Volwassenen met bepaalde onderliggende aandoeningen hebben ook een groter risico op een ernstig beloop van COVID-19. Het gaat om (één van) de volgende aandoeningen:quote:Op dinsdag 8 december 2020 03:09 schreef einzeinz het volgende:
Iemand met astma, zien jullie dat als risicogroep?
En ook goed nieuws, wat specifieker voor astmaquote:Op dinsdag 8 december 2020 03:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Volwassenen met bepaalde onderliggende aandoeningen hebben ook een groter risico op een ernstig beloop van COVID-19. Het gaat om (één van) de volgende aandoeningen:
Mensen met chronische luchtweg- of longproblemen die onder behandeling van een longarts zijn.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen
Urk als de Burj Khalifa van Nederlandquote:
Bron?quote:Op dinsdag 8 december 2020 01:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je bedoelt zorgmedewerkers waar zich 50% niet laten vaccineren?
Bereidheid leek in eerste instantie onder verplegend personeel niet zo hoog. Maarrrr dat zegt niets over daadwerkelijk niet gaan laten vaccineren. Die peiling was best wel (te) vroegquote:
Lange termijn effecten worden met geen enkel vaccin onderzocht. Als dat de reden voor ze is, kunnen ze dus geen enkel nieuw vaccin nemen. Ook niet wanneer dat vaccin een stuk minder snel ontwikkeld is als dit vaccin.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:03 schreef Molo het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ten-inenten-a4021027
37% bereid nog vóór publicatie van dit artikel op 22-11. Want 'recente peiling toen'.
Sindsdien is er een bak meer aan informatie naar buiten gekomen rondom veiligheid, effectiviteit en überhaupt rondom vaccins.
En dan moet de echte informatiecampagne nog komen.
Wacht een paar weken/maanden en vraag dan opnieuw, dan is het vast stuk hoger. En de praktijk van daadwerkelijk laten inenten ook verwacht ik.
Haha ja, dat is wel een beetje citeren wat je wil uit het artikel.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:03 schreef Molo het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ten-inenten-a4021027
37% bereid nog vóór publicatie van dit artikel op 22-11. Want 'recente peiling toen'.
Sindsdien is er een bak meer aan informatie naar buiten gekomen rondom veiligheid, effectiviteit en überhaupt rondom vaccins.
En dan moet de echte informatiecampagne nog komen.
Wacht een paar weken/maanden en vraag dan opnieuw, dan is het vast stuk hoger. En de praktijk van daadwerkelijk laten inenten ook verwacht ik.
Ik heb even de site van V&VN bekeken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:06 schreef wpor het volgende:
[..]
Lange termijn effecten worden met geen enkel vaccin onderzocht. Als dat de reden voor ze is, kunnen ze dus geen enkel nieuw vaccin nemen. Ook niet wanneer dat vaccin een stuk minder snel ontwikkeld is als dit vaccin.
Er was toen vrijwel niets bekend over de vaccins. Knap staaltje kutjournalistiek dus van NRC specifiek maar in algemeen slecht overgenomen en uitgemolken.quote:Deze peiling is onder ruim 105.000 verpleegkundigen en verzorgenden uitgezet. De peiling is 10 september verstuurd en 20 september stopgezet. In de tussenliggende tijd is er één herinneringsmail gestuurd. In totaal hebben 12.040 verpleegkundigen en verzorgenden gereageerd.
Die lange termijn issues is wat de personen in dat artikel zelf aanhalen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb even de site van V&VN bekeken.
[..]
Er was toen vrijwel niets bekend over de vaccins. Knap staaltje kutjournalistiek dus van NRC specifiek maar in algemeen slecht overgenomen en uitgemolken.
We zaten toen net in de tweede golf en waren angstige en iig andere tijden dan nu voor die beroepsgroep.
Situatie en informatieniveau rond vaccins is nu heel anders dus je zou echt ene nieuwe peiling moeten doen
Denk dat lange termijn effecten van vaccins niet eens hierin een issue zijn. Die peiling was überhaupt gewoon op een totaal verkeerd moment.
Het is wel goed met ze. In januari lekker met z'n allen in de derde golf! Als je weigert in te grijpen op plekken waar dat moet, maar wel versoepelingen met kerst instelt (wat eigenlijk geen zak uitmaakt, want veel mensen zullen hun eigen plan wel trekken qua kerst), dan kun je wat mij betreft met je "beleid" naar de maan.quote:Op maandag 7 december 2020 22:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo begrijp ik het ook. Dus in plaats van 3 mag je dan 4 of 5 mensen ontvangen.
Niet dat daar verder enige controle of handhaving op is natuurlijk.
Van een peiling dus uit septemberquote:Op dinsdag 8 december 2020 07:11 schreef wpor het volgende:
[..]
Die lange termijn issues is wat de personen in dat artikel zelf aanhalen.
Ook zij weten niet overal alles van. Er komen nog interne campagnes voor verpleegkundigen. Die starten over een paar weken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:11 schreef wpor het volgende:
[..]
Die lange termijn issues is wat de personen in dat artikel zelf aanhalen.
https://www.gelderlander.(...)witte-huis~af35d2b8/quote:Ruim een derde (36 procent) van de zorgprofessionals wil zich laten vaccineren tegen het coronavirus zodra dat mogelijk is, blijkt uit een peiling onder zo'n 3300 leden van beroepsorganisatie voor verpleegkundigen en verzorgenden NU'91.
Van de zorgverleners geeft 33 procent aan zich niet te willen laten inenten en bijna evenveel mensen weet het nog niet. De groep zorgprofessionals die twijfelt over een prik, vindt dat er nog teveel onduidelijk is over het vaccin, stelt NU'91.
Zo zijn er zorgen over de gezondheidseffecten van het vaccin op lange termijn en de snelheid waarmee de vaccins zijn geproduceerd. Ook zijn er volgens de bond zorgen over een eventuele vaccinatieplicht.
,,Zorgprofessionals hebben behoefte aan neutrale en goede informatie, zodat zij zelf weloverwogen een besluit kunnen nemen", zegt Stella Salden, voorzitter van NU'91. ,,Dat kan alleen door de informatie op een juiste manier over te brengen.''
Wat betreft de vaccinatiebereidheid zijn er in de zorgsectoren behoorlijke verschillen te zien. 44 procent van de ziekenhuismedewerkers ziet een vaccin zitten, maar dat getal is in verpleeghuizen (25 procent) en de thuiszorg (31 procent) flink lager.
Ik heb in een Haags binnenstadsziekenhuis gewerkt en herken het...quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Een ander groeiend en heel vervelend probleem is de agressie tegen verpleegkundig personeel.
Eigenlijk in alle gevallen door Turkse en Marokkaanse families. Bedreiging van personeel, intimidatie, fysiek geweld. En constant een telefoontje voor het hoofd van de verpleegkundige om alles vast te leggen. Mocht hij/zij iets verkeerds zeggen.
Nog niet zo erg geweest als nu en eigenlijk weet ik ook niet echt de oplossing. Verschrikkelijk volk.
Tussen 3-7 december uitgevoerde peiling volgens en via hun eigen websitequote:Op dinsdag 8 december 2020 07:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)witte-huis~af35d2b8/
Net nieuw op de Gelderlander, maar er staat niet bij wanneer de peiling is uitgevoerd. Wel bedroevend als die percentages echt zo laag zijn.
Recent dus. Kan het argument 'dit was al uit september' ook in de prullenbak, zorgpersoneel ziet de enige beschikbare weg uit de crisis op dit moment dus nog steeds maar matig zitten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Tussen 3-7 december uitgevoerde peiling volgens en via hun eigen website
Geen idee/twijfels over de representatieve groep en grootte ervan
https://nu91coronadossier.nl/ledenpeiling-coronavaccinatie/
Ik vind de groepsgrootte en de specifieke groep niet heel representatiefquote:Op dinsdag 8 december 2020 07:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Recent dus. Kan het argument 'dit was al uit september' ook in de prullenbak, zorgpersoneel ziet de enige beschikbare weg uit de crisis op dit moment dus nog steeds maar matig zitten.
Weet je wat ze zal leren, gewoon middels een indirecte plicht de toegang ontzeggen tot overheidsinstellingen, verzorgingstehuizen, ziekenhui... O wacht..quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)witte-huis~af35d2b8/
Net nieuw op de Gelderlander, maar er staat niet bij wanneer de peiling is uitgevoerd. Wel bedroevend als die percentages echt zo laag zijn.
Dat is wel heel erg.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Een ander groeiend en heel vervelend probleem is de agressie tegen verpleegkundig personeel.
Eigenlijk in alle gevallen door Turkse en Marokkaanse families. Bedreiging van personeel, intimidatie, fysiek geweld. En constant een telefoontje voor het hoofd van de verpleegkundige om alles vast te leggen. Mocht hij/zij iets verkeerds zeggen.
Nog niet zo erg geweest als nu en eigenlijk weet ik ook niet echt de oplossing. Verschrikkelijk volk.
Ik ben benieuwd wat het doet met de vaccinatiebereidheid onder de rest van de mensen, als het bij het zorgpersoneel zo laag is. Er zit toch wel iets van een voorbeeldfunctie aan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Weet je wat ze zal leren, gewoon middels een indirecte plicht de toegang ontzeggen tot overheidsinstellingen, verzorgingstehuizen, ziekenhui... O wacht..
Ik kan echt 0 begrip opbrengen voor mensen die onze verpleegkundigen intimideren en geweld gebruiken tegen deze groep.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:27 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg.
Maar ik begrijp wel de felheid van deze mensen omdat ze zich gediscrimineerd voelen en bang zijn niet de goede zorg te krijgen. Het vertrouwen is er niet.
Hier kan ik zo kwaad om worden. Ik weet dat het zo is maar godzijdank heb ik zoiets nooit in het echt hoeven te ervaren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat soort briefjes delen wij nog niet uit. Voelt wel redelijk bizar om dat te moeten doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb in een Haags binnenstadsziekenhuis gewerkt en herken het...
Hele strikte en ultra consequente afspraken maken met collega's over wat je maximaal (= bijna niets) tolereert...
En dat op papier uitreiken aan patiënt en familie.
Echt kleuterniveau soms nodig qua 'opvoeden' en super strikt zijn is noodzakelijk is mijn ervaring.
Heel heel vervelend je werk doen ja, dat wel
Hebben jullie beleid hierop eigenlijk vanuit de organisatie?
Ik merkte dat nieuwkomers het vaak racistisch vonden, tot ze zelf in een zaal met schreeuwende families stonden en een medische handeling bij patiënt moesten verrichten in een soort black friday achtige drukte en agressie op de zaal
Ja, dat is het.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:27 schreef quirina het volgende:
[..]
omdat ze zich gediscrimineerd voelen
Wat een gelul zeg.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:27 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg.
Maar ik begrijp wel de felheid van deze mensen omdat ze zich gediscrimineerd voelen en bang zijn niet de goede zorg te krijgen. Het vertrouwen is er niet.
Huisregels. Niet wat er niet mag, maar geschreven vanuit wat er maximaal toegelaten/toegestaan wordtquote:Op dinsdag 8 december 2020 07:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat soort briefjes delen wij nog niet uit. Voelt wel redelijk bizar om dat te moeten doen.
Wat staat er dan in? Blijf met je poten van het personeel en laat ze hun werk doen?
En dat laatste komt hier helaas ook voor. Ze staan gewoon bij een reanimatie te filmen en te roepen. Wachtend op een fout waarmee ze iemand kunnen pakken.
Ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt als nu.
Gelul.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:27 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg.
Ik denk idd dat het kabinet zich nog ernstig vergist in het aantal mensen dat het vaccin niet vertrouwd. Merk in de omgeving van mijn vrouw die in zkhs werkt ook veel wantrouwen. Maar dat heeft niks met hun specifieke kennis te maken. Het is niet dat zij nou veel meer van vaccins weten dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat het doet met de vaccinatiebereidheid onder de rest van de mensen, als het bij het zorgpersoneel zo laag is. Er zit toch wel iets van een voorbeeldfunctie aan.
Bizar dat dit nodig isquote:Op dinsdag 8 december 2020 07:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Huisregels. Niet wat er niet mag, maar geschreven vanuit wat er maximaal toegelaten/toegestaan wordt
Gele en rode kaarten systeem erbij, bij rode kaart mag je (ook als je naaste zich misdragen heeft) een jaar niet terecht in het ziekenhuis. Met aantekening.
Ja, bizar idd... Maar nodig
Beetje Franse slag enzo.quote:Op maandag 7 december 2020 23:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lijkt haast wel alsof er verder geen enkel ander plan of strategie meer is inderdaad tot die tijd.
Je kan ook aangifte ervan doen bij de politie.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat soort briefjes delen wij nog niet uit. Voelt wel redelijk bizar om dat te moeten doen.
Wat staat er dan in? Blijf met je poten van het personeel en laat ze hun werk doen?
En dat laatste komt hier helaas ook voor. Ze staan gewoon bij een reanimatie te filmen en te roepen. Wachtend op een fout waarmee ze iemand kunnen pakken.
Ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt als nu.
A joh, die gaan echt wel door de bocht hoor, ze krijgen straks ´´neutrale´´ informatie en dan wordt die prik gewoon gehaald!quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat het doet met de vaccinatiebereidheid onder de rest van de mensen, als het bij het zorgpersoneel zo laag is. Er zit toch wel iets van een voorbeeldfunctie aan.
Gebeurt weinig mee.quote:Op dinsdag 8 december 2020 08:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Je kan ook aangifte ervan doen bij de politie.
Schandalig dat soort dingen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Je zou verwachten dat ze nu al beginnen met evt reclames of posters mbt vaccinatie bv. Begin nu al met de mensen te bereiken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:47 schreef aartstyle het volgende:
Het is allemaal voorlichting, als je de communicatie goed doet naar de bevolking zal een groot deel zich wel laten vaccineren. Uitleggen waarom het nu zo snel klaar is etc zoals al op tv is geweest. Probleem is dat zo'n uitleg wel even een langere concentratieboog vereist dan 30 seconden. En daar heeft een groot deel van de bevolking het al te moeilijk mee.
Je krijgt een beetje het idee alsof ze logistiek nog niets hebben geregeld, dus ook inclusief communicatie en voorlichting. Een voorbeeld nemen aan Duitsland, why should we.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat ze nu al beginnen met evt reclames of posters mbt vaccinatie bv. Begin nu al met de mensen te bereiken.
Er is nog onvoldoende duidelijk om een (deel)campagne op te zetten. In voorbereiding van een dergelijke campagne worden wel experts en professionals uitgenodigd in talkshows, artikelen geschreven over het proces, ed. Dat wordt ook enigszins gedaan om het sentiment te pijlen. Daarnaast wordt tussen de regels door daarmee al een beetje getest wat de beste te communiceren boodschap zal zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat ze nu al beginnen met evt reclames of posters mbt vaccinatie bv. Begin nu al met de mensen te bereiken.
Was vanmorgen op de radio dat Merkel in Duitsland de noodklok heeft geluid, omdat hoewel ze op dit moment begonnen zijn met voorbereidingen, de verschillende regio's verwachten over een paar maanden pas kunnen beginnen. Merkel wilde daardoor in een hardere lockdown, waar de lokale regio's daar geen zin in hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:17 schreef STING het volgende:
[..]
Je krijgt een beetje het idee alsof ze logistiek nog niets hebben geregeld, dus ook inclusief communicatie en voorlichting. Een voorbeeld nemen aan Duitsland, why should we.
Nee.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:24 schreef KennyPowers het volgende:
Engeland 2 EU 0
Dus dit is de kracht van Brexit
Doen ze sowieso wel vaak hoor..quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-tegen-corona.html
Nou, eens kijken of er de komende weken heel veel Britten omvallen.
Het zou me niks verbazen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:17 schreef STING het volgende:
[..]
Je krijgt een beetje het idee alsof ze logistiek nog niets hebben geregeld, dus ook inclusief communicatie en voorlichting. Een voorbeeld nemen aan Duitsland, why should we.
De strategie is juist heel duidelijk en al maanden gelijk. Dat jij dat vergeet doet daar niets aan af.quote:Op maandag 7 december 2020 23:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lijkt haast wel alsof er verder geen enkel ander plan of strategie meer is inderdaad tot die tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |