Kunnen wij Facebookvriendjes worden?quote:Op donderdag 19 november 2020 01:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ach kom zeg. Nou niet zo onschuldig doen.
Mensen die denken dat dit virus verzonnen is, dat het te maken heeft met 5G, dat het alleen bestaat om "big pharma" aan de macht helpen of dat er chips in de vaccins zitten zijn gewoon wappies. Niks met een andere mening te maken. Laat ze maar met één goed onderbouwd bewijsstuk komen en ik bied mijn excuses aan in mijn blootje en zet het op FacebookHet zijn gewoon wappies, sorry.
Wat bedoel je met "vraag me dan ook wel af hoe jij hierbij komt"? Welke informatie? Alle niet onderbouwde waanzin? Waar denk je dat men kijkt als media niet met informatie komt? Facebook, Instagram, YouTube etc. etc.
Get a roomquote:Op donderdag 19 november 2020 01:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kunnen wij Facebookvriendjes worden?
Gewoon... voor de zekerheid.![]()
Zoals je weet ben ik best voor versoepelen van maatregelen voor gevaccineerde burgers. Gevaar is echter wel dat het weer slecht geregeld gaat worden of gewoon doodleuk aan de bedrijven zelf gelaten gaat worden.quote:Op donderdag 19 november 2020 00:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kabinet is blijkbaar voorstander om maatregelen selectief te versoepelen - enkel voor mensen die een vaccinatie bewijs hebben. Het is ook prima als festivals, en bedrijven van hun bezoekers of werknemers gaat eisen dat er een vaccinatie paspoort is. Ze willen het officieel niet verplichten, maar op deze manier is het alsnog een verplichting. Beetje een herhaling van afgelopen dagen. De Jonge riep het al langer, nu is Rutte blijkbaar ook om.
Het gaat er niet om of je het er wel of niet mee eens bent. Je schetst dat de bezoeker díe informatie wél ziet, en andere, ik neem aan in jouw ogen juiste, informatie niet ziet. Dat durf ik nogal in twijfel te trekken. Dit soort 'wappie' berichten worden niet in de MSM geplaatst, en er wordt niet over gesproken op televisie. Je moet het al bewust opzoeken om het mee te krijgen. Daarnaast wordt er met grote regelmaat in de MSM bericht over vaccinaties.quote:Op donderdag 19 november 2020 01:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ach kom zeg. Nou niet zo onschuldig doen.
Mensen die denken dat dit virus verzonnen is, dat het te maken heeft met 5G, dat het alleen bestaat om "big pharma" aan de macht helpen of dat er chips in de vaccins zitten zijn gewoon wappies. Niks met een andere mening te maken. Laat ze maar met één goed onderbouwd bewijsstuk komen en ik bied mijn excuses aan in mijn blootje en zet het op FacebookHet zijn gewoon wappies, sorry.
Wat bedoel je met "vraag me dan ook wel af hoe jij hierbij komt"? Welke informatie? Alle niet onderbouwde waanzin? Waar denk je dat men kijkt als media niet met informatie komt? Facebook, Instagram, YouTube etc. etc.
Welkom in de realiteitquote:Op donderdag 19 november 2020 01:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zoals je weet ben ik best voor versoepelen van maatregelen voor gevaccineerde burgers. Gevaar is echter wel dat het weer slecht geregeld gaat worden of gewoon doodleuk aan de bedrijven zelf gelaten gaat worden.
Mensen ontslaan of niet aannemen, omdat ze niet gevaccineerd zijn kan echt NIET. Ze verplichten om thuis te werken is één ding, maar ontslaan of niet aannemen mag gewoon echt niet gebeuren.
Werk, zorg en onderwijs moet gewoon voor iedereen toegankelijk zijn. Dat ze in eerste instantie bij evenementen (en dan vooral festivals/concerten) gaan kijken naar mensen die gevaccineerd zijn kan ik best begrijpen. Die dingen moeten zo snel mogelijk om gang komen. Het is niet ideaal, maar beter dan nog langer wachten.
Las ook iets over mensen weren bij overheidsgebouwen ... echt wtf. Ook dat kan gewoon niet.
Er zijn zeker wel mensen die vinden dat het virus verzonnen is en dat het niet bestaat. Aardig wat zelfs, niks overdreven aan.quote:Op donderdag 19 november 2020 01:16 schreef Stray_cat het volgende:
Niemand denkt dat dit virus verzonnen is, wel zwaar overdreven.
"Overhand" was misschien niet een goede woordkeuze. Eens.quote:Op donderdag 19 november 2020 01:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je het er wel of niet mee eens bent. Je schetst dat de bezoeker díe informatie wél ziet, en andere, ik neem aan in jouw ogen juiste, informatie niet ziet. Dat durf ik nogal in twijfel te trekken. Dit soort 'wappie' berichten worden niet in de MSM geplaatst, en er wordt niet over gesproken op televisie. Je moet het al bewust opzoeken om het mee te krijgen. Daarnaast wordt er met grote regelmaat in de MSM bericht over de vaccinaties.
Ik zeg niet dat er voldóende wordt bericht over coronavaccinaties hè! Ik zeg enkel dat het wappiegehalte wat jij schetst níet de overhand heeft.
Andersom net zo goed, toch?quote:Op donderdag 19 november 2020 01:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er zijn zeker wel mensen die vinden dat het virus verzonnen is en dat het niet bestaat. Aardig wat zelfs, niks overdreven aan.
Nee hoor, dit is iets wat ik al de hele tijd roep.quote:Op donderdag 19 november 2020 01:18 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Welkom in de realiteitEcht hoor
quote:Op donderdag 19 november 2020 01:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is iets wat ik al de hele tijd roep.
Ondanks mijn kritiek op de overheid heb ik nog steeds wel wat vertrouwen in ze. Er gaan echt geen ontslagen vallen en er gaat ook niemand uit overheidsgebouwen geweerd worden. De Tweede Kamer maakt ze af en anders de burgers wel in maart
Ze zijn gek, maar niet zo gek.
Nu weer een beetje inhoudelijk posten aub. en niet op de man proberen te spelen
Altijdquote:Op donderdag 19 november 2020 01:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kunnen wij Facebookvriendjes worden?
Gewoon... voor de zekerheid.![]()
Waar speelt hij op de man?quote:Op donderdag 19 november 2020 01:22 schreef Kyran het volgende:
Nu weer een beetje inhoudelijk posten aub. en niet op de man proberen te spelen
Al aangepast, sorry, las één van zijn posts verkeerd. Mijn fout.quote:
Wel weer zo'n bagatelliserende woordkeuze...niet onderbouwde waanzin. Op die manier maak je het ook niet eenvoudig om een discussie te voeren hèquote:Op donderdag 19 november 2020 01:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Welke informatie? Alle niet onderbouwde waanzin? Waar denk je dat men kijkt als media niet met informatie komt? Facebook, Instagram, YouTube etc. etc.
Maar als iedereen die nog twijfelt, zichzelf niet aan de eeuwige leiband van vadertje staat wil laten leggen, dan zou ik heel goed nadenken waar mijn stem in maart naar toe gaat en dan hebben een aantal partijen zich vanavond al buitenspel gezet.quote:Bijna de helft van de Nederlanders, 48 procent, wil zich niet direct laten vaccineren als er een vaccin beschikbaar komt.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)cin-of-twijfelt.html
Die wachten maar evenquote:Op donderdag 19 november 2020 03:18 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)g-werk-voor-jongeren
Wanneer gaan we naast coronakwetsbaren eens oog hebben voor maatschappelijk kwetsbaren?
Normaal zou ik je uitlachen, maar nu kan ik niet anders dan het hoofdschuddend met je eens zijnquote:Op donderdag 19 november 2020 05:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die wachten maar even![]()
Dikke en bejaarde mensen redden gaat nu even voor ja.
Als je snel van die leiband af wil moet je dus VVD of D66 stemmen. In mijn geval wordt het eerstgenoemdequote:Op donderdag 19 november 2020 02:27 schreef maan_man het volgende:
Ligt eraan hoe principieel de mensen zijn.
[..]
Maar als iedereen die nog twijfelt, zichzelf niet aan de eeuwige leiband van vadertje staat wil laten leggen, dan zou ik heel goed nadenken waar mijn stem in maart naar toe gaat en dan hebben een aantal partijen zich vanavond al buitenspel gezet.
Ik heb het gisteravond niet gevolgd, dus wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 19 november 2020 02:27 schreef maan_man het volgende:
Ligt eraan hoe principieel de mensen zijn.
[..]
Maar als iedereen die nog twijfelt, zichzelf niet aan de eeuwige leiband van vadertje staat wil laten leggen, dan zou ik heel goed nadenken waar mijn stem in maart naar toe gaat en dan hebben een aantal partijen zich vanavond al buitenspel gezet.
Niet. We negeren de belangen van iedereen tussen de zestien en dertig al sinds de start van de epidemie, en ik heb nog niet bepaald het idee dat dat gaat veranderen.quote:Op donderdag 19 november 2020 03:18 schreef trein2000 het volgende:
Wanneer gaan we naast coronakwetsbaren eens oog hebben voor maatschappelijk kwetsbaren?
Dat laatste is alleen als je weigert. Niet als je het niet is aangeboden. Toch?quote:Op donderdag 19 november 2020 07:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet. We negeren de belangen van iedereen tussen de zestien en dertig al sinds de start van de epidemie, en ik heb nog niet bepaald het idee dat dat gaat veranderen.
Gisteren waren er toevallig twee oud-leerlingen van me op school die nu voor het tweede jaar op het mbo zitten, eentje bij pedagogisch medewerker en de ander de koksopleiding. Van maart tot augustus alleen digitaal les gehad, en nu 1 dag in de 2 weken op locatie - voor een praktijkopleiding. Bij de eerste in de klas heeft ongeveer een kwart geen stageplek kunnen vinden door allerlei beperkingen, waardoor dit schooljaar eigenlijk al voor een groot deel is afgeschreven. Bij de ander, op de koksopleiding, is dit meer dan zestig procent...
En er ligt nog niets op de plank wat fatsoenlijk onderwijs voor alles na de middelbare school mogelijk moet gaan maken. Maar ze staan straks wel helemaal achteraan als er vaccins uitgedeeld gaan worden, en we zijn druk aan het broeden op ideeën om mensen zonder vaccin nog even thuis te laten zitten.
Laten we zeggen dat dat op zijn best onduidelijk is.quote:Op donderdag 19 november 2020 07:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat laatste is alleen als je weigert. Niet als je het niet is aangeboden. Toch?
Is nog niet duidelijk. Wat vooralsnog gezegd wordt (de ideeën): “Het is goed denkbaar dat mensen die gevaccineerd zijn meer mogelijkheden en vrijheden hebben dan mensen die dat niet zijn”quote:Op donderdag 19 november 2020 07:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja?quote:Op donderdag 19 november 2020 07:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik zou willen toevoegen dat dit ook al ver voor de pandemie de standaard was.quote:Op donderdag 19 november 2020 07:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet. We negeren de belangen van iedereen tussen de zestien en dertig al sinds de start van de epidemie, en ik heb nog niet bepaald het idee dat dat gaat veranderen.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 19 november 2020 07:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gisteren waren er toevallig twee oud-leerlingen van me op school die nu voor het tweede jaar op het mbo zitten, eentje bij pedagogisch medewerker en de ander de koksopleiding. Van maart tot augustus alleen digitaal les gehad, en nu 1 dag in de 2 weken op locatie - voor een praktijkopleiding. Bij de eerste in de klas heeft ongeveer een kwart geen stageplek kunnen vinden door allerlei beperkingen, waardoor dit schooljaar eigenlijk al voor een groot deel is afgeschreven. Bij de ander, op de koksopleiding, is dit meer dan zestig procent...
En er ligt nog niets op de plank wat fatsoenlijk onderwijs voor alles na de middelbare school mogelijk moet gaan maken. Maar ze staan straks wel helemaal achteraan als er vaccins uitgedeeld gaan worden, en we zijn druk aan het broeden op ideeën om mensen zonder vaccin nog even thuis te laten zitten.
Dit gaat wel heel ingewikkeld worden. Dan zou je naast weigeraar ook nog de status 'wachtende' krijgen.quote:Op donderdag 19 november 2020 07:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja?
Dat heb ik nergens zien staan
Weet ook niet hoe je dit zou willen uitvoeren qua beleid en handhaving
Die zijn er zeker wel. Inmiddels genoeg verhalen gelezen van mensen in het ziekenhuis die boos worden als ze horen dat ze corona hebben en het niet geloven want het is een hoax!!quote:Op donderdag 19 november 2020 01:16 schreef Stray_cat het volgende:
Niemand denkt dat dit virus verzonnen is, wel zwaar overdreven.
Jongeren moeten ook gewoon meer gaan stemmen. Dat is stap 1.quote:Op donderdag 19 november 2020 07:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
Balans opmaken, reflecteren en beleid/strategie realistisch aanpassen zou goed zijn
Maar ja...
Je moet niet alles geloven wat je leest.quote:Op donderdag 19 november 2020 07:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die zijn er zeker wel. Inmiddels genoeg verhalen gelezen van mensen in het ziekenhuis die boos worden als ze horen dat ze corona hebben en het niet geloven want het is een hoax!!
Waar heb je die verhalen gelezen over mensen in Nederland? Ik geloof best dat mensen het onderschat hebben, maar dit klinkt als een overdrijving.quote:Op donderdag 19 november 2020 07:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die zijn er zeker wel. Inmiddels genoeg verhalen gelezen van mensen in het ziekenhuis die boos worden als ze horen dat ze corona hebben en het niet geloven want het is een hoax!!
Dit is zeker in Amerika een bekend fenomeen!quote:Op donderdag 19 november 2020 07:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat je leest.
Als moedertje natuur echt iets vindt dan zou ze de hele wereld wel ebola hebben gegeven en dat zou volledig terecht zijn.quote:Op donderdag 19 november 2020 07:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dit is zeker in Amerika een bekend fenomeen!
Even wat anders:
Ben vandaag in een extreme bui,
Maar zou het niet zo zijn dat moedertje natuur gewoon bepaald heeft dat er teveel mensen op deze wereld zijn. Als je bekijkt hoe complex het hele eco systeem in elkaar zit, dan is het toch geen gekke gedachte dat we nu ook in een ecosysteem herstel periode zitten. Wij zijn degene die dit ecosysteem naar de klote helpen (klimaat, voedselvoorziening, boskapping etc)
M.a.w. als we dit virus toch weten te beteugelen komt er wel wat anders om onze populatie wat te verkleinen. En als je ziet hoe de mensheid er aan toe is qua gedrag is dat niet onterecht.
De vraag is na deze pandemie hoe snel grijpt het ecosysteem weer in om ons terecht te wijzen.
Laten we wel wezen, door onze mondiale mobiliteit krijgt dit virus veel meer aandacht dan dat het 100 jaar geleden zou hebben gekregen.quote:Op donderdag 19 november 2020 07:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Even wat anders:
Maar zou het niet zo zijn dat moedertje natuur gewoon bepaald heeft dat er teveel mensen op deze wereld zijn. Als je bekijkt hoe complex het hele eco systeem in elkaar zit, dan is het toch geen gekke gedachte dat we nu ook in een ecosysteem herstel periode zitten. Wij zijn degene die dit ecosysteem naar de klote helpen (klimaat, voedselvoorziening, boskapping etc)
M.a.w. als we dit virus toch weten te beteugelen komt er wel wat anders om onze populatie wat te verkleinen. En als je ziet hoe de mensheid er aan toe is qua gedrag is dat niet onterecht.
De vraag is na deze pandemie hoe snel grijpt het ecosysteem weer in om ons terecht te wijzen.
Hoezeer de wereld ook zijn best doet wat klimaat betreft etc, als ze daar in China vleermuizen blijven opvreten dan gebeurt dit hoe dan ook (weer), ook al waren we met een paar miljard minder.quote:Op donderdag 19 november 2020 07:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Even wat anders:
Waarom zouden deze zorgverleners hierover liegen?quote:Op donderdag 19 november 2020 07:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat je leest.
In Nederland niet, maar in de VS.quote:Op donderdag 19 november 2020 07:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waar heb je die verhalen gelezen over mensen in Nederland? Ik geloof best dat mensen het onderschat hebben, maar dit klinkt als een overdrijving.
Mijn oud collega's in de directe patiëntenzorg geven aan dit ook mee te makenquote:Op donderdag 19 november 2020 08:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In Nederland niet, maar in de VS.
Ditquote:Op donderdag 19 november 2020 08:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, door onze mondiale mobiliteit krijgt dit virus veel meer aandacht dan dat het 100 jaar geleden zou hebben gekregen.
Dat dus. Het is op twitter echt ernstig en dan denk ik ook echt, laat ook maar gaan. Bom erop, dit heeft geen zin meer.quote:Op donderdag 19 november 2020 08:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn oud collega's in de directe patiëntenzorg geven aan dit ook mee te maken
Niet massaal, maar geen verdwaalde idioot.
Er zijn best wat mensen die dit de pet te boven gaat en dat uitleggen als 'complot, het is nep'
Zet voor de 'gein' eens Twitter aan en lees hoe men denkt.
Waarschuwing: helpt niet voor je vertrouwen in de mensheid
Als iemand al een beetje richting complotdenken zit duwt de regering ze er wel over jaquote:Op donderdag 19 november 2020 08:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit
Verder cyclische beweging, voorspoed tegenspoed, groei, wat krimp.
Etc.
Het virus is alleen geen bewuste entiteit dit doelbewust en welwillend mensen omlegt.
Want ook dat geloven sommige mensen.
Waarbij de overheidsbewoordingen niet meehelpen
"Het virus gríjpt anders weer om zich heen"quote:Op donderdag 19 november 2020 08:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als iemand al een beetje richting complotdenken zit duwt de regering ze er wel over ja
Uiteindelijk speelt het toch ook gewoon een grote rol dat er onbeperkt geld is, de hele wereld wacht op dit vaccin. Ik denk dat de meeste projecten wereldwijd in record tempo kunnen worden afgerond wanneer geld geen rol speelt.quote:Op donderdag 19 november 2020 08:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Een draadje van een Cambridge doc over de beperkte tijd waar in het vaccin ontwikkeld wordt tegenover 10 jaar normaal.
Paywall, ook in een private venster, helaas.quote:Op donderdag 19 november 2020 03:18 schreef trein2000 het volgende:
Ja dat geldt niet alleen voor het ontwikkelen van vaccins of geneesmiddelen. Ik zie zelf ook zo vaak dat de daadwerkelijke doorlooptijd van projecten van intentie tot realisatie echt 10x zo lang is wanneer er minder noodzaak achter zit. Onder druk kunnen er opeens wel gewoon knopen worden doorgehakt waar normaliter door 50 mensen 2 jaar lang over gebakkeleid moet worden. De kosten daarvan zitten dan weer niet in potjes, dus die vallen niet op.quote:Op donderdag 19 november 2020 08:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Uiteindelijk speelt het toch ook gewoon een grote rol dat er onbeperkt geld is, de hele wereld wacht op dit vaccin. Ik denk dat de meeste projecten wereldwijd in record tempo kunnen worden afgerond wanneer geld geen rol speelt.
Mooiquote:Op donderdag 19 november 2020 08:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Een draadje van een Cambridge doc over de beperkte tijd waar in het vaccin ontwikkeld wordt tegenover 10 jaar normaal.
Als het een keer voor komt dat een persoon bizar reageert, wordt dat verhaal natuurlijk 100x gekopieerd en groter gemaakt dan het is.quote:Op donderdag 19 november 2020 08:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom zouden deze zorgverleners hierover liegen?
Eensquote:Op donderdag 19 november 2020 09:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat geldt niet alleen voor het ontwikkelen van vaccins of geneesmiddelen. Ik zie zelf ook zo vaak dat de daadwerkelijke doorlooptijd van projecten van intentie tot realisatie echt 10x zo lang is wanneer er minder noodzaak achter zit. Onder druk kunnen er opeens wel gewoon knopen worden doorgehakt waar normaliter door 50 mensen 2 jaar lang over gebakkeleid moet worden. De kosten daarvan zitten dan weer niet in potjes, dus die vallen niet op.
Ik vind wel dat het iets genuanceerder is dan dat. Stel jij dient een verzoek in om een vaccin goed te laten keuren en er wordt tegen je gezegd: Komende vrijdag moet het akkoord er zijn, of moeten we onderbouwd weten waarom het niet goedgekeurd is.quote:Op donderdag 19 november 2020 08:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
En waar lees je precies dat wie dit tegen wie zegt in de Twitterdraad?quote:Op donderdag 19 november 2020 09:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind wel dat het iets genuanceerder is dan dat. Stel jij dient een verzoek in om een vaccin goed te laten keuren en er wordt tegen je gezegd: Komende vrijdag moet het akkoord er zijn, of moeten we onderbouwd weten waarom het niet goedgekeurd is.
Alleen als deze in lijn is met wat ons voorgeschoteld wordt!quote:Op donderdag 19 november 2020 09:18 schreef Sfancta het volgende:
Mag ik vandaag wel mijn mening geven en mee discussiëren?
Want dat mocht eerder niet?quote:Op donderdag 19 november 2020 09:18 schreef Sfancta het volgende:
Als je je aan de regels houdt is dat geen enkel probleem, dus ga lekker je gang.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:18 schreef Sfancta het volgende:
Ik geloof niet dat ik Maurice de Hond daar ooit van beticht heb.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:24 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Mooi om te zien dat leden van het OMT af en toe precies dat gedrag vertonen waar men (bijvoorbeeld users als @:Monolith) Maurice de Hond van beticht - al dan niet terecht in sommige gevallen. Een link droppen naar een matig en suggestief pre-print artikel in Nature met als enige koptekst "Interesting". Dit keer Andreas Voss op LinkedIn.
https://www.nature.com/ar(...)3-3#article-comments
Als de vaccinatiegraad voor de mazelen onder de 90% gaat zakken hebben we als land een groot probleem. Dan gaat het niet blijven bij lief vragen.quote:Op woensdag 18 november 2020 22:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hetzelfde argument geldt voor elke andere besmettelijke ziekte waar een vaccinatie voor is als onderdeel van het rijksvaccinatieprogramma, en ook voor de griepprik.
Met dien verstande dat influenza een stuk minder gevaarlijk is.quote:Stel nou dat 70% van de mensen gevaccineerd is. De kans dat iemand die niet gevaccineerd kan worden om wat voor reden ook iemand tegen komt die op dat moment besmettelijk is is erg klein. Kleiner dan dat diegene iemand tegen komt die op dat moment besmettelijk is met een vorm van Influenza.
Ik vind het een beetje goedkoop om dit steeds in de schoenen van De Jonge te schuiven, want uit niets blijkt dat 'ie het wil verplichten, ook niet indirect.quote:de Jonge weet net zo goed als ieder ander dat verplichten niet gaat werken, dus wil ie verplichten met een omweg. Daar ben ik tegen.
Doordat ik die zin begon met 'stel' leek het mij evident dat dat stuk ging over een voorbeeld van mij.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
En waar lees je precies dat wie dit tegen wie zegt in de Twitterdraad?
Dat je tijd wint met geld krijgen en dergelijken, logisch. Maar een aantal punten hierin zijn wel degelijk cruciaal en moeten goed gedaan worden en wil je niet rushen. Dat is niet 'nothing'quote:... nothing. It's spent submitting funding requests, then resubmitting them, then waiting, then submitting them somewhere else, then getting the money but the company change it's mind or focus, then renegotiating then submitting ehtics, then waiting for regulators
... then having problems with recruitment and having to open other sites, then dealing with more regulatory issues, then finally when you eventually get to the end of all of this you might have a therapy...
Maar in alle eerlijkheid, zou het beschermen van zeer basale medische gegevens (en waarom is je temperatuur een medisch gegeven?quote:Op woensdag 18 november 2020 22:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zonder instemming, de lichaamstemperatuur meten en dat vervolgens ergens voor hanteren als criterium, mag niet in Nederland. Als iemand met 40° wil rondhupsen, is dat wellicht onverstandig en moet die persoon helemaal zelf afwegen. Hooguit kan een werkgever een werknemer verplichten tot bezoek aan de bedrijfsarts.
Kun je even concreet zijn? Welke punten hier zijn cruciaal en welke concessies denk je dat daar nu aan gedaan worden?quote:Op donderdag 19 november 2020 09:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doordat ik die zin begon met 'stel' leek het mij evident dat dat stuk ging over een voorbeeld van mij.
Terug naar de twitterdraad, komt aardig overeen met dit:
[..]
Dat je tijd wint met geld krijgen en dergelijken, logisch. Maar een aantal punten hierin zijn wel degelijk cruciaal en moeten goed gedaan worden en wil je niet rushen. Dat is niet 'nothing'
Oke, vandaag hebben de mods betere zin. Gsterenavond werden al mijn posts verwijderd, ook vragen en uitlokkingen van discussies.quote:
Exact hetzelfde als wanneer groepsimmuniteit het doel zou zijn. Al je 'gaan we' vragen: nee.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:33 schreef Kyran het volgende:
Echt even een oprechte vraag. Wat is de oplossing van de users die tegen directe of indrecte vaccinatie zijn?
Ik ben zelf absoluut geen voorstander van directe vaccinatie hoor, maar stel dat ze het niet voorelkaar krijgen om dusdanig te informeren dat genoeg mensen vrijwillig een vaccinatie willen. Wat dan?
Gaan wij dan dan accepteren dat wij met een pakket aan maatregelen verder gaan leven? Gaan wij accepteren dat wij de zorg constant extra belasten? Gaan wij COVID-19 ziekenhuizen uit de grond stampen en per jaar miljoene of misschien wel miljarden stoppen in het verplegen van COVID-19 patiënten, puur omdat men geen vaccin wil?
Echt een oprechte vraag en ben heel benieuwd of wij hier op een normale manier over kunnen discusseren
Ik weet niet of Influenza daadwerkelijk minder gevaarlijk is. Zelfs met vaccinatie overlijden er jaarlijks gemiddeld zo'n 5000/6000 mensen (heb het exacte getal even niet voor me. Dat is nadat mensen in risicogroepen gevaccineerd zijn en er grootschalige immuniteit is. Moet je voorstellen hoe dat zou zijn als het net als dit een volledig nieuwe ziekte zou zijn.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als de vaccinatiegraad voor de mazelen onder de 90% gaat zakken hebben we als land een groot probleem. Dan gaat het niet blijven bij lief vragen.
[..]
Met dien verstande dat influenza een stuk minder gevaarlijk is.
[..]
Ik vind het een beetje goedkoop om dit steeds in de schoenen van De Jonge te schuiven, want uit niets blijkt dat 'ie het wil verplichten, ook niet indirect.
Zo'n beetje elk interview in de afgelopen week heeft ie het balletje opgegooid, telkens weer op een iets andere manier.quote:Volgens zorgminister Hugo de Jonge komt er geen ‘indirecte vaccinatieplicht’ in de strijd tegen het coronavirus. Wel zou het kunnen dat gevaccineerden meer vrijheden krijgen dan mensen die nog niet zijn ingeënt. Regeringspartij VVD sluit ‘indirecte dwang’ niet uit: wie zich niet laat vaccineren, mag dan bijvoorbeeld niet naar binnen in overheidsgebouwen of naar evenementen.
Het zal een wisselwerking zijn geweest tussen hun slechtere zin en de manier waarop je vragen stelde en discussies uit wilde lokken?quote:Op donderdag 19 november 2020 09:34 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Oke, vandaag hebben de mods betere zin. Gsterenavond werden al mijn posts verwijderd, ook vragen en uitlokkingen van discussies.
Ok, maar hoe gaan wij het dan aanpakken?quote:Op donderdag 19 november 2020 09:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Exact hetzelfde als wanneer groepsimmuniteit het doel zou zijn. Al je 'gaan we' vragen: nee.
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 19 november 2020 09:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ok, maar hoe gaan wij het dan aanpakken?
Volgens mij staat er dat precies de dingen die jij cruciaal noemt wel degelijk gedaan worden, maar dat er normaliter in zo'n traject de meeste tijd niets gedaan wordt.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat je tijd wint met geld krijgen en dergelijken, logisch. Maar een aantal punten hierin zijn wel degelijk cruciaal en moeten goed gedaan worden en wil je niet rushen. Dat is niet 'nothing'
Hij noemt in de twitterdraad: "most of that time is spent doing nothing"...quote:Op donderdag 19 november 2020 09:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kun je even concreet zijn? Welke punten hier zijn cruciaal en welke concessies denk je dat daar nu aan gedaan worden?
Als ik het goed begrijp is je oplossing groepsimmuniteit opbouwen, zonder vaccins, toch? Of ik begrijp je verkeerd.quote:
Volgens zorgminister Hugo de Jonge komt er geen ‘indirecte vaccinatieplicht’ in de strijd tegen het coronavirus.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Over het in de schoenen schuiven van De Jonge, dat kun je goedkoop vinden, maar hij doet het zelf. Bijvoorbeeld:
https://www.ad.nl/politie(...)ccineerden~a0de8b86/
[..]
Je verwart nu De Jonge met een VVD-proefballonnetje. De Jonge is van het CDA.quote:Dan kun je creatief met woorden gaan spelen en het geen vaccinatieplicht of indirecte vaccinatieplicht noemen, als je als burger geen toegang tot overheidsgebouwen hebt wordt het een plicht, want dan kun je niet meer deelnemen aan de samenleving.
Is groepsimmuniteit überhaupt een ding met herinfectie? Hoeveel mensen kunnen een herinfectie krijgen? We zijn daar denk ik te kort in deze pandemie om daar een goed antwoord op te geven.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is je oplossing groepsimmuniteit opbouwen, zonder vaccins, toch? Of ik begrijp je verkeerd.
Hoelang gaat dat duren? Hoe gaan wij dat aanpakken? Wat voor extra schade gaat dat toebrengen?
Als je laat vaccineren een klein bedrag van de overheid krijgt.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:33 schreef Kyran het volgende:
Echt even een oprechte vraag. Wat is de oplossing van de users die tegen directe of indrecte vaccinatie zijn?
Ik ben in principe absoluut geen voorstander van directe vaccinatie hoor, maar stel dat ze het niet voorelkaar krijgen om dusdanig te informeren dat genoeg mensen vrijwillig een vaccinatie willen. Wat dan?
Gaan wij dan dan accepteren dat wij met een pakket aan maatregelen verder gaan leven? Gaan wij accepteren dat wij de zorg constant extra belasten? Gaan wij COVID-19 ziekenhuizen uit de grond stampen en per jaar miljoenen of misschien wel miljarden stoppen in het verplegen van COVID-19 patiënten, puur omdat men geen vaccin wil?
Echt een oprechte vraag en ben heel benieuwd of wij hier op een normale manier over kunnen discusseren
Als eerste lijkt het me een zeer slecht teken dat de communicatie een dermate niveau heeft bereikt dat mensen zich niet willen laten vaccineren. Laten we dat dan vooral niet meteen oplossen door verplichte vaccinatie. Dat maakt het wankele beleid rondom dit virus al helemaal ongeloofwaardig. Hoe en of daar een oplossing voor is ligt buiten mijn bereik.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:33 schreef Kyran het volgende:
Ik ben in principe absoluut geen voorstander van directe vaccinatie hoor, maar stel dat ze het niet voorelkaar krijgen om dusdanig te informeren dat genoeg mensen vrijwillig een vaccinatie willen. Wat dan?
Gaan wij dan dan accepteren dat wij met een pakket aan maatregelen verder gaan leven? Gaan wij accepteren dat wij de zorg constant extra belasten? Gaan wij COVID-19 ziekenhuizen uit de grond stampen en per jaar miljoenen of misschien wel miljarden stoppen in het verplegen van COVID-19 patiënten, puur omdat men geen vaccin wil?
Denk dat dat laatste ook niet goed zal vallen bij diezelfde groep, die pertinent niet het vaccin gaan nemen. En dan pak je ook de mensen mee die bijvoorbeeld een restaurant hebben en daardoor nog langer dichter zouden moeten zijn bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als eerste lijkt het me een zeer slecht teken dat de communicatie een dermate niveau heeft bereikt dat mensen zich niet willen laten vaccineren. Laten we dat dan vooral niet meteen oplossen door verplichte vaccinatie. Dat maakt het wankele beleid rondom dit virus al helemaal ongeloofwaardig. Hoe en of daar een oplossing voor is ligt buiten mijn bereik.
Als het alternatief is dat we een zeker pakket aan maatregelen blijven aanhouden is dat op zichzelf voor een grote groep aanleiding om zich wél te vaccineren.
Dat is nog de vraag, maar goed, laten wij er even van uit gaan dat het mogelijk is zonder vaccin. Zelfs dan is het een onmogelijke opgave.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Is groepsimmuniteit überhaupt een ding met herinfectie? Hoeveel mensen kunnen een herinfectie krijgen? We zijn daar denk ik te kort in deze pandemie om daar een goed antwoord op te geven.
Als je op al die 'gaan we' vragen 'nee' antwoordt, hoe zie jij het dan? Want als we én niet altijd met maatregelen willen leven, én niet accepteren dat de zorg continue overbelast én geen miljarden in aparte Covid-ziekenhuizen en -zorg gaan stoppen, maar ook het vaccin niet verplicht stellen, ben ik benieuwd naar de andere optiesquote:Op donderdag 19 november 2020 09:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Exact hetzelfde als wanneer groepsimmuniteit het doel zou zijn. Al je 'gaan we' vragen: nee.
Het is lastig om tegengas te geven tegen een groep antivaxxers die allerlei onzin op facebook gelezen heeft en sowieso al skeptisch is t.o.v. overheidscommunicatie.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:40 schreef Vliegbaard het volgende:
Als eerste lijkt het me een zeer slecht teken dat de communicatie een dermate niveau heeft bereikt dat mensen zich niet willen laten vaccineren.
Eens hoor. Zei gisteren ook al dat het belachelijk is dat hier niet al veel meer tijd in gestopt wordt.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als eerste lijkt het me een zeer slecht teken dat de communicatie een dermate niveau heeft bereikt dat mensen zich niet willen laten vaccineren. Laten we dat dan vooral niet meteen oplossen door verplichte vaccinatie. Dat maakt het wankele beleid rondom dit virus al helemaal ongeloofwaardig. Hoe en of daar een oplossing voor is ligt buiten mijn bereik.
Ja, maar als dat wordt gezegd schreeuwt men meteen "indirectie vaccinatieplicht"....quote:Als het alternatief is dat we een zeker pakket aan maatregelen blijven aanhouden is dat op zichzelf voor een grote groep aanleiding om zich wél te vaccineren.
Er is natuurlijk altijd de optie nog om mensen boven de 60 toegang tot het ziekenhuis te ontzeggen. De ultieme berusting.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je op al die 'gaan we' vragen 'nee' antwoordt, hoe zie jij het dan? Want als we én niet altijd met maatregelen willen leven, én niet accepteren dat de zorg continue overbelast én geen miljarden in aparte Covid-ziekenhuizen en -zorg gaan stoppen, maar ook het vaccin niet verplicht stellen, ben ik benieuwd naar de andere opties
Ik heb 'VVD' over het hoofd gezien. Het heeft niets te maken met mijn eigen beeld in willen zien, er staat letterlijk dat de overheid (en ja, het was mijn fout dat ik de Jonge specifiek noemde ipv het kabinet) wil kijken naar 'wie zich niet laat vaccineren mag dan bijvoorbeeld niet naar binnen in overheidsgebouwen of naar evenementen'.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens zorgminister Hugo de Jonge komt er geen ‘indirecte vaccinatieplicht’ in de strijd tegen het coronavirus.
Veel duidelijker krijg je het niet hoor. Dat jij (en anderen hier) telkens daar je eigen beeld in willen lezen doet daar niets aan af.
[..]
Je verwart nu De Jonge met een VVD-proefballonnetje. De Jonge is van het CDA.
Oh nee, dat bedoelde ik niet. Moet zeggen dat ik een beetje over dit deel van je post heen las;quote:Op donderdag 19 november 2020 09:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is je oplossing groepsimmuniteit opbouwen, zonder vaccins, toch? Of ik begrijp je verkeerd.
Hoelang gaat dat duren? Hoe gaan wij dat aanpakken? Wat voor extra schade gaat dat toebrengen?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg voor een vaccin. Sterker; als ze nu vrijwilligers zouden vragen voor testen met een groot risico zou ik zeggen; kom maar op. Alles om hier uit te komen. Maar dat is hoe ik erin sta, en ik ben er vrij principieel in dat 1. ik geen enkele zeggenschap heb of zou willen of zou moeten hebben over wat een ander in zijn lichaam spuit, of juist niet. 2. Ik het nog erger vind wanneer een overheid zich daar actief mee zou gaan bemoeien.quote:Ik ben zelf absoluut geen voorstander van directe vaccinatie hoor, maar stel dat ze het niet voorelkaar krijgen om dusdanig te informeren dat genoeg mensen vrijwillig een vaccinatie willen. Wat dan?
Nou ja, veel meer smaken zijn er niet. Ja de zorg overbelasten. Ik mag toch wel hopen dat de groep die én tegen maatregelen én tegen vaccinatie is, ook beseft dat dat geen reeële optie is.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat dat laatste ook niet goed zal vallen bij diezelfde groep, die pertinent niet het vaccin gaan nemen. En dan pak je ook de mensen mee die bijvoorbeeld een restaurant hebben en daardoor nog langer dichter zouden moeten zijn bijvoorbeeld.
Ik las van de week dat er wereldwijd 4 gevallen bekend zijn van herinfectie. Geen idee of dat echt klopt alleen.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Is groepsimmuniteit überhaupt een ding met herinfectie? Hoeveel mensen kunnen een herinfectie krijgen? We zijn daar denk ik te kort in deze pandemie om daar een goed antwoord op te geven.
Maar je hebt zelf toch al gelezen welke duiding De Jonge zelf daaraan gegeven heeft? Neem bv. een zorgtehuis waarin iedereen gevaccineerd is, dan heeft het toch geen zin voor hen om nog steeds die afstand te beweren binnen dat zorgtehuis?quote:Op donderdag 19 november 2020 09:45 schreef chratnox het volgende:
De Jonge zegt bijvoorbeeld wel: "Wel kunnen mensen die al gevaccineerd zijn een tijd meer vrijheden krijgen dan anderen" . Dat kun je net zo goed lezen als indirecte dwang. Daar kun je qua woorden mooi omheen draaien, maar iemand die niet gevaccineerd is doet dan gewoon minder mee aan de maatschappij.
Dit waardeoordeel is totaal onnodig in de discussie die hier plaatsvindt. Dat die discussie op Facebook plaatsvindt is voor daar, maar een heel groot deel van de mensen heeft terechte angsten.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is lastig om tegengas te geven tegen een groep antivaxxers die allerlei onzin op facebook gelezen heeft en sowieso al skeptisch is t.o.v. overheidscommunicatie.
Het is behoorlijk zorgelijk dat deze groep uitbreid van de bible belt naar hoogopgeleide bakfietsmoeders die ergens een onderzoekje gelezen hebben waaruit blijkt dat je autisme krijgt van vaccins.
Soms is voorlichting niet genoeg. En die kant gaan we nu op bij het reguliere vaccinatieprogramma.
Over de mondkapjesplicht zijn we een stuk minder standvast.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:44 schreef Kyran het volgende:
Ja, maar als dat wordt gezegd schreeuwt men meteen "indirectie vaccinatieplicht"....
Tsja, het kan inderdaadquote:Op donderdag 19 november 2020 09:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is natuurlijk altijd de optie nog om mensen boven de 60 toegang tot het ziekenhuis te ontzeggen. De ultieme berusting.
Het zou wel het failliet van onze beschaving zijn, maar het kán wel.
Dat waren er inmiddels al paar honderd dacht ik Lijkt mij ook lastig vast te stellen als iemand beide keren of 1 keer dan geen klachten heeft.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik las van de week dat er wereldwijd 4 gevallen bekend zijn van herinfectie. Geen idee of dat echt klopt alleen.
Kloptz zo'n forum kan dit een nog groter probleem maken door op die manier zieltjes te willen winnen.quote:Op donderdag 19 november 2020 09:44 schreef Momo het volgende:
Het is voor Nederland ook niet ideaal dat de verkiezingen voor de deur staan. Partijen gaan sowieso populistisch zieltjes winnen over dit soort kwesties.
https://www.nytimes.com/2(...)rus-reinfection.htmlquote:Op donderdag 19 november 2020 09:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat waren er inmiddels al paar honderd dacht ik Lijkt mij ook lastig vast te stellen als iemand beide keren of 1 keer dan geen klachten heeft.
quote:But these cases make the news precisely because they are rare, experts said: More than 38 million people worldwide have been infected with the coronavirus, and as of Monday, fewer than five of those cases have been confirmed by scientists to be reinfections.
Ja, dat was een voorbeeld. Daarmee is niet gezegd dat het de enige is. Nog een ander artikel:quote:Op donderdag 19 november 2020 09:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar je hebt zelf toch al gelezen welke duiding De Jonge zelf daaraan gegeven heeft? Neem bv. een zorgtehuis waarin iedereen gevaccineerd is, dan heeft het toch geen zin voor hen om nog steeds die afstand te beweren binnen dat zorgtehuis?
Men doet net alsof die woorden inhouden dat er een speciaal boodschappenuurtje komt voor mensen die niet gevaccineerd zijn...
Later in gesprekken kwam hij daarop terug en noemde hij een verpleeghuis als voorbeeld, maar dat sluit de rest niet uit.quote:5. Tenslotte: hebben gevaccineerden straks voordelen ten opzichte van niet-gevaccineerden?
Minister De Jonge wilde dat gisteren in gesprek met deze site niet uitsluiten. ,,U moet het zo zien dat bepaalde maatregelen wellicht langer zullen gelden voor mensen zonder vaccinatie”, zei De Jonge. ,,Of dat bepaalde risicogroepen inderdaad weer méér mogen omdat ze al een vaccinatie hebben gehad. Maar dat gaan we echt allemaal nog uitwerken, dat komt er nog aan.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |