abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196713055
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tja. We zitten zo langzamerhand ook in de situatie waar we maatregel op maatregel stapelen die ook als totaalpakket onvoldoende effect hebben, zonder dat we weten welke sluiting nu welk effect heeft. Dus dan is het enige dat je kan doen alle maatregelen intact houden totdat de cijfers weer onder het gewenste niveau zijn. Daarom ben ik ook zo bang dat we na de kerstvakantie de scholen gaan sluiten en dat ze voor Pasen niet meer open gaan 'omdat de cijfers daartoe geen aanleiding geven'.
Ik zou dit punt graag breder trekken. Ik heb het idee dat bijvoorbeeld de beperking van sporten ook klein bier is.

We moeten dringend eens herijken. Extra maatregelen waar nodig maar zinloze ook gewoon durven opheffen.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 20:20:27 #227
236264 crew  capricia
pi_196713060
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 20:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Lijkt me een topidee, als dat 8 maanden geleden ingezet was.

Als je die overeenstemming en alles nog moet gaan regelen gaan we voorlopig nog niet vaccineren.

Of is uitrollen in die geval de prikken tot aan de heel erg land/regiospecifieke priklocatie/prikker brengen?
Het is een idee van 6 maanden geleden. De vraag bij de laatste EUCO was wie er hulp nodig had.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196713068
Moet ik morgen drank inslaan?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196713077
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:58 schreef TheVulture het volgende:
Denk wel dat er meteen een einddatum genoemd gaat worden om perspectief te bieden :Y
10 januari, gelijk aan Duitsland lijkt me.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 13 december 2020 @ 20:22:00 #230
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196713090
Wie is gaat er morgen druk om een kerstboom & andere toebehoren te kopen ?
Kan ik FF de drukte inschatten want ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het ineenstorten van ons systeem.

Hier (al)lang, WC papier tot 2030 met ingepakte eiersnijders een fust bier overgenomen. Nu alleen nog FF de dvd the Sound of Music op halen en voor mijzelf Debbie does Dallas als klassieker scoren.
Als je ballen maar goed zitten in de boom zitten. Afgelopen week de kapper al verblijd dus tot zeg mid januari moet het goed komen.

Het is wel dystopisch aan het worden. -O-
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 13 december 2020 @ 20:22:08 #231
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196713094
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zou dit punt graag breder trekken. Ik heb het idee dat bijvoorbeeld de beperking van sporten ook klein bier is.

We moeten dringend eens herijken. Extra maatregelen waar nodig maar zinloze ook gewoon durven opheffen.
Alles helpt, ga daar maar van uit. We weten niet exact in welke mate, maar elke maatregelen dat ervoor zorgt dat mensen minder reizen en contact hebben draagt eraan bij dat er minder besmettingen plaatsvinden, zo werkt statistiek. Loslaten betekent meer druk, en dat willen ze niet. Dus blijven deze regels.

De enige weg hieruit is door groepen die vatbaar zijn voor dit virus te isoleren, maar dat wil men niet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_196713095
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:05 schreef kol7680 het volgende:
Breaking, net op journaal.

Aantal gasten op bezoek gaat ook beperkt worden komende weken. Zozo. Geen kerst dus met gasten dit jaar.
Waarom bepaalt Rutte dit eigenlijk voor mij? Wie denkt hij wel niet dat hij is.
  zondag 13 december 2020 @ 20:22:46 #233
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196713108
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:11 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, ik weet het. Of, in het geval van dichte mbo's, hogescholen en universiteiten, gewoon een jaar. Maar daar moet de jeugd van tegenwoordig maar tegen kunnen, toch?
Ze zijn zo zielig... Elke dag kunnen slapen in een waterdicht huis, vaak in je eigen bed, in je eigen kamer. De luxe hebben om je tot ver na je 25e te laten onderwijzen. Meerdere maaltijden per dag tot je beschikking hebben, over straat kunnen lopen zonder je bang hoeven te zijn dat je wordt neergeschoten. Vrijwel 100% garantie dat je huis er nog staat als je terug komt van school of werk. Onbeperkte toegang tot het internet, spelconsoles en gamecomputers in overvloed. Ja, de jeugd in Nederland gaat het zwaar krijgen als ze door Covid een paar weekjes zichzelf moeten vermaken.
So we just called him Fred
pi_196713124
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

10 januari, gelijk aan Duitsland lijkt me.
Gaat uiteindelijk verlengd worden tot 10 april ofzo.
  zondag 13 december 2020 @ 20:23:41 #235
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196713127
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 20:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom bepaalt Rutte dit eigenlijk voor mij? Wie denkt hij wel niet dat hij is.
De democratisch verkozen leider van dit land.
pi_196713132
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat aanmoderren tot de lente inderdaad, en ik ben bang dat na de zomer de vaccins nog niet ver genoeg zijn, waardoor we dan weer gaan aanmodderen.

Het kabinet heeft gekozen voor een aanpak dat een mensenleven boven alles gaat, en dat siert ze aan de ene kant. Maar ze lijken te zijn vergeten dat het ene mensenleven redden kan betekenen dat een ander mensenleven niet gered kan worden, de balans lijkt zoek te zijn.

En nee, ik bedoel absoluut niet te zeggen dat we mensen maar dood moeten laten gaan, of met de maatregelen moeten stoppen. Het lijkt alleen zo te zijn dat het kabinet inmiddels zo diep in die 'koste wat kost moeten we dit voorkomen' tunnel zitten, dat ze het zelf ook niet meer weten.
Ik vind dit toch verwijtbare feiten. Het is niet dat we dit vooraf niet aan zagen komen. Het crisisteam en het kabinet hebben van meet af aan achter de feiten aangelopen en beschuldigend naar de burger gewezen. Nou het spijt me zeer dat we mensen zijn, een eigen mening hebben, eerst naar onze eigen behoefte kijken alvorens we naar anderen omkijken.

A
  zondag 13 december 2020 @ 20:23:59 #237
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196713135
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat aanmoderren tot de lente inderdaad, en ik ben bang dat na de zomer de vaccins nog niet ver genoeg zijn, waardoor we dan weer gaan aanmodderen.

Het kabinet heeft gekozen voor een aanpak dat een mensenleven boven alles gaat, en dat siert ze aan de ene kant. Maar ze lijken te zijn vergeten dat het ene mensenleven redden kan betekenen dat een ander mensenleven niet gered kan worden, de balans lijkt zoek te zijn.

En nee, ik bedoel absoluut niet te zeggen dat we mensen maar dood moeten laten gaan, of met de maatregelen moeten stoppen. Het lijkt alleen zo te zijn dat het kabinet inmiddels zo diep in die 'koste wat kost moeten we dit voorkomen' tunnel zitten, dat ze het zelf ook niet meer weten.
De maatregelen die we nu nemen kosten op termijn levensjaren, en een heleboel ook. Maar alleen al de discussie aanzwengelen dat we de balans tussen gezondheidswinst nu en gezondheidswinst op termijn uit het oog aan het verliezen zijn, komt je in de regel op pek en veren te staan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 13 december 2020 @ 20:24:05 #238
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196713138
quote:
10s.gif Op zondag 13 december 2020 20:22 schreef Vallon het volgende:
Wie is gaat er morgen druk om een kerstboom & andere toebehoren te kopen ?
Kan ik FF de drukte inschatten want ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het ineenstorten van ons systeem.

Hier (al)lang, WC papier tot 2030 met ingepakte eiersnijders een fust bier overgenomen. Nu alleen nog FF de dvd the Sound of Music op halen en voor mijzelf Debbie does Dallas als klassieker scoren.
Als je ballen maar goed zitten in de boom zitten. Afgelopen week de kapper al verblijd dus tot zeg mid januari moet het goed komen.

Het is wel dystopisch aan het worden. -O-
Probleem is dat de bakens zodanig verzet zijn, dat politici zien dat het nemen van ongekende maatregelen geaccepteerd worden. De volgende keer om zulke maatregelen te nemen is de barriere minder dan dat die was in maart. Dat is het meest schokkende.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 13 december 2020 @ 20:25:08 #239
346939 Janneke141
pi_196713159
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 20:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Probleem is dat de bakens zodanig verzet zijn, dat politici zien dat het nemen van ongekende maatregelen geaccepteerd worden. De volgende keer om zulke maatregelen te nemen is de barriere minder dan dat die was in maart. Dat is het meest schokkende.
In de volgende dikke griepgolf alle café's en voetbalstadions sluiten is dan ineens een hele normale maatregel geworden.
  zondag 13 december 2020 @ 20:25:42 #240
346939 Janneke141
pi_196713170
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 20:22 schreef Fred het volgende:

[..]

Ze zijn zo zielig... Elke dag kunnen slapen in een waterdicht huis, vaak in je eigen bed, in je eigen kamer. De luxe hebben om je tot ver na je 25e te laten onderwijzen. Meerdere maaltijden per dag tot je beschikking hebben, over straat kunnen lopen zonder je bang hoeven te zijn dat je wordt neergeschoten. Vrijwel 100% garantie dat je huis er nog staat als je terug komt van school of werk. Onbeperkte toegang tot het internet, spelconsoles en gamecomputers in overvloed. Ja, de jeugd in Nederland gaat het zwaar krijgen als ze door Covid een paar weekjes zichzelf moeten vermaken.
Misschien kun je ook nog even wat WOII-vergelijkingen maken.
  zondag 13 december 2020 @ 20:26:28 #241
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196713184
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In de volgende dikke griepgolf alle café's en voetbalstadions sluiten is dan ineens een hele normale maatregel geworden.
Ja dat ook. En het geeft een mens het gevoel om belangrijk te zijn. Niet zozeer om de economie te beschadigen, maar je staat in het midden van de belangstelling, je mag de levens van vele miljoenen mensen beheersen en managen. En dat alles kun je wegzetten onder de noemer solidariteit.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_196713188
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 20:13 schreef capricia het volgende:
[
[..]

Dat is wel het idee van de EUCO van afgelopen dagen. Dat we het gezamenlijk uitrollen (zodra de EMA het goedkeurt). En dat we elkaar als EU helpen waar nodig.
(Ben ook mod van Pol. Ik volg de EU)
Dan weet je ook dat de EU nogal eens aan wensdenken doet ;) ze gaan er niet over
zie email 27 oktober
pi_196713190
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 20:22 schreef Fred het volgende:

[..]

Fijn hè, dat je met je onbeperkte toegang tot het internet kunt klagen dat anderen niet zo moeten klagen omdat ze internet hebben?
pi_196713199
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 17:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als er maar 1 ouder werkt hoef je je niet druk te maken of je kind(eren) nou wel of niet naar school kunnen.
Dat is niet waar.
  zondag 13 december 2020 @ 20:27:41 #245
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196713207
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:25 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien kun je ook nog even wat WOII-vergelijkingen maken.
Dat laat ik graag aan een boomer over.

Maar ik kan je wel zeggen dat ook binnen ons eigen koninkrijk tienduizenden jongeren zijn die met liefde voor de komende 4 weken zouden ruilen met een jongere in Nederland mét lockdown.
  zondag 13 december 2020 @ 20:27:58 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196713212
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 20:22 schreef phpmystyle het volgende:

De enige weg hieruit is door groepen die vatbaar zijn voor dit virus te isoleren, maar dat wil men niet.
Sterker nog, vanaf het begin is geroepen dat het onmogelijk was. Als we dat idee in maart bij de hoorns hadden gevat, hadden we er nu iets mee kunnen doen. Nu lopen we wéér achter de feiten aan.
pi_196713224
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 20:23 schreef Fred het volgende:

[..]

De democratisch verkozen leider van dit land.
Ik heb nooit op die malloot gestemd en de mensen die wel op hem stemmen vind ik echt onbegrijpelijk. Die kerel heeft helemaal niks te maken wie ik in mijn huis uitnodig en hoeveel.
pi_196713229
Ik vind het woord 'aanmodderen' ook erg vervelend worden. Het is een soort inhoudsloze slogan geworden.
  zondag 13 december 2020 @ 20:29:38 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196713240
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 20:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Sterker nog, vanaf het begin is geroepen dat het onmogelijk was. Als we dat idee in maart bij de hoorns hadden gevat, hadden we er nu iets mee kunnen doen. Nu lopen we wéér achter de feiten aan.
Wel grappig dat dat werd geroepen, terwijl de hele maatschappij in de meest onmogelijke situatie zit gemanoeuvreerd. Zelfs essentiële processen zoals onderwijs en gezondheidszorg kunnen geen doorgang meer vinden.

Maar het is onmogelijk om ouderen en kwetsbaren te isoleren.

Echt, mijn vertrouwen in de politiek is echt ver te zoeken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')