan je mijn tirades vinden over het vreetfestijn dat vrijdag over een week losbarst versus menig hongerig kind in Jemen.
Sportscholen, zwembaden?quote:Op zondag 13 december 2020 20:41 schreef Predator40 het volgende:
uit betrouwbare bron:
kerstvisite naar max 2
avondklok met oud en nieuw
contactberoepen en niet-essentieele winkels dicht
dierentuinen, pretparken en musea dicht
scholen 1 week langer vakantie
Je maakt je schuldig aan een erg oude moraal van normaal dat ik herken.quote:Op zondag 13 december 2020 20:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb uitgelegd hoe het zit. Als beide ouders werken moet er een van de twee mee stoppen om de kinderen te vermaken, ergo de produktiviteit gaat naar beneden. Als maar een van de ouders werkt blijft de produktiviteit op hetzelfde peil omdat de niet werkende ouder zich druk kan maken om de kinderen. Capice?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |