abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:03:05 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196513967
Ik denk wel dat ik er nu nog meer nodig ben. Ik heb voor mijzelf een strikt éénmalig gebruik policy (zoals de richtlijn) dus schoon zakje en een zakje met "vieze", en bij afzetten gaat hij gelijk het vieze zakje in en niet meer op. Maar hoe meer plekken er komen waar het op moet hoe meer mondkapjes ik nodig ben en hoe vaker ik moet wassen, dat zal wennen worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196513978
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mochten niet genoemd worden.....mijn postings werden zelfs weg gehaald omdat het toen niet positief was.
maar dat was maanden geleden moet er erbij melden.
Negatief is niet de focus van het topic. En vooral toen het slecht ging is het gewoon goed om het positieve te proberen in te zien.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:04:41 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196513992
Op het werk ben ik bijna door zo'n pakje van 50 mondkapjes heen :D en we zijn er denk ik een klein maandje geleden mee begonnen... :o

Geen idee hoeveel we er besteld hebben maar ik denk dat we nu met ons afdelinkje wel door tien van die doosjes heen zijn, dat is 500 mondkapjes :X per maand :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 december 2020 @ 12:05:52 #204
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196514013
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:59 schreef R-woud93 het volgende:
Ja echt, 1 andere auto.
Dat is wel erg lekker :)
pi_196514020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:00 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Lol. Ergens gewoon terecht ook.
Ik vind het een lastige discussie. De spoedwet is er niet voor niets en als dit soort giga ketens zich daar binnen enkele dagen al tegen gaan keren schiet je je doel echt enorm voorbij wat mij betreft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:06:22 #206
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196514024
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat is wel erg lekker :)
Dat zeker
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:06:26 #207
5428 crew  miss_sly
pi_196514025
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:00 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Lol. Ergens gewoon terecht ook.
Waarom is dat terecht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196514036
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Op het werk ben ik bijna door zo'n pakje van 50 mondkapjes heen :D en we zijn er denk ik een klein maandje geleden mee begonnen... :o

Geen idee hoeveel we er besteld hebben maar ik denk dat we nu met ons afdelinkje wel door tien van die doosjes heen zijn, dat is 500 mondkapjes :X per maand :D
Hier in de UK is men er vrij laks in. De uni gaf ons 2 katoenen mondkapjes per persoon.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:07:29 #209
5428 crew  miss_sly
pi_196514042
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Daar ligt de focus inderdaad niet op. Maar cijfers worden gewoon gepresenteerd, en die kan iedereen zien.
Dat vind ik een vaag antwoord.
Wat gebeurt er als de cijfers niet positief zijn en ik zou posten dat ik ze slecht vind? Of worden slechte cijfers wel gepost, maar verder onbecommentarieerd gelaten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:07:32 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196514045
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom is dat terecht?
Dan kunnen ze ook wel gewoon alcohol gaan verkopen onder de 18 en de sigaretten weer in het zicht leggen... :X Onzinnig en ook niet te verkopen van de albert heijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 december 2020 @ 12:08:12 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196514058
Enige reden dat ik een maskertje gebruik is om geen boete te krijgen. Ik geloof verder totaal niet in het nut van die dingen dus ik heb er gewoon eentje in mijn jaszak zitten en eentje in mijn tas en die spoel ik af en toe even uit, maar zeker niet elke dag of na elk gebruik.
pi_196514063
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vind ik een vaag antwoord.
Wat gebeurt er als de cijfers niet positief zijn en ik zou posten dat ik ze slecht vind? Of worden slechte cijfers wel gepost, maar verder onbecommentarieerd gelaten?
mijn postings werden weggehaald toen dat zei.....mocht niet gepost worden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196514077
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:00 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Lol. Ergens gewoon terecht ook.
Klopt, je kan nog steeds ongestoord winkelen zonder mondkapje. Ik werd vandaag wel aangesproken door een angsthaas maar heb haar vierkant uitgelachen, bemoei je met je eigen zaken en laat mij in mijn waarde. Stelletje moraalridders.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:10:05 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196514094
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Enige reden dat ik een maskertje gebruik is om geen boete te krijgen. Ik geloof verder totaal niet in het nut van die dingen dus ik heb er gewoon eentje in mijn jaszak zitten en eentje in mijn tas en die spoel ik af en toe even uit, maar zeker niet elke dag of na elk gebruik.
Dan zorg je er ook wel voor dat ze dus hun werk niet doen... Dus dat steunt je geloof ook gelijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196514100
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Klopt, je kan nog steeds ongestoord winkelen zonder mondkapje. Ik werd vandaag wel aangesproken door een angsthaas maar heb haar vierkant uitgelachen, bemoei je met je eigen zaken en laat mij in mijn waarde. Stelletje moraalridders.
Wat een held ben je dan zeg :') godsamme
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 2 december 2020 @ 12:11:48 #216
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196514115
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Enige reden dat ik een maskertje gebruik is om geen boete te krijgen. Ik geloof verder totaal niet in het nut van die dingen dus ik heb er gewoon eentje in mijn jaszak zitten en eentje in mijn tas en die spoel ik af en toe even uit, maar zeker niet elke dag of na elk gebruik.
Ach, de komende twee weken kunnen ze nog niet eens boetes uitschrijven las ik gister. Dus je kan nog even rebel spelen :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196514118
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

De EMA moet de neuzen van alle landen binnen de EU dezelfde kant opkrijgen, en waarschijnlijk moeten alle documenten ook vertaald worden naar alle talen binnen de EU, of andere bureaucratische rompslomp. Ik ben totaal geen fan van Brexit, maar hierdoor konden ze wel veel sneller vaccins bestellen (meestal als eerste, voor de VS, de EU kwam altijd als laatste), en ook sneller goedkeuren.
De Britse regering heeft de regels aangepast om het mogelijk te maken (normaal volgden ze tot 1 januari het EMA). Dan wist men bij de MHRA dat het in hun belang was om beter te doen dan het EMA. Ze zijn een onafhankelijk orgaan, maar ook een onafhankelijk orgaan kan doorgelicht worden en hervormingen opgelegd krijgen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 2 december 2020 @ 12:12:25 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196514128
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dan zorg je er ook wel voor dat ze dus hun werk niet doen... Dus dat steunt je geloof ook gelijk.
Nah, ik geloof sowieso niet in het nut van niet-medische mondkapjes, of je ze nu wast of niet.

Al die landen waar het al maandenlang verplicht was zitten dit najaar ook gewoon in de shit qua aantallen besmettingen.
pi_196514136
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:55 schreef capricia het volgende:
Fijne column.
[ afbeelding ]
Heel mooi inderdaad!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 2 december 2020 @ 12:13:17 #220
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196514142
quote:
10s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ach, de komende twee weken kunnen ze nog niet eens boetes uitschrijven las ik gister. Dus je kan nog even rebel spelen :P
Ik speel niet eens rebel. Ik geloof alleen niet dat het ook maar iets gaat helpen om de besmettingscijfers terug te dringen.
  woensdag 2 december 2020 @ 12:14:22 #221
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196514165
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat een held ben je dan zeg :') godsamme
Hier ben ik het wel mee eens. Ik ben het ook niet eens met die kapjes (ze hebben potentie, mits ze juist gedragen worden ter aanvulling op de basis maatregelen - maar juist daar gaat het mis, mensen zien het als vervanging van de 1,5 meter, of dragen hem onjuist), maar het is nou eenmaal een wet nu.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:14:33 #222
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196514168
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Klopt, je kan nog steeds ongestoord winkelen zonder mondkapje. Ik werd vandaag wel aangesproken door een angsthaas maar heb haar vierkant uitgelachen, bemoei je met je eigen zaken en laat mij in mijn waarde. Stelletje moraalridders.
Ik vind jou erg stoer
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:14:51 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196514174
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:55 schreef capricia het volgende:
Fijne column.
[ afbeelding ]
:Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196514178
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik speel niet eens rebel. Ik geloof alleen niet dat het ook maar iets gaat helpen om de besmettingscijfers terug te dringen.
En dat is ook prima. Ik vind het ook een gedoe (zeker als brildrager met de huidige temperaturen), maar ik pas me aan en voorkom daarmee een boete en dat andere mensen zich onveilig(er) gaan voelen. Kleine moeite, groot gebaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196514186
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat een held ben je dan zeg :') godsamme
Bij belachelijke regels en verplichtingen hoort ook belachelijk gedrag. Hopelijk motiveert het mensen meer om ook geen mondkapje te dragen, dat zag je bij het advies ook. Het zwakte iedere week af.

twitter

Alleen al hierom moet je het doen. We moeten dondersgoed gaan oppassen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196514211
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is het, he? We komen bijna allemaal wel ooit in de situatie dat we tot de kwestbaren horen. En echt bijna allemaal worden we de kwetsbare oudere. Ik probeer altijd te bedenken hoe ik zou willen dat er met mij wordt omgegaan. Ik kan me voorstellen dat ik dan zeker niet zou willen dat er een hele grote groep langere tijd veel moet lijden om mij te ontzien, maar ook dat ik me echt niet volledig wil opofferen en eenzaam en alleen mijn oude dag moet doorbrengen om een ander enig leed of opoffering te besparen.
Ik bespeur bij Nederlandse ouderen een overheersend gevoel dat ze jongere generaties niet tot last willen zijn. Ze willen over het algemeen liever in een verzorgingstehuis worden opgenomen dan beroep doen op hun kinderen bijvoorbeeld.

Ik vind het tragisch dat wij ouderen als een last zien en zij zichzelf ook zo zijn gaan zien. Niet in alle culturen wordt zo met ouderen omgegaan. Ik vind het sympathiek om goed voor onze ouderen te zorgen, om ze een fijne laatste periode van hun leven te gunnen zonder ze het gevoel te geven dat ze ons tot last zijn. Voor mijn kinderen doe ik het graag en voor mijn ouders en schoonouders ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196514218
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Klopt, je kan nog steeds ongestoord winkelen zonder mondkapje. Ik werd vandaag wel aangesproken door een angsthaas maar heb haar vierkant uitgelachen, bemoei je met je eigen zaken en laat mij in mijn waarde. Stelletje moraalridders.
Gewoon erop wijzen dat tegen de hoeveelheid virale deeltjes die vrijkomen bij een confrontatie zoals door betrokkene begonnen geen enkel mondkapje is opgewassen.
I'll give you something to do
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:17:01 #228
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196514221
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Ik ben het ook niet eens met die kapjes (ze hebben potentie, mits ze juist gedragen worden ter aanvulling op de basis maatregelen - maar juist daar gaat het mis, mensen zien het als vervanging van de 1,5 meter, of dragen hem onjuist), maar het is nou eenmaal een wet nu.
Ja inderdaad je moet ook met zo'n kapje nog wel 1,5m houden en daar begint men inmiddels ontzettend laks in te worden. Ik zie die kap als een vermindering van besmettingskans als de afstand onverhoed (wat soms toch per ongeluk gebeurt) kleiner wordt dan 1,5m Verder is die mondkap gewoon 1 van de plakjes gatenkaas...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196514222
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Ik ben het ook niet eens met die kapjes (ze hebben potentie, mits ze juist gedragen worden ter aanvulling op de basis maatregelen - maar juist daar gaat het mis, mensen zien het als vervanging van de 1,5 meter, of dragen hem onjuist), maar het is nou eenmaal een wet nu.
En dan moet je het zomaar accepteren en slikken? Erg opmerkelijk. Misschien is die wet wel helemaal niet redelijk en een groot gevaar voor ons. Maar omdat het eenmaal in de wet staat hebben we het maar te accepteren?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 2 december 2020 @ 12:17:23 #230
267443 Cue_
Cuecumbergirl
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:17:33 #231
5428 crew  miss_sly
pi_196514236
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Bij belachelijke regels en verplichtingen hoort ook belachelijk gedrag. Hopelijk motiveert het mensen meer om ook geen mondkapje te dragen, dat zag je bij het advies ook. Het zwakte iedere week af.

[ twitter ]
Alleen al hierom moet je het doen. We moeten dondersgoed gaan oppassen.
Hoe lang blijf je nu deze zelfde tweet hier plaatsen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196514246
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:55 schreef capricia het volgende:
Fijne column.
[ afbeelding ]
De kern van de zaak wat mij betreft
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:18:27 #233
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196514248
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik bespeur bij Nederlandse ouderen een overheersend gevoel dat ze jongere generaties niet tot last willen zijn. Ze willen over het algemeen liever in een verzorgingstehuis worden opgenomen dan beroep doen op hun kinderen bijvoorbeeld.

Ik vind het tragisch dat wij ouderen als een last zien en zij zichzelf ook zo zijn gaan zien. Niet in alle culturen wordt zo met ouderen omgegaan. Ik vind het sympathiek om goed voor onze ouderen te zorgen, om ze een fijne laatste periode van hun leven te gunnen zonder ze het gevoel te geven dat ze ons tot last zijn. Voor mijn kinderen doe ik het graag en voor mijn ouders en schoonouders ook.
Het is voor mij één van de redenen om niet aan kinderen te beginnen, ik wil ze niet met mij opzadelen....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 december 2020 @ 12:19:09 #234
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196514258
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik speel niet eens rebel. Ik geloof alleen niet dat het ook maar iets gaat helpen om de besmettingscijfers terug te dringen.
Dat weet ik. Was maar een grapje ;)

En gewoon eens met je.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196514274
https://www.telegraaf.nl/(...)op-nieuwe-epidemieen

AB denkt: wel even zorgen dat ze me nog minstens 10x per jaar blijven uitnodigen overal en de mens wel genoeg angst blijft houden.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:20:29 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196514275
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

En dan moet je het zomaar accepteren en slikken? Erg opmerkelijk. Misschien is die wet wel helemaal niet redelijk en een groot gevaar voor ons. Maar omdat het eenmaal in de wet staat hebben we het maar te accepteren?
Een gevaar zelfs, eerst doen ze niets en nu zijn ze zelfs gevaarlijk. Het wordt steeds erger met die stukjes stof voor je snoet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:20:38 #237
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196514277
quote:
Dit had ook iedereen wel verwacht toch, gaat weer een hoop onnodige bureaucratie opleveren.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_196514281
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De Britse regering heeft de regels aangepast om het mogelijk te maken (normaal volgden ze tot 1 januari het EMA). Dan wist men bij de MHRA dat het in hun belang was om beter te doen dan het EMA. Ze zijn een onafhankelijk orgaan, maar ook een onafhankelijk orgaan kan doorgelicht worden en hervormingen opgelegd krijgen.
Zal wel flink wat politieke druk achter zitten ook.
Immers, als een minister het toe zou laten en er gaat iemand dood dan is hij verantwoordelijk. Heeft het onafhankelijke orgaan het beoordeelt dan kan hij zich daar achter verschuilen.
Op zich wel een mooi experiment voor de EU. Even kijken hoe het in de UK gaat, en daar van leren.
pi_196514300
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe lang blijf je nu deze zelfde tweet hier plaatsen?
Lastig he. Geconfronteerd worden met weer iets wat een paar weken geleden nog "BNW" was.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 2 december 2020 @ 12:22:10 #240
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196514307
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

En dan moet je het zomaar accepteren en slikken? Erg opmerkelijk. Misschien is die wet wel helemaal niet redelijk en een groot gevaar voor ons. Maar omdat het eenmaal in de wet staat hebben we het maar te accepteren?
Ik zeg niet dat je het dan maar moet slikken (hihi). Er zijn ook andere manieren om te laten weten dat je het er niet mee eens bent. Maar je niet aan de wet houden omdat je het er niet mee eens bent is niet de juiste methode. Je gaat toch ook niet door rood rijden, omdat je het maar onzin vind dat je enkel mag gaan rijden als het stoplicht op groen staat?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196514309
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Een gevaar zelfs, eerst doen ze niets en nu zijn ze zelfs gevaarlijk. Het wordt steeds erger met die stukjes stof voor je snoet.
De viruswappies blijven dit roepen, maar dit is al direct ontkracht door artsen en specialisten dat het dragen van een mondkapjes geen gezondheidsrisico's met zich meebrengt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196514315
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Daarom vind ik het ergens ook wel jammer dat diezelfde ouderen die solidariteit eisen ondertussen twijfelen of ze dat vaccin wel nemen...
Heb je daar een bron bij? Ik meen me te herinneren dat uit enquêtes naar voren kwam dat vaccinatiebereidheid onder ouderen groter was dan onder jongeren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196514317
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nah, ik geloof sowieso niet in het nut van niet-medische mondkapjes, of je ze nu wast of niet.

Al die landen waar het al maandenlang verplicht was zitten dit najaar ook gewoon in de shit qua aantallen besmettingen.
Ze hebben het onderzocht, ze werken wel degelijk.

https://msphere.asm.org/content/5/5/e00637-20

quote:
Guidelines from the CDC and the WHO recommend the wearing of face masks to prevent the spread of coronavirus (CoV) disease 2019 (COVID-19); however, the protective efficiency of such masks against airborne transmission of infectious severe acute respiratory syndrome CoV-2 (SARS-CoV-2) droplets/aerosols is unknown. Here, we developed an airborne transmission simulator of infectious SARS-CoV-2-containing droplets/aerosols produced by human respiration and coughs and assessed the transmissibility of the infectious droplets/aerosols and the ability of various types of face masks to block the transmission. We found that cotton masks, surgical masks, and N95 masks all have a protective effect with respect to the transmission of infective droplets/aerosols of SARS-CoV-2 and that the protective efficiency was higher when masks were worn by a virus spreader. Importantly, medical masks (surgical masks and even N95 masks) were not able to completely block the transmission of virus droplets/aerosols even when completely sealed. Our data will help medical workers understand the proper use and performance of masks and determine whether they need additional equipment to protect themselves from infected patients.

IMPORTANCE
Airborne simulation experiments showed that cotton masks, surgical masks, and N95 masks provide some protection from the transmission of infective SARS-CoV-2 droplets/aerosols; however, medical masks (surgical masks and even N95 masks) could not completely block the transmission of virus droplets/aerosols even when sealed.
  woensdag 2 december 2020 @ 12:25:21 #244
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196514366
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je daar een bron bij? Ik meen me te herinneren dat uit enquêtes naar voren kwam dat vaccinatiebereidheid onder ouderen groter was dan onder jongeren.
Ik ging even uit van ouderen in mijn omgeving. En ik dacht een paar dagen geleden iets te hebben gelezen, maar weet zo snel niet meer waar (zoveel sites waar ik artikelen lees op dagelijkse basis). Geen idee wat de daadwerkelijke procentuele verdeling is, dus die comment had ik inderdaad beter niet kunnen plaatsen, excuses. Rest van het bericht sta ik nog steeds achter.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196514367
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is voor mij één van de redenen om niet aan kinderen te beginnen, ik wil ze niet met mij opzadelen....
Jij hebt jezelf structureel te laag zitten, waarde @Bosbeetle.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196514409
quote:
Er ontbreekt wel enige urgentie in Nederland. "Het duurt nog maanden voordat jongeren massaal gevaccineerd kunnen worden". Maar wat als dat niet zo is? Liever iets te vroeg klaar, en iets meer testen of alles werkt, dan iets te laat klaar, toch?
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 12:28:54 #247
5428 crew  miss_sly
pi_196514417
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Lastig he. Geconfronteerd worden met weer iets wat een paar weken geleden nog "BNW" was.
Nou nee, want zo zie ik het niet. Ik geloof er niet in dat er mondkapjes gedragen blijven worden als dit alles achter de rug is. Voor mij is dit nog steeds BNW, tot het tegendeel bewezen is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196514460
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Een gevaar zelfs, eerst doen ze niets en nu zijn ze zelfs gevaarlijk. Het wordt steeds erger met die stukjes stof voor je snoet.
Gevaar, als in dat we er nooit weer vanaf gaan komen. Die dingen worden geheid in het griepseizoen ook verplicht. Of de mondkapjesplicht wordt veel langer in stand gehouden dan noodzakelijk, of uitgebreid naar buiten toe. Het begon ook eerst in het OV.

Je ziet dit in alle landen gebeuren. Er is een mondkapjesplicht, maar deze wordt stukje bij beetje uitgebreid onder baat het niet schaadt het niet :)
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196514461
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ging even uit van ouderen in mijn omgeving. En ik dacht een paar dagen geleden iets te hebben gelezen, maar weet zo snel niet meer waar (zoveel sites waar ik artikelen lees op dagelijkse basis). Geen idee wat de daadwerkelijke procentuele verdeling is, dus die comment had ik inderdaad beter niet kunnen plaatsen, excuses. Rest van het bericht sta ik nog steeds achter.
Nou ja, je creëert er wel een beeld mee dat ouderen solidariteit eisen maar daar zelf weinig van tonen. Ik snap dat dat op basis van anekdotisch bewijs wel eens zo voelt, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook zo is. En juist met dat soort uitspraken creëer je tweespalt en een voedingsbodem voor een gebrek aan solidariteit.

Hoe dan ook, ik heb even mijn bron teruggezocht:


Figuur B - Stel dat dit vaccin beschikbaar komt, zou u zich laten vaccineren tegen het virus? (N = 1.140)

Ik zit zelf in de categorie met het laagste percentage. :@
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196514476
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je het dan maar moet slikken (hihi). Er zijn ook andere manieren om te laten weten dat je het er niet mee eens bent. Maar je niet aan de wet houden omdat je het er niet mee eens bent is niet de juiste methode. Je gaat toch ook niet door rood rijden, omdat je het maar onzin vind dat je enkel mag gaan rijden als het stoplicht op groen staat?
En dan is er nog het gevoel bij een steeds groter wordend aantal mensen, dat zij het ding op weigeren te doen omdat zij het gevoel hebben dat dit in strijd is met een paar artikelen in de Grondwet, die er niet voor niets is.

De toevoeging van een mondkapjesverplichting middels wet bekrachtigd, overruled daarmee een andere wet (en graag verwijs ik dan weer even naar de Nederlandse Orde van Advocaten, niet zomaar een club mensen, die ergens die mening vandaag de dag nog steeds onderstreept).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')