kloptquote:Op zondag 13 december 2020 17:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja en die gebruik je iedere keer.
En tussendoor snuit je je neus erin.
Ik meen me te herinneren dat dit ook gewoon gezegd werd hoor. Wat een heisa van die vent ookquote:Op zondag 13 december 2020 17:36 schreef Gretzl het volgende:
Hoe ironisch, het kabinet Rutte III schoot zichzelf in de vingers door de scholen niet (eerder) te sluiten (want nu ligt de R alweer weken boven de 1, met dank aan de ongecontroleerde verspreiding in het onderwijs). Men beweerde de hele tijd in de media dat de scholen absoluut niet dicht konden omdat kinderen dan een leerachterstand zouden oplopen, maar de werkelijke reden blijft het nadelige effect op de productiviteit van werkende ouders te zijn. Man man man![]()
[ twitter ]
Hoe gaat het in Duitsland eigenlijk?quote:Op zondag 13 december 2020 17:36 schreef Gretzl het volgende:
Hoe ironisch, het kabinet Rutte III schoot zichzelf in de vingers door de scholen niet (eerder) te sluiten (want nu ligt de R alweer weken boven de 1, met dank aan de ongecontroleerde verspreiding in het onderwijs). Men beweerde de hele tijd in de media dat de scholen absoluut niet dicht konden omdat kinderen dan een leerachterstand zouden oplopen, maar de werkelijke reden blijft het nadelige effect op de productiviteit van werkende ouders te zijn. Man man man![]()
[ twitter ]
De tweeverdienersmaatschappij tot in de dood!quote:Sluiting van scholen heeft op de korte termijn een nadelig effect op de productiviteit van werkende ouders.
Je zou jezelf rot moeten schamen om deze opmerking.quote:Op zondag 13 december 2020 17:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En echt vies dik. Gaat het over een gezonde levensstijl en dan zit Bruls aan tafel met z'n 150 kilogram.
Wat?quote:Op zondag 13 december 2020 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
De tweeverdienersmaatschappij tot in de dood!
Zo zetten ze graag dingen weg. Een van de redenen waarom ik allerlei "nieuws" rondom COVID niet meer volg.quote:Op zondag 13 december 2020 17:38 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat dit ook gewoon gezegd werd hoor. Wat een heisa van die vent ook
Ook hier weer welkom tot het nieuwe normaal.quote:Op zondag 13 december 2020 17:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zou jezelf rot moeten schamen om deze opmerking.
Mijn vader was ook zo iemand, 'viesdik' met z'n 150 kg (en later zelfs meer). Een ontzettend lieve, hardwerkende man die actief deelnam aan het vrijwilligersleven en dan door een opgeschoten puber nageschreeuwd werd op straat. Ik liep naast hem, zag het aan en trok zo mijn eigen conclusies over wie nu het grootste probleem had.
Is ook zo. Dat soort lui gaan er gewoon vanuit dat we dat soort dingen vergeten.quote:Op zondag 13 december 2020 17:38 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat dit ook gewoon gezegd werd hoor. Wat een heisa van die vent ook
Als er maar 1 ouder werkt hoef je je niet druk te maken of je kind(eren) nou wel of niet naar school kunnen. Dit is een issue bij de tweeverdieners.quote:
Dit soort onzin hoort hier niet thuis.quote:Op zondag 13 december 2020 17:45 schreef mir1986 het volgende:
Grappig trouwens dat ab osterhaus en van dissel even miljoenen verdienen met het vaccin
Lees de berichten in #1148 terugquote:Op zondag 13 december 2020 17:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoe gaat het in Duitsland eigenlijk?
Je had de hele post gewoon kunnen quoten.quote:Op zondag 13 december 2020 17:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit soort onzin hoort hier niet thuis.
Hier stopte ik met lezen.quote:Op zondag 13 december 2020 17:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je had de hele post gewoon kunnen quoten.
Nee maar ik kan het wel raden. Duitsland grijpt nu in dus Nederland had het al veel eerder moeten doen?quote:
Van Dissel behoort anders wel ineens tot de invloedrijkste Nederlanders. De machtswellusteling!quote:Op zondag 13 december 2020 17:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit soort onzin hoort hier niet thuis.
Het is hoe dan ook een grote drogreden. Zicht op verbetering is er pas voor alle Nederlanders als het aantal nieuwe besmettingen meerdere keren halveert. Dit gaat beter met een lockdown-sprint dan maandenlang aanmodderen, want er mensen hebben nog steeds veel te veel onnodige bewegingen en contacten om de R voldoende te reduceren. En in de scholen gelden er nauwelijks regels: kinderen hoeven onderling zich niet aan de afstand te houden en mogen het grootste deel van de tijd hun mond-neusmasker afzetten. Bovendien adviseert de GGD om scholen koste wat koste open te houden, zelfs als er een enorme lokale brandhaard is.quote:Op zondag 13 december 2020 17:38 schreef wpor het volgende:
[..]
Ach, alsof Bruls mijn comment leest. Natuurlijk schreeuw je mensen niet na. En bovendien heb je dat nog altijd zelf in de hand. Hoe moeilijk is het om gezond (en minder) te eten en te sporten. Mensen eten gewoon veel te veel. Tienduizenden jaren leefden mensen met weinig eten, daar is ons lichaam evolutionair gewoon op gebouwd.quote:Op zondag 13 december 2020 17:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn vader was ook zo iemand, 'viesdik' met z'n 150 kg (en later zelfs meer). Een ontzettend lieve, hardwerkende man die actief deelnam aan het vrijwilligersleven en dan door een opgeschoten puber nageschreeuwd werd op straat. Ik liep naast hem, zag het aan en trok zo mijn eigen conclusies over wie nu het grootste probleem had.
In Nederland is de situatie nu 2,5 keer zo erg. Dus Duitsland loopt nog altijd ruim een verdubbeling op ons achter, meerdere weken.quote:Op zondag 13 december 2020 17:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee maar ik kan het wel raden. Duitsland grijpt nu in dus Nederland had het al veel eerder moeten doen?
Bruls heeft wel degelijk een probleem met eten. Hij moet het allemaal zelf weten, maar in een voorbeeldfunctie mag je best op de gezondheid letten.quote:Op zondag 13 december 2020 17:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het onderwijs heeft maar een gering effect op het aantal besmettingen.quote:Op zondag 13 december 2020 17:36 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Totale onzinquote:Op zondag 13 december 2020 17:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In Nederland is de situatie nu 2,5 keer zo erg. Dus Duitsland loopt nog altijd ruim een verdubbeling op ons achter, meerdere weken.
Het is in heel Europa kut. Punt.quote:Op zondag 13 december 2020 17:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In Nederland is de situatie nu 2,5 keer zo erg. Dus Duitsland loopt nog altijd ruim een verdubbeling op ons achter, meerdere weken.
Nederland was inderdaad beter al weken eerder in totale lockdown gegaan. Half/eind oktober was daar een uitstekend moment voor geweest.
AB osterhaus heeft 5,6 miljoen verdiend. Staat open en bloot op normale websites. Maar goed, jullie geloven nog in het goede van de overheid. Ik zie vooral alle pijn bij alle Nederlanders die hun baan kwijt geraakt zijn, hun huur/hypotheek niet meer kunnen betalen en de grote economische depressie die eraan gaat komen.quote:Op zondag 13 december 2020 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Van Dissel behoort anders wel ineens tot de invloedrijkste Nederlanders. De machtswellusteling!
Jaloers.quote:Op zondag 13 december 2020 17:55 schreef mir1986 het volgende:
[..]
AB osterhaus heeft 5,6 miljoen verdiend. Staat open en bloot op normale websites. Maar goed, jullie geloven nog in het goede van de overheid. Ik zie vooral alle pijn bij alle Nederlanders die hun baan kwijt geraakt zijn, hun huur/hypotheek niet meer kunnen betalen en de grote economische depressie die eraan gaat komen.
Dat jij het er niet mee eens bent betekent niet meteen dat het een drogreden is.quote:Op zondag 13 december 2020 17:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook een grote drogreden. Zicht op verbetering is er pas voor alle Nederlanders als het aantal nieuwe besmettingen meerdere keren halveert. Dit gaat beter met een lockdown-sprint dan maandenlang aanmodderen, want er mensen hebben nog steeds veel te veel onnodige bewegingen en contacten om de R voldoende te reduceren. En in de scholen gelden er nauwelijks regels: kinderen hoeven onderling zich niet aan de afstand te houden en mogen het grootste deel van de tijd hun mond-neusmasker afzetten. Bovendien adviseert de GGD om scholen koste wat koste open te houden, zelfs als er een enorme lokale brandhaard is.
Nee, de verschillen zijn nog steeds behoorlijk groot. Zie grafiek met een aantal voorbeelden. Nederland en Zweden zitten tegen de grenzen van hun zorgcapaciteit aan, andere landen zijn daar nog een eind van verwijderd.quote:Op zondag 13 december 2020 17:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is in heel Europa kut. Punt.
quote:Op zondag 13 december 2020 17:46 schreef Gretzl het volgende:
Weinig Europese landen die het momenteel slechter doen dan Nederland. Van dit rijtje scoort Zweden per capita meer dagelijkse infecties:
[ afbeelding ]
Da's de hoeveelste keer dat die voorbij komt?quote:Op zondag 13 december 2020 17:56 schreef kol7680 het volgende:
Wel fijn dat nog meer sectoren kapot gemaakt gaan worden door onze fijne overheid.
Hotelsector en detailhandel vanaf deze week erbij.
En de gewone burgers mogen dit allemaal gaan terug betalen. Bron:
Dat heeft een andere (bezuinigings) reden.quote:Op zondag 13 december 2020 17:56 schreef Gretzl het volgende:
Nee, de verschillen zijn nog steeds behoorlijk groot. Zie grafiek met een aantal voorbeelden. Nederland en Zweden zitten tegen de grenzen van hun zorgcapaciteit aan, andere landen nog keer niet.
Jij bent natuurlijk één van de velen die fatsoensnormen op het internet laat varen. Gedroegen maar meer mensen zich op internet zoals ze in het openbaar zouden doen.quote:Op zondag 13 december 2020 17:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach, alsof Bruls mijn comment leest. Natuurlijk schreeuw je mensen niet na. En bovendien heb je dat nog altijd zelf in de hand. Hoe moeilijk is het om gezond (en minder) te eten en te sporten. Mensen eten gewoon veel te veel. Tienduizenden jaren leefden mensen met weinig eten, daar is ons lichaam evolutionair gewoon op gebouwd.
Dat is een van de redenen ja. Maar zoals je aan de besmettingscijfers kunt zien is de epidemie in de mitigatielanden nu ook het hevigst. Dat leidt ook automatisch tot meer ziekenhuisopnamen, los van het aantal bedden of het triagebeleid.quote:Op zondag 13 december 2020 17:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat heeft een andere (bezuinigings) reden.
Mijn zoon zei gisteren: "Corona is echt top voor kinderen. We worden er zelf niet ziek van en we krijgen vrij van school." Aldus sprak de lijdende jongere generatie.quote:Op zondag 13 december 2020 17:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het onderwijs heeft maar een gering effect op het aantal besmettingen.
Een week alle scholen dicht (en dus effectief 2,8 miljoen mensen thuishouden) scheelt 60 IC opnames.
En vervolgens worden ook nog de werkende ouders gepakt.
Bron? Wat is 'alles'? Van wanneer tot wanneer?quote:
217.000 mensen hebben hem pas gezien. Moet veel meer wordenquote:Op zondag 13 december 2020 17:57 schreef D_A het volgende:
[..]
Da's de hoeveelste keer dat die voorbij komt?
Leuke trui.quote:Op zondag 13 december 2020 18:07 schreef Tijn het volgende:
Wat een rare foto van Hugo trouwens bij de NOS.
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat het is, maar hij lijkt wel betrapt. Alsof-ie van plan was die auto te stelen ofzo
Ik zou het zwaar triest vinden. Al sinds maart roepen ze hier "nee dat gaan we niet doen, dat is on-nederlands" maar nu kondigen de Duitsers het aan en Den Haag gaat daags daarna als een slaafje meequote:
Goed artikel thx. Het beantwoordt niet of specifiek de Horeca, laat staan welk (sub)onderdeel daarion dan in welke mate bedraagt. Ook het Kabinet kon/wilde die Kamervraag niet beantwoorden.quote:Op zondag 13 december 2020 16:59 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.nature.com/ar(...)T_USG_JC01_GL_Nature
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat het sluiten van droge/natte horeca (laat staan uurtje/bieb dicht) als doel, een effect geeft is vooral elders als boemerang. Kort door de bocht: dat inzetten van maatregelen contraproductief (b)lijken uit te werken.
Ms haalbaar voor de grachtenbewoner voorzien van wijnkelder maar niet voor het flatgezin dat 5 man sappelt op 60m2. Ander dingen ms juist weer omgekeerd.
Maatregelen zouden vooral adviezen moeten zijn die iemand individueel kan overwegen om haalbaar te zijn.
Negeert iemand een onderbouwd advies, vertel dan wat die kan doen om er elders rekening mee te houden. Kleedt dat in met onderwijs en informatie en laat het daarbij. Mensen die het niet willen of kunnen begrijpen zullen dat ook onder sanctie, niet beter gaan doen. Het nadeel van handhaving als doel is dat het gepaard gaat met energieverlies die beter ergens anders nuttig is.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 13-12-2020 18:18:11 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Bij mijn schoonmoeder op school (basisschool) willen de kinderen juist naar school omdat ze het zo fijn vinden.quote:Op zondag 13 december 2020 18:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn zoon zei gisteren: "Corona is echt top voor kinderen. We worden er zelf niet ziek van en we krijgen vrij van school." Aldus sprak de lijdende jongere generatie.
Dat heeft een grote impact op die kinderen. Dat kinderen dat zelf ook niet altijd herkennen is logisch, dat is aan de volwassenen. Dat jouw kinderen er geen last van hebben spreekt voor je/jouw gezin, jammer genoeg is ‘t niet bij iedereen zo.quote:Leerlingen van groep 8 hebben afgelopen schooljaar gemiddeld een lager schooladvies gekregen dan in andere jaren. Dat komt mede door het niet-doorgaan van de eindtoets in het basisonderwijs door de coronacrisis. Schooladviezen konden daardoor niet meer naar boven worden bijgesteld.
Ms kan die in de OP ?quote:Op zondag 13 december 2020 17:57 schreef D_A het volgende:
[..]
Da's de hoeveelste keer dat die voorbij komt?
Ik mag hopen dat men in de brugklas dat bekijkt hoe het echt zit. Sowieso ben ik van mening dat de middelbare school dat moet bepalen niet het basisonderwijs.quote:Op zondag 13 december 2020 18:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij mijn schoonmoeder op school (basisschool) willen de kinderen juist naar school omdat ze het zo fijn vinden.
Zoals we wel vaker in dit topic besproken hebben, de kinderen die last hebben van schoolsluiting zijn veelal kinderen die het thuis lastig hebben. Ouders die de taal niet (goed) spreken, niet thuis kunnen werken, in scheiding liggen of veel ruzie hebben en ga zo maar door.
Dit zegt denk ik wel genoeg: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ets-coronavirus-slob
[..]
Dat heeft een grote impact op die kinderen. Dat kinderen dat zelf ook niet altijd herkennen is logisch, dat is aan de volwassenen. Dat jouw kinderen er geen last van hebben spreekt voor je/jouw gezin, jammer genoeg is ‘t niet bij iedereen zo.
Sowieso ene Gall en Gall pakken voor O&Nquote:Op zondag 13 december 2020 18:15 schreef MissionPhailed het volgende:
Morgen even wat niet-essentiële winkels afgaan vóórdat de boel op slot gaat ...
Blij dit te lezen zeg. Was al bang dat mijn kinderen de enige waren!quote:Op zondag 13 december 2020 18:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn zoon zei gisteren: "Corona is echt top voor kinderen. We worden er zelf niet ziek van en we krijgen vrij van school." Aldus sprak de lijdende jongere generatie.
En voor er een alcoholverbod komtquote:Op zondag 13 december 2020 18:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Sowieso ene Gall en Gall pakken voor O&N
Mooiste is nog wel, het lost allemaal niks op.quote:Op zondag 13 december 2020 18:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En voor er een alcoholverbod komt
Dankje. Super goede docu. Ga je alles logischer bekijken. Jij en ik als gewone burger zullen alles terug moeten betalen van de puinhoop die de overheden in Europa ervan maken door alles maar te sluiten.quote:Op zondag 13 december 2020 18:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ms kan die in de OP ?spot-on met waar we over babbelen.
Had 'm zelf nog niet gezien. Thx @:kol7680 .
Nederland loopt al tegen de grenzen van de zorgcapaciteit aan wanneer er op een avond een paar mensen te veel iets verkeerds gegeten hebben. Een gemiddeld Nederlands ziekenhuis heeft een "indrukwekkende" 8 IC bedden tot zijn beschikking. Dat is geen ziekenzaal, dat is een in een vergeten hoekje weggestopte bezemkast. Geen wonder dat het zorgstelsel al op instorten staat bij gemiddeld 4 op de IC opgenomen coronapatienten per ziekenhuis; we zijn een modern westers land met het zorgstelsel van een voormalig oostblokland.quote:Op zondag 13 december 2020 17:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, de verschillen zijn nog steeds behoorlijk groot. Zie grafiek met een aantal voorbeelden. Nederland en Zweden zitten tegen de grenzen van hun zorgcapaciteit aan, andere landen zijn daar nog een eind van verwijderd.
[..]
quote:Op zondag 13 december 2020 18:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nederland loopt al tegen de grenzen van de zorgcapaciteit aan wanneer er op een avond een paar mensen te veel iets verkeerds gegeten hebben. Een gemiddeld Nederlands ziekenhuis heeft een "indrukwekkende" 8 IC bedden tot zijn beschikking. Dat is geen ziekenzaal, dat is een in een vergeten hoekje weggestopte bezemkast. Geen wonder dat het zorgstelsel al op instorten staat bij gemiddeld 4 op de IC opgenomen coronapatienten per ziekenhuis; we zijn een modern westers land met het zorgstelsel van een voormalig oostblokland.
Die komt er wel!quote:Op zondag 13 december 2020 18:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 december 2020 17:46 schreef Gretzl het volgende:
Weinig Europese landen die het momenteel slechter doen dan Nederland. Van dit rijtje scoort Zweden per capita meer dagelijkse infecties:
[ afbeelding ]
quote:
Nederland is dan ook veel dichtbevolkter.quote:Op zondag 13 december 2020 17:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nederland was inderdaad beter al weken eerder in totale lockdown gegaan. Half/eind oktober was daar een uitstekend moment voor geweest.
Wat een aanstellerij.quote:Op zondag 13 december 2020 18:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hopelijk gaan Rutte en De Jonge dan ook een in normale taal communiceren, ipv dat kindertaaltje van de afgelopen persconferenties.
Dat deze overduidelijke drogreden in december 2020 nog steeds wordt gebruik, amaiquote:Op zondag 13 december 2020 18:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nederland is dan ook veel dichtbevolkter.
Ja want er hebben enorm veel mensen in de overheid mega baat bij dat alles naar de tering gaatquote:Op zondag 13 december 2020 18:34 schreef mir1986 het volgende:
Ik heb er geen vertrouwen meer in dat de overheid terug wil naar het oude normaal. Mogen we het hele land opnieuw opbouwen.
En dan anderen paniekzaaiers noemen, mijn godquote:Op zondag 13 december 2020 18:34 schreef mir1986 het volgende:
Ik heb er geen vertrouwen meer in dat de overheid terug wil naar het oude normaal. Mogen we het hele land opnieuw opbouwen.
Dat is gewoon een feit.quote:Op zondag 13 december 2020 18:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat deze overduidelijke drogreden in december 2020 nog steeds wordt gebruik, amai
Waarom is dat een drogreden? Als Nederland een stal was zouden we al lang allemaal preventief geruimd zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 18:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat deze overduidelijke drogreden in december 2020 nog steeds wordt gebruik, amai
Komt door die gebarentolk. Die kan geen complexe woorden vertalen.quote:Op zondag 13 december 2020 18:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hopelijk gaan Rutte en De Jonge dan ook een in normale taal communiceren, ipv dat kindertaaltje van de afgelopen persconferenties.
Nee, het gaat erom dat jij niet aantoont dat Nederland op dit moment minstens 2,5 keer zoveel coronabesmettingen heeft dan Duitsland als gevolg van de verschillen in bevolkingsdichtheid. Daarom is het een drogreden.quote:
Want er zijn ook totaal geen andere factoren die mee zouden kunnen spelen ofzoquote:Op zondag 13 december 2020 18:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vandaar dat het in Zweden zo lekker gaat, omdat het zo dunbevolkt is. Oh wacht.
Dat is B1-niveau wat er wordt gesproken. Een personferentie moet begrijpbaar zijn voor de hele bevolking. B1-niveau begrijpt 80% van de inwoners. Vanaf B2 (wat jij "normale taal" noemt) begrijpt een groter deel het al niet meer. Jij wel, maar heel veel andere Nederlanders niet.quote:Op zondag 13 december 2020 18:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ twitter ]
Die speech van Merkel was een trieste vertoning.quote:Op zondag 13 december 2020 18:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ twitter ]
Die begrijpen sowieso de inhoud en strekking van maatregelen niet. Het heeft wat treurigs dat de leiders van een van de meest rijke landen ter wereld als een mongool praten.quote:Op zondag 13 december 2020 18:46 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dat is B1-niveau wat er wordt gesproken. Een personferentie moet begrijpbaar zijn voor de hele bevolking. B1-niveau begrijpt 80% van de inwoners. Vanaf B2 (wat jij "normale taal" noemt) begrijpt een groter deel het al niet meer. Jij wel, maar heel veel andere Nederlanders niet.
Die toespraken worden daar op geschreven.
Zeker. Vrij veel zelfs. Sterker nog, je zou zelfs kunnen zeggen dat bevolkingsdichtheid er eigenlijk weinig mee te maken heeft hoe de pandemie zich in een land ontwikkelt.quote:Op zondag 13 december 2020 18:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Want er zijn ook totaal geen andere factoren die mee zouden kunnen spelen ofzo
Ja wacht.quote:Op zondag 13 december 2020 18:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vandaar dat het in Zweden zo lekker gaat, omdat het zo dunbevolkt is. Oh wacht.
Is dat zo? Het Noorden heeft nog altijd minder besmettingen dan de Randstad.quote:Op zondag 13 december 2020 18:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Vrij veel zelfs. Sterker nog, je zou zelfs kunnen zeggen dat bevolkingsdichtheid er eigenlijk weinig mee te maken heeft hoe de pandemie zich in een land ontwikkelt.
Leuk sarcasme.quote:Op zondag 13 december 2020 18:34 schreef mir1986 het volgende:
Want?quote:Op zondag 13 december 2020 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die speech van Merkel was een trieste vertoning.
Sws landen en hun cijfers blijven vergelijkenquote:Op zondag 13 december 2020 18:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zoveel ontloopt het elkaar momenteel nietquote:Op zondag 13 december 2020 18:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is dat zo? Het Noorden heeft nog altijd minder besmettingen dan de Randstad.
Als je hier in het topic meeleest zie je ook wel dat het nodig is.quote:Op zondag 13 december 2020 18:46 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dat is B1-niveau wat er wordt gesproken. Een personferentie moet begrijpbaar zijn voor de hele bevolking. B1-niveau begrijpt 80% van de inwoners. Vanaf B2 (wat jij "normale taal" noemt) begrijpt een groter deel het al niet meer. Jij wel, maar heel veel andere Nederlanders niet.
Van een land, waar artiesten als bløf en Marco Borsato zo ontzettend populair konden worden, hoef je op intellectueel vlak natuurlijk niet al te veel te verwachten.quote:Op zondag 13 december 2020 18:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die begrijpen sowieso de inhoud en strekking van maatregelen niet. Het heeft wat treurigs dat de leiders van een van de meest rijke landen ter wereld als een mongool praten.
Ik weet dat dit een forum is waar iedereen lekker mag zeiken maar deze post ook echt weerquote:Op zondag 13 december 2020 18:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ twitter ]
Zolang Rutte en De Jonge maar geen straattaal gaan sprekenquote:Op zondag 13 december 2020 18:58 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik weet dat dit een forum is waar iedereen lekker mag zeiken maar deze post ook echt weer
Jij denkt dat er een 'normale' taal bestaat? In een samenleving leven mensen van allerlei niveaus. Vaak is er kritiek op het feit dat 'men' te ingewikkelde taal gebruikt. Ook in bijvoorbeeld brieven van overheidsinstellingen. Dat is een slechte zaak, iets minder begaafde mensen begrijpen de boodschap dan niet.
Wanneer men een 'laag niveau' taal gebruikt, begrijpen ook de minder begaafde mensen dat. Ik ga er dan altijd vanuit dat de begaafdere mensen snappen waarom dat taalniveau wordt gebruikt.. Maar ik begin te twijfelen
Niet om jou of je duiding,....quote:Op zondag 13 december 2020 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die speech van Merkel was een trieste vertoning.
En in Duitsland kennen ze dit onderscheid niet?quote:Op zondag 13 december 2020 18:46 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
De teksten van Bløf zijn anders van een hoger taalniveau dan de speeches van Mark en Hugoquote:Op zondag 13 december 2020 18:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Van een land, waar artiesten als bløf en Marco Borsato zo ontzettend populair konden worden, hoef je op intellectueel vlak natuurlijk niet al te veel te verwachten.
Natuurlijk wel, er is geen enkele reden om dat niet te willen en niemand wil dat dit zo blijft.quote:
Het is ook niet waar, maar het is wel een terugkerende communicatieblunder dat de route naar buiten nergens wordt beschreven.quote:Op zondag 13 december 2020 19:03 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, er is geen enkele reden om dat niet te willen en niemand wil dat dit zo blijft.
Dit betreft weer van dat vage complotgeneuzel wat nergens op is gebaseerd.
Nogal gemakkelijk om te stellen dat je helemaal geen kritiek mag hebben op de toon, het vocabulaire en de zinsopbouw van de persconferenties. In de media is er de afgelopen maanden wel meer kritiek geweest op de manier waarop het kabinet communiceert. Ik zeg helemaal niet dat ze C1 of C2 moeten gaan praten, maar het taalniveau zou wat mij betreft wel wat meer richting B2 mogen. Om te voorkomen dat Nederlanders de boodschap van de persconferenties minder serieus gaan nemen omdat ze voor hun gevoel op zo'n kinderlijke wijze worden toegesproken.quote:Op zondag 13 december 2020 18:58 schreef wpor het volgende:
[..]
Wanneer men een laag niveau taal gebruikt, begrijpen ook de minder begaafde mensen dat. Ik ga er dan altijd vanuit dat de begaafdere mensen snappen waarom dat taalniveau wordt gebruikt.. Maar ik begin te twijfelen
Er kijken allerlei mensen naar zo'n persconferentie, zeker als er zo'n 7 miljoen kijkers zijn kun je dat - omwille van een zo groot mogelijk bereik - ook maar beter zo basaal mogelijk doen.quote:Op zondag 13 december 2020 19:01 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En in Duitsland kennen ze dit onderscheid niet?
Ik ben bang dat een groot deel van de Nederlanders die niet verder komen dan B1-niveau niet standaard naar de persconferenties kijken. Die zul je waarschijnlijk alsnog op een andere manier moeten begrijpen.
Ik denk omdat het momenteel niet zoveel zin heeft om over dingen te spreken die nog minstens een half jaar niet van toepassing zullen zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is ook niet waar, maar het is wel een terugkerende communicatieblunder dat de route naar buiten nergens wordt beschreven.
Ik denk dat je een dubbele punt bedoelde, in plaats van een komma.quote:
quote:Morgen persconferentie dat alles weer open gaat, mondkappen verboden worden, en iedere Nederlandse burger 2500,- euro krijgt voor al het ongemak voor afgelopen 9 maanden.
De routekaart was ook zo'n mooi voorbeeld hiervan. In niveau 1 (waakzaam) hadden we nog maatregelen, zelfs bij 0 besmettingen en lege ziekenhuizen.quote:Op zondag 13 december 2020 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is ook niet waar, maar het is wel een terugkerende communicatieblunder dat de route naar buiten nergens wordt beschreven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |