abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196614524
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er zijn inmiddels al genoeg berichten in de media dat Nederland maar (weer) wat doet, en in andere landen al veel solidere plannen voor vaccinatie klaarstaan (tot het afhuren van evenementenhallen / sporthallen / leger inzet aan toe)

Dit gaat in nederland nog een jaar duren, dat is wel zeker, tot er weer wat mag, 2021 heb ik alvast afgeschreven, beter voor mijn gemoedsrust.
Berichten in de media kun je niet vertrouwen op dit gebied. Weet je nog dat er ophef was dat er bepaalde diepvriesmachines niet gekocht waren bij een bepaalde Nederlands bedrijf? Bleek achteraf dat die machines er al lang zijn.
pi_196614533
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit gaat in nederland nog een jaar duren, dat is wel zeker, tot er weer wat mag, 2021 heb ik alvast afgeschreven, beter voor mijn gemoedsrust.
Een jaar is misschien wat overtrokken, maar ik houd er zelf toch ook zeker rekening mee dat ik als dertiger pas over (ruim) een half jaar een keer aan de beurt ben. We gaan nu echt een andere fase in met de run op die vaccins en ik ben benieuwd hoe transparant dat allemaal zal gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:45:30 #203
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_196614541
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:36 schreef HansvanBemmel het volgende:

[..]

Gek genoeg begint dit gevoel ook bij mij te overheersen. Helemaal klaar mee.
Jep. Afgelopen nu. Heb afgelopen weekend uitgebreid sinterklaas gevierd. De regering bouwt maar noodziekenhuizen als het door bezuinigingen zo krap is in de zorg. Ik doe niet meer mee. In januari tijdens wuhan was het spannend, nu ken ik het wel.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:45:41 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614547
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het een reële angst is. Net als @:miss_sly ben ik geen antivaxxer, maar ik vind het wel wat spannender. Er is een nieuwe techniek gebruikt die tot nu toe alleen voor kankerbehandelingen gebruikt werd. Het is vele malen sneller gegaan dan normaal. Het testen is vele malen sneller gegaan dan normaal. Het is heel positief dat er veel aandacht voor is, maar direct ook negatief, omdat alles onder een vergrootglas ligt en eventuele negatieve gevolgen ook gelijk heel zichtbaar zijn.
De techniek op zichzelf is inmiddels alweer tientallen jaren oud. De reden dat het tot deze crisis weinig op vaccinaties gefocust is geweest is omdat dit simpelweg een financieel weinig interessant markt is. Totdat....
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196614558
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een jaar is misschien wat overtrokken, maar ik houd er zelf toch ook zeker rekening mee dat ik als dertiger pas over (ruim) een half jaar een keer aan de beurt ben. We gaan nu echt een andere fase in met de run op die vaccins en ik ben benieuwd hoe transparant dat allemaal zal gaan.
Wanneer jij persoonlijk aan de beurt bent lijkt vooralsnog geen correlatie te hebben met wanneer bepaalde restricties weer worden opgeheven.
pi_196614574
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Berichten in de media kun je niet vertrouwen op dit gebied. Weet je nog dat er ophef was dat er bepaalde diepvriesmachines niet gekocht waren bij een bepaalde Nederlands bedrijf? Bleek achteraf dat die machines er al lang zijn.
Eens hoor, maar wees als overheid dan meer transparant wat je al hebt gedaan, wat je gaat doen, wat je al gedaan hebt, en wat hoog over je plannen zijn. Anders dan 4 jan starten, en vervolgens heel nederland over je heen krijgen dat ze niet geïnformeerd zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196614578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, maar het gaat uiteindelijk terug richting het karakter van een persoon. Iemand die risico's zoveel mogelijk mijdt zal sneller geneigd zijn even de kat uit de boom te willen kijken. Iemand die bereid is iets meer risico te nemen zal sneller gevaccineerd willen worden. Daarmee bedoel ik overigens niet het risico van het vaccin, maar je perceptie van risico.

Het heeft mij ook allemaal veel te lang geduurd, maar dat betekent niet dat ik iets wat ik niet ken zomaar in laat spuiten.
Dus je gaat je niet laten inenten? Want over een half jaar weet je nog niet precies wat je in je arm spuit vermoed ik toch.
blablablabla
pi_196614581
Ik ben ook wel benieuwd hoe lang de huidige maatregelen stand houden eerlijk gezegd als de 1e rondes erop zitten.
pi_196614586
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wanneer jij persoonlijk aan de beurt bent lijkt vooralsnog geen correlatie te hebben met wanneer bepaalde restricties weer worden opgeheven.
Dat zeg ik dan ook helemaal niet, wel goed blijven lezen he.
pi_196614595
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

schatting, maar die ik ken zeggen ze allemaal nee.
Oke.

Die ik ken zeggen allemaal ja.

Staan we nu weer gelijk?
pi_196614602
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens hoor, maar wees als overheid dan meer transparant wat je al hebt gedaan, wat je gaat doen, wat je al gedaan hebt, en wat hoog over je plannen zijn. Anders dan 4 jan starten, en vervolgens heel nederland over je heen krijgen dat ze niet geïnformeerd zijn.
Ook dat wordt gewoon gezegd. 4 januari is gewoon gekozen als een ambitieuze datum juist om iedereen een beetje in beweging te krijgen.

Volgens mij laat je hier te veel je onderbuik praten :)
pi_196614607
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:45 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Jep. Afgelopen nu. Heb afgelopen weekend uitgebreid sinterklaas gevierd. De regering bouwt maar noodziekenhuizen als het door bezuinigingen zo krap is in de zorg. Ik doe niet meer mee. In januari tijdens wuhan was het spannend, nu ken ik het wel.
Je staat jouw plek op de IC of die van een ander familielid dus bewust af begrijp ik?
pi_196614615
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is geen argument. Ik ben tegen de mondkapjesplicht maar ik doe er toch een op in de supermarkt. Jij lijkt er voor te pleiten bewust andere mensen in gevaar te brengen alleen maar omdat je het niet eens bent met beleid.
Wie zegt dat ik me niet aan de regels houdt? Kom op zeg, ik.hou me al sinds maart aan alle regels. Maar ik kan het er wel niet mee eens zijn. Idiote aanname en bewering
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_196614616
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook helemaal niet, wel goed blijven lezen he.
De persoon waar jij op reageerde had het daar wel over. Wel even opletten he :)
pi_196614621
Sowieso groot vertrouwen heb ik in de medische wereld. De mensen die aan dat vaccin hebben gewerkt en de procedures zijn dusdanig geavanceerd, de techniek...Daar moet je als leek eigenlijk gewoon geen mening over proberen te vormen, want daar maak je jezelf alleen belachelijk mee.
blablablabla
pi_196614631
Data dinsdag *O*
pi_196614633
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Dus je gaat je niet laten inenten? Want over een half jaar weet je nog niet precies wat je in je arm spuit vermoed ik toch.
Ik ga me wel in laten enten, maar ik zal niet vooraan staan. Ik zit waarschijnlijk in de lichting na de ouderen (risicogroep onder de 60), dus dat is voor mij vroeg genoeg.

Over een half jaar weet ik 't ook nog niet precies, maar dan zijn we wel alweer een heel stuk verder dan nu.
pi_196614642
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:48 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik me niet aan de regels houdt?
Jij zelf. 'Dan kunnen ze met hun beleid naar de maan'.
pi_196614665
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:29 schreef Draak31 het volgende:
Leuk geweest nu. Bange mensen blijven maar binnen, genoeg geweest. Fuck de regels.
Een groot deel van die 'regels' is gewoon dat dingen dicht zijn. Dus zelfs al zou je willen, je kan maar in beperkte mate schijt hebben.
I'll give you something to do
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:50:53 #220
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614670
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Oke.

Die ik ken zeggen allemaal ja.

Staan we nu weer gelijk?
Die ik ken zeggen allemaal 'misschien'. Dilemma.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196614694
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:48 schreef Elan het volgende:
Sowieso groot vertrouwen heb ik in de medische wereld. De mensen die aan dat vaccin hebben gewerkt en de procedures zijn dusdanig geavanceerd, de techniek...Daar moet je als leek eigenlijk gewoon geen mening over proberen te vormen, want daar maak je jezelf alleen belachelijk mee.
Waarom mag je daar als leek geen mening over proberen te vormen? Als dat niet mag kunnen we dit forum nu wel opdoeken, want met uitzondering van enkelen hier zijn we allemaal een leek.

Indien je iets in je lichaam moet laten spuiten om een risico weg te nemen is het toch niet raar dat je wilt dat je begrijpt wat het is?

Ik zal het omdraaien. Een docent van me zei altijd: "Als je iets niet simpel uit kunt leggen, begrijp je het niet goed genoeg"

Het is absoluut noodzakelijk dat dit goed, eenduidig en eenvoudig uitgelegd wordt. Elk ander scenario is gewoonweg niet acceptabel. Je kunt als regering niet tegen je bevolking zeggen: "Ja dit is echt goed gedaan hoor, vertrouw ons maar. Maar stel geen vragen, want je snapt 't toch niet"

Disclaimer: Ik heb ontzettend veel vertrouwen in de medische wereld. Maar dat betekent niet dat ik iedereen op hun blauwe ogen moet geloven.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2020 10:53:41 ]
pi_196614714
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Recent dus. Kan het argument 'dit was al uit september' ook in de prullenbak, zorgpersoneel ziet de enige beschikbare weg uit de crisis op dit moment dus nog steeds maar matig zitten.
En dat is dan de beroepsgroep waarvoor we er "met zijn allen doorheen moeten". Lockdowns, de economie de nek omgedraaid, we staan aan de vooravond van wederom jarenlange bezuinigingen en dat alles om de zorg maar te ontlasten. En nu er een uitweg lijkt te zijn heeft het zorgpersoneel daar niet zo'n zin in. Doe anders nog een "challenge" met een instagramdansje ofzo...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:53:45 #223
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_196614716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:50 schreef galantis het volgende:

[..]

Een groot deel van die 'regels' is gewoon dat dingen dicht zijn. Dus zelfs al zou je willen, je kan maar in beperkte mate schijt hebben.
Dat klopt. Ik doel op lekker met een groep vrienden samenkomen, hele familie bij elkaar etc. Gewoon weer genieten. Horeca boeit mij niet zo want daar kom ik weinig.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:53:58 #224
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom mag je daar als leek geen mening over proberen te vormen? Als dat niet mag kunnen we dit forum nu wel opdoeken, want met uitzondering van enkelen hier zijn we allemaal een leek.

Indien je iets in je lichaam moet laten spuiten om een risico weg te nemen is het toch niet raar dat je wilt dat je begrijpt wat het is?

Ik zal het omdraaien. Een docent van me zei altijd: "Als je iets niet simpel uit kunt leggen, begrijp je het niet goed genoeg"

Het is absoluut noodzakelijk dat dit goed, eenduidig en eenvoudig uitgelegd wordt. Elk ander scenario is gewoonweg niet acceptabel. Je kunt als regering niet tegen je bevolking zeggen: "Ja dit is echt goed gedaan hoor, vertrouw ons maar. Maar stel geen vragen, want je snapt 't toch niet"

Disclaimer: Ik heb ontzettend veel vertrouwen in de medische wereld. Maar dat betekent niet dat ik iedereen op hun blauwe ogen moet geloven.
Jij hebt les gekregen van Einstein? :@
pi_196614743
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Jij hebt les gekregen van Einstein? :@
Heeft ie het geplagieerd van Einstein? Vet, dat wist ik niet. Nee, dan zou ik wel als eerste aan de beurt zijn met vaccineren :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')