Dat idee heb ik niet. Afgaande van reacties op sites als nu.nl; e.d., zie ik toch veel vaker die opmerkingen richting jongeren/ondernemers dan dat ik oudere mensen benoemd zie worden als dor hout. Maar dat kan iedereen anders zien uiteraard.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De mensen die zo reageren als in je laatste alinea is toch net zo’n selectieve groep als de mensen die het hebben over dor hout?
Maar als er geen 'tegenstand' komt, dan gaat er ook niets veranderen, immers iedereen lijkt de situatie te accepteren, dus waarom beleid veranderen?quote:Op woensdag 2 december 2020 12:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens hoor, maar denk je nou echt dat je niet als gek/aso word gezien als je je niet aan de regels houd? Dat bepaalde meningen al heel snel worden weggezet als BNW/gekkengedrag ben ik het helemaal mee eens en daar irriteer ik me ook aan. Maar je gaat het nooit oplossen door de regels dan maar niet te volgen. Uiteindelijk heb je jezelf er alleen maar mee.
Je moet eens met Amerikanen in het mid-westen praten, veel daarvan zijn nog steeds overtuigd dat een gordel vrijheidsberoving is en je kans op overleven verlaagd. Het zou alleen zijn om de hulpverleners te helpen, zodat die je makkelijker kunnen vinden omdat je nog in je stoel zit. En een helm is al helemaal vrijheidsberoving. Je ziet er meer mensen met een helm op de fiets dan met een helm op de motorquote:Op woensdag 2 december 2020 12:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zijn geen zuivere vergelijkingen. Er is een fundamenteel verschil tussen maatregelen van overheidswege die dienen om mensen tegen zichzelf of tegen anderen in bescherming te nemen. En je zou ook kunnen betogen dat er een verschil is tussen maatregelen waar we niks van merken en maatregelen die in onze beleving vrijheidsbeperkend zijn.
Nou ja, zover zou ik niet willen gaan. Ik vertrouw meer op de data van het RIVM dan mijn Excel-werk.quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
De data lijkt gewoon niet te kloppen. Zowel de 23 novemberpiek als de bizarre testcijfers over 9-15 november - die zijn opeens veel lager. Daar ergens gaat iets mis.
En ook daar zijn hele discussies over dat je eigenlijk een vijfpunstgordel moet dragen als je echt veilig wilt zijn. En dat die driepuntsgordels inderdaad levensgevaarlijk zijn. je ziet zo het paralel met de niet medische vs medische mondkap.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Je moet eens met Amerikanen in het mid-westen praten, veel daarvan zijn nog steeds overtuigd dat een gordel vrijheidsberoving is en je kans op overleven verlaagd. Het zou alleen zijn om de hulpverleners te helpen, zodat die je makkelijker kunnen vinden omdat je nog in je stoel zit. En een helm is al helemaal vrijheidsberoving. Je ziet er meer mensen met een helm op de fiets dan met een helm op de motor.
Wij accepteren dat nu, veiligheid enzo, maar dat wilt niet zeggen dat er eenzelfde proces aan vooraf is gegaan als we nu zien.
Jonge ondernemers zijn dor hout.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De mensen die zo reageren als in je laatste alinea is toch net zo’n selectieve groep als de mensen die het hebben over dor hout?
Dit is de manier om je bezwaren kenbaar te maken. Niet om lekker geen mondkapje te dragen en iemand die dat wel doet en er wat van zegt af te snauwen.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Maar als er geen 'tegenstand' komt, dan gaat er ook niets veranderen, immers iedereen lijkt de situatie te accepteren, dus waarom beleid veranderen?
Ik laat tegengeluod horen door in bezwaar te gaan bij een eventuele boete. Geen idee of dat grootschalig plaats gaat vinden de komende tijd. Mocht blijken dat de rechtspraak wordt overspoeld met mensen die in bezwaar gaan en vastloopt, dan zou dat een signaal moeten zijn. Geen idee of het ook zo gaat zijn uiteraard. Maar er is niks mis met in bezwaar gaan. Dat recht heb je als burger. Gelijk krijgen is een 2e natuurlijk.
Als het zou helpen, zie ik geen probleem om een mondkapje te dragen. Het maakt echter geen significant verschil. Het is vooral een politieke beslissing, zodat politici zich op de borst kunnen kloppen dat ze zo daadkrachtig bezig zijn. Het wekt schijnveiligheid, en als mensen het goed willen doen (dus een werkend kapje willen dragen) worden ze op kosten gejaagd.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is eigenlijk het grote bezwaar tegen het mondkapjes gebeuren. Het voelt voor mij een beetje als een tegenstand omdat iets "moet". Ik lees hier vrijheidsbeperking de hele tijd opkomen maar welke vrijheidsbeperking is dat dan, de vrijheid om geen kapje op te hebben. Hebben jullie dan ook bezwaar tegen dat je niet naakt over straat mag?
Niet direct als kritiek hoor maar ik zie het grote probleem niet zo...
Het klinkt gewoon een beetje als "ze gaan mij niet vertellen wat ik moet"
Precies of een demonstratie organiseren of stemmen op een partij die tegen mondkapjes plicht is of je zelfs bij zo'n partij aansluiten en via de politiek zelf dit standpunt voor anderen onder de aandacht brengen etc. etc.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is de manier om je bezwaren kenbaar te maken. Niet om lekker geen mondkapje te dragen en iemand die dat wel doet en er wat van zegt af te snauwen.
Maar de politie wel....quote:Op woensdag 2 december 2020 13:25 schreef 4-elements het volgende:
En als jij naakt over straat wil, hou ik je niet tegen.
Nee zeker niet. Met mensen afsnauwen bereik je niets.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is de manier om je bezwaren kenbaar te maken. Niet om lekker geen mondkapje te dragen en iemand die dat wel doet en er wat van zegt af te snauwen.
Ik ben vooral bang dat het een voorbode is van nog meer en nog verdergaande maatregelen. Er is opzich weinig weerstand, want 95% draagt nu gehoorzaam een kapje. Ik zie het zo gebeuren dat die plicht uitgebreid gaat worden naar buiten toe. Ik heb het gevoel dat de macht een beetje misbruikt wordt en dat ze veel te ver doorslaan in het beschermen van ons.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is eigenlijk het grote bezwaar tegen het mondkapjes gebeuren. Het voelt voor mij een beetje als een tegenstand omdat iets "moet". Ik lees hier vrijheidsbeperking de hele tijd opkomen maar welke vrijheidsbeperking is dat dan, de vrijheid om geen kapje op te hebben. Hebben jullie dan ook bezwaar tegen dat je niet naakt over straat mag?
Niet direct als kritiek hoor maar ik zie het grote probleem niet zo...
Het klinkt gewoon een beetje als "ze gaan mij niet vertellen wat ik moet"
Wat zijn al die gevolgen van dien?quote:Op woensdag 2 december 2020 13:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat het een voorbode is van nog meer en nog verdergaande maatregelen. Er is opzich weinig weerstand, want 95% draagt nu gehoorzaam een kapje. Ik zie het zo gebeuren dat die plicht uitgebreid gaat worden naar buiten toe. Ik heb het gevoel dat de macht een beetje misbruikt wordt en dat ze veel te ver doorslaan in het beschermen van ons.
Ook ben ik bang dat de maatregelen zoals een mondkapjesplicht en afstand houden gebruikt gaan worden in het griepseizoen met alle gevolgen van dien. In Engeland is hier al een proefballonetje voor opgelaten.
Dit is ook mijn grootste commentaar. Ze hebben het alleen maar verplicht gemaakt om van die discussie af te zijn (aldus Jaap van Dissel een paar weken terug). De discussie zorgde ervoor dat de meer belangrijke boodschap rondom de basismaatregelen (thuis blijven bij klachten, handen reinigen, etc) een beetje ondergesneeuwd werd. Ze hebben het alleen verkeerd ingeschat; de mondkap discussie is nu niet opeens gestopt. Dat ze het gewoon doordrukken terwijl ze dat weten vind ik apart - en dat is dan ook meteen m'n grootste probleem met die verplichting. De meeste mensen dragen hem verkeerd, of denken dat die 1,5 meter opeens niet meer nodig is met zo'n ding op. Of ze raken hem continue aan. Plus dat het nou niet bepaald medische kapjes zijn.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als het zou helpen, zie ik geen probleem om een mondkapje te dragen. Het maakt echter geen significant verschil. Het is vooral een politieke beslissing, zodat politici zich op de borst kunnen kloppen dat ze zo daadkrachtig bezig zijn. Het wekt schijnveiligheid, en als mensen het goed willen doen (dus een werkend kapje willen dragen) worden ze op kosten gejaagd.
En hier kan ik me ook wel in vinden.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat het een voorbode is van nog meer en nog verdergaande maatregelen. Er is opzich weinig weerstand, want 95% draagt nu gehoorzaam een kapje. Ik zie het zo gebeuren dat die plicht uitgebreid gaat worden naar buiten toe. Ik heb het gevoel dat de macht een beetje misbruikt wordt en dat ze veel te ver doorslaan in het beschermen van ons.
Ook ben ik bang dat de maatregelen zoals een mondkapjesplicht en afstand houden gebruikt gaan worden in het griepseizoen met alle gevolgen van dien. In Engeland is hier al een proefballonetje voor opgelaten.
Maar ze gebruiken dezelfde bron als het goed is. En in die bron staat nu eenmaal geen piek van de DOO op 23 november, dus waar komt die dan vandaan?quote:Op woensdag 2 december 2020 13:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, zover zou ik niet willen gaan. Ik vertrouw meer op de data van het RIVM dan mijn Excel-werk.
Hier zie je die piek ook niet op 23 november. Het is gewoon vreemd.quote:Op woensdag 2 december 2020 12:42 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk. Dit is nog eens een duidelijk beeld
Wut?quote:Op woensdag 2 december 2020 13:28 schreef phpmystyle het volgende:
Niet zo happen op Bosbeetle, die zit gewoon te trollen
Sectoren die geen bestaansrecht meer gaan hebben. Horeca wordt een seizoens-ding voor in de zomer. De maatschappij zal anders ingericht moeten gaan worden.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat zijn al die gevolgen van dien?
Ik zie 'misbruik' van de coronasituatie eerder voortvloeien uit incompetentie van de beleidsbepalers dan dat er een sinister doel achter zit.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Sectoren die geen bestaansrecht meer gaan hebben. Horeca wordt een seizoens-ding voor in de zomer. De maatschappij zal anders ingericht moeten gaan worden.
Volgensmij is die mondkapplicht juist eerder gericht op winkels open kunnen houden. In andere landen zijn winkels dicht we zijn in nederland vrij mild in geweest in sluitingen. En de mondkapplicht draagt er juist zorg voor dat zaken open kunnen blijven.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Sectoren die geen bestaansrecht meer gaan hebben. Horeca wordt een seizoens-ding voor in de zomer. De maatschappij zal anders ingericht moeten gaan worden.
Ze verwachten die piek o.b.v. rapportagevertraging.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar ze gebruiken dezelfde bron als het goed is. En in die bron staat nu eenmaal geen piek van de DOO op 23 november, dus waar komt die dan vandaan?
[..]
Hier zie je die piek ook niet op 23 november. Het is gewoon vreemd.
Snel de restaurants dan weer openen als die mondkapjes blijkbaar genoeg zijn om winkels open te houden. Dan kunnen ze dat in restaurants ook prima doen.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij is die mondkapplicht juist eerder gericht op winkels open kunnen houden. In andere landen zijn winkels dicht we zijn in nederland vrij mild in geweest in sluitingen. En de mondkapplicht draagt er juist zorg voor dat zaken open kunnen blijven.
In nederland is er nog helemaal geen sprake geweest van winkels sluiten bijvoorbeeld er zijn alleen nog maar regels geweest voor contact beroepen sportscholen en horeca, maar bijvoorbeeld nog nooit een algemene sluiting van winkels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |