abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196494008
En hier verder:
Paar dagen rond de eerste lockdown....
Probably covering their arses.

Status of COVID-19
https://www.gov.uk/guidan(...)d#status-of-covid-19
As of 19 March 2020, COVID-19 is no longer considered to be a high consequence infectious diseases (HCID) in the UK.

The 4 nations public health group made an interim recommendation in January 2020 to classify COVID-19 as an HCID. This was based on consideration of the UK criteria about the virus and the disease with information available during the early stages of the outbreak. Now that more is known about COVID-19, the public health bodies in the UK have reviewed the most up to date information about COVID-19 against the UK criteria. They have determined that several features have now changed; in particular, more information is available about mortality rates (low overall), and there is now greater clinical awareness and a specific and sensitive laboratory test, the availability of which continues to increase.

The Advisory Committee on Dangerous Pathogens (ACDP) is also of the opinion that COVID-19 should no longer be classified as an HCID.

Definition of
In the UK, a high consequence infectious disease (HCID) is defined according to the following criteria:
- acute infectious disease
- typically has a high case-fatality rate
- may not have effective prophylaxis or treatment
- often difficult to recognise and detect rapidly
- ability to spread in the community and within healthcare settings
- requires an enhanced individual, population and system response to ensure it is managed effectively, efficiently and safely

Originele OP:

(bron:RIVM)




IFR alle leeftijden 0,23%, onder de 70 jaar 0,05%

quote:
The Bill and Melinda Gates Foundation had an event just a few months ago where they did a scenario called “Event 201” dealing with a virus that spreads through the world and kills millions, and which requires “global coordination” to combat it.

It was called “coronavirus” https://t.co/vBLtbkUi8z[/tweet]


http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/scenario.html

Deze keer heb ik geen tijd om een uitgebreide OP te maken dus moet het maar zo . Topic is in het leven geroepen om alle mogelijkheden mbt het virus te onderzoeken

Ben de laatste tijd een stuk minder betrokken in de samenzweringswereld maar misschien kunnen de vaste leden hier een handje helpen om mij op de hoogte te brengen
——————————————————————

OP Technocracy

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er gaat een conspiracy rond waarbij men gelooft dat deze pandemie moet gaan leiden tot een geheel nieuwe ‘technocracy', met alleen nog digitaal geld. En waarin men meer in een soort eigen virtual reality zit.
Er wordt beweerd dat het een zeer geavanceerde technocracy gaat worden.
Met zeg maar zo’n sausje:

Maar om er een wat duidelijker verhaal van te maken; het begon allemaal met dit document uit 2010:

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:02 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
De Rockefelers hebben in 2010 een document uitgebracht met een scenario hoe de leiders in de wereld meer kunnen maken van een crisis zoals een biologische pandemie. Voor meer controle zonder dat de mensen terugvochten. In deze fictieve scenario waar China won door een immense lockdown. Bleef elke burger wereldwijd alert en werden tijdelijke maatregelen blijvend zonder tegenstribbelen van de burger. Uit vrees voor toekomstige crisis.
Document: http://www.nommeraadio.ee(...)ler%20Foundation.pdf
Vanaf pag 18.

Video waarin het document wordt bekeken(kon niks anders vinden):
Vanaf 4.44


Nu zou er dus een nieuwe, zeer geavanceerde technocracy op gang worden gebracht met een technisch/ digitaal (zeer) gecontroleerd sausje erover.
En sommige beweren dat het in 2030 gevormd zou moeten zijn. Anderen beweren weer dat we in 2030 weer een pandemie gaan krijgen waarbij er drastischer opgetreden gaat worden met de technocracy als gevolg. Blijkbaar is er iets met 2030 :P

Maar voor alle duidelijkheid, het is dus een conspiracy...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




https://twitter.com/MarionKoopmans/status/1333002773642833923

Niet mijn Opening

[ Bericht 0% gewijzigd door devlinmr op 01-12-2020 09:14:49 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 1 december 2020 @ 09:10:47 #2
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196494023
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zit hier ook te posten omdat ik het een opgeblazen zooitje vind qua framing. En dan bedoel ik ook BNW ipv het corona subforum want dat is al 3 maanden ontoegankelijk voor me op basis van corona niet een gigantisch killer virus noemen.

Mondkapje heeft nadelen, OMT kaart aan dat ze grote druppels kunnen tegenhouden maar dat het effect daarvan nihil is zeker icm basisregels. Geen wetenschappelijk bewijs voor noch indicatie in dat geval.

Vreemd dat ze in het buitenland anders denken.
ik heb een simpel mondkapje gebruikt als koffie filter..
je weet wel zo'n cheap als ding, en kan je vertellen dat was geen succes, er kwam amper iets door en de koffie stroomde over en mijn tafel lag vol koffie prut.
Dus het helpt wel degelijk iets, en dat is ook de bedoeling.
Er word nergens gezegd dat het een preventie of waterdicht plan is, maar het helpt daadwerkelijk iets.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:33:37 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196497014
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 07:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik denk dat als de media bij een persconferentie over vals negatieven gaat praten dat dit een geïnstrueerd frame is want het is wel heel vergezocht om met alle signalen uit de maatschappij.. Voor een groot deel van van Haga bijv. Over vals positieven om dan als media een vraag te stellen over vals negatieven..

En dat daar allemaal geen feiten over op tafel liggen vind ik onkundig.
Tja, probleem is dat er gewoon geen 'golden standard' is om een actieve infectie aan te tonen. Het meest zeker ben je door over een periode van een paar weken / maanden te kijken naar naar de/een combinatie van:
- het resultaat van een herhaalde PCR-test,
- het klinisch beeld,
- serologische diagnostiek (op IgM en IgG antistoffen),
- aanwezigheid van virusspecifieke eiwitten.

Zo kan je niet elk verdacht geval testen, en ook dan zou zo'n persoon bij een positieve PCR-test in quarantaine moeten blijven. Je krijgt dan wel beter zicht op wat een goede CT-waarde is (maar het zal altijd enigszins arbitrair blijven), en ik neem aan dat dat daarom ook dit soort dingen bekeken worden.

Echter kan je op basis van enkel zo'n PCR-test best een prima inschatting maken. Is er na slechts een aantal cycli een signaal? Dan zit er dusdanig veel viraal materiaal in het monster dat je praktisch met zekerheid kan stellen dat er sprake is van een actieve infectie. Is er pas na 40 cycli een waarneembaar signaal? Tja, dan kan je daar minder stellig over zijn. De grote vraag is dus: welke drempelwaarde hanteer je?

Verder zou je ook kunnen denken dat afhankelijk van het verloop van de verspreiding bepalen in hoeverre iemand met een zwak-positief signaal een positief of negatief resultaat medegedeeld krijgt. Als je in een periode zit met weinig besmettingen dan is de kans een stuk groter dat het een vals-positief dan wanneer je een hoog percentage besmettingen vaststelt. En: in dat laatste geval kan je je ook wat minder gemiste corona-infecties permitteren want de druk is al hoog.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 01-12-2020 12:38:53 ]
Huilen dan.
pi_196503013
twitter
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196504678
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 09:10 schreef theguyver het volgende:

[..]

ik heb een simpel mondkapje gebruikt als koffie filter..
je weet wel zo'n cheap als ding, en kan je vertellen dat was geen succes, er kwam amper iets door en de koffie stroomde over en mijn tafel lag vol koffie prut.
Dus het helpt wel degelijk iets, en dat is ook de bedoeling.
Er word nergens gezegd dat het een preventie of waterdicht plan is, maar het helpt daadwerkelijk iets.
From Professor Guyvies in-depth experimentation and tireless, dedicated research, we can therefore conclude:

Om 'n lekkere ouwewetse gezellige bakje koffie te maken, kan je beter gewoon koffie filters ipv mondkapjes gebruiken.

Next week Prof. Guyvie demonstrates how to use a koffie filter as a face mask! Stay tuned folks!

[ Bericht 2% gewijzigd door Tingo op 01-12-2020 19:56:58 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196505062
quote:
7s.gif Op maandag 30 november 2020 20:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het probleem is niet een tekort aan ruimte.
Dus de corona circus tent emergency ziekenhuizen niet-zo-noodzakelijk zijn.

IMO: Props in het enorme media fearpropaganda/hysteria om 'n soort van doemsdag/apocalypse scenario te creeen. Puur bangmakerij.

Hoeveel extra medische personnel hebben ze nodig om de zogenaamde 'tweede golf' te behandelen?
Hoeveel meer IC 'corona' patienten komen er nog bij?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 1 december 2020 @ 21:29:05 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196506627
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:51 schreef Tingo het volgende:

[..]

From Professor Guyvies in-depth experimentation and tireless, dedicated research, we can therefore conclude:

Om 'n lekkere ouwewetse gezellige bakje koffie te maken, kan je beter gewoon koffie filters ipv mondkapjes gebruiken.

Next week Prof. Guyvie demonstrates how to use a koffie filter as a face mask! Stay tuned folks!
Hey.. je kan het zelf ook uitproberen, gewoon om te zien wat er gebeurd.

Het is geen wetenschap het is een smeerboel :D
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_196508964
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:09 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dus de corona circus tent emergency ziekenhuizen niet-zo-noodzakelijk zijn.

IMO: Props in het enorme media fearpropaganda/hysteria om 'n soort van doemsdag/apocalypse scenario te creeen. Puur bangmakerij.

Hoeveel extra medische personnel hebben ze nodig om de zogenaamde 'tweede golf' te behandelen?
Hoeveel meer IC 'corona' patienten komen er nog bij?
De enigen die hysterisch lijken te doen zijn de mensen die alles willen ontkennen.
Jij ziet een prop tbv de fearpropaganda, maar de enige die bang lijkt te worden ben je zelf samen met de rest die schreeuwt dat het een complot is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196509270
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196510879
quote:
Jij hebt geen leaseauto?
Het is een trend die zeker onder jongeren al heel lang gaande is. Alleen betalen voor gebruik, niet voor bezit.
Zie bijvoorbeeld green wheels e.d initiatieven

Voor de rest lees je er meer in dan wat er gezegd wordt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196511276
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:16 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jij hebt geen leaseauto?
Het is een trend die zeker onder jongeren al heel lang gaande is. Alleen betalen voor gebruik, niet voor bezit.
Zie bijvoorbeeld green wheels e.d initiatieven

Voor de rest lees je er meer in dan wat er gezegd wordt
Denk jij zelf nog na of ben je een AI ofzo?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196511584
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Denk jij zelf nog na of ben je een AI ofzo?
Goed argument inderdaad, ik ben om :')
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 2 december 2020 @ 09:45:29 #13
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196511885
Uitzondering mondkapjesplicht voor zieken: 'Ik word een soort circusact'

REGIO - Het dragen van een mondkapje in een publieke binnenruimte is vanaf dinsdag verplicht. Mensen met een beperking of chronische ziekte hebben een uitzonderingspositie. Renée Tuijnman, woordvoerder van Ieder(in), vertelt dat de praktische uitvoering nog op problemen stuit. 'Het moeten laten zien van persoonlijke gegevens stuit bij onze achterban op grote zorg en weerstand.

Mensen die vanwege een beperking of chronische ziekte geen mondkapje kunnen dragen hoeven dit niet te doen. Het gaat bijvoorbeeld om mensen met een aandoening aan hun gezicht of een longaandoening. Ook mensen die door het dragen van een mondkapje ernstig ontregeld raken, hoeven geen mondkapje op te doen. Dit kunnen mensen met een verstandelijke beperking of psychische aandoening zijn.

Wie geen mondkapje op kan moet dit zelf aan kunnen tonen als de politie of een handhaver hier om vraagt. 'U kunt dit op verschillende manieren aantonen', zo schrijft het ministerie van Volksgezondheid. 'U kunt bijvoorbeeld uw hulpmiddel of medicatie tonen. Of een briefje van uw arts, zorgverlener of zorgorganisatie. Of een bewijs van een recente afspraak met arts. Als u maar aannemelijk maakt dat u niet aan de verplichting kunt voldoen.'

Geen misverstanden
Ieder(in) is het netwerk voor mensen met een beperking of chronische ziekte. De organisatie vindt het jammer dat de regering niet gekozen heeft voor een ontheffingspasje om het mensen met een beperking makkelijker te maken. 'We hebben vanaf het begin dat er sprake is van een mondkapjesplicht overleg met het kabinet om de ontheffing goed te regelen', vertelt Tuijnman. 'Keer op keer hebben we aangedrongen op een laagdrempelige, heldere regeling die geen problemen of misverstanden oplevert. Maar omdat het ministerie van Justitie vreest dat zo’n pasje misbruik uitlokt, wordt deze oplossing niet aangeboden.'

Omdat er geen algemeen pasje is, moeten mensen op een andere manier aantonen dat ze geen mondkapje kunnen dragen. Volgens Tuijnman leidt dit tot vervelende situaties. 'In de praktijk kan iemand in de openbare ruimte te pas en te onpas worden gevraagd om medische of zeer persoonlijke gegevens te laten zien of om een toelichting op de beperking of ziekte te geven. Los van de praktische bezwaren die mensen met een (niet-zichtbare) beperking kunnen tegenkomen bij het verzamelen van die "bewijslast", stuit het moeten laten zien van zulke persoonlijke gegevens bij onze achterbannen terecht op grote zorg en weerstand.'

Vernederende situaties
Tuijnman legt uit dat het verstrekkende gevolgen kan hebben. 'Dit kan leiden tot ronduit vernederende situaties en willekeur. Nu al zien we dat mensen toegang tot bijvoorbeeld winkels wordt geweigerd of dat ze zich steeds moeten verdedigen als ze geen kapje kunnen opzetten. Er zijn mensen die daarom al maanden niet meer naar een winkel zijn geweest, alleen omdat ze niet steeds met wildvreemden over hun beperkingen willen praten.'

Margriet van Kampenhout uit Oegstgeest is een van de mensen die geen mondkapje kan dragen. 'Sinds mijn geboorte kan ik mijn ellenbogen niet strekken en mijn polsen niet buigen dus het is voor mij onmogelijk om bij mijn gezicht te komen. Ik ben sinds april niet meer in een winkel geweest. Maar wat mij door de plicht vooral raakt is dat je het moet aantonen en dat je door jan en allemaal kunt worden bevraagd. Nu geeft het boeteverhaal iedereen de vrijbrief om te vragen wat ik heb en het aan te tonen. Ik word een circusact en dat vermijd ik.'


Ik las net onderstaand bericht over mondkapjes dragen in gebouwen van de gemeente.

Mensen die geen mondkapje kúnnen dragen

De verplichting geldt niet voor mensen die door een beperking of ziekte geen mondkapje kunnen dragen of opzetten. Zij geven dit zelf aan. Ga daarover niet in discussie. Zij hoeven geen bewijs zoals een doktersverklaring te leveren. Onder de uitzonderingsregel kunnen ook verwarde mensen vallen. Uiteraard moet iedereen als iemand zonder mondkapje de ruimte betreedt, extra voorzichtig zijn en goed afstand houden.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196512076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Uitzondering mondkapjesplicht voor zieken: 'Ik word een soort circusact'

REGIO - Het dragen van een mondkapje in een publieke binnenruimte is vanaf dinsdag verplicht. Mensen met een beperking of chronische ziekte hebben een uitzonderingspositie. Renée Tuijnman, woordvoerder van Ieder(in), vertelt dat de praktische uitvoering nog op problemen stuit. 'Het moeten laten zien van persoonlijke gegevens stuit bij onze achterban op grote zorg en weerstand.

Mensen die vanwege een beperking of chronische ziekte geen mondkapje kunnen dragen hoeven dit niet te doen. Het gaat bijvoorbeeld om mensen met een aandoening aan hun gezicht of een longaandoening. Ook mensen die door het dragen van een mondkapje ernstig ontregeld raken, hoeven geen mondkapje op te doen. Dit kunnen mensen met een verstandelijke beperking of psychische aandoening zijn.

Wie geen mondkapje op kan moet dit zelf aan kunnen tonen als de politie of een handhaver hier om vraagt. 'U kunt dit op verschillende manieren aantonen', zo schrijft het ministerie van Volksgezondheid. 'U kunt bijvoorbeeld uw hulpmiddel of medicatie tonen. Of een briefje van uw arts, zorgverlener of zorgorganisatie. Of een bewijs van een recente afspraak met arts. Als u maar aannemelijk maakt dat u niet aan de verplichting kunt voldoen.'

Geen misverstanden
Ieder(in) is het netwerk voor mensen met een beperking of chronische ziekte. De organisatie vindt het jammer dat de regering niet gekozen heeft voor een ontheffingspasje om het mensen met een beperking makkelijker te maken. 'We hebben vanaf het begin dat er sprake is van een mondkapjesplicht overleg met het kabinet om de ontheffing goed te regelen', vertelt Tuijnman. 'Keer op keer hebben we aangedrongen op een laagdrempelige, heldere regeling die geen problemen of misverstanden oplevert. Maar omdat het ministerie van Justitie vreest dat zo’n pasje misbruik uitlokt, wordt deze oplossing niet aangeboden.'

Omdat er geen algemeen pasje is, moeten mensen op een andere manier aantonen dat ze geen mondkapje kunnen dragen. Volgens Tuijnman leidt dit tot vervelende situaties. 'In de praktijk kan iemand in de openbare ruimte te pas en te onpas worden gevraagd om medische of zeer persoonlijke gegevens te laten zien of om een toelichting op de beperking of ziekte te geven. Los van de praktische bezwaren die mensen met een (niet-zichtbare) beperking kunnen tegenkomen bij het verzamelen van die "bewijslast", stuit het moeten laten zien van zulke persoonlijke gegevens bij onze achterbannen terecht op grote zorg en weerstand.'

Vernederende situaties
Tuijnman legt uit dat het verstrekkende gevolgen kan hebben. 'Dit kan leiden tot ronduit vernederende situaties en willekeur. Nu al zien we dat mensen toegang tot bijvoorbeeld winkels wordt geweigerd of dat ze zich steeds moeten verdedigen als ze geen kapje kunnen opzetten. Er zijn mensen die daarom al maanden niet meer naar een winkel zijn geweest, alleen omdat ze niet steeds met wildvreemden over hun beperkingen willen praten.'

Margriet van Kampenhout uit Oegstgeest is een van de mensen die geen mondkapje kan dragen. 'Sinds mijn geboorte kan ik mijn ellenbogen niet strekken en mijn polsen niet buigen dus het is voor mij onmogelijk om bij mijn gezicht te komen. Ik ben sinds april niet meer in een winkel geweest. Maar wat mij door de plicht vooral raakt is dat je het moet aantonen en dat je door jan en allemaal kunt worden bevraagd. Nu geeft het boeteverhaal iedereen de vrijbrief om te vragen wat ik heb en het aan te tonen. Ik word een circusact en dat vermijd ik.'


Ik las net onderstaand bericht over mondkapjes dragen in gebouwen van de gemeente.

Mensen die geen mondkapje kúnnen dragen

De verplichting geldt niet voor mensen die door een beperking of ziekte geen mondkapje kunnen dragen of opzetten. Zij geven dit zelf aan. Ga daarover niet in discussie. Zij hoeven geen bewijs zoals een doktersverklaring te leveren. Onder de uitzonderingsregel kunnen ook verwarde mensen vallen. Uiteraard moet iedereen als iemand zonder mondkapje de ruimte betreedt, extra voorzichtig zijn en goed afstand houden.

Ik krijg op mijn werk ook te maken met allemaal mensen met een beperking die voor vervelende en gênante situaties komen te staan vanwege deze rare manier om aan te tonen dat ze geen mondkapje kunnen dragen.

Dat vind ik oprecht vervelend en oneerlijk voor deze mensen.

En tegelijkertijd heb ik daarom geen enkele sympathie voor de mensen die wel een kapje kunnen dragen maar misbruik maken van de zwakkeren door zelf een aandoening te faken om zo geen mondkapje te hoeven dragen. Als ik weet dat iemand zo'n aandoening faked en ik kan hem alsnog een boete bezorgen, dan zal ik daar geen moment mee aarzelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 2 december 2020 @ 10:11:09 #15
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196512268
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik krijg op mijn werk ook te maken met allemaal mensen met een beperking die voor vervelende en gênante situaties komen te staan vanwege deze rare manier om aan te tonen dat ze geen mondkapje kunnen dragen.

Dat vind ik oprecht vervelend en oneerlijk voor deze mensen.

En tegelijkertijd heb ik daarom geen enkele sympathie voor de mensen die wel een kapje kunnen dragen maar misbruik maken van de zwakkeren door zelf een aandoening te faken om zo geen mondkapje te hoeven dragen. Als ik weet dat iemand zo'n aandoening faked en ik kan hem alsnog een boete bezorgen, dan zal ik daar geen moment mee aarzelen.
Vooral doen als je je daar goed bij voelt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 2 december 2020 @ 10:31:57 #16
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196512558
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:11 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Vooral doen als je je daar goed bij voelt.
trieste samenleving :N
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_196512767
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Goed argument inderdaad, ik ben om :')
Nee serieuze vraag, ben je een algoritme?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196512806
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En tegelijkertijd heb ik daarom geen enkele sympathie voor de mensen die wel een kapje kunnen dragen maar misbruik maken van de zwakkeren door zelf een aandoening te faken om zo geen mondkapje te hoeven dragen. Als ik weet dat iemand zo'n aandoening faked en ik kan hem alsnog een boete bezorgen, dan zal ik daar geen moment mee aarzelen.
Echt heel goed van jou.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196512968
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee serieuze vraag, ben je een algoritme?
Tja daar zal je nooit achter komen ben ik bang.

Maar dat doet ook niks af aan het feit dat bezit onder veel jongeren niet meer als het hoogste goed wordt beschouwd. Steeds meer dingen die je vroeger kocht worden nu "als een service" afgenomen.
Bijvoorbeeld Greenwheels, maar ook wasmachines inclusief wasmiddel, HelloFresh ipv zelf boodschappen doen, thuisbezorgen ipv halen, Swapbike, etc etc

Kun je wel een groot complot achter zoeken, maar het is een feit
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196513007
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:31 schreef Summers het volgende:

[..]

trieste samenleving :N
Ach, net doen alsof je een ernstige aandoening hebt om je maar niet aan de regels te hoeven houden, is net zoiets als parkeren op een gehandicapten parkeerplaats of misbruik maken van een gehandicapten vergunning
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196513018
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Tja daar zal je nooit achter komen ben ik bang.

Maar dat doet ook niks af aan het feit dat bezit onder veel jongeren niet meer als het hoogste goed wordt beschouwd. Steeds meer dingen die je vroeger kocht worden nu "als een service" afgenomen.
Bijvoorbeeld Greenwheels, maar ook wasmachines inclusief wasmiddel, HelloFresh ipv zelf boodschappen doen, thuisbezorgen ipv halen, Swapbike, etc etc

Kun je wel een groot complot achter zoeken, maar het is een feit
Ik ben opgeleid als econoom en begrijp dat veel functies waarde toevoegen aan de wereld.

Echter is er ook een reden waarom na alle jaren met private lease etc etc, men nog steeds voor een eigen automobile kiest, om de simpele reden dat het gewoon goedkoper is omdat je er alleen zelf in rijdt en geen brokken maakt.

Men is veeeeel slordiger met andermans eigendom, dat is een simpel feit, vraag het aan verzekeringsmaatschappijen en je krijgt dat feit onder ogen.

Eigen gebruik > lease, want men gaat als een complete mongool om met andermans producten.

Die wasmachine is overigens wel heel handig voor een studentenhuis dat zo een apparaat 10x per dag laat draaien.

Dan kan je een lamlendig oud ding neerzetten voor als je extra capaciteit nodig hebt, en de goeie gewoon 9x per dag laten draaien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196513030
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ach, net doen alsof je een ernstige aandoening hebt om je maar niet aan de regels te hoeven houden, is net zoiets als parkeren op een gehandicapten parkeerplaats of misbruik maken van een gehandicapten vergunning
Ik zie het de DHL bezorger weleens doen hier, is beter voor de doorstroming maar strikt genomen is staan op de doorgaande weg en enkele geparkeerde auto's blokkeren een veiligere optie.

Mij betreft zou je moeten kunnen laden en lossen op een gehandicapten parkeerplaats. Vaak zijn ze er in overvloed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 2 december 2020 @ 11:04:02 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196513045
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Echt heel goed van jou.
Want jij vindt het niet zo'n probleem dat mensen een aandoening veinzen om onder het dragen van een mondkapje uit te komen, wetende dat ze daarmee het risico voor anderen vergroten en de mensen die daadwerkelijk om medische redenen geen mondkapje kunnen dagen het leven moeilijker maken?

Kijk, ik ben een groot voorstander van een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid, maar dit is gewoon dom en vooral asociaal gedrag.
Huilen dan.
pi_196513054
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Want jij vindt het niet zo'n probleem dat mensen een aandoening veinzen om onder het dragen van een mondkapje uit te komen, wetende dat ze daarmee het risico voor anderen vergroten en de mensen die daadwerkelijk om medische redenen geen mondkapje kunnen dagen het leven moeilijker maken?

Kijk, ik ben een groot voorstander van een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid, maar dit is gewoon dom en vooral asociaal gedrag.
Risico voor anderen vergroten? Jij weet meer dan ik en het OMT.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196513071
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik ben opgeleid als econoom en begrijp dat veel functies waarde toevoegen aan de wereld.

Echter is er ook een reden waarom na alle jaren met private lease etc etc, men nog steeds voor een eigen automobile kiest, om de simpele reden dat het gewoon goedkoper is omdat je er alleen zelf in rijdt en geen brokken maakt.
onzin. Als jij in een grote stad woont dan is alleen de parkeervergunning al duurder dan een abbo op GreenWheels

Voorbeeldje
Centrum Zwolle, parkeervergunning 174Euro p/j
Greenwheels abbo voor iemand die regelmatig een auto nodig heeft 10 Euro p/m

quote:
Men is veeeeel slordiger met andermans eigendom, dat is een simpel feit, vraag het aan verzekeringsmaatschappijen en je krijgt dat feit onder ogen.
En toch zijn Swapbike en Greenwheels enorm succesvol.
quote:
Eigen gebruik > lease, want men gaat als een complete mongool om met andermans producten.

Die wasmachine is overigens wel heel handig voor een studentenhuis dat zo een apparaat 10x per dag laat draaien.

Dan kan je een lamlendig oud ding neerzetten voor als je extra capaciteit nodig hebt, en de goeie gewoon 9x per dag laten draaien.
Precies
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 2 december 2020 @ 11:06:24 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196513082
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Risico voor anderen vergroten? Jij weet meer dan ik en het OMT.
Waarom geef je geen antwoord op een toch vrij eenvoudige vraag?
Huilen dan.
pi_196513101
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom geef je geen antwoord op een toch vrij eenvoudige vraag?
Je vraag klopt niet met de werkelijkheid, dus kan er geen antwoord op geven, tenzij hypothetisch.
Dan kom je bij de volgende vraag: Waarom wordt het leven dan moeilijker voor hen die om medische redenen het mondkapje slecht verdragen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196513142
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:05 schreef devlinmr het volgende:
onzin. Als jij in een grote stad woont dan is alleen de parkeervergunning al duurder dan een abbo op GreenWheels
Zeg, algoritme, men kiest eigen auto omdat het goedkoper is voor hen specifiek, dat betekent idd niet dat het voor iedereen zo geldt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196513153
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:05 schreef devlinmr het volgende:
En toch zijn Swapbike en Greenwheels enorm succesvol.
Is het zo?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196513165
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je vraag klopt niet met de werkelijkheid, dus kan er geen antwoord op geven, tenzij hypothetisch.
Dan kom je bij de volgende vraag: Waarom wordt het leven dan moeilijker voor hen die om medische redenen het mondkapje slecht verdragen?
Non discussie
Mondkapje is verplicht behalve voor mensen met een medische reden. Klaar.
Net doen of je een medische aandoening hebt om maar niet de kleine moeite te nemen zie ik als hetzelfde als mensen die op een invalide P gaan staan, of de Invalide P-kaart misbruiken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 2 december 2020 @ 11:12:32 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196513166
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je vraag klopt niet met de werkelijkheid,
Natuurlijk wel. Het dragen van mondkapjes verkleint het risico op besmetting. De vraag is alleen: in welke mate?
quote:
dus kan er geen antwoord op geven, tenzij hypothetisch.
Nou, doe me eens een plezier *; .
quote:
Dan kom je bij de volgende vraag: Waarom wordt het leven dan moeilijker voor hen die om medische redenen het mondkapje slecht verdragen?
Je bent pienter genoeg om dat zelf te kunnen verzinnen.
Huilen dan.
pi_196513181
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zeg, algoritme, men kiest eigen auto omdat het goedkoper is voor hen specifiek, dat betekent idd niet dat het voor iedereen zo geldt.
Zeg Troll, heb je daar een bron van?
Laatste keer dat ik keek is er een enorme groei van private lease vooral vanwege het gemak
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196513190
quote:
16s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:12 schreef Isdatzo het volgende:
Natuurlijk wel. Het dragen van mondkapjes verkleint het risico op besmetting. De vraag is alleen: in welke mate?
Dat zeg jij, je hebt een lap stof dat beetje vies zit te worden en die plak je voor je mond waar je doorheen ademt..
Je raakt dat kreng met je handen aan etc.
Correct gebruik allicht hoor, maar dat is WEER een (incorrecte) aanname in je betoog.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196513195
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je vraag klopt niet met de werkelijkheid, dus kan er geen antwoord op geven, tenzij hypothetisch.
Dan kom je bij de volgende vraag: Waarom wordt het leven dan moeilijker voor hen die om medische redenen het mondkapje slecht verdragen?
Als je als beveiliger 50 keer op een dag ogenschijnlijk gezonde jonge mensen naar binnen ziet lopen zonder mondkapje en als je ze daarop confronteert dan roepen ze terloops dat ze om medische redenen geen kapje mogen dragen, dan ga je vanzelf wel controleren of ze daar ook bewijs van hebben. En daarmee duperen die trieste fakers de groep die daadwerkelijk om medische redenen geen kapje kunnen verdragen. Die moeten straks overal waar ze naar binnen willen hun medische verhaal vertellen/laten zien om binnen te kunnen komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196513199
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zeg Troll, heb je daar een bron van?
Laatste keer dat ik keek is er een enorme groei van private lease vooral vanwege het gemak
Dat men kiest voor een eigen auto? Daar moet ik een bron voor zoeken?
En vervolgens? Dat gras groen is?

Het houdt een keer op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 2 december 2020 @ 11:15:14 #36
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196513211
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:31 schreef Summers het volgende:

[..]

trieste samenleving :N
Inderdaad, mensen een oor aannaaien en je daar ook nog goed bijvoelen, net zoals even geleden dat er mensen waren die buren gingen bespieden of er niet teveel mensen waren op feestjes. Snitches get stitches O-)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196513216
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je als beveiliger 50 keer op een dag ogenschijnlijk gezonde jonge mensen naar binnen ziet lopen zonder mondkapje en als je ze daarop confronteert dan roepen ze terloops dat ze om medische redenen geen kapje mogen dragen, dan ga je vanzelf wel controleren of ze daar ook bewijs van hebben. En daarmee duperen die trieste fakers de groep die daadwerkelijk om medische redenen geen kapje kunnen verdragen. Die moeten straks overal waar ze naar binnen willen hun medische verhaal vertellen/laten zien om binnen te kunnen komen.
Als je dat mag... Als beveiliger...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 2 december 2020 @ 11:15:51 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196513217
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:14 schreef ludovico het volgende:
dat is WEER een (incorrecte) aanname in je betoog.
:'(
Huilen dan.
  woensdag 2 december 2020 @ 11:16:25 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196513224
Je doet wel veel moeite om de vraag te ontwijken.
Huilen dan.
pi_196513232
quote:
10s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

:'(
Ja sorry hoor maar je impliceert allemaal dingen in je vraagstellingen die alles behalve absolute waarheid zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 2 december 2020 @ 11:17:40 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196513245
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja sorry hoor maar je impliceert allemaal dingen in je vraagstellingen die alles behalve absolute waarheid zijn.
Maar die dan wel weer volgen uit ratio.
Huilen dan.
pi_196513257
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:15 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Inderdaad, mensen een oor aannaaien en je daar ook nog goed bijvoelen, net zoals even geleden dat er mensen waren die buren gingen bespieden of er niet teveel mensen waren op feestjes. Snitches get stitches O-)
Tjah als je denkt dat het een killer virus is... CQ buurman met een pistool die het op jou gaat afvuren al dan niet onbewust... Dan wil je er wel wat autoriteiten bij hebben die het gevaar onschadelijk maken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196513262
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Is het zo?
Ga maar eens blauwe bandjes tellen.
Of ze winst maken is een ander verhaal.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196513269
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je dat mag... Als beveiliger...
Die mogen gewoon mensen zonder mondkapje weigeren zonder bewijs dat ze dat niet kunnen dragen.
Sterker: iedere publieke gemeentelijke locatie in Rotterdam doet dat op dit moment al. Je komt geen stadswinkel, vraagwijzer, huis van de wijk of het gemeentehuis meer binnen in Rotterdam zonder mondkapje als je geen doktersverklaring hebt. Beveiligers hebben de opdracht om iedereen zonder verklaring de toegang te ontzeggen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196513286
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar die dan wel weer volgen uit ratio.
Het gros van de mensen gebruikt een mondkapje niet op de manier zoals het hoort, incl ikzelf.

Prop dat ding in je jaszak, maak het nooit schoon, raak alles aan met je handen.

De vraag of de negatieve side effects niet groter zijn dan de niet bewezen positieve kanten... Is totaal onbeantwoord.

Maar common sense zegt mij dat smerige mondkapjes geen verbetering gaan vormen op besmettingsrisico.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196513293
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat men kiest voor een eigen auto? Daar moet ik een bron voor zoeken?
En vervolgens? Dat gras groen is?

Het houdt een keer op.
Vorig jaar 25% groei private leasemarkt

https://www.vna-lease.nl/(...)0private%20leaseauto's.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196513331
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die mogen gewoon mensen zonder mondkapje weigeren zonder bewijs dat ze dat niet kunnen dragen.
Sterker: iedere publieke gemeentelijke locatie in Rotterdam doet dat op dit moment al. Je komt geen stadswinkel, vraagwijzer, huis van de wijk of het gemeentehuis meer binnen in Rotterdam zonder mondkapje als je geen doktersverklaring hebt. Beveiligers hebben de opdracht om iedereen zonder verklaring de toegang te ontzeggen.
Okay interessant de Albert Heyn liet weten via twitter dat ze het vanuit privacy overwegingen niet controleren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196513334
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vorig jaar 25% groei private leasemarkt

https://www.vna-lease.nl/(...)0private%20leaseauto's.
Juist ja, prima toch?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 2 december 2020 @ 11:23:30 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196513346
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het gros van de mensen gebruikt een mondkapje niet op de manier zoals het hoort, incl ikzelf.

Prop dat ding in je jaszak, maak het nooit schoon, raak alles aan met je handen.

De vraag of de negatieve side effects niet groter zijn dan de niet bewezen positieve kanten... Is totaal onbeantwoord.

Maar common sense zegt mij dat smerige mondkapjes geen verbetering gaan vormen op besmettingsrisico.
Ah, nou.. dat is dan evengoed een (incorrecte?) aanname. Komen we terug op de vraag: wat vind je van het veinzen van een medische aandoening?
Huilen dan.
pi_196513372
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Juist ja, prima toch?
ja.. is niks mis mee. Maar kom niet met die onzin dat het WEF dit als doel heeft. Het signaleert alleen maar een trend in de samenleving.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')