abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 10:57:43 #226
236264 crew  capricia
pi_196614788
ophouden met elkaar voor angsthaas of trol uit te maken
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:57:47 #227
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196614790
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Berichten in de media kun je niet vertrouwen op dit gebied. Weet je nog dat er ophef was dat er bepaalde diepvriesmachines niet gekocht waren bij een bepaalde Nederlands bedrijf? Bleek achteraf dat die machines er al lang zijn.
Al die branchefiguren die wel even komen zeggen dat de Nederlandse overheid niet genoeg bij hun inkoopt, dus dat het wel mis moet gaan enzo :') En die kneuzen van zo'n EenVandaag die dat dan kritiekloos overnemen om #ophef te genereren.
Antifa
pi_196614800
Ik zie dat de eenrichtingssolidariteit weer op volle toeren draait, pensioenregels worden aangepast om korten te voorkomen.
pi_196614801
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ook dat wordt gewoon gezegd. 4 januari is gewoon gekozen als een ambitieuze datum juist om iedereen een beetje in beweging te krijgen.

Volgens mij laat je hier te veel je onderbuik praten :)
Zou kunnen, ik ben allang blij dat we wat gaan doen.
Maar ik wil mij echt niet nog een jaar laten opsluiten als we de ambities naar beneden gaan bij stellen omdat bepaalde processen om wat voor reden door polderen enorm vertraagd worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196614811
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ga me wel in laten enten, maar ik zal niet vooraan staan. Ik zit waarschijnlijk in de lichting na de ouderen (risicogroep onder de 60), dus dat is voor mij vroeg genoeg.

Over een half jaar weet ik 't ook nog niet precies, maar dan zijn we wel alweer een heel stuk verder dan nu.
Ah, ik ben ook niet zo'n lefgozer hoor. En nieuwe dingen zijn best spannend maar je hebt er toch geen controle over. Waarschijnlijk ben ik pas na jou ergens in augustus aan de beurt, maar wil best eerder als dat zou mogen want ik ben dit echt zat. En zoals @capricia al zei zit ik ook echt niet op een Coronabesmetting te wachten, dat werkt meer beangstigend dan wat er in zo'n prik zit. Zat gisteren zo'n vlog te kijken op YouTube van die Bald and Bankrupt, die is toch wel behoorlijk ziek geweest hoor. En nog na de eerste beste inspanning buiten adem terwijl het 3 maanden geleden was dat hij ziek was. En dat is dan iemand van mijn leeftijd met een goede conditie geen onderliggend lijden of overgewicht. Had maar een haartje gescheeld of hij had ook geintubeerd moeten worden en in kunstmatige coma.

Vind het allemaal uitermate stressvol zowel de maatregelen als de angst om zelf wat op te lopen.
blablablabla
  dinsdag 8 december 2020 @ 11:00:09 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614832
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heeft ie het geplagieerd van Einstein? Vet, dat wist ik niet. Nee, dan zou ik wel als eerste aan de beurt zijn met vaccineren :P
Klopt ja, denk één van zijn meest beroemde (en gequoteerde) uitspraken. In de essentie wel waar hoor maar is in dezen ook wat er gebeurd met de kennisgeving die de leken momenteel ontvangen over mRNA. Veel beknopter en eenvoudiger informatie dan er gegeven wordt is technisch bijkans onmogelijk :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196614874
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Ah, ik ben ook niet zo'n lefgozer hoor. En nieuwe dingen zijn best spannend maar je hebt er toch geen controle over. Waarschijnlijk ben ik pas na jou ergens in augustus aan de beurt, maar wil best eerder als dat zou mogen want ik ben dit echt zat. En zoals @:Capricia al zei zit ik ook echt niet op een Coronabesmetting te wachten, dat werkt meer beangstigend dan wat er in zo'n prik zit. Zat gisteren zo'n vlog te kijken op YouTube van die Bald and Bankrupt, die is toch wel behoorlijk ziek geweest hoor. En nog na de eerste beste inspanning buiten adem terwijl het 3 maanden geleden was dat hij ziek was. En dat is dan iemand van mijn leeftijd met een goede conditie geen onderliggend lijden of overgewicht. Had maar een haartje gescheeld of hij had ook geintubeerd moeten worden en in kunstmatige coma.

Vind het allemaal uitermate stressvol zowel de maatregelen als de angst om zelf wat op te lopen.
Dat snap ik wel. Ik ben ondertussen zover dat de maatregelen en de angst om het op te lopen me niet heel veel meer doen, ik kan er toch niets aan veranderen. Ik ben het thuiswerken soms goed zat, maar verder doet het me ondertussen niet veel meer, ik voel me niet heel beperkt in mn doen en laten. Dat kan misschien voor mezelf ook wel het gevoel geven niet zo'n haast te hebben.

Dat gezegd hebbende, als we gaan vaccineren en dingen gaan weer open en je leven wordt weer minder automatische piloot zou ik dat graag wel weer willen. Mijn hoogtepunt van de week is deze week naar Ballorig met mn dochter. Hoe leuk 't ook is, dat is best een droevig hoogtepunt.
pi_196614889
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom mag je daar als leek geen mening over proberen te vormen? Als dat niet mag kunnen we dit forum nu wel opdoeken, want met uitzondering van enkelen hier zijn we allemaal een leek.

Indien je iets in je lichaam moet laten spuiten om een risico weg te nemen is het toch niet raar dat je wilt dat je begrijpt wat het is?

Ik zal het omdraaien. Een docent van me zei altijd: "Als je iets niet simpel uit kunt leggen, begrijp je het niet goed genoeg"

Het is absoluut noodzakelijk dat dit goed, eenduidig en eenvoudig uitgelegd wordt. Elk ander scenario is gewoonweg niet acceptabel. Je kunt als regering niet tegen je bevolking zeggen: "Ja dit is echt goed gedaan hoor, vertrouw ons maar. Maar stel geen vragen, want je snapt 't toch niet"

Disclaimer: Ik heb ontzettend veel vertrouwen in de medische wereld. Maar dat betekent niet dat ik iedereen op hun blauwe ogen moet geloven.
Je mag natuurlijk overal een mening over hebben, maar zoals ook op dit forum is vanuit wetenschappelijk oogpunt minimaal 99 % totaal irrelevant geneuzel/kroegpraat. Wij missen gewoon de parate vakkennis om ook maar iets zinnigs te kunnen zeggen over die vaccins.

Daarom vaar ik liever blind op de medische wereld en de opgetuigde infrastructuur die ons moet behoeden voor eventueel gevaarlijke vaccins.
blablablabla
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 11:06:31 #234
236264 crew  capricia
pi_196614926
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. Ik ben ondertussen zover dat de maatregelen en de angst om het op te lopen me niet heel veel meer doen, ik kan er toch niets aan veranderen. Ik ben het thuiswerken soms goed zat, maar verder doet het me ondertussen niet veel meer, ik voel me niet heel beperkt in mn doen en laten. Dat kan misschien voor mezelf ook wel het gevoel geven niet zo'n haast te hebben.

Dat gezegd hebbende, als we gaan vaccineren en dingen gaan weer open en je leven wordt weer minder automatische piloot zou ik dat graag wel weer willen. Mijn hoogtepunt van de week is deze week naar Ballorig met mn dochter. Hoe leuk 't ook is, dat is best een droevig hoogtepunt.
Ik sport nog regelmatig. Groepslessen in de fitness. Dat vind ik fijn.
En verder gaat het leven van mijn 9-jarige gewoon door: school, clubjes, afspraakjes. Dus veel halen en brengen. :)

Ik mis de onbezorgdheid het meeste. Dat je er gewoon niet bij nadacht.

Als alles weer normaal is, wil ik zo snel mogelijk weer gewoon het buitenland in, vakantie/reizen/vrienden opzoeken. De schoolvakanties lekker weg enzo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196614943
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Je mag natuurlijk overal een mening over hebben, maar zoals ook op dit forum is vanuit wetenschappelijk oogpunt minimaal 99 % totaal irrelevant geneuzel/kroegpraat. Wij missen gewoon de parate vakkennis om ook maar iets zinnigs te kunnen zeggen over die vaccins.

Daarom vaar ik liever blind op de medische wereld en de opgetuigde infrastructuur die ons moet behoeden voor eventueel gevaarlijke vaccins.
Weet je wat de grap is? Op dit forum heb ik meer geleerd over de verspreiding van virussen, hoe vaccins werken en alle andere situaties die te maken hebben met dit virus dan op andere plekken. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als het ons niet zou raken zou ik het met je eens zijn. Alleen, dit raakt ons wel, aangezien we dat vaccin moeten krijgen.

Je zou op zijn minst iets verwachten als: 1 op de 10.000 krijgt hoofdpijn, 1 op de 1000 krijgt koorts, 1 op de 10 krijgt een rode arm die stijf aanvoelt. Bijkomende symptomen zijn: x. Indien je last hebt van aandoening A, B of C kunnen de effecten heftiger zijn. Neem in die gevallen contact op met je huisarts.

Oftewel, een bijsluiter. Ik heb geen flauw idee hoe paracetamol gemaakt is, maar ik snap wel wat er in de bijsluiter staat. Dat moet ik kunnen begrijpen, en met mij de rest van Nederland.
pi_196614954
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Daar gaan de vaccinaties nu van start. Het is vast spannend dat de uitrol nu effectief begint maar vergeet niet dat de eerste mensen waarop getest werd vele maanden terug reeds gevaccineerd zijn geweest. Wat dat betreft is wat er in Engeland gebeurt half zo relevant niet als dat je mogelijk denkt.
In de trials zaten niet veel uit de doelgroep die nu gevaccineerd worden (lees: bejaarden).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196614967
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Berichten in de media kun je niet vertrouwen op dit gebied. Weet je nog dat er ophef was dat er bepaalde diepvriesmachines niet gekocht waren bij een bepaalde Nederlands bedrijf? Bleek achteraf dat die machines er al lang zijn.
Het zijn de verkeerde conclusies door leken en niet de media die het probleem zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196614995
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Weet je wat de grap is? Op dit forum heb ik meer geleerd over de verspreiding van virussen, hoe vaccins werken en alle andere situaties die te maken hebben met dit virus dan op andere plekken. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als het ons niet zou raken zou ik het met je eens zijn. Alleen, dit raakt ons wel, aangezien we dat vaccin moeten krijgen.

Je zou op zijn minst iets verwachten als: 1 op de 10.000 krijgt hoofdpijn, 1 op de 1000 krijgt koorts, 1 op de 10 krijgt een rode arm die stijf aanvoelt. Bijkomende symptomen zijn: x. Indien je last hebt van aandoening A, B of C kunnen de effecten heftiger zijn. Neem in die gevallen contact op met je huisarts.

Oftewel, een bijsluiter. Ik heb geen flauw idee hoe paracetamol gemaakt is, maar ik snap wel wat er in de bijsluiter staat. Dat moet ik kunnen begrijpen, en met mij de rest van Nederland.
Als je net zoveel tijd in virologie voor dummie boeken had gelezen als dat je op fok zou zitten had je waarschijnlijk nog meer geweten
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196614996
Even een zijspoor, maar voor mij persoonlijk ben ik erg benieuwd wat de KNVB gaat doen na vanavond met de amateurcompetities. Ziet er niet naar uit dat we in de komende 4-6 weken weer op kunnen gaan starten.. ;(

Ik mis het intens (de sport en alles daaromheen)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 11:14:00 #240
236264 crew  capricia
pi_196615013
quote:

[..]

Hier is de Britse bijsluiter:
https://assets.publishing(...)COVID-19_vaccine.pdf
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 8 december 2020 @ 11:14:30 #241
3542 Gia
User under construction
pi_196615018
Bestaan trouwens die aparte uurtjes nog voor kwetsbaren, om boodschappen te doen?

Zo nee, weer invoeren.

Verder ben ik voorstander van eerst de groep 40 tot 65 met onderliggende aandoeningen te vaccineren. Dat is de groep die zorgt voor de meeste druk op de zorg, en die zitten niet achter de geraniums.
  dinsdag 8 december 2020 @ 11:14:45 #242
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_196615021
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Oke.

Die ik ken zeggen allemaal ja.

Staan we nu weer gelijk?
denk ik wel, ja :D
pi_196615027
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Al die branchefiguren die wel even komen zeggen dat de Nederlandse overheid niet genoeg bij hun inkoopt, dus dat het wel mis moet gaan enzo :') En die kneuzen van zo'n EenVandaag die dat dan kritiekloos overnemen om #ophef te genereren.
Het klopte gewoon wst er werd gezegd, het zijn de conclusies die leken met onvoldoende kennis eraan hangen waar het fout gaat.

Ik wist direct dat of de overgeid er genoeg had of dat ze bij anderen gekocht waren? Waarom? Omdat de overheid niet zo dom is, anders was NL allang een eritrea qua economie.
pi_196615031
Belangrijke tweet van Marion Koopmans:
twitter

Zij denkt dus dat de R wel degelijk stijgt en het niet alleen op het conto van meer testen kan worden gegooid.
  Redactie Games dinsdag 8 december 2020 @ 11:17:13 #245
181272 crew  Noppie2000
pi_196615053
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Belangrijke tweet van Marion Koopmans: [ twitter ]
Zij denkt dus dat de R wel degelijk stijgt en het niet alleen op het conto van meer testen kan worden gegooid.
Zijn er ook niet veel die dat beweren volgens mij, enkel dat het een factor kan zijn.
  dinsdag 8 december 2020 @ 11:18:09 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196615066
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In de trials zaten niet veel uit de doelgroep die nu gevaccineerd worden (lees: bejaarden).
Wat het voor de jonge deerne @miss_sly dus nog minder relevant maakt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196615068
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Belangrijke tweet van Marion Koopmans: [ twitter ]
Nee dat zegt ze niet
pi_196615073
quote:
Ik snap wel wat je bedoelt, maar als het ons niet zou raken zou ik het met je eens zijn. Alleen, dit raakt ons wel, aangezien we dat vaccin moeten krijgen.
Tal van onderwerpen die ons raken, maar waarvan we de inhoudelijke kennis ontberen om er iets zinnigs over te zeggen. Vaak is het gewoon makkelijker om ervan uit te gaan dat experts weten waar ze het over hebben. Of er op z'n minst vanuit te gaan dat als experts het verkeerd hebben dat er andere experts zijn om die fouten aan te wijzen (zoals dat de EMA het proces nu controleert).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 8 december 2020 @ 11:19:12 #249
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196615082
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:14 schreef Gia het volgende:
Bestaan trouwens die aparte uurtjes nog voor kwetsbaren, om boodschappen te doen?

Zo nee, weer invoeren.

Dat is met recht het domste en minst houdbare dat in veel landen ingevoerd is geweest.
pi_196615089
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee dat zegt ze niet
Ze houdt een slag om de arm uiteraard.

Het zal wel een rol spelen, hopelijk een relatief grote.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')