Je ziet het in dit topic en op andere plekken. Een deel van de bevolking vraagt en smeekt inmiddels om meer maatregelen, om meer repressie. Die maatregelen moeten ook steeds verder gaan om ze tevreden te stellen.quote:Op zondag 13 december 2020 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Probleem is dat de bakens zodanig verzet zijn, dat politici zien dat het nemen van ongekende maatregelen geaccepteerd worden. De volgende keer om zulke maatregelen te nemen is de barriere minder dan dat die was in maart. Dat is het meest schokkende.
Je weet van gekkigheid niet meer wat te verzinnen het?quote:Op zondag 13 december 2020 20:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de volgende dikke griepgolf alle café's en voetbalstadions sluiten is dan ineens een hele normale maatregel geworden.
quote:Op zondag 13 december 2020 20:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de volgende dikke griepgolf alle café's en voetbalstadions sluiten is dan ineens een hele normale maatregel geworden.
Lekker makkelijk zeg, is dat je stijl? Inhoudsloze onzin roepen zonder enige waarde of mogelijkheid tot discussie?quote:
Zeker, ik heb er dan ook geen moeite mee om in deze situatie mijn gewoonlijke patroon aan te passen voor het welzijn van iemand anders.quote:Op zondag 13 december 2020 20:26 schreef chratnox het volgende:
Fijn hè, dat je met je onbeperkte toegang tot het internet kunt klagen dat anderen niet zo moeten klagen omdat ze internet hebben?
Die mensen kunnen wat mij betreft verhuizen naar de Philipijnen. Duterte had tenminste echte maatregelen, iedereen die zich op straat bevindt zonder geldige reden wordt afgeschoten.quote:Op zondag 13 december 2020 20:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je ziet het in dit topic en op andere plekken. Een deel van de bevolking vraagt en smeekt inmiddels om meer maatregelen, om meer repressie. Die maatregelen moeten ook steeds verder gaan.
Exact. Ik snap de impuls wel, de machteloosheid dankzij de oplopende cijfers ondanks alle (al heel erg stevige) maatregelen doet niemand goed.quote:Op zondag 13 december 2020 20:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je ziet het in dit topic en op andere plekken. Een deel van de bevolking vraagt en smeekt inmiddels om meer maatregelen, om meer repressie. Die maatregelen moeten ook steeds verder gaan.
Ik ben hier in dit topic voor beschimpt... nu blijkt het ineens niet zo’n heel slecht idee meer.quote:Op zondag 13 december 2020 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel grappig dat dat werd geroepen, terwijl de hele maatschappij in de meest onmogelijke situatie zit gemanoeuvreerd. Zelfs essentiële processen zoals onderwijs en gezondheidszorg kunnen geen doorgang meer vinden.
Maar het is onmogelijk om ouderen en kwetsbaren te isoleren.
Echt, mijn vertrouwen in de politiek is echt ver te zoeken.
Yep, fysiologisch heeft wmb het weer het voornaamste aandeel. Virussen dansen zich zo lekker ver weg.quote:Op zondag 13 december 2020 20:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar dit is natuurlijk vanaf het allereerste “pakket met maatregelen” een ding. We weten nog steeds niet wat nou wel of niet werkt, als het überhaupt al werkt. We sukkelen er maar een eindje op los en niks lijkt echt iets te doen en in mij ogen begint het er steeds meer op te lijken dat het weer de grootste invloed heeft. Het enige wat we daar tegen kunnen doen is een paar weken echte lockdown en dat wil niemand. Daarnaast weet je ook niet hoe we daar weer uitkomen.
Voorlopig lijkt het meer op aanmodderen tot de lente.
Ik heb uitgelegd hoe het zit. Als beide ouders werken moet er een van de twee mee stoppen om de kinderen te vermaken, ergo de produktiviteit gaat naar beneden. Als maar een van de ouders werkt blijft de produktiviteit op hetzelfde peil omdat de niet werkende ouder zich druk kan maken om de kinderen. Capice?quote:Op zondag 13 december 2020 20:29 schreef MoreDakka het volgende:
Lekker makkelijk zeg, is dat je stijl? Inhoudsloze onzin roepen zonder enige waarde of mogelijkheid tot discussie?
Totaal gebrek aan enige empathie van jou kant dus.quote:Op zondag 13 december 2020 20:31 schreef Fred het volgende:
[..]
Zeker, ik heb er dan ook geen moeite mee om in deze situatie mijn gewoonlijke patroon aan te passen voor het welzijn van iemand anders.
Ook als dat betekent dat ik maandenlang doordeweeks op mijn slaapkamer zit om te werken en er soms uitkruip om op te fiets te kijken hoe de bouw van mijn nieuwe huis vordert. Ook als ik daarbij mijn sociale contacten moet beperken tot een minimum.
We pikken het nu toch ook gewoon?quote:Op zondag 13 december 2020 20:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Je weet van gekkigheid niet meer wat te verzinnen het?
Mag ik zeggen dat ik echt helemaal niets begrijp van jou. Gisteren of eergisteren was je fel tegenstander van directe of indirecte vaccinatieplicht omdat ze dan tweederangsburgers worden, maar tegelijkertijd zet je iedereen die aangeeft het moeilijk te hebben weg op diezelfde manier. Dan geef je de dooddoener: "In Afrika, daar hebben de kindjes 't pas zwaar"quote:Op zondag 13 december 2020 20:31 schreef Fred het volgende:
[..]
Zeker, ik heb er dan ook geen moeite mee om in deze situatie mijn gewoonlijke patroon aan te passen voor het welzijn van iemand anders.
Ook als dat betekent dat ik maandenlang doordeweeks op mijn slaapkamer zit om te werken en er soms uitkruip om op te fiets te kijken hoe de bouw van mijn nieuwe huis vordert. Ook als ik daarbij mijn sociale contacten moet beperken tot een minimum.
Klopt, met mensen die nog steeds ontkennen dat we in een uitzonderlijke situatie zitten en niet willen of kunnen vatten dat we daar zelf debet aan zijn kan ik weinig empathie hebben.quote:Op zondag 13 december 2020 20:32 schreef MoreDakka het volgende:
Totaal gebrek aan enige empathie van jou kant dus.
Maar dat is helemaal niet zo. Ook de niet-werkende ouder heeft taken en verantwoordelijkheden die er onder lijden als de kinderen thuis blijven.quote:Op zondag 13 december 2020 20:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb uitgelegd hoe het zit. Als beide ouders werken moet er een van de twee mee stoppen om de kinderen te vermaken, ergo de produktiviteit gaat naar beneden. Als maar een van de ouders werkt blijft de produktiviteit op hetzelfde peil omdat de niet werkende ouder zich druk kan maken om de kinderen. Capice?
Probleem is nog eerder de avondklok. Want die valt nl. wel te handhaven. Dat wordt dan makkelijk op bezoek gaan, maar je komt er niet meer weg.quote:Op zondag 13 december 2020 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Breaking, net op journaal.
Aantal gasten op bezoek gaat ook beperkt worden komende weken. Zozo. Geen kerst dus met gasten dit jaar.
Correctie.quote:Op zondag 13 december 2020 20:23 schreef Fred het volgende:
[..]
De democratisch verkozen leider van dit land.
Ik wel.quote:Op zondag 13 december 2020 20:31 schreef Fred het volgende:
[..]
En dus ga je schoolkinderen daar op af rekenen?quote:Op zondag 13 december 2020 20:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Klopt, met mensen die nog steeds ontkennen dat we in een uitzonderlijke situatie zitten en niet willen of kunnen vatten dat we daar zelf debet aan zijn kan ik weinig empathie hebben.
Mensen die pro lockdown zijn en geen vaccin willen zouden sowieso als dit over is nog een jaartje in hun huis moeten worden opgesloten. Dan komt er maandelijks iemand langs die dan nog even zegt ''nog even volhouden''.quote:Op zondag 13 december 2020 20:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik echt helemaal niets begrijp van jou. Gisteren of eergisteren was je fel tegenstander van directe of indirecte vaccinatieplicht omdat ze dan tweederangsburgers worden, maar tegelijkertijd zet je iedereen die aangeeft het moeilijk te hebben weg op diezelfde manier. Dan geef je de dooddoener: "In Afrika, daar hebben de kindjes 't pas zwaar"
Ik kan die tegenstellingen echt niet met elkaar rijmen. Waarom mogen zij 't niet zwaar hebben en dat aangeven?
Zoveel waarheden in deze post. We accepteren massaal om vitale processen lam te leggen die de hele bevolking raakt maar het isoleren van ouderen/en kwetsbaren is een brug te ver of er worden allerlei apen en beren in gezien. Deze hele toestand richt zo veel meer schade aan dan covid-19 ooit zal en kan aanrichten.quote:Op zondag 13 december 2020 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel grappig dat dat werd geroepen, terwijl de hele maatschappij in de meest onmogelijke situatie zit gemanoeuvreerd. Zelfs essentiële processen zoals onderwijs en gezondheidszorg kunnen geen doorgang meer vinden.
Maar het is onmogelijk om ouderen en kwetsbaren te isoleren.
Echt, mijn vertrouwen in de politiek is echt ver te zoeken.
Als Ferd in z'n been geschoten wordt geeft hij geen kik. Sommige mensen hebben niet eens benen zegt hij dan, dát is pas erg. Als hij op z'n 40e compleet verlamd raakt is dat geen probleem, sommige mensen gaan namelijk al dood voor hun 30e.quote:Op zondag 13 december 2020 20:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik echt helemaal niets begrijp van jou. Gisteren of eergisteren was je fel tegenstander van directe of indirecte vaccinatieplicht omdat ze dan tweederangsburgers worden, maar tegelijkertijd zet je iedereen die aangeeft het moeilijk te hebben weg op diezelfde manier. Dan geef je de dooddoener: "In Afrika, daar hebben de kindjes 't pas zwaar"
Ik kan die tegenstellingen echt niet met elkaar rijmen. Waarom mogen zij 't niet zwaar hebben en dat aangeven?
Rutte heeft zichzelf niet bepaald in een gunstige positie geplaatst door nog geen week geleden te verklaren dat Kerstmis buiten eventuele maatregelen zal vallen.quote:Op zondag 13 december 2020 20:34 schreef HPoi het volgende:
[..]
Probleem is nog eerder de avondklok. Want die valt nl. wel te handhaven. Dat wordt dan makkelijk op bezoek gaan, maar je komt er niet meer weg.
Bovendien gaat dit rellen opleveren omdat er toch overtredingen zullen zijn van de avondklok. Al helemaal als ze die ook instellen met oud en nieuw.
Dat is gewoon een kwestie van logisch nadenken. Je ziet toch zelf ook wel hoe druk het nu bijvoorbeeld weer is in de grote steden.quote:Op zondag 13 december 2020 18:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom dat jij niet aantoont dat Nederland op dit moment minstens 2,5 keer zoveel coronabesmettingen heeft dan Duitsland als gevolg van de verschillen in bevolkingsdichtheid. Daarom is het een drogreden.
Ik ben nog steeds tegenstander van verplicht vaccineren en ik hekel inderdaad de ongelijkheid op deze wereldbol die wel als Europeanen mede in stand houden. In andere topics kan je mijn tirades vinden over het vreetfestijn dat vrijdag over een week losbarst versus menig hongerig kind in Jemen.quote:Op zondag 13 december 2020 20:33 schreef chratnox het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |