abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196611437
Iemand met astma, zien jullie dat als risicogroep?
Cindy De Vuyst
pi_196611633
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 03:03 schreef THEFXR het volgende:
per 100.000 inwoners
[ afbeelding ]
Wat een vet plaatje! :s)
Jammer dat het over covid gaat! ;)
pi_196611714
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 03:09 schreef einzeinz het volgende:
Iemand met astma, zien jullie dat als risicogroep?
Volwassenen met bepaalde onderliggende aandoeningen hebben ook een groter risico op een ernstig beloop van COVID-19. Het gaat om (één van) de volgende aandoeningen:
Mensen met chronische luchtweg- of longproblemen die onder behandeling van een longarts zijn.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen
  dinsdag 8 december 2020 @ 06:31:39 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196612052
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 03:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Volwassenen met bepaalde onderliggende aandoeningen hebben ook een groter risico op een ernstig beloop van COVID-19. Het gaat om (één van) de volgende aandoeningen:
Mensen met chronische luchtweg- of longproblemen die onder behandeling van een longarts zijn.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen
En ook goed nieuws, wat specifieker voor astma :+

https://www.rtlnieuws.nl/(...)nten-rivm-longartsen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196612055
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 03:03 schreef THEFXR het volgende:
per 100.000 inwoners
[ afbeelding ]
Urk als de Burj Khalifa van Nederland :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 8 december 2020 @ 06:46:40 #107
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196612074
https://www.nu.nl/politie(...)en-van-economie.html

Prima toch. Volgens mij hebben ondernemers nu wat meer lucht als die versoberingen worden teruggedraaid.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196612085
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 01:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je bedoelt zorgmedewerkers waar zich 50% niet laten vaccineren?
Bron?
  dinsdag 8 december 2020 @ 06:59:07 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196612092
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 06:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Bron?
Bereidheid leek in eerste instantie onder verplegend personeel niet zo hoog. Maarrrr dat zegt niets over daadwerkelijk niet gaan laten vaccineren. Die peiling was best wel (te) vroeg
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:03:03 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196612096
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ten-inenten-a4021027

37% bereid nog vóór publicatie van dit artikel op 22-11. Want 'recente peiling toen'.

Sindsdien is er een bak meer aan informatie naar buiten gekomen rondom veiligheid, effectiviteit en überhaupt rondom vaccins.
En dan moet de echte informatiecampagne nog komen.

Wacht een paar weken/maanden en vraag dan opnieuw, dan is het vast stuk hoger. En de praktijk van daadwerkelijk laten inenten ook verwacht ik.
pi_196612101
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:03 schreef Molo het volgende:

37% bereid nog vóór publicatie van dit artikel op 22-11. Want 'recente peiling toen'.

Sindsdien is er een bak meer aan informatie naar buiten gekomen rondom veiligheid, effectiviteit en überhaupt rondom vaccins.

Wacht een paar weken/maanden en vraag dan opnieuw, dan is het vast stuk hoger. En de praktijk van daadwerkelijk laten inenten ook verwacht ik.
Lange termijn effecten worden met geen enkel vaccin onderzocht. Als dat de reden voor ze is, kunnen ze dus geen enkel nieuw vaccin nemen. Ook niet wanneer dat vaccin een stuk minder snel ontwikkeld is als dit vaccin.
pi_196612111
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:03 schreef Molo het volgende:

Haha ja, dat is wel een beetje citeren wat je wil uit het artikel.

Uit hetzelfde artikel:

Een kwart zegt het coronavaccin niet te halen. „Het gaat nu heel snel. Ik heb geen zekerheid dat het veilig en goed getest is.”
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:10:38 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196612117
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:06 schreef wpor het volgende:

[..]

Lange termijn effecten worden met geen enkel vaccin onderzocht. Als dat de reden voor ze is, kunnen ze dus geen enkel nieuw vaccin nemen. Ook niet wanneer dat vaccin een stuk minder snel ontwikkeld is als dit vaccin.
Ik heb even de site van V&VN bekeken.

quote:
Deze peiling is onder ruim 105.000 verpleegkundigen en verzorgenden uitgezet. De peiling is 10 september verstuurd en 20 september stopgezet. In de tussenliggende tijd is er één herinneringsmail gestuurd. In totaal hebben 12.040 verpleegkundigen en verzorgenden gereageerd.
Er was toen vrijwel niets bekend over de vaccins. Knap staaltje kutjournalistiek dus van NRC specifiek maar in algemeen slecht overgenomen en uitgemolken.
We zaten toen net in de tweede golf en waren angstige en iig andere tijden dan nu voor die beroepsgroep.
Situatie en informatieniveau rond vaccins is nu heel anders dus je zou echt ene nieuwe peiling moeten doen

Denk dat lange termijn effecten van vaccins niet eens hierin een issue zijn. Die peiling was überhaupt gewoon op een totaal verkeerd moment.
pi_196612120
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb even de site van V&VN bekeken.
[..]

Er was toen vrijwel niets bekend over de vaccins. Knap staaltje kutjournalistiek dus van NRC specifiek maar in algemeen slecht overgenomen en uitgemolken.
We zaten toen net in de tweede golf en waren angstige en iig andere tijden dan nu voor die beroepsgroep.
Situatie en informatieniveau rond vaccins is nu heel anders dus je zou echt ene nieuwe peiling moeten doen

Denk dat lange termijn effecten van vaccins niet eens hierin een issue zijn. Die peiling was überhaupt gewoon op een totaal verkeerd moment.
Die lange termijn issues is wat de personen in dat artikel zelf aanhalen.
pi_196612123
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 22:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zo begrijp ik het ook. Dus in plaats van 3 mag je dan 4 of 5 mensen ontvangen.

Niet dat daar verder enige controle of handhaving op is natuurlijk.
Het is wel goed met ze. In januari lekker met z'n allen in de derde golf! Als je weigert in te grijpen op plekken waar dat moet, maar wel versoepelingen met kerst instelt (wat eigenlijk geen zak uitmaakt, want veel mensen zullen hun eigen plan wel trekken qua kerst), dan kun je wat mij betreft met je "beleid" naar de maan.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_196612124
Een ander groeiend en heel vervelend probleem is de agressie tegen verpleegkundig personeel.

Eigenlijk in alle gevallen door Turkse en Marokkaanse families. Bedreiging van personeel, intimidatie, fysiek geweld. En constant een telefoontje voor het hoofd van de verpleegkundige om alles vast te leggen. Mocht hij/zij iets verkeerds zeggen.

Nog niet zo erg geweest als nu en eigenlijk weet ik ook niet echt de oplossing. Verschrikkelijk volk. :(
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:13:15 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196612129
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:11 schreef wpor het volgende:

[..]

Van een peiling dus uit september

Doe de peiling in februari weer en verbaas je, denk ik
pi_196612132
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:11 schreef wpor het volgende:

[..]

Ook zij weten niet overal alles van. Er komen nog interne campagnes voor verpleegkundigen. Die starten over een paar weken.

Dan wordt iedereen beter geïnformeerd en zal de bereidheid waarschijnlijk ook weer verder toenemen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:16:43 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196612135
quote:
Ruim een derde (36 procent) van de zorgprofessionals wil zich laten vaccineren tegen het coronavirus zodra dat mogelijk is, blijkt uit een peiling onder zo'n 3300 leden van beroepsorganisatie voor verpleegkundigen en verzorgenden NU'91.

Van de zorgverleners geeft 33 procent aan zich niet te willen laten inenten en bijna evenveel mensen weet het nog niet. De groep zorgprofessionals die twijfelt over een prik, vindt dat er nog teveel onduidelijk is over het vaccin, stelt NU'91.

Zo zijn er zorgen over de gezondheidseffecten van het vaccin op lange termijn en de snelheid waarmee de vaccins zijn geproduceerd. Ook zijn er volgens de bond zorgen over een eventuele vaccinatieplicht.

,,Zorgprofessionals hebben behoefte aan neutrale en goede informatie, zodat zij zelf weloverwogen een besluit kunnen nemen", zegt Stella Salden, voorzitter van NU'91. ,,Dat kan alleen door de informatie op een juiste manier over te brengen.''

Wat betreft de vaccinatiebereidheid zijn er in de zorgsectoren behoorlijke verschillen te zien. 44 procent van de ziekenhuismedewerkers ziet een vaccin zitten, maar dat getal is in verpleeghuizen (25 procent) en de thuiszorg (31 procent) flink lager.
https://www.gelderlander.(...)witte-huis~af35d2b8/

Net nieuw op de Gelderlander, maar er staat niet bij wanneer de peiling is uitgevoerd. Wel bedroevend als die percentages echt zo laag zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:17:56 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196612136
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Een ander groeiend en heel vervelend probleem is de agressie tegen verpleegkundig personeel.

Eigenlijk in alle gevallen door Turkse en Marokkaanse families. Bedreiging van personeel, intimidatie, fysiek geweld. En constant een telefoontje voor het hoofd van de verpleegkundige om alles vast te leggen. Mocht hij/zij iets verkeerds zeggen.

Nog niet zo erg geweest als nu en eigenlijk weet ik ook niet echt de oplossing. Verschrikkelijk volk. :(
Ik heb in een Haags binnenstadsziekenhuis gewerkt en herken het...

Hele strikte en ultra consequente afspraken maken met collega's over wat je maximaal (= bijna niets) tolereert...
En dat op papier uitreiken aan patiënt en familie.

Echt kleuterniveau soms nodig qua 'opvoeden' en super strikt zijn is noodzakelijk is mijn ervaring.

Heel heel vervelend je werk doen ja, dat wel

Hebben jullie beleid hierop eigenlijk vanuit de organisatie?

Ik merkte dat nieuwkomers het vaak racistisch vonden, tot ze zelf in een zaal met schreeuwende families stonden en een medische handeling bij patiënt moesten verrichten in een soort black friday achtige drukte en agressie op de zaal :')
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:21:31 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196612142
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Net nieuw op de Gelderlander, maar er staat niet bij wanneer de peiling is uitgevoerd. Wel bedroevend als die percentages echt zo laag zijn.
Tussen 3-7 december uitgevoerde peiling volgens en via hun eigen website

Geen idee/twijfels over de representatieve groep

https://nu91coronadossier.nl/ledenpeiling-coronavaccinatie/
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:23:14 #122
346939 Janneke141
pi_196612145
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Tussen 3-7 december uitgevoerde peiling volgens en via hun eigen website

Geen idee/twijfels over de representatieve groep en grootte ervan

https://nu91coronadossier.nl/ledenpeiling-coronavaccinatie/
Recent dus. Kan het argument 'dit was al uit september' ook in de prullenbak, zorgpersoneel ziet de enige beschikbare weg uit de crisis op dit moment dus nog steeds maar matig zitten.
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:26:32 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196612155
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Recent dus. Kan het argument 'dit was al uit september' ook in de prullenbak, zorgpersoneel ziet de enige beschikbare weg uit de crisis op dit moment dus nog steeds maar matig zitten.
Ik vind de groepsgrootte en de specifieke groep niet heel representatief

Er moet sowieso een informatiecampagne komen, meer rust in de toko om informatie echt tot je te laten komen en dan een weloverwogen keuze maken.
En dan gaat het wel omhoog als het concreter en minder nieuw en spannend is.

Op zích is dit ook weer geen enorm drama. Je mag er wel vanuit gaan dat een hoog percentage verpleegkundigen antistoffen heeft vanwege doorgemaakte ziekte.
Dat helpt ook enorm mee.
pi_196612160
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Weet je wat ze zal leren, gewoon middels een indirecte plicht de toegang ontzeggen tot overheidsinstellingen, verzorgingstehuizen, ziekenhui... O wacht..
I'll give you something to do
pi_196612163
quote:

Dat is wel heel erg.
Maar ik begrijp wel de felheid van deze mensen omdat ze zich gediscrimineerd voelen en bang zijn niet de goede zorg te krijgen. Het vertrouwen is er niet.
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:29:02 #126
346939 Janneke141
pi_196612171
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Weet je wat ze zal leren, gewoon middels een indirecte plicht de toegang ontzeggen tot overheidsinstellingen, verzorgingstehuizen, ziekenhui... O wacht..
Ik ben benieuwd wat het doet met de vaccinatiebereidheid onder de rest van de mensen, als het bij het zorgpersoneel zo laag is. Er zit toch wel iets van een voorbeeldfunctie aan.
pi_196612182
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:27 schreef quirina het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg.
Maar ik begrijp wel de felheid van deze mensen omdat ze zich gediscrimineerd voelen en bang zijn niet de goede zorg te krijgen. Het vertrouwen is er niet.
Ik kan echt 0 begrip opbrengen voor mensen die onze verpleegkundigen intimideren en geweld gebruiken tegen deze groep.

Het vertrouwen is er niet? En dan zeg je tegen verpleegkundigen dat je weet waar ze wonen en dat je ze thuis komt opzoeken?
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:33:44 #128
22565 asco
Los in deze tent
pi_196612191
quote:

Hier kan ik zo kwaad om worden. Ik weet dat het zo is maar godzijdank heb ik zoiets nooit in het echt hoeven te ervaren.
Man man man, wat hebben we dit land te grabbel gegooid, BAH. :r
pi_196612193
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb in een Haags binnenstadsziekenhuis gewerkt en herken het...

Hele strikte en ultra consequente afspraken maken met collega's over wat je maximaal (= bijna niets) tolereert...
En dat op papier uitreiken aan patiënt en familie.

Echt kleuterniveau soms nodig qua 'opvoeden' en super strikt zijn is noodzakelijk is mijn ervaring.

Heel heel vervelend je werk doen ja, dat wel

Hebben jullie beleid hierop eigenlijk vanuit de organisatie?

Ik merkte dat nieuwkomers het vaak racistisch vonden, tot ze zelf in een zaal met schreeuwende families stonden en een medische handeling bij patiënt moesten verrichten in een soort black friday achtige drukte en agressie op de zaal :')
Dat soort briefjes delen wij nog niet uit. Voelt wel redelijk bizar om dat te moeten doen.

Wat staat er dan in? Blijf met je poten van het personeel en laat ze hun werk doen?

En dat laatste komt hier helaas ook voor. Ze staan gewoon bij een reanimatie te filmen en te roepen. Wachtend op een fout waarmee ze iemand kunnen pakken.

Ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt als nu.
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:34:56 #130
22565 asco
Los in deze tent
pi_196612194
quote:

[..]

omdat ze zich gediscrimineerd voelen
Ja, dat is het. 8)7
pi_196612218
quote:

[..]

Dat is wel heel erg.
Wat een gelul zeg.
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:45:59 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196612249
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat soort briefjes delen wij nog niet uit. Voelt wel redelijk bizar om dat te moeten doen.

Wat staat er dan in? Blijf met je poten van het personeel en laat ze hun werk doen?

En dat laatste komt hier helaas ook voor. Ze staan gewoon bij een reanimatie te filmen en te roepen. Wachtend op een fout waarmee ze iemand kunnen pakken.

Huisregels. Niet wat er niet mag, maar geschreven vanuit wat er maximaal toegelaten/toegestaan wordt

Gele en rode kaarten systeem erbij, bij rode kaart mag je (ook als je naaste zich misdragen heeft) een jaar niet terecht in het ziekenhuis. Met aantekening.

Ja, bizar idd... Maar nodig
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:47:20 #133
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196612266
quote:

[..]

Dat is wel heel erg.
Gelul.
Bepaalde groepen trekken bij het minste of geringste altijd de racismekaart als iets ze niet zint.
Of er nou wel of geen racisme bij betrokken is. En dat is vaker niet dan wel het geval.
Dit is gewoon misselijkmakend gedrag. Niet meer en niet minder.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196612272
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat het doet met de vaccinatiebereidheid onder de rest van de mensen, als het bij het zorgpersoneel zo laag is. Er zit toch wel iets van een voorbeeldfunctie aan.
Ik denk idd dat het kabinet zich nog ernstig vergist in het aantal mensen dat het vaccin niet vertrouwd. Merk in de omgeving van mijn vrouw die in zkhs werkt ook veel wantrouwen. Maar dat heeft niks met hun specifieke kennis te maken. Het is niet dat zij nou veel meer van vaccins weten dan de gemiddelde Nederlander.

Het is allemaal voorlichting, als je de communicatie goed doet naar de bevolking zal een groot deel zich wel laten vaccineren. Uitleggen waarom het nu zo snel klaar is etc zoals al op tv is geweest. Probleem is dat zo'n uitleg wel even een langere concentratieboog vereist dan 30 seconden. En daar heeft een groot deel van de bevolking het al te moeilijk mee.
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:49:07 #135
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196612279
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Huisregels. Niet wat er niet mag, maar geschreven vanuit wat er maximaal toegelaten/toegestaan wordt

Gele en rode kaarten systeem erbij, bij rode kaart mag je (ook als je naaste zich misdragen heeft) een jaar niet terecht in het ziekenhuis. Met aantekening.

Ja, bizar idd... Maar nodig
Bizar dat dit nodig is -O-
En juist in een ziekenhuis. Dé plek waar mensen hun uiterste best doen om je te helpen als je iets mankeert :N
A murky, forgotten land.
  dinsdag 8 december 2020 @ 08:22:42 #136
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196612554
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 23:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lijkt haast wel alsof er verder geen enkel ander plan of strategie meer is inderdaad tot die tijd.
Beetje Franse slag enzo.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_196612576
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je kan ook aangifte ervan doen bij de politie.
  dinsdag 8 december 2020 @ 08:27:54 #138
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196612598
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

A joh, die gaan echt wel door de bocht hoor, ze krijgen straks ´´neutrale´´ informatie en dan wordt die prik gewoon gehaald!

Daarbij is er wel een verschil tussen zorgpersoneel enerzijds, en de specialisten en hoogleraren anderzijds. Die peilingen gaat vooral over die eerste groep.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 8 december 2020 @ 08:31:53 #139
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196612637
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:25 schreef quirina het volgende:

[..]

Je kan ook aangifte ervan doen bij de politie.
Gebeurt weinig mee.
Ik zou voorstellen dat als de familie zich dreigend opstelt (sowieso horen naasten niet aanwezig te zijn bij een behandeling) dat die wordt gestaakt voor de duur dat zij nog aanwezig zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 8 december 2020 @ 08:39:57 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196612702
quote:

Schandalig dat soort dingen.

Ik kan mij zelf herinneren van 10 jaar terug ofzo dat mij oma geopereerd was. En dat was best een zware operatie dus 2 mensen tegelijk binnen bij oma. Dat deden we netjes. Er lag nog een patiënt op diezelfde kamer een Turkse man. Maar daar kwam echt meer dan 10 man binnen tegelijk. Zorgpersoneel zei daar iets van altijd maar dat werd genegeerd. Zelfs buiten de bezoekuren waren er nog veel mensen en ook hard praten en drukte. Mijn oma kon daardoor ook geen rust pakken. Na aandringen van ons hebben ze haar na een paar dagen op een andere kamer gelegd. Dit is soort dingen zijn echt zo brutaal, ook al snap ik dat je naar opa wil, heb een beetje respect voor de anderen...
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:12:06 #141
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196613075
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:47 schreef aartstyle het volgende:

Het is allemaal voorlichting, als je de communicatie goed doet naar de bevolking zal een groot deel zich wel laten vaccineren. Uitleggen waarom het nu zo snel klaar is etc zoals al op tv is geweest. Probleem is dat zo'n uitleg wel even een langere concentratieboog vereist dan 30 seconden. En daar heeft een groot deel van de bevolking het al te moeilijk mee.
Je zou verwachten dat ze nu al beginnen met evt reclames of posters mbt vaccinatie bv. Begin nu al met de mensen te bereiken.
pi_196613139
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat ze nu al beginnen met evt reclames of posters mbt vaccinatie bv. Begin nu al met de mensen te bereiken.
Je krijgt een beetje het idee alsof ze logistiek nog niets hebben geregeld, dus ook inclusief communicatie en voorlichting. Een voorbeeld nemen aan Duitsland, why should we. :N
pi_196613221
Engeland 2 EU 0
Dus dit is de kracht van Brexit
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_196613278
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Er is nog onvoldoende duidelijk om een (deel)campagne op te zetten. In voorbereiding van een dergelijke campagne worden wel experts en professionals uitgenodigd in talkshows, artikelen geschreven over het proces, ed. Dat wordt ook enigszins gedaan om het sentiment te pijlen. Daarnaast wordt tussen de regels door daarmee al een beetje getest wat de beste te communiceren boodschap zal zijn.

Overigens zitten ze qua campagnes ook totaal niet stil:

Alleen Samen
• Deelcampagne mondkapjesplicht
• Deelcampagne mentale gezondheid
• Deelcampagne CoronaMelder-app
• Deelcampagne reisadvies

Daar doe ik het voor
• Jongerencampagne
• Scholierencampagne

Bi-culturele doelgroep

----
Mocht je vragen hebben over de communicatie en/of lopende campagnes, laat het dan gerust weten. Voor mijn werk ben ik hierbij ook indirect betrokken.

Uit een discussie hier in de reeks kwam naar voren dat de tijdsduur van contacten een rol speelt in de besmetting, maar dat dat niet/nauwelijks wordt gecommuniceerd. Dit heb ik ook teruggekoppeld.
pi_196613329
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:17 schreef STING het volgende:

[..]

Je krijgt een beetje het idee alsof ze logistiek nog niets hebben geregeld, dus ook inclusief communicatie en voorlichting. Een voorbeeld nemen aan Duitsland, why should we. :N
Was vanmorgen op de radio dat Merkel in Duitsland de noodklok heeft geluid, omdat hoewel ze op dit moment begonnen zijn met voorbereidingen, de verschillende regio's verwachten over een paar maanden pas kunnen beginnen. Merkel wilde daardoor in een hardere lockdown, waar de lokale regio's daar geen zin in hebben.
pi_196613360
https://nos.nl/artikel/23(...)en-tegen-corona.html

Nou, eens kijken of er de komende weken heel veel Britten omvallen. O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196613421
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:24 schreef KennyPowers het volgende:
Engeland 2 EU 0
Nee. :')

Vrijwel alle EU-landen kiezen ervoor om te wachten op de EMA. Ieder land had het recht gehad om net als het VK alvast te beginnen met vaccineren.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 09:38:33 #148
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196613439
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:

Doen ze sowieso wel vaak hoor..

dinsdag 8 december 2020 @ 09:44:15 #149
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196613540
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:17 schreef STING het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen.
Sterker nog, ik al er van staan te kijken als blijkt dat men wél op orde blijkt te hebben.
Maar ik durf er geen geld op te zetten :7
A murky, forgotten land.
pi_196613652
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 23:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lijkt haast wel alsof er verder geen enkel ander plan of strategie meer is inderdaad tot die tijd.
De strategie is juist heel duidelijk en al maanden gelijk. Dat jij dat vergeet doet daar niets aan af.
pi_196613688
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 20:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik zie helemaal geen beleid waarin het virus "maximaal geraakt wordt" en "de economie zo min mogelijk". Juist door laat en slap in te grijpen, in combinatie met het langzaam voor elkaar krijgen van goede bco- en testprocedures, bereiken ze imho het tegenovergestelde momenteel. Dat is wat ik bedoel met "een gebrek aan ambitie".

Er had veel eerder een besef moet zijn dat dit een crisis van ongekende proporties is en dat er daarom met man en macht moet worden gewerkt aan manieren om hiermee om te gaan. Uit bijvoorbeeld het feit dat de testcapaciteit nu pas net een week voldoende ruimte biedt om ook mensen zonder klachten (maar met een bco- of appmelding) te testen, of het feit dat de horeca waarschijnlijk maandenlang dicht moet, blijkt wat mij betreft niet dat de overheid echt alles uit de kast haalt om de pijn te minimaliseren.
Je verwart met 'ambitie' met 'geneuzel achteraf'.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:54:16 #152
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196613692
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 02:06 schreef trein2000 het volgende:
Maar mogen die in principe niet gebruiken behoudens bepaalde situaties:
Linksom of rechtsom: als burger zal je gehoor moeten geven aan een vordering van de KMAR. Ik denk niet dat het je in dank wordt afgenomen dat je ter plaatse een discussie gaat voeren over wat er wel en niet in de wet staat ;)
So we just called him Fred
pi_196613721
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:12 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Het is wel goed met ze. In januari lekker met z'n allen in de derde golf! Als je weigert in te grijpen op plekken waar dat moet, maar wel versoepelingen met kerst instelt (wat eigenlijk geen zak uitmaakt, want veel mensen zullen hun eigen plan wel trekken qua kerst), dan kun je wat mij betreft met je "beleid" naar de maan.
Vind je dat deze opstelling constructief is?
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:57:26 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196613736
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 01:07 schreef THEFXR het volgende:
je bedoelt zorgmedewerkers waar zich 50% niet laten vaccineren?
Dat is hun goed recht.

en stel dat het vaccin een major fuck up is, dan hebben in elk geval de helft van de zorgcapaciteit nog die ons in leven kan houden.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:59:22 #155
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196613758
quote:

Aangezien de gezonde mensen pas in de zomer kunnen (in NL), is het mooi om even een halfjaartje te kijken hoe dit verloopt :) :Y
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:00:40 #156
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196613777
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:57 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is hun goed recht.

en stel dat het vaccin een major fuck up is, dan hebben in elk geval de helft van de zorgcapaciteit nog die ons in leven kan houden.
Totaal onrealistisch beeld natuurlijk, de vaccins zijn al getest op tienduizenden zonder ziekenhuisopnames of doden.
pi_196613805
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:59 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Aangezien de gezonde mensen pas in de zomer kunnen (in NL), is het mooi om even een halfjaartje te kijken hoe dit verloopt :) :Y
Dat is in het VK niet anders.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:03:40 #158
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196613823
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:00 schreef Momo het volgende:
Totaal onrealistisch beeld natuurlijk, de vaccins zijn al getest op tienduizenden zonder ziekenhuisopnames of doden.
Tja, met de Boeing 737 MAX waren ook alle testen uit het boekje gedaan en op papier voldoende testvluchten gemaakt. En ook dat was "maar een aanpassing" op een bestaand iets...
Blijkt achteraf toch allemaal niet goed te zijn, met als gevolg honderden doden en 2 jaar extra werk.

Haast + grote economische/sociale druk is een recept voor failure als je niet goed blijft opletten.
pi_196613836
Zeg, wellicht al eerder gevraagd hier, maar als die Britten vandaag met vaccineren beginnen en ze ook Pfizer/BioNtech hebben...

- Waarom beginnen wij dan niet? Engeland is een geciviliseerd land en als hun zorgauthoriteit het goed keurt moet het ook goed genoeg voor Nederlanders zijn toch?
- Komt het door Brexit dat zij het zelf getest hebben en daardoor nu eerder vaccineren?
pi_196613862
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:03 schreef Fred het volgende:

[..]

Tja, met de Boeing 737 MAX waren ook alle testen uit het boekje gedaan en op papier voldoende testvluchten gemaakt. En ook dat was "maar een aanpassing" op een bestaand iets...
Blijkt achteraf toch allemaal niet goed te zijn, met als gevolg honderden doden en 2 jaar extra werk.

Haast + grote economische/sociale druk is een recept voor failure als je niet goed blijft opletten.
Vage vergelijking.
En lijkt mij dat ze hier geen aanpassingen doen.
Gelukkig zijn er tal van wetenschappers en instanties die wél goed blijven opletten. Anders komt zoiets er echt niet doorheen hoor.
pi_196613921
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:04 schreef HansvanBemmel het volgende:
Zeg, wellicht al eerder gevraagd hier, maar als die Britten vandaag met vaccineren beginnen en ze ook Pfizer/BioNtech hebben...

- Waarom beginnen wij dan niet? Engeland is een geciviliseerd land en als hun zorgauthoriteit het goed keurt moet het ook goed genoeg voor Nederlanders zijn toch?
- Komt het door Brexit dat zij het zelf getest hebben en daardoor nu eerder vaccineren?
Niets te maken met dat we in de EU langzamer zijn, maar een veiligheidskwestie. Een Zwitserland heeft bijvoorbeeld ervoor gekozen om nog langer te gaan testen.

Beetje treurig dat mensen dit weer aangrijpen om de EU te bashen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:09:22 #162
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196613929
Eén van de vriezers voor de vaccins die bij één van de ziekenhuizen aangekomen is. Gelukkig weten ze uitstekend hoe hier mee om te gaan :')

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196613936
quote:

Andere regelgeving wat betreft het testen van de veiligheid van vaccins. Dat is bij hun een doorlopend proces. Nee dit komt niet door de Brexit. Deze regelgeving hebben ze al 2012.
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 10:10:01 #164
5428 crew  miss_sly
pi_196613947
quote:

Nou ja, op zich is dat wel een prettige bijkomstigheid van de haast van de Britten, vind ik :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196613965
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:09 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Niets te maken met dat we in de EU langzamer zijn, maar een veiligheidskwestie. Een Zwitserland heeft bijvoorbeeld ervoor gekozen om nog langer te gaan testen.

Beetje treurig dat mensen dit weer aangrijpen om de EU te bashen.
Ik stel gewoon een vraag, sheriff. Er is geen waardeoordeel te vinden in mijn post en als je die wel ziet zegt dat meer over je eigen zelfingenomenheid.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:11:52 #166
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196613975
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:05 schreef galantis het volgende:

Vage vergelijking.
En lijkt mij dat ze hier geen aanpassingen doen.
Het vaccin wat ze gemaakt hebben is een aanpassing op een bestaande SARS/MERS vaccin.

quote:
Gelukkig zijn er tal van wetenschappers en instanties die wél goed blijven opletten. Anders komt zoiets er echt niet doorheen hoor.
Hoe weet je dat ze goed blijven opletten? Ook zij voelen de druk van de wereldsamenleving.
Achteraf bleek dat de FAA (de instantie die moet toezien dat vliegtuigen voldoen aan de regels) ook een paar een oogje heeft dichtgeknepen bij Boeing.
pi_196613976
quote:

Dit geloof ik graag. Het is ook schrijnend.

N=1, ik heb zelf ook een verhaal (gehoord) dat hier bij aansluit. Turkse collega van me, goede vriend/collega, waarvan de vader ergens in juni is overleden. Lag in het ziekenhuis. Nou schijnt het ritueel te zijn onder Turken om (als afscheid?) de hand te kussen van de overledene (als ik het goed heb begrepen).
Veel familieleden willen dat gewoon doen, ook in Coronatijd. Vandaar misschien die agressie? Geen idee.
Mijn collega heeft het toch niet gedaan, hoe pijnlijk ook. Daar had hij wel last van, maar ja, Corona..en respect voor de regels in het ziekenhuis.
Dus geen afscheid zoals dat eigenlijk hoort. Dat lijkt me wel heftig.

Overigens gaf diezelfde collega vorige week doodleuk aan Corona te hebben gehad in augustus. Heb de brief van de GGD gezien (whatsapp foto althans). Dat is dan de eerste directe collega/vriend/familielid.

En vanmorgen bij overleg een verhaal over een collega waarvan de moeder naar de kapper was geweest. Kapper had klachten/was ziekig. Moeder ligt nu in het ziekenhuis met Corona (IC). Dochter (collega dus) heeft nu zelf ook alle klachten die er bij horen.

Tot zover de N=1 voor vandaag.

Wat was het druk weer gisteren. Heb niet alles gelezen. Zal vandaag ook wel weer druk zijn. Is er iets gaande? ;) "Positief puntje" van die Corona: subforum blijft nog even bestaan. :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Salina op 08-12-2020 10:41:27 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196613983
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:24 schreef KennyPowers het volgende:
Engeland 2 EU 0
https://www.channel4.com/(...)accine-authorisation

Doe aan factchecking voordat je in fakenews trapt.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:13:10 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196613988
quote:
De Britten moeten het moraal van de bevolking omhoog krikken als compensatie voor de Brexit.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:14:24 #170
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614002
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, op zich is dat wel een prettige bijkomstigheid van de haast van de Britten, vind ik :P
Weinig vaccinologen die zichzelf niet laten vaccineren. In de UK laten ze nota bene de Koningin als één van de eerste gevaccineerd worden.

Nee, de antivac-club heeft een véél te grote vinger in de pap gekregen en een grotere invloed gehad op veel mensen dan menigeen denkt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196614005
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Was gewoon een grap
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_196614021
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:14 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Was gewoon een grap
Oke dat had ik niet door.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:16:01 #173
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat het een serieuze reactie was.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:16:09 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614026
oh, spuit 11
pi_196614029
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Weinig vaccinologen die zichzelf niet laten vaccineren. In de UK laten ze nota bene de Koningin als één van de eerste gevaccineerd worden.

Nee, de antivac-club heeft een véél te grote vinger in de pap gekregen en een grotere invloed gehad op veel mensen dan menigeen denkt.
Ik denk dat het vooral angst van mensen is, en dat snap ik opzich wel. Angst voor het onbekende, angst omdat het zoveel sneller is gegaan dan normaal en mensen het niet kunnen overzien.
pi_196614031
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Vind je dat deze opstelling constructief is?
Nee, maar ik vind het beleid ook niet constructief.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_196614042
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:11 schreef Fred het volgende:

[..]

Het vaccin wat ze gemaakt hebben is een aanpassing op een bestaande SARS/MERS vaccin.
Maar het is juist de aanpassing die nu getest is. Ze hebben niet ná de trials nog even aanpassingen gedaan. En ik vermoed uitvoeriger getest dan bij de originele varianten ooit is gedaan. Ze zijn nu in de gelegenheid geweest het op achterlijk grote groepen te testen.

quote:
[..]

Hoe weet je dat ze goed blijven opletten? Ook zij voelen de druk van de wereldsamenleving.
Achteraf bleek dat de FAA (de instantie die moet toezien dat vliegtuigen voldoen aan de regels) ook een paar een oogje heeft dichtgeknepen bij Boeing.
Dat is voor mij geen reden om ze te wantrouwen.
Dan kun je dat altijd wel als argument gaan inzetten en moet je wachten totdat er geen noodzaak meer is en de pandemie al is uitgeraast, omdat alleen dán die 'druk' er niet meer is?
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:20:45 #178
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196614093
https://dashboard.ggdhaaglanden.nl/dashboard/corona/teststraten/
Haaglanden heeft geupdate, een week op week stijging van het percentage positief van 11,2% naar 11,5%.

https://eengezonderhollan(...)rdthemas/weekcijfers
Hollands Midden toont eenzelfde beeld, van 11,2% naar 11,6% week op week.

https://www.ggddrenthe.nl(...)/dashboard-test-ov3/
Drenthe laat een gelijk aantal positieve tests zien met een toename van het aantal testen.

https://www.twentsegezond(...)oard/cijfers-corona/
In Twente een daling van 14,1% naar 13,4% (met een melding over een kleine storing, weet niet of dat nog van invloed kan zijn).

Voor allen geldt dat de jongste cijfers nog onvolledig kunnen zijn.

Wat valt er nog meer op?

Percentage posiitief nam in Hollands Midden vooral toe bij de jongste kinderen en bij 55+. Wat zegt dat? Geen flauw idee, hangt ook weer van het aantal testen af enzo.

[ Bericht 11% gewijzigd door VoMy op 08-12-2020 10:36:10 ]
Antifa
pi_196614126
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:20 schreef VoMy het volgende:
https://dashboard.ggdhaaglanden.nl/dashboard/corona/teststraten/
Haaglanden heeft geupdate, een week op week stijging van het percentage positief van 11,2% naar 11,5%.

https://eengezonderhollan(...)rdthemas/weekcijfers
Hollands Midden toont eenzelfde beeld, van 11,2% naar 11,6% week op week.

https://www.ggddrenthe.nl(...)/dashboard-test-ov3/
Drenthe laat een gelijk aantal positieve tests zien met een toename van het aantal testen.

Voor allen geldt dat de jongste cijfers nog onvolledig kunnen zijn.

Wat valt er nog meer op?
[ afbeelding ]

Percentage posiitief nam in Hollands Midden vooral toe bij de jongste kinderen en bij 55+. Wat zegt dat? Geen flauw idee, hangt ook weer van het aantal testen af enzo.
Interessant. Dat komt niet echt overeen met de veel hogere cijfers, dus het is aannemelijk dat er ook een stuk meer getest is.

Vooral die jonge kinderen zijn bovengemiddeld vaak asymptomatisch, dus het lijkt me aannemelijk dat dat voorkomt uit de versoepelde regels om te kunnen testen?
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:24:46 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196614133
Hoe lang zou het duren voordat we de eerste berichten krijgen:

91-jarige vrouw overlijdt na nemen vaccin en dat dan allerlei mensen dat als bewijs zien dat het vaccin de boosdoener moet zijn.
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 10:25:31 #181
5428 crew  miss_sly
pi_196614143
quote:

[..]

Ik spreek alleen voor mezelf. Ik ben geen antivaxxer. Ik heb zeker vertrouwen in de wetenschap en ook in deze vaccins. En toch vind ik het ook een beetje spannend, puur gebaseerd op mijn eigen gevoel. En dus vind ik het best prettig dat ik eerst eens kan zien hoe het er in de UK aan toe gaat.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:29:57 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614223
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral angst van mensen is, en dat snap ik opzich wel. Angst voor het onbekende, angst omdat het zoveel sneller is gegaan dan normaal en mensen het niet kunnen overzien.
De vakliteratuur is daarentegen vrij eenduidig.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:30:44 #183
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614240
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik spreek alleen voor mezelf. Ik ben geen antivaxxer. Ik heb zeker vertrouwen in de wetenschap en ook in deze vaccins. En toch vind ik het ook een beetje spannend, puur gebaseerd op mijn eigen gevoel. En dus vind ik het best prettig dat ik eerst eens kan zien hoe het er in de UK aan toe gaat.
Daar gaan de vaccinaties nu van start. Het is vast spannend dat de uitrol nu effectief begint maar vergeet niet dat de eerste mensen waarop getest werd vele maanden terug reeds gevaccineerd zijn geweest. Wat dat betreft is wat er in Engeland gebeurt half zo relevant niet als dat je mogelijk denkt.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:30:48 #184
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196614243
quote:
Dat zeggen ze, maar doen ze het ook echt. Ze gaan het vast niet uitzenden op tv ofzo.

quote:
Ik denk dat veel mensen kritisch zijn, dat is niet hetzelfde als " tegen" .
pi_196614271
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:29 schreef Dven het volgende:

[..]

De vakliteratuur is daarentegen vrij eenduidig.
Ik zeg ook niet dat het een reële angst is. Net als @miss_sly ben ik geen antivaxxer, maar ik vind het wel wat spannender. Er is een nieuwe techniek gebruikt die tot nu toe alleen voor kankerbehandelingen gebruikt werd. Het is vele malen sneller gegaan dan normaal. Het testen is vele malen sneller gegaan dan normaal. Het is heel positief dat er veel aandacht voor is, maar direct ook negatief, omdat alles onder een vergrootglas ligt en eventuele negatieve gevolgen ook gelijk heel zichtbaar zijn.
pi_196614296
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:13 schreef Fred het volgende:

[..]

De Britten moeten het moraal van de bevolking omhoog krikken als compensatie voor de Brexit.
En ze hebben een snellere goedkeuring nodig omdat ze anders hun dosissen niet krijgen.
De EU en de VS hebben de complete capaciteit voor zeker januari al gekocht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:35:11 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614337
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:30 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat zeggen ze, maar doen ze het ook echt. Ze gaan het vast niet uitzenden op tv ofzo.

Ja sorry. Hier kan ik niet tegenop.
pi_196614365
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:24 schreef Momo het volgende:
Hoe lang zou het duren voordat we de eerste berichten krijgen:

91-jarige vrouw overlijdt na nemen vaccin en dat dan allerlei mensen dat als bewijs zien dat het vaccin de boosdoener moet zijn.
Aangezien oorzaak en gevolg, correlatie en causaliteit hier vaak genoeg door elkaar heen worden gebruikt en door elkaar worden gehaald, is het wachten op die eerste berichtgeving daaromtrent inderdaad.

Edit:
Of dat de eerste kwetsbare, (dood)zieke personen komen te overlijden nog voor ze überhaupt gevaccineerd zijn. En dat de antivaxxers dan zeggen:
Zie je wel, de angst voor het vaccin is zó groot dat men er spontaan aan overlijdt! :+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196614372
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:29 schreef Draak31 het volgende:
Leuk geweest nu. Bange mensen blijven maar binnen, genoeg geweest. Fuck de regels.
Gek genoeg begint dit gevoel ook bij mij te overheersen. Helemaal klaar mee.
pi_196614392
quote:

[..]

Er is weleens onderzoek naar gedaan dat dit de werking van sommige producten zo complex is geworden dat het voor een normaal persoon niet meer te begrijpen is wat er gebeurd en dat is natuurlijk ook zo voor iig de nieuwe vaccinatie technieken.
De huidige vaccinaties zijn een afgezwakte variant en daardoor werkt het.
Maar dna/rna injectie met chimpansee virussen is wel van een andere orde (ik weet niet hoe het werkt en heb nu ook geen zin in om het uit te zoeken).
Ik kan wel voorstellen dat men daardoor huiverig wordt.

Ik dacht dat 1 van de vaccins (astra?) gebaseerd is op bestaande methodes en misschien wel veel sneller geaccepteerd wordt.
pi_196614415
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het een reële angst is. Net als @:miss_sly ben ik geen antivaxxer, maar ik vind het wel wat spannender. Er is een nieuwe techniek gebruikt die tot nu toe alleen voor kankerbehandelingen gebruikt werd. Het is vele malen sneller gegaan dan normaal. Het testen is vele malen sneller gegaan dan normaal. Het is heel positief dat er veel aandacht voor is, maar direct ook negatief, omdat alles onder een vergrootglas ligt en eventuele negatieve gevolgen ook gelijk heel zichtbaar zijn.
Heeft nog lang geduurd hoor, de snelheid heeft natuurlijk ook te maken dag letterlijk de hele vakwereld er op is gedoken. Allerlei bureaucratie, aanvragen van beginnen en toelatingen zijn versneld toegepast. Dus dat het normaal drie keer zo lang duurt wil niet zeggen dat het is afgeraffeld of minder betrouwbaar zou zijns. De hele procedure is gewoon versneld toegepast.

Overigens is het goedgekeurd in de UK, bij die gezondheidsdienst werken de beste artsen ter wereld gekoppeld aan de beste universiteiten, dus ga er maar vanuit dat het veilig is.

Ik kan niet wachten op m'n prikje in elk geval, deze ellende heeft al veel te lang geduurd.
blablablabla
pi_196614446
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten op m'n prikje in elk geval, deze ellende heeft al veel te lang geduurd.
Het probleem is meer dat jouw persoonlijke vaccin niet automatisch betekend dat alles maar vrij gegeven zal/kan worden. Dat gaat lang duren allemaal.
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 10:41:21 #193
5428 crew  miss_sly
pi_196614452
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Daar gaan de vaccinaties nu van start. Het is vast spannend dat de uitrol nu effectief begint maar vergeet niet dat de eerste mensen waarop getest werd vele maanden terug reeds gevaccineerd zijn geweest. Wat dat betreft is wat er in Engeland gebeurt half zo relevant niet als dat je mogelijk denkt.
Ik denk niet dat het relevant IS. Ik VIND het best spannend en daarom VIND ik het GEVOELSMATIG best prettig om dit nu te kunnen volgen. Zoals ik al aangaf is dat dus juist nergens op gebaseerd, behalve op mijn gevoel. En daar kan dan van alles van gevonden worden, maar op zich is daar niets mis mee. Ik heb er een hoop over gelezen, ik kan me er prima in vinden dat het veilig is, dat het goed gemonitord is en nog steeds wordt, ik begrijp hoe het zo snel heeft kunnen gaan, en ik heb daar ook helemaal geen vraagtekens bij.
pi_196614459
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:36 schreef HansvanBemmel het volgende:

[..]

Gek genoeg begint dit gevoel ook bij mij te overheersen. Helemaal klaar mee.
Met jou velen dat komt ook omdat je weet dat ergens die vaccins liggen te wachten vermoedelijk.
blablablabla
pi_196614471
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:16 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het beleid ook niet constructief.
Dat is geen argument. Ik ben tegen de mondkapjesplicht maar ik doe er toch een op in de supermarkt. Jij lijkt er voor te pleiten bewust andere mensen in gevaar te brengen alleen maar omdat je het niet eens bent met beleid.
pi_196614479
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het probleem is meer dat jouw persoonlijke vaccin niet automatisch betekend dat alles maar vrij gegeven zal/kan worden. Dat gaat lang duren allemaal.
Er zijn inmiddels al genoeg berichten in de media dat Nederland maar (weer) wat doet, en in andere landen al veel solidere plannen voor vaccinatie klaarstaan (tot het afhuren van evenementenhallen / sporthallen / leger inzet aan toe)

Dit gaat in nederland nog een jaar duren, dat is wel zeker, tot er weer wat mag, 2021 heb ik alvast afgeschreven, beter voor mijn gemoedsrust.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196614492
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Heeft nog lang geduurd hoor, de snelheid heeft natuurlijk ook te maken dag letterlijk de hele vakwereld er op is gedoken. Allerlei bureaucratie, aanvragen van beginnen en toelatingen zijn versneld toegepast. Dus dat het normaal drie keer zo lang duurt wil niet zeggen dat het is afgeraffeld of minder betrouwbaar zou zijns. De hele procedure is gewoon versneld toegepast.

Overigens is het goedgekeurd in de UK, bij die gezondheidsdienst werken de beste artsen ter wereld gekoppeld aan de beste universiteiten, dus ga er maar vanuit dat het veilig is.

Dat snap ik ook wel, maar het gaat uiteindelijk terug richting het karakter van een persoon. Iemand die risico's zoveel mogelijk mijdt zal sneller geneigd zijn even de kat uit de boom te willen kijken. Iemand die bereid is iets meer risico te nemen zal sneller gevaccineerd willen worden. Daarmee bedoel ik overigens niet het risico van het vaccin, maar je perceptie van risico.

Het heeft mij ook allemaal veel te lang geduurd, maar dat betekent niet dat ik iets wat ik niet ken zomaar in laat spuiten.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:44:26 #198
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_196614513
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 06:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Bron?
schatting, maar die ik ken zeggen ze allemaal nee.
pi_196614515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Druk op ziekenhuizen weg = samenleving open? Dat kan vrij snel gaan hoor, sowieso komen wij pas in augustus een keer aan bod gok dat ze daar niet op wachten.
blablablabla
pi_196614522
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is geen argument. Ik ben tegen de mondkapjesplicht maar ik doe er toch een op in de supermarkt. Jij lijkt er voor te pleiten bewust andere mensen in gevaar te brengen alleen maar omdat je het niet eens bent met beleid.
Als je niet eens bent met het beleid, da breng je geen andere mensen in gevaar brengen. Je bent het er namelijk niet mee eens.
Facts don't care about your feelings
pi_196614524
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er zijn inmiddels al genoeg berichten in de media dat Nederland maar (weer) wat doet, en in andere landen al veel solidere plannen voor vaccinatie klaarstaan (tot het afhuren van evenementenhallen / sporthallen / leger inzet aan toe)

Dit gaat in nederland nog een jaar duren, dat is wel zeker, tot er weer wat mag, 2021 heb ik alvast afgeschreven, beter voor mijn gemoedsrust.
Berichten in de media kun je niet vertrouwen op dit gebied. Weet je nog dat er ophef was dat er bepaalde diepvriesmachines niet gekocht waren bij een bepaalde Nederlands bedrijf? Bleek achteraf dat die machines er al lang zijn.
pi_196614533
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Een jaar is misschien wat overtrokken, maar ik houd er zelf toch ook zeker rekening mee dat ik als dertiger pas over (ruim) een half jaar een keer aan de beurt ben. We gaan nu echt een andere fase in met de run op die vaccins en ik ben benieuwd hoe transparant dat allemaal zal gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')