Een clitoris telt niet.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb ook een micromuis-joystickgeval gehad.Dat was pas apart werken!
Proostquote:
Ik heb wel een sidewinder joystick gebruikt als muis.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb ook een micromuis-joystickgeval gehad.Dat was pas apart werken!
Nog niet gegeten, dan kan het nooit te veel zijn 😛 gewoon geen zinquote:Op vrijdag 20 november 2020 19:25 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ow, dat is minder. Teveel gegeten of gewoon geen zin?
Ja maar deze waren niet draadloos!quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:29 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan alles wat draadloos is op mijn pc.
Oh wat grappig hiiihiiihooooquote:
Ik heb alleen de muis draadloos.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja maar deze waren niet draadloos!
Ik heb ook alles bedraad op de pc, ook m'n internet hierop.
Dat kan ik bevestigen. Althans die van mij telt nooit met @Leondos meequote:
quote:
quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:30 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik heb wel een sidewinder joystick gebruikt als muis.
Heb wel die draadloze Microsoft curved set. Toetsenbord was wennen maar toch wel fijn. De muis vond ik minder en hij zoop batterijen.quote:
Ja en om de zoveel dagen moest je weer smeer van de wieltjes af peuteren!quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
M'n eerste muis was een Amiga-muis. Met nog een balletje erin en de rolletjes waren van metaal en gingen na verloop van tijd roesten. Wat een tijden
Ik ook erg handig. Weg met die dradenquote:
Werkte best wel aardig.quote:
Dat deed ik altijd pas als er echt niet meer mee te gamen was. Van die smerige zut eraf pulken ja.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja en om de zoveel dagen moest je weer smeer van de wieltjes af peuteren!
Zo werd het muisknopje op de eerste laptops genoemd, die zat midden op het toetsenbord. Later werden ze voorzien van een touchpad voorzien.quote:
Logitech g15 toetsenbord blijft het beste voor mij.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Heb wel die draadloze Microsoft curved set. Toetsenbord was wennen maar toch wel fijn. De muis vond ik minder en hij zoop batterijen.
Het fijne toetsenbord is overleden omdat er een glas fris overheen is gegaan, en de matige muis ligt hier nu in een lade en ik gebruik nu een veel goedkopere met draadje.
Nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:36 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Zo werd het muisknopje op de eerste laptops genoemd, die zat midden op het toetsenbord. Later werden ze voorzien van een touchpad voorzien.
Ik gebruik thuis nog altijd een microsoft muis op mijn laptop als ik thuis benquote:Op vrijdag 20 november 2020 19:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Heb wel die draadloze Microsoft curved set. Toetsenbord was wennen maar toch wel fijn. De muis vond ik minder en hij zoop batterijen.
Het fijne toetsenbord is overleden omdat er een glas fris overheen is gegaan, en de matige muis ligt hier nu in een lade en ik gebruik nu een veel goedkopere met draadje.
Prima toch?quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:36 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik gebruik thuis nog altijd een microsoft muis op mijn laptop als ik thuis ben
Broekie.quote:
Ik werkte toevallig in een computerwinkel toen die dingen uit kwamen en dat was het eerste wat een collega het noemde toen-ie het ging uitproberen!quote:
DR MIKEY! VLIEGT NAAR DE REGENBOOG TOE!quote:
Ik vind het wel tof dat ik de ontwikkeling heb meegemaakt.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik werkte toevallig in een computerwinkel toen die dingen uit kwamen en dat was het eerste wat een collega het noemde toen-ie het ging uitproberen!
O echt nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Die zag je vroeger wel vaak hoor, volgens mij had Acer dat vrij vaak.
Meestal een goed teken als het niet na jou is tochquote:Op vrijdag 20 november 2020 19:43 schreef Superbadeendje het volgende:
Toen was het stil. Kan dat ook eens zijn na mij?![]()
Haha echt wel!quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:40 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik vind het wel tof dat ik de ontwikkeling heb meegemaakt.
Nee, sommige zijn best oké. Deze muis heb ik volgens mij al sinds 2007.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Prima toch?Niet alle Microsoft muizen zijn kut natuurlijk!
Lekker met cassetebandjes je software moeten laden op je Commodore 64quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha echt wel!
Hedendaagse ontwikkelingen zijn lang niet zo spannend, vind ik.
Ja de nieuwste iPhone heeft weer één of andre extra goede sensor om er in de nacht foto's mee te maken en je hebt (uiteraard al een tijdje) 3D-printers die je zou kunnen kopen waar je ook ff enthousiast van wordt tot je je beseft dat je alleen maar piepkleine plastic prullaria er mee kunt printen (of veel kleine onderdelen voor iets groters).
Sommige dingen staan in de kinderschoenen, sommige dingen krijgen nieuwe mogelijkheden, maar het ontdekken van de Atari 2600 en alle computers tot nu met steeds beter wordende games en hardware was wel erg gaaf!
We zaten er over te denken een plotter te kopen, maar toch maar voor een diskdrive gekozen. Uiteindelijk een 9-naalds printertje gekocht en pas veel later een 24-naalds. Een harde schijf kwam pas veel, VEEL later.
Een zwart/wit handscanner was vrij kut werken, maar een A4-printer was niet te betalen.
Ach en zo zijn er nog veel meer dingen waarvan ik blij ben dat ik het allemaal heb meegemaakt.
Heb je je vriendin al zo lang?quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:45 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Nee, sommige zijn best oké. Deze muis heb ik volgens mij al sinds 2007.
quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Meestal een goed teken als het niet na jou is toch
quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:45 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Nee, sommige zijn best oké. Deze muis heb ik volgens mij al sinds 2007.
Wij hadden de Atari 800XL. Feitelijk gewoon het zelfde apparaat van een ander bedrijf. Sommige games kwamen ook op beiden uit.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Lekker met cassetebandjes je software moeten laden op je Commodore 64
Daar ben ik mede om die reden nooit aan begonnenquote:Op vrijdag 20 november 2020 19:46 schreef ToT het volgende:
Games op cassette kopiëren door 2 transistorradio's tegen elkaar aan te zetten, de één met de ingebouwde microfoon tegen de speaker van de ander. De één op record en de ander op play drukken, kussens er omheen om omgevingsgeluiden te filteren, en wegsluipen maar!
Of een heel boek overtypen om een belachelijk primitief computerspelletje te krijgen, maar o wee als er een komma voor een punt aangezien was ov een 8 voor een 0, dan kon je weer alles helemaal gaan controleren, want dan deed het spel het niet goed!
Oh en toen had je nog regelmatig stroomuitvallen, dus soms was je in 1 klap een hele ochtend aan typwerk kwijt!
quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar ben ik mede om die reden nooit aan begonnen
En chatten deden we met de 27mc.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha echt wel!
Ja de nieuwste iPhone heeft weer één of andre extra goede sensor om er in de nacht foto's mee te maken en je hebt (uiteraard al een tijdje) 3D-printers die je zou kunnen kopen waar je ook ff enthousiast van wordt tot je je beseft dat je alleen maar piepkleine plastic prullaria er mee kunt printen (of veel kleine onderdelen voor iets groters).
Sommige dingen staan in de kinderschoenen, sommige dingen krijgen nieuwe mogelijkheden, maar het ontdekken van de Atari 2600 en alle computers tot nu met steeds beter wordende games en hardware was wel erg gaaf!
We zaten er over te denken een plotter te kopen, maar toch maar voor een diskdrive gekozen. Uiteindelijk een 9-naalds printertje gekocht en pas veel later een 24-naalds. Een harde schijf kwam pas veel, VEEL later.
Een zwart/wit handscanner was vrij kut werken, maar een A4-printer was niet te betalen.
Ach en zo zijn er nog veel meer dingen waarvan ik blij ben dat ik het allemaal heb meegemaakt.
Tis allemaal,acrabakadabraquote:Op vrijdag 20 november 2020 19:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Wij hadden de Atari 800XL. Feitelijk gewoon het zelfde apparaat van een ander bedrijf. Sommige games kwamen ook op beiden uit.
Lijkt wel mijn geschiedenisquote:Op vrijdag 20 november 2020 19:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha echt wel!
Ik heb in die tijd echt maar heel zelden een spel gekocht. Dat was allemaal kopiërenquote:Op vrijdag 20 november 2020 19:48 schreef ToT het volgende:
[..]
En die spelletjes kostten toen soms nog 60 of 80 gulden, en WAT een primitieve bagger kreeg je dan!
Die boeken waren wat goedkoper; 2 of 3 tientjes of zo.
Hello. En heeft het gesmaakt ?quote:
Wel eerst opnemen vd radio.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Lekker met cassetebandjes je software moeten laden op je Commodore 64
Schrik.quote:
krijg de hikquote:
quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:48 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
En chatten deden we met de 27mc.
Liever niet.quote:
Jaaaa Happy Bytes enzo he?quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En toen ik eenmaal gaming pc's had kocht ik elke maand van die illegale verzamel cd's met games en software
Er waren zelfs perforators te koop voor die 5 1/4.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:50 schreef ToT het volgende:
5 1/4 inch floppy's waar je een hoekje uit kon knippen om ze dubbelzijdig te maken.
Een gaatje in een 3,5 inch diskette boren om ze HD te maken. Werkte kut, want ze waren natuurlijk niet HD, maar je hield de diskdrive zo voor de gek dat ze dat wel waren!
Oh en games als Secret of Monkey Island die pas bij disk 9 vastsloegen door een error op de diskette!
Later elders een nieuwe set kopietjes geregeld; weer disk 9 die zat te kutten.
Pas bij de 3e of 4e set kon ik het spel eindelijk een keer uitspelen!
nee, mo, hou je inquote:
Speciaal daarvoor?quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:54 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Er waren zelfs perforators te koop voor die 5 1/4.
Diskette errors. Dikke pret ja. Of het verschijnsel dat de koppen van elke diskdrive net iets anders afgesteld stonden. Wat er in extreme gevallen toe leidde dat je een diskette die werkte op apparaat X niet kon gebruiken op apparaat Y en andersom.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:50 schreef ToT het volgende:
5 1/4 inch floppy's waar je een hoekje uit kon knippen om ze dubbelzijdig te maken.
Een gaatje in een 3,5 inch diskette boren om ze HD te maken. Werkte kut, want ze waren natuurlijk niet HD, maar je hield de diskdrive zo voor de gek dat ze dat wel waren!
Oh en games als Secret of Monkey Island die pas bij disk 9 vastsloegen door een error op de diskette!
Later elders een nieuwe set kopietjes geregeld; weer disk 9 die zat te kutten.
Pas bij de 3e of 4e set kon ik het spel eindelijk een keer uitspelen!
Ik had bijna altijd de "Twilight" cd's.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Jaaaa Happy Bytes enzo he?
Ik moest eerst nog kiezen tussen een geluidskaart of een CD-ROMspeler.
En maar switches verzetten om de één master en de ander slave te maken, en te zorgen dat de DMA-channels en andere zooi niet met elkaar in conflict kwamen.
Nee, die muis is een nieuwer modelletjequote:
Heeft ze goeie knoppen?quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:56 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Nee, die muis is een nieuwer modelletje
Lief konijntjuh heeft lief muisje.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:56 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Nee, die muis is een nieuwer modelletje
quote:
Zeer goede knoppen. Die heb ik al behoorlijk ingewerktquote:
Ahhh ja inderdaad!quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Diskette errors. Dikke pret ja. Of het verschijnsel dat de koppen van elke diskdrive net iets anders afgesteld stonden. Wat er in extreme gevallen toe leidde dat je een diskette die werkte op apparaat X niet kon gebruiken op apparaat Y en andersom.
Ik ook maar ze zijn wel in omloop gebracht.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Speciaal daarvoor?Wij hebben een gewone perforator gebruikt.
Ik had connecties met die Happy Bytes lui.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik had bijna altijd de "Twilight" cd's.
Paniek als dan je vaste verkoper er mee ophield, dan moest je weer op zoek naar een nieuwe leverancier
Ha ons djmootje incognitoquote:
Vet!quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Ahhh ja inderdaad!
We hadden ook een Commodore Amiga 500. Goddomme wat gingen die chips vaak kapot zeg! Gelukkig niet de Fat Agnus en de Daisy ging ook maar zelden kapot, maar de odd CIA en de even CIA klapten er echt continu uit.
Op 1 chip (de Daisy dacht ik) kon je ook een chip monteren zodat het compatible was met een 80286 pc.
Probleem; de behuizing was dan te klein!Dus ik met mijn vader een houten kastje gemaakt om het moederbord en de diskdrive in te monteren, stuk tussen de kabel van het toetsenbord gelast, plastije aan de onderkant en ik kon op bed zitten gamen dankzij de lange kabel!
Mooie tijden waren dat.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik had connecties met die Happy Bytes lui.
Met de Commodore Amiga hadden we 2x per maand een "zending" van 50 diskettes met games en software er op. De leverancier wilde nooit in het publiek aangesproken worden, ook al was-ie een beetje een kameraad van ons.
We hadden het net nog over de clitoris hoor.quote:
Ja als mannen onder elkaar 😛quote:Op vrijdag 20 november 2020 20:01 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
We hadden het net nog over de clitoris hoor.
O jee zomerg 🤭quote:Op vrijdag 20 november 2020 20:02 schreef ieniminimuis het volgende:
Groetjes uit de koffie afkickkliniek
Ik zat toen meer met bakkies te klooien dan met pc's.quote:
Mannenavond.quote:
Voelt toch wel een beetje of ik aan het werk ben onder de invloed van drugs hoorquote:
BIER EN TIETEN! JALALALALA!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |