Ze zullen geen Bevrijdingsdag gaan uitroepen nee. Ik denk dat ze vooral de rest van Europa gaan volgen. Zowel in positieve als negatieve zin.quote:Op maandag 7 december 2020 19:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze de maatregelen niet opeens (volledig) opheffen zodra de ziekenhuizen de reguliere zorg e.d. weer aan kan. Het lijkt op bepaalde momenten niet meer volledig te draaien om de ziekenhuizen. Ik denk dat ze heel erg afwachtend gaan zijn en het langer gaan rekken dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Onderbuikgevoelens hoor, maar ook niet zonder aanleiding.
Ik zie helemaal geen beleid waarin het virus "maximaal geraakt wordt" en "de economie zo min mogelijk". Juist door laat en slap in te grijpen, in combinatie met het langzaam voor elkaar krijgen van goede bco- en testprocedures, bereiken ze imho het tegenovergestelde momenteel. Dat is wat ik bedoel met "een gebrek aan ambitie".quote:Op maandag 7 december 2020 18:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ambitie in welke zin?
...
Anders dan in vaagheden als “het virus maximaal raken en de economie en de samenleving zo min mogelijk”.
Het hele restaurant vol bouwen met van die telefooncellen waar 1 persoon in past.quote:Op maandag 7 december 2020 20:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
Zouden er "1,5 meter-restaurants" komen? Restaurants waar speciaal de tafels een beetje ruimer van elkaar blijven staan (dus niet met mondkapjes ofzo). Snap dat je als ondernemer iedere m2 wil benutten, maar die ruimte nu in restaurants en op terrassen is eigenlijk best prettig.
Beter dan al die tafels die op elkaar zijn gepropt. Maarja hoe doe je dat dan met groepen?
Die bestaan wel, in de duurste categorie is dat heel gebruikelijk.quote:Op maandag 7 december 2020 20:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
Zouden er "1,5 meter-restaurants" komen? Restaurants waar speciaal de tafels een beetje ruimer van elkaar blijven staan (dus niet met mondkapjes ofzo). Snap dat je als ondernemer iedere m2 wil benutten, maar die ruimte nu in restaurants en op terrassen is eigenlijk best prettig.
Beter dan al die tafels die op elkaar zijn gepropt. Maarja hoe doe je dat dan met groepen?
Ah dat wist ik niet eens. Maarja, ik heb ook geen geldquote:Op maandag 7 december 2020 20:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die bestaan wel, in de duurste categorie is dat heel gebruikelijk.
Denk dat het bestuur er voor zo'n klein groepje die moeite niet voor willen doen. Er 'durven' maar 10 van de 32 leden te komen zingen.quote:Op maandag 7 december 2020 17:05 schreef trein2000 het volgende:
Is er geen alternatieve locatie voorhanden? Kantine van een sporthal ofzo? Die moet toch al open.
Klopt, zelfs een AD columniste pikt de signalen op.quote:Op maandag 7 december 2020 19:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze de maatregelen niet opeens (volledig) opheffen zodra de ziekenhuizen de reguliere zorg e.d. weer aan kan. Het lijkt op bepaalde momenten niet meer volledig te draaien om de ziekenhuizen. Ik denk dat ze heel erg afwachtend gaan zijn en het langer gaan rekken dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Onderbuikgevoelens hoor, maar ook niet zonder aanleiding.
De maatregelen opheffen voordat is gewaarborgd dat de ziekenhuizen de druk aankunnen is natuurlijk sowieso geen optie, wat het beleid verder ook is.quote:Op maandag 7 december 2020 20:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zeg z.s.m. terug naar het oude normaal
Bij een controle zul je 95 euro moet dokken verwacht ik. Verder niet.quote:Op maandag 7 december 2020 20:25 schreef AlwaysConnected het volgende:
Als de horeca op 17-1-2021 open gaat en je gaat er als burger heen.
Hoe strafbaar ben je dan eigenlijk?
En dan? Zorg maar kapot laten gaan?quote:Op maandag 7 december 2020 20:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, zelfs een AD columniste pikt de signalen op.
https://www.ad.nl/economi(...)g-terug-is~a47c7395/
Premium dus even in een privescherm openen.
Je gaat je ook afvragen of het alleen maar onkunde was waardoor de covid crisis veel groter is dan noodzakelijk, of dat ze al verspreiding door veel te laat ingrijpen, testcapaciteit verprutsen en virus binnen laten vliegen niet goed uitkwamen om de bevoegdheden te krijgen. Er wordt nu ook openlijk gespeculeerd om het afpakken van grondrechten te gebruiken om mensen tot vaccinatie te bewegen.
Ik zeg z.s.m. terug naar het oude normaal of terug naar het oude niet zo heel erg normaal van 1672.
Nou ja, gewaarborgd, ze moeten onze grondrecchten waarborgen. Als je het rechtsstatelijk en grondwettig netjes doet dan zijn er niet zoveel beleidskeuzes om te maken. Eerst verpleeghuizen vaccineren is dan al dubieus, aangezien dat niks gaat doen aan het lenigen van de noodsituatie en dat zou de eerste prioriteit moeten zijn. Ook had je al maximaal moeten investeren in zorgcapaciteit, want ook zo spoedig mogelijk is dwingend.quote:Op maandag 7 december 2020 20:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
De maatregelen opheffen voordat is gewaarborgd dat de ziekenhuizen de druk aankunnen is natuurlijk sowieso geen optie, wat het beleid verder ook is.
Er is geen enkele maatregel die onrechtmatig of ongrondwettelijk is.quote:Op maandag 7 december 2020 20:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou ja, gewaarborgd, ze moeten onze grondrecchten waarborgen. Als je het rechtsstatelijk en grondwettig netjes doet dan zijn er niet zoveel beleidskeuzes om te maken. Eerst verpleeghuizen vaccineren is dan al dubieus, aangezien dat niks gaat doen aan het lenigen van de noodsituatie en dat zou de eerste prioriteit moeten zijn. Ook had je al maximaal moeten investeren in zorgcapaciteit, want ook zo spoedig mogelijk is dwingend.
Als mensen denken dat reces 'joehoe we gaan met vakantie' betekent, dan zijn ze zo dom dat je je daar maar beter niets van aan kan trekken.quote:Op maandag 7 december 2020 19:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat is niet goed.
Stel nou dat er zwaardere maatregelen nodig zijn, hoe denk je dat dat voor een deel van de bevolking over zal komen? "Joehoe, iedereen blijft thuis, anders boetes. Joehoe, wij gaan met vakantie! Tot over 4 weken! Succes!".
Ook die zijn er, maar de rechtmatigheid van grove inbreuken op onze grondrechten komt van de noodsituatie. Zonder noodsituatie geen rechtmatigheid. Een noodsituatie die eerder gelenigd had kunnen worden maar dat door beleidskeuze niet is, is geen noodsituatie in juridische zin. Daarvoor moet er geen andere mogelijkheid zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 20:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is geen enkele maatregel die onrechtmatig of ongrondwettelijk is.
Er zijn zoveel uitzonderingen, trucjes, verordeningen, etc te bedenken dat het knap lastig is om überhaupt iets onwetmatig te verklaren.quote:Op maandag 7 december 2020 20:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is geen enkele maatregel die onrechtmatig of ongrondwettelijk is.
Het is wel een beeldvormingsdingetje. Nu staan we aan de vooravond van het vaccineren en het kabinet is met reces. Ik snap dat ze doorwerken, maar dit is het moment voor de oppositie om dat helemaal helder te krijgen van het kabinet.quote:Op maandag 7 december 2020 20:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als mensen denken dat reces 'joehoe we gaan met vakantie' betekent, dan zijn ze zo dom dat je je daar maar beter niets van aan kan trekken.
Hoe had dit gelenigd kunnen worden volgens jou?quote:Op maandag 7 december 2020 20:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook die zijn er, maar de rechtmatigheid van grove inbreuken op onze grondrechten komt van de noodsituatie. Zonder noodsituatie geen rechtmatigheid. Een noodsituatie die eerder gelenigd had kunnen worden maar dat door beleidskeuze niet is, is geen noodsituatie in juridische zin. Daarvoor moet er geen andere mogelijkheid zijn.
Zo lang in ieder grondwetsartikel een clausule is opgenomen om er bij wet van af te wijken is dit wat het is, denk ik. Wat er gebeurt is allemaal niet in strijd met de letter van de (grond)wet. Maar met de geest?quote:Op maandag 7 december 2020 20:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Er zijn zoveel uitzonderingen, trucjes, verordeningen, etc te bedenken dat het knap lastig is om überhaupt iets onwetmatig te verklaren.
Voor mij heeft de (grond)wet deels zijn waarde verloren. Misschien had ik er een te hoge pet van op, ofzo.
Maar reces is nou eenmaal geen vakantie, en dat er gedurende de kerstperiode geen wetten doorheen worden gejaagd heeft toch echt geen klap met corona te maken. Het is echt zeiken om niets als daarmee een vergelijking wordt getrokken.quote:Op maandag 7 december 2020 20:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is wel een beeldvormingsdingetje. Nu staan we aan de vooravond van het vaccineren en het kabinet is met reces. Ik snap dat ze doorwerken, maar dit is het moment voor de oppositie om dat helemaal helder te krijgen van het kabinet.
Een zorg die al bezwijkt met gemiddeld iets meer dan 4 coronapatiënten op de IC per ziekenhuis, dat zegt vooral iets over de taktiek van de verschroeide aarde die de Nederlandse politiek al jarenlang voert als het op de zorg aan komt. Triest dat diezelfde politiek nu verwijtend met het vingertje wijst naar de burger, als zou die schuldig zijn aan het instorten van de zorg...quote:Op maandag 7 december 2020 20:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
De maatregelen opheffen voordat is gewaarborgd dat de ziekenhuizen de druk aankunnen is natuurlijk sowieso geen optie, wat het beleid verder ook is.
Nee, maar dat bedoel ik niet. De Jonge heeft aangegeven 4 januari te willen beginnen met vaccineren, de kamer heeft het recht daar vragen over te stellen en te kijken hoe ze dit voor zich zien. Dit is nu net zo’n periode dat het wel relevant is om nog minimaal 1 kamerdebat te voeren over de kerstperiode en over het vaccineren en de voorbereiding/controle daarop.quote:Op maandag 7 december 2020 20:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar reces is nou eenmaal geen vakantie, en dat er gedurende de kerstperiode geen wetten doorheen worden gejaagd heeft toch echt geen klap met corona te maken. Het is echt zeiken om niets als daarmee een vergelijking wordt getrokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |