abonnement Unibet Coolblue
pi_196234042
Intussen worden Trump's advocaten op de vingers getikt door rechters en zien verder af van rechtszaken:

twitter


Maar geen nood, Rudy to the rescue! _O-

twitter

:')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 14 november 2020 @ 07:22:56 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196234112
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 01:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe meer posts ik van Trumpaanhangers lees, hoe blijer ik ben dat die gozer in Januari opgerot is.
De ongelofelijke domheid en verkniptheid doet inderdaad pijn aan je ogen.

Het is alsof alle retards van de samenleving ineens een paus hebben gevonden en die als een soort zombies achternalopen.
pi_196234119
Giuliani gaat de juridische strijd leiden.

Meer persconferenties bij Four Seasons Total Landscaping _O_
  zaterdag 14 november 2020 @ 07:34:35 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196234147
Trump verdedigen is onderhand wel een keurmerk geworden voor sneue kereltjes
pi_196234163
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 03:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Waarom was het zo slecht geweest wij van de Duitsers waren dan? Ik vind de genocide van Hitler 1 van de grooste misdaden in de geschiedenis. Maar los daarvan. Stel zij hadden gewonnen, dan hadden wij het normaal gevonden en hadden wij in de geschiedenisles geleerd hoe goed het was dat er gebeurd was.
Je hebt geen idee hoe het leven onder de Duitse bezetter was lijkt het. Filosoferen over geopolitiek kan leuk zijn, maar het dagelijks even werd er onder de Duitse leiding bepaald niet leuker op. En dan zagen de nazi's Nederlanders nog als een bevriend volk.

Nooit verhalen van je voorouders gehoord over het leven ten tijde van de bezetting?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196234214
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 07:34 schreef Hexagon het volgende:
Trump verdedigen is onderhand wel een keurmerk geworden voor sneue kereltjes
Geworden?
  zaterdag 14 november 2020 @ 08:39:18 #82
80382 manny
30 is best veel
pi_196234420
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 november 2020 02:49 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik vraag me oprecht af waarom jij nog in Nederland woont. Volgens mij ben jij veel gelukkiger in de VS.

En iets anders, als we geen belasting meer gaan betalen, hoe wil je dan zaken als infrastructuur en onderwijs bekostigen. Dat geldt moet ergens vandaan komen.
Dat blijft een opvallend fenomeen als er weer eens zo een lijstje voorbij komt met landen met de "meest gelukkige inwoners" of "beste gezondheidszorg" of zoiets. Nou zijn die lijstjes ook niet echt wetenschappelijk onderbouwd, maar geven wel een indicatie.

Staat potjandikkie die hele top 10 toch vrij vol met landen met een stevig (progressief) belastingstelsel en een overheid die in ieder geval de basis op orde heeft en bijvoorbeeld zorgt voor een sociaal vangnet, toegankelijk onderwijs, betaalbare zorg, infrastructuur op orde.

Maar goed. Altijd makkelijk om te roepen belasting omlaag, kleinere overheid. Terwijl in werkelijkheid, zeker in de VS, het omgekeerde een grote stap vooruit zou zijn.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 14 november 2020 @ 08:44:37 #83
80382 manny
30 is best veel
pi_196234451
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 02:57 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik denk wel dat zeker 30% van de ambtenaren wegkunnen.

Dat zou me verbazen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 14 november 2020 @ 08:57:06 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196234519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 02:57 schreef Ixnay het volgende:

Ik denk wel dat zeker 30% van de ambtenaren wegkunnen.
Oh wie dan precies? En welke taken moeten dan niet meer worden uitgevoerd?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 november 2020 @ 09:26:54 #85
862 Arcee
Look closer
pi_196234653
Dat Politico artikel noemt een interessant punt. Al die kansloze rechtszaken moeten er toe leiden dat de staten die n nog republikeins zijn ook de wil van de kiezer negeren (want die is volgens Trump nep) en dus republikeinse kiesmannen aanstellen. Dat zal naar SCOTUS gaan en daar hoopt Trump dan zijn tweede termijn te scoren. Laatste kans is dan of het Witte Huis kraken of zijn eigen campagne voor 2024 alvast lanceren
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_196234662
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 08:39 schreef manny het volgende:

[..]

Nou zijn die lijstjes ook niet echt wetenschappelijk onderbouwd

Perfect dus voor het Trump-kamp.
  zaterdag 14 november 2020 @ 09:33:13 #88
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196234679
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 08:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh wie dan precies? En welke taken moeten dan niet meer worden uitgevoerd?
Ik denk dat door taken te centraliseren en te digitaliseren we nog veel kunnen winnen. Dat zal een mega-operatie zijn, maar ik verwacht dat we op gemeentelijk niveau zoveel zaken hetzelfde doen die kunnen worden gecentraliseerd.

Misschien niet het beste voorbeeld, maar volgens mij kun je in elke gemeente een rijbewijs en paspoort aanvragen. Daar hebben ze allemaal een eigen bedacht proces (inclusief de mensen om dat mogelijk te maken) terwijl het wellicht mogelijk zou zijn om dat samen te voegen tot n centraal aanvraagproces.

Nu is dit een voorbeeld dat ik ken vanuit de praktijk, maar er zullen nog talloze andere processen zo enorm gedecentraliseerd zijn die efficinter kunnen.
pi_196234739
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 09:33 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik denk dat door taken te centraliseren en te digitaliseren we nog veel kunnen winnen. Dat zal een mega-operatie zijn, maar ik verwacht dat we op gemeentelijk niveau zoveel zaken hetzelfde doen die kunnen worden gecentraliseerd.

Misschien niet het beste voorbeeld, maar volgens mij kun je in elke gemeente een rijbewijs en paspoort aanvragen. Daar hebben ze allemaal een eigen bedacht proces (inclusief de mensen om dat mogelijk te maken) terwijl het wellicht mogelijk zou zijn om dat samen te voegen tot n centraal aanvraagproces.

Nu is dit een voorbeeld dat ik ken vanuit de praktijk, maar er zullen nog talloze andere processen zo enorm gedecentraliseerd zijn die efficinter kunnen.
Moet de bijbehorende ICT wel goed ingericht worden :P
  Moderator zaterdag 14 november 2020 @ 09:48:47 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196234797
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 02:57 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik ben ook bijna net zo veel in de VS als in Nederland.

Ik zeg niet dat we geen belasting meer gaan betalen. Ik denk wel dat zeker 30% van de ambtenaren wegkunnen.
Gebaseerd op wat? Het feit dat wij wel behoorlijk verkiezingen kunnen organiseren?

Vrijwel iedere relevante ranglijst staat Nederland boven de VS.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196234969
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 09:33 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik denk dat door taken te centraliseren en te digitaliseren we nog veel kunnen winnen. Dat zal een mega-operatie zijn, maar ik verwacht dat we op gemeentelijk niveau zoveel zaken hetzelfde doen die kunnen worden gecentraliseerd.

Misschien niet het beste voorbeeld, maar volgens mij kun je in elke gemeente een rijbewijs en paspoort aanvragen. Daar hebben ze allemaal een eigen bedacht proces (inclusief de mensen om dat mogelijk te maken) terwijl het wellicht mogelijk zou zijn om dat samen te voegen tot n centraal aanvraagproces.

Nu is dit een voorbeeld dat ik ken vanuit de praktijk, maar er zullen nog talloze andere processen zo enorm gedecentraliseerd zijn die efficinter kunnen.
Dat kan vast wel, maar dat is niet uniek voor een politieke richting / voorkeur ;)

Amerika heeft vooral ook veel geprivatiseerd wat hier nog onder overheidstaken valt.
Dan kan je trots melden dat je minder ambtenaren hebt, de mensen om het uit te voeren zijn evengoed nog nodig.
pi_196235206
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 07:34 schreef Hexagon het volgende:
Trump verdedigen is onderhand wel een keurmerk geworden voor sneue kereltjes
Die vrouwen zijn soms nog erger. Tenminste die Amerikaanse vrouwen. Bepaald type....
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196235209
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 01:54 schreef Ixnay het volgende:

Roosevelt heeft de keuze gemaakt om zich in Europa te bemoeien met wat hier gaande was.
Duitsland verklaarde de VS de oorlog, drie dagen na Pearl Harbor. Het was dus Hitler die de eerste stap zette.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_196235264
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 07:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is alsof alle retards van de samenleving ineens een paus hebben gevonden en die als een soort zombies achternalopen.
Het komt wat denigrerend over maar ik ben het er wel mee eens. Het is net of het eigenlijk niet gaat om Trump, maar om jaloezie van de simpelen van geest en overige stakkers op de 'elite'. Het is een vorm van zichzelf afzetten tegen mensen die wel maatschappelijk geslaagd zijn, en de onderliggende gevoelens zijn minderwaardigheid en jaloezie.
pi_196235428
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 07:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De ongelofelijke domheid en verkniptheid doet inderdaad pijn aan je ogen.

Het is alsof alle retards van de samenleving ineens een paus hebben gevonden en die als een soort zombies achternalopen.
Ik ken er 4 in RL en alle 4 hebben ze dezelfde kenmerken:
- Bitter
- Beperkt media-dieet (lees: de fabeltjesfuik)
- Vrijgezel, tegen het incel aan
- Altijd in de slachtofferrol. Anderen krijgen altijd maar alles en hunnie niets.

Kortom, doorweekt met resentiment wat sinds Trump aan de oppervlakte is gekomen. Het broedde ongetwijfeld al jaren.

En wat ook opvalt: De afgelopen jaren zijn ze allemaal extremer geworden, minder aardig, vaak ruzie met vrienden of collega's. Eentje bijna gebroken met zijn familie.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196235643
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 10:42 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik ken er 4 in RL en alle 4 hebben ze dezelfde kenmerken:
- Bitter
- Beperkt media-dieet (lees: de fabeltjesfuik)
- Vrijgezel, tegen het incel aan
- Altijd in de slachtofferrol. Anderen krijgen altijd maar alles en hunnie niets.

Kortom, doorweekt met resentiment wat sinds Trump aan de oppervlakte is gekomen. Het broedde ongetwijfeld al jaren.

En wat ook opvalt: De afgelopen jaren zijn ze allemaal extremer geworden, minder aardig, vaak ruzie met vrienden of collega's. Eentje bijna gebroken met zijn familie.
Even uit nieuwsgierigheid: waar kom je dat soort types tegen? Ik kom ze IRL niet tegen nl..misschien omdat het voor een groot deel hoger opgeleiden zijn in mijn omgeving. Kwam er pas wel achter dat een ex een anti-vaxxer is toen ze vroeg of ik mij laat inenten straks tegen corona. Ze volgt ook Lange Frans. Ik laat haar in haar waarde, begrijp waar het vandaan komt. Maar jammer vind ik het wel. Heeft ook geen enkele zin om er met rationele argumenten tegenin te gaan. Ze hebben voor zichzelf bepaald wat 'waarheid' en 'feiten' zijn en thats it.
  zaterdag 14 november 2020 @ 11:00:04 #97
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196235679
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 10:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Even uit nieuwsgierigheid: waar kom je dat soort types tegen?
Op internet ;(
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 14 november 2020 @ 11:02:30 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196235727
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 00:59 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Moet ik wikipedia copy/pasten?
Heb je tijdens je studie nooit geleerd dat je nooit op Wikipedia moet vertrouwen voor de waarheid? :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_196235736
Het lijkt erop dat de USA helemaal niks meer gaat doen aan Covid en gewoon wacht totdat er vaccins beschikbaar zijn.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 14 november 2020 @ 11:03:13 #100
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196235737
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 10:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Even uit nieuwsgierigheid: waar kom je dat soort types tegen? Ik kom ze IRL niet tegen nl..misschien omdat het voor een groot deel hoger opgeleiden zijn in mijn omgeving. Kwam er pas wel achter dat een ex een anti-vaxxer is toen ze vroeg of ik mij laat inenten straks tegen corona. Ze volgt ook Lange Frans. Ik laat haar in haar waarde, begrijp waar het vandaan komt. Maar jammer vind ik het wel. Heeft ook geen enkele zin om er met rationele argumenten tegenin te gaan. Ze hebben voor zichzelf bepaald wat 'waarheid' en 'feiten' zijn en thats it.
Heb je de grafiek gezien over wie Trump en wie Biden stemt in relatie tot hoogte van genoten opleiding?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')