abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 december 2020 @ 22:54:31 #76
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196609669
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bovenop de 3 zoals nu toegestaan. Zo begrijp ik het althans.
Zo begrijp ik het ook. Dus in plaats van 3 mag je dan 4 of 5 mensen ontvangen.

Niet dat daar verder enige controle of handhaving op is natuurlijk.
pi_196609710
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 22:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zo begrijp ik het ook. Dus in plaats van 3 mag je dan 4 of 5 mensen ontvangen.

Niet dat daar verder enige controle of handhaving op is natuurlijk.
Het is puur symbolisch de gulden middenweg.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 7 december 2020 @ 22:58:00 #78
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_196609729
Met kerst gaan bij menig gezin/familie de regels toch de prullenbak in :+
Tics van je petten.
  maandag 7 december 2020 @ 22:58:31 #79
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196609742
Toch aardig van dat Corona dat het met kerst minder besmettelijk wil zijn. Als we het lief vragen wil het misschien wel weggaan ook...

Jammer dat de gezondheid moet wijken voor iets onbenulligs als jezelf vol vreten, terwijl groepen ondernemers nu moeten worstelen om het hoofd boven water te houden.

Klap in het gezicht ook voor alle zorgmedewerks die het nieuwe jaar kunnen beginnen met extra Corona diensten.
So we just called him Fred
  maandag 7 december 2020 @ 23:00:09 #80
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196609770
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:58 schreef nattermann het volgende:
Met kerst gaan bij menig gezin/familie de regels toch de prullenbak in :+
Kan natuurlijk zomaar het laatste kerstdiner zijn dat je meemaakt.
So we just called him Fred
pi_196609820
Heb familie heel het jaar niet gezien. Met kerst gelukkig wel weer. Met 15 man samen :)
pi_196609844
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 23:02 schreef JosMert het volgende:
Heb familie heel het jaar niet gezien. Met kerst gelukkig wel weer. Met 15 man samen :)
Snap ik wel...
  maandag 7 december 2020 @ 23:08:29 #83
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196609920
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De regering kan niet meer doen dan dit.
Als je dan hoort dat de GGD verwacht ergens in augustus misschien te kunnen beginnen met het vaccineren van het brede publiek, dan vraag ik me echt ten zeerste af of dit nou echt alles is wat ze kunnen doen.
pi_196610008
Net was Barbara Baarsma bij Beau om te praten over een manifest waar zij en heel veel andere kundige mensen bij betrokken is.

Misschien interessant om terug te kijken.

Hier meer te lezen
https://www.skipr.nl/nieu(...)cenario-te-bekijken/
  maandag 7 december 2020 @ 23:15:12 #85
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196610015
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 23:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als je dan hoort dat de GGD verwacht ergens in augustus misschien te kunnen beginnen met het vaccineren van het brede publiek, dan vraag ik me echt ten zeerste af of dit nou echt alles is wat ze kunnen doen.
Het is op dit moment ook nog de enige prioriteit die de overheid heeft; iedereen zsm vaccineren die dat wil.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 7 december 2020 @ 23:25:42 #86
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196610148
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou trouwens ook wel voorstander zijn van een meer pragmatische aanpak richting horeca, maar zo'n Wilders die altijd maar met het sentiment van de onderbuik meewaait is zo vermoeiend
In oa Korea en Taiwan bleef de horeca open dacht ik, maar dat was mogelijk door de andere maatregelen die men nam, en die men in Nederland waarschijnlijk niet zou aanvaarden. Contactonderzoek en quarantaine maatregelen gingen veel verder dan wat we hier doen. Stond men ook met IR thermometers aan de deur, wie koorts leek te hebben (erg nauwkeurig is het niet) werd geweigerd.
are we infinite or am I alone
  maandag 7 december 2020 @ 23:27:57 #87
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196610173
Maar waar moet ik nou die extra mensen voor tijdens Kerstmis vandaan halen? :N
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 7 december 2020 @ 23:40:51 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196610358
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 23:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het is op dit moment ook nog de enige prioriteit die de overheid heeft; iedereen zsm vaccineren die dat wil.
Lijkt haast wel alsof er verder geen enkel ander plan of strategie meer is inderdaad tot die tijd.
  maandag 7 december 2020 @ 23:56:03 #89
3542 Gia
User under construction
pi_196610500
Eng mens bij Beau.
  dinsdag 8 december 2020 @ 00:01:55 #90
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196610544
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 23:14 schreef Twinkle20 het volgende:
Net was Barbara Baarsma bij Beau om te praten over een manifest waar zij en heel veel andere kundige mensen bij betrokken is.

Misschien interessant om terug te kijken.

Hier meer te lezen
https://www.skipr.nl/nieu(...)cenario-te-bekijken/
quote:
Als oplossing stellen de economen en medici dan ook om te richten op het opbouwen van groepsimmuniteit. Maar het duurt mogelijk nog jaren voordat er een voldoende hoeveelheid immuniteit is opgebouwd in de samenleving. Daarom wil de groep dat de overheid gaat kijken naar zogenoemd ‘risicogestuurd beleid’, waarbij mensen in de coronarisicogroepen afgezonderd worden, en de coronamaatregelen niet meer gelden voor de rest van de samenleving.
https://www.hartvannederl(...)-tegen-coronabeleid/
are we infinite or am I alone
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 00:02:48 #91
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196610552
Zie nu pas dat je je moet registreren als je naar Duitsland gaat? Dat heb ik helemaal gemist joh.
pi_196610649
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 00:02 schreef Kyran het volgende:
Zie nu pas dat je je moet registreren als je naar Duitsland gaat? Dat heb ik helemaal gemist joh.
Zijn er ook echt grenscontroles dan? Zoveel plekken om de grens over te gaan.
pi_196610688
quote:
Dat stukje van afzonderen zoals HvN stelt, is anders besproken bij Beau. Daar hadden ze het er vooral over om meer momenten in te bouwen voor mensen die vanwege een aandoening, leeftijd of anderszins meer de mogelijkheid kregen om veilig te kunnen leven. Dus niet het zgn. 'Ouderen en kwetsbaren uurtje,' wat we nu kennen, maar een veel ruimere opzet. En dat buiten die momenten het leven weer kon worden opgepakt door minder kwetsbare mensen of mensen die zichzelf minder kwetsbaar achten.

Dus voor de nuance kan ik je aanraden om toch even terug te kijken naar Beau en niet blind te varen op dat stuk van HvN.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 00:36:06 #94
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196610735
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 00:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zijn er ook echt grenscontroles dan? Zoveel plekken om de grens over te gaan.
Nee, als ik het goed begrijp gaat het vooral om dat ze kunnen nagaan of je wel in quarantaine gaat. Als je alleen maar door Duitsland rijdt hoef je niks te doen, maar als je er langer wil verblijven moet je het van te voren aangeven.
  dinsdag 8 december 2020 @ 00:45:25 #95
3542 Gia
User under construction
pi_196610798
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 00:27 schreef Twinkle20 het volgende:

Dat stukje van afzonderen zoals HvN stelt, is anders besproken bij Beau. Daar hadden ze het er vooral over om meer momenten in te bouwen voor mensen die vanwege een aandoening, leeftijd of anderszins meer de mogelijkheid kregen om veilig te kunnen leven. Dus niet het zgn. 'Ouderen en kwetsbaren uurtje,' wat we nu kennen, maar een veel ruimere opzet. En dat buiten die momenten het leven weer kon worden opgepakt door minder kwetsbare mensen of mensen die zichzelf minder kwetsbaar achten.

Dus voor de nuance kan ik je aanraden om toch even terug te kijken naar Beau en niet blind te varen op dat stuk van HvN.
Zij had het bij Beau ook over thuisisolatie van ouderen en kwetsbaren. Ze had het o.a. over leegstaande hotels.

De ziekenhuizen liggen niet vol met oude mensen, maar mensen van middelbare leeftijd! Die krijgen het virus van hun kinderen, jongeren, studenten.

Veel mensen van 50 en ouder gaan ook graag naar de kroeg, terras, uit eten. Laat je dat weer los, overstroomt de zorg weer.

Wat wil mevrouw? Aansturen op vrije keuze en hopen dat ouderen, boven de 50, wel verstandig zijn? Vergeet het maar. Kroeglopers gaan toch.
"Want het mag weer."

Nee, eng mens.
pi_196610990
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:58 schreef Fred het volgende:
Toch aardig van dat Corona dat het met kerst minder besmettelijk wil zijn. Als we het lief vragen wil het misschien wel weggaan ook...

Jammer dat de gezondheid moet wijken voor iets onbenulligs als jezelf vol vreten, terwijl groepen ondernemers nu moeten worstelen om het hoofd boven water te houden.

Klap in het gezicht ook voor alle zorgmedewerks die het nieuwe jaar kunnen beginnen met extra Corona diensten.
je bedoelt zorgmedewerkers waar zich 50% niet laten vaccineren?
  dinsdag 8 december 2020 @ 01:08:49 #97
12221 Tijn