Je verwart met 'ambitie' met 'geneuzel achteraf'.quote:Op maandag 7 december 2020 20:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie helemaal geen beleid waarin het virus "maximaal geraakt wordt" en "de economie zo min mogelijk". Juist door laat en slap in te grijpen, in combinatie met het langzaam voor elkaar krijgen van goede bco- en testprocedures, bereiken ze imho het tegenovergestelde momenteel. Dat is wat ik bedoel met "een gebrek aan ambitie".
Er had veel eerder een besef moet zijn dat dit een crisis van ongekende proporties is en dat er daarom met man en macht moet worden gewerkt aan manieren om hiermee om te gaan. Uit bijvoorbeeld het feit dat de testcapaciteit nu pas net een week voldoende ruimte biedt om ook mensen zonder klachten (maar met een bco- of appmelding) te testen, of het feit dat de horeca waarschijnlijk maandenlang dicht moet, blijkt wat mij betreft niet dat de overheid echt alles uit de kast haalt om de pijn te minimaliseren.
Linksom of rechtsom: als burger zal je gehoor moeten geven aan een vordering van de KMAR. Ik denk niet dat het je in dank wordt afgenomen dat je ter plaatse een discussie gaat voeren over wat er wel en niet in de wet staatquote:Op dinsdag 8 december 2020 02:06 schreef trein2000 het volgende:
Maar mogen die in principe niet gebruiken behoudens bepaalde situaties:
Vind je dat deze opstelling constructief is?quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:12 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Het is wel goed met ze. In januari lekker met z'n allen in de derde golf! Als je weigert in te grijpen op plekken waar dat moet, maar wel versoepelingen met kerst instelt (wat eigenlijk geen zak uitmaakt, want veel mensen zullen hun eigen plan wel trekken qua kerst), dan kun je wat mij betreft met je "beleid" naar de maan.
Dat is hun goed recht.quote:Op dinsdag 8 december 2020 01:07 schreef THEFXR het volgende:
je bedoelt zorgmedewerkers waar zich 50% niet laten vaccineren?
Aangezien de gezonde mensen pas in de zomer kunnen (in NL), is het mooi om even een halfjaartje te kijken hoe dit verlooptquote:Op dinsdag 8 december 2020 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-tegen-corona.html
Nou, eens kijken of er de komende weken heel veel Britten omvallen.
Totaal onrealistisch beeld natuurlijk, de vaccins zijn al getest op tienduizenden zonder ziekenhuisopnames of doden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:57 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is hun goed recht.
en stel dat het vaccin een major fuck up is, dan hebben in elk geval de helft van de zorgcapaciteit nog die ons in leven kan houden.
Dat is in het VK niet anders.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:59 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Aangezien de gezonde mensen pas in de zomer kunnen (in NL), is het mooi om even een halfjaartje te kijken hoe dit verloopt![]()
Tja, met de Boeing 737 MAX waren ook alle testen uit het boekje gedaan en op papier voldoende testvluchten gemaakt. En ook dat was "maar een aanpassing" op een bestaand iets...quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:00 schreef Momo het volgende:
Totaal onrealistisch beeld natuurlijk, de vaccins zijn al getest op tienduizenden zonder ziekenhuisopnames of doden.
Vage vergelijking.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:03 schreef Fred het volgende:
[..]
Tja, met de Boeing 737 MAX waren ook alle testen uit het boekje gedaan en op papier voldoende testvluchten gemaakt. En ook dat was "maar een aanpassing" op een bestaand iets...
Blijkt achteraf toch allemaal niet goed te zijn, met als gevolg honderden doden en 2 jaar extra werk.
Haast + grote economische/sociale druk is een recept voor failure als je niet goed blijft opletten.
Niets te maken met dat we in de EU langzamer zijn, maar een veiligheidskwestie. Een Zwitserland heeft bijvoorbeeld ervoor gekozen om nog langer te gaan testen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:04 schreef HansvanBemmel het volgende:
Zeg, wellicht al eerder gevraagd hier, maar als die Britten vandaag met vaccineren beginnen en ze ook Pfizer/BioNtech hebben...
- Waarom beginnen wij dan niet? Engeland is een geciviliseerd land en als hun zorgauthoriteit het goed keurt moet het ook goed genoeg voor Nederlanders zijn toch?
- Komt het door Brexit dat zij het zelf getest hebben en daardoor nu eerder vaccineren?
Andere regelgeving wat betreft het testen van de veiligheid van vaccins. Dat is bij hun een doorlopend proces. Nee dit komt niet door de Brexit. Deze regelgeving hebben ze al 2012.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:04 schreef HansvanBemmel het volgende:
Zeg, wellicht al eerder gevraagd hier, maar als die Britten vandaag met vaccineren beginnen en ze ook Pfizer/BioNtech hebben...
- Waarom beginnen wij dan niet? Engeland is een geciviliseerd land en als hun zorgauthoriteit het goed keurt moet het ook goed genoeg voor Nederlanders zijn toch?
- Komt het door Brexit dat zij het zelf getest hebben en daardoor nu eerder vaccineren?
Nou ja, op zich is dat wel een prettige bijkomstigheid van de haast van de Britten, vind ikquote:Op dinsdag 8 december 2020 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-tegen-corona.html
Nou, eens kijken of er de komende weken heel veel Britten omvallen.
Ik stel gewoon een vraag, sheriff. Er is geen waardeoordeel te vinden in mijn post en als je die wel ziet zegt dat meer over je eigen zelfingenomenheid.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Niets te maken met dat we in de EU langzamer zijn, maar een veiligheidskwestie. Een Zwitserland heeft bijvoorbeeld ervoor gekozen om nog langer te gaan testen.
Beetje treurig dat mensen dit weer aangrijpen om de EU te bashen.
Het vaccin wat ze gemaakt hebben is een aanpassing op een bestaande SARS/MERS vaccin.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:05 schreef galantis het volgende:
Vage vergelijking.
En lijkt mij dat ze hier geen aanpassingen doen.
Hoe weet je dat ze goed blijven opletten? Ook zij voelen de druk van de wereldsamenleving.quote:Gelukkig zijn er tal van wetenschappers en instanties die wél goed blijven opletten. Anders komt zoiets er echt niet doorheen hoor.
Dit geloof ik graag. Het is ook schrijnend.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Een ander groeiend en heel vervelend probleem is de agressie tegen verpleegkundig personeel.
Eigenlijk in alle gevallen door Turkse en Marokkaanse families. Bedreiging van personeel, intimidatie, fysiek geweld. En constant een telefoontje voor het hoofd van de verpleegkundige om alles vast te leggen. Mocht hij/zij iets verkeerds zeggen.
Nog niet zo erg geweest als nu en eigenlijk weet ik ook niet echt de oplossing. Verschrikkelijk volk.
https://www.channel4.com/(...)accine-authorisationquote:Op dinsdag 8 december 2020 09:24 schreef KennyPowers het volgende:
Engeland 2 EU 0
Dus dit is de kracht van Brexit
De Britten moeten het moraal van de bevolking omhoog krikken als compensatie voor de Brexit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:04 schreef HansvanBemmel het volgende:
Weinig vaccinologen die zichzelf niet laten vaccineren. In de UK laten ze nota bene de Koningin als één van de eerste gevaccineerd worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, op zich is dat wel een prettige bijkomstigheid van de haast van de Britten, vind ik
Was gewoon een grapquote:Op dinsdag 8 december 2020 10:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.channel4.com/(...)accine-authorisation
Doe aan factchecking voordat je in fakenews trapt.
Lijkt me niet dat het een serieuze reactie was.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.channel4.com/(...)accine-authorisation
Doe aan factchecking voordat je in fakenews trapt.
Ik denk dat het vooral angst van mensen is, en dat snap ik opzich wel. Angst voor het onbekende, angst omdat het zoveel sneller is gegaan dan normaal en mensen het niet kunnen overzien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Weinig vaccinologen die zichzelf niet laten vaccineren. In de UK laten ze nota bene de Koningin als één van de eerste gevaccineerd worden.
Nee, de antivac-club heeft een véél te grote vinger in de pap gekregen en een grotere invloed gehad op veel mensen dan menigeen denkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |