abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196605660
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 19:38 schreef capricia het volgende:
De politiek zelf heeft een kerstreces van 4 weken. :')
lol
pi_196605681
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 19:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ga er gewoon vanuit dat 2021 grotendeels ook in het teken van Covid-19 zal staan.
Denk je ook dat 'we' dat gaan volhouden dan?
  maandag 7 december 2020 @ 19:43:22 #278
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196605710
quote:
Ze hoeven ook geen belangrijke zaken voor te bereiden toch voor begin 2021?
pi_196605734
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 17:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit vind ik Calimero argumentatie.

Er valt best op de inhoud te betogen dat dit gewoon een goed idee is. Ik ben er ook voor. Maar dat wild om je heen slaan en ja maar hullie! maakt je betoog niet sterker.
Je kan het noemen wat je wil, maar ik zeg niks wat niet waar is. Het is gewoon krom.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 19:45:01 #280
236264 crew  capricia
pi_196605749
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Denk je ook dat 'we' dat gaan volhouden dan?
Ik hoop op zeer goed voorjaarsweer.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196605751
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Bron: De Standaard

Die vaccinexpert ziet het wel erg rooskleurig, ze "heeft begrip voor de haast in zwaar getroffen landen, maar voor haar eigen land is een meer behoedzame benadering gerechtvaardigd, vindt ze. ‘Zwitserland verkeert niet in de catastrofale situatie van de Verenigde Staten.’"
De eerste golf viel mee in Zwitserland, maar in de laatste 31 dagen is hun dodental verdubbeld. In de week tot vrijdag 4 dec had Zwitserland 103 doden per dag. Dat komt (per capita) overeen met 3916 doden per dag in de VS. Weekgemiddelde aantal besmettingen: 435 per dag per miljoen inwoners, niet dramatisch, maar echt goed zou ik het ook niet noemen.

Dat Aziatische landen geen haast hebben is begrijpelijk, hun aantallen liggen veel lager.
Horeca gewoon open :P, mooi land.
Die doden kijkt man al wat nuchterder naar hier (gem. leeftijd 82). Ze maken zich meer zorgen om de economie.
pi_196605768
quote:
Off course, in de zomer waren ze tenslotte ook weg, foetsie, onzichtbaar
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_196605769
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 19:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hoop op zeer goed voorjaarsweer.
Dat zou wel helpen ja. Ik denk overigens ook dat we in de zomer geen keus hebben en er gewoon festivalletjes en dergelijke gaan komen.
  maandag 7 december 2020 @ 19:46:28 #284
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196605771
quote:
Niet goed?
Antifa
pi_196605785
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 19:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ga er gewoon vanuit dat 2021 grotendeels ook in het teken van Covid-19 zal staan.
Ik denk dat het wel minder wordt als de vaccintrein wordt opgestart.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 19:47:40 #286
236264 crew  capricia
pi_196605800
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:46 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Off course, in de zomer waren ze tenslotte ook weg, foetsie, onzichtbaar
Ja. Weken lang.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196605842
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Die druk in de ziekenhuizen moet toch direct opgelost zijn dan, als die groep kwetsbare mensen als boomers eenmaal gevaccineerd zijn?

Als je nu kijkt is 90% 60+ en/of is er sprake van onderliggend lijden in de ziekenhuizen. Niet veel gezonde mensen komen daar terecht.
Gaat nog wel even duren als ze beginnen met groepen die niet echt in grote cijfers in ziekenhuizen terecht komen. Ik snap nog steeds niet dat ze niet eerst beginnen bij de groepen die ook echt voor die opnamedruk zorgen; zodat de samenleving z.s.m. weer open kan. Daar doen we het immers allemaal voor; de zorg.

quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:22 schreef KNAK het volgende:

[..]

[..]

_O-

We gaan hier nog lang mee worstelen
''Het virus met respect behandelen''. Nog steeds alsof het virus een persoonlijkheid heeft en het op ons voorzien heeft :P Gaat het virus opeens lief doen als we het virus respectvol behandelen?

quote:
:X
pi_196605861
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:20 schreef kol7680 het volgende:
Als ik dit lees is er nog een grote kans op besmetting ook na corona Vaccin. Wisten jullie dat?

https://www.1limburg.nl/o(...)alleen-met-het-gezin

Met de komst van het vaccin kunnen flinke stappen worden gezet. Dat betekent niet dat we meteen terug gaan naar het oude normaal, volgens Hoebe. “Er moet eerst worden onderzocht of je na vaccinatie het coronavirus nog kan overdragen. In het voorjaar komt hier hopelijk meer duidelijkheid over.”
Dat is natuurlijk onzin. Het gaat er helemaal niet om of je het virus nog kan overdragen. Het gaat erom dat met ht vaccin de kwetsbaren voldoende beschermd zijn om de zorg niet meet te overbelasten. Dat is immers het probleem, niet dat mensen covid krijgen. Zodra de noodsituatie over is, is het ook over met de noodmaatregelen en gaan we dus terug naar oude normaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 7 december 2020 @ 19:50:33 #289
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196605868
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:47 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel minder wordt als de vaccintrein wordt opgestart.
Als De Jonge maar wel de wissels goed zet dan. Anders rijdt onze trein alsnog de afgrond in.
pi_196605869
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Niet goed?
Nee, dat is niet goed.

Stel nou dat er zwaardere maatregelen nodig zijn, hoe denk je dat dat voor een deel van de bevolking over zal komen? "Joehoe, iedereen blijft thuis, anders boetes. Joehoe, wij gaan met vakantie! Tot over 4 weken! Succes!".
pi_196605906
Kan het me trouwens niet voorstellen dat 'ze' daadwerkelijk 4 weken pauze nemen. Misschien qua debatten en dergelijke, maar de kopstukken die over de corona crisis gaan werken, denk ik, gewoon door, met wat extra vrije tijd waar het mogelijk is.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 19:52:29 #292
236264 crew  capricia
pi_196605918
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Het gaat er helemaal niet om of je het virus nog kan overdragen. Het gaat erom dat met ht vaccin de kwetsbaren voldoende beschermd zijn om de zorg niet meet te overbelasten. Dat is immers het probleem, niet dat mensen covid krijgen. Zodra de noodsituatie over is, is het ook over met de noodmaatregelen en gaan we dus terug naar oude normaal.
Eens

Maar zo vaccineren we dus niet.
Verpleegtehuizen eerst. En die groep komt niet in het ziekenhuis.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196605951
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 19:45 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Horeca gewoon open :P, mooi land.
Die doden kijkt man al wat nuchterder naar hier (gem. leeftijd 82). Ze maken zich meer zorgen om de economie.
Maar mensen worden gewoon niet behandeld, of de zorg heeft zeer veel capaciteit? Hoe doet men dat?
pi_196605991
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie het nog wel gebeuren dat ze de maatregelen niet opeens (volledig) opheffen zodra de ziekenhuizen de reguliere zorg e.d. weer aan kan. Het lijkt op bepaalde momenten niet meer volledig te draaien om de ziekenhuizen. Ik denk dat ze heel erg afwachtend gaan zijn en het langer gaan rekken dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Onderbuikgevoelens hoor, maar ook niet zonder aanleiding.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2020 19:57:30 ]
  maandag 7 december 2020 @ 19:59:33 #295
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_196606061
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 19:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zie het nog wel gebeuren dat ze de maatregelen niet opeens (volledig) opheffen zodra de ziekenhuizen de reguliere zorg e.d. weer aan kan. Het lijkt op bepaalde momenten niet meer volledig te draaien om de ziekenhuizen. Ik denk dat ze heel erg afwachtend gaan zijn en het langer gaan rekken dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Onderbuikgevoelens hoor, maar ook niet zonder aanleiding.
Het probleem met in één keer compleet opheffen is ook dat iedereen de dag daarna echt dikke feestjes gaat houden en je daar weer een nieuwe golf besmettingen van gaat krijgen.

Je zal de maatregelen moeten afschalen terwijl je de druk op de zorg in de gaten blijft houden. Om ze zonder reden aan te houden als de zorg onder controle is, heeft niemand baat bij. (Behalve als je in 1 of ander obscuur evil complot gelooft)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196606166
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 19:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar mensen worden gewoon niet behandeld, of de zorg heeft zeer veel capaciteit? Hoe doet men dat?
Er zijn wel meer IC bedden dan in Nederland (waar niet :') ), en ze hadden het risico genomen om horeca open te houden. Franse deel was wel een maand dicht overigens, maar is nu weer open.

Desondanks was er opeens een daling in de cijfers en de laatste weken is de situatie stabiel.
pi_196606186
Wel beetje vreemde redenatie rondom de kerstvakantie. Ja, het is een sociale vakantie, maar op een gegeven moment heb je je familie wel gezien lijkt me. Denk niet per se dat men in de derde en vierde week net zo veel familie bezoekt.
pi_196606188
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het probleem met in één keer compleet opheffen is ook dat iedereen de dag daarna echt dikke feestjes gaat houden en je daar weer een nieuwe golf besmettingen van gaat krijgen.

Je zal de maatregelen moeten afschalen terwijl je de druk op de zorg in de gaten blijft houden. Om ze zonder reden aan te houden als de zorg onder controle is, heeft niemand baat bij. (Behalve als je in 1 of ander obscuur evil complot gelooft)
Niet zo zeer dat ik in een groot complot geloof hoor, maar ik denk wel dat we er niet zo makkelijk vanaf gaat zijn en dat er best een kans is dat ze mondkapjes en die 1,5 bv in bepaalde vormen terug gaan halen bij elk griepseizoen. Ik denk dat ze extra voorzichtig worden (voor andere virussen e.d.) en dat ze wellicht bepaald maatregelen te snel weer van stal gaan halen om zelfs griep besmettingen te gaan voorkomen. De crisis heeft immers laten zien dat de normale griep (en verkoudheden) veel minder de ronde door door die maatregelen. En denk ook dat het voor een Hugo moeilijk gaat worden om opeens minder zichtbaar te worden/minder controle te hebben. Bij Rutte heb ik dat gevoel minder gelukkig.

Je ziet nu al dat ze de maatregelen rekken door zich met de vaccinaties eerst te richten op een groep die amper vertegenwoordigd is in de ziekenhuizen. Dat komt heel erg over alsof ze nu opeens elke dood door Corona willen voorkomen, terwijl het juist om de zorg zou moeten gaan.

Ik hoop echt dat ik het verkeerd heb en dat users over een paar jaar (mits FOK! dan nog leeft :P) kunnen lachen om deze post.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2020 20:08:16 ]
  maandag 7 december 2020 @ 20:06:47 #299
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196606203
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Niet zo zeer dat ik in een groot complot geloof hoor, maar ik denk wel dat we er niet zo makkelijk vanaf gaat zijn en dat er best een kans is dat ze mondkapjes en die 1,5 bv in bepaalde vormen terug gaan halen bij elk griepseizoen. Ik denk dat ze extra voorzichtig worden (voor andere virussen e.d.) en dat ze wellicht bepaald maatregelen te snel weer van stal gaan halen om zelfs griep besmettingen te gaan voorkomen. De crisis heeft immers laten zien dat de normale griep (en verkoudheden) veel minder de ronde door door die maatregelen. En denk ook dat het voor een Hugo moeilijk gaat worden om opeens minder zichtbaar te worden/minder controle te hebben. Bij Rutte heb ik dat gevoel minder gelukkig.

Ik hoop echt dat ik het verkeerd heb en dat users over een paar jaar (mits FOK! dan nog leeft :P) kunnen lachen om deze post.
Hugo is verdwenen na de komende verkiezingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196606222
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hugo is verdwenen na de komende verkiezingen.
Dan krijg je Pietertje als CDA leider :D
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')