abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196609054
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik denk dat je de slagkracht van de ME of het leger een beetje overschat.
ze hoeven alleen te handhaven he..... :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196609066
Ik ben er echt helemaal klaar mee nu... Normaal gesproken introvert en hou ervan om tijden alleen te zijn, maar ik zie al ruim 8 maanden vrijwel dezelfde kennissenkring. Ik wil weer uitgaan, feesten, nieuwjaarsavond, kerst.. En niet zo'n krampachtige meetings.

Arghh,!
pi_196609082
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dan nog. Hoeveel militairen en ME'ers denk je dat we hebben op 17 miljoen Nederlanders?

En wat als die 17 miljoen Nederlanders allemaal 'zoek het maar uit' zeggen? Gaan de militairen dan keihard "PANG!" roepen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196609099
Leger inzetten tegen de eigen bevolking. Men begint hier steeds verder te radicaliseren
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 22:23:47 #55
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196609161
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 22:20 schreef Mortaxx het volgende:
Leger inzetten tegen de eigen bevolking. Men begint hier steeds verder te radicaliseren
Het begint vrij eng te worden ja.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_196609182
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 22:20 schreef Mortaxx het volgende:
Grapperhaus: "Wie niet horen wil, moet maar voelen."
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196609194
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Hoe kan (bijvoorbeeld) de marechaussee handhaven zonder noodtoestand oid? Marechaussee heeft daar toch helemaal niet de bevoegdheden voor?

En daarbij, hoe denk je dat 't overkomt op je bevolking om elke avond om 10 uur tanks de straat in te rijden om mensen in het gareel te houden?
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 22:26:45 #58
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196609206
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe kan (bijvoorbeeld) de marechaussee handhaven zonder noodtoestand oid? Marechaussee heeft daar toch helemaal niet de bevoegdheden voor?

En daarbij, hoe denk je dat 't overkomt op je bevolking om elke avond om 10 uur tanks de straat in te rijden om mensen in het gareel te houden?
We hebben helemaal geen tanks
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  maandag 7 december 2020 @ 22:27:25 #59
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196609216
quote:
KMAR heeft dezelfde bevoegdheden (en meer) als de politie. Ze staan zelfs te laseren rondom Schiphol.
So we just called him Fred
pi_196609234
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:18 schreef Minimunt het volgende:
Ik ben er echt helemaal klaar mee nu... Normaal gesproken introvert en hou ervan om tijden alleen te zijn, maar ik zie al ruim 8 maanden vrijwel dezelfde kennissenkring. Ik wil weer uitgaan, feesten, nieuwjaarsavond, kerst.. En niet zo'n krampachtige meetings.

Arghh,!
wij zien amper familie/vrienden zelfs ;(
beetje kut maar shit happens
pi_196609265
quote:

[..]

oh ja bij het leger gaan we gelijk denken dat er tanks door de straat rijden..... :D
ze kunnen ingezet worden als extra handhavers, iemand vroeg erom, ik geef alleen antwoord.

don't blame the messenger

lekker blijven aankutten tot mei volgend jaar is top natuurlijk
pi_196609283
Ah Geert Wilders heeft weer een nieuwe stemmelkkoe gevonden en gaat nu ageren tegen de sluiting van de horeca :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196609296
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:32 schreef TheVulture het volgende:
Ah Geert Wilders heeft weer een nieuwe stemmelkkoe gevonden en gaat nu ageren tegen de sluiting van de horeca :')
alleen de nederlandse horeca ? :D
pi_196609304
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk best een leuke vraag zijn _O-
pi_196609318
Nieuwsuur: max 1 of 2 extra gasten met de Kerst.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 7 december 2020 @ 22:35:14 #66
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196609323
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:32 schreef TheVulture het volgende:
Dus volgens Geert moet alles open weer, de reguliere zorg moet allemaal doorgaan, de coronazorg moet ook goed verlopen?
pi_196609332
Ik zou trouwens ook wel voorstander zijn van een meer pragmatische aanpak richting horeca, maar zo'n Wilders die altijd maar met het sentiment van de onderbuik meewaait is zo vermoeiend
  maandag 7 december 2020 @ 22:35:54 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196609334
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Extra gasten, als in buiten het gezin? Waar slaat het woordje extra op deze context?
pi_196609339
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De kebaptenten blijven dan inderdaad dicht. :+
pi_196609346
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:35 schreef Momo het volgende:

[..]

Dus volgens Geert moet alles open weer, de reguliere zorg moet allemaal doorgaan, de coronazorg moet ook goed verlopen?
Niet van die moeilijke vragen stellen he, de horeca moet open en voor de rest zien we het wel weer ;)
pi_196609348
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:34 schreef Jor_Dii het volgende:
of iedereen nu zijn plannen gaat wijzigen, die zijn allang gemaakt.
soms met complete families bij elkaar.
pi_196609354
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou trouwens ook wel voorstander zijn van een meer pragmatische aanpak richting horeca, maar zo'n Wilders die altijd maar met het sentiment van de onderbuik meewaait is zo vermoeiend
Lijkt de FvD wel...maar daar hebben ze nu even andere problemen
pi_196609447
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:27 schreef Fred het volgende:

[..]

KMAR heeft dezelfde bevoegdheden (en meer) als de politie. Ze staan zelfs te laseren rondom Schiphol.
Ja, op Schiphol omdat dat specifiek zo vastgelegd is, ze hebben niet overal diezelfde bevoegdheden: https://wetten.overheid.nl/BWBR0031788/2020-01-01#Hoofdstuk2

quote:
4 Hoewel bevoegd tot de opsporing van alle strafbare feiten, onthoudt de militair van de Koninklijke marechaussee die is aangewezen krachtens artikel 141 van het Wetboek van Strafvordering, zich van optreden anders dan in het kader van de uitvoering van zijn politietaken, bedoeld in het eerste lid.
  maandag 7 december 2020 @ 22:43:28 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196609468
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een grondwet die de overheid dwingt in noodgevallen "trucjes" te gebruiken, en een overheid die in noodgevallen zulke trucjes toepast, lijkt me beter dan de alternatieven:
Een grondwet die het makkelijk(er) maakt om grondrechten op te schorten, of een overheid die in een noodsituatie eerst een grondwetswijziging doorvoert voordat ze de noodzakelijke maatregelen treft (ik weet niet hoe snel de grondwet gewijzigd kan worden in Nederland, in België vereist het: de betreffende artikels voor wijziging vatbaar verklaren door de kamer, de senaat en de koning; ontbinding van het parlement; federale verkiezingen; opstellen en goedkeuren van de wijzigingen door minstens 2/3 meerderheid van de kamer en senaat)
In Frankrijk riep de Regering gewoon de noodtoestand uit die bij wet ondertussen is verlengd tot 16feb21.

De Grondwet in Nederland wijzigen is naast tijdrovend erg lastig, daar moet ook hieer sws een verkiezing tussen zitten etc.etc. Dat dit moeilijk gaat heeft o.a. een reden dat dit niet lichtvaardig kan.
Ook het kabinet wil graag die "noodtoestand" mogelijkheden die immers scala aan bevoegdheden biedt om rechten in te perken. De CoronaWet is al verregaand maar simpelweg onvoldoende om op grond daarvan bv. een avondklok in te stellen. Zelf zou het mij niet verbazen dat morgen hier ms - onverwacht ? - op wordt ingezet om de verspreiding van het levensgevaarlijke virus te kunnen bezweren en uit het land te trappen.

Die noodtoestand In Nederland op grond van Coördinatiewet uitzonderingstoestanden uit roepen is een explosief lastig ding maar ook eenvoudig om uit te voeren. Rutte belt Alex die het in de Staatscourant zet, waarmee het klaar is om te karren.

De Kamers en mn de Tweede Kamer kunnen dat "besluit" weer blokkeren door bv de MP weg te sturen; wat een erg ingewikkeld verhaal wordt voor regeringspartijen. Vooral in een verkiezingsjaar.
Hoewel het niet de eerste keer is dat partijen hun onderlinge verschillen vanwege een (vermeend) nationaal belang, dan bijleggen (of parkeren). Het is dan vooral zaak om voor de bühne voldoende tegen te zijn om het (of omgekeerd) eens te maken. Iedereen gaat dan roeren en spugen maar de soep zal opgediend worden. Rutte gaat dat natuurlijk zomaar doen, als hij dat al zou willen, als dat pad niet haalbaar (b)lijkt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196609577
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:35 schreef Momo het volgende:

[..]

Extra gasten, als in buiten het gezin? Waar slaat het woordje extra op deze context?
Bovenop de 3 zoals nu toegestaan. Zo begrijp ik het althans.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')