Als wij ons best doen dan krijgen wij echt wel snel versoepelingen hoor. We moeten gewoon nog consequenter een mondkapje dragen. En de scholen moeten 1 of twee weken dicht. Dan kunnen wij weer open.quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je al te hoge verwachtingen van de eerstvolgende persconferentie hebt, want ik denk dat je dan bedrogen uitkomt.
voor hoelang ?quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als wij ons best doen dan krijgen wij echt wel snel versoepelingen hoor. We moeten gewoon nog consequenter een mondkapje dragen. En de scholen moeten 1 of twee weken dicht. Dan kunnen wij weer open.
Wat dacht je van de sportverenigingen? Die kun je ook massaal opvegen straks als je geen steun gaat geven.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:20 schreef Gunner het volgende:
Ik vraag me af hoe lang ze in Den Haag denken dat de horeca zich koest houdt. tot maart nog gesloten lijkt me de doodsteek voor een groot gedeelte van de ondernemers, en dan heb ik het nog niet eens over de persoonlijke drama's die zich er nu al voltrekken.
Dan snap ik wel dat ze met hele rare ogen naar de bouwmarkten en Eftelings kijken waar het druk is etc.
Ja, ook. Vooral de voetbalclubs draaien voor een grootste deel op omzet uit de derde helft.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat dacht je van de sportverenigingen? Die kun je ook massaal opvegen straks als je geen steun gaat geven.
Gisteren hoorde ik een interview met iemand van een touringcarbedrijf. De bedrijven die het goed hadden deden nog zo'n 15 tot 20% omzet, degenen die pech hadden deden nog 2% omzet op dit moment. Ze zijn gelijkgetrokken met de Taxibranche, dus krijgen maximaal 30% steun ipv wat ze nodig hebben. Dat doet best zeer.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat dacht je van de sportverenigingen? Die kun je ook massaal opvegen straks als je geen steun gaat geven.
De horeca kan ze gestolen worden heb ik het idee. Niks doen met alle innovatieve ideeën vanaf de horeca, het op één hoop gooien van alle horeca (waar ze bij winkelstraten wel duidelijk laten vallen dat ze niet willen ingrijpen omdat er ook veel winkels zijn die het wel goed doen en ze niet alles onnodig willen raken), geen enkel perspectief, etc. Ook al komt de horeca in opstand; niks wat ze kunnen doen als de overheid niet mee wil werken. De horeca is de makkelijkste plek om in te grijpen, dus dan komen ze daadkrachtig over en het geeft ze de ruimte om elders niet in te hoeven grijpen. Ze weten toch wel dat er heel veel mensen gewoon in mee gaan als ze maar vaak genoeg roepen dat de horeca dicht is met een reden en door de vele reisbewegingen (die je binnen winkels en scholen bv nog meer hebt, maar dat terzijde...).quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:20 schreef Gunner het volgende:
Ik vraag me af hoe lang ze in Den Haag denken dat de horeca zich koest houdt. tot maart nog gesloten lijkt me de doodsteek voor een groot gedeelte van de ondernemers, en dan heb ik het nog niet eens over de persoonlijke drama's die zich er nu al voltrekken.
Dan snap ik wel dat ze met hele rare ogen naar de bouwmarkten en Eftelings kijken waar het druk is etc.
Ik snap echt niet dat er niet wat betere compensaties zijn. Dan zou er ook echt veel meer begrip zijn binnen de sectoren die nu keihard geraakt worden. Die roep om solidariteit telkens, maar ondertussen rustig sportverenigingen, horeca gelegenheden, etc failliet laten gaan.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gisteren hoorde ik een interview met iemand van een touringcarbedrijf. De bedrijven die het goed hadden deden nog zo'n 15 tot 20% omzet, degenen die pech hadden deden nog 2% omzet op dit moment. Ze zijn gelijkgetrokken met de Taxibranche, dus krijgen maximaal 30% steun ipv wat ze nodig hebben. Dat doet best zeer.
Ik heb niet het idee dat er ook maar iemand zich druk maakt over de horeca-, evenementen-, cultuur- of sportsector.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:20 schreef Gunner het volgende:
Er is ons zoveel voorgehouden.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, ook. Vooral de voetbalclubs draaien voor een grootste deel op omzet uit de derde helft.
Er is ons voorgehouden dat als het vaccin er is de maatregelen niet meer nodig zijn. Nou iedereen is al druk bezig dat weer te spinnen, zie maar op de frontpage van de telegraaf nu.
'Achter de feiten aan'quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:39 schreef Twinkle20 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)g-niks-geregeld.html
Heb weinig vertrouwen in de regering en dat dit goed geregeld gaat zijn, maar media zit ook wel erg te overdrijven op dit moment.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Goed bezig chratnox!quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:
Speciaal voor @:Salina ben ik even aan de hobby geweest. Deze grafiek laat het aantal besmettingen per meldingsdatum zien afgezet tegen de hoeveelheid posts op Fok! in dit topic![]()
[ link | afbeelding ]
Dit komt uit de dagcijfers van het RIVM van vandaag, dus de meest recente dagen zijn nog niet compleet (vandaar die dip aan 't eind).
De eerste paar dagen zijn 0 voor het forum, omdat die toen nog niet bestond. Credits voor de Fok! cijfers naar wie Fokserverstats gemaakt heeft
Ik geloof dat @DireStraits7 er ook wel eens om gevraagd heeft een tijdje terug.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kun je deze cijfers ook uitzetten naar het aantal besmettingen
Maar gelukkig geen last van vuurwerk bij z’n villaquote:Op dinsdag 1 december 2020 21:43 schreef Janneke141 het volgende:
Hugo was druk met de mondkapjesplicht en het alcoholverkoopverbod na 20:00, dus toen is het plan voor de vaccinaties er gewoon een beetje bij ingeschoten. Kan gebeuren.
dat miljoenen mensen komt pas als het Oxford vaccin beschikbaar is, duurt nog wel even.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb weinig vertrouwen in de regering en dat dit goed geregeld gaat zijn, maar media zit ook wel erg te overdrijven op dit moment.
Wij gaan op 4 januari echt niet meteen miljoenen mensen vaccineren. Daar hebben wij simpelweg niet genoeg vaccins voor. Dat zal pas eind Q1 of ergens in Q2 gaan gebeuren. De Jonge heeft al aangegeven dat de eerse vaccins in verzorgingshuizen etc. gegeven gaan worden en dat daar geen aparte logistiek bij komt kijken.
Nu doen alsof er 4 januari miljoenen vaccins klaarstaan waarmee wij miljoenen/2 mensen kunnen gaan vaccineren is een beetje overdreven.
Nogmaals, heb er zelf ook een hard hoofd in, maar beetje minder overdrijven mag wel imo
Vind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht. Je hebt van die -70 vriezers nodig. Die zijn besteld en komen deze maand, worden bij RIVM geleverd. Vanaf daar kun je 't een aantal dagen (tot 5 geloof ik) 'simpel' gekoeld bewaren, dus dat lijkt me ook geen issue. Zelfs als je elke dag met 100 busjes heen en weer rijdt heb je zo heel Nederland rond.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:39 schreef Twinkle20 het volgende:
ach ik stem toch niet op 90% leugens......( partijplannen )quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:46 schreef Twinkle20 het volgende:
Klinkt alsof ook dit weer een grandioos doorslaand succes gaat worden uit de koker van R&DJ![]()
Vind het te makkelijk om DJ er alleen op aan te kijken, zodat R er dadelijk in maart met de 'winst' vandoor gaat.
Even vooruitlopend op de zaken .. zal nu vast wel weer BNW voelen voor velen .. maar die verkiezingen .. gaan we dat zien gebeuren of niet?
Ik heb daar namelijk een steeds harder hoofd in, 'want corona'.
1-12-2020 dat ik deze voorspelling doe. Noteren jullie dat even?
Zowel VVD als CDA staan er prima voor in de peilingen. Dus een complot vanuit Rutte of Hugo de Jonge om de verkiezingen te frustreren lijkt me niet zo logisch.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:46 schreef Twinkle20 het volgende:
Klinkt alsof ook dit weer een grandioos doorslaand succes gaat worden uit de koker van R&DJ![]()
Vind het te makkelijk om DJ er alleen op aan te kijken, zodat R er dadelijk in maart met de 'winst' vandoor gaat.
Even vooruitlopend op de zaken .. zal nu vast wel weer BNW voelen voor velen .. maar die verkiezingen .. gaan we dat zien gebeuren of niet?
Ik heb daar namelijk een steeds harder hoofd in, 'want corona'.
1-12-2020 dat ik deze voorspelling doe. Noteren jullie dat even?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |