abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 november 2020 @ 19:30:02 #151
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196456834
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:17 schreef Hanca het volgende:
Ah, Nicky Pouw-Verweij is ook nog Arts-onderzoeker / promovenda VU Medisch Centrum. Genoeg te doen dus.
En Statenlid in Utrecht.
pi_196457186
Ik verwacht dat Baudet naar de rechter gaat
* royement als bestuurder en als lid aanvechten.

Hiddema zal hem niet bijstaan voor de rechter.
Plots wilde hij het slagveld verlaten. Zou toch waar zijn dat hij zich verneukt voelde door Freek Jansen over die stagiaire ?

Het zal wel dat de resten van FvD meedoen aan de verkiezingen in maart. Met wie als kandidaten ?
En wie wordt de lijsttrekker en partijleider ?
pi_196457190
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:26 schreef Hexagon het volgende:
Cliteur probeert er uit te glibberen
https://www.dagelijksesta(...)atische-rechtsstaat/

Zo te zien heeft hij een probleem met zijn werkgever
https://nos.nl/artikel/23(...)or-paul-cliteur.html
Complete onzin.
Het partijprogramma, waar hij zegt achter te staan, is niet gewijzigd. Dus waarom dan jezelf solidair verklaren met Baudet?
Waarom dan zijn Eerste Kamer zetel opgeven?

Cliteur loopt achter zijn pupil Baudet aan. En niet achter het partijprogramma van Forum.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 november 2020 @ 20:12:15 #154
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_196457361
Walgelijk ventje die Cliteur, kwade genius achter deze fascistoïde ellende en heus niet alleen dit Baudet debacle, want ik kan me herinneren dat een zekere Maria Tripp (?) jaaaaren geleden al aan de bel trok over deze Leidse Faculteit. In fact, het is niet eens alleen Cliteur, het gaat om meer van dergelijke figuren die als een soort macabere puppet masters al tijden bezig zijn om middels 'veelbelovende protege's' politieke invloed te krijgen in Nederland.

Schijnwerpers erop, nu! Werk aan de winkel voor de serieuze onderzoekjournalistiek. O wacht, die hebben we niet meer in Nederland. Kut.
pi_196457401
Waarom verliet Cliteur zo plots de 1e Kamer
Jaja. een zwaar conflict in de partijtop was gaande.
Maar hij was niet het middelpunt. Hij had zich kunnen verbergen of nog beter.... proberen te lijmen, compromissen zoeken.,
Is er meer aan de hand ?
  zaterdag 28 november 2020 @ 20:18:19 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196457440
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:12 schreef kladderadatsch het volgende:
Walgelijk ventje die Cliteur, kwade genius achter deze fascistoïde ellende en heus niet alleen dit Baudet debacle, want ik kan me herinneren dat een zekere Maria Tripp (?) jaaaaren geleden al aan de bel trok over deze Leidse Faculteit. In fact, het is niet eens alleen Cliteur, het gaat om meer van dergelijke figuren die als een soort macabere puppet masters al tijden bezig zijn om middels 'veelbelovende protege's' politieke invloed te krijgen in Nederland.

Schijnwerpers erop, nu! Werk aan de winkel voor de serieuze onderzoekjournalistiek. O wacht, die hebben we niet meer in Nederland. Kut.
Milan Bruynzeel is een van de oprichters van Erkenbrand. Naast zijn interesse voor politiek en voor vechtsport heeft hij nog een passie, schrijven. Dat doet hij opvallend veel. Naast de stukken op zijn eigen websites Curiales en Erkenbrand publiceert hij op de alt-right website American Renaissance. Maar hij bereikt ook een breder publiek. In 2016 schrijft hij voor Civis Mundi. Samen met onder andere Forum voor Democratie-lid Paul Cliteur levert hij een bijdrage aan het jaarboek Kolonialisme en racisme van dit tijdschrift. En zijn liefde voor schrijven brengt Bruynzeel in februari 2017 bij Elsevier Weekblad. Voor de periode van een half jaar loopt hij stage op de webredactie van dit tijdschrift.

bron

Cliteur vertrouw ik ook voor geen meter.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_196457457
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:12 schreef kladderadatsch het volgende:

Ik denk dat er een verschil is tussen het in een academische setting bespreken van extreme theorieën en wereldbeelden (wat Cliteur zegt te doen), en het uitdragen daarvan in een maatschappelijke setting (zoals een politieke partij).

Er is academische vrijheid aan de ene kant.
Maar ook dat woorden consequenties hebben zodra je bepaalde ideeën tot maatschappelijk ideaal verheft.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196457585
Nicki Pouw kan nu niet zich laten interviewen. Als arts moet ze haar imago als degelijk bewaren en daarmee het imago van het ziekenhuis waar ze werkt. In hoeverre hebben de collega's al bedenkingen over haar door zich in te laten met Baudet , behept door extreemrechtse neigingen. Wellicht wilde ze het niet weten

Eerdmans bleef ook al op de vlakte bij Beau.
Nanninga en Vlaardingenbroek? Die zullen vast benaderd zijn door journalisten en ze weigeren kwesties toe te lichten.
  zaterdag 28 november 2020 @ 20:31:11 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196457593
Daarom tijd dat die faculteit eens uitgemest gaat worden
  zaterdag 28 november 2020 @ 20:44:54 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196457758
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:31 schreef Hexagon het volgende:
Door wie? Politieke interventie op universiteiten ben ik geen voorstander van.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_196457770
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:30 schreef Bluesdude het volgende:
Nicki Pouw kan nu niet zich laten interviewen. Als arts moet ze haar imago als degelijk bewaren en daarmee het imago van het ziekenhuis waar ze werkt. In hoeverre hebben de collega's al bedenkingen over haar door zich in te laten met Baudet , behept door extreemrechtse neigingen. Wellicht wilde ze het niet weten
Ik denk dat daar het coronastandpunt van Baudet nog het meest gevoelig ligt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 28 november 2020 @ 20:48:38 #162
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196457793

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_196457839
Hebben linkse users al mailtjes naar de werkgevers van Nicki Pauw en Eva Vlaardingerbroek gestuurd? Da's jullie dingetje toch, zorgen dat mensen met andere denkbeelden worden ontslagen?

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2020 12:02:46 ]
pi_196457841
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat daar het coronastandpunt van Baudet nog het meest gevoelig ligt.
Ah ja.... gezien haar brief was zij het meest met Baudet in de clinch over corona
Zijn corona-stupiditeit moet haar breekpunt zijn .
Ze kan verder niet met haar gezicht voor de camera komen, ook niet eens in een geschreven interview.

Maar zij had toch al enkele maanden kunnen weten dat haar partijleider coronawappie is. ?
pi_196457853
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:51 schreef SuperKaas het volgende:
Hebben linkse users al mailtjes naar de werkgevers van Nicki Pauw en Eva Vlaardingerbroek gestuurd? Da's jullie dingetje toch, zorgen dat mensen met andere denkbeelden worden ontslagen?
Nou nou.... niet je eigen duistere geest projecteren op anderen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2020 12:02:50 ]
pi_196457891
quote:
Doe normaal. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:03:04 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196458020
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Door wie? Politieke interventie op universiteiten ben ik geen voorstander van.
Door de bestuurders van die universiteit.
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:06:51 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196458097
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Door de bestuurders van die universiteit.
Maar waarom zou je dat doen als Cliteur gewoon goed werk aflevert?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_196458216
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Was Baudet niet een van dat "goed werk" ? Er ontbrak dus iets wezenlijks aan wat Cliteur doceerde
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:18:43 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196458324
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Was Baudet niet een van dat "goed werk" ? Er ontbrak dus iets wezenlijks aan wat Cliteur doceerde
Als Baudets academische publicaties en dissertatie broddelwerk waren valt Cliteur wat te verwijten, maar het is niet de taak van docent Cliteur om Baudet te vormen tot een politicus met moreel verantwoorde opvattingen.

Ik moest overigens wel lachen om een opmerking van Meindert Fennema bij BNR: "Hij is inderdaad gepromoveerd. Bij Cliteur..." waarna hij een stilte liet vallen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:25:12 #172
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_196458427
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 18:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kan beter op jezelf reflecteren waarom je jarenlang achter een fascist aan loopt
??

Ik heb nog nooit op Forum gestemd. Ik heb het lidmaatschap ook nooit overwogen. Wellicht wat meer vragen stellen in plaats van domme conclusies trekken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Smegma. op 28-11-2020 21:30:28 ]
pi_196458451
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Als Baudets academische publicaties en dissertatie broddelwerk waren
Wat het ook veel is
quote:
valt Cliteur wat te verwijten, maar het is niet de taak van docent Cliteur om Baudet te vormen tot een politicus met moreel verantwoorde opvattingen.
.
Het was de taak Baudet te leren een redelijk denkend wetenschapper te zijn en tevens een humaan mens.
Daarin faalde Cliteur
Cliteur heeft vooral Baudet bevestigd in zijn conservatieve instelling en impliciet zijn extremistische neigingen.
pi_196458486
quote:

[..]

Als Baudets academische publicaties en dissertatie broddelwerk waren valt Cliteur wat te verwijten, maar het is niet de taak van docent Cliteur om Baudet te vormen tot een politicus met moreel verantwoorde opvattingen.

Ik moest overigens wel lachen om een opmerking van Meindert Fennema bij BNR: "Hij is inderdaad gepromoveerd. Bij Cliteur..." waarna hij een stilte liet vallen.
Het was wel degelijk de taak van Cliteur om Baudet aan te spreken op dan wel te berispen om zijn antisemitische uitspraken in het bijzijn van andere studenten / promovendi.

En dat schijnen er wel een paar geweest te zijn. Waar ook melding bij Cliteur van gedaan is. Wat Cliteur afdeed als onbelangrijk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_196458500
quote:

[..]

Eens. Het betreft daar dan ook een academische setting.
Maar diezelfde Cliteur verbindt zich dan vervolgens aan het wetenschappelijke instituut van Forum. En neemt een zetel in de EK voor Forum in. Van zijn eigen pupil dus. En hij strijkt daar geld mee op.

Hij zegt achter het partijprogramma van FvD te staan. Niet achter het dubieuze gedachtengoed van Baudet.
Maar treedt dan vervolgens af als Baudet in opspraak raakt. Zijn pupil.
Terwijl het programma niet gewijzigd is.

Het is mij iets te gemixt en onzuiver bij elkaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196458542
Rector magnificus Carel Stolker van de Leidse universiteit vindt dat hoogleraar Paul Cliteur nadrukkelijk afstand moet nemen van ’het patroon van antisemitisme’ rond het Forum voor Democratie (FvD).

--
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20201128_6643788
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:35:15 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196458575
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:31 schreef Hexagon het volgende:
Er is niks mis met "die faculteit", er is wat mis met de sectie Rechtsfilosofie.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_196458613
quote:

[..]

Mooie vent vind ik dat altijd. Overigens neemt hij het op dit punt op voor Cliteur:

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2020 21:37:32 ]
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:37:49 #179
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196458641
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:36 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Mooie vent vind ik dat altijd. Het zijn niet echt gelijkgestemden natuurlijk, maar hij neemt het op dit punt dan wel weer op voor Cliteur:

[ twitter ]
Ik neem het op voor Carel Stolker :)
pi_196458736
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind Cliteur ook wel een punt hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:43:34 #181
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_196458766
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens. Het betreft daar dan ook een academische setting.
Maar diezelfde Cliteur verbindt zich dan vervolgens aan het wetenschappelijke instituut van Forum. En neemt een zetel in de EK voor Forum in. Van zijn eigen pupil dus. En hij strijkt daar geld mee op.

Hij zegt achter het partijprogramma van FvD te staan. Niet achter het dubieuze gedachtengoed van Baudet.
Maar treedt dan vervolgens af als Baudet in opspraak raakt. Zijn pupil.
Terwijl het programma niet gewijzigd is.

Het is mij iets te gemixt en onzuiver bij elkaar.
Gaat het je dan puur om het dubieuze gedachtengoed van Baudet, of mag je als academicus, actief verbonden aan een academische instelling in het geheel geen politieke activiteit hebben wat jou betreft? Ik noem maar een casus: Annelien Bredenoord, Eerste Kamerlid namens D66 houdt zich als ethica bezig met stamcelonderzoek, genetica, voortplantingstechnologie. Ik kan mij indenken dat er christenen zijn die zulk onderzoek maar niets vinden.

Andere casus, voor de balans: Peter Essers (Eerste Kamer, CDA) is hoogleraar belastingrecht aan de UT. Mag dat ook niet?

Ik neem nu alleen de Eerste Kamer als voorbeeld (waar verdeeld over verschillende partijen wel meer professoren in zitten), in gemeenteraden zullen er ook professoren actief zijn.
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:45:56 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196458803
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind Cliteur ook wel een punt hebben.
Tsja, ik niet.
Mede omdat ik die sectie ken.
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:49:39 #183
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196458870
Ik vind dat we Cliteur best verantwoordelijk mogen houden voor het wangedrag van Baudet als hij hier meerdere malen op geattendeerd is en er dan over liegt of het downplayed.

Of de universiteit hem er ook op aan kan spreken, hangt af van de situatie. Als de uni er niks mee te maken heeft niet, als verschillende collega's tijdens het promoveren Cliteur aangesproken hebben op Baudet, zijn begeleider, en hij heeft daar niks mee gedaan terwijl hij dat vanuit zijn functie wel had moeten doen, mag de uni hem er wel op aanspreken
Laffe huichelaar
pi_196458906
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die man runt al jaren de universiteit. En al jaren zit er daar op die faculteit een kliek met een politieke agenda die conservatieve standpunten aan het pushen zijn. Die promovendi kiezen op hun politieke kleur etcetera. Ik had het sterker gevonden als hij daar de afgelopen jaren iets tegen gedaan had, ipv lafjes meeliften op een mediastorm.
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:51:37 #185
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196458910
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:43 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Gaat het je dan puur om het dubieuze gedachtengoed van Baudet, of mag je als academicus, actief verbonden aan een academische instelling in het geheel geen politieke activiteit hebben wat jou betreft? Ik noem maar een casus: Annelien Bredenoord, Eerste Kamerlid namens D66 houdt zich als ethica bezig met stamcelonderzoek, genetica, voortplantingstechnologie. Ik kan mij indenken dat er christenen zijn die zulk onderzoek maar niets vinden.

Andere casus, voor de balans: Peter Essers (Eerste Kamer, CDA) is hoogleraar belastingrecht aan de UT. Mag dat ook niet?

Ik neem nu alleen de Eerste Kamer als voorbeeld (waar verdeeld over verschillende partijen wel meer professoren in zitten), in gemeenteraden zullen er ook professoren actief zijn.
Die andere gevallen doen niet ter zake in geval van het bovenstaande. Niet vergelijkbaar
Laffe huichelaar
pi_196458968
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Tsja, ik niet.
Mede omdat ik die sectie ken.
quote:

[..]

Het is een heel lastige discussie.
Maar ik vind wel dat er een academische vrijheid is om de meest extreme standpunten te onderzoeken. Als je daar een goede desertie over kunt houden?

De rol van Cliteur is op de universiteit anders dan in het maatschappelijk debat.
Maar hier zijn de belangen duidelijk gemixt.
Ik heb geen eenduidig antwoord. Maar denk wel dat hij een antwoord in die context gaat geven.

Wat vind je zelf?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:55:55 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196458989
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Die man runt al jaren de universiteit. En al jaren zit er daar op die faculteit een kliek met een politieke agenda die conservatieve standpunten aan het pushen zijn. Die promovendi kiezen op hun politieke kleur etcetera. Ik had het sterker gevonden als hij daar de afgelopen jaren iets tegen gedaan had, ipv lafjes meeliften op een mediastorm.
Die man is idd al behoorlijk lang rector magnificus. Van de gehele universiteit.
Vind het kwalijker dat het faculteitsbestuur het al jaren prima vindt. Verschillende leden vd sectie Rechtsfilosofie zijn al vele jaren nogal prominent in verschillende media.

Maar je hebt een punt. Ook Stolker had eerder iets kunnen doen.

Cliteur heeft daarentegen geen punt wat mij betreft.
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:55:55 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196458990
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Vanwege het misbruiken van de universiteit voor allerlei duistere politieke doeleinden.
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:57:10 #189
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196459002
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik denk dat over het algemeen op subjectievere vakgebieden als politicologie etc het lastig is om studenten te vinden die geen politieke agenda hebben of duidelijke politieke standpunten.

Op zich is het logisch dat met opleidingen van enig niveau mensen zich daar ook op orienteren. Linksom of rechtsom vind ik dat niet zo erg tbh. Je hoort ook vaak over links georienteerde studenten/studies. Best, als men maar lekker kan doen wat ze zelf willen
Laffe huichelaar
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:57:45 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196459020
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:54 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]

Maar ik vind wel dat er een academische vrijheid is om de meest extreme standpunten te onderzoeken. Als je daar een goede desertie over kunt houden?

De rol van Cliteur is op de universiteit anders dan in het maatschappelijk debat.
Ik heb geen eenduidig antwoord. Maar denk wel dat hij een antwoord in die context gaat geven.

Wat vind je zelf?
Dissertatie bedoel je?
Wat mij betreft is de sectie Rechtsgeleerdheid al jaren eerder een sekte dan een sectie.
pi_196459021
quote:

[..]

Dat partijen academici een actieve rol geven is prima. Als die academici vervolgens antisemitisme weglachen, dan lijkt me dat wel reden voor een goed gesprek...
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:00:08 #192
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196459054
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:54 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]

Het probleem wmb is dat hij vanuit zijn werk op de universiteit verantwoordelijk is voor een veilige omgeving. Wanneer mensen hem vanuit zijn functie benaderen over misstanden van iemand waar hij verantwoordelijk voor is, is het zijn werk daar wat mee te doen. Doet hij dat niet, heeft de universiteit een punt.

Dat hij buiten de universiteit om Baudet steunt, moet hij dan weer zelf weten, zijn politieke standpunten en activiteiten in zijn eigen tijd zijn zijn eigen zaak en niet van de universiteit
Laffe huichelaar
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:01:21 #193
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196459080
samenvattend: gebeurtenissen van afgelopen week heeft de uni niks mee te maken. Het artikel in GS moet de universiteit wel wat mee
Laffe huichelaar
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:02:15 #194
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196459094
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen
Laffe huichelaar
pi_196459112
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dissertatie bedoel je?
Wat mij betreft is de sectie Rechtsgeleerdheid al jaren eerder een sekte dan een sectie.
Autocorrectie. Zit mobiel. :D

Ik heb geen idee over sektes. Ik vind wel dat academisch alles besproken mag worden.

Maar ik zei vanavond tegen mijn man 'het is niet dat er veel marxisten bij Cliteur vandaan komen'. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:04:11 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196459123
Dat klopt juridisch niet. Het is pertinent niet zo dat uitlatingen in de vrije tijd vd werknemer of op het privé-account vd werknemer geen arbeidsrechtelijke gevolgen kunnen hebben.
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:06:09 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196459165
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Autocorrectie. Zit mobiel. :D

Ik heb geen idee over sektes. Ik vind wel dat academisch alles besproken mag worden.

Maar ik zei vanavond tegen mijn man 'het is niet dat er veel marxisten bij Cliteur vandaan komen'. :D
Ik zit altijd mobiel :D
Niks tegen academische gedachtenexperimenten. Zeker niet bij een sectie (Rechts)filosofie. Maar dat is voor mij wel de grens.
pi_196459167
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:00 schreef timmmmm het volgende:
Dat hij buiten de universiteit om Baudet steunt, moet hij dan weer zelf weten, zijn politieke standpunten en activiteiten in zijn eigen tijd zijn zijn eigen zaak en niet van de universiteit
Soms is dat niet waar. Een negatieve keuze, een negatieve beeldvorming van een hooggeplaatste kan de universiteit zelf schaden.
Baudet is een maatschappelijk heet hangijzer... voortgekomen uit Uni Leiden, mede tot hemelbestormer gemaakt door Cliteur...In het verleden , maar nog steeds in het heden.
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:06:28 #199
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196459168
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat klopt juridisch niet. Het is pertinent niet zo dat uitlatingen in de vrije tijd vd werknemer of op het privé-account vd werknemer geen arbeidsrechtelijke gevolgen kunnen hebben.
ik zeg dan ook wat ik vind
Laffe huichelaar
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:07:55 #200
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_196459196
Ik neem het voor geen van allen op, maar denk wel te begrijpen waarom Fennema op deze manier reageert; Cliteur kan ook helemaal niet daarop aangesproken worden (hetgeen waar Fennema op reageert dus). En ja, dat zou ook absurd zijn als je er even over nadenkt, maar het feit dat hij wist dat Baudet zo is en ondanks dat toch deel uit gaat maken van een door hem opgetuigde en geleide partij, dat is wél iets waar hij op aangesproken mag worden, alleen niet zozeer vanwege z'n functie binnen die faculteit, maar gewoon als (publiek) persoon. Daarom is het ook een taak voor journalisten en niet voor het bestuur (of justitie of whatever).

Echter, als blijkt dat daar dus meerdere docenten/professoren bezig zijn met het 'klaarstomen' van mensen die zij zien als 'veelbelovend' om een zekere - hoe zal ik het eens netjes zeggen? - ultra-conservatieve ideologie, een waarbinnen men niet terugdeinst voor prangende vraagstukken als "zijn negers echt zo dom?", "wordt een Marokkaan geboren als kut-Marokkaan?" en "kunnen vrouwen alleen maar klaarkomen als ze door een dominante man worden verkracht?" de Nederlandse politiek binnen te loodsen, nou dan word het misschien tijd om andere opties te overwegen. Eh...
pi_196459232
Voormalig strijdmakker Henk Otten over Cliteur
twitter
pi_196459274
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:07 schreef kladderadatsch het volgende:
Ik neem het voor geen van allen op, maar denk wel te begrijpen waarom Fennema op deze manier reageert; Cliteur kan ook helemaal niet daarop aangesproken worden (hetgeen waar Fennema op reageert dus). En ja, dat zou ook absurd zijn als je er even over nadenkt, maar het feit dat hij wist dat Baudet zo is en ondanks dat toch deel uit gaat maken van een door hem opgetuigde en geleide partij, dat is wél iets waar hij op aangesproken mag worden, alleen niet zozeer vanwege z'n functie binnen die faculteit, maar gewoon als (publiek) persoon. Daarom is het ook een taak voor journalisten en niet voor het bestuur (of justitie of whatever).

Echter, als blijkt dat daar dus meerdere docenten/professoren bezig zijn met het 'klaarstomen' van mensen die zij zien als 'veelbelovend' om een zekere - hoe zal ik het eens netjes zeggen? - ultra-conservatieve ideologie, een waarbinnen men niet terugdeinst voor prangende vraagstukken als "zijn negers echt zo dom?", "wordt een Marokkaan geboren als kut-Marokkaan?" en "kunnen vrouwen alleen maar klaarkomen als ze door een dominante man worden verkracht?" de Nederlandse politiek binnen te loodsen, nou dan word het misschien tijd om andere opties te overwegen. Eh...
En dat is heel lastig.

'Is de aarde echt zo plat?'

Hoe moet je hier een oordeel over vormen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196459352
Ook FvD-senator Nicki Pouw-Verweij beschreef in een brief Baudets antisemitische opmerkingen. Wat is uw reactie daarop?
‘Ik was er niet bij, maar heb ze gelezen. Als Baudet dat gedaan heeft, dan is dat zeer verwerpelijk. Ik weet niet of hij het gezegd heeft, maar ik weet wel dat soort uitspraken niet in zijn boeken staan en ook niet in de Handelingen van de Kamer. Verder zijn ze ook nooit naar voren gekomen in gesprekken die ik met hem had.
Zolang ik het niet zelf heb gehoord, vind ik er ook niets van.

===========
https://www.mareonline.nl/nieuws/cliteur-blijft-trouw-aan-thierry
pi_196459382
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vanwege het misbruiken van de universiteit voor allerlei duistere politieke doeleinden.
Dat moet je eerst bewijzen.
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:22:07 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196459453
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er is niks mis met "die faculteit", er is wat mis met de sectie Rechtsfilosofie.
Okay, zo goed en ik niet ingevoerd in het academische wereldje
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:22:32 #206
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196459461
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Tijd voor een grondig onderzoek dus
pi_196459485
Cliteur praat trouwens heel bekakt, maar is een typisch voorbeeld van een sociale stijger en stapelaar.... Om het nu af te breken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196459542
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou als je dit laat lopen (want dat boreale gedoe daar is echt niet van de laatste dagen weken of maanden) dan kun je dat zo langzamerhand de rest ook wel verwijten.

Terwijl ik weet dat er daar intern ook wel lui zijn die er absoluut niet blij mee zijn.
zie email 27 oktober
pi_196459563
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:16 schreef Bluesdude het volgende:
Ook FvD-senator Nicki Pouw-Verweij beschreef in een brief Baudets antisemitische opmerkingen. Wat is uw reactie daarop?
‘Ik was er niet bij, maar heb ze gelezen. Als Baudet dat gedaan heeft, dan is dat zeer verwerpelijk. Ik weet niet of hij het gezegd heeft, maar ik weet wel dat soort uitspraken niet in zijn boeken staan en ook niet in de Handelingen van de Kamer. Verder zijn ze ook nooit naar voren gekomen in gesprekken die ik met hem had.
Zolang ik het niet zelf heb gehoord, vind ik er ook niets van.

===========
https://www.mareonline.nl/nieuws/cliteur-blijft-trouw-aan-thierry
Best een interessant interview eigenlijk. Hoe ik het lees is dat er regelmatig mensen met klachten kwamen over Baudet. Die klachten checkte Cliteur dan bij Baudet. Die ontkende alles en Cliteur deed het vervolgens af als een 1-tegen-1 verhaal.

Je zou toch mogen verwachten dat die houding verandert naarmate iets een patroon wordt.
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:29:48 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196459576
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nu is bewijs ineens wel belangrijk?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196459723
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:36 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Mooie vent vind ik dat altijd. Overigens neemt hij het op dit punt op voor Cliteur:

[ twitter ]
Als er een iemand continue rabiate uitspraken doet en onderzoekers van jouw vakgroep lastig valt met antisemitisme op borrels en kantoor, dan ben je als leidinggevende van je faculteit verplicht in te grijpen. Of moet je in ieder geval het gesprek aangaan als er meermaals klachten over zijn binnengekomen. In ieder geval niet de klachten wegwuiven, terwijl je zelf doodleuk in een politieke beweging gaat met die beste man.

Als je bij de TUDelft vertelt dat Ali Chemicali ok was, en gifgas gewoon moet kunnen in oorlogsvoering, wordt van een professor ook gewoon verwacht dat er ingegrepen wordt. Ook al wordt het grappenderwijs eenmalig een keertje gezegd door een willekeurige Iraniër.

Sterker nog, daar komen Iraniërs nu bij voorbaat niet eens meer binnen...
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:39:51 #212
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196459770
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:09 schreef Bluesdude het volgende:
Voormalig strijdmakker Henk Otten over Cliteur
[ twitter ]
Klare taal van Otten ^O^
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:51:39 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196459981
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou als je dit laat lopen (want dat boreale gedoe daar is echt niet van de laatste dagen weken of maanden) dan kun je dat zo langzamerhand de rest ook wel verwijten.

Terwijl ik weet dat er daar intern ook wel lui zijn die er absoluut niet blij mee zijn.
Dit laat men al zeker 15 jaar lopen -O-
Dat is mijn punt ook. Al neem ik dat het faculteitsbestuur meer kwalijk dan Stolker. Al had die onderhand ook wel iets mogen doen..
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:00:04 #214
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_196460156
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tijd voor een grondig onderzoek dus
`
Eerst een onderzoek, daarna aantijgingen.
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:01:48 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196460158
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:00 schreef kladderadatsch het volgende:
Kost dat nou zo'n opleiding 'Boreaal Dictator' aan de Leidse Faculteit?
Best veel nog :D Zeker als 2e studie jaren na de 1e :P
pi_196460172
Nou, het mag wel duidelijk zijn dat er veel mensen het schip verlaten hebben, en anderen niets van zich laten horen...

Vandaag heeft Baudet op twitter steunbetuigingen aan hem geretweet.

Dan gaat het om de berichten van Joyce Vastenhouw, Ralf Dekker, ene Samuel en Van Haga.
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 00:21:27 #218
236264 crew  capricia
pi_196461290
Wat is dit... :D
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196462272
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dissertatie bedoel je?
Ooit bij politieke en sociale filosofie aan de UvA geweest? Da's evenzeer een club met sektarische trekken. Zo gaat dat in vakgroepen: hoogleraren omringen zich met gelijkgezinde jongere collega's die bij kunnen dragen aan hun onderzoekslijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196462339
Ik vind zelf het stuk in GeenStijl niet zo goed. Het heeft flinke redactie nodig (heeft GeenStijl daar geen personeel voor?) en ik vraag me af of er moeite is gedaan voor wederhoor. Wat ik bovenal frappant vind: als je 'antisemitisch' zou vervangen door 'anti-islamistisch', dan zou vrijwel het gehele stuk voor GeenStijl zelf opgaan. Het ontbreekt ze daar aan zelfreflectie. Lees mee:

Het lag nooit aan een enkel dinertje met een Amerikaanse "mede-revolutionair", aan een paar extremisten op een partijbijeenkomst of aan "ironische" discussies van onwetende pubers in (J)FvD-appgroepen. Dat zijn allemaal slechts symptomen, bijwerkingen van een onbehandelde ziekte in de partijtop, waar anti-Joodse anti-islamitische complotten, etno-nationalistisch gedachtengoed en narcistische megalomanie een bruine tumor vormden (...).

Het is typisch GeenStijl, een zondebok kiezen en zelf de rol van aanklager, rechter en beul innemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 29 november 2020 @ 04:31:40 #221
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196462590
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 03:10 schreef Claudia_x het volgende:
als je 'antisemitisch' zou vervangen door 'anti-islamistisch', dan zou vrijwel het gehele stuk voor GeenStijl zelf opgaan. Het ontbreekt ze daar aan zelfreflectie.
Dat geldt niet alleen voor Geenstijl, maar ook voor de dissidenten binnen de partij en voor de groep 'afhakende kiezers'.
Anti-moslim is superhip sinds 2002 en alleen maar populairder geworden. Je kunt echt de grootste complottistische vuiligheid over moslims beweren zonder daar serieus op te worden aangesproken, of dat nu in de Kamer is, in de krant of in de kroeg. Sinds de smartlapperij van Fortuyn gaan we vol op het orgel. En iedereen zingt mee!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196463393
quote:
De werkgever van Vlaardingerbroek :')
Ze is gestopt met haar promotie voor de politiek. Goed op de hoogte!
  zondag 29 november 2020 @ 10:01:32 #223
80382 manny
30 is best veel
pi_196463586
quote:
Ik vind zelf het stuk in GeenStijl niet zo goed. Het heeft flinke redactie nodig (heeft GeenStijl daar geen personeel voor?) en ik vraag me af of er moeite is gedaan voor wederhoor. Wat ik bovenal frappant vind: als je 'antisemitisch' zou vervangen door 'anti-islamistisch', dan zou vrijwel het gehele stuk voor GeenStijl zelf opgaan. Het ontbreekt ze daar aan zelfreflectie. Lees mee:

Het lag nooit aan een enkel dinertje met een Amerikaanse "mede-revolutionair", aan een paar extremisten op een partijbijeenkomst of aan "ironische" discussies van onwetende pubers in (J)FvD-appgroepen. Dat zijn allemaal slechts symptomen, bijwerkingen van een onbehandelde ziekte in de partijtop, waar anti-Joodse anti-islamitische complotten, etno-nationalistisch gedachtengoed en narcistische megalomanie een bruine tumor vormden (...).

Het is typisch GeenStijl, een zondebok kiezen en zelf de rol van aanklager, rechter en beul innemen.
Kwaliteit / nuance / zelf-reflectie verwachten van Geen Stijl is ook niet echt realistisch. Dit is de manier waarop zij "journalistiek" bedrijven. De waarde zit, naar mijn bescheiden mening, er hooguit in dat ze die oude posts en uitspraken opgedoken hebben.

Heb het al eerder gepost, maar ik vind dat de Snijtafel in deze aflevering uit 2017 heel aardig fileert hoe (krankzinnig) de redenaties van Baudet in elkaar zitten.

proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 10:32:56 #224
236264 crew  capricia
pi_196463786
dit is geen moslim-bash topic
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196464129
quote:
Die Waling heeft zich leuk buiten de picture gemanoeuvreerd, maar was in het begin bij elke stap die Baudet gezet heeft aanwezig. Kunnen we ons dat fotootje nog herinneren van Baudet en Waling, die tijdens hun roadtrip in de VS een exemplaar van een boek van een Lost Cause zogenaamde historicus triomfantelijk omhoog hielden?
I´m back.
pi_196464161
quote:
Ik vind zelf het stuk in GeenStijl niet zo goed. Het heeft flinke redactie nodig (heeft GeenStijl daar geen personeel voor?) en ik vraag me af of er moeite is gedaan voor wederhoor.
Wat voor wederhoor zou je willen zien? Baudet zegt simpelweg dat hij zich er niet in herkent.

quote:
Wat ik bovenal frappant vind: als je 'antisemitisch' zou vervangen door 'anti-islamistisch', dan zou vrijwel het gehele stuk voor GeenStijl zelf opgaan. Het ontbreekt ze daar aan zelfreflectie. Lees mee:

Noem dan eens zo'n anti-islamitisch complot dat via geenstijl gepromoot wordt?

quote:
Ja, dat is wel hoe geenstijl werkt. Overigens vind ik het zelf best een goed artikel. Ik heb nog geen artikel gelezen waarbij zoveel mensen spreken over Baudet. Geenstijl (Bart Nijman) is duidelijk goed ingevoerd in de bronnen rondom Baudet.
pi_196464337
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 17:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kortom, jarenlange islamofobie is prima, ik zal de teksten maar niet herhalen, maar joden zijn onaantastbaar.
Beetje domme opmerking dit. Antisemitisme is de kanarie in de kolenmijn. En je komt altijd weer uit bij Holocaustontkenning c.q. -bagatellisering bij deze lieden. Waarom is dat, denk je?
I´m back.
pi_196465403
quote:
Ik besefte na de zomervakantie van 2020 dat in de partijtop de checks en balances afwezig waren en dat FvD geen gezonde politieke partij meer was qua functioneren, omdat Baudet een zonnekoning was geworden met een aanbiddende hofhouding. Mensen met kritiek werden afgeserveerd en als vijanden beschouwd. Om een ernstig signaal te geven besloot ik een vrij pittige column te schrijven om een lijsttrekkersverkiezing tot stand te brengen. Iets wat ik sowieso al wilde omdat Forum voor directe democratie is, dus dan moet je dat ook in je eigen partij toepassen. Achteraf vrij amateuristisch van me, maar ik had op dat moment niet ingeschat dat de column door veel kranten zou worden opgepakt.

Vanuit de partij kreeg ik veel off the record-bijval op de column
https://opiniez.com/2020/(...)m/rutgervandennoort/
  zondag 29 november 2020 @ 16:15:23 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196469301
Heeft deze crisis ook een weekend vrij?
  zondag 29 november 2020 @ 17:10:07 #230
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196470711
quote:
Rutger van den Noort, ook al zo‘n hobbynazi die nu ineens de Redelijke Mensch gaat uithangen.

Het is wachten op de wederbekering van Weltschmerz.
pi_196471404
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2020 17:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Rutger van den Noort, ook al zo‘n hobbynazi die nu ineens de Redelijke Mensch gaat uithangen.

Het is wachten op de wederbekering van Weltschmerz.
Volgens Weltschmerz is het allemaal de schuld van de duivelse media.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 29 november 2020 @ 17:45:23 #232
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196471683
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 17:34 schreef KoosVogels het volgende:

Volgens Weltschmerz is het allemaal de schuld van de duivelse media.
Ach maar welnee zeg! Wat een verrassing.
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 17:53:37 #233
236264 crew  capricia
pi_196471834
Zullen we niet over users praten als ze er niet zijn...beter met iemand in gesprek. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196472024
Verdacht stil rond FvD.
Stilte voor de storm? Is er iets gaande achter de schermen ?
Hiddema en Cliteur komen onverwachts weer naar het slagveld om te lijmen ?

Waarom stapte Cliteur eigenlijk op ?
  zondag 29 november 2020 @ 18:02:43 #235
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196472092
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 18:00 schreef Bluesdude het volgende:
Verdacht stil rond FvD.

Bang voor zn baantje aan de universiteit denk ik
pi_196472193
Toch niet zo stil.
DDS publiceerde dit artikel en verwijderde het weer

quote:
Julien Rochedy, het foute vriendje van Eva Vlaardingerbroek, brengt Hitlergroet op Instagram
https://webcache.googleus(...)&gl=nl&client=safari
  zondag 29 november 2020 @ 18:26:25 #237
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_196472758
Logisch, want dat is helemaal geen Hitlergroet, het is 'gewoon een 'fuck you', of beter 'up yours' gebaar wat ze in alle Z-Europese landen maken.
  zondag 29 november 2020 @ 18:50:27 #238
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196473301
Flink breed uitmeten graag
  zondag 29 november 2020 @ 18:53:55 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196473397
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 18:06 schreef Bluesdude het volgende:
Toch niet zo stil.
DDS publiceerde dit artikel en verwijderde het weer
[..]

https://webcache.googleus(...)&gl=nl&client=safari
Vind dit te onduidelijk, maar Baudet moet natuurlijk wel gewoon weggezet worden voor wat hij is: een simpel, dom KKK-racistje.

[ Bericht 16% gewijzigd door -XOR- op 29-11-2020 19:05:53 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_196473747
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 18:53 schreef -XOR- het volgende:
Baudet moet natuurlijk wel gewoon weggezet worden voor wat hij is: een simpel, dom KKK-racistje.
Klaag je nu dat DDS dat heeft gedaan ?
Ik vind het ook onduidelijk of er een hitlergroet was .
Misschien is de ware rel hier dat DDS een neprel bracht
  zondag 29 november 2020 @ 19:17:29 #241
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196473793
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klaag je nu dat DDS dat heeft gedaan ?
Ik vind het ook onduidelijk of er een hitlergroet was .
Misschien is de ware rel hier dat DDS een neprel bracht
Ja, bij DDS waren ze wat te happig, maar die staan natuurlijk vierkant achter Baudet en proberen er nu alles aan te doen om de afvalligen als onbetrouwbaar neer te zetten. Ze zijn wel een beetje doorzichtig.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_196473973
Collega's van Cliteur aan de faculteit Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden komen met een statement.

https://m.nederlandrechts(...)liseren-daarvan.html

Zou Cliteur nog mede ondertekenen. Dat past wel in zijn politiekcorrecte verklaringen van de week
  zondag 29 november 2020 @ 19:43:00 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196474180
Ze zijn zo te zien bezig Cliteur uit te roken daar
pi_196474592
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:43 schreef Hexagon het volgende:
Ze zijn zo te zien bezig Cliteur uit te roken daar
Mogelijk ondervind men al dat kritiek op Cliteur leidt tot kritiek op hun faculteit en willen ze zich nadrukkelijk distantiëren van antisemitisme en racisme.?
Cliteur moet gewoon medeondertekenen
  zondag 29 november 2020 @ 20:16:45 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196474724
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mogelijk ondervind men al dat kritiek op Cliteur leidt tot kritiek op hun faculteit en willen ze zich nadrukkelijk distantiëren van antisemitisme en racisme.?
Cliteur moet gewoon medeondertekenen
Dat zou het document er niet echt geloofwaardiger op maken.
pi_196474770
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 18:00 schreef Bluesdude het volgende:
Verdacht stil rond FvD.
Stilte voor de storm? Is er iets gaande achter de schermen ?
Hiddema en Cliteur komen onverwachts weer naar het slagveld om te lijmen ?

Op zondag is het eigenlijk heel vaak stil qua politiek nieuws, ook rellen als deze liggen vaker stil op zondag. Politiek analisten hebben een vrije dag en zitten dus niet steeds te vissen naar standpunten?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196475359
Hoeveel zetels hebben ze verloren bij de peiling?

Edit: van 8 naar 3

https://www.hartvannederl(...)kt-flink-in-peiling/
  zondag 29 november 2020 @ 21:02:39 #248
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196475581
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 20:52 schreef potjecreme het volgende:
Hoeveel zetels hebben ze verloren bij de peiling?

Edit: van 8 naar 3

https://www.hartvannederl(...)kt-flink-in-peiling/

Deze peiling is vanaf halverwege de interne crisis dus nog niet helemaal representatief.
Laffe huichelaar
  zondag 29 november 2020 @ 21:03:10 #249
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196475589
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Op zondag is het eigenlijk heel vaak stil qua politiek nieuws, ook rellen als deze liggen vaker stil op zondag. Politiek analisten hebben een vrije dag en zitten dus niet steeds te vissen naar standpunten?
Gisteren ook niets gebeurd.
Laffe huichelaar
  zondag 29 november 2020 @ 21:04:46 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196475620
Misschien zijn ze een weekendje golfen
pi_196475969
breaking nieuws soap gaat door
twitter

Dat is dus de lijmerij waarom het zo stil werd dit weekend
Ok Baudet weer lid en partijleider, niet meer in het bestuur.
Als ze toch bezig zijn... verander dan ook de ondemocratische bestuurskeuzes
Bijv meer en makkelijker kandidaten nomineren voor bestuur en partijleiderschap

[ Bericht 7% gewijzigd door Bluesdude op 29-11-2020 21:27:58 ]
pi_196476075
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:21 schreef Bluesdude het volgende:
breaking nieuws soap gaat door

Dat is dus de lijmerij waarom het zo stil werd dit weekend
Ok Baudet weer lid en partijleider, niet meer in het bestuur.
Als ze toch bezig zijn... verander dan ook de ondemocratische bestuurskeuzes
Dit is gewoon weer een overgave. Baudet wordt zo partijleider en ook bestuurslid (waarom zouden ze anders de bestuurskeuze na het referendum doen).
pi_196476104
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit is gewoon weer een overgave. Baudet wordt zo partijleider en ook bestuurslid (waarom zouden ze anders de bestuurskeuze na het referendum doen).
En als hij eenmaal partijleider is, zal het laatste restje tegenstanders binnen de partij ook wel vertrekken.

Afijn, hij had dus nooit moeten opstappen, en de komende tijd zal het dus nog wel even blijven rommelen.
pi_196476168
Nou eerst kijken of ze een ledenbestand kunnen vinden, voor de subsidie lukte ze dat niet...
  zondag 29 november 2020 @ 21:36:49 #255
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196476223
Komend bestuur bestaat uit Thierry, Freek en Wybren
pi_196476301
Maar wat is nu formeel de status quo dan? Is Baudet nog lid? Is ie nog voorzitter? Uit wie bestaat dat bestuur nu precies? Zo veel vragen.
zie email 27 oktober
pi_196476313
dit is de leukste klucht van 2020
  zondag 29 november 2020 @ 21:44:03 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196476333
Nog meer over het uitroken van Cliteur
https://www.nrc.nl/nieuws(...)voor-baudet-a4021888
pi_196476336
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:36 schreef Hexagon het volgende:
Komend bestuur bestaat uit Thierry, Freek en Wybren
Of Thierry, Freek en die jongen die coördinator werd na zijn uitspraken?
  zondag 29 november 2020 @ 21:44:45 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196476348
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:40 schreef trein2000 het volgende:
Maar wat is nu formeel de status quo dan? Is Baudet nog lid? Is ie nog voorzitter? Uit wie bestaat dat bestuur nu precies? Zo veel vragen.
Ook benieuwd of er nog rechtszaken komen
pi_196476362
bestuur: vd Linden, Rooken , Ephraim
geen partijlid: Baudet
1 kandidaat lijsttrekker en 1 kandidaat partijleider: Baudet
pi_196476366
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ook benieuwd of er nog rechtszaken komen
Lijkt me op dit moment niet voor de hand liggen, maar je weet het nooit in deze soap.
zie email 27 oktober
pi_196476370
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:45 schreef Bluesdude het volgende:
bestuur: vd Linden, Rooken , Ephraim
geen partijlid: Baudet
1 kandidaat lijsttrekker en 1 kandidaat partijleider: Baudet
Bron?
zie email 27 oktober
pi_196476417
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bron?
Nieuws... kranten, radio, tv , internet
pi_196476437
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nieuws... kranten, radio, tv , internet
Geen bron dus.
zie email 27 oktober
pi_196476660
Maar bij normale lijsttrekkersverkiezingen kunnen andere mensen zich toch ook kandidaat stellen?

Nu is het dus: Willen jullie Baudet? Ja of nee?
pi_196476682
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:04 schreef luxerobots het volgende:
Maar bij normale lijsttrekkersverkiezingen kunnen andere mensen zich toch ook kandidaat stellen?

Nu is het dus: Willen jullie Baudet? Ja of nee?
Als een lijsttrekker zich voor verlenging beschikbaar stelt, heeft hij/zij eigenlijk nooit tegenkandidaten. Dus zo gek is dit niet, wat dat betreft.
pi_196476688
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Geen bron dus.
zat bronnen
dat jij ze niet gezien heb van de week is jouw verantwoordelijkheid
vind ik niet erg ga dan naar bronnen zoeken hoe het wel zit

Dit is een bron
https://www.ad.nl/politie(...)bepalen-br~a301aba9/
quote:
Hun lezing van de stand van zaken is dat Thierry Baudet momenteel geen lid meer is van de partij.
En al zeker geen deel meer uitmaakt van het partijbestuur.
Volgens bestuurslid Rob Rooken werd Baudet vrijdag uitgeschreven als bestuurslid en daarna geroyeerd als lid. De vraag is alleen of dit stand zal houden als Baudet het aanvecht bij de rechter
pi_196476727
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

zat bronnen

Dit is een bron
[..]

Dat is een lezing die Baudet aan vocht, de vraag is nu of ze Baudet daarin zijn zin hebben gegeven of niet.
pi_196476747
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

zat bronnen

Dit is een bron
[..]

Ik heb alles gevolgd. Juist daarom vraag ik mij dit af.
zie email 27 oktober
pi_196476828
Wel leuk, dit:

twitter

Maar als het bestuur het over neemt en laat bekrachtigen op een ALV lijkt het me juridisch waterdicht.
pi_196476832
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is een lezing die Baudet aan vocht, de vraag is nu of ze Baudet daarin zijn zin hebben gegeven of niet.
Een meerderheid aan bestuursleden kan een bestuursbeslissing nemen.
Twee van de drie bestuursleden stemden voor Baudet uit het bestuur zetten. Zo geschiedde het.
Daarna werd B. als partijlid geroyeerd.. Eveneens door een bestuursmeerderheid besloten.
pi_196476872
Ondertussen in Groningen:

twitter

Les gehad bij Cliteur over hoe je onderzoek doet? Je belt Baudet en als die het ontkent is het goed?
pi_196476889
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een meerderheid aan bestuursleden kan een bestuursbeslissing nemen.
Twee van de drie bestuursleden stemden voor Baudet uit het bestuur zetten. Zo geschiedde het.
Daarna werd B. als partijlid geroyeerd.. Eveneens door een bestuursmeerderheid besloten.
En die lezing zich werd en wordt dus betwist. Ook door onpartijdige juristen, trouwens.

(Het was trouwens 3 van de 5, geen 2 van de 3, wel blijven opletten)
  zondag 29 november 2020 @ 22:20:45 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196476928
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:14 schreef Hanca het volgende:
Wel leuk, dit:

[ twitter ]

Maar als het bestuur het over neemt en laat bekrachtigen op een ALV lijkt het me juridisch waterdicht.
Ja maar dan moet het dus wel eerst in de statuten opgenomen worden, en door een congres, voor het referendum plaatsvind. Dus een of andere hapsnurker zou dat weer bij de rechter kunnen aanvechten.
pi_196476996
De FvD-statuten kennen overigens geen bindend referendum...
zie email 27 oktober
pi_196477005
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 22:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

En die lezing zich werd en wordt dus betwist. Ook door onpartijdige juristen, trouwens.

Er waren geen 5 bestuursleden die Baudet royeerden als partijlid. Slechts 3.
Dat was zaterdag toch?
Wel blijven opletten ..
pi_196477025
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 22:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Mijn kennis van verenigingsrecht is beperkt hoor, maar als bestuur iemand afzetten kan niet zomaar.
Royeren wel, maar als je dat puur doet om iemand als bestuurder af te zetten zou dat wel eens detournement de pouvoir kunnen zijn.
zie email 27 oktober
pi_196477029
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar dan moet het dus wel eerst in de statuten opgenomen worden, en door een congres, voor het referendum plaatsvind. Dus een of andere hapsnurker zou dat weer bij de rechter kunnen aanvechten.
Nee, als de uitslag van een referendum wordt bekrachtigd door zowel bestuur als ALV, is de lijsttrekker toch op de juiste wijze verkozen?
pi_196477047
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er waren geen 5 bestuursleden die Baudet royeerden als partijlid. Slechts 3.
Dat was zaterdag toch?
Wel blijven opletten ..
Nee, toen waren er nog 5. Anders was het 2-2 geweest, Baudet zat namelijk bij die stemming gewoon nog in het bestuur. Maar De Groot heeft meegestemd, heeft ze aangegeven.
pi_196477048
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, als de uitslag van een referendum wordt bekrachtigd door zowel bestuur als ALV, is de lijsttrekker toch op de juiste wijze verkozen?
Lijkt me wel.

De gevolgen van een (onwaarschijnlijk) “nee” lijken me een stuk diffuser.
zie email 27 oktober
  zondag 29 november 2020 @ 22:40:26 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196477174
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat weet ik niet want dan ga je dus met terugwerkende kracht de regels veranderen. Ook een ledenvergadering mag niet in strijd met de statuten handelen.
pi_196477229
Qua groot verlies in de peilingen is Thierry een beetje Adje Melkert aan het worden.

Enige verschil is dat hij alleen nog oppositie heeft gevoerd.

dat is wel een prestatie.
pi_196477233
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat weet ik niet want dan ga je dus met terugwerkende kracht de regels veranderen. Ook een ledenvergadering mag niet in strijd met de statuten handelen.
Maar je handelt dan niet in strijd met de statuten, toch? In de statuten staat dat het bestuur de lijsttrekker moet voordragen en de ALV die moet bekrachtigen. Maar hoe het bestuur tot het besluit van wie ze moeten voordragen moet komen staat er nergens. Ook een verkiezing wordt trouwens niet genoemd.
  zondag 29 november 2020 @ 22:47:24 #285
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196477249
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 22:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar je handelt dan niet in strijd met de statuten, toch? In de statuten staat dat het bestuur de lijsttrekker moet voordragen en de ALV die moet bekrachtigen. Maar hoe het bestuur tot het besluit van wie ze moeten voordragen moet komen staat er nergens. Ook een verkiezing wordt trouwens niet genoemd.
Als er niks in staat dat het blokkeert klopt het. Benieuwd waar CA zijn beweringen dan op baseert.
  zondag 29 november 2020 @ 22:48:05 #286
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196477255
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:45 schreef Beathoven het volgende:
Qua groot verlies in de peilingen is Thierry een beetje Adje Melkert aan het worden.

Enige verschil is dat hij alleen nog oppositie heeft gevoerd.

dat is wel een prestatie.
Hij is beter vergelijkbaar met Rita Verdonk, of met Henk Krol
pi_196477257
https://dnpprepo.ub.rug.nl/11144/1/FvD%20Statuten%202016.pdf
https://d3n8a8pro7vhmx.cl(...)t_FVD.pdf?1586673860

De functie partijleider wordt niet genoemd in de statuten en huishoudelijk reglement.
De wijze van lijsttrekkers aanstellen wordt wel in het huishoudelijk reglement besproken
Partijleden kunnen niet zelf iemand voordragen , dat moet het bestuur doen.
Voordragen is voorleggen aan ALV.
Hoe democratisch is dat ?
pi_196477291
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:48 schreef Bluesdude het volgende:
De functie partijleider wordt niet genoemd in de statuten en huishoudelijk reglement.
De wijze van lijsttrekkers aanstellen wordt wel in het huishoudelijk reglement
Dat is vrij gebruikelijk. Ook bij een verkiezing moet het bestuur eerst alle kandidaten goedkeuren, dat is volgens mij zo bij alle partijen. En lijkt me bij een normaal bestuur ook wel terecht.
  zondag 29 november 2020 @ 22:51:44 #289
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196477292
quote:
De wijze van lijsttrekkers aanstellen wordt wel in het huishoudelijk reglement
Niet, die partijstatuten zijn gewoon een soort dictatuur.
pi_196477308
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als er niks in staat dat het blokkeert klopt het. Benieuwd waar CA zijn beweringen dan op baseert.
Het verschil tussen “er is niets geregeld” en “het is in strijd met” is niet altijd voor iedereen helder ;)
zie email 27 oktober
  zondag 29 november 2020 @ 22:53:18 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196477317
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is vrij gebruikelijk. Ook bij een verkiezing moet het bestuur eerst alle kandidaten goedkeuren, dat is volgens mij zo bij alle partijen. En lijkt me bij een normaal bestuur ook wel terecht.
Ja, maar meestal is het wel mogelijk tegenkandidaten voor te dragen.

Bij D66 heeft het bestuur er trouwens overigens niets over te zeggen. Daar is enkel die 1% handtekeningen drempel. Anders was die Ton Visser nooit kandidaat geweest.
pi_196477319
quote:
https://dnpprepo.ub.rug.nl/11144/1/FvD%20Statuten%202016.pdf
https://d3n8a8pro7vhmx.cl(...)t_FVD.pdf?1586673860

De wijze van lijsttrekkers aanstellen wordt wel in het huishoudelijk reglement besproken
Dat HR is ongetwijfeld te wijzigen bij bestuursbesluit. Dat zal niet zo’n probleem zijn.
zie email 27 oktober
  zondag 29 november 2020 @ 22:56:00 #293
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196477354
De nieuwe Boekestijn en De Wijk is ook wel verhelderend over de geestelijke stabiliteit van Baudet
https://www.bnr.nl/player/audio/10171845/10426262

Oa zijn proefschrift wordt gefileerd
pi_196477459
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik dacht dat bij andere partijen leden zichzelf kunnen nomineren voor lijsttrekkerschap.
Dat een goedkeuring van het bestuur niet nodig is.
Maar het fvd-bestuur nomineert alleen Baudet als partijleider. Dus indirect ook als lijsttrekker.
  zondag 29 november 2020 @ 23:07:05 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196477506
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 23:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik dacht dat bij andere partijen leden zichzelf kunnen nomineren voor lijsttrekkerschap.
Dat een goedkeuring van het bestuur niet nodig is.
Maar het fvd-bestuur nomineert alleen Baudet als partijleider. Dus indirect ook als lijsttrekker.
Het CDA en Groenlinks hebben iig wel een bestuursfilter erin zitten. Maar ik weet niet of dat weer overruled kan worden.
pi_196477606
twitter

Hoe kun je een verkiezing houden als je ledenbestand niet boven alle twijfel verheven is? Dit wordt een grandioos succes!
zie email 27 oktober
pi_196477628
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 23:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hoe kun je een verkiezing houden als je ledenbestand niet boven alle twijfel verheven is? Dit wordt een grandioos succes!
Als het enige doel is om Baudet met Noord Koreaanse percentages terug in het zadel te helpen zal het allemaal weinig uitmaken.
  zondag 29 november 2020 @ 23:17:46 #298
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196477671
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 23:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Als het enige doel is om Baudet met Noord Koreaanse percentages terug in het zadel te helpen zal het allemaal weinig uitmaken.
Het is wel een leuk handvat voor sommigen om nog even lekker te gaan zieken
pi_196477687
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 23:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat is democratie in het forum voor democratie. Schijndemocratisch een partijleider kiezen: er wordt maar 1 kandidaat genomineerd.

Die niet eens partijlid is _O-
pi_196477849
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 23:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is wel een leuk handvat voor sommigen om nog even lekker te gaan zieken
Even lekker trollen met een rechtszaak.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: