abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 21:23:45 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196476008
Armeni zegt dat het Azerbeidzjaanse leger burgerdoelen heeft aangevallen in Nagorno-Karabach. Dat is een vooral door Armenirs bewoond gebied in Azerbeidzjan dat door Armeni wordt gesteund, ook militair. Het Armeense leger zegt dat het twee Azerbeidzjaanse helikopters, drie drones en drie tanks heeft uitgeschakeld.

Azerbeidzjan erkent dat het een militaire operatie is begonnen. Het zegt dat het reageert op beschietingen langs de frontlijn. Daarbij zouden burgers zijn omgekomen en gewond zijn geraakt. Een Azerbeidzjaanse helikopter zou verloren zijn gegaan, maar de bemanning zou ongedeerd zijn gebleven.

Of er aan Armeense kant slachtoffers zijn gevallen, is niet bekend. Armeni heeft de bevolking van Nagorno-Karabach gemaand schuilplaatsen op te zoeken. Het Armeense ministerie van Buitenlandse Zaken veroordeelt de aanval en zegt dat het een gepast militair en politiek antwoord zal geven.

De regering van Nagorno-Karabach heeft de staat van beleg en de mobilisatie afgekondigd.

Bloedige strijd
Armeni en Azerbeidzjan maakten vroeger deel uit van de Sovjet-Unie. Toen die begin jaren 90 uiteenviel riepen beide republieken de onafhankelijkheid uit. De etnische Armenirs in Nagorno-Karabach maakten zich een jaar later los van Azerbeidzjan.

Na een bloedige strijd, die naar schatting aan 30.000 mensen het leven heeft gekost en waarbij 800.000 Azeris werden ontheemd, kwam in 1994 een staakt-het-vuren tot stand. In de jaren daarna beschuldigden beide partijen elkaar over en weer van het schenden daarvan. De afgelopen maanden namen de spanningen weer toe.

https://nos.nl/artikel/23(...)agorno-karabach.html
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196476356
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 21:09 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Dat is ook wat ze van plan zijn. Azerbeidzjan zit vast, Armeni ook en Rusland profiteert daar alleen maar van.

AZ kan niet na 5 jaar zeggen we stoppen ermee, want dan stopt hun vrije grensovergang via Armeni ook en dan moeten de Azeri's weer via de achterdeur hun huis in. _O-
Gruj0 heeft gelijk.
Als n van beide landen wil dat Rusland vertrekt over vijf jaar, dan vertrekken de Russen. Ik zie dat echter niet gebeuren, en de meeste analisten zien dat ook niet gebeuren.

Het beste zou zijn als Rusland en Turkije zich terugtrekken uit het gebied en dat het gat opgevuld wordt door de EU. Ik wil niet zeggen dat ze gelijk EU lid moeten worden. De EU zou de landen dan moeten dwingen te hervormen en de grenzen te openen. De landen democratiseren en van elkaar afhankelijk maken etc.

Dit gaat echter niet gebeuren.
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 22:12:43 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196476790
EU heeft hier niets te winnen, die moeten er lekker buiten blijven, individuele lidstaten ook, gewoon met zijn allen de oogjes dicht en vingers in de oren, laat die idioten zichzelf maar bezig houden met zijn allen

maar dat zal ook wel niet gebeuren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196491941
twitter


[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 01-12-2020 15:18:55 ]
pi_196492019
twitter
pi_196499821
twitter


[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 01-12-2020 15:18:33 ]
pi_196502361
Een goede en gebalanceerde video.




[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 01-12-2020 18:35:55 ]
pi_196502430
Beetje nieuws dump wel dit topic.
pi_196513380
Waarom gaan nederlandse moslims hun broeders in Azerbeidzjan niet helpen..?

O-)
pi_196519058
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 18:16:49 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196519708
quote:
10s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:25 schreef SuperKaas het volgende:
Waarom gaan nederlandse moslims hun broeders in Azerbeidzjan niet helpen..?

O-)
je weet dat Azerbeijan het oorlogje al gewonnen heeft toch?

O-)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196519718
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

je weet dat Azerbeijan het oorlogje al gewonnen heeft toch?

O-)
Mja, kunnen ze er nog steeds naartoe? Gewoon, voor de zekerheid O-)
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 18:18:48 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196519739
quote:
6s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:17 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Mja, kunnen ze er nog steeds naartoe? Gewoon, voor de zekerheid O-)
jij ook, doei he, veel succes :W
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196523433
Armeense munitie opslagruimte tijdens de oorlog :D

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196527796
Armenirs hebben mijnen gelegd bij een school in Stepanekert. Ze klagen over het bombarderen van civiele infrastructuur door Azerbeidzjan, maar gaan wel hun eigen civiele infrastructuur vernietigen.

Het artikel moet wel vertaald worden.

https://m.ru.armeniasputn(...)tml?mobile_return=no
pi_196530612
Meer dan 63 Azeri doden per dag gedurende de oorlog.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196531108
quote:
10s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:54 schreef Slayage het volgende:
Meer dan 63 Azeri doden per dag gedurende de oorlog.

[ twitter ]
Bij Armeni wordt er nu over 10.000 Armeense doden gesproken. Ik had minder verwacht aan Azerbeidzjaanse kant gelet op het aantal vernietigde hardware. Armeni heeft 9x meer hardware verloren dan Azerbeidzjan (visueel geconfirmeerd). Ik had ongeveer 1500 doden verwacht. Maar misschien zijn er meer dan 10.000 doden aan Armeense kant.
pi_196534980
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:41 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb deze berichten juist geplaatst om te laten zien dat Armenirs ook oorlogsmisdaden plegen. Beide hebben oorlogsmisdaden gepleegd.
Laat je ook eens zien dat de azeri’s ook oorlogsmisdaden plegen?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 3 december 2020 @ 17:37:49 #21
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196535050
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:33 schreef marsan het volgende:

[..]

Laat je ook eens zien dat de azeri’s ook oorlogsmisdaden plegen?
Nooit.
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 18:32:43 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196535911
hoeft ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196537764
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:33 schreef marsan het volgende:

[..]

Laat je ook eens zien dat de azeri’s ook oorlogsmisdaden plegen?
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nooit.
Hebben jullie nog iets topic gerelateerd te melden hiero of komen jullie alleen maar zeiken om het zeiken? Oh en elkaar te high fiven natuurlijk. Get a life gasten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196538987
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:33 schreef marsan het volgende:

[..]

Laat je ook eens zien dat de azeri’s ook oorlogsmisdaden plegen?
Laat AchJa zien dat ook Armenirs oorlogsmisdaden plegen? Of Gruj0? Of vindt je het geen probleem dat zei eenzeidig hier berichten plaatsen? Als ik het doe is het fout. Als zei het doen, dan is het geen enkel probleem. Ik heb al meerdere keren gezegd dat beide partijen oorlogsmisdaden hebben gepleegd. Hoe vaak heeft Gruj0 dat gezegd? Hoe vaak heeft AchJa dat gezegd?

Wist jij dat Armenirs 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk hebben gemaakt?
Hoeveel Armeense dorpen en steden zijn er met de grons gelijk gemaakt? Antwoord: 0

Stel je voor dat Yerevan met de grond gelijk wordt gemaakt. Wat zouden Armenirs daarvan vinden?

Wat als Itali Noord-Brabant en Limburg zou bezetten, omdat de provincies ooit deel uitmaakten van het Romeinse rijk? Wat als de Italianen daarna heel Brabant en Limburg etnisch zou zuiveren en Maastricht, Eindhoven, Tilburg, Breda en alle andere dorpen en steden met de grond gelijk zou maken?
  donderdag 3 december 2020 @ 21:57:07 #25
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_196540364
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:48 schreef polderturk het volgende:

[..]

Laat AchJa zien dat ook Armenirs oorlogsmisdaden plegen? Of Gruj0? Of vindt je het geen probleem dat zei eenzeidig hier berichten plaatsen? Als ik het doe is het fout. Als zei het doen, dan is het geen enkel probleem. Ik heb al meerdere keren gezegd dat beide partijen oorlogsmisdaden hebben gepleegd. Hoe vaak heeft Gruj0 dat gezegd? Hoe vaak heeft AchJa dat gezegd?

Wist jij dat Armenirs 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk hebben gemaakt?
Hoeveel Armeense dorpen en steden zijn er met de grons gelijk gemaakt? Antwoord: 0

Stel je voor dat Yerevan met de grond gelijk wordt gemaakt. Wat zouden Armenirs daarvan vinden?

Wat als Itali Noord-Brabant en Limburg zou bezetten, omdat de provincies ooit deel uitmaakten van het Romeinse rijk? Wat als de Italianen daarna heel Brabant en Limburg etnisch zou zuiveren en Maastricht, Eindhoven, Tilburg, Breda en alle andere dorpen en steden met de grond gelijk zou maken?
Als mensen ipv ontopic te reageren op de man gaan spelen moet je er gewoon niet op reageren. Mijn tip.

[ Bericht 0% gewijzigd door EenAndereWeg op 03-12-2020 22:09:02 ]
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_196541853
quote:
10s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:01 schreef Slayage het volgende:

[..]


[..]

Hebben jullie nog iets topic gerelateerd te melden hiero of komen jullie alleen maar zeiken om het zeiken? Oh en elkaar te high fiven natuurlijk. Get a life gasten.
Goed in topic idd.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_196542320
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:48 schreef polderturk het volgende:

Laat AchJa zien dat ook Armenirs oorlogsmisdaden plegen? Of Gruj0? Of vindt je het geen probleem dat zei eenzeidig hier berichten plaatsen? Als ik het doe is het fout. Als zei het doen, dan is het geen enkel probleem. Ik heb al meerdere keren gezegd dat beide partijen oorlogsmisdaden hebben gepleegd. Hoe vaak heeft Gruj0 dat gezegd? Hoe vaak heeft AchJa dat gezegd?
Volgende keer ff taggen dan hebben we het wat sneller door.

Maar ga jij nou met droge ogen beweren dat dit topic een neutrale gebalanceerde weergave van de feiten is? _O-
  vrijdag 4 december 2020 @ 00:02:12 #28
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_196542415
quote:
10s.gif Op donderdag 3 december 2020 23:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgende keer ff taggen dan hebben we het wat sneller door.

Maar ga jij nou met droge ogen beweren dat dit topic een neutrale gebalanceerde weergave van de feiten is? _O-
Zou raar zijn om een neutrale kijkhoek in een discussieforum verplicht te stellen. Als je er een probleem mee hebt ga jij toch ook reageren met feiten waarvan jij denkt dat het waar is toch?

Het is geen kleuterklas door maar steeds maar weer op de persoon te spelen.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_196544686
Armeense gevangene die in elkaar geslagen wordt door Azerbeidzjanan. Een oorlogsmisdaad.

twitter
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:24:41 #30
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196548499
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:48 schreef polderturk het volgende:

[..]

Laat AchJa zien dat ook Armenirs oorlogsmisdaden plegen? Of Gruj0? Of vindt je het geen probleem dat zei eenzeidig hier berichten plaatsen? Als ik het doe is het fout. Als zei het doen, dan is het geen enkel probleem. Ik heb al meerdere keren gezegd dat beide partijen oorlogsmisdaden hebben gepleegd. Hoe vaak heeft Gruj0 dat gezegd? Hoe vaak heeft AchJa dat gezegd?

Wist jij dat Armenirs 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk hebben gemaakt?
Hoeveel Armeense dorpen en steden zijn er met de grons gelijk gemaakt? Antwoord: 0

Stel je voor dat Yerevan met de grond gelijk wordt gemaakt. Wat zouden Armenirs daarvan vinden?

Wat als Itali Noord-Brabant en Limburg zou bezetten, omdat de provincies ooit deel uitmaakten van het Romeinse rijk? Wat als de Italianen daarna heel Brabant en Limburg etnisch zou zuiveren en Maastricht, Eindhoven, Tilburg, Breda en alle andere dorpen en steden met de grond gelijk zou maken?
Ik weet niet of je het doorhebt, maar vanuit hen is het om een balans te bieden tegen jouw nogal eenzijdige posts. Het is geen wedstrijdje en ook de informatie die je nu geeft is feitelijk incorrect.
  vrijdag 4 december 2020 @ 21:41:49 #31
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196555731
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 00:02 schreef EenAndereWeg het volgende:
Zou raar zijn om een neutrale kijkhoek in een discussieforum verplicht te stellen. Als je er een probleem mee hebt ga jij toch ook reageren met feiten waarvan jij denkt dat het waar is toch?
Feiten zijn per definitie waar dus daar kan weinig discussie over bestaan lijkt me.

quote:
Het is geen kleuterklas door maar steeds maar weer op de persoon te spelen.
Er wordt helemaal niet op de man gespeeld. Er wordt juist nieuws van de andere kant gepost, dat daar nogal emotioneel op gereageerd wordt kan ik weinig aan doen. Dat je dat als op de man spelen ziet is wel heel bijzonder. Daarnaast zie je in dit topic aan de lopende band lach smileys als PI voorbijkomen als er weer wat Armeniers over de kling gejaagd zijn... Dus bespaar me dit selectieve geneuzel.
  vrijdag 4 december 2020 @ 22:46:36 #32
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_196556631
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 21:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Feiten zijn per definitie waar dus daar kan weinig discussie over bestaan lijkt me.
[..]

Er wordt helemaal niet op de man gespeeld. Er wordt juist nieuws van de andere kant gepost, dat daar nogal emotioneel op gereageerd wordt kan ik weinig aan doen. Dat je dat als op de man spelen ziet is wel heel bijzonder. Daarnaast zie je in dit topic aan de lopende band lach smileys als PI voorbijkomen als er weer wat Armeniers over de kling gejaagd zijn... Dus bespaar me dit selectieve geneuzel.
Neuh niet mijn ervaring.

Toen de oorlog in volle gang was en b.v. Grujo aan de lopende pro AR posts neerzette werd er inhoudelijk gereageerd met wederposts en wederbronnen.

Postte Polderturk pro AZ posts werd er gezegd 'JIJ met je selectieve berichtgeving', 'ga JIJ ook nog pro AR posts plaatsen of wat?'.

Viel me gewoon op.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_196556794
Militaire parade gaat wel lang duren met 500 in beslag genomen militaire voertuigen.

twitter
  zaterdag 5 december 2020 @ 09:25:48 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196560116
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 21:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Feiten zijn per definitie waar dus daar kan weinig discussie over bestaan lijkt me.
[..]

Er wordt helemaal niet op de man gespeeld. Er wordt juist nieuws van de andere kant gepost, dat daar nogal emotioneel op gereageerd wordt kan ik weinig aan doen. Dat je dat als op de man spelen ziet is wel heel bijzonder. Daarnaast zie je in dit topic aan de lopende band lach smileys als PI voorbijkomen als er weer wat Armeniers over de kling gejaagd zijn... Dus bespaar me dit selectieve geneuzel.
Amen. Lees je mee @Slayage?
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 10:39:03 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196561148
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 22:46 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Neuh niet mijn ervaring.

Toen de oorlog in volle gang was en b.v. Grujo aan de lopende pro AR posts neerzette werd er inhoudelijk gereageerd met wederposts en wederbronnen.

Postte Polderturk pro AZ posts werd er gezegd 'JIJ met je selectieve berichtgeving', 'ga JIJ ook nog pro AR posts plaatsen of wat?'.

Viel me gewoon op.
dat viel iedereen wel op denk ik

probleem was dat er om de twee dagen zo'n troll opdook die rare dingen begon te roepen waar IEDEREEN dan weer ff op moest reageren wat dan weer resulteert in een rondje moslims vs christenen waar dan natuurlijk ook weer massaal gehapt moet worden

vreemd, kinderachtig, etc. maar Polderturk zijn perspectief is echt het probleem niet hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:54:35 #36
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196561378
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat viel iedereen wel op denk ik

probleem was dat er om de twee dagen zo'n troll opdook die rare dingen begon te roepen waar IEDEREEN dan weer ff op moest reageren wat dan weer resulteert in een rondje moslims vs christenen waar dan natuurlijk ook weer massaal gehapt moet worden

vreemd, kinderachtig, etc. maar Polderturk zijn perspectief is echt het probleem niet hier
Wat/wie is het probleem in jouw ogen?
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 10:56:49 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196561409
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wat/wie is het probleem in jouw ogen?
kleuters die een oorlog als een leuk excuus zien om kinderachtig te doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:00:34 #38
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196561468
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

kleuters die een oorlog als een leuk excuus zien om kinderachtig te doen
In mijn ogen draagt Polderturk met zijn posts wel degelijk bij aan het probleem: hij maakt een incorrecte balans op en pretendeert dat oorlog een soort nummerspelletje is waar je aan de hand van (zeer selectief gepakte overigens) nummers kan bepalen wie "slechter" is. Als er iets kinderachtig is, is het dat wel.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 11:03:28 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196561530
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

In mijn ogen draagt Polderturk met zijn posts wel degelijk bij aan het probleem: hij maakt een incorrecte balans op en pretendeert dat oorlog een soort nummerspelletje is waar je aan de hand van (zeer selectief gepakte overigens) nummers kan bepalen wie "slechter" is. Als er iets kinderachtig is, is het dat wel.
hij maakt helemaal geen balans op, dat is aan de lezer zelf

grote probleem hoer is dat de Armenen compleet zijn ingemaakt en dat willen sommigen niet horen blijkbaar

dan kun je stoppen met volgen en een biertje pakken ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:05:06 #40
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196561555
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij maakt helemaal geen balans op, dat is aan de lezer zelf
Ok, dan niet. Dan verschillen we daarin van mening denk ik.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 11:06:21 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196561578
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ok, dan niet. Dan verschillen we daarin van mening denk ik.
ik kan toch niet zeggen

'he .. jij ... je plaatst teveel NWS!!!

stop ermee'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:09:55 #42
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196561644
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:06 schreef sp3c het volgende:
ik kan toch niet zeggen

'he .. jij ... je plaatst teveel NWS!!!

stop ermee'
Ik vind het gewoon vreemd als een user in een topic als dit bewust constant nzijdige historische informatie post en niet ingaat op feitelijkheden. Zeker als dit patroon zich herhaaldelijk voordoet in topics waar het Turkije gerelateerde zaken betreft, dan ben je gewoon een agenda aan het pushen en selectief nieuwsberichten die je agenda ondersteunen aan het doordrammen. En ik twijfel al helemaal aan de juiste intenties als de user in kwestie daarvoor de Armeense genocide ontkende. En het nu betitelt als "wel een genocide, maar beide zijden waren fout". Dat is een beetje hetzelfde als de daden van Joodse Partizanen op n hoop gooien met die van de Duitsers.

Daarnaast is er niemand in dit topic die met man en macht probeert te bewijzen hoe slecht Azerbeidzjan wel niet is. Zelfs niet hoe slecht Turkije wel niet is, want die zijn van alle partijen in dit conflict het meest tekeer gegaan tegen een ander betrokken volk, de Armenen. Dat juist bepaalde users constant Armenen in een kwaad daglicht proberen te zetten, is een teken van hun haat. Ook de insinuerende smiley's bij dode Armenen, het net iets te blij posten van video's etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door Richestorags op 05-12-2020 11:17:24 ]
pi_196561647
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 21:41 schreef AchJa het volgende:
Armeniers over de kling gejaagd zijn
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 11:17:19 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196561756
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon vreemd als een user in een topic als dit bewust constant nzijdige historische informatie post en niet ingaat op feitelijkheden. Zeker als dit patroon zich herhaaldelijk voordoet in topics waar het Turkije gerelateerde zaken betreft, dan ben je gewoon een agenda aan het pushen en selectief nieuwsberichten die je agenda ondersteunen aan het doordrammen.
dat doet bijna iedereen

jij zal ook geen berichten plaatsen die Armenen in een slecht daglicht plaatsen ... feiten of geen feiten

quote:
En ik twijfel al helemaal aan de juiste intenties als de user in kwestie daarvoor de Armeense genocide ontkende. En het nu betitelt als "wel een genocide, maar beide zijden waren fout". Dat is een beetje hetzelfde als de daden van Joodse Partizanen op n hoop gooien met die van de Duitsers.
lijkt me geen verboden standpunt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 11:19:36 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196561781
laat ik het anders zeggen

als neutraal persoon vind ik het op momenten dat users elkaar niet in de haren vliegen een prima reeks eigenlijk

jammer dat dat laatste steeds vaker voorkomt nu het NWS op begint te drogen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:20:22 #46
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196561796
quote:
83s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat doet bijna iedereen

jij zal ook geen berichten plaatsen die Armenen in een slecht daglicht plaatsen ... feiten of geen feiten
Oh? In dit conflict kies ik geen partij: ik vind dat er voor beide partijen namelijk wat valt te zeggen. En als ik de balans opmaak zie ik dat beide partijen zich historisch gezien schuldig hebben gemaakt aan grove mensenrechtenschendingen, slachtingen en wellicht zelfs oorlogsmisdaden.

quote:
lijkt me geen verboden standpunt
Verboden is het niet nee. Ik heb dergelijke mensen echter liever niet in mijn cirkel. Evenmin een verboden standpunt.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 11:47:41 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196562188
dat laatste heb je zelf in de hand natuurlijk

als mod kan ik iig niets met dit verhaal en als user eigenlijk ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:58:30 #48
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196562321
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:47 schreef sp3c het volgende:
user
Ja, prima toch? Ik hoef jou ook niet te overtuigen, ik geef alleen mijn mening weer. Van mij mag je er anders over denken.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 12:56:12 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196563070
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, prima toch? Ik hoef jou ook niet te overtuigen, ik geef alleen mijn mening weer. Van mij mag je er anders over denken.
ja prima hoor, ik geef alleen antwoord op je vragen

dat ik zelf over mijn eigen mening ga hoeft niet gezegd te worden en je toestemming heb ik er ook niet voor nodig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:58:14 #50
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196563097
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja prima hoor, ik geef alleen antwoord op je vragen

dat ik zelf over mijn eigen mening ga hoeft niet gezegd te worden en je toestemming heb ik er ook niet voor nodig
Ik bespeur een enigszins vijandige toon met "je toestemming heb ik er ook niet voor nodig". Ik geef aan dat het helemaal prima is dat je het niet met me eens bent hierin, oftewel, even goede vrienden.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 12:58:31 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196563105
ik vind het gewoon vreemd dat er oorlog is/was tussen Armenie en Azerbeijan en dat dan de enige user die claimed er vandaan te komen wordt verketterd omdat hij dat perspectief in brengt

ik vind dat juist wel mooi
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 12:59:03 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196563114
of interessant iig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196563180
quote:
83s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:03 schreef sp3c het volgende:
hij maakt helemaal geen balans op, dat is aan de lezer zelf

grote probleem hoer is dat de Armenen compleet zijn ingemaakt en dat willen sommigen niet horen blijkbaar
Het interesseert me werkelijk waar helemaal geen moer wie wie nou ingemaakt heeft. Ik heb per definitie niks met beide landen. Het ging mij veel meer om de gebezigde retoriek, als Armenie wapens met submunitie inzet is het meteen een oorlogsmisdaad want clusterbommen, als Armenie WP inzet is het ook meteen een oorlogsmisdaad want fosfor, etc. Terwijl dat gewoon je reinste kolder is aangezien eea gewoon ingezet mag worden volgens de conventie. Hell, zelfs dat Armenie een stuk bos in de fik gezet heeft werd hier bijna als een oorlogsmisdaad gepresenteerd. Het dieptepunt werd wel een beetje bereikt toen er een Tweet met filmpje opdook waarin gesteld werd dat al die gesneuvelde Azerbeidjaanse soldaten geboobytrapped waren wat ook weer een enorme oorlogsmisdaad zou zijn. Ik heb dat filmpje wel 10 keer bekeken maar geen enkel bewijs gezien voor die stelling. Maar het werd hier meteen breed uitgemeten en nagepapegaaid. Daarom postte ik hier en oa @Gruj0 ook nieuws vanuit de andere kant.
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:07:03 #54
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196563245
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:58 schreef sp3c het volgende:
ik vind het gewoon vreemd dat er oorlog is/was tussen Armenie en Azerbeijan en dat dan de enige user die claimed er vandaan te komen wordt verketterd omdat hij dat perspectief in brengt

Ja en met dat perspectief schetsen ben ik het dus niet eens. Het komt op mij eerder over als een mix tussen Turks nationalisme en een emotioneel relaas gebaseerd op de situatie van zijn voorouders. Maar goed, die discussie hoeven we niet nogmaals te voeren.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 13:08:07 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196563262
ja dan zeg je

'hey ... dit klopt niet hoor, want etc.'

dan ga je ermee in discussie als het ware
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196563264
When elephants fight, it is the grass that suffers

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 13:08:43 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196563271
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja en met dat perspectief schetsen ben ik het dus niet eens. Het komt op mij eerder over als een mix tussen Turks nationalisme en een emotioneel relaas gebaseerd op de situatie van zijn voorouders. Maar goed, die discussie hoeven we niet nogmaals te voeren.
either way is fine
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196563274
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:58 schreef sp3c het volgende:
ik vind het gewoon vreemd dat er oorlog is/was tussen Armenie en Azerbeijan en dat dan de enige user die claimed er vandaan te komen wordt verketterd omdat hij dat perspectief in brengt

ik vind dat juist wel mooi
@vigen98 is toch een Armeen? Die was na een paar posts al weggejaagd door de Erdogan brigade...
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:08:56 #59
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196563278
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:08 schreef sp3c het volgende:
ja dan zeg je

'hey ... dit klopt niet hoor, want etc.'

dan ga je ermee in discussie als het ware
Ja en dan wordt letterlijk alles wat je zegt genegeerd. Vaak genoeg de links gepost naar pogroms etc. en die reacties worden simpelweg genegeerd.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 13:09:53 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196563295
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

@:Vigen98 is toch een Armeen? Die was na een paar posts al weggejaagd door de Erdogan brigade...
weet ik het
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196563299
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

@:Vigen98 is toch een Armeen? Die was na een paar posts al weggejaagd door de Erdogan brigade...
Weggejaagd? Hij kwam met Armeense propaganda die inhoudelijk werd weerlegd door de 'Erdogan bridage'.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 13:10:38 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196563311
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja en dan wordt letterlijk alles wat je zegt genegeerd. Vaak genoeg de links gepost naar pogroms etc. en die reacties worden simpelweg genegeerd.
als ik het me goed herinner is er wel een discussie over geweest hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:10:40 #63
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196563312
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

@:Vigen98 is toch een Armeen? Die was na een paar posts al weggejaagd door de Erdogan brigade...
Juist en ook huichelaars zoals @Slayage zaten sarcastisch te doen over de angst van Armenen toen ze hun angst uitten voor een tweede genocide op Twitter. Het lef terwijl Turkije ze massaal over de kling heeft gejaagd om dat belachelijk te maken...
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:11:26 #64
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196563328
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

als ik het me goed herinner is er wel een discussie over geweest hoor
Elke post die ik hierover schreef werd genegeerd, ook als het direct aan de user in kwestie was.
pi_196563369
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Juist ja... Zie hier de samenvatting.
Als Armeen zou ik ook niet weten hoe snel ik uit dit topic moest zijn nadat ik in de val van Armeense propaganda was getrapt. Kijk hoe lijp dat volk is geworden na hun verlies.

"We zijn aan het winnen jongens, echt waar."
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 13:14:29 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196563388
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

als Armenie WP inzet is het ook meteen een oorlogsmisdaad want fosfor, etc. Terwijl dat gewoon je reinste kolder is aangezien eea gewoon ingezet mag worden volgens de conventie. Hell, zelfs dat Armenie een stuk bos in de fik gezet heeft werd hier bijna als een oorlogsmisdaad gepresenteerd.
Azerbeijan volgens mij

NWS / Oorlog tussen Armeni en Azerbeidzjan? #8 kleuters
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196563393
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:13 schreef Dimachaerus het volgende:
Als Armeen zou ik ook niet weten hoe snel ik uit dit topic moest zijn nadat ik in de val van Armeense propaganda was getrapt. Kijk hoe lijp dat volk is geworden na hun verlies.

"We zijn aan het winnen jongens, echt waar."
Dat is het punt helemaal niet. Het hypocriete gedrag wat je nu laat zien toont feilloos aan waarom dit topic continu ontspoorde en er steeds weer geveegd moest worden.
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:14:56 #69
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196563397
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Juist ja... Zie hier de samenvatting.
Exact. Daarnaast staat iedereen die niet pro-Azerbeidzjan hier is er min of meer hetzelfde in: het conflict boeit niemand iets qua kant kiezen. Het conflict boeit alleen omdat het een conflict is. Maar als je dan in een topic zit met mensen die continu drek lopen te posten en soms zelfs regelrechte Ankara trollen lijken te zijn, dan is het bijna noodzakelijk om wat tegenwicht te bieden.
pi_196563407
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:58 schreef sp3c het volgende:
ik vind het gewoon vreemd dat er oorlog is/was tussen Armenie en Azerbeijan en dat dan de enige user die claimed er vandaan te komen wordt verketterd omdat hij dat perspectief in brengt
Ik vind er niks vreemds aan eerlijk gezegd, als je bekijkt door wat voor mensen hij verketterd wordt.

De meeste mensen zijn niet in staat om meningen te dulden die niet passen binnen hun wereldbeeld, laat staan deze meningen serieus nemen of accepteren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196563408
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is het punt helemaal niet. Het hypocriete gedrag wat je nu laat zien toont feilloos aan waarom dit topic continu ontspoorde en er steeds weer geveegd moest worden.
wat hypocriet
pi_196563430
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:14 schreef Richestorags het volgende:
dan is het bijna noodzakelijk om wat tegenwicht te bieden.
Waarom? Als het je niks boeit?

Je bent gewoon een Turken hater.

En het boeit je wel dat ze gewonnen hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2020 13:17:06 ]
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:16:54 #74
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196563440
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik vind er niks vreemds aan eerlijk gezegd, als je bekijkt door wat voor mensen hij verketterd wordt.

De meeste mensen zijn niet in staat om meningen te dulden die niet passen binnen hun wereldbeeld, laat staan deze meningen serieus nemen of accepteren.
Nee, jij staat lekker open voor mensen met een andere mening :') Hoe vaak heb je mij wel niet Assad fanboy, Islamofoob en Turkenhater genoemd? Maar goed, is het verbazingwekkend gezien je op Erdogan stemt en in Nederland op Azarkan wil stemmen? Niet echt...

Maar goed, geef vooral lekker af op anderen :Y
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 13:18:09 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196563464
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook: Armenia's Army Drops White Phosphorus Bombs On Civilians In Azerbaijan, kwam hier bv. ook langs volgens mij.
dus het gaat beide kanten op zeg jij?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:18:10 #76
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196563465
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:16 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Waarom? Als het je niks boeit?

Je bent gewoon een Turken hater.

En het boeit je wel dat ze gewonnen hebben.
Zielig hoor, als je je moet beroepen op dat soort krachttermen. Hoe minderwaardig moet je je wel niet voelen over jezelf als je denkt dat een beetje kritiek gelijkstaat aan Turkenhaat? Grow some balls. Misschien dat je samen met @Slayage over de Turkenhaat kan praten, die strooit ook graag met die term :7
pi_196563497
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zielig hoor, als je je moet beroepen op dat soort krachttermen. Hoe minderwaardig moet je je wel niet voelen over jezelf als je denkt dat een beetje kritiek gelijkstaat aan Turkenhaat? Grow some balls.
Ik snap oprecht niet waarom je gaat zitten whiteknighten in een conflict dat je niet boeit.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 13:20:52 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196563506
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is het punt helemaal niet. Het hypocriete gedrag wat je nu laat zien toont feilloos aan waarom dit topic continu ontspoorde en er steeds weer geveegd moest worden.
dat was meer omdat jullie steeds ruzie gingen zitten te maken om niets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:21:03 #79
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196563509
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:20 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Ik snap oprecht niet waarom je gaat zitten whiteknighten in een conflict dat je niet boeit.
Welke partij er "wint" boeit me niet en wie er zogenaamd slechter is omdat ze net wat meer dorpjes hebben gesloopt dan de ander. Het conflict is hartstikke boeiend.
pi_196563549
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik heel onduidelijk ben geweest toch?
deze topickje ontspoort omdat jij en kliek veel haat komen brengen
pi_196563552
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:20 schreef sp3c het volgende:
dat was meer omdat jullie steeds ruzie gingen zitten te maken om niets
Nmm ging het wel ergens om en dat was juist dat hypocriete gedrag. Maar goed, daarin kunnen we van mening verschillen.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 13:25:33 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196563553
ik kom dat andere voorbeeld met mycroft trouwens niet tegen hoor

niet als ik op fosfor zoek en niet als ik op phosphorous zoek

gaat allemaal over Turken of Azerbeijanen die ermee gooien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 13:29:58 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196563606
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet.
ja haalde iig een verkeerd voorbeeld aan dan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196563675
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:25 schreef sp3c het volgende:
ik kom dat andere voorbeeld met mycroft trouwens niet tegen hoor

niet als ik op fosfor zoek en niet als ik op phosphorous zoek

gaat allemaal over Turken of Azerbeijanen die ermee gooien
Ik meende dat er van beide kanten iets dergelijks voorbij was gekomen in eoa nieuwsbericht maar het maakt ook niet zoveel uit. Het toont iig wel aan dat ik niet alleen reageer op foute stellingen van alleen de ene kant.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 13:35:11 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196563697
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik meende dat er van beide kanten iets dergelijks voorbij was gekomen in eoa nieuwsbericht maar het maakt ook niet zoveel uit. Het toont iig wel aan dat ik niet alleen reageer op foute stellingen van alleen de ene kant.
je reageerde pas toen Polderturk wat zei

waarschijnlijk gewoon niet goed gelezen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196563750
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:35 schreef sp3c het volgende:
je reageerde pas toen Polderturk wat zei

waarschijnlijk gewoon niet goed gelezen
Prima gelezen, ik reageer daar op Underdog en later op Polderturk. Ik heb echt wel gelezen dat het om Azerbeidjan ging. Ik leg daar alleen uit dat het gewoon legitiem is. Wie het doet boeit niet.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 13:40:03 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196563782
is het ook maar je doet hier alsof Armenie erom werd veroordeeld en die kan ik niet terug vinden

ik zie alleen een rode waas als Porderturk wat zegt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196564143
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:40 schreef sp3c het volgende:
is het ook maar je doet hier alsof Armenie erom werd veroordeeld en die kan ik niet terug vinden

ik zie alleen een rode waas als Porderturk wat zegt
Ik zie dat anders. Er staan nog wel wat meer voorbeelden tussen.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 05-12-2020 14:11:36 ]
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 14:24:03 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196564497
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik zie dat anders. Er staan nog wel wat meer voorbeelden tussen.
ik ga ze echt niet allemaal nazoeken voor je ...

ik zie dat er heel fel gereageerd wordt op een user die niets fout doet en het lijkt erop dat het echt gaat om het kamp waar hij in zit
je voorbeeld bevestigd het want dat het honden zijn omdat ze fosfor gebruiken reageerde je niet op maar Polderturk moet echt ff een toontje lager zingen ofzo

ik vind het goed zo, als mod kan ik er niets mee en als user vind ik dat we al wel weer te lang met deze non discussie bezig zijn geweest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196564675
quote:
83s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:24 schreef sp3c het volgende:
ik ga ze echt niet allemaal nazoeken voor je ...

ik zie dat er heel fel gereageerd wordt op een user die niets fout doet en het lijkt erop dat het echt gaat om het kamp waar hij in zit
je voorbeeld bevestigd het want dat het honden zijn omdat ze fosfor gebruiken reageerde je niet op maar Polderturk moet echt ff een toontje lager zingen ofzo
Volgens mij reageer ik daar juist op toch?

quote:
ik vind het goed zo, als mod kan ik er niets mee en als user vind ik dat we al wel weer te lang met deze non discussie bezig zijn geweest
Ik pleit ook helemaal nergens voor het ingrijpen van een mod ofzo.
pi_196564778
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:58 schreef sp3c het volgende:
ik vind het gewoon vreemd dat er oorlog is/was tussen Armenie en Azerbeijan en dat dan de enige user die claimed er vandaan te komen wordt verketterd omdat hij dat perspectief in brengt

ik vind dat juist wel mooi
Ik verketter hem niet.

Het ging mij om dit stukje tekst:
"om te laten zien dat Armenirs ook oorlogsmisdaden".


Terwijl deze hele reeks voor de helft ofzo volstaat met door hem gepostte tweets vanuit 1 kant.
Dat heeft niets te maken met "ook oorlogsmisdaden".
Dat is gewoon eenzijdig berichten. Ook goed, maar pak het dan niet zo in alsof je post om balans te brengen in het topic.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_196564892
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:33 schreef marsan het volgende:

[..]

Laat je ook eens zien dat de azeri’s ook oorlogsmisdaden plegen?
Dit is het soort berichten waarmee ik te maken krijg. En dan Richestorage die hem gelijk bijvalt. Hij staat er niet bij stil dat ik dit soort berichten nauwelijks plaats en dat ik dit plaatste om te laten zien aan AchJa dat Armenirs ook dit soort dingen doen. AchJa had zelfs "Onze moslimvrienden laten zich weer zien" geschreven bij n van de videos. Hij was dus weer aan het generaliseren. Als reactie had ik "christenvrienden laten zich weer zien" geschreven. Niemand die kritiek heeft op AchJa, die generaliserend bezig was. En dan komt Richestorage zeggen dat dit een reactie is op mijn berichten, wat absoluut kolder is.

Wat heb ik geschreven? Ik heb geschreven dat Armenirs 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk hebben gemaakt en dat er geen enkele Armeense dorp met de grond gelijk is gemaakt. Wat is hier aan gelogen?

Ik heb geschreven dat in het begin van de 20e eeuw 45% van Armeni Azerbeidzjaans was en dat 4 van de 7 Armeense gebieden een Azerbeidzjaanse meerderheid hadden, inclusief Yerevan en de Syunik provincie (Zengezur). Nu leven er nauwelijks nog Azerbeidzjanen in Armeni. Wat is hier aan gelogen?

Mensen beginnen hier over de Sumgait pogroms maar negeren het feit dat ALLE Azerbeidzjanen in de decennia daarvoor zijn weggejaagd uit Armeni.

Mensen beginnen ook iedere keer over de Armeense genocide. Ik wil dat vaak niet op ingaan. Maar als er over begonnen wordt, dan ga ik zeggen dat Armenirs ook een genocide uitgevoerd hebben.

Als Armenirs tijdens WO I de helft van alle Turkse en Koerdische dorpen in Beyazid vernietigd en ontvolkt hebben, en als na terugkeer van de vluchtelingen blijkt dat de bevolking gehalveerd is, dan mag ik dat genocide noemen. Bekijk de definitie van genocide volgens de genocide conventie maar eens. En Beyazid is alleen het zuiden van de provincie Agri. Dan heb je nog Van, Kars, Erzurum, Bitlis en Muş. Dan kan het me geen flikker schelen wat anderen daarvan vinden.

pi_196564968
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:52 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dit is het soort berichten waarmee ik te maken krijg. En dan Richestorage die hem gelijk bijvalt. Hij staat er niet bij stil dat ik dit soort berichten nauwelijks plaats en dat ik dit plaatste om te laten zien aan AchJa dat Armenirs ook dit soort dingen doen. AchJa had zelfs "Onze moslimvrienden laten zich weer zien" geschreven bij n van de videos. Hij was dus weer aan het generaliseren. Als reactie had ik "christenvrienden laten zich weer zien" geschreven. Niemand die kritiek heeft op AchJa, die generaliserend bezig was. En dan komt Richestorage zeggen dat dit een reactie is op mijn berichten, wat absoluut kolder is.

Wat heb ik geschreven? Ik heb geschreven dat Armenirs 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk hebben gemaakt en dat er geen enkele Armeense dorp met de grond gelijk is gemaakt. Wat is hier aan gelogen?

Ik heb geschreven dat in het begin van de 20e eeuw 45% van Armeni Azerbeidzjaans was en dat 4 van de 7 Armeense gebieden een Azerbeidzjaanse meerderheid hadden, inclusief Yerevan en de Syunik provincie (Zengezur). Nu leven er nauwelijks nog Azerbeidzjanen in Armeni. Wat is hier aan gelogen?

Mensen beginnen hier over de Sumgait pogroms maar negeren het feit dat ALLE Azerbeidzjanen in de decennia daarvoor zijn weggejaagd uit Armeni.

Mensen beginnen ook iedere keer over de Armeense genocide. Ik wil dat vaak niet op ingaan. Maar als er over begonnen wordt, dan ga ik zeggen dat Armenirs ook een genocide uitgevoerd hebben.

Als Armenirs tijdens WO I de helft van alle Turkse en Koerdische dorpen in Beyazid vernietigd en ontvolkt hebben, en als na terugkeer van de vluchtelingen blijkt dat de bevolking gehalveerd is, dan mag ik dat genocide noemen. Bekijk de definitie van genocide volgens de genocide conventie maar eens. En Beyazid is alleen het zuiden van de provincie Agri. Dan heb je nog Van, Kars, Erzurum, Bitlis en Muş. Dan kan het me geen flikker schelen wat anderen daarvan vinden.

[ afbeelding ]
T gaat er me niet zozeer om dat je t post, want soms ook wel boeiend. Maar om de frequentie.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_196565097
Hier een positieve video. Azerbeidzjaanse en Armeense soldaten die een gesprek hebben met elkaar.
Als normale mensen het voor het zeggen krijgen in plaats van extremisten, dan krijg je kans op vrede.

twitter
pi_196565160
Nog een hele positieve video.

In Georgi leven Azerbeidzjanen en Armenirs vreedzaam samen.

twitter
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 15:32:00 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196565431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:45 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik verketter hem niet.

Het ging mij om dit stukje tekst:
"om te laten zien dat Armenirs ook oorlogsmisdaden".


Terwijl deze hele reeks voor de helft ofzo volstaat met door hem gepostte tweets vanuit 1 kant.
Dat heeft niets te maken met "ook oorlogsmisdaden".
Dat is gewoon eenzijdig berichten. Ook goed, maar pak het dan niet zo in alsof je post om balans te brengen in het topic.
eens wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 15:33:16 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196565450
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens mij reageer ik daar juist op toch?
[..]

Ik pleit ook helemaal nergens voor het ingrijpen van een mod ofzo.
het is goed :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:49:29 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196565683
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:52 schreef polderturk het volgende:

Dit is het soort berichten waarmee ik te maken krijg. En dan Richestorage die hem gelijk bijvalt. Hij staat er niet bij stil dat ik dit soort berichten nauwelijks plaats en dat ik dit plaatste om te laten zien aan AchJa dat Armenirs ook dit soort dingen doen. AchJa had zelfs "Onze moslimvrienden laten zich weer zien" geschreven bij n van de videos. Hij was dus weer aan het generaliseren. Als reactie had ik "christenvrienden laten zich weer zien" geschreven. Niemand die kritiek heeft op AchJa, die generaliserend bezig was. En dan komt Richestorage zeggen dat dit een reactie is op mijn berichten, wat absoluut kolder is.
Ik zei dat ze zich weer van hun beste kant lieten zien, daar leek me weinig aan gelogen.

quote:
Wat heb ik geschreven? Ik heb geschreven dat Armenirs 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk hebben gemaakt en dat er geen enkele Armeense dorp met de grond gelijk is gemaakt. Wat is hier aan gelogen?

Ik heb geschreven dat in het begin van de 20e eeuw 45% van Armeni Azerbeidzjaans was en dat 4 van de 7 Armeense gebieden een Azerbeidzjaanse meerderheid hadden, inclusief Yerevan en de Syunik provincie (Zengezur). Nu leven er nauwelijks nog Azerbeidzjanen in Armeni. Wat is hier aan gelogen?

Mensen beginnen hier over de Sumgait pogroms maar negeren het feit dat ALLE Azerbeidzjanen in de decennia daarvoor zijn weggejaagd uit Armeni.

Mensen beginnen ook iedere keer over de Armeense genocide. Ik wil dat vaak niet op ingaan. Maar als er over begonnen wordt, dan ga ik zeggen dat Armenirs ook een genocide uitgevoerd hebben.

Als Armenirs tijdens WO I de helft van alle Turkse en Koerdische dorpen in Beyazid vernietigd en ontvolkt hebben, en als na terugkeer van de vluchtelingen blijkt dat de bevolking gehalveerd is, dan mag ik dat genocide noemen. Bekijk de definitie van genocide volgens de genocide conventie maar eens. En Beyazid is alleen het zuiden van de provincie Agri. Dan heb je nog Van, Kars, Erzurum, Bitlis en Muş. Dan kan het me geen flikker schelen wat anderen daarvan vinden.
Ja, dit hele verhaal begon je te posten nav filmpjes waarop te zien was dat de Azeri's Armeense kerhoven/ graven aan het vernielen waren. Plotseling kwam je met een kaart waarop 500 dorpen staan die met de grond gelijk gemaakt zijn maar na wat doorvragen bleek dat dus om de eerste Karabakh oorlog te gaan en had het dus niks met de huidige oorlog te maken. Die geschiedenis schijnt dan plotseling wel enorm relevant te zijn en als een soort van rechtvaardiging gepresenteerd te worden maar de andere geschiedenis is dat dan weer niet.
pi_196566170
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik zei dat ze zich weer van hun beste kant lieten zien, daar leek me weinig aan gelogen.
[..]

Ja, dit hele verhaal begon je te posten nav filmpjes waarop te zien was dat de Azeri's Armeense kerhoven/ graven aan het vernielen waren. Plotseling kwam je met een kaart waarop 500 dorpen staan die met de grond gelijk gemaakt zijn maar na wat doorvragen bleek dat dus om de eerste Karabakh oorlog te gaan en had het dus niks met de huidige oorlog te maken. Die geschiedenis schijnt dan plotseling wel enorm relevant te zijn en als een soort van rechtvaardiging gepresenteerd te worden maar de andere geschiedenis is dat dan weer niet.
Je bent gewoon generaliserend bezig. Ik vind het verkeerd. Vervolgens heb ik dus videos van Armeense misdaden getoond met een soortgelijke opmerking erbij om te laten zien hoe belachelijk jouw opmerking is.

Azerbeidzjanen hebben geen flikker met de Armeense genocide te maken.

De huidige oorlog is echter wel een direct gevolg van de eerste Karabakh oorlog. Immers, Armenirs bezetten 7 Azerbeidzjaanse regios sinds die oorlog en Azerbeidzjan wilde deze 7 regios terugkrijgen. Binnen deze 7 regio's hebben Armenirs 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden vernietigd.

[ Bericht 7% gewijzigd door polderturk op 05-12-2020 16:38:39 ]
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 16:54:51 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196566660
boeiuuuuuuuuuuuuuh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 december 2020 @ 21:47:20 #103
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196571374
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 16:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je bent gewoon generaliserend bezig. Ik vind het verkeerd. Vervolgens heb ik dus videos van Armeense misdaden getoond met een soortgelijke opmerking erbij om te laten zien hoe belachelijk jouw opmerking is.

Azerbeidzjanen hebben geen flikker met de Armeense genocide te maken.

De huidige oorlog is echter wel een direct gevolg van de eerste Karabakh oorlog. Immers, Armenirs bezetten 7 Azerbeidzjaanse regios sinds die oorlog en Azerbeidzjan wilde deze 7 regios terugkrijgen. Binnen deze 7 regio's hebben Armenirs 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden vernietigd.
Ja en de eerste Karabakh oorlog is weer het gevolg van het feit dat Stalin die historisch Armeense regio toewees aan de Azerbeidzjaansr SSR om de Turken te pleasen, maar ook dat is niet relevant in jouw ogen. Prima, maar dan is de eerste oorlog en de misdaden daarin gepleegd dat ook niet. Noch de pogroms in Sumgait en Baku.
pi_196572246
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja en de eerste Karabakh oorlog is weer het gevolg van het feit dat Stalin die historisch Armeense regio toewees aan de Azerbeidzjaansr SSR om de Turken te pleasen, maar ook dat is niet relevant in jouw ogen. Prima, maar dan is de eerste oorlog en de misdaden daarin gepleegd dat ook niet. Noch de pogroms in Sumgait en Baku.
Jij bent gewoon Armeense propaganda aan het napraten. Dit is een kaart uit 1918. Zoals je kan zien was Nagorno-Karabakh onderdeel van Azerbeidzjan. Ze hebben niks toegewezen aan Azerbeidzjan. Ze hebben het gewoon onderdeel laten blijven van Azerbeidzjan. Wat ze wel hebben gedaan is het toedienen van de Syunik provincie en de Goyce provincies aan Armeni terwijl ze BEIDEN onderdeel waren van Azerbeidzjan en BEIDEN een Azerbeidzjaanse meerderheid hadden. Gyce is het gebied ten oosten van het grote meer in Armeni. Die gebieden heeft Armeni etnisch gezuiverd.




45% van Armeni bestond uit Azerbeidzjanen in het begin van de 20e eeuw. 4 van de 7 Armeense gebieden hadden een Azerbeidzjaanse meerderheid. Het gebied is VOLLEDIG etnisch gezuiverd. Dus voordat de Sumgait pogroms plaatsvonden, waren Armenirs heel Armeni aan het etnisch zuiveren. Dit grafiek laat dat goed zien.





Dus nadat de Armenirs heel Armeni etnisch gezuiverd hadden, hebben ze ook Karabakh en de 7 omringende gebieden etnisch gezuiverd. Ook hebben ze 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk gemaakt, terwijl er geen enkele Armeense dorp vernietigd is.

Als Armenirs Nagorno-Karabakh willen hebben, dan zouden ze daarvoor de Syunik provincie en het gebied ten oosten van het meer moeten geven als ze eerlijk zijn.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 22:39:44 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196572306
nou en man, zou ik ook doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:41:52 #106
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_196572331
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja en de eerste Karabakh oorlog is weer het gevolg van het feit dat Stalin die historisch Armeense regio toewees aan de Azerbeidzjaansr
Dit is ook al weer 100 keer weerlegd met de documentatie dat Polderturk heeft laten zien.
houd ANDERHALVE METER afstand
  zaterdag 5 december 2020 @ 23:46:55 #107
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196573350
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:36 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij bent gewoon Armeense propaganda aan het napraten. Dit is een kaart uit 1918. Zoals je kan zien was Nagorno-Karabakh onderdeel van Azerbeidzjan. Ze hebben niks toegewezen aan Azerbeidzjan. Ze hebben het gewoon onderdeel laten blijven van Azerbeidzjan. Wat ze wel hebben gedaan is het toedienen van de Syunik provincie en de Goyce provincies aan Armeni terwijl ze BEIDEN onderdeel waren van Azerbeidzjan en BEIDEN een Azerbeidzjaanse meerderheid hadden. Gyce is het gebied ten oosten van het grote meer in Armeni. Die gebieden heeft Armeni etnisch gezuiverd.


[ afbeelding ]

45% van Armeni bestond uit Azerbeidzjanen in het begin van de 20e eeuw. 4 van de 7 Armeense gebieden hadden een Azerbeidzjaanse meerderheid. Het gebied is VOLLEDIG etnisch gezuiverd. Dus voordat de Sumgait pogroms plaatsvonden, waren Armenirs heel Armeni aan het etnisch zuiveren. Dit grafiek laat dat goed zien.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dus nadat de Armenirs heel Armeni etnisch gezuiverd hadden, hebben ze ook Karabakh en de 7 omringende gebieden etnisch gezuiverd. Ook hebben ze 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk gemaakt, terwijl er geen enkele Armeense dorp vernietigd is.

Als Armenirs Nagorno-Karabakh willen hebben, dan zouden ze daarvoor de Syunik provincie en het gebied ten oosten van het meer moeten geven als ze eerlijk zijn.
Niet liegen. In tegenstelling tot jij heb ik helemaal geen achterliggend motief, noch een uitgesproken band met Armeni.

quote:
In 1822, 9 years after passing from Iranian to Russian control, the Karabakh Khanate was dissolved, and the area became part of the Elisabethpol Governorate within the Russian Empire. In 1823 the five districts corresponding roughly to modern-day Nagorno-Karabakh was 90.8% Armenian.[53][54]

Soviet era
Main article: Nagorno-Karabakh Autonomous Oblast

Nagorno-Karabakh Autonomous Oblast in the Soviet era.

Ethnic make-up of Nagorno-Karabakh in the late Soviet era.
The present-day conflict over Nagorno-Karabakh has its roots in the decisions made by Joseph Stalin and the Caucasian Bureau (Kavburo) during the Sovietization of Transcaucasia. Stalin was the acting Commissar of Nationalities for the Soviet Union during the early 1920s, the branch of the government under which the Kavburo was created. After the Russian Revolution of 1917, Karabakh became part of the Transcaucasian Democratic Federative Republic, but this soon dissolved into separate Armenian, Azerbaijani, and Georgian states. Over the next two years (1918–1920), there were a series of short wars between Armenia and Azerbaijan over several regions, including Karabakh. In July 1918, the First Armenian Assembly of Nagorno-Karabakh declared the region self-governing and created a National Council and government.[55] Later, Ottoman troops entered Karabakh, meeting armed resistance by Armenians.

After the defeat of the Ottoman Empire in World War I, British troops occupied Karabakh. The British command provisionally affirmed Khosrov bey Sultanov (appointed by the Azerbaijani government) as the governor-general of Karabakh and Zangezur, pending a final decision by the Paris Peace Conference.[56] The decision was opposed by Karabakh Armenians. In February 1920, the Karabakh National Council preliminarily agreed to Azerbaijani jurisdiction, while Armenians elsewhere in Karabakh continued guerrilla fighting, never accepting the agreement.[55] The agreement itself was soon annulled by the Ninth Karabagh Assembly, which declared union with Armenia in April.[55][57]

In April 1920, while the Azerbaijani army was locked in Karabakh fighting local Armenian forces, Azerbaijan was taken over by Bolsheviks. On 10 August 1920, Armenia signed a preliminary agreement with the Bolsheviks, agreeing to a temporary Bolshevik occupation of these areas until final settlement would be reached.[58] In 1921, Armenia and Georgia were also taken over by the Bolsheviks. After the Sovietization of Armenia and Azerbaijan, Kavbiuro decided that Karabakh would remain within Azerbaijan SSR with broad regional autonomy, with the administrative centre in the city of Shusha.[59][60] The oblast's borders were drawn to include Armenian villages and to exclude as much as possible Azerbaijani villages. The resulting district ensured an Armenian majority.

With the Soviet Union firmly in control of the region, the conflict over the region died down for several decades until the beginning of the dissolution of the Soviet Union in the late 1980s and early 1990s, when the question of Nagorno-Karabakh re-emerged. Accusing the Azerbaijani SSR government of conducting forced Azerification of the region, the majority Armenian population, with ideological and material support from the Armenian SSR, started a movement to have the autonomous oblast transferred to the Armenian SSR.[61] In August 1987, Karabakh Armenians sent a petition for union with Armenia with tens of thousands of signatures to Moscow.[62]
  zaterdag 5 december 2020 @ 23:54:55 #108
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196573464
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:41 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Dit is ook al weer 100 keer weerlegd met de documentatie dat Polderturk heeft laten zien.
Nou, niet bepaald.
pi_196574330
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 23:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Niet liegen. In tegenstelling tot jij heb ik helemaal geen achterliggend motief, noch een uitgesproken band met Armeni.
[..]

Wat heb ik gelogen?

Van 1918 tot 1920 was Azerbeidzjan kort onafhankelijk totdat het ingelijfd werd door de Sovjet Unie. Nagorno-Karabakh was toen onderdeel van Azerbeidzjan. En ja, Nagorno-Karabakh had toen een Armeense meerderheid. De omliggende 7 districten horen daar niet bij.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Azerbaijan_Democratic_Republic

[ Bericht 28% gewijzigd door polderturk op 06-12-2020 01:11:44 ]
  zondag 6 december 2020 @ 01:43:50 #110
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196574624
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 01:03 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wat heb ik gelogen?

Van 1918 tot 1920 was Azerbeidzjan kort onafhankelijk totdat het ingelijfd werd door de Sovjet Unie. Nagorno-Karabakh was toen onderdeel van Azerbeidzjan. En ja, Nagorno-Karabakh had toen een Armeense meerderheid. De omliggende 7 districten horen daar niet bij.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Azerbaijan_Democratic_Republic

Pas in 1923 werd het officieel een onderdeel van de AZSSR:

https://www.britannica.com/place/Nagorno-Karabakh

Zie ook bovenstaand verhaal van mij. Oftewel, ik blaat geen Armeense propaganda na.
  zondag 6 december 2020 @ 09:36:52 #111
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_196576823
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Juist en ook huichelaars zoals @:Slayage zaten sarcastisch te doen over de angst van Armenen toen ze hun angst uitten voor een tweede genocide op Twitter. Het lef terwijl Turkije ze massaal over de kling heeft gejaagd om dat belachelijk te maken...
Als een land andermans land inneemt door etnische zuiveringen en zelfs volkerenmoord (Hocali genocide), dan is het lachwekkend wanneer de agressor gaat huilen ovet genocide als hun slachtoffer na decennia terug vecht om hun EIGEN INTERNATIONAAL ERKENDE LAND terug te veroveren.

Dat is zeer lachwekkend ja.
  zondag 6 december 2020 @ 09:42:00 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196576862
Het wordt allemaal al heel snel een "genocide" genoemd als het je uitkomt he? De cijfers lopen uiteen van 200 tot 600 doden en dat ga je dan "genocide" noemen?

quote:
Western governments and media use "Khojaly massacre" to refer to the incident.[9] Azerbaijani sources[10][11] occasionally refer to the massacre as a genocide (Azerbaijani: Xocalı soyqırımı) or a tragedy (Xocalı faciəsi).[12]

During the Nagorno-Karabakh conflict, both Armenians and Azerbaijanis became victims of pogroms and ethnic cleansing, which resulted in numerous casualties and displacement of large groups of people.[3] By 1992 the conflict had escalated into a full-scale war. In February 1992 the capital of Karabakh, Stepanakert, was under a blockade by Azerbaijani forces.[13]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Khojaly_massacre

[ Bericht 43% gewijzigd door AchJa op 06-12-2020 09:53:34 ]
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 09:44:07 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196576876
ja dat doet normaal nooit iemand hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 6 december 2020 @ 09:52:44 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196576945
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 09:44 schreef sp3c het volgende:
ja dat doet normaal nooit iemand hier
In dit geval is het een massamoord, uiteraard ook verschrikkelijk maar nu zijn ze er wel als de kippen bij om het als genocide weg te zetten.
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 09:57:08 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196576966
duurde nog lang
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 6 december 2020 @ 10:06:59 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 10:10:56 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196577091
plofkippen

vandaar al die loitering drones
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 6 december 2020 @ 10:16:37 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 10:27:54 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196577259
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 10:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Rondvliegen als een kip zonder kop?
en dan ploffen :9
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 10:30:02 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196577280
nu roepen we hier wel snel en vaak propaganda trouwens maar dat ophemelen van die onbemande vliegtuigjes is het wel echt maar daar gaan alle zelfverklaarde analisten en defensoedeskundigen dan weer wel heel gretig in mee

maar dat is puur omdat de Turken uit het F35 programma zijn gemieterd imo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 6 december 2020 @ 10:36:01 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196577356
quote:
83s.gif Op zondag 6 december 2020 10:30 schreef sp3c het volgende:
nu roepen we hier wel snel en vaak propaganda trouwens maar dat ophemelen van die onbemande vliegtuigjes is het wel echt maar daar gaan alle zelfverklaarde analisten en defensoedeskundigen dan weer wel heel gretig in mee

maar dat is puur omdat de Turken uit het F35 programma zijn gemieterd imo
Dat zijn extra enablers die relatief goedkoop en risicoloos zijn en als je nul komma nul luchtverdediging hebt begin je er niks tegen. Maar dan begin je ook niks tegen bemande kisten...
pi_196597823
Dit is van 2018. Armenirs hadden het grafsteen van een Azerbeidzjaanse oorlogsheld weggehaald en in het openbaar vernield. Dit is voor degene die een video had geplaatst van Azerbeidzjaanse soldaten die grafstenen vernietigen.

BEIDE kanten hebben dus zulke idiote dingen gedaan.

twitter
pi_196602154
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:13 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Als Armeen zou ik ook niet weten hoe snel ik uit dit topic moest zijn nadat ik in de val van Armeense propaganda was getrapt. Kijk hoe lijp dat volk is geworden na hun verlies.

"We zijn aan het winnen jongens, echt waar."
? Waar heb ik dat gezegd?
pi_196602186
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:36 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij bent gewoon Armeense propaganda aan het napraten. Dit is een kaart uit 1918. Zoals je kan zien was Nagorno-Karabakh onderdeel van Azerbeidzjan. Ze hebben niks toegewezen aan Azerbeidzjan. Ze hebben het gewoon onderdeel laten blijven van Azerbeidzjan. Wat ze wel hebben gedaan is het toedienen van de Syunik provincie en de Goyce provincies aan Armeni terwijl ze BEIDEN onderdeel waren van Azerbeidzjan en BEIDEN een Azerbeidzjaanse meerderheid hadden. Gyce is het gebied ten oosten van het grote meer in Armeni. Die gebieden heeft Armeni etnisch gezuiverd.

[ afbeelding ]

45% van Armeni bestond uit Azerbeidzjanen in het begin van de 20e eeuw. 4 van de 7 Armeense gebieden hadden een Azerbeidzjaanse meerderheid. Het gebied is VOLLEDIG etnisch gezuiverd. Dus voordat de Sumgait pogroms plaatsvonden, waren Armenirs heel Armeni aan het etnisch zuiveren. Dit grafiek laat dat goed zien.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dus nadat de Armenirs heel Armeni etnisch gezuiverd hadden, hebben ze ook Karabakh en de 7 omringende gebieden etnisch gezuiverd. Ook hebben ze 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk gemaakt, terwijl er geen enkele Armeense dorp vernietigd is.

Als Armenirs Nagorno-Karabakh willen hebben, dan zouden ze daarvoor de Syunik provincie en het gebied ten oosten van het meer moeten geven als ze eerlijk zijn.
Zucht dit weer... Dit is letterlijk 1 map gemaakt door een mapmaker. Hint: Mappenmakers beslissen niet wat waar hoort :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2020 17:18:39 ]
pi_196602618
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 17:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

? Waar heb ik dat gezegd?
Armeense overheid zei dat.
  maandag 7 december 2020 @ 17:49:30 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196602964
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:12 schreef polderturk het volgende:
Dit is van 2018. Armenirs hadden het grafsteen van een Azerbeidzjaanse oorlogsheld weggehaald en in het openbaar vernield. Dit is voor degene die een video had geplaatst van Azerbeidzjaanse soldaten die grafstenen vernietigen.

BEIDE kanten hebben dus zulke idiote dingen gedaan.

[ twitter ]
En daar komen ze in 2020 ff mee... Sounds legit...
pi_196603257
Voor degenen die denken dat het met Sumgait begonnen is:

"The expulsion of Azerbaijanis en masse by Armenian extremists started in 1987 from district of Kapan.[25] According to Azerbaijani statistics, about 40,897 Azerbaijani families were wholly deported. 216 people died during the resettlement,[26]"


"Razmik Panossian refers to this population transfer as the last phase of Armenia's gradual ethnic homogenization and an episode of ethnic cleansing that increased the country's ethnic Armenian population from 90% to 98%.[30]

According to Russian human rights defender Sergey Lyozov, the mass deportation of Azerbaijanis from Armenia in November 1988 was one of the factors that turned the Nagorno-Karabakh conflict into a "battle to the end" involving either physical extermination or total expulsion of an ethnic group.[31]"


https://en.m.wikipedia.or(...)aijanis_from_Armenia
  maandag 7 december 2020 @ 18:03:21 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196603338
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 17:59 schreef polderturk het volgende:
Voor degenen die denken dat het met Sumgait begonnen is:

"The expulsion of Azerbaijanis en masse by Armenian extremists started in 1987 from district of Kapan.[25] According to Azerbaijani statistics, about 40,897 Azerbaijani families were wholly deported. 216 people died during the resettlement,[26]"


"Razmik Panossian refers to this population transfer as the last phase of Armenia's gradual ethnic homogenization and an episode of ethnic cleansing that increased the country's ethnic Armenian population from 90% to 98%.[30]

According to Russian human rights defender Sergey Lyozov, the mass deportation of Azerbaijanis from Armenia in November 1988 was one of the factors that turned the Nagorno-Karabakh conflict into a "battle to the end" involving either physical extermination or total expulsion of an ethnic group.[31]"


https://en.m.wikipedia.or(...)aijanis_from_Armenia
quote:
The neutrality of this article is disputed.

This article may lend undue weight to certain ideas, incidents, or controversies.
pi_196603579
Dus nadat Armenirs heel Armeni etnisch gezuiverd hebben, zijn ze ook 7 Azerbeidzjaanse regios binnen gevallen en hebben ze die gebieden ook etnisch gezuiverd. Daarbij hebben Armenirs ALLE Azerbeidzjaanse dorpen en steden vernietigd terwijl er geen enkele Armeense dorp vernietigd is.


"Starting from the middle of 1918, Armenian paramilitary forces played a great role in the destruction of Muslim settlements in Zangezur and ethnic cleansing of the region under the guidance of General Andranik Pasha. The British command, which had its own political objectives didn't allow Andranik to extend his activity to Karabakh. Andranik brought 30,000 Armenian refugees from Eastern Anatolia, mainly from Mush and Bitlis. Part of the Armenian refugees from Turkey remained in Zangezur, whereas many others were settled in regions of Yerevan and Daralagoz, where they took the place of outcast Muslims in order to make Armenia's key regions ethnically homogeneous.[6] According to statistical data from the Caucasian Ethnographical Collection of Academy of Sciences of the USSR, "the settlements of Azerbaijani population in Armenia had become empty. The policy of “cleansing the country from outsiders” practiced by the Dashnaks targeted the Muslim population, especially those who had been driven out from Novobayazet, Yerevan, Echmiadzin and Sherur-Daralagoz districts.[7]"


https://en.m.wikipedia.or(...)aijanis_from_Armenia


In het begin van de 20e eeuw was 45% van Armeni Azerbeidzjaans. Nu is dat 0%.

  maandag 7 december 2020 @ 18:18:32 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196603715
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:12 schreef polderturk het volgende:
Dus nadat Armenirs heel Armeni etnisch gezuiverd hebben, zijn ze ook 7 Azerbeidzjaanse regios binnen gevallen en hebben ze die gebieden ook etnisch gezuiverd. Daarbij hebben Armenirs ALLE Azerbeidzjaanse dorpen en steden vernietigd terwijl er geen enkele Armeense dorp vernietigd is.
quote:
The neutrality of this article is disputed.

This article may lend undue weight to certain ideas, incidents, or controversies.
pi_196603838
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 18:03 schreef AchJa het volgende:

[..]


[..]

Hier heb je een ander artikel.


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Azerbaijanis_in_Armenia

"
Most lived in rural areas and were engaged in farming and carpet-weaving. They formed the majority in four of the governorate's seven districts, including the city of Erivan itself, where they constituted 49% of the population (compared to 48% constituted by Armenians).[13] Azeris also constituted a majority in what later became the regions of Sisian, Kafan and Meghri in the Armenian SSR (present-day Syunik Province, Armenia, at the time part of the Elisabethpol Governorate).[14] Traditionally Azeris in Armenia were almost entirely Shia Muslim, with the exception of the Talin region, as well as small pockets in Shorayal and around Vedi where they mainly adhered to Sunni Islam.[15] Traveller Luigi Villari reported in 1905 that in Erivan the Azeris (to whom he referred as Tartars) were generally wealthier than the Armenians, and owned nearly all of the land.[16]"

"
For Azeris of Armenia, the twentieth century was the period of marginalization, discrimination, mass and often forcible migrations[17] resulting in significant changes in the country's ethnic composition, even though they had managed to stay its largest ethnic minority until the Nagorno-Karabakh conflict. "
  maandag 7 december 2020 @ 18:30:27 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196603958
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 18:24 schreef polderturk het volgende:
Hier heb je een ander artikel.
Dat zal allemaal wel maar de strekking lijkt me wel duidelijk. Als zelfs Wiki er een waarschuwing boven zet dan is het een groot propaganda feest.
pi_196604032
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel maar de strekking lijkt me wel duidelijk. Als zelfs Wiki er een waarschuwing boven zet dan is het een groot propaganda feest.
Bij dit laatste artikel staat geen waarschuwing.
pi_196604189
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 17:34 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Armeense overheid zei dat.
quote:
moest zijn nadat ik in de val van Armeense propaganda was getrapt.
Dan heb je het toch over iemand?
pi_196604220
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:39 schreef vigen98 het volgende:

[..]

[..]

Dan heb je het toch over iemand?
Ja ik zeg dat de Armeense overheid zei dat ze aan het winnen waren.

En jij kwam verder met aardig wat Armeense propaganda.
pi_196604227
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:40 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Ja ik zeg dat de Armeense overheid zei dat ze aan het winnen waren.

En jij kwam verder met aardig wat Armeense propaganda.
Zoals?
pi_196604243
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:40 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zoals?
Tweets die dan weer weerlegd werden door andere users hier. Ik ga dat niet allemaal terugzoeken.
pi_196604266
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:41 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Tweets die dan weer weerlegd werden door andere users hier. Ik ga dat niet allemaal terugzoeken.
Heb geen idee waar je het over hebt. :O
pi_196604271
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:42 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Heb geen idee waar je het over hebt. :O
Snap ik.
  maandag 7 december 2020 @ 18:43:38 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 7 december 2020 @ 19:21:10 #141
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196605181
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee maar het verhaal is ongeveer hetzelfde... :')
Wat Poldertje ook "vergeet" te melden is waarom Armenen misschien liever niet meer naast Turkse taal sprekende Moslims wilden wonen in 1918. Net als dat men Duitsers niet meer zo tof vond in Oost-Europa na WO2.
pi_196605553
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 19:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wat Poldertje ook "vergeet" te melden is waarom Armenen misschien liever niet meer naast Turkse taal sprekende Moslims wilden wonen in 1918. Net als dat men Duitsers niet meer zo tof vond in Oost-Europa na WO2.
Jaja.
Richestorache is weer de etnische zuivering van 45% van de bevolking aan het goedpraten. Hij zal wel weer de vernietiging van 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden goedpraten, terwijl er geen enkele Armeense dorp vernietigd is.

Hij zal ook wel de vernietiging van 205 Turkse en Koerdische dorpen in Beyazid goedpraten tijdens WO I terwijl er geen enkele Armeense dorp vernietigd is.

Omdat Armenirs een genocide hebben meegemaakt hebben ze volgens de verwrongen gedachten van Richestorage recht om 100 jaar lang etnische zuiveringen en genocides uit te voeren.

Wat Richestorache moet begrijpen is dat Azerbeidzjan geen flikker met de Armeense genocide te maken heeft.

Het is alsof er een genocide in Nederland wordt uitgevoerd omdat Belgen een genocide in Congo hebben uitgevoerd.
pi_196605996
Het is toch wel treurig dat je in het veilige Nederland woont. En je dan achter je computertje gaat zitten, om de meest ranzige propaganda te posten op fok.
  maandag 7 december 2020 @ 20:02:17 #144
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196606111
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:36 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jaja.
Richestorache is weer de etnische zuivering van 45% van de bevolking aan het goedpraten. Hij zal wel weer de vernietiging van 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden goedpraten, terwijl er geen enkele Armeense dorp vernietigd is.

Hij zal ook wel de vernietiging van 205 Turkse en Koerdische dorpen in Beyazid goedpraten tijdens WO I terwijl er geen enkele Armeense dorp vernietigd is.

Omdat Armenirs een genocide hebben meegemaakt hebben ze volgens de verwrongen gedachten van Richestorage recht om 100 jaar lang etnische zuiveringen en genocides uit te voeren.

Wat Richestorache moet begrijpen is dat Azerbeidzjan geen flikker met de Armeense genocide te maken heeft.

Het is alsof er een genocide in Nederland wordt uitgevoerd omdat Belgen een genocide in Congo hebben uitgevoerd.
Waarom ben je zo kwaad? Ik praat helemaal niks goed, ik geef een verklaring. Dat lees je in mijn post. Denk je dat alle in Oost-Europa levende Duitsers misdaden hadden begaan in WO2? Maakt niet uit, ze waren Nazi by association.
  maandag 7 december 2020 @ 20:04:37 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196606165
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:56 schreef theunderdog het volgende:
Het is toch wel treurig dat je in het veilige Nederland woont. En je dan achter je computertje gaat zitten, om de meest ranzige propaganda te posten op fok.
Propaganda komt alleen maar van de Armeense kant ja! :(

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:10 schreef Dimachaerus het volgende:
Weggejaagd? Hij kwam met Armeense propaganda die inhoudelijk werd weerlegd door de 'Erdogan bridage'.
  maandag 7 december 2020 @ 20:05:40 #146
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196606185
quote:
8s.gif Op maandag 7 december 2020 20:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Propaganda komt alleen maar van de Armeense kant ja! :(
[..]

Ja wil je eens stoppen met die fake video's te posten over Azerbeidzjaanse misdragingen? Iedereen kan zien dat jij die op je zolderkamertje hebt ge-edit.
pi_196615303
Er zijn vreselijke beelden online gekomen van een Azerbeidzjaanse soldaat die de keel doorsnijdt van een Armeense man. Deze mensen moeten keihard bestraft worden. Het lijkt wel een piswedstrijd. "Als de andere kant een video plaatst, dan plaatsen we er ook n".

Mensen die dit doen zijn ongedisciplineerde beesten.
pi_196615515
Er is een gesprek gelekt tussen de president van Wit-Rusland Lukashenko en de ex-president van Armeni Sargisyan.

Het gesprek toont aan dat Armeni nooit van plan was de 7 Azerbeidzjaanse gebieden terug te geven aan Azerbeidzjan. Lukashenko spoort hem aan de deal te accepteren, maar Sargisyan wil er niks van weten.

Dit laat zien dat de vredesgesprekken vooral bedoeld waren om Azerbeidzjan bezig te houden.

Ik hoop dat Libaridian de nieuwe premier van Armeni wordt. Hij is oprecht genteresseerd in vrede en in oplossingen.

Het gesprek toont aan dat Wit-Rusland (en waarschijnlijk ook Rusland) Armeni aan het pushen waren de deal te accepteren. Lavrov had een week voor de oorlog Armeni opgeroepen onmiddelijk 5 rayonnen terug te geven. Rusland heeft heel veel spionnen in Azerbeidzjan. Ze wisten waarschijnlijk dat er een oorlog zat aan te komen.

twitter


Het gesprek:

  dinsdag 8 december 2020 @ 11:50:02 #149
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196615558
Lukashenko is een erg slimme man. Tijdje terug een documentaire gezien over hem. Deze man snapt het spelletje erg goed.
pi_196616169
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:46 schreef polderturk het volgende:
Er is een gesprek gelekt tussen de president van Wit-Rusland Lukashenko en de ex-president van Armeni Sargisyan.

Het gesprek toont aan dat Armeni nooit van plan was de 7 Azerbeidzjaanse gebieden terug te geven aan Azerbeidzjan. Lukashenko spoort hem aan de deal te accepteren, maar Sargisyan wil er niks van weten.

Dit laat zien dat de vredesgesprekken vooral bedoeld waren om Azerbeidzjan bezig te houden.

Ik hoop dat Libaridian de nieuwe premier van Armeni wordt. Hij is oprecht genteresseerd in vrede en in oplossingen.

Het gesprek toont aan dat Wit-Rusland (en waarschijnlijk ook Rusland) Armeni aan het pushen waren de deal te accepteren. Lavrov had een week voor de oorlog Armeni opgeroepen onmiddelijk 5 rayonnen terug te geven. Rusland heeft heel veel spionnen in Azerbeidzjan. Ze wisten waarschijnlijk dat er een oorlog zat aan te komen.

[ twitter ]

Het gesprek:

[ afbeelding ]
We aren't fighting germans now, are we? _O-

Is die libaridian, die door Rusland gesteunde dude?

Interessante info dit trouwens
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196620466
De onthoofdingen en strotten doorsnijd-video's zijn ook weer langsgekomen.

Gezellig.
  dinsdag 8 december 2020 @ 20:10:39 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196634000
Typisch dit voor de Russen, tomaten boycot als leverage

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196636598
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:55 schreef Slayage het volgende:
Typisch dit voor de Russen, tomaten boycot als leverage

[ twitter ]
Ze gaan ook Armeense tomaten boycotten.

Wat kan de reden daarvoor zijn? Neemt Armeni extra stappen om los te komen van de Russische invloedssfeer? Of is Rusland ontevreden omdat Pashinyan niet wil afstappen?

twitter
pi_196640986
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:33 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze gaan ook Armeense tomaten boycotten.

Wat kan de reden daarvoor zijn? Neemt Armeni extra stappen om los te komen van de Russische invloedssfeer? Of is Rusland ontevreden omdat Pashinyan niet wil afstappen?

[ twitter ]
Misschien is de officile lezing, gewoon de waarheid en liegen de Russen voor de verandering eens niet :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196642788
Turkse militairen marcheren in Baku. Ze oefenen voor de parade van morgen.


twitter
pi_196649120
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heeft nog lang geduurd...
Ja, maar gewoon officiele soldaten he..

Niet huurlingen ofzo.
pi_196649407
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zegt wel iets natuurlijk.
Nogal. Alhoewel laatst ook dat nieuws was dat Australische soldaten in Afghanistan burgers doodschoten onder het mom van ontgroening.

Maar goed, als je ziet wat je moet doen om bij een elite korps te komen, vind ik het niet gek dat je knettergek wordt.
pi_196649423
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:19 schreef theunderdog het volgende:
Nogal. Alhoewel laatst ook dat nieuws was dat Australische soldaten in Afghanistan burgers doodschoten onder het mom van ontgroening.

Maar goed, als je ziet wat je moet doen om bij een elite korps te komen, vind ik het niet gek dat je knettergek wordt.
Ik bedoel dus meer dat dit soort activiteiten dus nogal ingebakken zitten in die cultuur... De Tsjetenen hadden er ook een handje van.
  donderdag 10 december 2020 @ 08:24:13 #161
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196649450
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 20:00 schreef polderturk het volgende:
Turkse militairen marcheren in Baku. Ze oefenen voor de parade van morgen.


[ twitter ]
De ene dictator steunt de andere. Niet zo gek natuurlijk, zeker als ze beiden Turks spreken.
pi_196649475
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik bedoel dus meer dat dit soort activiteiten dus nogal ingebakken zitten in die cultuur... De Tsjetenen hadden er ook een handje van.
Westerse kolonisten deden ook aan onthoofdingen. De Franse legertroepen in Algerije hebben ook best wat hoofdjes verzameld om het luguber te stellen.
pi_196650117
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De ene dictator steunt de andere. Niet zo gek natuurlijk, zeker als ze beiden Turks spreken.
twitter
pi_196650900
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:26 schreef theunderdog het volgende:

Westerse kolonisten deden ook aan onthoofdingen. De Franse legertroepen in Algerije hebben ook best wat hoofdjes verzameld om het luguber te stellen.
De guillotine is dan ook een Franse vinding...
pi_196652088
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

De guillotine is dan ook een Franse vinding...
Als ik me niet vergis zelfs toegepast in Frankrijk tot in de jaren 60
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196652130
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De ene dictator steunt de andere. Niet zo gek natuurlijk, zeker als ze beiden Turks spreken.
Wanneer macron Sisi steunt is het realpolitik en bewonder jij zijn stijl. En wanneer Erdoğan Aliyev steunt is het dictator steunt dictator. Niet waar?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 december 2020 @ 15:20:20 #167
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196655830
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wanneer macron Sisi steunt is het realpolitik en bewonder jij zijn stijl. En wanneer Erdoğan Aliyev steunt is het dictator steunt dictator. Niet waar?
Ja, je probeert elke keer inconsistenties in mijn posts aan te tonen, dat is wel leuk maar het snijdt niet echt hout. Macron steunt een dictator, inderdaad. Boeit mij dat? Nee. Macron heeft die dictator niet aan de macht geholpen, die heeft zichzelf aan de macht geholpen. Daarvoor was Egypte net zo min een democratie en werden de mensenrechten evenmin gerespecteerd. Dus hoeven we ook geen krokodillentraantjes te gaan huilen over de huidige machthebber. Egypte is er kennelijk nog niet aan toe om een echte democratie te hebben. Wie gaat ze dat geven dan? Amerika met een inval en regime change? Laat me niet lachen. Dus Macron dealt gewoon met het regime, dat hetzelfde doel heeft als hij: het tegenwerken van Turkije.

Erdogan heeft andere doelen en die zijn logischerwijs meer in lijn met die van Aliyev. Ook niet echt verrassend.
  donderdag 10 december 2020 @ 15:29:33 #169
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196656005
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:26 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
DENK moet keihard hierop aangepakt worden als ze weer met die proefballonetjes komen van het verbieden van straatnamen etc.
pi_196656562
twitter
Het Turks dat in Azerbeidzjan wordt gesproken heeft iets puurs en warms dat het verwijfde en zielloze Turks uit Istanbul mist. Als een Azeri met zijn mooie tongval mij zou bedreigen of uitschelden, zou ik nog wegsmelten. :@ Eigenlijk zou de Turkse staatszender vanuit Bakoe met de Azeri tongval moeten uitzenden, zodat we kunnen terugkeren naar onze oorsprong.

Deze beelden zijn overigens van de overwinningsviering van vandaag.
pi_196662508
Pashinyan was ook in Baku. De Armeense voertuigen reden mee in de parade.

twitter
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 22:00:40 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196663579
vet man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196668651
quote:
83s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:00 schreef sp3c het volgende:
vet man
Kan je er niet om lachen?

En deze dan?


twitter
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 10:36:15 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196669039
nee man, er is niets meer zonde van het geld dan een militaire parade imo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196669211
De Azerbeidzjaanse Bayraktar TB2 drones hebben een Turkse motor. De Canadese motor heeft 2 rotorbladen. Ik weet niet of alle TB2 drones van Azerbeidzjan drie rotorbladen hebben. Als ze inderdaad allemaal 3 rotorbladen hebben, dan hebben ze mogelijk de 'neergehaalde' Bayraktar overgehaald uit Libi.

  vrijdag 11 december 2020 @ 10:56:49 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196669355
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:46 schreef polderturk het volgende:
De Azerbeidzjaanse Bayraktar TB2 drones hebben een Turkse motor. De Canadese motor heeft 2 rotorbladen. Ik weet niet of alle TB2 drones van Azerbeidzjan drie rotorbladen hebben. Als ze inderdaad allemaal 3 rotorbladen hebben, dan hebben ze mogelijk de 'neergehaalde' Bayraktar overgehaald uit Libi.

[ afbeelding ]
Of het is gewoon een mock-up he.
pi_196670198
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, je probeert elke keer inconsistenties in mijn posts aan te tonen, dat is wel leuk maar het snijdt niet echt hout. Macron steunt een dictator, inderdaad. Boeit mij dat? Nee. Macron heeft die dictator niet aan de macht geholpen, die heeft zichzelf aan de macht geholpen. Daarvoor was Egypte net zo min een democratie en werden de mensenrechten evenmin gerespecteerd. Dus hoeven we ook geen krokodillentraantjes te gaan huilen over de huidige machthebber. Egypte is er kennelijk nog niet aan toe om een echte democratie te hebben. Wie gaat ze dat geven dan? Amerika met een inval en regime change? Laat me niet lachen. Dus Macron dealt gewoon met het regime, dat hetzelfde doel heeft als hij: het tegenwerken van Turkije.

Erdogan heeft andere doelen en die zijn logischerwijs meer in lijn met die van Aliyev. Ook niet echt verrassend.
Inconsistenties in jouw posts zijn aan de lopende band en ronduit gnant. Ik vind het echt bijzonder hoe jij je geest kan opknippen in onmogelijk houdbare standpunten. Ene moment oorlogsmisdaden van de Russen en assadisten ontkennen, goedpraten, toejuichen en andere moment wanneer de Armenirs en Azeris raketten over en weer schieten op burger doelen, zeg je "dit zijn oorlogsmisdaden, de Russen moeten nu ingrijpen".

Je bewondert Macron omdat hij het opneemt voor de waarden van de Republiek en andere moment bejubel je diezelfde macron voor het verheerlijken van een dictator terwijl je tegelijkertijd elke kans grijpt om af te geven op dictator Erdoğan.

Ik vind het knap dat je snachts kan slapen met zo'n conflicterende geest. Ik zou niet in jouw schoenen willen staan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196670208
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]

DENK moet keihard hierop aangepakt worden als ze weer met die proefballonetjes komen van het verbieden van straatnamen etc.
Wat heeft denk met die tweet te maken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196670282
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Kan je er niet om lachen?

En deze dan?

[ twitter ]
De Armeense minister van defensie is wel een profeet gebleken, aangezien hij vorig jaar had gezegd dat "op het moment dat de azeris een oorlog zouden beginnen de Armeense tanks door baku zouden rollen"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:06:53 #181
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196670346
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat heeft denk met die tweet te maken?
In Turkije is het prima het verleden te verheerlijken en Erdogan grijpt hier ook vaak naar terug. Een verleden waarin Turkije naar de huidige maatstaven nogal hard tekeer is gegaan, harder dan Nederland zelf in ieder geval. Maar dat lijkt de mannen en vrouwen van DENK nooit wat te hebben geboeid, het moet alleen gaan over dat Nederlandse koloniale attributen weggehaald worden en dat Nederland haar rol erkent. Ik heb ze nooit horen pleiten voor het hernoemen van de Piri Reis straat.
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:07:06 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196670349
Amnesty: oorlogsmisdaden gepleegd in Nagorno-Karabach

Zowel Azerbeidzjaanse als Armeense militairen hebben oorlogsmisdaden gepleegd tijdens de oorlog in de betwiste regio Nagorno-Karabach dit jaar. Dat concludeert Amnesty International na onderzoek. Het zou onder meer gaan om buitenrechtelijke executies van krijgsgevangenen. Ook zouden gevangen militairen zijn mishandeld.

Via de berichtenservice Telegram werden de afgelopen weken videobeelden gedeeld van vermoedelijke misstanden tijdens het conflict. Amnesty keek naar 22 filmpjes en bevestigt de authenticiteit ervan.

De mensenrechtenorganisatie roept zowel Armeni als Azerbeidzjan op om onafhankelijk onderzoek te doen naar de misstanden. Justitie in Azerbeidzjan zei eerder al mogelijke oorlogsmisdaden te onderzoeken. Zover bekend heeft Armeni nog niet op de aantijgingen gereageerd.

Verschrikkelijk gedrag

Op twee video's is te zien dat Azerbeidzjaanse militairen Armeense gevangenen onthoofden. Een andere video toont hoe de keel van een Azerbeidzjaanse bewaker wordt doorgesneden. Ook is op bepaalde filmpjes te zien hoe lichamen van gesneuvelde soldaten worden verminkt.

"Militairen van beide kanten hebben verschrikkelijk gedrag vertoond en het oorlogsrecht volledig genegeerd", zegt een vertegenwoordiger van Amnesty.

De conclusies volgen een maand na een wapenstilstand in de regio. Afgelopen zomer braken in Nagorno-Karabach hevige gevechten uit. Daarbij kwamen duizenden mensen om het leven.

Na bemiddeling van Rusland kwamen de strijdende partijen uiteindelijk tot een overeenkomst. Armeni moest meerdere gebieden teruggeven aan Azerbeidzjan, tot grote onvrede van Armenirs. Rusland ziet toe op de wapenstilstand met een vredesmacht van zo'n 2000 militairen.

Azerbeidzjan vierde de overwinning donderdag met een grote militaire parade in de hoofdstad Bakoe. Daar was ook de Turkse president Erdogan bij aanwezig. Turkije is een belangrijke bondgenoot van Azerbeidzjan en steunde het land met materieel en troepen.

Bij de parade werden ook Turkse gevechtsdrones getoond, die een belangrijke rol zouden hebben gespeeld bij het militaire succes van Azerbeidzjan. Erdogan sprak van een "dag van overwinning en trots voor de Turkse wereld".

NOS
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:07:55 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196670367
quote:
"Militairen van beide kanten hebben verschrikkelijk gedrag vertoond en het oorlogsrecht volledig genegeerd", zegt een vertegenwoordiger van Amnesty.
Dan hebben we dat ook weer afgebald.
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:19:22 #184
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196670519
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

Inconsistenties in jouw posts zijn aan de lopende band en ronduit gnant.
Ronduit gnant nog wel. We hebben hier duidelijk met verschillen in perceptie te maken. Ik merk dat jij totaal niet in staat bent mijn gedachten te beoordelen noch op waarde te schatten. Dat is verder niet erg, maar staat soms wel een goede discussie in de weg.

quote:
Ik vind het echt bijzonder hoe jij je geest kan opknippen in onmogelijk houdbare standpunten.
Mentale flexibiliteit is een groot goed :7

quote:
Ene moment oorlogsmisdaden van de Russen en assadisten ontkennen
oh?
quote:
, goedpraten
oh?
quote:
, toejuichen
toejuichen nog wel. Dit zijn die perceptie dingetjes waar ik het over had. Het gaat er maar niet in bij jou dat dit niet het geval is maar je blijft het maar benoemen. Het wordt niet meer waar als je het vaker benoemt, net als ik niet ineens wel een "Turkenhater" of "Islamofoob" of een "racist" ben, je andere stokpaardjes.

quote:
en andere moment wanneer de Armenirs en Azeris raketten over en weer schieten op burger doelen, zeg je "dit zijn oorlogsmisdaden, de Russen moeten nu ingrijpen".
Zelfs al zou ik de oorlogsmisdaden van Rusland in Syri ontkennen, goedpraten en toejuichen is dat niet in conflict met deze stelling, die je overigens wel juist hebt gesteld. Sterker nog, het zou juist in lijn zijn met die stelling omdat ik dan zou vinden dat Rusland kennelijk in staat is de goede lieve vrede te bewaken in zowel Syri als de Caucasus.

Maar inderdaad, ik vond dat Rusland hier moest ingrijpen en Rusland heeft dat ook gedaan. Eind goed, al goed.

quote:
Je bewondert Macron omdat hij het opneemt voor de waarden van de Republiek
Tegenover de groep moslims die de vrijheid van meningsuiting duidelijk niet onderschrijven en dat met geweld proberen tegen te gaan, danwel geweld goedkeuren, danwel de wet proberen te veranderen. Tegenover de groep ondankbaren dus. Ik heb je al uitgelegd dat dat niet gewenst is in het Westen, net als mijn denkbeelden niet gewenst zijn in Saudi-Arabi. Daarom woon ik daar niet geheel toevallig ook niet. Maar inderdaad, ik ben meer te spreken over Macron zijn houding dan over Merkel haar houding.

quote:
en andere moment bejubel je diezelfde macron voor het verheerlijken van een dictator
bejubelen noch wel. Waar dan? Daarnaast heb ik je al haarfijn uitgelegd hoe dat zit, dat het alsnog niet door je eigen interne filter komt is niet mijn probleem.

quote:
terwijl je tegelijkertijd elke kans grijpt om af te geven op dictator Erdoğan.
Dat klopt. Erdogan is een gevaarlijke idioot die Europa dwars zit. Sisi is een idioot die zichzelf verrijkt. En ga nou niet beweren dat die martelingen al niet voorkwamen voordat Sisi er zat, Egypte heeft nooit een eerlijk rechtsysteem gekend. Het was geen haar beter onder Moslimsbroeder Morsi en Mubarak:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tora_Prison#Torture

quote:
Ik vind het knap dat je snachts kan slapen met zo'n conflicterende geest. Ik zou niet in jouw schoenen willen staan.
Dat komt omdat je mij verkeerd inschat. Vanuit dat standpunt bezien is het wellicht knap.
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:44:11 #185
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196670847
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:07 schreef AchJa het volgende:
Amnesty: oorlogsmisdaden gepleegd in Nagorno-Karabach

Zowel Azerbeidzjaanse als Armeense militairen hebben oorlogsmisdaden gepleegd tijdens de oorlog in de betwiste regio Nagorno-Karabach dit jaar. Dat concludeert Amnesty International na onderzoek. Het zou onder meer gaan om buitenrechtelijke executies van krijgsgevangenen. Ook zouden gevangen militairen zijn mishandeld.

Via de berichtenservice Telegram werden de afgelopen weken videobeelden gedeeld van vermoedelijke misstanden tijdens het conflict. Amnesty keek naar 22 filmpjes en bevestigt de authenticiteit ervan.

De mensenrechtenorganisatie roept zowel Armeni als Azerbeidzjan op om onafhankelijk onderzoek te doen naar de misstanden. Justitie in Azerbeidzjan zei eerder al mogelijke oorlogsmisdaden te onderzoeken. Zover bekend heeft Armeni nog niet op de aantijgingen gereageerd.

Verschrikkelijk gedrag

Op twee video's is te zien dat Azerbeidzjaanse militairen Armeense gevangenen onthoofden. Een andere video toont hoe de keel van een Azerbeidzjaanse bewaker wordt doorgesneden. Ook is op bepaalde filmpjes te zien hoe lichamen van gesneuvelde soldaten worden verminkt.

"Militairen van beide kanten hebben verschrikkelijk gedrag vertoond en het oorlogsrecht volledig genegeerd", zegt een vertegenwoordiger van Amnesty.

De conclusies volgen een maand na een wapenstilstand in de regio. Afgelopen zomer braken in Nagorno-Karabach hevige gevechten uit. Daarbij kwamen duizenden mensen om het leven.

Na bemiddeling van Rusland kwamen de strijdende partijen uiteindelijk tot een overeenkomst. Armeni moest meerdere gebieden teruggeven aan Azerbeidzjan, tot grote onvrede van Armenirs. Rusland ziet toe op de wapenstilstand met een vredesmacht van zo'n 2000 militairen.

Azerbeidzjan vierde de overwinning donderdag met een grote militaire parade in de hoofdstad Bakoe. Daar was ook de Turkse president Erdogan bij aanwezig. Turkije is een belangrijke bondgenoot van Azerbeidzjan en steunde het land met materieel en troepen.

Bij de parade werden ook Turkse gevechtsdrones getoond, die een belangrijke rol zouden hebben gespeeld bij het militaire succes van Azerbeidzjan. Erdogan sprak van een "dag van overwinning en trots voor de Turkse wereld".

NOS
Stuitend die hypocrisie van Erdogan weer. Continu Europese landen Nazi's noemen en hij zou direct op Merkel inhakken als ze van "een overwinning voor Duitssprekende volken" zou spreken, maar hij eigent zichzelf het recht toe om als president van een land dat haar vier eigen genocides niet eens erkent te spreken van een overwinning op een volk dat zijn land massaal over de kling heeft gejaagd middels een systematische genocide. Wat een figuur is het toch ook.
pi_196671085
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:26 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Mensen zien wat ze willen zien. Dit is uiteraard ook zo wanneer mensen kijken naar de geschiedenis. Iedereen is selectief bezig. De Armenen zien uiteraard altijd de genocide in alles wat er gebeurt net als deze Twitter aar. Erdoğan refeert naar een Ottomaans Azeri militaire campagne wanneer hij in zijn toespraak enver paşa benoemt https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Baku. En de Iraanse minister van buitenlandse zaken ziet weer totaal iets anders zoals je leest in onderstaande tweet

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196671337
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

In Turkije is het prima het verleden te verheerlijken en Erdogan grijpt hier ook vaak naar terug. Een verleden waarin Turkije naar de huidige maatstaven nogal hard tekeer is gegaan, harder dan Nederland zelf in ieder geval. Maar dat lijkt de mannen en vrouwen van DENK nooit wat te hebben geboeid, het moet alleen gaan over dat Nederlandse koloniale attributen weggehaald worden en dat Nederland haar rol erkent. Ik heb ze nooit horen pleiten voor het hernoemen van de Piri Reis straat.
Met andere woorden heeft die tweet helemaal niks te maken met denk. Alleen is jouw verknipte geest in staat om er iets gerelateerd aan denk te maken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:30:46 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196671572
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:59 schreef Slayage het volgende:

Mensen zien wat ze willen zien. Dit is uiteraard ook zo wanneer mensen kijken naar de geschiedenis. Iedereen is selectief bezig. De Armenen zien uiteraard altijd de genocide in alles wat er gebeurt net als deze Twitter aar. Erdoğan refeert naar een Ottomaans Azeri militaire campagne wanneer hij in zijn toespraak enver paşa benoemt https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Baku. En de Iraanse minister van buitenlandse zaken ziet weer totaal iets anders zoals je leest in onderstaande tweet
Jaja...

Ismail Enver Pasha

quote:
Enver Pasha was one of the most powerful figures of the government of the Ottoman Empire. Along with Talaat and Djemal, he was one of the principal perpetrators of the Armenian Genocide, of the Assyrian Genocide and of the Greek Genocide and thus is held responsible for the death of between 800,000 and 1,800,000 Armenians, 300,000 Assyrians and 350,000 Greeks.
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:37:06 #189
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196671680
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

Met andere woorden heeft die tweet helemaal niks te maken met denk. Alleen is jouw verknipte geest in staat om er iets gerelateerd aan denk te maken.
Die tweet heeft alles te maken met DENK, alleen vind jij van niet omdat jij de lange arm van Ankara binnen DENK niet ziet, ontkent danwel niet erg vindt. En laat die lange arm nou net hetgene zijn dat hun boodschap compleet ongeloofwaardig maakt. Naast dat zij, tezamen met figuren als Akwasi, allen oorspronkelijk uit landen komen die zeer grote rollen in de slavenhandel hebben gehad en dat nooit hebben onderkend. Daarnaast heb jij al besloten dat ik een verknipte geest heb en kies jij ervoor om al mijn uitspraken in een bepaald hokje te plaatsen. Dat kan, maar het is nogal vermakelijk om te zien dat een Erdogan en Azarkan stemmer zo hoog van de toren blaast richting mij :7
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:39:02 #190
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196671722
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jaja...

Ismail Enver Pasha
[..]

Tsja, als die genocide nooit heeft plaatsgevonden is het ook niet erg dat men naar dat figuur verwijst toch? Hij heeft immers niks fout gedaan :Y
pi_196674007
Opzich best interessant, een deel van de door de Turken gehuurde Syrische huurlingen in het conflict besloot te staken uit protest tegen de gebrekkige arbeidsvoorwaarden :P


The Syrian mercenaries used as 'cannon fodder' in Nagorno-Karabakh https://www.bbc.co.uk/news/stories-55238803
pi_196674151
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

De Armeense minister van defensie is wel een profeet gebleken, aangezien hij vorig jaar had gezegd dat "op het moment dat de azeris een oorlog zouden beginnen de Armeense tanks door baku zouden rollen"
:')
pi_196674383
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:07 schreef WammesWaggel het volgende:
Opzich best interessant, een deel van de door de Turken gehuurde Syrische huurlingen in het conflict besloot te staken uit protest tegen de gebrekkige arbeidsvoorwaarden :P


The Syrian mercenaries used as 'cannon fodder' in Nagorno-Karabakh https://www.bbc.co.uk/news/stories-55238803
Die Syrische huurlingen zijn echt zielig. In Syri moeten ze rondkomen met $2 per dag. Ze krijgen een baan aangeboden om olieinstallaties te bewaken in Azerbeidzjan voor $2000 per maand. Vervolgens moeten ze aan het front gaan vechten. Honderden weigeren te vechten en krijgen daarom geen salaris.

Dan worden ze ook nog 'Jihadisten' genoemd.
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:59:27 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196674797
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:03 schreef Slayage het volgende:
De Armeense minister van defensie is wel een profeet gebleken, aangezien hij vorig jaar had gezegd dat "op het moment dat de azeris een oorlog zouden beginnen de Armeense tanks door baku zouden rollen"
Achterop de diepladers... :')
pi_196676369
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:31 schreef polderturk het volgende:

[..]

Die Syrische huurlingen zijn echt zielig. In Syri moeten ze rondkomen met $2 per dag. Ze krijgen een baan aangeboden om olieinstallaties te bewaken in Azerbeidzjan voor $2000 per maand. Vervolgens moeten ze aan het front gaan vechten. Honderden weigeren te vechten en krijgen daarom geen salaris.

Dan worden ze ook nog 'Jihadisten' genoemd.
Hear, hear.

Zo lachwekkend hoe makkelijk en selectief er gestrooid wordt met die term.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:42:04 #196
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_196676385
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:54 schreef Bilge het volgende:
[ twitter ]Het Turks dat in Azerbeidzjan wordt gesproken heeft iets puurs en warms dat het verwijfde en zielloze Turks uit Istanbul mist. Als een Azeri met zijn mooie tongval mij zou bedreigen of uitschelden, zou ik nog wegsmelten. :@ Eigenlijk zou de Turkse staatszender vanuit Bakoe met de Azeri tongval moeten uitzenden, zodat we kunnen terugkeren naar onze oorsprong.

Deze beelden zijn overigens van de overwinningsviering van vandaag.
Toch heeft het wel wat zo'n militaire parade.
houd ANDERHALVE METER afstand
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:47:54 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 11 december 2020 @ 19:13:58 #198
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_196676969
quote:
Even serieus....Dit moet toch gewoon terug komen?! In plaats van dit wordt mannen aangemoedigd te verwijven door de regering/media. Gratis borstimplantaten door het ziekenfonds jongens. :r
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_196677576
This good. Het beschrijft voornamelijk de Azeri Turkse dynamiek dat komt van Aliyev die Erdogan uitmaakte voor verrader toen Erdogan toenadering zocht met Armeni naar uiteindelijk de bordes scene gisteren in baku

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196677898
Een Iraanse volksvertegenwoordiger die Erdogan bedreigt met het eindigen zoals Saddam _O- de Iranirs steken het niet onder stoelen of banken dat ze not amused zijn met het succes van de azeris en de Turkse aanwezigheid aan de Iraanse Noord grens :{ uiteraard moesten de Turken de Iraanse aanwezigheid aan de Turkse zuid grens maar slikken 8}

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196680483
Poepoe gaan de Turken/Isralisch de banden aanhalen?

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196680843
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 12 december 2020 @ 08:23:43 #203
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196684792
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:03 schreef Slayage het volgende:
Poepoe gaan de Turken/Isralisch de banden aanhalen?

[ twitter ]
Ze worden allebei geleid door corrupte nationalistische havikken, dus wie weet.
pi_196702310
Wie keihard tegen een muur knalt zal zich afvragen waarom dit gebeurde en hoe je dit dit in de toekomst voorkomt. Zelfevaluatie kan ertoe leiden dat je geneest van megalomane waanideen. De Armeense politicoloog Arman Grigoryan is echter weinig hoopvol over de Armeense gemeenschap:

“Our Whole Political And Intellectual Field Is Steeped In Myths And Dogmas"
pi_196702443
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:42 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Toch heeft het wel wat zo'n militaire parade.
Zeker die van Egypte. _O_




[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2020 10:38:30 ]
pi_196705119
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 10:22 schreef Bilge het volgende:
Wie keihard tegen een muur knalt zal zich afvragen waarom dit gebeurde en hoe je dit dit in de toekomst voorkomt. Zelfevaluatie kan ertoe leiden dat je geneest van megalomane waanideen. De Armeense politicoloog Arman Grigoryan is echter weinig hoopvol over de Armeense gemeenschap:

“Our Whole Political And Intellectual Field Is Steeped In Myths And Dogmas"
Dit is een goede vraag.


quote:
For example, no one asks the merchants of the Armenian Cause, “and if one day Turks decide to accept the Treaty of Sevres and hand over the territories drawn by that treaty to Armenia, what will we do?”

Are we ready to include all that territory in sovereign Armenia, where 20 million Turks and Kurds live? It is natural that we should give them rights, allow them to participate in the RA parliamentary elections. And if we are not going to do that, what exactly are we going to do with those people?
Het antwoord is natuurlijk dat ze het gebied willen etnisch zuiveren, zoals ze in Armeni en Azerbeidzjan hebben gedaan.

In geen van de gebieden die ze van Turkije claimen vormden ze een meerderheid.

Zie dit stukje uit het Niles & Sutherland report.



Beyazid ligt ten zuiden van Agri.

Zoals je kan zien vormden ze ongeveer 7% van de bevolking. Toch wilden ze het gebied annexeren. Ze hadden bijna de helft van alle dorpen uitgeroeid.

Stel je voor dat in Nederland wonende Polen de helft van alle dorpen in Brabant uitroeien.
pi_196705501
quote:
Bij dat eerste beeld moest ik even denken aan een zekere parade met boten in Amsterdam :D
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 13:52:09 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196705553
die agenten leren ook zeer nuttige skills voor als ze circus Renz moeten beveiligen tegen boze clowns ofzo :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196712662
Video van een Armeense POW die behandeld wordt. Zijn darmen hangen naar buiten. Kunnen die darmen er terug ingepropt worden waarna de huid dichtgenaaid wordt?
Waarom stroomt er geen bloed uit de wond?

Ik begin schijtziek te worden van al deze Azerbeidzjaanse videos. Dan heb ik het niet over de oorlogmisdaden. Het leger is zeer ongedisciplineerd. Dagelijks worden selfies en oorlogsbeelden gedeeld. Zeer onprofessioneel.

twitter


[ Bericht 1% gewijzigd door polderturk op 13-12-2020 20:06:29 ]
  zondag 13 december 2020 @ 20:07:31 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 13 december 2020 @ 20:21:46 #211
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196713086
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 19:57 schreef polderturk het volgende:
Video van een Armeense POW die behandeld wordt. Zijn darmen hangen naar buiten. Kunnen die darmen er terug ingepropt worden waarna de huid dichtgenaaid wordt?
Nee, zo goed mogelijk afdekken is het enige wat je kunt en mag doen als militair (ZHKH). De rest moet in het ziekenhuis gebeuren.
pi_196713174
Terugduwen en dicht naaien gaat tot nog meer infecties leiden.
pi_199001227
Azerbeidzjan wordt gezien als moslimland, maar dat is het niet. 66% van de bevolking geeft aan geen religie aan te hangen. Ze gaan een wet aannemen die religieuze leiders verbiedt de politiek in te gaan en die het verbiedt kinderen een religie op te dringen.

twitter
pi_199436324
Azeri's hebben het Sev meer bezet wat voor 70-80% op internationaal erkend Armeens grondgebied staat.
Ze willen niet weg, Armeni heeft CSTO gecontacteerd. Zit er naar uit dat Aliyev in het zuiden van Armeni zijn slag wil slaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gruj0 op 15-05-2021 18:30:07 ]
pi_199436963
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:48 schreef polderturk het volgende:
Azerbeidzjan wordt gezien als moslimland, maar dat is het niet. 66% van de bevolking geeft aan geen religie aan te hangen. Ze gaan een wet aannemen die religieuze leiders verbiedt de politiek in te gaan en die het verbiedt kinderen een religie op te dringen.

[ twitter ]
Hoe kom je aan dat percentage? Op wiki-pagina van Azerbaijan staat dat 97% moslim is. Uit 'een groep' die in 2008 meedeed aan een poll zei 21% dat religie een belangrijk onderdeel is in hun leven, wat niet representatief is en niet zegt dat de rest geen religie heeft, ook omdat het land decennia lang onderdeel uitmaakte van de Sovjet-Unie waar religie zwaar onderdrukt werd, en je dus na de val een gestaag opleving van religie ziet. Staat ook op de wiki-pagina:

quote:
Cornell, Svante E. (2010). Azerbaijan Since Independence. M.E. Sharpe. pp. 165, 284. Indicative of general regional trends and a natural reemergence of previously oppressed religious identity, an increasingly popular ideological basis for the pursuit of political objectives has been Islam.... The government, for its part, has shown an official commitment to Islam by building mosques and respecting Islamic values... Unofficial Islamic groups sought to use aspects of Islam to mobilize the population and establish the foundations for a future political struggle.... Unlike Turkey, Azerbaijan does not have the powerful ideological legacy of secularism... the conflict with Armenia has bred frustration that is increasingly being answered by a combined Islamic and nationalist sentiment, especially among younger people... All major political forces are committed to secularism and are based, if anything, on a nationalist agenda.
Ze nemen niet voor niks zo'n wet aan, blijkbaar voelen de seculieren (die de macht hebben) zich bedreigt en willen zoiets als wat o.a. in Turkije is gebeurt voorkomen. Maar we weten wat er gebeurt als je religie probeert uit te bannen en gelovigen onderdrukt. Turkije is daar een mooi voorbeeld van en evenzo voormalige Sovjet-landen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Amfoor_ op 15-05-2021 19:14:46 ]
  Moderator zondag 16 mei 2021 @ 12:11:02 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199448230
Een seculiere staat nastreven is niet hetzelfde als gelovigen onderdrukken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199448840
Azeri's hebben hun kontje verkocht? :D _O-

twitter
  zondag 16 mei 2021 @ 13:02:28 #218
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_199449044
Pakistan is dan ook een oorlogzuchtig land dat in het verleden ver van huis troepen stuurde voor een aanval op Isral.
Het siert de Azeri om zich gewoon op de eigen regio te richten.
pi_199454075
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 13:02 schreef WammesWaggel het volgende:
Pakistan is dan ook een oorlogzuchtig land dat in het verleden ver van huis troepen stuurde voor een aanval op Isral.
Het siert de Azeri om zich gewoon op de eigen regio te richten.
Waarom waren die moslimlanden zo stil toen Armeni grote delen van Azerbeidzjan bezette en ethnisch zuiverde? Waar waren ze toen Armeni honderden Azerbeidzjaanse nederzettingen met de grond gelijk maakten? Azerbeidzjan moet zich op zijn eigen regio concentreren.
  zondag 16 mei 2021 @ 17:42:37 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199454501
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 17:17 schreef polderturk het volgende:
Waarom waren die moslimlanden zo stil toen Armeni grote delen van Azerbeidzjan bezette en ethnisch zuiverde? Waar waren ze toen Armeni honderden Azerbeidzjaanse nederzettingen met de grond gelijk maakten? Azerbeidzjan moet zich op zijn eigen regio concentreren.
_O-
pi_199455893
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:47 schreef Gruj0 het volgende:
Azeri's hebben hun kontje verkocht? :D _O-

[ twitter ]
Azeris zijn te druk bezig met het kontje van de armenen. De wereld geeft geen fuck om de armenen, de armenen worden weer als los speelgeld gebruikt bij geopolitieke kwesties. _O-


En de palestijnen? Laat de arabieren elkaar maar helpen.
pi_199455934
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 18:50 schreef xminator het volgende:

[..]

Azeris zijn te druk bezig met het kontje van de armenen. De wereld geeft geen fuck om de armenen, de armenen worden weer als los speelgeld gebruikt bij geopolitieke kwesties. _O-

En de palestijnen? Laat de arabieren elkaar maar helpen.
De Russen staan op Azerisch grondgebied en de Armenen in zekere zin ook. :D Als er iemand bezig is met iemand zijn kont, dan zijn de Russen dat wel met het kontje van de Azeri's. :D
pi_199455958
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 18:50 schreef xminator het volgende:

[..]
wereld geeft geen fuck om de armenen, de armenen worden weer als los speelgeld gebruikt bij geopolitieke kwesties. _O-
Geldt voor de Palestijnen ook. Het wil ook nog zo zijn dat de Arabische wereld zoveel meent te geven om de Palestijnen. Iets wat niemand meent te doen naar de Armenen, wat het voor de Palestijnen erger maakt.
  zondag 16 mei 2021 @ 20:00:18 #224
261630 marsan
"D'oh!"
pi_199457457
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 17:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom waren die moslimlanden zo stil toen Armeni grote delen van Azerbeidzjan bezette en ethnisch zuiverde? Waar waren ze toen Armeni honderden Azerbeidzjaanse nederzettingen met de grond gelijk maakten? Azerbeidzjan moet zich op zijn eigen regio concentreren.
Waar ze waren? Wss op dezelfde plek waar turkije staat als t gaat om de oeigoeren, hun turks broedervolk.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 16 mei 2021 @ 20:06:05 #225
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_199457589
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 17:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom waren die moslimlanden zo stil toen Armeni grote delen van Azerbeidzjan bezette en ethnisch zuiverde? Waar waren ze toen Armeni honderden Azerbeidzjaanse nederzettingen met de grond gelijk maakten? Azerbeidzjan moet zich op zijn eigen regio concentreren.
Turkij was daar toch nooit echt stil over verder? Pakistan was tijdens het recente conflict ook niet stil maar niet zo vocaal als jegens Isral.
De haat evenals jaloezie jegens Joden is bij moslims waarschijnlijk groter dan jegens Christenen.
Armeni is denk ik gewoon niet echt een goed doelwit en Azerbaijan scoort dan weer net niet erg hoog op de meter qua sympathie.
Net zoals de Oeigoeren die zelfs de Turken in de uitverkoop hebben gezet in ruil voor wat vaccins en leningen van de Chinezen.
pi_199507813
Armeense soldaten worden weggejaagd uit betwist gebied.

twitter
pi_199511050
twitter
pi_199511087
twitter
pi_199511122
"Betwist gebied" :')

twitter
pi_199511585
Armenirs zijn de enige Christenen in een zee van Booslims :D


pi_199512225
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 21:18 schreef Gruj0 het volgende:
"Betwist gebied" :')

[ twitter ]
Waarom blijf je deze landje pikkende genocidale etnische zuiveraars steunen?

Ze hebben 30 jaar lang land van een buurland ingepikt, en nu huilen ze omdat Azerbeidzjaanse soldaten mogelijk een paar km over de grens zijn gegaan.
pi_199513981
Armeense soldaat krijgt een schop onder zijn kont.

twitter
pi_199559487
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 22:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom blijf je deze landje pikkende genocidale etnische zuiveraars steunen?

Ze hebben 30 jaar lang land van een buurland ingepikt, en nu huilen ze omdat Azerbeidzjaanse soldaten mogelijk een paar km over de grens zijn gegaan.
Pot verwijt ketel en zo. Hoelang pikken jullie nu al een stuk van Cyprus in? Jullie hebben geen genocide gepleegd op de Armenen?

Over dat huilen, de Turken willen een paar km aan Griekse eilanden. Wie jankt er nu om een paar km? :')
pi_205540497
Mogelijk komt de oorlog weer op gang.

twitter


twitter


twitter
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 20:28:17 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205541415
lolwhut _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205750721
twitter


Lacin corridor was volgens mij het laatste stukje grond dat Armeni verbond met Karabag. Rusland lijkt het laatste stukje grond dus ook gewoon weg te geven. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren want Azerbaijan heeft geen volledige controle over Karabag zover we weten.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:15:24 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205750801
Was altijd al de bedoeling toch?
Volgens mij zaten de Azeri's er laatst nog over te moeten ergens

De Russen zijn er alleen wat laat mee maja ... what else is new?

Hoeft verder niets te betekenen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205750845
quote:
88s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:15 schreef sp3c het volgende:
Was altijd al de bedoeling toch?
Volgens mij zaten de Azeri's er laatst nog over te moeten ergens

De Russen zijn er alleen wat laat mee maja ... what else is new?

Hoeft verder niets te betekenen
Ja volgens mij was dit het resultaat nav de oorlog 2-3 jaar geleden.

Maar dat betekent dat 2 - 3 (grote) steden die Azerbaijan niet veroverd had nu dus compleet omsingeld zijn. Vraag me af of die nog verzet gaan bieden en ik vraag af wat er nu tussen Azerbaijan en Armeni gaat gebeuren, het conflict loopt naar het einde toe dus kunnen we in de komende jaren open grenzen verwachten? :9

Turkije wil de grenzen ook openzetten met Armeni maar ook dat lijkt nog wat stroef te verlopen.
pi_205750893
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:08 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]

Lacin corridor was volgens mij het laatste stukje grond dat Armeni verbond met Karabag. Rusland lijkt het laatste stukje grond dus ook gewoon weg te geven. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren want Azerbaijan heeft geen volledige controle over Karabag zover we weten.
Er is een alternatieve weg gemaakt, die in gebruik wordt genomen. De Azerbeidzjanen hadden hun stuk van de weg al aangelegd. Armenirs hebben dat ook gedaan. Twee dorpen die 95% Azerbeidzjaans waren en in '90s door Armenirs was bezet en etnisch gezuiverd zijn ook overgedragen. De dorpen waren gekoloniseerd door Armenirs uit Libanon. Die hebben de dorpen ook verlaten.
pi_205753465
Uiteindelijk is heel het gebied van Limburgers. Dat weet iedereen.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 23:19:02 #241
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205954771
twitter
pi_205954826
Het ziet er naar uit dat er een nieuwe oorlog uitbreekt tussen Armeni en Azerbaijan.
pi_205955213
twitter


Koekoek, anti-air krijgt koek vanuit de lucht.
pi_205955235
Ho, wacht eens even, de aanvallen zijn nu echt op Armeni en niet N-K gebied

Dat is nieuw.

pi_205955243
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 23:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ho, wacht eens even, de aanvallen zijn nu echt op Armeni en niet N-K gebied

Dat is nieuw.

[ afbeelding ]
De turken willen blijkbaar de klus klaren. Halve werk doen ze blijkbaar niet aan mee.
pi_205955260
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:53 schreef Ukraineforlife het volgende:

[..]
De turken willen blijkbaar de klus klaren. Halve werk doen ze blijkbaar niet aan mee.
Het gebied tussen Nakhchivan en N-K innemen zou wel een grote win zijn voor Azerbaijan.

Dan kunnen ze via Turkije gas aanleveren ipv via Georgi etc.

En Armeni raakt dan de grens kwijt met Iran, dat is ook interessant
pi_205955267
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:50 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]

Koekoek, anti-air krijgt koek vanuit de lucht.
Die Russische zooi heeft nooit goed gewerkt tegen de bayraktar drones. Dat zagen we ook terug toen in nagorno karabach , libie en syri. En nu dus in Oekrane.
pi_205955274
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:55 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Het gebied tussen Nakhchivan en N-K innemen zou wel een grote win zijn voor Azerbaijan.

Dan kunnen ze via Turkije gas aanleveren ipv via Georgi etc.

En Armeni raakt dan de grens kwijt met Iran, dat is ook interessant
Erdogan staat al klaar om aan de kant van Azerbaijan oorlog te voeren zou een ander land militair aan de kant van Armeni staan.
pi_205955283
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:57 schreef Ukraineforlife het volgende:

[..]
Erdogan staat al klaar om aan de kant van Azerbaijan oorlog te voeren zou een ander land militair aan de kant van Armeni staan.
Niet alleen Erdogan

Ook Isral steunt Azerbaijan
pi_205955295
En Rusland is momenteel wankelend dus een uitstekende kans voor Azerbaijan om bepaalde doelen te behalen
pi_205955305
quote:
6s.gif Op maandag 12 september 2022 23:57 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Niet alleen Erdogan

Ook Isral steunt Azerbaijan
Isral levert misschien wapens aan Azerbaijan alleen dat zegt dus niks. Erdogan staat ook echt militair klaar om mee te doen met een all-out oorlog. Dus echt directe militaire interventie. Daarom acht ik de kans klein dat een ander land militair zou ingrijpen tegen Azerbaijan.
pi_205955320
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:59 schreef Ukraineforlife het volgende:

[..]
Isral levert misschien wapens aan Azerbaijan alleen dat zegt dus niks. Erdogan staat ook echt militair klaar om mee te doen met een all-out oorlog. Dus echt directe militaire interventie. Daarom acht ik de kans klein dat een ander land militair zou ingrijpen tegen Azerbaijan.
Nee, Isral is een bondgenoot van Azerbaijan vanwege hun anti-Iran sentiment. Dat afdoen als wapenleveringen doe je ze te kort.
pi_205955334
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:00 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Nee, Isral is een bondgenoot van Azerbaijan vanwege hun anti-Iran sentiment. Dat afdoen als wapenleveringen doe je ze te kort.
Als Rusland of Iran zou besluiten om Azerbaijan aan te vallen dan zul je zien dat de Isralirs zullen toe kijken. Erdogan in tegenstelling gaat all-out erin.
pi_205955345
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:01 schreef Ukraineforlife het volgende:

[..]
Als Rusland of Iran zou besluiten om Azerbaijan aan te vallen dan zul je zien dat de Isralirs zullen toe kijken. Erdogan in tegenstelling gaat all-out erin.
Onzin, Isral zou de kans grijpen om Iran te bombarderen. Misschien zelfs dat de VS mee gaat doen lol
pi_205955358
twitter
pi_205955363
quote:
Dit is niets anders dan all-out oorlog. Dat moge duidelijk zijn. We gaan het zien.
pi_205955385
twitter
pi_205955396
quote:
Dat is de enige bron die ik heb gezien die dat beweerd?
pi_205955409
twitter


twitter


Sow, harde woorden
pi_205955426
Het gaat er hard aan toe. Zo ff slapen en morgen weer kijken. Rusland verliest in Oekrane , en nu (opnieuw) in Armeni? We zullen het zien.
pi_205955430
twitter
  dinsdag 13 september 2022 @ 00:15:21 #262
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205955441
quote:
Verkeerde topic.
pi_205955510
twitter


Gok dat het hier bij blijft
pi_205955621
twitter


HAROPS = Isralische suicide drone
pi_205956276
Oorlog gaat gewoon door met pogingen om Armeense gebieden te annexeren:

Azerbaijan military 'trying to advance into Armenia'

https://today.rtl.lu/news/world/a/1965467.html
pi_205956303
De EU gaat zich in dit conflict niet opnieuw in zijn eigen voeten schieten door aan de kant van de Armenen te staan:

''The deal, which intends to bring imports of Azeri natural gas to at least 20 billion cubic metres a year in 15 years, will help the EU reduce its reliance on Russian energy. ''

https://www.euronews.com/(...)-new-gas-import-deal
pi_205956335
Geluiden van explosies in Armeni:

twitter
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:21:31 #269
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_205956786
Tijd voor flinke sancties op de Azerbeidzjan
The more debt, the better
pi_205956991
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:21 schreef flyguy het volgende:
Tijd voor flinke sancties op de Azerbeidzjan
EU heeft net nieuwe gascontracten afgetikt bij Azerbaijan _O-
pi_205957008
Volgens de leider van Armeni zijn er tot nu toe 49 Armeense soldaten gedood:

twitter
pi_205957122
Armeni heeft met Russische steun Nagorno-Karabakh en 7 omringende Azerbeidzjaanse regios bezet en etnisch gezuiverd. De 7 Azerbeidzjaanse regios waren 90% Azerbeidzjaans. Armeni heeft ook 500+ Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk gemaakt. Geen enkele Armeense dorp is met de grond gelijk gemaakt. Armeni heeft ook van veel nederzettingen de civiele bevolking uitgemoord. Zoals Khojali.

Rusland bezette de Zuid Kaukasus in 1806. Zowel Armeni als Azerbeidzjaan werden bezet. Armenirs werden gelijk bevoordeeld. In 1806 waren Armenirs de minderheid in Armeni. Rusland importeerde Armenirs uit Iran en vestigde die in Armeni. Toen de Armeense bevolking groeide begonnen ze de Azerbeidzjanen etnisch te zuiveren. Ook werden Azerbeidzjaanse gebieden toegekend aan Armeni. Zo werd het Azerbeidzjaanse Zangezur door de Soviets overgedragen aan Armeni. En Armeni heeft Zangezur volledig etnisch gezuiverd.

Armenirs zijn voor Russen niet anders dan Abkhazirs, Ossetirs en Servirs.

Ze werden door Rusland gebruikt om bevolkingen te onderdrukken.

Dit is uit 1987. Armenirs dwongen Azerbeidzjaanse burgers te vertrekken in bussen. Vervolgens werden de bussen gestopt en neegemaaid met machinegeweren.

twitter


twitter



Een Oekranse piloot die getuige was van de moordpartijen bij Khojali.

twitter


twitter
pi_205957129
Voormalige president van Armeni Sarkissian geeft de massaslachting van kinderen in Khojali toe. En hij praat het ook nog goed. Sarkissian was betrokken bij de Khojali slachting en Armeni heeft deze oorlogsmisdadiger president gemaakt.


twitter


Bekijk deze video:

twitter


Dan moet je dit ook nog eens leven. Het DOEL van de Armenirs was het etnisch zuiver maken van Armenirs.

twitter
pi_205957352
Daar is nog een onafgemaakte genocide van begin 20e-eeuw die bepaalde landen/groepen wanhopig graag willen afmaken. Erg irritant. Ga lekker op je olie zitten, Azerbeidzjan.
pi_205957375
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:20 schreef EinarBoe het volgende:
Daar is nog een onafgemaakte genocide van begin 20e-eeuw die bepaalde landen/groepen wanhopig graag willen afmaken. Erg irritant. Ga lekker op je olie zitten, Azerbeidzjan.
Azerbeidzjan wilt het zuiden van Armeni hebben. Dat staat ook in de contract die ondertekent is door Armeni. Er zou een land verbinding moeten komen tussen Azerbeidzjan en Nakchivan. Armeni weigert. Dus dat is dan een reden voor oorlog.
pi_205957503
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:22 schreef Ukraineforlife het volgende:

[..]
Azerbeidzjan wilt het zuiden van Armeni hebben. Dat staat ook in de contract die ondertekent is door Armeni. Er zou een land verbinding moeten komen tussen Azerbeidzjan en Nakchivan. Armeni weigert. Dus dat is dan een reden voor oorlog.
Het gaat gewoon om een smalle landverbinding die was afgesproken om de oorlog te beindigen. Armeni heeft de landverbinding naar Nagorno-Karabakh over Azerbeidzjan gekregen. Azerbeidzjan heeft het nog niet gekregen terwijl het is afgesproken. Er was ook afgesproken dat alle Armeense troepen teruggetrokken zouden worden uit Nagorno-Karabakh. Alleen Russische vredestroepen zouden daar blijven. Dit is ook nog steeds niet gebeurd.
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:35:54 #277
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_205958124
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:39 schreef polderturk het volgende:

[..]
Het gaat gewoon om een smalle landverbinding die was afgesproken om de oorlog te beindigen. Armeni heeft de landverbinding naar Nagorno-Karabakh over Azerbeidzjan gekregen. Azerbeidzjan heeft het nog niet gekregen terwijl het is afgesproken. Er was ook afgesproken dat alle Armeense troepen teruggetrokken zouden worden uit Nagorno-Karabakh. Alleen Russische vredestroepen zouden daar blijven. Dit is ook nog steeds niet gebeurd.
Iran gaat zich er ook mee bemoeien,

YEREVAN, SEPTEMBER 13, ARMENPRESS. Iran has again announced that any change in its borders with Armenia and Azerbaijan would be unacceptable for them.

Iranian foreign ministry spokesperson Nasser Kanaani said that Iran is closely following the developments and spoke about respecting the territorial integrity of the two countries, according to IRNA.

He added that Iran is ready to provide any help to resolve disputes between the two neighboring countries.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_205959267
Edit
pi_205959790
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:35 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Iran gaat zich er ook mee bemoeien,

YEREVAN, SEPTEMBER 13, ARMENPRESS. Iran has again announced that any change in its borders with Armenia and Azerbaijan would be unacceptable for them.

Iranian foreign ministry spokesperson Nasser Kanaani said that Iran is closely following the developments and spoke about respecting the territorial integrity of the two countries, according to IRNA.

He added that Iran is ready to provide any help to resolve disputes between the two neighboring countries.
Als Iran militair ermee zou bemoeien dan zul je zien dat Turkije mee zou doen aan de kant van Azerbaijan. Rusland staat normaal gesproken ook aan de kant van de Armenen. In dit geval hebben ze het dus de komende tientallen jaren te druk in Oekrane.

Uiteindelijk zullen we allen zien dat Armeni er alleen voorstaat net zoals in de Nagorno Karabach oorlog in 2020.
pi_205959853
18+ beelden van Armeense soldaten die doodgeschoten zijn. (hersens liggen op de grond)

https://t.me/Second_Army1/8286
pi_205959878
Leger van Azerbaijan verovert posities in Armeni. Hier een video van een Armeense soldaat die medische hulp krijgt door een Azerbaijan militaire doktor:

twitter
pi_205959994
Armeense stad Jermuk wordt volledig vernietigd:

twitter


pi_205960053
Op zich prima dat Azerbeidzjan oorlog voert om (internationaal erkend) grondgebied terugveroverd.

Maar van (internationaal erkend) Armeens grondgebied horen ze af te blijven.

Hoop dus echt dat ze geen Armeens grondgebied innemen.
  dinsdag 13 september 2022 @ 14:20:18 #284
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205960063
Heeft Europa hier al de schuld van gekregen?
pi_205960068
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 14:18 schreef YStec het volgende:
Op zich prima dat Azerbeidzjan oorlog voert om (internationaal erkend) grondgebied terugveroverd.

Maar van (internationaal erkend) Armeens grondgebied horen ze af te blijven.

Hoop dus echt dat ze geen Armeens grondgebied innemen.
Dat doen ze nu dus wel. Ze hebben al op meerdere punten Armeense grondgebied overgenomen. De tijden zijn volledig omgedraaid voor de Armenen. In de jaren '90 konden ze met het hulp van Rusland , Azerbaijan binnenvallen. Nu gebeurt het tegenovergestelde.
pi_205960078
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 14:20 schreef xzaz het volgende:
Heeft Europa hier al de schuld van gekregen?
Ja vanwege dit:

EU agrees deal with Azerbaijan to double gas exports by 2027



https://www.euronews.com/(...)-new-gas-import-deal
pi_205960100
Turkish Defence Minister expresses support for Azerbaijan



Turkish National Defence Minister Hulusi Akar especially noted that as always Turkiye stands by Azerbaijan today, Akar noted during the phone conversation with Azerbaijani Defence Minister Zakir Hasanov, APA reports.

https://apa.az/en/militar(...)r-azerbaijan-384602/
pi_205960501
Kunnen Turken en Azerbeidzjanen gewoon Turks met elkaar lullen eigenlijk? En communiceren?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_205960545
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:14 schreef Aloulu het volgende:
Kunnen Turken en Azerbeidzjanen gewoon Turks met elkaar lullen eigenlijk? En communiceren?
Ja. Soort van 2 dialecten.
pi_205960665
Rusland: We kunnen niet al te veel betekenen voor Armeni. Soort van ''zoek het maar uit , we zijn te druk in Oekrane''.



Putin, Pashinyan discussed escalation of tensions on Armenian-Azerbaijani border: Peskov
Russian President Vladimir Putin had a telephone conversation with Armenian Prime Minister Nikol Pashinyan last night, the sides discussed the escalation of tensions on the Armenian-Azerbaijani border, Kremlin Spokesman Dmitry Peskov told reporters on Tuesday.

“In the context of the conversation that took place now there is intensive work at the expert level. I will not say more for now, we will inform you as we receive the results of this work,” he added.

Overall, according to Peskov, “it is difficult to overestimate the role of the Russian Federation, the role of Putin personally" in resolving the situation. “Naturally, the President is making every effort to help de-escalate tensions on the border, these efforts are continuing,” the Spokesman said.

At the same time, he did not talk about Moscow's intentions with regard to Yerevan's appeal to the CSTO for help.

“I would not like to say more now, the work is underway, [including] different coordination, I would not like to announce something before the process of coordination is completed,” Peskov said.

https://www.1lurer.am/en/(...)border-Peskov/794487
pi_205960711
18+ beelden van armeense soldaten die gedood zijn:

https://pbs.twimg.com/media/FciiEdmWAAID5kU?format=jpg&name=large
pi_205960721
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205960731
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:14 schreef Aloulu het volgende:
Kunnen Turken en Azerbeidzjanen gewoon Turks met elkaar lullen eigenlijk? En communiceren?
Grotendeels wel.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 13 september 2022 @ 15:58:50 #294
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205960811
Wanneer erkennen wij de genocide van Armenie tegen Azerbeidjan?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205961156
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:36 schreef Ukraineforlife het volgende:
Rusland: We kunnen niet al te veel betekenen voor Armeni. Soort van ''zoek het maar uit , we zijn te druk in Oekrane''.

[ afbeelding ]

Putin, Pashinyan discussed escalation of tensions on Armenian-Azerbaijani border: Peskov
Russian President Vladimir Putin had a telephone conversation with Armenian Prime Minister Nikol Pashinyan last night, the sides discussed the escalation of tensions on the Armenian-Azerbaijani border, Kremlin Spokesman Dmitry Peskov told reporters on Tuesday.

“In the context of the conversation that took place now there is intensive work at the expert level. I will not say more for now, we will inform you as we receive the results of this work,” he added.

Overall, according to Peskov, “it is difficult to overestimate the role of the Russian Federation, the role of Putin personally" in resolving the situation. “Naturally, the President is making every effort to help de-escalate tensions on the border, these efforts are continuing,” the Spokesman said.

At the same time, he did not talk about Moscow's intentions with regard to Yerevan's appeal to the CSTO for help.

“I would not like to say more now, the work is underway, [including] different coordination, I would not like to announce something before the process of coordination is completed,” Peskov said.

https://www.1lurer.am/en/(...)border-Peskov/794487
Haha het idee was dat de Navo uit elkaar zou vallen vanwege het niet nakomen van verplichtingen en onenigheid en vervolgens valt de Russische tegenhanger uit elkaar _O- _O- _O- .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205961179
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:14 schreef Aloulu het volgende:
Kunnen Turken en Azerbeidzjanen gewoon Turks met elkaar lullen eigenlijk? En communiceren?
Jaoh.

Het is vergelijkbaar met het Nederlands en het Vlaams. Je verstaat elkaar grotendeels, en af en toe moet je goed luisteren om het te begrijpen, en sommige woorden snap je niets van, maar weinig moeite om met elkaar te communiceren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2022 16:43:00 ]
pi_205961234
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:58 schreef corehype het volgende:
Wanneer erkennen wij de genocide van Armenie tegen Azerbeidjan?
Nog een paar gascontracten afsluiten eerst, daarna kijken we wel even verder.
pi_205961254
twitter
pi_205962089
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 16:42 schreef YStec het volgende:

[..]
Jaoh.

Het is vergelijkbaar met het Nederlands en het Vlaams. Je verstaat elkaar grotendeels, en af en toe moet je goed luisteren om het te begrijpen, en sommige woorden snap je niets van, maar weinig moeite om met elkaar te communiceren.
Ik denk eerder Nederlands en Afrikaans. Iets dichterbij dan Nederlands en Duits.
Nederlands en Vlaams is dezelfde taal. Zelfs de geschreven taals is hetzelfde. Bij Turks en Azerbeidzjaans is dat niet zo. Turkije en Azerbeidzjan zijn al 700 jaar gescheiden van elkaar. Ze hebben ook al meerdere keren oorlog gevoerd tegen elkaar. Als Turkije probeert Azerbeidzjan in te lijven krijg je 100% oorlog, zoals Rusland en Oekrane.
  dinsdag 13 september 2022 @ 18:32:26 #300
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205962258
Ik heb hier geen zin in :'(
pi_205963470
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 18:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb hier geen zin in :'(
Hoezo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')