300.000 vaccins ?quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:48 schreef Kyran het volgende:
Volgend dat artikel gaat het over 450.000 mensen, volgens mij wonen er al 150.000 mensen in verzorgingshuizen, dus hou je nog 300.000 over. Dat is echt niet zoveel dat je nu al meteen complete stadions moet gaan afhuren om het voorelkaar te krijgen.
Nieuwsuur is tegenwoordig alleen nog maar een plek waar willekeurige activisten en zelfbenoemde experts hun gal kunnen spuwen over het kabinetsbeleid. Voegt echt niets meer toe op deze manier.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht. Je hebt van die -70 vriezers nodig. Die zijn besteld en komen deze maand, worden bij RIVM geleverd. Vanaf daar kun je 't een aantal dagen (tot 5 geloof ik) 'simpel' gekoeld bewaren, dus dat lijkt me ook geen issue. Zelfs als je elke dag met 100 busjes heen en weer rijdt heb je zo heel Nederland rond.
Het lijkt mij dat je prima de ervaring van de griepprik kunt pakken, daar wordt in hele korte tijd een vaccin gezet bij 3 miljoen mensen. Als je dezelfde infrastructuur gebruikt voor de mensen die normaal de griepprik krijgen, heb je al 3 miljoen mensen minder die je moet vaccineren, dus blijven er nog 14 miljoen over.
Van die 14 miljoen wilde zo'n 60% was de laatste schatting, dus hou je ~8 miljoen over. Als je de 50.000 mensen die nu per dag getest worden op dezelfde plekken laat vaccineren heb je 't zo geregeld.
Misschien een beetje overeenvoudig, maar Nederland is een ontzettend klein land. Met de auto ben je in een paar uur rond. Je kunt die vaccins 's nachts brengen waar ze moeten zijn zodat overdag gevaccineerd kan worden enzo.
Fransoo zit niet bij de gesprekken van MinVWS, dus hij weet niet wat er al geregeld is lijkt mij.
Zou dat moeten dan?quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat er ook maar iemand zich druk maakt over de horeca-, evenementen-, cultuur- of sportsector.
Nog niet echt een tweede golf hier dus.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:
Speciaal voor @:Salina ben ik even aan de hobby geweest. Deze grafiek laat het aantal besmettingen per meldingsdatum zien afgezet tegen de hoeveelheid posts op Fok! in dit topic![]()
[ link | afbeelding ]
Dit komt uit de dagcijfers van het RIVM van vandaag, dus de meest recente dagen zijn nog niet compleet (vandaar die dip aan 't eind).
De eerste paar dagen zijn 0 voor het forum, omdat die toen nog niet bestond. Credits voor de Fok! cijfers naar wie Fokserverstats gemaakt heeft
Tja, ik had ook een R onder de 1 (rond de .95) verwacht. Maar goed, wat discrepanties horen erbij natuurlijk, mijn R* is ook maar een benadering (wat de 'echte' R ook is overigens). Alleen dat mijn model er nu 0,08 onder zit is wel opvallend. Niet uniek overigens, maar de laatste keer was op 11/09 (toen 1,21 i.p.v. 1,29). Alleen ik dacht nu juist een goed werkend model te hebben: in oktober zat ik er niet meer dan 0,04 vanaf, waarvan meer dan de helft max. 0,02.quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:17 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is ook gek. Het aantal meldingen van 'eerste ziektedag' ligt heel erg hoog op 23 november, maar die piek bestaat/bestond niet in de grafieken die @:Direstraits7 en @:_serial_ maken, terwijl die nota bene uitsplitsen naar DOO (wat toch eerste ziektedag is). Raarrr.
Dit is vanaf de start van beide data. In het geval van de Covid data vanaf 1 januari. In het geval van de Fok! cijfers vanaf 29 januari. Beide beginnen op 29 januari echt te 'leven'. We begonnen op die dag met 1185 posts op Fok! btw.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:44 schreef Salina het volgende:
[..]
Goed bezig chratnox!
En op verzoek van anderen.
[..]
Ik geloof dat @:DireStraits7 er ook wel eens om gevraagd heeft een tijdje terug.
Is dit van de afgelopen drie maanden ook? Of de hele periode? Dat eerste denk ik?
Als groen de posts zijn tegenover de blauwe besmettingen, kunnen we dan voorzichtig de conclusie trekken dat we nu in deze tweede golf er wel een beetje klaar mee zijn met zijn allen? En dat we in het linker gedeelte van jouw grafiek (begin herfst?) er véél meer mee bezig waren dan er eigenlijk aanleiding toe was gezien de cijfers?![]()
Wat zien jullie er in?
't Is net FOK!quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nieuwsuur is tegenwoordig alleen nog maar een plek waar willekeurige activisten en zelfbenoemde experts hun gal kunnen spuwen over het kabinetsbeleid. Voegt echt niets meer toe op deze manier.
Nee joh. Helemaal niet nodig, maakt niet uit wat er met die sectoren gebeurd.quote:
Dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee joh. Helemaal niet nodig, maakt niet uit wat er met die sectoren gebeurd.![]()
De data lijkt gewoon niet te kloppen. Zowel de 23 novemberpiek als de bizarre testcijfers over 9-15 november - die zijn opeens veel lager. Daar ergens gaat iets mis.quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, ik had ook een R onder de 1 (rond de .95) verwacht. Maar goed, wat discrepanties horen erbij natuurlijk, mijn R* is ook maar een benadering (wat de 'echte' R ook is overigens). Alleen dat mijn model er nu 0,08 onder zit is wel opvallend. Niet uniek overigens, maar de laatste keer was op 11/09 (toen 1,21 i.p.v. 1,29). Alleen ik dacht nu juist een goed werkend model te hebben: in oktober zat ik er niet meer dan 0,04 vanaf, waarvan meer dan de helft max. 0,02.
Vent iedereen en z'n moeder draagt sinds 5 oktober een mondkapje in de publieke ruimte, die 3 Tokkies die het nog niet deden gaan echt het verschil niet maken.quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:44 schreef Warrick21 het volgende:
Die mondkapjesplicht is wel heel strategisch in werking gegaan op 1 december. De kans bestaat dat de besmettingen juist door het gebruik van mondkapjes gaat stijgen. Maar men gaat het dan doorschuiven en zeggen dat het ligt aan de mensen die op 5 december toch stiekem samen kwamen...
quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
De data lijkt gewoon niet te kloppen. Zowel de 23 novemberpiek als de bizarre testcijfers over 9-15 november - die zijn opeens veel lager. Daar ergens gaat iets mis.
Nee hoor.. als het in dit tempo door daalt gaat niemand dit zeggen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:52 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, vanaf morgen zal de daling van de besmettingen volledig op het konto van de mondkapjesplicht geschreven worden. Heel voorspelbaar allemaal.
Als over 3 weken de besmettingen weer onder de 2000 liggen zal iedereen naar 1 december wijzen als de dag dat de daling echt is ingezet en dat we zonder mondkapjes alleen maar op een plateau zaten. Heel voorspelbaar allemaal
ook ja maar een van andere vaccins die we besteld hebben kan je gewoon op koelkasttemperatuur bewaren.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht. Je hebt van die -70 vriezers nodig. Die zijn besteld en komen deze maand, worden bij RIVM geleverd. Vanaf daar kun je 't een aantal dagen (tot 5 geloof ik) 'simpel' gekoeld bewaren, dus dat lijkt me ook geen issue. Zelfs als je elke dag met 100 busjes heen en weer rijdt heb je zo heel Nederland rond.
Geen effect? Dat lijkt me onwaar.quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:58 schreef koemleit het volgende:
[..]
Nee hoor.. als het in dit tempo door daalt gaat niemand dit zeggen.
Weet je nog die "verzwaring van de lockdown" die 2 weken gold? Geen effect gehad. En dat geven ze ook gewoon toe.
Is nu vrijwel zeker ineffectief gebleken vanwege de berekening van het R getal (deze steeg toen zelfs).quote:Op dinsdag 1 december 2020 23:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen effect? Dat lijkt me onwaar.
Nogal ja, de grote economische klap moet nog komen..quote:
Maar daar zal het niet bij blijven natuurlijk. 450.000 zal alleen van Pfizer zijn, dan nog 400.000 doses van Moderna in het eerste kwartaal (verwachten ze, ongeveer 200.000 mensen) en als AstraZeneca en Janssen ook nog vaccins zullen gaan leveren gaat het wel hard. Vooral van AstraZeneca gok ik dat ze best aardig wat kunnen leveren, al zal dat logistiek gezien ook wat makkelijker zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:48 schreef Kyran het volgende:
Volgend dat artikel gaat het over 450.000 mensen, volgens mij wonen er al 150.000 mensen in verzorgingshuizen, dus hou je nog 300.000 over. Dat is echt niet zoveel dat je nu al meteen complete stadions moet gaan afhuren om het voorelkaar te krijgen.
Was die stijging zonder de maatregelen hetzelfde gebleven?quote:Op dinsdag 1 december 2020 23:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is nu vrijwel zeker ineffectief gebleken vanwege de berekening van het R getal (deze steeg toen zelfs).
Dat geldt voor alle sectoren.quote:Op dinsdag 1 december 2020 23:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogal ja, de grote economische klap moet nog komen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |