Die druk in de ziekenhuizen moet toch direct opgelost zijn dan, als die groep kwetsbare mensen als boomers eenmaal gevaccineerd zijn?quote:Op maandag 7 december 2020 19:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, het land kan niet meteen weer open waarschijnlijk. We zullen in de praktijk gaan zien in welke mate de toenemende vaccinatiegraad invloed gaat hebben op de ziekenhuisdruk.
Ja en prima toch, vaccinatie is over 4 weken.quote:Op maandag 7 december 2020 18:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Er lijkt op deze manier geen enkele urgentie vanuit de regering om het aantal besmettingen verder terug te dringen. Alsof ze zoiets hebben van: we proberen het uit te zingen tot het vaccin breed ingezet kan worden.
Ja, ik hoop ook dat het snel gaat hoor. Wat mij betreft gaan we niet tot augustus zitten wachten als in de tussentijd de zaken weer prima op te vangen zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 19:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Die druk in de ziekenhuizen moet toch direct opgelost zijn dan, als die groep kwetsbare mensen als boomers eenmaal gevaccineerd zijn?
Als je nu kijkt is 90% 60+ en/of is er sprake van onderliggend lijden in de ziekenhuizen. Niet veel gezonde mensen komen daar terecht.
Als we maar de helft krijgen van het vaccins wat Pfizer in eerste instantie dacht te kunnen gaan leveren is het het voor net iets meer dan 1% van de Nederlandse bevolking... dus echt geen gigantische aantallen.quote:Op maandag 7 december 2020 19:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja en prima toch, vaccinatie is over 4 weken.
Het maakt ook niet echt uit of leraren het wel of geen goed plan vinden. Het OMT en de regering moeten het willen.quote:Op maandag 7 december 2020 19:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wil onze lerarenkamer ook niet representatief noemen, maar ik kom in elk geval weinig collega's tegen die een langere sluiting een goed idee vinden.
Bron: De Standaardquote:Zwitsers hebben geen haast met coronavaccin
Het Verenigd Koninkrijk en Rusland beginnen deze week met massavaccinaties, terwijl de VS en de EU naar verwachting op korte termijn noodgoedkeuring geven aan één of meerdere vaccins. Veel EU-landen, ook België, willen zo snel mogelijk in het nieuwe jaar van start gaan met vaccineren.
Zwitserland verwacht de eerste doses pas eind januari en grotere hoeveelheden de maanden nadien. De Zwitserse vaccinexpert Claire-Anne Siegrist heeft begrip voor de haast in zwaar getroffen landen, maar voor haar eigen land is een meer behoedzame benadering gerechtvaardigd, vindt ze. ‘Zwitserland verkeert niet in de catastrofale situatie van de Verenigde Staten.’
Zwitserland, met zijn 8,6 miljoen inwoners, heeft ongeveer 5.000 coronadoden te betreuren en lijkt de tweede infectiegolf geleidelijk onder controle te krijgen. Het land kent geen noodprocedure voor de goedkeuring van medicijnen of vaccins.
Extra voorzorg
Swissmedic, de autoriteit die over nieuwe medische middelen gaat, heeft meer gegevens over nieuwe vaccins nodig dan andere landen, aldus Siegrist. Die organisatie zal dan ook vasthouden aan de regel om een paar maanden extra te wachten, ‘omdat verrassingen, hoe zeldzaam ook, ook na twee maanden aan de oppervlakte kunnen komen’.
Vier of vijf maanden afwachten is dan een extra voorzorgsmaatregel, voegt ze eraan toe. Dat biedt de gelegenheid te leren van de praktijk in andere landen. Voorzichtigheid en openheid kunnen volgens haar ook helpen om sceptici over de streep te trekken. Uit peilingen blijkt dat 30 tot 50 procent van de Zwitsers nog twijfelt over een inenting.
Zwitserland heeft deals gesloten met vaccinmakers Pfizer/BioNTech, Moderna en AstraZeneca voor in totaal 13 miljoen doses. Na goedkeuring hopen de autoriteiten 70.000 mensen per dag te kunnen inenten. ‘We zijn niet bang dat we niet genoeg doses zullen hebben in Zwitserland’, aldus Siegrist.
Aziatische voorbeelden
Ook Japan en Zuid-Korea gaan voor bedachtzame aanpak, schreef deze krant eerder. In Japan waarschuwde een topviroloog dat ‘onderzoek naar veiligheid’ prioritair is. ‘Naarmate we meer mensen het vaccin toedienen, zullen bijwerkingen opduiken’, zei hij. De Zuid-Koreaanse regering liet wel weten dat ze ‘niet gehaast is en wacht op een redelijke prijs’.
Ja. Voor die groep die sws het ziekenhuis niet van binnen ziet.quote:Op maandag 7 december 2020 19:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja en prima toch, vaccinatie is over 4 weken.
Wanneer kunnen die eigenlijk wel op grote(re) schaal leveren?quote:Op maandag 7 december 2020 19:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als we maar de helft krijgen van het vaccins wat Pfizer in eerste instantie dacht te kunnen gaan leveren is het het voor net iets meer dan 1% van de Nederlandse bevolking... dus echt geen gigantische aantallen.
Deels eens, de risicogroepen worden toch als eerste gevaccineerd waardoor de druk op de zorg theoretisch zou moeten afnemen. maar ik gok erop dat zodra de vaccinatie is gestart een grote groep mensen de regels heel anders gaat interpreteren.quote:Op maandag 7 december 2020 19:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Voor die groep die sws het ziekenhuis niet van binnen ziet.
En 21 dagen later hebben ze een tweede vaccinatie nodig.
Duurt dus wel even voordat de zorg ontlast gaat worden.
quote:Op maandag 7 december 2020 19:20 schreef kol7680 het volgende:
Als ik dit lees is er nog een grote kans op besmetting ook na corona Vaccin. Wisten jullie dat?
https://www.1limburg.nl/o(...)alleen-met-het-gezin
Met de komst van het vaccin kunnen flinke stappen worden gezet. Dat betekent niet dat we meteen terug gaan naar het oude normaal, volgens Hoebe. “Er moet eerst worden onderzocht of je na vaccinatie het coronavirus nog kan overdragen. In het voorjaar komt hier hopelijk meer duidelijkheid over.”
quote:De speciale Covid-19 afgezant van de WHO, dr. David Nabarro, zegt dat de corona maatregelen nog minstens 2 jaar gehandhaafd blijven, en ook vaccins daar geen verandering in zullen brengen. Nabarro vindt dat we ‘het virus met respect moeten behandelen’, en mensen dus mondkapjes moeten blijven dragen en zich aan social distancing moeten houden – zaken die geen enkel nut hebben, zoals tal van wetenschappelijke onderzoeken hebben uitgewezen.
Geen idee, maar het zal in het begin maar mondjesmaat gaan gok ik. Daarom zou het mooi zijn als andere vaccins ook redelijk met resultaten zullen komen. Maar van de vaccins die wij hebben gekocht kan dat alleen AstraZeneca (heeft wel al resultaten laten zien, maar misschien een tweede fase 3 trial) en Johnson & Johnson zijn.... Aangezien zij al in fase 3 zitten.quote:Op maandag 7 december 2020 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wanneer kunnen die eigenlijk wel op grote(re) schaal leveren?
Jammer dat je je valse tegenstelling blijft herhalen. Volgens mij ben je wel slimmer dan dat.quote:Op maandag 7 december 2020 19:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Het maakt ook niet echt uit of leraren het wel of geen goed plan vinden. Het OMT en de regering moeten het willen.
En die laatste wil kennelijk niet.
Ik had een weekje extra vakantie, als daarmee de besmettingsaantallen naar beneden zouden gaan in die groep, een goed idee gevonden.
De consequentie is sws dat we in januari weer op 10.000 besmettingen per dag zitten. Met familiebezoek rond kerst.
En welke maatregelen komen er dan?
Daar staat helemaal niks over een kans, enkel dat het wordt onderzocht. Dus ja, dat lees je verkeerd. Is ook iets dat uiteindelijk niet heel veel uitmaakt, want maatregelen blijven voorlopig nog gelden en op gegeven moment is een groot genoeg deel van de bevolking gevaccineerd.quote:Op maandag 7 december 2020 19:20 schreef kol7680 het volgende:
Als ik dit lees is er nog een grote kans op besmetting ook na corona Vaccin. Wisten jullie dat?
Met de komst van het vaccin kunnen flinke stappen worden gezet. Dat betekent niet dat we meteen terug gaan naar het oude normaal, volgens Hoebe. “Er moet eerst worden onderzocht of je na vaccinatie het coronavirus nog kan overdragen. In het voorjaar komt hier hopelijk meer duidelijkheid over.”
Duidelijk dat die Fokkers met hun heilige corona vaccin dat dan de maatregelen kunnen worden afgebouwd van een koude kermis gaan thuis komen. Dit gaat dus nog jaren duren. Dat is opvallendquote:Op maandag 7 december 2020 19:22 schreef KNAK het volgende:
[..]
[..]![]()
We gaan hier nog lang mee worstelen
Voor mij was het nieuws. Een corona vaccin geeft dus geen zekerheid dat je geen anderen kan besmetten. Lolquote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Daar staat helemaal niks over een kans, enkel dat het wordt onderzocht. Dus ja, dat lees je verkeerd. Is ook iets dat uiteindelijk niet heel veel uitmaakt, want maatregelen blijven voorlopig nog gelden en op gegeven moment is een groot genoeg deel van de bevolking gevaccineerd.
Het is inderdaad belangrijk niet die illusie te hebben dat het allemaal ineens klaar is, maar ik ben zeer benieuwd hoe de dagelijkse cijfers reageren naarmate de vaccinatiegraad toeneemt. Eindelijk weer eens iets nieuws om over na te denken.quote:Op maandag 7 december 2020 19:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Exact. Vanaf januari - en in enkele andere landen al deze maand - gaat het speelveld eindelijk substantieel veranderen. Niet van de ene op de andere dag, maar we kunnen nu eindelijk stapsgewijs toewerken naar het einde van de tunnel.
Ook dat is de foute conclusie, dat wordt immers nog onderzochtquote:Op maandag 7 december 2020 19:27 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Voor mij was het nieuws. Een corona vaccin geeft dus geen zekerheid dat je geen anderen kan besmetten. Lol
Het zal nog wel even duren voor we op het punt komen waarbij we doormiddel van vaccinaties sneller immuniteit opbouwen dan op een natuurlijke manier. Op dit moment zijn (en al een tijdje) zijn al zo'n 100.000+ mensen ziek op hetzelfde moment. Als elk persoon weer een iemand besmet bouwen we op die manier sneller immuniteit op dan dat we in het begin zullen gaan doen via vaccinaties.quote:Op maandag 7 december 2020 19:27 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het is inderdaad belangrijk niet die illusie te hebben dat het allemaal ineens klaar is, maar ik ben zeer benieuwd hoe de dagelijkse cijfers reageren naarmate de vaccinatiegraad toeneemt. Eindelijk weer eens iets nieuws om over na te denken.
Laat ze maar haast maken dan.quote:Op maandag 7 december 2020 19:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Geen idee, maar het zal in het begin maar mondjesmaat gaan gok ik. Daarom zou het mooi zijn als andere vaccins ook redelijk met resultaten zullen komen. Maar van de vaccins die wij hebben gekocht kan dat alleen AstraZeneca (heeft wel al resultaten laten zien, maar misschien een tweede fase 3 trial) en Johnson & Johnson zijn.... Aangezien zij al in fase 3 zitten.
Ja, tuurlijk wisten wij dat. Ik in ieder geval wel. Een vaccinatie kan voorkomen dat je ernstig ziek wordt, maar voorkomt niet dat je besmet raakt. Dat is gewone algemene kennis.quote:Op maandag 7 december 2020 19:20 schreef kol7680 het volgende:
ik was heel enthousiast over het vaccin in Q1, maar de laatste dagen ben ik toch wel weer somber gestemd... ergens heb ik het idee dat ook alle leuke dingen in 2021 alweer de prullenbak in mogen.quote:Op maandag 7 december 2020 19:27 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het is inderdaad belangrijk niet die illusie te hebben dat het allemaal ineens klaar is, maar ik ben zeer benieuwd hoe de dagelijkse cijfers reageren naarmate de vaccinatiegraad toeneemt. Eindelijk weer eens iets nieuws om over na te denken.
quote:Op maandag 7 december 2020 19:38 schreef capricia het volgende:
De politiek zelf heeft een kerstreces van 4 weken.
Ik ga er gewoon vanuit dat 2021 grotendeels ook in het teken van Covid-19 zal staan.quote:Op maandag 7 december 2020 19:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik was heel enthousiast over het vaccin in Q1, maar de laatste dagen ben ik toch wel weer somber gestemd... ergens heb ik het idee dat ook alle leuke dingen in 2021 alweer de prullenbak in mogen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |