Lijkt wel mijn geschiedenisquote:Op vrijdag 20 november 2020 19:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha echt wel!
Hedendaagse ontwikkelingen zijn lang niet zo spannend, vind ik.
Ja de nieuwste iPhone heeft weer één of andre extra goede sensor om er in de nacht foto's mee te maken en je hebt (uiteraard al een tijdje) 3D-printers die je zou kunnen kopen waar je ook ff enthousiast van wordt tot je je beseft dat je alleen maar piepkleine plastic prullaria er mee kunt printen (of veel kleine onderdelen voor iets groters).
Sommige dingen staan in de kinderschoenen, sommige dingen krijgen nieuwe mogelijkheden, maar het ontdekken van de Atari 2600 en alle computers tot nu met steeds beter wordende games en hardware was wel erg gaaf!
We zaten er over te denken een plotter te kopen, maar toch maar voor een diskdrive gekozen. Uiteindelijk een 9-naalds printertje gekocht en pas veel later een 24-naalds. Een harde schijf kwam pas veel, VEEL later.
Een zwart/wit handscanner was vrij kut werken, maar een A4-printer was niet te betalen.
Ach en zo zijn er nog veel meer dingen waarvan ik blij ben dat ik het allemaal heb meegemaakt.
Ik heb in die tijd echt maar heel zelden een spel gekocht. Dat was allemaal kopiërenquote:Op vrijdag 20 november 2020 19:48 schreef ToT het volgende:
[..]
En die spelletjes kostten toen soms nog 60 of 80 gulden, en WAT een primitieve bagger kreeg je dan!
Die boeken waren wat goedkoper; 2 of 3 tientjes of zo.
Hello. En heeft het gesmaakt ?quote:
Wel eerst opnemen vd radio.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Lekker met cassetebandjes je software moeten laden op je Commodore 64
Schrik.quote:
krijg de hikquote:
quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:48 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
En chatten deden we met de 27mc.
Liever niet.quote:
Jaaaa Happy Bytes enzo he?quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En toen ik eenmaal gaming pc's had kocht ik elke maand van die illegale verzamel cd's met games en software
Er waren zelfs perforators te koop voor die 5 1/4.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:50 schreef ToT het volgende:
5 1/4 inch floppy's waar je een hoekje uit kon knippen om ze dubbelzijdig te maken.
Een gaatje in een 3,5 inch diskette boren om ze HD te maken. Werkte kut, want ze waren natuurlijk niet HD, maar je hield de diskdrive zo voor de gek dat ze dat wel waren!
Oh en games als Secret of Monkey Island die pas bij disk 9 vastsloegen door een error op de diskette!
Later elders een nieuwe set kopietjes geregeld; weer disk 9 die zat te kutten.
Pas bij de 3e of 4e set kon ik het spel eindelijk een keer uitspelen!
nee, mo, hou je inquote:
Speciaal daarvoor?quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:54 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Er waren zelfs perforators te koop voor die 5 1/4.
Diskette errors. Dikke pret ja. Of het verschijnsel dat de koppen van elke diskdrive net iets anders afgesteld stonden. Wat er in extreme gevallen toe leidde dat je een diskette die werkte op apparaat X niet kon gebruiken op apparaat Y en andersom.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:50 schreef ToT het volgende:
5 1/4 inch floppy's waar je een hoekje uit kon knippen om ze dubbelzijdig te maken.
Een gaatje in een 3,5 inch diskette boren om ze HD te maken. Werkte kut, want ze waren natuurlijk niet HD, maar je hield de diskdrive zo voor de gek dat ze dat wel waren!
Oh en games als Secret of Monkey Island die pas bij disk 9 vastsloegen door een error op de diskette!
Later elders een nieuwe set kopietjes geregeld; weer disk 9 die zat te kutten.
Pas bij de 3e of 4e set kon ik het spel eindelijk een keer uitspelen!
Ik had bijna altijd de "Twilight" cd's.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Jaaaa Happy Bytes enzo he?
Ik moest eerst nog kiezen tussen een geluidskaart of een CD-ROMspeler.
En maar switches verzetten om de één master en de ander slave te maken, en te zorgen dat de DMA-channels en andere zooi niet met elkaar in conflict kwamen.
Nee, die muis is een nieuwer modelletjequote:
Heeft ze goeie knoppen?quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:56 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Nee, die muis is een nieuwer modelletje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |