Het vervelende is alleen dat als je gaat zeggen "Jammer dan, nu moet je als politiek gewoon bloeden!" dat de burgers er dan uiteindelijk wel de dupe van worden.quote:Op maandag 7 december 2020 20:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een zorg die al bezwijkt met gemiddeld iets meer dan 4 coronapatiënten op de IC per ziekenhuis, dat zegt vooral iets over de taktiek van de verschroeide aarde die de Nederlandse politiek al jarenlang voert als het op de zorg aan komt. Triest dat diezelfde politiek nu verwijtend met het vingertje wijst naar de burger, als zou die schuldig zijn aan het instorten van de zorg...
In een grotemensenland zou de politiek in maart bloeden, maar waarschijnlijk gaat in nederlandje de vvd weer 114 procent van de stemmen krijgen ofzo.quote:Op maandag 7 december 2020 20:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het vervelende is alleen dat als je gaat zeggen "Jammer dan, nu moet je als politiek gewoon bloeden!" dat de burgers er dan uiteindelijk wel de dupe van worden.
Daarom denk ik ook dat er tot maart aangemodderd wordt, zonder beleid over maart heen.quote:Op maandag 7 december 2020 21:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In een grotemensenland zou de politiek in maart bloeden, maar waarschijnlijk gaat in nederlandje de vvd weer 114 procent van de stemmen krijgen ofzo.
Wat wil jij dan? Dat de Hoge Raad dit land onbestuurbaar gaat maken? Dan moet je vooral gaan eisen dat elke mogelijke situatie in de wet vast ligt.quote:Op maandag 7 december 2020 20:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Er zijn zoveel uitzonderingen, trucjes, verordeningen, etc te bedenken dat het knap lastig is om überhaupt iets onwetmatig te verklaren.
Voor mij heeft de (grond)wet deels zijn waarde verloren. Misschien had ik er een te hoge pet van op, ofzo.
Reces is geen prorogation ofzo hé? Als de kamer wil terugkomen van reces kunnen ze dat gewoon doen.quote:Op maandag 7 december 2020 20:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, maar dat bedoel ik niet. De Jonge heeft aangegeven 4 januari te willen beginnen met vaccineren, de kamer heeft het recht daar vragen over te stellen en te kijken hoe ze dit voor zich zien. Dit is nu net zo’n periode dat het wel relevant is om nog minimaal 1 kamerdebat te voeren over de kerstperiode en over het vaccineren en de voorbereiding/controle daarop.
Dan kan het vervelend zijn dat het in het reces valt, dat is dan maar even pech voor ze.
Als ze dat niet doen betekent dat in mijn ogen 1 van deze 2 dingen:quote:Op maandag 7 december 2020 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Reces is geen prorogation ofzo hé? Als de kamer wil terugkomen van reces kunnen ze dat gewoon doen.
Tijdens de eerste piek in het voorjaar was dat nog te vergeven (alhoewel er in de aanloop naar die eerste piek ook al oerhollandsch op los gefaald werd door de incompetente kneuzenkermis in Den Haag) door het onbekend zijn met het virus, maar vooral met de onafgebroken lijst van blunders vanaf de zomer heeft de politiek het draagvlak voor de maatregelen gesloopt. En dat gaat in de aanloop naar de verkiezingen en er na ook niet veranderen.quote:Op maandag 7 december 2020 21:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook dat er tot maart aangemodderd wordt, zonder beleid over maart heen.
Die systematiek komt op mij over dat elke doorsnee wet of 'recht' wel weer is ingedekt dat als de regering er al teveel last van krijgt hij op één of andere manier kan worden omzeild.quote:Op maandag 7 december 2020 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat wil jij dan? Dat de Hoge Raad dit land onbestuurbaar gaat maken? Dan moet je vooral gaan eisen dat elke mogelijke situatie in de wet vast ligt.
De grondwet heeft gewoon een beperkingssytematiek. Daarnaast heb je altijd nog verdagen die grondrechten bevatten. Niks te vrezen wat dat betreft.
Iets met een waarheid en een koequote:Op maandag 7 december 2020 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze dat niet doen betekent dat in mijn ogen 1 van deze 2 dingen:
1) ze hebben er het volste vertrouwen in dat het vaccineren op de rit is en goed gaat komen
2) ze geloven er niet in dat er 4 januari gestart kan worden
Heb je een bron met ziekenhuisopnames per leeftijdsgroep? In GB stijgt het aantal opnames met de leeftijd. Tot 16 september:quote:Op maandag 7 december 2020 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je ziet nu al dat ze de maatregelen rekken door zich met de vaccinaties eerst te richten op een groep die amper vertegenwoordigd is in de ziekenhuizen. Dat komt heel erg over alsof ze nu opeens elke dood door Corona willen voorkomen, terwijl het juist om de zorg zou moeten gaan.
[..]
Maar wie is de Tweede Kamer nou helemaal om daar aan te twijfelen. Die hebben gezamenlijk 0 expertise om hierover te oordelen. Die briefings alleen al, de permanente onwetendheid van de kamerleden die het nota bene op hun expertisebordje hebben gekregen doet gewoon pijn aan je oren.quote:Op maandag 7 december 2020 21:07 schreef chratnox het volgende:
1) ze hebben er het volste vertrouwen in dat het vaccineren op de rit is en goed gaat komen
Tuurlijk, maar zij zijn er wel om het kabinet te controleren. Ik verwacht dat ze pleiten voor hun eigen achterban om eerder te gaan (of later). Ik zeg niet dat het goede briefings zijn, maar die controle is wel hoe toezicht op het kabinet gehouden wordt.quote:Op maandag 7 december 2020 21:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar wie is de Tweede Kamer nou helemaal om daar aan te twijfelen. Die hebben gezamenlijk 0 expertise om hierover te oordelen. Die briefings alleen al, de permanente onwetendheid van de kamerleden die het nota bene op hun expertisebordje hebben gekregen doet gewoon pijn aan je oren.
Je bedoelt de bevolking als geheel. De regering kan niet meer doen dan dit.quote:Op maandag 7 december 2020 18:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Er lijkt op deze manier geen enkele urgentie vanuit de regering om het aantal besmettingen verder terug te dringen. Alsof ze zoiets hebben van: we proberen het uit te zingen tot het vaccin breed ingezet kan worden.
Helaas zorgt het wel vaak voor onbestuurbaarheid, zie bijvoorbeeld de app en de coronawet als geheel.quote:Op maandag 7 december 2020 21:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar zij zijn er wel om het kabinet te controleren. Ik verwacht dat ze pleiten voor hun eigen achterban om eerder te gaan (of later). Ik zeg niet dat het goede briefings zijn, maar die controle is wel hoe toezicht op het kabinet gehouden wordt.
Ik heb geen rode draad, geen missie noch doelstelling anders dan de nuance of nuttigheid hier te pogen achterhalen.quote:Op maandag 7 december 2020 10:09 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik vind het altijd lastig een rode draad in de wirwar van woorden bij jou te ontdekken, maar wat ik eruit haal is dat je aangeeft dat er geen overdracht meer kan plaatsvinden met een mondkapje. En je deduceert de kern tot één voorbeeld waar wel overdracht kan plaatsvinden.
Dat was niet de kern van mijn verhaal. De kern is dat het risico op besmetting naar beneden wordt gebracht en dit op grote schaal wel significant besmettingen scheelt. Ook gaf ik aan dat het DE oplossing is, maar één die bijdraagt aan het pakket van maatregelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Daar heb ik toch zo mijn twijfels bij. Zo'n Grapperhaus zit ook alleen maar in de kamer om zijn eigen agenda door te drukken, dat heeft allemaal nog maar bar weinig te maken met zich inzetten voor de Nederlandse bevolking.quote:Op maandag 7 december 2020 21:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Nu hebben de politici hier over het algemeen hun moreel kompas nog wel de juiste kant op staan, maar het systeem zelf heb ik mijn twijfels bij.
[..]
Niet? Er kunnen nog makkelijk allerlei niet noodzakelijke dingen als de Efteling, kerken enz. gesloten worden...quote:Op maandag 7 december 2020 21:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je bedoelt de bevolking als geheel. De regering kan niet meer doen dan dit.
De winkels zijn al dicht natuurlijk. Scholen ook. Mensen werken al verplicht thuis. Bibliotheken, dierentuinen, theaters e.d. zijn ook al dicht. Dan kunnen ze inderdaad niks meer doen.quote:Op maandag 7 december 2020 21:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je bedoelt de bevolking als geheel. De regering kan niet meer doen dan dit.
Gelukkig maar dat die controle op de coronawet er was, anders kon de Jonge in zijn eentje bepalen welke maatregelen ingevoerd werden. Nu heeft de kamer daar in elk geval nog controle op.quote:Op maandag 7 december 2020 21:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helaas zorgt het wel vaak voor onbestuurbaarheid, zie bijvoorbeeld de app en de coronawet als geheel.
juist, kijk naar die laatste lockdown in South Australiaquote:Op maandag 7 december 2020 21:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De winkels zijn al dicht natuurlijk. Scholen ook. Mensen werken al verplicht thuis. Bibliotheken, dierentuinen, theaters e.d. zijn ook al dicht. Dan kunnen ze inderdaad niks meer doen.
Met welke handhaving wil je dat in Nederland handhaven? Met de BOA's en politie die onderbetaald en onderbezet zijn?quote:Op maandag 7 december 2020 22:13 schreef Predator40 het volgende:
scholen, thuiswerken, het quarantaine beleid is al vanaf het begin gewoon compleet ruk, niet noodzakelijke winkels, 1 iemand per gezin boodschappen doen, etc etc.
tevens kan de handhaving ook nog een heel stuk beter/strenger.
desnoods zet je de ME in of het leger....er zijn vast wel mogelijkhedenquote:Op maandag 7 december 2020 22:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Met welke handhaving wil je dat in Nederland handhaven? Met de BOA's en politie die onderbetaald en onderbezet zijn?
Een grondwet die de overheid dwingt in noodgevallen "trucjes" te gebruiken, en een overheid die in noodgevallen zulke trucjes toepast, lijkt me beter dan de alternatieven:quote:Op maandag 7 december 2020 20:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Er zijn zoveel uitzonderingen, trucjes, verordeningen, etc te bedenken dat het knap lastig is om überhaupt iets onwetmatig te verklaren.
Voor mij heeft de (grond)wet deels zijn waarde verloren. Misschien had ik er een te hoge pet van op, ofzo.
Ik denk dat je de slagkracht van de ME of het leger een beetje overschat.quote:Op maandag 7 december 2020 22:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
desnoods zet je de ME in of het leger....er zijn vast wel mogelijkheden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |