abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196613688
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 20:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik zie helemaal geen beleid waarin het virus "maximaal geraakt wordt" en "de economie zo min mogelijk". Juist door laat en slap in te grijpen, in combinatie met het langzaam voor elkaar krijgen van goede bco- en testprocedures, bereiken ze imho het tegenovergestelde momenteel. Dat is wat ik bedoel met "een gebrek aan ambitie".

Er had veel eerder een besef moet zijn dat dit een crisis van ongekende proporties is en dat er daarom met man en macht moet worden gewerkt aan manieren om hiermee om te gaan. Uit bijvoorbeeld het feit dat de testcapaciteit nu pas net een week voldoende ruimte biedt om ook mensen zonder klachten (maar met een bco- of appmelding) te testen, of het feit dat de horeca waarschijnlijk maandenlang dicht moet, blijkt wat mij betreft niet dat de overheid echt alles uit de kast haalt om de pijn te minimaliseren.
Je verwart met 'ambitie' met 'geneuzel achteraf'.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:54:16 #152
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196613692
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 02:06 schreef trein2000 het volgende:
Maar mogen die in principe niet gebruiken behoudens bepaalde situaties:
Linksom of rechtsom: als burger zal je gehoor moeten geven aan een vordering van de KMAR. Ik denk niet dat het je in dank wordt afgenomen dat je ter plaatse een discussie gaat voeren over wat er wel en niet in de wet staat ;)
So we just called him Fred
pi_196613721
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:12 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Het is wel goed met ze. In januari lekker met z'n allen in de derde golf! Als je weigert in te grijpen op plekken waar dat moet, maar wel versoepelingen met kerst instelt (wat eigenlijk geen zak uitmaakt, want veel mensen zullen hun eigen plan wel trekken qua kerst), dan kun je wat mij betreft met je "beleid" naar de maan.
Vind je dat deze opstelling constructief is?
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:57:26 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196613736
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 01:07 schreef THEFXR het volgende:
je bedoelt zorgmedewerkers waar zich 50% niet laten vaccineren?
Dat is hun goed recht.

en stel dat het vaccin een major fuck up is, dan hebben in elk geval de helft van de zorgcapaciteit nog die ons in leven kan houden.
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:59:22 #155
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196613758
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-tegen-corona.html

Nou, eens kijken of er de komende weken heel veel Britten omvallen. O-)
Aangezien de gezonde mensen pas in de zomer kunnen (in NL), is het mooi om even een halfjaartje te kijken hoe dit verloopt :) :Y
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:00:40 #156
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196613777
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:57 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is hun goed recht.

en stel dat het vaccin een major fuck up is, dan hebben in elk geval de helft van de zorgcapaciteit nog die ons in leven kan houden.
Totaal onrealistisch beeld natuurlijk, de vaccins zijn al getest op tienduizenden zonder ziekenhuisopnames of doden.
pi_196613805
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:59 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Aangezien de gezonde mensen pas in de zomer kunnen (in NL), is het mooi om even een halfjaartje te kijken hoe dit verloopt :) :Y
Dat is in het VK niet anders.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:03:40 #158
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196613823
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:00 schreef Momo het volgende:
Totaal onrealistisch beeld natuurlijk, de vaccins zijn al getest op tienduizenden zonder ziekenhuisopnames of doden.
Tja, met de Boeing 737 MAX waren ook alle testen uit het boekje gedaan en op papier voldoende testvluchten gemaakt. En ook dat was "maar een aanpassing" op een bestaand iets...
Blijkt achteraf toch allemaal niet goed te zijn, met als gevolg honderden doden en 2 jaar extra werk.

Haast + grote economische/sociale druk is een recept voor failure als je niet goed blijft opletten.
pi_196613836
Zeg, wellicht al eerder gevraagd hier, maar als die Britten vandaag met vaccineren beginnen en ze ook Pfizer/BioNtech hebben...

- Waarom beginnen wij dan niet? Engeland is een geciviliseerd land en als hun zorgauthoriteit het goed keurt moet het ook goed genoeg voor Nederlanders zijn toch?
- Komt het door Brexit dat zij het zelf getest hebben en daardoor nu eerder vaccineren?
pi_196613862
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:03 schreef Fred het volgende:

[..]

Tja, met de Boeing 737 MAX waren ook alle testen uit het boekje gedaan en op papier voldoende testvluchten gemaakt. En ook dat was "maar een aanpassing" op een bestaand iets...
Blijkt achteraf toch allemaal niet goed te zijn, met als gevolg honderden doden en 2 jaar extra werk.

Haast + grote economische/sociale druk is een recept voor failure als je niet goed blijft opletten.
Vage vergelijking.
En lijkt mij dat ze hier geen aanpassingen doen.
Gelukkig zijn er tal van wetenschappers en instanties die wél goed blijven opletten. Anders komt zoiets er echt niet doorheen hoor.
I'll give you something to do
pi_196613921
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:04 schreef HansvanBemmel het volgende:
Zeg, wellicht al eerder gevraagd hier, maar als die Britten vandaag met vaccineren beginnen en ze ook Pfizer/BioNtech hebben...

- Waarom beginnen wij dan niet? Engeland is een geciviliseerd land en als hun zorgauthoriteit het goed keurt moet het ook goed genoeg voor Nederlanders zijn toch?
- Komt het door Brexit dat zij het zelf getest hebben en daardoor nu eerder vaccineren?
Niets te maken met dat we in de EU langzamer zijn, maar een veiligheidskwestie. Een Zwitserland heeft bijvoorbeeld ervoor gekozen om nog langer te gaan testen.

Beetje treurig dat mensen dit weer aangrijpen om de EU te bashen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:09:22 #162
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196613929
Eén van de vriezers voor de vaccins die bij één van de ziekenhuizen aangekomen is. Gelukkig weten ze uitstekend hoe hier mee om te gaan :')

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196613936
quote:

Andere regelgeving wat betreft het testen van de veiligheid van vaccins. Dat is bij hun een doorlopend proces. Nee dit komt niet door de Brexit. Deze regelgeving hebben ze al 2012.
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 10:10:01 #164
5428 crew  miss_sly
pi_196613947
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-tegen-corona.html

Nou, eens kijken of er de komende weken heel veel Britten omvallen. O-)
Nou ja, op zich is dat wel een prettige bijkomstigheid van de haast van de Britten, vind ik :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196613965
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:09 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Niets te maken met dat we in de EU langzamer zijn, maar een veiligheidskwestie. Een Zwitserland heeft bijvoorbeeld ervoor gekozen om nog langer te gaan testen.

Beetje treurig dat mensen dit weer aangrijpen om de EU te bashen.
Ik stel gewoon een vraag, sheriff. Er is geen waardeoordeel te vinden in mijn post en als je die wel ziet zegt dat meer over je eigen zelfingenomenheid.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:11:52 #166
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196613975
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:05 schreef galantis het volgende:

Vage vergelijking.
En lijkt mij dat ze hier geen aanpassingen doen.
Het vaccin wat ze gemaakt hebben is een aanpassing op een bestaande SARS/MERS vaccin.

quote:
Gelukkig zijn er tal van wetenschappers en instanties die wél goed blijven opletten. Anders komt zoiets er echt niet doorheen hoor.
Hoe weet je dat ze goed blijven opletten? Ook zij voelen de druk van de wereldsamenleving.
Achteraf bleek dat de FAA (de instantie die moet toezien dat vliegtuigen voldoen aan de regels) ook een paar een oogje heeft dichtgeknepen bij Boeing.
pi_196613976
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Een ander groeiend en heel vervelend probleem is de agressie tegen verpleegkundig personeel.

Eigenlijk in alle gevallen door Turkse en Marokkaanse families. Bedreiging van personeel, intimidatie, fysiek geweld. En constant een telefoontje voor het hoofd van de verpleegkundige om alles vast te leggen. Mocht hij/zij iets verkeerds zeggen.

Nog niet zo erg geweest als nu en eigenlijk weet ik ook niet echt de oplossing. Verschrikkelijk volk. :(
Dit geloof ik graag. Het is ook schrijnend.

N=1, ik heb zelf ook een verhaal (gehoord) dat hier bij aansluit. Turkse collega van me, goede vriend/collega, waarvan de vader ergens in juni is overleden. Lag in het ziekenhuis. Nou schijnt het ritueel te zijn onder Turken om (als afscheid?) de hand te kussen van de overledene (als ik het goed heb begrepen).
Veel familieleden willen dat gewoon doen, ook in Coronatijd. Vandaar misschien die agressie? Geen idee.
Mijn collega heeft het toch niet gedaan, hoe pijnlijk ook. Daar had hij wel last van, maar ja, Corona..en respect voor de regels in het ziekenhuis.
Dus geen afscheid zoals dat eigenlijk hoort. Dat lijkt me wel heftig.

Overigens gaf diezelfde collega vorige week doodleuk aan Corona te hebben gehad in augustus. Heb de brief van de GGD gezien (whatsapp foto althans). Dat is dan de eerste directe collega/vriend/familielid.

En vanmorgen bij overleg een verhaal over een collega waarvan de moeder naar de kapper was geweest. Kapper had klachten/was ziekig. Moeder ligt nu in het ziekenhuis met Corona (IC). Dochter (collega dus) heeft nu zelf ook alle klachten die er bij horen.

Tot zover de N=1 voor vandaag.

Wat was het druk weer gisteren. Heb niet alles gelezen. Zal vandaag ook wel weer druk zijn. Is er iets gaande? ;) "Positief puntje" van die Corona: subforum blijft nog even bestaan. :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Salina op 08-12-2020 10:41:27 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196613983
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:24 schreef KennyPowers het volgende:
Engeland 2 EU 0
Dus dit is de kracht van Brexit
https://www.channel4.com/(...)accine-authorisation

Doe aan factchecking voordat je in fakenews trapt.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:13:10 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196613988
quote:
De Britten moeten het moraal van de bevolking omhoog krikken als compensatie voor de Brexit.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:14:24 #170
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614002
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, op zich is dat wel een prettige bijkomstigheid van de haast van de Britten, vind ik :P
Weinig vaccinologen die zichzelf niet laten vaccineren. In de UK laten ze nota bene de Koningin als één van de eerste gevaccineerd worden.

Nee, de antivac-club heeft een véél te grote vinger in de pap gekregen en een grotere invloed gehad op veel mensen dan menigeen denkt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196614005
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Was gewoon een grap
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_196614021
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:14 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Was gewoon een grap
Oke dat had ik niet door.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:16:01 #173
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat het een serieuze reactie was.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:16:09 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614026
oh, spuit 11
pi_196614029
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Weinig vaccinologen die zichzelf niet laten vaccineren. In de UK laten ze nota bene de Koningin als één van de eerste gevaccineerd worden.

Nee, de antivac-club heeft een véél te grote vinger in de pap gekregen en een grotere invloed gehad op veel mensen dan menigeen denkt.
Ik denk dat het vooral angst van mensen is, en dat snap ik opzich wel. Angst voor het onbekende, angst omdat het zoveel sneller is gegaan dan normaal en mensen het niet kunnen overzien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')