abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196614031
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Vind je dat deze opstelling constructief is?
Nee, maar ik vind het beleid ook niet constructief.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_196614042
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:11 schreef Fred het volgende:

[..]

Het vaccin wat ze gemaakt hebben is een aanpassing op een bestaande SARS/MERS vaccin.
Maar het is juist de aanpassing die nu getest is. Ze hebben niet ná de trials nog even aanpassingen gedaan. En ik vermoed uitvoeriger getest dan bij de originele varianten ooit is gedaan. Ze zijn nu in de gelegenheid geweest het op achterlijk grote groepen te testen.

quote:
[..]

Hoe weet je dat ze goed blijven opletten? Ook zij voelen de druk van de wereldsamenleving.
Achteraf bleek dat de FAA (de instantie die moet toezien dat vliegtuigen voldoen aan de regels) ook een paar een oogje heeft dichtgeknepen bij Boeing.
Dat is voor mij geen reden om ze te wantrouwen.
Dan kun je dat altijd wel als argument gaan inzetten en moet je wachten totdat er geen noodzaak meer is en de pandemie al is uitgeraast, omdat alleen dán die 'druk' er niet meer is?
I'll give you something to do
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:20:45 #178
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196614093
https://dashboard.ggdhaaglanden.nl/dashboard/corona/teststraten/
Haaglanden heeft geupdate, een week op week stijging van het percentage positief van 11,2% naar 11,5%.

https://eengezonderhollan(...)rdthemas/weekcijfers
Hollands Midden toont eenzelfde beeld, van 11,2% naar 11,6% week op week.

https://www.ggddrenthe.nl(...)/dashboard-test-ov3/
Drenthe laat een gelijk aantal positieve tests zien met een toename van het aantal testen.

https://www.twentsegezond(...)oard/cijfers-corona/
In Twente een daling van 14,1% naar 13,4% (met een melding over een kleine storing, weet niet of dat nog van invloed kan zijn).

Voor allen geldt dat de jongste cijfers nog onvolledig kunnen zijn.

Wat valt er nog meer op?

Percentage posiitief nam in Hollands Midden vooral toe bij de jongste kinderen en bij 55+. Wat zegt dat? Geen flauw idee, hangt ook weer van het aantal testen af enzo.

[ Bericht 11% gewijzigd door VoMy op 08-12-2020 10:36:10 ]
Antifa
pi_196614126
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:20 schreef VoMy het volgende:
https://dashboard.ggdhaaglanden.nl/dashboard/corona/teststraten/
Haaglanden heeft geupdate, een week op week stijging van het percentage positief van 11,2% naar 11,5%.

https://eengezonderhollan(...)rdthemas/weekcijfers
Hollands Midden toont eenzelfde beeld, van 11,2% naar 11,6% week op week.

https://www.ggddrenthe.nl(...)/dashboard-test-ov3/
Drenthe laat een gelijk aantal positieve tests zien met een toename van het aantal testen.

Voor allen geldt dat de jongste cijfers nog onvolledig kunnen zijn.

Wat valt er nog meer op?
[ afbeelding ]

Percentage posiitief nam in Hollands Midden vooral toe bij de jongste kinderen en bij 55+. Wat zegt dat? Geen flauw idee, hangt ook weer van het aantal testen af enzo.
Interessant. Dat komt niet echt overeen met de veel hogere cijfers, dus het is aannemelijk dat er ook een stuk meer getest is.

Vooral die jonge kinderen zijn bovengemiddeld vaak asymptomatisch, dus het lijkt me aannemelijk dat dat voorkomt uit de versoepelde regels om te kunnen testen?
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:24:46 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196614133
Hoe lang zou het duren voordat we de eerste berichten krijgen:

91-jarige vrouw overlijdt na nemen vaccin en dat dan allerlei mensen dat als bewijs zien dat het vaccin de boosdoener moet zijn.
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 10:25:31 #181
5428 crew  miss_sly
pi_196614143
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Weinig vaccinologen die zichzelf niet laten vaccineren. In de UK laten ze nota bene de Koningin als één van de eerste gevaccineerd worden.

Nee, de antivac-club heeft een véél te grote vinger in de pap gekregen en een grotere invloed gehad op veel mensen dan menigeen denkt.
Ik spreek alleen voor mezelf. Ik ben geen antivaxxer. Ik heb zeker vertrouwen in de wetenschap en ook in deze vaccins. En toch vind ik het ook een beetje spannend, puur gebaseerd op mijn eigen gevoel. En dus vind ik het best prettig dat ik eerst eens kan zien hoe het er in de UK aan toe gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:29:57 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614223
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral angst van mensen is, en dat snap ik opzich wel. Angst voor het onbekende, angst omdat het zoveel sneller is gegaan dan normaal en mensen het niet kunnen overzien.
De vakliteratuur is daarentegen vrij eenduidig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:30:44 #183
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614240
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik spreek alleen voor mezelf. Ik ben geen antivaxxer. Ik heb zeker vertrouwen in de wetenschap en ook in deze vaccins. En toch vind ik het ook een beetje spannend, puur gebaseerd op mijn eigen gevoel. En dus vind ik het best prettig dat ik eerst eens kan zien hoe het er in de UK aan toe gaat.
Daar gaan de vaccinaties nu van start. Het is vast spannend dat de uitrol nu effectief begint maar vergeet niet dat de eerste mensen waarop getest werd vele maanden terug reeds gevaccineerd zijn geweest. Wat dat betreft is wat er in Engeland gebeurt half zo relevant niet als dat je mogelijk denkt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:30:48 #184
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196614243
quote:
Weinig vaccinologen die zichzelf niet laten vaccineren. In de UK laten ze nota bene de Koningin als één van de eerste gevaccineerd worden.
Dat zeggen ze, maar doen ze het ook echt. Ze gaan het vast niet uitzenden op tv ofzo.

quote:
Nee, de antivac-club heeft een véél te grote vinger in de pap gekregen en een grotere invloed gehad op veel mensen dan menigeen denkt.
Ik denk dat veel mensen kritisch zijn, dat is niet hetzelfde als " tegen" .
So we just called him Fred
pi_196614271
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:29 schreef Dven het volgende:

[..]

De vakliteratuur is daarentegen vrij eenduidig.
Ik zeg ook niet dat het een reële angst is. Net als @miss_sly ben ik geen antivaxxer, maar ik vind het wel wat spannender. Er is een nieuwe techniek gebruikt die tot nu toe alleen voor kankerbehandelingen gebruikt werd. Het is vele malen sneller gegaan dan normaal. Het testen is vele malen sneller gegaan dan normaal. Het is heel positief dat er veel aandacht voor is, maar direct ook negatief, omdat alles onder een vergrootglas ligt en eventuele negatieve gevolgen ook gelijk heel zichtbaar zijn.
pi_196614296
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:13 schreef Fred het volgende:

[..]

De Britten moeten het moraal van de bevolking omhoog krikken als compensatie voor de Brexit.
En ze hebben een snellere goedkeuring nodig omdat ze anders hun dosissen niet krijgen.
De EU en de VS hebben de complete capaciteit voor zeker januari al gekocht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:35:11 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196614337
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:30 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat zeggen ze, maar doen ze het ook echt. Ze gaan het vast niet uitzenden op tv ofzo.

Ja sorry. Hier kan ik niet tegenop.
pi_196614365
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:24 schreef Momo het volgende:
Hoe lang zou het duren voordat we de eerste berichten krijgen:

91-jarige vrouw overlijdt na nemen vaccin en dat dan allerlei mensen dat als bewijs zien dat het vaccin de boosdoener moet zijn.
Aangezien oorzaak en gevolg, correlatie en causaliteit hier vaak genoeg door elkaar heen worden gebruikt en door elkaar worden gehaald, is het wachten op die eerste berichtgeving daaromtrent inderdaad.

Edit:
Of dat de eerste kwetsbare, (dood)zieke personen komen te overlijden nog voor ze überhaupt gevaccineerd zijn. En dat de antivaxxers dan zeggen:
Zie je wel, de angst voor het vaccin is zó groot dat men er spontaan aan overlijdt! :+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196614372
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:29 schreef Draak31 het volgende:
Leuk geweest nu. Bange mensen blijven maar binnen, genoeg geweest. Fuck de regels.
Gek genoeg begint dit gevoel ook bij mij te overheersen. Helemaal klaar mee.
pi_196614392
quote:

[..]

Er is weleens onderzoek naar gedaan dat dit de werking van sommige producten zo complex is geworden dat het voor een normaal persoon niet meer te begrijpen is wat er gebeurd en dat is natuurlijk ook zo voor iig de nieuwe vaccinatie technieken.
De huidige vaccinaties zijn een afgezwakte variant en daardoor werkt het.
Maar dna/rna injectie met chimpansee virussen is wel van een andere orde (ik weet niet hoe het werkt en heb nu ook geen zin in om het uit te zoeken).
Ik kan wel voorstellen dat men daardoor huiverig wordt.

Ik dacht dat 1 van de vaccins (astra?) gebaseerd is op bestaande methodes en misschien wel veel sneller geaccepteerd wordt.
pi_196614415
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het een reële angst is. Net als @:miss_sly ben ik geen antivaxxer, maar ik vind het wel wat spannender. Er is een nieuwe techniek gebruikt die tot nu toe alleen voor kankerbehandelingen gebruikt werd. Het is vele malen sneller gegaan dan normaal. Het testen is vele malen sneller gegaan dan normaal. Het is heel positief dat er veel aandacht voor is, maar direct ook negatief, omdat alles onder een vergrootglas ligt en eventuele negatieve gevolgen ook gelijk heel zichtbaar zijn.
Heeft nog lang geduurd hoor, de snelheid heeft natuurlijk ook te maken dag letterlijk de hele vakwereld er op is gedoken. Allerlei bureaucratie, aanvragen van beginnen en toelatingen zijn versneld toegepast. Dus dat het normaal drie keer zo lang duurt wil niet zeggen dat het is afgeraffeld of minder betrouwbaar zou zijns. De hele procedure is gewoon versneld toegepast.

Overigens is het goedgekeurd in de UK, bij die gezondheidsdienst werken de beste artsen ter wereld gekoppeld aan de beste universiteiten, dus ga er maar vanuit dat het veilig is.

Ik kan niet wachten op m'n prikje in elk geval, deze ellende heeft al veel te lang geduurd.
blablablabla
pi_196614446
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten op m'n prikje in elk geval, deze ellende heeft al veel te lang geduurd.
Het probleem is meer dat jouw persoonlijke vaccin niet automatisch betekend dat alles maar vrij gegeven zal/kan worden. Dat gaat lang duren allemaal.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 10:41:21 #193
5428 crew  miss_sly
pi_196614452
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Daar gaan de vaccinaties nu van start. Het is vast spannend dat de uitrol nu effectief begint maar vergeet niet dat de eerste mensen waarop getest werd vele maanden terug reeds gevaccineerd zijn geweest. Wat dat betreft is wat er in Engeland gebeurt half zo relevant niet als dat je mogelijk denkt.
Ik denk niet dat het relevant IS. Ik VIND het best spannend en daarom VIND ik het GEVOELSMATIG best prettig om dit nu te kunnen volgen. Zoals ik al aangaf is dat dus juist nergens op gebaseerd, behalve op mijn gevoel. En daar kan dan van alles van gevonden worden, maar op zich is daar niets mis mee. Ik heb er een hoop over gelezen, ik kan me er prima in vinden dat het veilig is, dat het goed gemonitord is en nog steeds wordt, ik begrijp hoe het zo snel heeft kunnen gaan, en ik heb daar ook helemaal geen vraagtekens bij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196614459
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:36 schreef HansvanBemmel het volgende:

[..]

Gek genoeg begint dit gevoel ook bij mij te overheersen. Helemaal klaar mee.
Met jou velen dat komt ook omdat je weet dat ergens die vaccins liggen te wachten vermoedelijk.
blablablabla
pi_196614471
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:16 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het beleid ook niet constructief.
Dat is geen argument. Ik ben tegen de mondkapjesplicht maar ik doe er toch een op in de supermarkt. Jij lijkt er voor te pleiten bewust andere mensen in gevaar te brengen alleen maar omdat je het niet eens bent met beleid.
pi_196614479
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het probleem is meer dat jouw persoonlijke vaccin niet automatisch betekend dat alles maar vrij gegeven zal/kan worden. Dat gaat lang duren allemaal.
Er zijn inmiddels al genoeg berichten in de media dat Nederland maar (weer) wat doet, en in andere landen al veel solidere plannen voor vaccinatie klaarstaan (tot het afhuren van evenementenhallen / sporthallen / leger inzet aan toe)

Dit gaat in nederland nog een jaar duren, dat is wel zeker, tot er weer wat mag, 2021 heb ik alvast afgeschreven, beter voor mijn gemoedsrust.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196614492
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Heeft nog lang geduurd hoor, de snelheid heeft natuurlijk ook te maken dag letterlijk de hele vakwereld er op is gedoken. Allerlei bureaucratie, aanvragen van beginnen en toelatingen zijn versneld toegepast. Dus dat het normaal drie keer zo lang duurt wil niet zeggen dat het is afgeraffeld of minder betrouwbaar zou zijns. De hele procedure is gewoon versneld toegepast.

Overigens is het goedgekeurd in de UK, bij die gezondheidsdienst werken de beste artsen ter wereld gekoppeld aan de beste universiteiten, dus ga er maar vanuit dat het veilig is.

Dat snap ik ook wel, maar het gaat uiteindelijk terug richting het karakter van een persoon. Iemand die risico's zoveel mogelijk mijdt zal sneller geneigd zijn even de kat uit de boom te willen kijken. Iemand die bereid is iets meer risico te nemen zal sneller gevaccineerd willen worden. Daarmee bedoel ik overigens niet het risico van het vaccin, maar je perceptie van risico.

Het heeft mij ook allemaal veel te lang geduurd, maar dat betekent niet dat ik iets wat ik niet ken zomaar in laat spuiten.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:44:26 #198
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_196614513
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 06:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Bron?
schatting, maar die ik ken zeggen ze allemaal nee.
pi_196614515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Druk op ziekenhuizen weg = samenleving open? Dat kan vrij snel gaan hoor, sowieso komen wij pas in augustus een keer aan bod gok dat ze daar niet op wachten.
blablablabla
pi_196614522
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is geen argument. Ik ben tegen de mondkapjesplicht maar ik doe er toch een op in de supermarkt. Jij lijkt er voor te pleiten bewust andere mensen in gevaar te brengen alleen maar omdat je het niet eens bent met beleid.
Als je niet eens bent met het beleid, da breng je geen andere mensen in gevaar brengen. Je bent het er namelijk niet mee eens.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')