abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:34:09 #251
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196514509
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gevaar, als in dat we er nooit weer vanaf gaan komen. Die dingen worden geheid in het griepseizoen ook verplicht. Of de mondkapjesplicht wordt veel langer in stand gehouden dan noodzakelijk, of uitgebreid naar buiten toe. Het begon ook eerst in het OV.

Je ziet dit in alle landen gebeuren. Er is een mondkapjesplicht, maar deze wordt stukje bij beetje uitgebreid onder baat het niet schaadt het niet :)
Net zoals we ooit vast zijn komen te zitten aan helmen op motoren, gordels en hoofdsteunen in autos, verlichting op fietsen, fluoride in onze tandpasta, jodium in ons zout en brood... echt belachelijk... waar is onze vrijheid.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196514518
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, je creëert er wel een beeld mee dat ouderen solidariteit eisen maar daar zelf weinig van tonen. Ik snap dat dat op basis van anekdotisch bewijs wel eens zo voelt, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook zo is. En juist met dat soort uitspraken creëer je tweespalt en een voedingsbodem voor een gebrek aan solidariteit.

Hoe dan ook, ik heb even mijn bron teruggezocht:

[ afbeelding ]

Ik zit zelf in de categorie met het laagste percentage. :@
Mede daarom gaf ik dus aan dat ik dat beter niet had kunnen zeggen he ;)

Maar de rest van mijn post; waar ik liet weten dat ik me er wel aan erger als ik lees dat we (de jongere generaties) blijkbaar niet genoeg begrip/solidariteit voor ouderen tonen, sta ik nog wel gewoon achter. Dat staat er los van.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2020 12:35:49 ]
  woensdag 2 december 2020 @ 12:35:13 #253
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196514525
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Je ziet dit in alle landen gebeuren. Er is een mondkapjesplicht, maar deze wordt stukje bij beetje uitgebreid onder baat het niet schaadt het niet :)
Leugen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196514543
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mede daarom gaf ik dus aan dat ik dat beter niet had kunnen zeggen he ;)

Maar de rest van mijn post; waar ik liet weten dat ik me er wel aan erger als ik lees dat we blijkbaar niet genoeg begrip/solidariteit voor ouderen tonen, sta ik nog wel gewoon achter. Dat staat er los van.
Maar op het moment dat dat begrip niet wordt getoond, is het toch terecht dat daar opmerkingen over worden gemaakt? Er wordt hier vaak genoeg over ouderen en kwetsbaren gesproken alsof ze dor hout zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196514610
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Net zoals we ooit vast zijn komen te zitten aan helmen op motoren, gordels en hoofdsteunen in autos, verlichting op fietsen, fluoride in onze tandpasta, jodium in ons zout en brood... echt belachelijk... waar is onze vrijheid.
Wat een onzettend kromme vergelijkingen zijn dit zeg. Dus jij pleit zelfs voor mondkapjes, mocht corona ooit voorbij zijn? Als ik dit mag opmaken uit je post.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196514625
En omdat ik van etymologie houd (bron):

Dor hout herinnert weliswaar aan de taal van bijbelse vergelijkingen in de Statenvertaling, maar ze is daarin niet te vinden. Het historische Woordenboek der Nederlandsche Taal vermeldt de uitdrukking evenmin. Het ligt dan ook voor de hand dat ‘dor hout’ in de figuurlijke betekenis pas in de 20ste eeuw courant is geworden, mogelijk onder invloed van de Engelstalige pendant dead wood, die al langer als metafoor wordt gebruikt voor mensen of dingen die niet langer nuttig zijn.
pi_196514627
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar op het moment dat dat begrip niet wordt getoond, is het toch terecht dat daar opmerkingen over worden gemaakt? Er wordt hier vaak genoeg over ouderen en kwetsbaren gesproken alsof ze dor hout zijn.
Dat er selectieve mensen zijn die ouderen/kwetsbaren omschrijven als dor hout is natuurlijk verschrikkelijk. Ontken ik ook niet. Maar dat is maar een hele selectieve groep.

Het word soms gebracht alsof het een heel grootschalig probleem is. Dat is het niet. Je lijkt even te vergeten dat er talloze bedrijven failliet zijn gegaan/in de problemen zijn gekomen. Mensen die werkloos zijn geworden. Kinderen met leerachterstand. Mensen die vereenzaamd zijn. Allemaal vanwege die maatregelen. De maatregelen die we hebben om voornamelijk de ouderen en risico groepen te beschermen.

Ik wens je veel succes om tegen een ondernemer die failliet gegaan is rustig te beweren dat er geen solidariteit richting de ouderen getoond word. ;)

Meeste mensen respecteren de regels gewoon. Omdat het andere mensen beschermd. Ik vind het dan diep triest om te doen (niet jij specifiek) dat we de ouderen massaal niet begrijpen/er geen solidariteit voor opbrengen.

De afgelopen maanden zijn jongeren regelmatig weg gezet als aso's en aanstellers als ze lieten vallen dat ze het er moeilijk mee hadden. Ondernemers krijgen regelmatig het verwijt dat ze er maar gewoon mee moeten dealen (de crisis en maatregelen), dus ja, er mag ook wel iets van solidariteit naar die groepen. Alle leeftijdsgroepen hebben het moeilijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2020 12:42:30 ]
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:41:42 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196514631
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat een onzettend kromme vergelijkingen zijn dit zeg. Dus jij pleit zelfs voor mondkapjes, mocht corona ooit voorbij zijn? Als ik dit mag opmaken uit je post.
Verschrikkelijk krom om veiligheidsverplichtingen ten goede van de volksgezondheid te vergelijken met een veiligheidsverplichting ten goede van de volksgezondheid inderdaad. Vreemd van mij, zal het niet weer doen.
pi_196514657

Kijk. Dit is nog eens een duidelijk beeld
pi_196514677
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat zijn geen zuivere vergelijkingen. Er is een fundamenteel verschil tussen maatregelen van overheidswege die dienen om mensen tegen zichzelf of tegen anderen in bescherming te nemen. En je zou ook kunnen betogen dat er een verschil is tussen maatregelen waar we niks van merken en maatregelen die in onze beleving vrijheidsbeperkend zijn.
pi_196514679
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je het dan maar moet slikken (hihi). Er zijn ook andere manieren om te laten weten dat je het er niet mee eens bent. Maar je niet aan de wet houden omdat je het er niet mee eens bent is niet de juiste methode. Je gaat toch ook niet door rood rijden, omdat je het maar onzin vind dat je enkel mag gaan rijden als het stoplicht op groen staat?
Het is wel degelijk de enige manier vrees ik. Mensen die kritisch zijn en vraagtekens hebben bij het beleid en al deze regels en verplichtingen worden monddood gemaakt en bestempeld als gek en aso. Of als gevaar voor de volksgezondheid. Een eigen mening mogen hebben is er helaas niet meer bij. Het is volgen of niet. Daarom worden tegenstanders onvoldoende gehoord. Het is zo makkelijk om mensen belachelijk te maken als de mening of het standpunt ze niet uitkomt.
pi_196514701
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is voor mij één van de redenen om niet aan kinderen te beginnen, ik wil ze niet met mij opzadelen....
we kunnen elkaar de hand schudden....

en tevens is het al veel te druk op de wereld, kost het klauwen met geld en wie wilt er op dit moment kinderen op deze wereld zetten ?

en mocht mijn vrouw toch per ongeluk zwanger raken dan hebben wij persoonlijk ook een groot probleem qua gezondheid.

en daarom heb ik 8 jaar geleden de leidingen door laten branden, ik kan niet eens meer kinderen maken :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 2 december 2020 @ 12:46:09 #263
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196514717
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:16 schreef galantis het volgende:

[..]

Gewoon erop wijzen dat tegen de hoeveelheid virale deeltjes die vrijkomen bij een confrontatie zoals door betrokkene begonnen geen enkel mondkapje is opgewassen.
Dan kan je ook zeggen dat de RIVM richtlijnen voor medisch personeel slechts schijnveiligheid bieden. Ze schrijven voor haast alle situaties met covid patienten een type IIR masker (en oogbescherming en handschoenen) voor. Een IIR heeft enkel een BFE (bacterial filtration efficiency) norm: moet minstens 98% van deeltjes van 3 micron tegenhouden. Geen PFE (particulate filtration efficiency) norm voor 0.1 micron deeltjes. De single use masks die je in supermarkten per 50 kan kopen voldoen vaak aan de type I norm, die laten 2.5x meer deeltjes door (BFE >=95%) .
are we infinite or am I alone
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:46:49 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196514723
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zijn geen zuivere vergelijkingen. Er is een fundamenteel verschil tussen maatregelen van overheidswege die dienen om mensen tegen zichzelf of tegen anderen in bescherming te nemen. En je zou ook kunnen betogen dat er een verschil is tussen maatregelen waar we niks van merken en maatregelen die in onze beleving vrijheidsbeperkend zijn.
De helm is wel degelijk eenzelfde maatregel als de mondkap. Het is gericht op het eventueel voorkomen van maar niet direct uitsluiten van letsel. Een riscoverlagende persoonlijk beschermingsmiddel dat verplicht is gesteld.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:47:53 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196514733
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is wel degelijk de enige manier vrees ik. Mensen die kritisch zijn en vraagtekens hebben bij het beleid en al deze regels en verplichtingen worden monddood gemaakt en bestempeld als gek en aso. Of als gevaar voor de volksgezondheid. Een eigen mening mogen hebben is er helaas niet meer bij. Het is volgen of niet. Daarom worden tegenstanders onvoldoende gehoord. Het is zo makkelijk om mensen belachelijk te maken als de mening of het standpunt ze niet uitkomt.
Het is ook prima om van mening te zijn dat een motorhelm niet nodig is. Maar het is niet prima om dan maar zonder helm op te gaan rijden.
pi_196514734
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens hoor, maar denk je nou echt dat je niet als gek/aso word gezien als je je niet aan de regels houd? Dat bepaalde meningen al heel snel worden weggezet als BNW/gekkengedrag ben ik het helemaal mee eens en daar irriteer ik me ook aan. Maar je gaat het nooit oplossen door de regels dan maar niet te volgen. Uiteindelijk heb je jezelf er alleen maar mee.
pi_196514735
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De helm is wel degelijk eenzelfde maatregel als de mondkap.
Een helm is er toch om jezelf te beschermen en een mondkapje om anderen te beschermen? Het is logischer om dat eerste als een vorm van betutteling te zien.
  woensdag 2 december 2020 @ 12:52:13 #268
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196514787
Gaan we nu serieus motorhelmen en het nut daarvan vergelijken met wegwerplapjes van de Action?
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:53:57 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196514810
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een helm is er toch om jezelf te beschermen en een mondkapje om anderen te beschermen? Het is logischer om dat eerste als een vorm van betutteling te zien.
Een mondkap is er ook om jezelf te beschermen. Maar inderdaad daar zit wel een klein verschil. Maar er zijn genoeg maatregelen gericht op bescherming van anderen in het vervoer zoals ontwerp van auto's wat geen scherpe uitstekende delen mag hebben en dat is niet voor de veiligheid van de inzittende, maar voor de mensen buiten. En dat soort zaken zijn ook allemaal bij wet geregeld.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:55:09 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196514830
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaan we nu serieus motorhelmen en het nut daarvan vergelijken met wegwerplapjes van de Action?
Waarom niet. Wellicht moeten ze een verplichting voor N95 kapjes invoeren dan. Dan is het allemaal wat serieuzer.

Een motorhelm is een grotere inperking van vrijheid maar daar hoor je niemand over (nouja niemand amerikanen nog wel eens)
pi_196514834
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens hoor, maar denk je nou echt dat je niet als gek/aso word gezien als je je niet aan de regels houd? Dat bepaalde meningen al heel snel worden weggezet als BNW/gekkengedrag ben ik het helemaal mee eens en daar irriteer ik me ook aan. Maar je gaat het nooit oplossen door de regels dan maar niet te volgen. Uiteindelijk heb je jezelf er alleen maar mee.
Ik zie geen andere weg meer om te laten zien dat ik het er niet mee eens ben wat er nu gebeurd. In gesprek gaan en kanttekeningen plaatsen is namelijk niet mogelijk. Zowel niet met bestuurders als normale burgers. Plaats je kanttekeningen dan wordt snel de aso kaart getrokken.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:57:28 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196514877
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik zie geen andere weg meer om te laten zien dat ik het er niet mee eens ben wat er nu gebeurd. In gesprek gaan en kanttekeningen plaatsen is namelijk niet mogelijk. Zowel niet met bestuurders als normale burgers. Plaats je kanttekeningen dan wordt snel de aso kaart getrokken.
Nee er wordt niet direct beleid aangepast op jouw kanttekening. Als iedereen die kritiek heeft op beleid zich ineens niet meer aan dat beleid hoeft te houden dan kun je net zo goed geen beleid maken.

kortom jouw kritiek is valide en mag je hebben, maar als je zolang dit beleid er is dan wel gewoon een kapje opzet en via de reguliere wegen bezwaar tegen dit beleid aantekent.
pi_196514881
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Snap ik. En ik snap ook dat je dan het gevoel hebt dat je er niks aan kan doen. Dat heb ik ook soms. Maar je word vervolgens ook als aso bestempeld als je maar gewoon rebels geen kapje draagt. Ik snap de drang om te laten weten dat je het er niet mee eens bent, maar zoiets moet grootschalig gebeuren; anders doen ze er toch niks mee.
pi_196514936
Moet achteraf een beetje glimlachen over de wilde verhalen over de bijdehandse Nederlander die niets met regeltjes moet hebben. Ondertussen zijn we het meest gehoorzame, onderdanige volk van Europa (naleving zonder lockdown) en is de mondkapjesplicht, een ernstige ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer, ingevoerd zonder enige vorm van verzet. In Amerika, Brazilie of Spanje zijn ze eigenwijs. Hier niet, laat dat duidelijk zijn.

Wat mogen wij blij zijn dat we geen slechte overheid hebben in deze crisis. Die had ons letterlijk alles kunnen opleggen.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:07:27 #275
5428 crew  miss_sly
pi_196515026
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat er selectieve mensen zijn die ouderen/kwetsbaren omschrijven als dor hout is natuurlijk verschrikkelijk. Ontken ik ook niet. Maar dat is maar een hele selectieve groep.

Het word soms gebracht alsof het een heel grootschalig probleem is. Dat is het niet. Je lijkt even te vergeten dat er talloze bedrijven failliet zijn gegaan/in de problemen zijn gekomen. Mensen die werkloos zijn geworden. Kinderen met leerachterstand. Mensen die vereenzaamd zijn. Allemaal vanwege die maatregelen. De maatregelen die we hebben om voornamelijk de ouderen en risico groepen te beschermen.

Ik wens je veel succes om tegen een ondernemer die failliet gegaan is rustig te beweren dat er geen solidariteit richting de ouderen getoond word. ;)

Meeste mensen respecteren de regels gewoon. Omdat het andere mensen beschermd. Ik vind het dan diep triest om te doen (niet jij specifiek) dat we de ouderen massaal niet begrijpen/er geen solidariteit voor opbrengen.

De afgelopen maanden zijn jongeren regelmatig weg gezet als aso's en aanstellers als ze lieten vallen dat ze het er moeilijk mee hadden. Ondernemers krijgen regelmatig het verwijt dat ze er maar gewoon mee moeten dealen (de crisis en maatregelen), dus ja, er mag ook wel iets van solidariteit naar die groepen. Alle leeftijdsgroepen hebben het moeilijk.
De mensen die zo reageren als in je laatste alinea is toch net zo’n selectieve groep als de mensen die het hebben over dor hout?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196515055
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De mensen die zo reageren als in je laatste alinea is toch net zo’n selectieve groep als de mensen die het hebben over dor hout?
Dat idee heb ik niet. Afgaande van reacties op sites als nu.nl; e.d., zie ik toch veel vaker die opmerkingen richting jongeren/ondernemers dan dat ik oudere mensen benoemd zie worden als dor hout. Maar dat kan iedereen anders zien uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2020 13:09:53 ]
pi_196515111
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar als er geen 'tegenstand' komt, dan gaat er ook niets veranderen, immers iedereen lijkt de situatie te accepteren, dus waarom beleid veranderen?

Ik laat tegengeluod horen door in bezwaar te gaan bij een eventuele boete. Geen idee of dat grootschalig plaats gaat vinden de komende tijd. Mocht blijken dat de rechtspraak wordt overspoeld met mensen die in bezwaar gaan en vastloopt, dan zou dat een signaal moeten zijn. Geen idee of het ook zo gaat zijn uiteraard. Maar er is niks mis met in bezwaar gaan. Dat recht heb je als burger. Gelijk krijgen is een 2e natuurlijk.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:16:17 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515168
Wat is eigenlijk het grote bezwaar tegen het mondkapjes gebeuren. Het voelt voor mij een beetje als een tegenstand omdat iets "moet". Ik lees hier vrijheidsbeperking de hele tijd opkomen maar welke vrijheidsbeperking is dat dan, de vrijheid om geen kapje op te hebben. Hebben jullie dan ook bezwaar tegen dat je niet naakt over straat mag?

Niet direct als kritiek hoor maar ik zie het grote probleem niet zo...

Het klinkt gewoon een beetje als "ze gaan mij niet vertellen wat ik moet }:| "
pi_196515169
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je moet eens met Amerikanen in het mid-westen praten, veel daarvan zijn nog steeds overtuigd dat een gordel vrijheidsberoving is en je kans op overleven verlaagd. Het zou alleen zijn om de hulpverleners te helpen, zodat die je makkelijker kunnen vinden omdat je nog in je stoel zit. En een helm is al helemaal vrijheidsberoving. Je ziet er meer mensen met een helm op de fiets dan met een helm op de motor 8)7 .
Wij accepteren dat nu, veiligheid enzo, maar dat wilt niet zeggen dat er eenzelfde proces aan vooraf is gegaan als we nu zien.
pi_196515192
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:47 schreef VoMy het volgende:

[..]

De data lijkt gewoon niet te kloppen. Zowel de 23 novemberpiek als de bizarre testcijfers over 9-15 november - die zijn opeens veel lager. Daar ergens gaat iets mis.
Nou ja, zover zou ik niet willen gaan. Ik vertrouw meer op de data van het RIVM dan mijn Excel-werk. :D
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:18:40 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515200
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Je moet eens met Amerikanen in het mid-westen praten, veel daarvan zijn nog steeds overtuigd dat een gordel vrijheidsberoving is en je kans op overleven verlaagd. Het zou alleen zijn om de hulpverleners te helpen, zodat die je makkelijker kunnen vinden omdat je nog in je stoel zit. En een helm is al helemaal vrijheidsberoving. Je ziet er meer mensen met een helm op de fiets dan met een helm op de motor 8)7 .
Wij accepteren dat nu, veiligheid enzo, maar dat wilt niet zeggen dat er eenzelfde proces aan vooraf is gegaan als we nu zien.
En ook daar zijn hele discussies over dat je eigenlijk een vijfpunstgordel moet dragen als je echt veilig wilt zijn. En dat die driepuntsgordels inderdaad levensgevaarlijk zijn. je ziet zo het paralel met de niet medische vs medische mondkap.
pi_196515208
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jonge ondernemers zijn dor hout.

Problem solved. :)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 2 december 2020 @ 13:21:39 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196515239
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, is het niet dankzij Rutte en De Jonge dan wel ondanks Rutte en De Jonge :P
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:22:30 #284
5428 crew  miss_sly
pi_196515253
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:12 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Maar als er geen 'tegenstand' komt, dan gaat er ook niets veranderen, immers iedereen lijkt de situatie te accepteren, dus waarom beleid veranderen?

Ik laat tegengeluod horen door in bezwaar te gaan bij een eventuele boete. Geen idee of dat grootschalig plaats gaat vinden de komende tijd. Mocht blijken dat de rechtspraak wordt overspoeld met mensen die in bezwaar gaan en vastloopt, dan zou dat een signaal moeten zijn. Geen idee of het ook zo gaat zijn uiteraard. Maar er is niks mis met in bezwaar gaan. Dat recht heb je als burger. Gelijk krijgen is een 2e natuurlijk.
Dit is de manier om je bezwaren kenbaar te maken. Niet om lekker geen mondkapje te dragen en iemand die dat wel doet en er wat van zegt af te snauwen.
  woensdag 2 december 2020 @ 13:25:08 #285
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196515290
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is eigenlijk het grote bezwaar tegen het mondkapjes gebeuren. Het voelt voor mij een beetje als een tegenstand omdat iets "moet". Ik lees hier vrijheidsbeperking de hele tijd opkomen maar welke vrijheidsbeperking is dat dan, de vrijheid om geen kapje op te hebben. Hebben jullie dan ook bezwaar tegen dat je niet naakt over straat mag?

Als het zou helpen, zie ik geen probleem om een mondkapje te dragen. Het maakt echter geen significant verschil. Het is vooral een politieke beslissing, zodat politici zich op de borst kunnen kloppen dat ze zo daadkrachtig bezig zijn. Het wekt schijnveiligheid, en als mensen het goed willen doen (dus een werkend kapje willen dragen) worden ze op kosten gejaagd.

Het is wel degelijke een beperking, want ik kan niet kiezen zonder zo'n onding een winkel in te gaan. En als jij naakt over straat wil, hou ik je niet tegen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:25:29 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515294
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit is de manier om je bezwaren kenbaar te maken. Niet om lekker geen mondkapje te dragen en iemand die dat wel doet en er wat van zegt af te snauwen.
Precies of een demonstratie organiseren of stemmen op een partij die tegen mondkapjes plicht is of je zelfs bij zo'n partij aansluiten en via de politiek zelf dit standpunt voor anderen onder de aandacht brengen etc. etc.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:26:29 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515306
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:25 schreef 4-elements het volgende:
En als jij naakt over straat wil, hou ik je niet tegen.
Maar de politie wel....
pi_196515323
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee zeker niet. Met mensen afsnauwen bereik je niets.

Ik heb nog niet in de praktijk ervaren hoe het andersom gaat overigens, aangesproken worden op het feit dat ik er geen op heb.

Ik heb mijzelf voorgenomen om, als iemand mij de toegang weigert, wel aan te halen dat ik onder de 'uitzondering' val en zorg er ook voor dat ik de verklaring van mijn behandelend arts mee heb. En dan gaan we het mee maken.

Mocht blijken dat ik ondanks het tonen van dat ding geweigerd word, dan zal ik het niet nalaten om iets van een recensie of reactie achter te laten bij betreffende partij en hen de uitzondering (nogmaals) kenbaar te maken.

Ik ben er het mens niet voor om er echt stampij om te gaan zitten maken. Tenzij er geweld plaats gaat vinden .. dan wordt het een ander verhaal.

Maar da's vooruit lopen op zaken waar ik helemaal niet over na wil denken.
pi_196515328
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:16 schreef Bosbeetle het volgende:

Ik ben vooral bang dat het een voorbode is van nog meer en nog verdergaande maatregelen. Er is opzich weinig weerstand, want 95% draagt nu gehoorzaam een kapje. Ik zie het zo gebeuren dat die plicht uitgebreid gaat worden naar buiten toe. Ik heb het gevoel dat de macht een beetje misbruikt wordt en dat ze veel te ver doorslaan in het beschermen van ons.

Ook ben ik bang dat de maatregelen zoals een mondkapjesplicht en afstand houden gebruikt gaan worden in het griepseizoen met alle gevolgen van dien. In Engeland is hier al een proefballonetje voor opgelaten.
  woensdag 2 december 2020 @ 13:28:29 #290
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196515334
Niet zo happen op Bosbeetle, die zit gewoon te trollen _O-
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:29:27 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515348
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ben vooral bang dat het een voorbode is van nog meer en nog verdergaande maatregelen. Er is opzich weinig weerstand, want 95% draagt nu gehoorzaam een kapje. Ik zie het zo gebeuren dat die plicht uitgebreid gaat worden naar buiten toe. Ik heb het gevoel dat de macht een beetje misbruikt wordt en dat ze veel te ver doorslaan in het beschermen van ons.

Ook ben ik bang dat de maatregelen zoals een mondkapjesplicht en afstand houden gebruikt gaan worden in het griepseizoen met alle gevolgen van dien. In Engeland is hier al een proefballonetje voor opgelaten.
Wat zijn al die gevolgen van dien?
pi_196515354
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:25 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Als het zou helpen, zie ik geen probleem om een mondkapje te dragen. Het maakt echter geen significant verschil. Het is vooral een politieke beslissing, zodat politici zich op de borst kunnen kloppen dat ze zo daadkrachtig bezig zijn. Het wekt schijnveiligheid, en als mensen het goed willen doen (dus een werkend kapje willen dragen) worden ze op kosten gejaagd.

Dit is ook mijn grootste commentaar. Ze hebben het alleen maar verplicht gemaakt om van die discussie af te zijn (aldus Jaap van Dissel een paar weken terug). De discussie zorgde ervoor dat de meer belangrijke boodschap rondom de basismaatregelen (thuis blijven bij klachten, handen reinigen, etc) een beetje ondergesneeuwd werd. Ze hebben het alleen verkeerd ingeschat; de mondkap discussie is nu niet opeens gestopt. Dat ze het gewoon doordrukken terwijl ze dat weten vind ik apart - en dat is dan ook meteen m'n grootste probleem met die verplichting. De meeste mensen dragen hem verkeerd, of denken dat die 1,5 meter opeens niet meer nodig is met zo'n ding op. Of ze raken hem continue aan. Plus dat het nou niet bepaald medische kapjes zijn.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

En hier kan ik me ook wel in vinden.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2020 13:31:06 ]
  woensdag 2 december 2020 @ 13:30:31 #293
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196515360
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou ja, zover zou ik niet willen gaan. Ik vertrouw meer op de data van het RIVM dan mijn Excel-werk. :D
Maar ze gebruiken dezelfde bron als het goed is. En in die bron staat nu eenmaal geen piek van de DOO op 23 november, dus waar komt die dan vandaan?
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:42 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk. Dit is nog eens een duidelijk beeld
Hier zie je die piek ook niet op 23 november. Het is gewoon vreemd.
Antifa
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:31:32 #294
5428 crew  miss_sly
pi_196515373
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:32:07 #295
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515383
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:28 schreef phpmystyle het volgende:
Niet zo happen op Bosbeetle, die zit gewoon te trollen _O-
Wut?
pi_196515393
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat zijn al die gevolgen van dien?
Sectoren die geen bestaansrecht meer gaan hebben. Horeca wordt een seizoens-ding voor in de zomer. De maatschappij zal anders ingericht moeten gaan worden.
  woensdag 2 december 2020 @ 13:35:42 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196515423
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Sectoren die geen bestaansrecht meer gaan hebben. Horeca wordt een seizoens-ding voor in de zomer. De maatschappij zal anders ingericht moeten gaan worden.
Ik zie 'misbruik' van de coronasituatie eerder voortvloeien uit incompetentie van de beleidsbepalers dan dat er een sinister doel achter zit.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:36:01 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515425
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Volgensmij is die mondkapplicht juist eerder gericht op winkels open kunnen houden. In andere landen zijn winkels dicht we zijn in nederland vrij mild in geweest in sluitingen. En de mondkapplicht draagt er juist zorg voor dat zaken open kunnen blijven.

In nederland is er nog helemaal geen sprake geweest van winkels sluiten bijvoorbeeld er zijn alleen nog maar regels geweest voor contact beroepen sportscholen en horeca, maar bijvoorbeeld nog nooit een algemene sluiting van winkels.

Maar ik kan verder het hellend vlak argument wel snappen. Ik ben daar bij de mondkapplicht wel minder bang voor dan het vuurwerkverbod trouwens :D
pi_196515463
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar ze gebruiken dezelfde bron als het goed is. En in die bron staat nu eenmaal geen piek van de DOO op 23 november, dus waar komt die dan vandaan?
[..]

Hier zie je die piek ook niet op 23 november. Het is gewoon vreemd.
Ze verwachten die piek o.b.v. rapportagevertraging.

Bedenk ook dat 23 november als DOO betekent dat die mensen pas op 29 november ziek worden. Dus die hadden ze gisteren nooit allemaal in beeld kunnen hebben.
pi_196515477
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgensmij is die mondkapplicht juist eerder gericht op winkels open kunnen houden. In andere landen zijn winkels dicht we zijn in nederland vrij mild in geweest in sluitingen. En de mondkapplicht draagt er juist zorg voor dat zaken open kunnen blijven.

In nederland is er nog helemaal geen sprake geweest van winkels sluiten bijvoorbeeld er zijn alleen nog maar regels geweest voor contact beroepen sportscholen en horeca, maar bijvoorbeeld nog nooit een algemene sluiting van winkels.
Snel de restaurants dan weer openen als die mondkapjes blijkbaar genoeg zijn om winkels open te houden. Dan kunnen ze dat in restaurants ook prima doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')