Maar dat maakt niks uit, als je toch niet mag klagenquote:Op zaterdag 12 december 2020 09:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb niet gestemd, dus ik mag tzt niet klagen, zeker? De start ga ik niet meemaken, op dat soort tijdstippen slaap ik
Maar het maakt niet uit...quote:Op zaterdag 12 december 2020 09:47 schreef cafca het volgende:
[..]
Maar dat maakt niks uit, als je toch niet mag klagen
Na alles heb je dit verdiend en jij weet hetquote:
En ze heeft gelijk, ja ze heeft gelijkquote:Op zaterdag 12 december 2020 10:16 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Na alles heb je dit verdiend en jij weet het
Jij bent geen snob, jij bent een anti-snob, dus ben jij top.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:05 schreef Cee het volgende:
Val nu pas binnen, complimenten @:peaceman voor het opstellen van de lijst!
Staat werkelijk geen enkel nummer waar ik op heb gestemd in de Top 10/39. Dus ben ik nou de snob of anti-snob?
Bridges, Riddles, iets te vaak Kensington in de lijstuuuhquote:Op zaterdag 12 december 2020 10:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En ze heeft gelijk, ja ze heeft gelijk
Jij weet hetquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:46 schreef methodmich het volgende:
Morgenochtend maar weer een ontbijtje maken voor een strijder dan!
Vertel eensquote:Op zaterdag 12 december 2020 13:25 schreef houdjemond het volgende:
Pssst, ik ga verhuizen.. wat een timing![]()
Precies vandaag 6 jaar de sleutels van hier, gisteren mijn nieuwe sleutels gekregenquote:
Ah, had ik het toch goed onthouden dat er eerder in dezelfde periode ook een verhuizing was. Fijn joh, die trappen niet meer, dat gaat echt veel schelenquote:Op zaterdag 12 december 2020 13:30 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Precies vandaag 6 jaar de sleutels van hier, gisteren mijn nieuwe sleutels gekregen.
Van 7 trappen naar maar een half trapje mijn MS-beentjes zijn mij heul dankbaar, maar iets met stress
Yush, dat was ik, en nog iemand geloof ik!quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ah, had ik het toch goed onthouden dat er eerder in dezelfde periode ook een verhuizing was. Fijn joh, die trappen niet meer, dat gaat echt veel schelen![]()
wij gaan over ruim anderhalf jaar verhuizen, nadat ik had gezworen om nooit meer te gaan verhuizen
Het is gewoon een geluid dat geheel haaks staat op wat bij generaties Z, Y en misschien zelfs wel X aanslaat.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:19 schreef Montagui het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom 'Have I the right' van the Honeycombs niet langer in de de top 2000 is blijven staan.
1999 t/m 2001 en in 2005, maar that's it.
Denk dat deze plaat best veel generatie Y'ers zoals ik aanspreekt. Doet me qua vibe zelfs een beetje denken aan Can't Hold Us van Macklemorequote:Op zaterdag 12 december 2020 14:10 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het is gewoon een geluid dat geheel haaks staat op wat bij generaties Z, Y en misschien zelfs wel X aanslaat.
Dat geloof ik ook wel. het punt is meer: hoe moeten ze dit ooit leren kennen dan? Radio's doen ze niet echt aan (en daar zullen ze het zelfs als ze luisteren ook nauwelijks tegenkomen) en YouTube en Spotify duwt ze vanzelf met de algoritmes naar meer van hetzelfde, wat niet deze zondagspakkenmuziek is. Daar is niet zoveel tegen te doen. Alleen die handvol die zelf alles uitspit kan hierop terechtkomen, maar dat zijn er ook niet zoveel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:21 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Denk dat deze plaat best veel generatie Y'ers zoals ik aanspreekt. Doet me qua vibe zelfs een beetje denken aan Can't Hold Us van Macklemore
Via de voor mij al jaren vertrouwde route kan het: radio, maar dan niet de normale kanalen. Zo vind je bijzondere muziek, en zijn algoritmes te omzeilen. Het nummer van The Honeycombs zou op Radio Tijdloos gedraaid kunnen worden. Dat in Nederland wel een van de weinige, maar in het buitenland zijn er veel meer van die zenders.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:25 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel. het punt is meer: hoe moeten ze dit ooit leren kennen dan? Radio's doen ze niet echt aan (en daar zullen ze het zelfs als ze luisteren ook nauwelijks tegenkomen) en YouTube en Spotify duwt ze vanzelf met de algoritmes naar meer van hetzelfde, wat niet deze zondagspakkenmuziek is. Daar is niet zoveel tegen te doen. Alleen die handvol die zelf alles uitspit kan hierop terechtkomen.
Have I The Right stond dit jaar zelfs niet in de Evergreen top 1000. Is dus ook bij de boomers een wat vergeten klassieker. Dit wordt op de radio ook gewoon niet meer gedraaid, dus lastig voor nieuwe generaties om te leren kennen, zelfs voor de weinige radioluisteraars die er nog bij zijnquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:25 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel. het punt is meer: hoe moeten ze dit ooit leren kennen dan? Radio's doen ze niet echt aan (en daar zullen ze het zelfs als ze luisteren ook nauwelijks tegenkomen) en YouTube en Spotify duwt ze vanzelf met de algoritmes naar meer van hetzelfde, wat niet deze zondagspakkenmuziek is. Daar is niet zoveel tegen te doen. Alleen die handvol die zelf alles uitspit kan hierop terechtkomen, maar dat zijn er ook niet zoveel.
Ik vind het oprecht een geinig liedje. De band zelf had het ook niet mee om tegelijkertijd met de Beatles populair te zijn (beetje zo'n soortgelijk Merseybeat-geluid) die alle concurrentie het water uit bliezen, ondanks het unieke selling point dat de Honeycombs hadden: een vrouw achter de drums. Zeker voor die tijd is dat best bijzonder.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:10 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het is gewoon een geluid dat geheel haaks staat op wat bij generaties Z, Y en misschien zelfs wel X aanslaat.
Ik kende The Honeycombs ook alleen maar omdat ik een keer op vakantie in Engeland het nummer op de BBC hoorde, anders was het mij ook onbekend gebleven.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:31 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Via de voor mij al jaren vertrouwde route kan het: radio, maar dan niet de normale kanalen. Zo vind je bijzondere muziek, en zijn algoritmes te omzeilen. Het nummer van The Honeycombs zou op Radio Tijdloos gedraaid kunnen worden. Dat in Nederland wel een van de weinige, maar in het buitenland zijn er veel meer van die zenders.
Maar in hoeverre luisteren veertigminners eigenlijk naar de internetvariant van radio, en dan níet de 'aanhangsels' van Q/Sky/10/538 (die zijn sowieso heel gemakkelijk gevonden), maar dingen die wat verder gaan?
Dat bedoel ik dus. Een handvol doet wat jij doet. Maar je kan de meeste jongere generaties niet kwalijk nemen dat het systeem van algoritmes en voorgeprogrammeerde stations waarmee ze zijn opgegroeid het systeem is waarvan ze denken dat het zo hoort. En ze dus nooit verder op zoek gaan naar wat er aan het eind van de rivier in de zee te vinden is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:31 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Via de voor mij al jaren vertrouwde route kan het: radio, maar dan niet de normale kanalen. Zo vind je bijzondere muziek, en zijn algoritmes te omzeilen. Het nummer van The Honeycombs zou op Radio Tijdloos gedraaid kunnen worden. Dat in Nederland wel een van de weinige, maar in het buitenland zijn er veel meer van die zenders.
Maar in hoeverre luisteren veertigminners eigenlijk naar de internetvariant van radio, en dan níet de 'aanhangsels' van Q/Sky/10/538 (die zijn sowieso heel gemakkelijk gevonden), maar dingen die wat verder gaan?
Dat is best jammer, want jij hebt een goede muzieksmaak! Ook jammer dat je weinig mee kan posten en gefeliciteerd met de geboorte van je kindquote:Op zaterdag 12 december 2020 13:45 schreef MaJo het volgende:
Ik heb voor het eerst in 20 jaar niet gestemd, het leven van een nieuwe moeder
Uiteraard gaat de radio wel weer aan maar ik verwacht weinig mee te kunnen posten
Ik ben ook ooit verhuisd tijdens de top 2000.... Overdag klussen met de radio aan en 's-avonds uitrusten met de radio aan en Fok! erbij!quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:25 schreef houdjemond het volgende:
Pssst, ik ga verhuizen.. wat een timing![]()
Gefeliciteerd, mama!quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:45 schreef MaJo het volgende:
Uiteraard gaat de radio wel weer aan maar ik verwacht weinig mee te kunnen posten
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:45 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:45 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:45 schreef MaJo het volgende:
Onnodige woordgrap, Dagobert zou natuurlijk gewoon op Spandau Ballet stemmenquote:Op zaterdag 12 december 2020 16:56 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Voor eenieder die nog steeds niet kan verkroppen dat Danny Vera op #1 staat
En op The Black Keys!quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Onnodige woordgrap, Dagobert zou natuurlijk gewoon op Spandau Ballet stemmen
En dan schrijft ie de titel van Viva La Vida ook nog es foutquote:Op zaterdag 12 december 2020 16:56 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Of gewoon op I Want It All.quote:
*eendiederquote:Op zaterdag 12 december 2020 16:56 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Chasing them sandy beaches?quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ah, had ik het toch goed onthouden dat er eerder in dezelfde periode ook een verhuizing was. Fijn joh, die trappen niet meer, dat gaat echt veel schelen![]()
wij gaan over ruim anderhalf jaar verhuizen, nadat ik had gezworen om nooit meer te gaan verhuizen
Als Het Lichtje ooit op #1 komt kunnen we stoppen, dan gaat het niet meer beter wordenquote:Op zaterdag 12 december 2020 19:07 schreef Yolk het volgende:
En Lampje vond There Is a Light That Never Goes Out van The Smiths wel passen bij het afgelopen jaar..
Money Talks natuurlijk. Van EendSie/DieSiequote:Op zaterdag 12 december 2020 17:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik dacht ook aan Meja, It's all about the money (al is dat lied ook een favoriet van Liberty Media, de F1 zendrechten eigenaar)quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als Het Lichtje ooit op #1 komt kunnen we stoppen, dan gaat het niet meer beter worden
Eefje was tot mijn grote vreugde/verrassingquote:Op donderdag 3 december 2020 12:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
ThanksIk ga dan maar in 2021 gewoon op alle weekenddagen de uren 10:00-12:00 en 14:00-16:00 afblokken om bij Emmely frequent Eefje te pushen en bij Annemieke een zeker Amerikaans bandje. Wie weet
Rivkah die nog "Scheve Vinnen!" riepquote:Op zaterdag 12 december 2020 19:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Eefje zat tot mijn grote vreugde/verrassing bij de tweede aflevering van de Top 2000-quiz (afgelopen woensdag) in een vraag. Helaas kon niemand van de deelnemers of aanwezige publiek direct op het antwoord moeten komen, dat is dan wel een beetje jammer(Rivkah had het eigenlijk wel moeten weten)
[embed][/embed]
Een eerste begin naar tv-bekendheid en uiteindelijk een Top 2000-notering zullen we maar zeggen
Daar verwacht je inderdaad wel iets vis-gerelateerds van...quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Rivkah die nog "Scheve Vinnen!" riep
Het is meestal ook niet bij te houden natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:46 schreef hhh38 het volgende:
Dit topic heeft nooit mods nodig gehad, jammer als dat niet zo blijft
Ik kan de bagger ook laten staan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:46 schreef hhh38 het volgende:
Dit topic heeft nooit mods nodig gehad, jammer als dat niet zo blijft
Dit forum is voor mij wel een lichtpuntje dit jaarquote:Op zaterdag 12 december 2020 22:00 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het is meestal ook niet bij te houden natuurlijk.![]()
Maar inderdaad, het is altijd een baken van positiviteit.
Ik zal van de partij zijn ... jij ook?quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:14 schreef peaceman het volgende:
Wie gaat het begin van de top 2000 luisteren nu het middernacht begint?
Jazeker!quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:39 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ik zal van de partij zijn ... jij ook?
Ik wist niet zeker of er echt iets aan gedaan kon worden maar heb voor de zekerheid toch maar gereport uiteindelijk ja. Fijn dat er wat opgeschoond is!quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:41 schreef belsen het volgende:
Hé jongens, doe mij een lol. De volgende keer dat er weer een of ander sneu figuur hier komt binnengelopen om te trollen; lekker negeren en vooral niet quoten of op ingaan. Gewoon een topicreportje, maakt het voor mij een stuk makkelijker om de troep te verwijderen en jullie houden daarna geen kapot geslagen discussies over.
Merci.
Was niet als kritiek op jou bedoeld dunkt mequote:Op zaterdag 12 december 2020 22:21 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik kan de bagger ook laten staan.![]()
Ach, als dit het ergste is.
Ja ikkuh, nachtbrakers verzamelenquote:Op vrijdag 11 december 2020 23:14 schreef peaceman het volgende:
Wie gaat het begin van de top 2000 luisteren nu het middernacht begint?
Kloptquote:Op zaterdag 12 december 2020 23:20 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Was niet als kritiek op jou bedoeld dunkt me
Zijn dat 0.0s?quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:36 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ja ikkuh, nachtbrakers verzamelen
Bjork er niet in vind ik toch vrij verdacht.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:38 schreef Yolk het volgende:
Voor het eerst sinds 2011 geen IJslandse artiest/band in de Top 2000, nu Of Monsters and Men eruit ligt en Björk er al drie jaar op rij niet in staat. Of zie ik iemand over het hoofd?
Sigur Ros staat er ook niet in, en Hatari ook niet. Dus dan houdt het snel op.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:38 schreef Yolk het volgende:
Voor het eerst sinds 2011 geen IJslandse artiest/band in de Top 2000, nu Of Monsters and Men eruit ligt en Björk er al drie jaar op rij niet in staat. Of zie ik iemand over het hoofd?
Inderdaad, toch op gestemdquote:Op zaterdag 12 december 2020 23:42 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Bjork er niet in vind ik toch vrij verdacht.
Danny Vera op 1 is verdacht, hoe goed ik het nummer ook vind. Ik ken niemand die dat nummer goed vind.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:42 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Bjork er niet in vind ik toch vrij verdacht.
Niet wanneer je een paar honderd stemlijstjes hebt bekeken...quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:58 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Danny Vera op 1 is verdacht, hoe goed ik het nummer ook vind. Ik ken niemand die dat nummer goed vind.![]()
Typisch het nummer waar je boomer oom op stemt op om te laten zien dat hij niet alleen stemt op nummers uit de jaren 60 tot met 80.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:59 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Niet wanneer je een paar honderd stemlijstjes hebt bekeken...
Ksst, weg met dat mens!quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[ afbeelding ]
Black Magic Woman moet op 1 natuurlijk
Eens, vreselijk inderdaad!quote:Op zondag 13 december 2020 00:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Björk vind ik wel een gemis, maar liever niks dan dat vreselijke It’s Oh So Quiet.
Ik vind Human Behaviour echt fantastisch van haarquote:Op zondag 13 december 2020 00:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Björk vind ik wel een gemis, maar liever niks dan dat vreselijke It’s Oh So Quiet.
Mijn boomer oom is mijn schoonmoeder.quote:Op zondag 13 december 2020 00:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Typisch het nummer waar je boomer oom op stemt op om te laten zien dat hij niet alleen stemt op nummers uit de jaren 60 tot met 80.
Venus As A Boy en Joga zijn allebei stukken beter.quote:Op zondag 13 december 2020 01:56 schreef ok01 het volgende:
[..]
Ik vind Human Behaviour echt fantastisch van haar
Rollercoaster klinkt én oogt idd als iets wat 30 jaar geleden ook al had kunnen bestaan, al zie ik dat niet als negatief (er was veel goede muziek in die tijd).quote:Op zondag 13 december 2020 00:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Typisch het nummer waar je boomer oom op stemt op om te laten zien dat hij niet alleen stemt op nummers uit de jaren 60 tot met 80.
En dat de SNOBS er nog nooit van gehoord hebben natuurlijk evenmin.quote:Op zondag 13 december 2020 09:33 schreef cafca het volgende:
Rillercoaster [...] Dat de elite van muziekliefhebbers dit niet snapt doet daar niks aan af.
That's the spiritquote:Op zaterdag 12 december 2020 15:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ben ook ooit verhuisd tijdens de top 2000.... Overdag klussen met de radio aan en 's-avonds uitrusten met de radio aan en Fok! erbij!
En je favoriete metal-head Fok!ster van 29+ ookquote:Op zondag 13 december 2020 08:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mijn boomer oom is mijn schoonmoeder.
Maar mijn neefje van elf heeft er ook op gestemd.
Op basis van deze uiterst representatieve steekproef kan worden geconcludeerd dat achtbaan een breed publiek aanspreekt.
Schande! Al heb ik als zelfbenoemde ambassadeur van IJslandse muziek weinig recht van spreken want heb er zelf ook niet op gestemd. Enige kandidaat lijkt me dan idd Björk. Of Of Monsters and Man en Ásgeir. De rest is wel een beetje te alternatief voor de Top 2000. En Emilíana Torrini te niemandalletje.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:38 schreef Yolk het volgende:
Ah daar is mijn muzieksmaak te onderontwikkeld voor, want die heb ik nog niet gehoordquote:Op zondag 13 december 2020 08:23 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Venus As A Boy en Joga zijn allebei stukken beter.
29+ vind ik wel een heel genereuze omschrijving voor @Diaan73. En een metal-head zou ik haar ook niet noemen.quote:Op zondag 13 december 2020 10:22 schreef houdjemond het volgende:
[..]
En je favoriete metal-head Fok!ster van 29+ ook
Nouquote:Op zondag 13 december 2020 10:48 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
29+ vind ik wel een heel genereuze omschrijving voor @:Diaan73. En een metal-head zou ik haar ook niet noemen.![]()
Maar ik snap je punt.
Ga vervolgens verder met Sugarcubes-werk (Birthday en Hit).quote:Op zondag 13 december 2020 10:46 schreef ok01 het volgende:
[..]
Ah daar is mijn muzieksmaak te onderontwikkeld voor, want die heb ik nog niet gehoord
Oh! Nooit geweten. Takk fyrirquote:Op zondag 13 december 2020 10:44 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Staat Kaleo met Way Down We Go nog in de lijst? Dat zijn namelijk ook IJslanders.
Bedankt voor de tipquote:Op zondag 13 december 2020 10:50 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ga vervolgens verder met Sugarcubes-werk (Birthday en Hit).
Dat is nog van voor de solo-carrière.
Mezzoforte heeft ooit in de lijst gestaan met Garden Party. Maar die is ook in de vergetelheid weggezakt.quote:Op zondag 13 december 2020 10:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Schande! Al heb ik als zelfbenoemde ambassadeur van IJslandse muziek weinig recht van spreken want heb er zelf ook niet op gestemd. Enige kandidaat lijkt me dan idd Björk. Of Of Monsters and Man en Ásgeir. De rest is wel een beetje te alternatief voor de Top 2000. En Emilíana Torrini te niemandalletje.
Doet het vaak nog goed als achtergronddeuntje bij een docu of zo...quote:Op zondag 13 december 2020 11:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Mezzoforte heeft ooit in de lijst gestaan met Garden Party. Maar die is ook in de vergetelheid weggezakt.
Ook Kaleo niet?quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:38 schreef Yolk het volgende:
Ik had nog nooit van die band gehoordquote:Op zondag 13 december 2020 13:19 schreef hhh38 het volgende:
Wisten jullie dat de band Kaleo IJslands is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |