abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196311455
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Elektrische fiets

Dan ben je de Covid doelgroep, dan moet je wel extra oppassen

Buurtbus verplicht, elektrische fiets verboden
Vlees eten, patat (friet?) eten, koffie drinken, bier drinken. Leven is risico nemen, voor de één meer dan de ander. Dat lijken we wel vergeten te zijn tijdens deze pandemie.
  woensdag 18 november 2020 @ 21:51:08 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196311478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Best veel voorstanders momenteel, dus dat komt er vanzelf doorheen. Mondkapjesplicht is ze ook gelukt. Zal me niks verbazen in ieder geval, maar ik hoop dat je gelijk hebt.
Ik ben doorgaans niet zo actiebereid maar als ze dit werkelijk willen gaan doorzetten ga ik er vol tegenin

Hoezeer ik ook vóór gedegen vaccineren ben.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196311483
quote:
11s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:49 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dat een steeds kleiner groepje kennis heeft over een bepaald onderwerp?
Ok, dat ben ik met je eens. Waarom is het gros dan een randdebiel?
  woensdag 18 november 2020 @ 21:51:41 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196311500
quote:
11s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:49 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dat een steeds kleiner groepje kennis heeft over een bepaald onderwerp?
[..]

Dat ligt mijn inziens los van menselijke kennis. Mijn Nederlands is bijvoorbeeld vrij slecht. In mijn moedertaal spreek ik wel weer perfect. Lijkt me niet dat iemand dan minder kennis heeft als diegene ineens een andere taal spreekt.
Was een grapje, zie PI
pi_196311635
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vlees eten, patat (friet?) eten, koffie drinken, bier drinken. Leven is risico nemen, voor de één meer dan de ander. Dat lijken we wel vergeten te zijn tijdens deze pandemie.
Ik heb het al eerder gepost, maar voor mij past hoe men met corona omgaat precies in een trend van de afgelopen jaren van, ik kan het niet anders verwoorden, zuivering. Hierin past de overmatige focus op gezondheid (van Renske Kroes die klei eet tot fitgirls), de zuivering van gevoelens en gekwetst zijn - denk aan BLM, genderneutraliteit en alle uitersten die hierbinnen passen.
En nu weer deze collectieve angsthypnose waarin we zijn beland.
  woensdag 18 november 2020 @ 21:58:58 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196311666
quote:
9s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:57 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gepost, maar voor mij past hoe men met corona omgaat precies in een trend van de afgelopen jaren van, ik kan het niet anders verwoorden, zuivering. Hierin past de overmatige focus op gezondheid (van Renske Kroes die klei eet tot fitgirls), de zuivering van gevoelens en gekwetst zijn - denk aan BLM, genderneutraliteit en alle uitersten die hierbinnen passen.
En nu weer deze collectieve angsthypnose waarin we zijn beland.
Als dat daadwerkelijk een strategie is, wordt die wel echt beroerd uitgevoerd

Maar goed. We gaan het zien hoe alles loopt :+
  woensdag 18 november 2020 @ 22:01:54 #157
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196311734
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Kinderen zijn geen onderdeel van de trials geweest voor zover ik weet, oftewel: Er is geen ervaring met hoe kinderen van verschillende leeftijden hierop reageren.
Sterker nog, kinderen mogen in geciviliseerde landen nimmer selectief onderdeel zijn van dit soort trials.
Kortom testen op/in kinderen, als doel, mag niet.

Kern van vrijwilligheid is: "bron: blog-Harvard Informed consent refers to the communication process that enables a patient to make an informed and voluntary decision about participating in the study."
en kinderen hebben geen vrije keuze.
Ouders hebben jegens het kind wmb uitsluitend het recht om goed te doen...... dus imo niet eens wat zij zelf vinden, dat voor hun kind wenselijk wordt geacht. Ik maak maar verder geen parallel naar indoctrineren van kinderen :X .

Voor sommige trials werd/wordt voor kindertesten dan soms misplaatst (soms) uitgeweken door BigParma naar landen die wat minder waarde hechten aan kindrechten. Ook een signaal aan beschaafde ouders die zich de ongepast ethiek die daarmee samenhangt, mogen indenken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196311792
We weten nog niet eens hoe lang vaccins bescherming gaan bieden... Waarom sneltesten op dit moment niet een veel beter argument zijn snap ik echt niet.

Zou het dan toch gewoon om geld gaan?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_196311822
quote:
2s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Een sneltest nemen voor een evenement zou ik wel wat anders vinden dan een vaccinatie. Wezenlijk verschil.
Er is ook een wezenlijk verschil tussen temperatuur meten (mocht niet) en zonder negatieve sneltest niet naar een festival mogen (die kant gaan we wel op).
pi_196311842
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:04 schreef Discombobulate het volgende:
We weten nog niet eens hoe lang vaccins bescherming gaan bieden... Waarom sneltesten op dit moment niet een veel beter argument zijn snap ik echt niet.

Zou het dan toch gewoon om geld gaan?
Sneltesten zijn minder effectief dan vaccins en bovendien heb je bizar veel capaciteit nodig om iedereen maar overal te kunnen testen.

En links- of rechtsom moet je toch immuniteit opbouwen.
pi_196311843
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Sterker nog, kinderen mogen in geciviliseerde landen nimmer selectief onderdeel zijn van dit soort trials.
Kortom testen op/in kinderen, als doel, mag niet.

Kern van vrijwilligheid is: "bron: blog-Harvard Informed consent refers to the communication process that enables a patient to make an informed and voluntary decision about participating in the study."
en kinderen hebben geen vrije keuze.
Ouders hebben jegens het kind wmb uitsluitend het recht om goed te doen...... dus imo niet eens wat zij zelf vinden, dat voor hun kind wenselijk wordt geacht. Ik maak maar verder geen parallel naar indoctrineren van kinderen :X .

Voor sommige trials werd/wordt voor kindertesten dan soms misplaatst (soms) uitgeweken door BigParma naar landen die wat minder waarde hechten aan kindrechten. Ook een signaal aan beschaafde ouders die zich de ongepast ethiek die daarmee samenhangt, mogen indenken.
En terecht dat het niet mag. Maar dan kom je wel in een duivels dilemma. Als je kinderen niet vaccineert kun je je gewenste dekkingsgraad wellicht niet halen, of lopen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden nog steeds risico. Als je kinderen wel vaccineert doe je dat effectief ongetest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2020 22:06:45 ]
pi_196311895
quote:
11s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:35 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Jawel hoor. Je voorkomt dat je de griep krijgt. Of althans, als ze de juiste varianten van het virus hebben opgenomen in het vaccin, verlaag je de kans op de griep.
Sinds kinds af aan krijg ik hem ieder jaar. Waarom zou je een paar dagen zieken riskeren als je dat risico enorm simpel kan verkleinen?
Waarom zou je jaarlijks tientallen miljoenen uitgeven voor een griepje waar het gros nauwelijks last van heeft?
pi_196311927
Ik hoop eigenlijk dat de blaastest gemeengoed (lees nog meer dan 75% gaat herkennen) gaat worden,
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196311985
Ben benieuwd of de mensen die zo tegen (verplicht) vaccineren zijn uitgaan van een vaccin dat ziekte voorkomt of een vaccin dat (ook) voorkomt dat je infectieus bent. Als het dat laatste is vind ik het meer dan alleen een individuele keuze of je wel of niet laat vaccineren, want daarmee ben je indirect ook een gevaar voor anderen.
pi_196312003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:09 schreef _serial_ het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat de blaastest gemeengoed (lees nog meer dan 75% gaat herkennen) gaat worden,
Is in de Usa al op de markt las ik
Nou Rutte Jonge bestel er maar 11m
pi_196312046
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:12 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Ik heb het hier over de Nederlandse ontwikkeling. Die momenteel parallel getest wordt in diversen teststraten. (ironisch)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196312089
Betrouwbare sneltest voor een festival prima
Maar een vaccin verplicht , om je paspoort optehalen nee dat is een dwangmiddel
pi_196312104
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben benieuwd of de mensen die zo tegen (verplicht) vaccineren zijn uitgaan van een vaccin dat ziekte voorkomt of een vaccin dat (ook) voorkomt dat je infectieus bent. Als het dat laatste is vind ik het meer dan alleen een individuele keuze of je wel of niet laat vaccineren, want daarmee ben je indirect ook een gevaar voor anderen.
Hetzelfde argument geldt voor elke andere besmettelijke ziekte waar een vaccinatie voor is als onderdeel van het rijksvaccinatieprogramma, en ook voor de griepprik.

Stel nou dat 70% van de mensen gevaccineerd is. De kans dat iemand die niet gevaccineerd kan worden om wat voor reden ook iemand tegen komt die op dat moment besmettelijk is is erg klein. Kleiner dan dat diegene iemand tegen komt die op dat moment besmettelijk is met een vorm van Influenza.

de Jonge weet net zo goed als ieder ander dat verplichten niet gaat werken, dus wil ie verplichten met een omweg. Daar ben ik tegen. Als je het zo graag wil verplichten wees dan een vent en zorg dat de wet aangepast wordt en kijk of je een meerderheid kunt krijgen, maar ga niet op een laffe manier proberen het alsnog door te duwen.
  woensdag 18 november 2020 @ 22:16:13 #169
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196312124
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is ook een wezenlijk verschil tussen temperatuur meten (mocht niet) en zonder negatieve sneltest niet naar een festival mogen (die kant gaan we wel op).
Ten overvloede dat men een (uit)weg zoekt, snap ik door continu bizarre testballonnetjes op te laten.

Zonder instemming, de lichaamstemperatuur meten en dat vervolgens ergens voor hanteren als criterium, mag niet in Nederland. Als iemand met 40° wil rondhupsen, is dat wellicht onverstandig en moet die persoon helemaal zelf afwegen. Hooguit kan een werkgever een werknemer verplichten tot bezoek aan de bedrijfsarts.

Wel leuk om hierover, een soort Quora maar dan voor Covid19, na te denken waarbij onverwacht heel veel beren op de weg blijken te liggen.
pi_196312268
Ik hoorde net dat Roel van Velzen ook corona heeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2020 22:22:34 ]
  woensdag 18 november 2020 @ 22:22:38 #171
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196312357
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

En terecht dat het niet mag. Maar dan kom je wel in een duivels dilemma. Als je kinderen niet vaccineert kun je je gewenste dekkingsgraad wellicht niet halen, of lopen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden nog steeds risico. Als je kinderen wel vaccineert doe je dat effectief ongetest.
Yep de reden dat dit draadje nog heel lang zal worden volgeschreven.
Hoe meer we er op inzoomen, hoe interessanter het wordt.

Dat ouders hun kroost vanwege nare kinderziekten laten vaccineren, is nog ergens te rechtvaardigen.
Soms zelfs verplichten, omdat er immers ook onverstandige ouders zijn die het belang van het kind niet zien.

Het kind ergens voor inenten waar het zelf totaal geen last van zal hebben... zie ik (bij mij) niet gaan gebeuren.
Dat mag die jongere bij ons, zelf (volwassen) , gaan bepalen.

Benieuwd hoe de ingestelde gedragsunit van het RIVM dat denkt te inregelen om die tanende bereidheid te laten stijgen.
  woensdag 18 november 2020 @ 22:24:55 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196312428
quote:
14s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:22 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hoer meer we er op inzoomen, hoe interessante het wordt.

Dat ouders hun kroost vanwege nare kinderziekten laten vaccineren, is nog te rechtvaardigen.
Het kind ergens voor inenten waar het zelf totaal geen last van zal hebben... zie ik (bij mij) niet gaan gebeuren.

Benieuwd hoe de ingestelde gedragsunit van het RIVM dat denkt te inregelen om die tanende bereidheid te laten stijgen.
"Jij doet het toch ook voor je zielige oude oowmaaaa? :'( :'( :'( :'( :'("
pi_196312434
quote:

[..]

Dat ouders hun kroost vanwege nare kinderziekten laten vaccineren, is nog te rechtvaardigen.

Benieuwd hoe de ingestelde gedragsunit van het RIVM dat denkt te inregelen om die tanende bereidheid te laten stijgen
.
om voor deze baan/functie in aanmerking te komen dient u gevaccineerd te zijn tegen covid-19

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2020 22:25:57 ]
pi_196312497
quote:

[..]

Er zal een hele strategie uitgedacht moeten worden om de bereidheid omhoog te krijgen ja.
Voor HPV injecties bijvoorbeeld is een hele campagne geweest.Die bereidheid lag ook extreem laag, en na de campagnes is de bereidheid met 7,5% toegenomen in een jaar.

Over het algemeen is de algemene bereidheid vorig jaar ook toegenomen doordat RIVM meer gedaan heeft om bijvoorbeeld zelf bovenaan in google te komen ipv de anti-vax campagnes.
pi_196312511
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:12 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Doe maar niet, die test is hopeloos inaccuraat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')