abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196607378
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Een zorg die al bezwijkt met gemiddeld iets meer dan 4 coronapatiënten op de IC per ziekenhuis, dat zegt vooral iets over de taktiek van de verschroeide aarde die de Nederlandse politiek al jarenlang voert als het op de zorg aan komt. Triest dat diezelfde politiek nu verwijtend met het vingertje wijst naar de burger, als zou die schuldig zijn aan het instorten van de zorg... :')
Het vervelende is alleen dat als je gaat zeggen "Jammer dan, nu moet je als politiek gewoon bloeden!" dat de burgers er dan uiteindelijk wel de dupe van worden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196607462
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het vervelende is alleen dat als je gaat zeggen "Jammer dan, nu moet je als politiek gewoon bloeden!" dat de burgers er dan uiteindelijk wel de dupe van worden.
In een grotemensenland zou de politiek in maart bloeden, maar waarschijnlijk gaat in nederlandje de vvd weer 114 procent van de stemmen krijgen ofzo. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196607487
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:01 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

In een grotemensenland zou de politiek in maart bloeden, maar waarschijnlijk gaat in nederlandje de vvd weer 114 procent van de stemmen krijgen ofzo. :')
Daarom denk ik ook dat er tot maart aangemodderd wordt, zonder beleid over maart heen.
pi_196607528
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:53 schreef galantis het volgende:

[..]

Er zijn zoveel uitzonderingen, trucjes, verordeningen, etc te bedenken dat het knap lastig is om überhaupt iets onwetmatig te verklaren.
Voor mij heeft de (grond)wet deels zijn waarde verloren. Misschien had ik er een te hoge pet van op, ofzo.
Wat wil jij dan? Dat de Hoge Raad dit land onbestuurbaar gaat maken? Dan moet je vooral gaan eisen dat elke mogelijke situatie in de wet vast ligt.

De grondwet heeft gewoon een beperkingssytematiek. Daarnaast heb je altijd nog verdagen die grondrechten bevatten. Niks te vrezen wat dat betreft.
zie email 27 oktober
pi_196607550
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, maar dat bedoel ik niet. De Jonge heeft aangegeven 4 januari te willen beginnen met vaccineren, de kamer heeft het recht daar vragen over te stellen en te kijken hoe ze dit voor zich zien. Dit is nu net zo’n periode dat het wel relevant is om nog minimaal 1 kamerdebat te voeren over de kerstperiode en over het vaccineren en de voorbereiding/controle daarop.

Dan kan het vervelend zijn dat het in het reces valt, dat is dan maar even pech voor ze.
Reces is geen prorogation ofzo hé? Als de kamer wil terugkomen van reces kunnen ze dat gewoon doen.
zie email 27 oktober
pi_196607599
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Reces is geen prorogation ofzo hé? Als de kamer wil terugkomen van reces kunnen ze dat gewoon doen.
Als ze dat niet doen betekent dat in mijn ogen 1 van deze 2 dingen:
1) ze hebben er het volste vertrouwen in dat het vaccineren op de rit is en goed gaat komen
2) ze geloven er niet in dat er 4 januari gestart kan worden
pi_196607691
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daarom denk ik ook dat er tot maart aangemodderd wordt, zonder beleid over maart heen.
Tijdens de eerste piek in het voorjaar was dat nog te vergeven (alhoewel er in de aanloop naar die eerste piek ook al oerhollandsch op los gefaald werd door de incompetente kneuzenkermis in Den Haag) door het onbekend zijn met het virus, maar vooral met de onafgebroken lijst van blunders vanaf de zomer heeft de politiek het draagvlak voor de maatregelen gesloopt. En dat gaat in de aanloop naar de verkiezingen en er na ook niet veranderen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196607751
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat wil jij dan? Dat de Hoge Raad dit land onbestuurbaar gaat maken? Dan moet je vooral gaan eisen dat elke mogelijke situatie in de wet vast ligt.

De grondwet heeft gewoon een beperkingssytematiek. Daarnaast heb je altijd nog verdagen die grondrechten bevatten. Niks te vrezen wat dat betreft.
Die systematiek komt op mij over dat elke doorsnee wet of 'recht' wel weer is ingedekt dat als de regering er al teveel last van krijgt hij op één of andere manier kan worden omzeild.
Dan heeft het voor mij niet zoveel waarde meer. Als er op een dergelijke manier offers kunnen worden gemaakt voor 'the greater good'. Nu hebben de politici hier over het algemeen hun moreel kompas nog wel de juiste kant op staan, maar het systeem zelf heb ik mijn twijfels bij.
Maar goed misschien is dit dan wel het beste wat je kan krijgen. Bij de afweging tussen veiligheid of vrijheid neig ik principieel wat meer naar laatstgenoemde. Anderen meer naar het veilige. Dan komt het wellicht gelegen dat je hier en daar wat 'overrides' kan/mag doen.
I'll give you something to do
pi_196607755
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als ze dat niet doen betekent dat in mijn ogen 1 van deze 2 dingen:
1) ze hebben er het volste vertrouwen in dat het vaccineren op de rit is en goed gaat komen
2) ze geloven er niet in dat er 4 januari gestart kan worden
Iets met een waarheid en een koe
zie email 27 oktober
  maandag 7 december 2020 @ 21:14:56 #35
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196607768
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je ziet nu al dat ze de maatregelen rekken door zich met de vaccinaties eerst te richten op een groep die amper vertegenwoordigd is in de ziekenhuizen. Dat komt heel erg over alsof ze nu opeens elke dood door Corona willen voorkomen, terwijl het juist om de zorg zou moeten gaan.

[..]
Heb je een bron met ziekenhuisopnames per leeftijdsgroep? In GB stijgt het aantal opnames met de leeftijd. Tot 16 september:
80-84 jaar: mannen: meer dan 5500; vrouwen: meer dan 4500
65-69 jaar: ongeveer 3500 mannen, minder dan 2500 vrouwen
50-54 jaar: 2500 mannen, iets meer dan 1500 vrouwen.

Bron: https://assets.publishing(...)le_CO-CIN_cohort.pdf

Oudere patienten vereisen gemiddeld meer zorg en verblijven langer in het ziekenhuis en in de IC. (Zie grafiek A, opnames na 1 augustus: bij de lagere leeftijden zijn er in verhouding veel meer "discharged", veel minder "ongoing care".
are we infinite or am I alone
  maandag 7 december 2020 @ 21:17:36 #36
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196607824
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:07 schreef chratnox het volgende:
Maar wie is de Tweede Kamer nou helemaal om daar aan te twijfelen. Die hebben gezamenlijk 0 expertise om hierover te oordelen. Die briefings alleen al, de permanente onwetendheid van de kamerleden die het nota bene op hun expertisebordje hebben gekregen doet gewoon pijn aan je oren.
Antifa
pi_196607829
Het verloop van het aantal besmettingen sinds september, op basis van de routekaart

Je ziet het na een 'licht' dipje weer donkerder worden
pi_196607936
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar wie is de Tweede Kamer nou helemaal om daar aan te twijfelen. Die hebben gezamenlijk 0 expertise om hierover te oordelen. Die briefings alleen al, de permanente onwetendheid van de kamerleden die het nota bene op hun expertisebordje hebben gekregen doet gewoon pijn aan je oren.
Tuurlijk, maar zij zijn er wel om het kabinet te controleren. Ik verwacht dat ze pleiten voor hun eigen achterban om eerder te gaan (of later). Ik zeg niet dat het goede briefings zijn, maar die controle is wel hoe toezicht op het kabinet gehouden wordt.
pi_196607972
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Er lijkt op deze manier geen enkele urgentie vanuit de regering om het aantal besmettingen verder terug te dringen. Alsof ze zoiets hebben van: we proberen het uit te zingen tot het vaccin breed ingezet kan worden.
Je bedoelt de bevolking als geheel. De regering kan niet meer doen dan dit.
pi_196607995
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar zij zijn er wel om het kabinet te controleren. Ik verwacht dat ze pleiten voor hun eigen achterban om eerder te gaan (of later). Ik zeg niet dat het goede briefings zijn, maar die controle is wel hoe toezicht op het kabinet gehouden wordt.
Helaas zorgt het wel vaak voor onbestuurbaarheid, zie bijvoorbeeld de app en de coronawet als geheel.
  maandag 7 december 2020 @ 21:25:20 #41
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196608019
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:09 schreef erkel het volgende:

[..]

Ik vind het altijd lastig een rode draad in de wirwar van woorden bij jou te ontdekken, maar wat ik eruit haal is dat je aangeeft dat er geen overdracht meer kan plaatsvinden met een mondkapje. En je deduceert de kern tot één voorbeeld waar wel overdracht kan plaatsvinden.

Dat was niet de kern van mijn verhaal. De kern is dat het risico op besmetting naar beneden wordt gebracht en dit op grote schaal wel significant besmettingen scheelt. Ook gaf ik aan dat het DE oplossing is, maar één die bijdraagt aan het pakket van maatregelen.
Ik heb geen rode draad, geen missie noch doelstelling anders dan de nuance of nuttigheid hier te pogen achterhalen.
Daarin bewandel ik - met gemak - ook de zienswijze van anderen daarin om te kijken of die daarmee ook het hout snijden. Tot op heden heb ik geen onderbouwde rechtvaardiging gezien die de plicht omtrent mondkapjes hier bij ons al nuttig of zinvol rechtvaardigen.

Ik geef vooral aan dat het waanzin is om mondlapjes als zinnige oplossing te verplichten en ga mij geen andere stellingen in de schoot werpen omdat ik zo fair ben te komen met open te laten nuances.

De rest van mijn repliek maar in de spoiler dat anders te ingewikkeld is om te volgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196608162
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:14 schreef galantis het volgende:

[..]

Nu hebben de politici hier over het algemeen hun moreel kompas nog wel de juiste kant op staan, maar het systeem zelf heb ik mijn twijfels bij.

[..]
Daar heb ik toch zo mijn twijfels bij. Zo'n Grapperhaus zit ook alleen maar in de kamer om zijn eigen agenda door te drukken, dat heeft allemaal nog maar bar weinig te maken met zich inzetten voor de Nederlandse bevolking.
pi_196608266
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Niet? Er kunnen nog makkelijk allerlei niet noodzakelijke dingen als de Efteling, kerken enz. gesloten worden...
pi_196608441
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De winkels zijn al dicht natuurlijk. Scholen ook. Mensen werken al verplicht thuis. Bibliotheken, dierentuinen, theaters e.d. zijn ook al dicht. Dan kunnen ze inderdaad niks meer doen. :)
pi_196608670
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Helaas zorgt het wel vaak voor onbestuurbaarheid, zie bijvoorbeeld de app en de coronawet als geheel.
Gelukkig maar dat die controle op de coronawet er was, anders kon de Jonge in zijn eentje bepalen welke maatregelen ingevoerd werden. Nu heeft de kamer daar in elk geval nog controle op.
pi_196608979
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De winkels zijn al dicht natuurlijk. Scholen ook. Mensen werken al verplicht thuis. Bibliotheken, dierentuinen, theaters e.d. zijn ook al dicht. Dan kunnen ze inderdaad niks meer doen. :)
juist, kijk naar die laatste lockdown in South Australia
DAT waren pas maatregelen, heel Adelaide was compleet uitgestorven, alle wegen leeg.

ze kunnen nog zoveel doen:

scholen sluiten, thuiswerken, het quarantaine beleid is al vanaf het begin gewoon compleet ruk, niet noodzakelijke winkels sluiten, 1 iemand per gezin boodschappen doen, etc etc.
tevens kan de handhaving ook nog een heel stuk beter/strenger.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196609001
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:13 schreef Predator40 het volgende:

scholen, thuiswerken, het quarantaine beleid is al vanaf het begin gewoon compleet ruk, niet noodzakelijke winkels, 1 iemand per gezin boodschappen doen, etc etc.
tevens kan de handhaving ook nog een heel stuk beter/strenger.
Met welke handhaving wil je dat in Nederland handhaven? Met de BOA's en politie die onderbetaald en onderbezet zijn?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196609016
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Met welke handhaving wil je dat in Nederland handhaven? Met de BOA's en politie die onderbetaald en onderbezet zijn?
desnoods zet je de ME in of het leger....er zijn vast wel mogelijkheden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 7 december 2020 @ 22:15:58 #49
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196609024
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:53 schreef galantis het volgende:

[..]

Er zijn zoveel uitzonderingen, trucjes, verordeningen, etc te bedenken dat het knap lastig is om überhaupt iets onwetmatig te verklaren.
Voor mij heeft de (grond)wet deels zijn waarde verloren. Misschien had ik er een te hoge pet van op, ofzo.
Een grondwet die de overheid dwingt in noodgevallen "trucjes" te gebruiken, en een overheid die in noodgevallen zulke trucjes toepast, lijkt me beter dan de alternatieven:
Een grondwet die het makkelijk(er) maakt om grondrechten op te schorten, of een overheid die in een noodsituatie eerst een grondwetswijziging doorvoert voordat ze de noodzakelijke maatregelen treft (ik weet niet hoe snel de grondwet gewijzigd kan worden in Nederland, in België vereist het: de betreffende artikels voor wijziging vatbaar verklaren door de kamer, de senaat en de koning; ontbinding van het parlement; federale verkiezingen; opstellen en goedkeuren van de wijzigingen door minstens 2/3 meerderheid van de kamer en senaat)
are we infinite or am I alone
pi_196609041
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

desnoods zet je de ME in of het leger....er zijn vast wel mogelijkheden
Ik denk dat je de slagkracht van de ME of het leger een beetje overschat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')