Waarom denk je dat het vreugdevuur is begonnenquote:Op vrijdag 13 november 2020 10:25 schreef Marsenal het volgende:
Mensen in Scheveningen rellen niet omdat ze af en toe op strand fikkie mogen steken? Is dit het script van een nieuwe Purge-film? Dit kan toch niet zo zijn? Ja, je moet mensen hun tokkie-hobby niet afpakken want anders wordt het rellen op straat?
Ik mag hopen dat we verder zijn dan dat. Maar alsnog. Dan zijn het tokkies. Daar gaan we geen beleid op afstellen.
Prima, toch. Hebben ze alleen zichzelf mee, als ze gewond raken. In ieder geval geen onschuldige voorbijgangers die een vuurpijl in hun oog krijgen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:21 schreef jameshond7 het volgende:
Dat de hulpdiensten het daardoor rustiger hebben is ook dikke onzin want de kans is groot dat kwajongens nu gaan rellen.
1963 belde, ze willen hun krant terug.quote:
quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Prima, toch. Hebben ze alleen zichzelf mee, als ze gewond raken. In ieder geval geen onschuldige voorbijgangers die een vuurpijl in hun oog krijgen.
WhY iS aLL tHe RuM gOnEquote:Op vrijdag 13 november 2020 10:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
1963 belde, ze willen hun krant terug.
omdat het relevant isquote:Op vrijdag 13 november 2020 10:31 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Maar dat is niet wat je in je op zegt, dus waarom post je dit...
Ik snap dat forums wat ingewikkeld zijn, maar ik had je toch net iets hoger ingeschat dan dit/. Gelukkig weet ik nu hoe het echt zit.quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:31 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
omdat het relevant is
jij staat ook niet in de OP, maar post ook ...
Ja ik post iets relevants en dan zeg jij dat het niet mag omdat het niet in de OP staatquote:Op vrijdag 13 november 2020 10:35 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik snap dat forums wat ingewikkeld zijn, maar ik had je toch net iets hoger ingeschat dan dit/. Gelukkig weet ik nu hoe het echt zit.
Is goed, Wolter.quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:35 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ja ik post iets relevants en dan zeg jij dat het niet mag omdat het niet in de OP staat
man man man
Of misschien kunnen mensen een keer normaal doen?quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:01 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vrees dat het echt volledig uit de hand gaat lopen met oudjaar. Met vuurwerk geef je de mensen nog wat om handen. Dat afpakken lijkt me vreselijk dom en kortzichtig, maar we gaan het zien.
Dan ken jij TikTok nog nietquote:Op vrijdag 13 november 2020 11:04 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Of misschien kunnen mensen een keer normaal doen?
Nee dat kan niet en dat weet jij dondersgoed.quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:04 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Of misschien kunnen mensen een keer normaal doen?
In alle jaren dat ik bij het vuurwerk afsteken aanwezig was heb ik zoiets nou echt nog nooit meegemaakt. Serieus.quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Prima, toch. Hebben ze alleen zichzelf mee, als ze gewond raken. In ieder geval geen onschuldige voorbijgangers die een vuurpijl in hun oog krijgen.
Ik hoop dat het eens goed uit de hand loopt. Dat het signaal door komt dat het niet meer gepikt wordt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:01 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vrees dat het echt volledig uit de hand gaat lopen met oudjaar. Met vuurwerk geef je de mensen nog wat om handen. Dat afpakken lijkt me vreselijk dom en kortzichtig, maar we gaan het zien.
ja hallo daar laat jij je toch ook niet door tegenhouden?quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:26 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het vreugdevuur is begonnen![]()
Praat gewoon niet mee als je geen verstand van zaken hebt
Steeds meer mensen beginnen door te krijgen wat er gaande is. Vandaag dat er steeds meer weerstand komt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:24 schreef Marsenal het volgende:
[..]
ja hallo daar laat jij je toch ook niet door tegenhouden?
Ja maar dat dachten we dus ook van de massale protesten op de dam tijdens corona. Dat zoveelste Halsema debacle weetjewel, toen zou ook blijken of er ineens een sprong in het aantal corona gevallen op trad in Amsterdam.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Alle voorstanders denken nu dat ze feestje kunnen vieren want vuurwerk is eindelijk verboden. Alleen wordt dit jaar dus onomstotelijk vastgesteld of een vuurwerkverbod zin heeft of niet. Geen meningen, geen onderzoeken, geen rapportages. Gewoon keiharde feiten. We weten dit jaar namelijk zeker dat er 0,0 Nederlands vuurwerk in omloop is, want dat mag immers niet verkocht worden. 100% van de incidenten en gewonden dit jaar worden dus veroorzaakt door illegaal vuurwerk, wat al verboden is.
Game on. In de eerste week van januari weten we precies hoeveel gewonden er zijn en hoeveel schade er is veroorzaakt en hoeveel zo'n verbod nou daadwerkelijk helpt. Mijn voorspelling; niet anders dan vorige jaren. Binnen de foutmarge in ieder geval.
Ook dat zullen die slinkse ratten in hun voordeel buigen. Nederlandquote:Op vrijdag 13 november 2020 12:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Alle voorstanders denken nu dat ze feestje kunnen vieren want vuurwerk is eindelijk verboden. Alleen wordt dit jaar dus onomstotelijk vastgesteld of een vuurwerkverbod zin heeft of niet. Geen meningen, geen onderzoeken, geen rapportages. Gewoon keiharde feiten. We weten dit jaar namelijk zeker dat er 0,0 Nederlands vuurwerk in omloop is, want dat mag immers niet verkocht worden. 100% van de incidenten en gewonden dit jaar worden dus veroorzaakt door illegaal vuurwerk, wat al verboden is.
Game on. In de eerste week van januari weten we precies hoeveel gewonden er zijn en hoeveel schade er is veroorzaakt en hoeveel zo'n verbod nou daadwerkelijk helpt. Mijn voorspelling; niet anders dan vorige jaren. Binnen de foutmarge in ieder geval.
Gebeuren er dan nooit ongelukken met legaal vuurwerk?quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Net zoals tegenstanders van een verbod een eventuele afname van ongelukken zullen wijten aan iets anders en de 'proef' niet representatief gaan vinden.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ook dat zullen die slinkse ratten in hun voordeel buigen. Nederland
Niet bij correct gebruik. dat geldt ook voor messen, autos en sigarettenaanstekersquote:Op vrijdag 13 november 2020 12:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Gebeuren er dan nooit ongelukken met legaal vuurwerk?
[..]
Net zoals tegenstanders van een verbod een eventuele afname van ongelukken zullen wijten aan iets anders en de 'proef' niet representatief gaan vinden.
Gelukkig is die luierkop weg, nou nog die ass-zerkanquote:Op vrijdag 13 november 2020 10:24 schreef herverwijderd het volgende:
de meme die je wist dat zou komen...
[ afbeelding ]
Nee dat lijkt me logisch, bij correct gebruik niet.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Niet bij correct gebruik. dat geldt ook voor messen, autos en sigarettenaanstekers
Dan geven ze de schuld wel aan alcohol ofzo. Drie keer raden wat dan weer verboden wordt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]
[..]
Net zoals tegenstanders van een verbod een eventuele afname van ongelukken zullen wijten aan iets anders en de 'proef' niet representatief gaan vinden.
Vast wel, maar ik denk dat het grootste deel door illegaal vuurwerk komt omdat dat veel zwaarder is en aan minder veiligheidseisen voldoet qua lont enzo. Heb verder geen cijfers om dat te ondersteunen, maar zoals ik zeg; dit jaar gaan we het meemaken.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Even opgezocht en valt vies tegen, blijkbaar:quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:55 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Vast wel, maar ik denk dat het grootste deel door illegaal vuurwerk komt omdat dat veel zwaarder is en aan minder veiligheidseisen voldoet qua lont enzo. Heb verder geen cijfers om dat te ondersteunen, maar zoals ik zeg; dit jaar gaan we het meemaken.
Als het om 80% gaat, dan is het dus voornamelijk verkeerd (en soms hufterig) gebruik wat problemen veroorzaakt. Dan is voorlichting nog wel een optie maar daar zijn in de loop der jaren al zoveel campagnes voor geweest dat ik denk dat we de cijfers niet bijzonder veel verder terug kunnen dringen.quote:Slachtoffers voornamelijk door legaal vuurwerk
Tijdens de jaarwisseling raakten, net als voorgaande jaren, meer mannen (79%) dan vrouwen gewond door vuurwerk. Ongeveer de helft van hen waren jongens onder de 20 jaar. In totaal werd 81 procent van de letsels veroorzaakt door legaal vuurwerk, en betrof het in 55 procent van alle ongevallen siervuurwerk. De helft (51%) van alle slachtoffers met vuurwerkletsel stak het vuurwerk niet zelf af.
Oh, nee, nou, dan kan het niet waar zijn, natuurlijk. Als jij het niet hebt meegemaakt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
In alle jaren dat ik bij het vuurwerk afsteken aanwezig was heb ik zoiets nou echt nog nooit meegemaakt.
Dan zou het aantal ongelukken dus met 80% moeten zakken. Ik heb daar mijn twijfels bij. Zoals Oxygen al aangeeft, zullen mensen niet altijd eerlijk zijn waarmee het ongeluk gebeurd is. We gaan het zien. Hopelijk blijft het bij een tijdelijk verbod en kan ik volgend jaar weer samen met mijn zoontje vuurwerk afsteken.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:59 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Even opgezocht en valt vies tegen, blijkbaar:
[..]
Als het om 80% gaat, dan is het dus voornamelijk verkeerd (en soms hufterig) gebruik wat problemen veroorzaakt. Dan is voorlichting nog wel een optie maar daar zijn in de loop der jaren al zoveel campagnes voor geweest dat ik denk dat we de cijfers niet bijzonder veel verder terug kunnen dringen.
Dan denk ik toch dat een verbod kan helpen, en ik vind persoonlijk de nadelen niet groot. Maar ja, ik vind georganiseerd vuurwerk gewoon heel leuk, en random straatvuurwerk heb ik nooit echt wat mee gehad.
Maar er is al decennia lang aangetoond, dat het volk te dom is om verantwoord met explosieven om te gaan.quote:
Er zal altijd een groep zijn die ergens te dom voor is.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar er is al decennia lang aangetoond, dat het volk te dom is om verantwoord met explosieven om te gaan.
Inderdaad. En dan moet je ze dus geen explosieven geven. Geef ze nagelknippers. Een stuk minder gevaarlijk.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er zal altijd een groep zijn die ergens te dom voor is.
Met auto's/messen/alcohol wel dan?quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar er is al decennia lang aangetoond, dat het volk te dom is om verantwoord met explosieven om te gaan.
En geen alcohol, auto, huis of stemrechtquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Inderdaad. En dan moet je ze dus geen explosieven geven. Geef ze nagelknippers. Een stuk minder gevaarlijk.
Ik ben voor.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En geen alcohol, auto, huis of stemrecht
Als je zo'n kneus bent, sta je ook iedere maand bij de eerste hulp omdat je jezelf in je klauw gesneden hebt tijdens het smeren van een boterham.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
Denk je nou echt dat een kneus die zn hand eraf heeft geknald met een cobra, in het ziekenhuis gaat zeggen dat het een cobra was? dan wordt de zorg niet vergoed en krijgt ie gezeik erna
Bron?quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, nee, nou, dan kan het niet waar zijn, natuurlijk. Als jij het niet hebt meegemaakt.
Vraag me dan wel af waar de statistieken vandaan komen die aangeven dat meer dan 50% van de vuurwerkslachtoffers zelf geen vuurwerk afsteekt.
Maar onder die groep debielen hoeft de overgrote normale groep niet te lijden.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Inderdaad. En dan moet je ze dus geen explosieven geven. Geef ze nagelknippers. Een stuk minder gevaarlijk.
Die achterlijke minderheid zorgt voor de meeste overlast, dus tja.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar onder die groep debielen hoeft de overgrote normale groep niet te lijden.
Waarom moet in Nederland steeds de achterlijke minderheid de toon zetten?
Grappig wel. Vooral dat er duidelijk uit blijkt dat het letsel voorkomt uit debiel gedrag met vuurwerk.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:19 schreef Marsenal het volgende:
[..]
https://www.veiligheid.nl(...)ens-de-jaarwisseling
Dat getal komt uit dit stuk
Daar dus.quote:Tijdens de jaarwisseling raakten, net als voorgaande jaren, meer mannen (79%) dan vrouwen gewond door vuurwerk. Ongeveer de helft van hen waren jongens onder de 20 jaar.
Dus 20% is gewoon illegaal.quote:In totaal werd 81 procent van de letsels veroorzaakt door legaal vuurwerk
Hmmm siervuurwerk? Dat was volgens onze overheid toch niet gevaarlijk? Hoe kunnen daar dan zoveel ongevallen mee zijn?quote:en betrof het in 55 procent van alle ongevallen siervuurwerk.
Er is ook een bepaalde achterlijke minderheid die mensen met messen neersteekt, zullen we die hele bevolkingsgroep dan maar verbieden?quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:22 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Die achterlijke minderheid zorgt voor de meeste overlast, dus tja.
Als jij het onderscheid tussen auto's/messen en vuurwerk niet snapt, moet je misschien niet deelnemen aan deze discussie.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Met auto's/messen/alcohol wel dan?
Als jij het onderscheid tussen auto's/huizen/stemrecht en vuurwerk niet snapt, moet je misschien niet deelnemen aan deze discussie.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En geen alcohol, auto, huis of stemrecht
Dat is wat onpraktisch, alle messen en hun eigenaar verbieden. Al het vuurwerk verbieden is maar één dag in het jaar onpraktisch, en valt nog een beetje op te lossen door georganiseerde vuurwerkshows op te zetten, zoals in veel andere landen gebeurd. Ik vind een verandering van cultuur daarin niet gek, ik vind de vuurwerkcultuur in Nederland niet bijzonder veel toevoegen ook. Het lijkt me leuker als we met z'n allen gewoon lekker aan de zuip gaan met oud en nieuw, en geen klein explosief materiaal over straat laten gaan.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er is ook een bepaalde achterlijke minderheid die mensen met messen neersteekt, zullen we die hele bevolkingsgroep dan maar verbieden?
Heel tactisch van je om alcohol uit je reactie te wissenquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als jij het onderscheid tussen auto's/messen en vuurwerk niet snapt, moet je misschien niet deelnemen aan deze discussie.
[..]
Als jij het onderscheid tussen auto's/huizen/stemrecht en vuurwerk niet snapt, moet je misschien niet deelnemen aan deze discussie.
Maar je hebt besloten dat je beter niet meer deel kunt nemen aan deze discussie?quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:41 schreef Stoorzendert het volgende:
Heel tactisch van je om alcohol uit je reactie te wissen
Ja want dit is beter voor de gezondheidquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:30 schreef Marsenal het volgende:
Het lijkt me leuker als we met z'n allen gewoon lekker aan de zuip gaan
Nou, die vergelijking gaat wel degelijk op. Omdat het steeds weer neerkomt op het verbieden van het grote geheel, omwille van een kleine groep achterlijken.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als jij het onderscheid tussen auto's/messen en vuurwerk niet snapt, moet je misschien niet deelnemen aan deze discussie.
[..]
Als jij het onderscheid tussen auto's/huizen/stemrecht en vuurwerk niet snapt, moet je misschien niet deelnemen aan deze discussie.
Nee, hoor.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nou, die vergelijking gaat wel degelijk op.
Je moet de overgrote groep normaal handelende mensen geen last laten hebben van een kleine groep idioten.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:30 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat is wat onpraktisch, alle messen en hun eigenaar verbieden. Al het vuurwerk verbieden is maar één dag in het jaar onpraktisch, en valt nog een beetje op te lossen door georganiseerde vuurwerkshows op te zetten, zoals in veel andere landen gebeurd. Ik vind een verandering van cultuur daarin niet gek, ik vind de vuurwerkcultuur in Nederland niet bijzonder veel toevoegen ook. Het lijkt me leuker als we met z'n allen gewoon lekker aan de zuip gaan met oud en nieuw, en geen klein explosief materiaal over straat laten gaan.
Oh waarom niet? Ik leg net uit waarom die wel opgaat.quote:
We hebben alles al besproken, jouw mening is niet relevant.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:10 schreef knoopie het volgende:
Het draagvlak voor vuurwerk is al elk jaar kleiner. Bij enquętes begin dit jaar was ook al meer dan de helft van de Nederlanders tegen, onafhankelijk van Corona. Uiteindelijk zal dat verbod er wel komen. Eventueel nu dus wat sneller met Corona als excuus.
Dat is niet mijn mening. Dat waren de resultaten van een enquęte in januari.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
We hebben alles al besproken, jouw mening is niet relevant.
quote:De meeste Nederlanders staan enkele weken na de jaarwisseling negatief of zeer kritisch tegenover het afsteken van vuurwerk. 65 procent van de Nederlanders is voor een algemeen vuurwerkverbod, blijkt uit een peiling van onderzoeksbureau I&O Research.
Bronquote:Een verbod op het verkopen en afsteken van vuurpijlen en knalvuurwerk alleen krijgt nog bredere steun van de Nederlandse bevolking. 70 procent is het eens met zo'n maatregel.
Mij is niets gevraagd?quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:10 schreef knoopie het volgende:
Het draagvlak voor vuurwerk is al elk jaar kleiner. Bij enquętes begin dit jaar was ook al meer dan de helft van de Nederlanders tegen, onafhankelijk van Corona. Uiteindelijk zal dat verbod er wel komen. Eventueel nu dus wat sneller met Corona als excuus.
Iets meer dan 2200 mensen ondervraagd, en allemaal 18 jaar en ouder. En dan vervolgens een kop erboven:quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:18 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is niet mijn mening. Dat waren de resultaten van een enquęte in januari.
[..]
[..]
Bron
Idd belachelijk dat die achterlijke vuurwerksector compensatie krijgt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:07 schreef Stoorzendert het volgende:
¤40 miljoen compensatie voor 385 seh patiënten. Waar zijn ze toch in hemelsnaam mee bezig?! En 31 miljoen kilo vuurwerk die ergens opgeslagen moet worden![]()
https://www.nu.nl/jaarwis(...)-vuurwerkverbod.html
quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Idd belachelijk dat die achterlijke vuurwerksector compensatie krijgt.
Lekker kapot laten gaan die onzin.
Kijk ook naar die achterlijke pagina die ze deze week gepost hebben in de krant.
Walgelijke sector.
Zelfde als buiten (31 december 18:00-02:00 1 januari) afsteken toch?quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:37 schreef tja77 het volgende:
Boete van meer dan 100 Euro en een strafblad als je toch afsteekt.
Nogmaals, wat jij zegt is niet relevant.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:18 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is niet mijn mening. Dat waren de resultaten van een enquęte in januari.
[..]
[..]
Bron
Vraagje: Hoe kan je ergens in trappen waar je zelf niks over te vertellen hebt?quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:21 schreef jameshond7 het volgende:
Dikke onzin, dan mag je al niets en dan willen ze dit plezier ook nog eens van je afpakken. Dat de hulpdiensten het daardoor rustiger hebben is ook dikke onzin want de kans is groot dat kwajongens nu gaan rellen. Dat zag je ook in scheveningen enzo waar juist het vreugdevuur ervoor zorgde dat het rustig bleef in de stad. Mensen die in deze politieke spelletjes trappen
Weer een zoveelste voorbeeld van een vrijheid die van ons wordt afgepakt
Toch hebben veel mensen een andere mening. Dat jij die niet belangrijk vindt zegt veel over jou, en daarmee is jouw verhaal niet relevant.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:34 schreef bianconeri het volgende:
Er word je geen enkel plezier afgepakt?
Ik kan nog praktisch gewoon alles doen hoor? Ik weet niet hoe erg jij jezelf beperkt in je eigen leventje hoor.
Maar je kunt binnen de Corona regels nog zat doen.
Daarnaast vuurwerkverbod![]()
![]()
Als jij plezier moet vinden uit een beetje dom stuk vuurwerk gooien dan heb je wel echt een beperkt leven zeg.
Gebruik die paar honderd euro die al die tokkies weggooien voor wat moois man.
Lekker met je zoontje naar een professionele show kijkenquote:Op vrijdag 13 november 2020 15:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Iets meer dan 2200 mensen ondervraagd, en allemaal 18 jaar en ouder. En dan vervolgens een kop erboven:
Twee op de drie Nederlanders voor algeheel vuurwerkverbod
Mensen onder de 18 hebben geen nening of zijn niet Nederlands. Mijn zoontje van 9 verheugd zich elk jaar weer op vuurwerk. Maar ach, dit jaar was toch al naar de klote voor hem.
Erin trappen dat corona de daadwerkelijke reden is om te verbiedenquote:Op vrijdag 13 november 2020 15:40 schreef Werkman het volgende:
[..]
Vraagje: Hoe kan je ergens in trappen waar je zelf niks over te vertellen hebt?
Het komt uit Den Haag, het word dus opgelegd, hoe kun je daar dan in trappen?
Trap je dan ook ieder keer in als je ongewild een belastingaanslag krijgt of zo?
Of dat je een rijbewijs nodig hebt om te rijen? of op een bepaalde leeftijd naar school moet?
Ik volg het ff niet...
quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker met je zoontje naar een professionele show kijken
Die liggen dan al lang op bed. Daarom is het juist mooi om 6 uur savond of 8 uur savonds even een paar fonteintjes af te steken. Dan hoeven ze niet om 12 uur snachts ergens midden in de stad te zijn, om vervolgens een eker om 2 uur snachts te slapen en de volgende dag zo moet te zijn dat ze niet mee kunnen om familie even een goed nieuwjaar te wensenquote:Op vrijdag 13 november 2020 15:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker met je zoontje naar een professionele show kijken
Dan nog geld hetzelfde, je kan het er niet mee eens zijn, de opgegeven argumenten geloven of verwerpen, blijft bij mij staan dat ik het op schoot gegooid krijg en er niet zelf in trap.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:43 schreef jameshond7 het volgende:
Erin trappen dat corona de daadwerkelijke reden is om te verbieden
Dan kijk je bij Hart van Nederland, op nu.nl, bij het AD, of bij RTLquote:Op vrijdag 13 november 2020 15:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mij is niets gevraagd?Wellicht een enquęte bij Nu.nl of Joop?
Edit: ah NOS
Daarnaast worden die enquętes wel lekker gestuurd hč? Niet alleen voor vuurwerk.
Mijn dochter van vier wil ook graag elke avond Haribo als avondeten. Wil nog niet zeggen dat het een goed idee is.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:35 schreef tja77 het volgende:
Mijn zoontje van 9 verheugd zich elk jaar weer op vuurwerk.
Ik neem aan dat je in de gaten hebt, dat jij nu precies doet waar je altijd andere mensen van beticht. Je valt mij persoonlijk aan, omdat je inhoudelijk niks te melden hebt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nogmaals, wat jij zegt is niet relevant.
Ja, of mensen gaan nu zelf creatief worden en zelf iets in elkaar zetten wat kan knallen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:21 schreef jameshond7 het volgende:
Dikke onzin, dan mag je al niets en dan willen ze dit plezier ook nog eens van je afpakken. Dat de hulpdiensten het daardoor rustiger hebben is ook dikke onzin want de kans is groot dat kwajongens nu gaan rellen. Dat zag je ook in scheveningen enzo waar juist het vreugdevuur ervoor zorgde dat het rustig bleef in de stad.
Volgens mij is het punt juist dat je niet meer vuurwerk in je schoot geworpen krijgt, of in vuurwerk trapt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:45 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dan nog geld hetzelfde, je kan het er niet mee eens zijn, de opgegeven argumenten geloven of verwerpen, blijft bij mij staan dat ik het op schoot gegooid krijg en er niet zelf in trap.
Had ik niet gezegd dat wat jij zegt niet relevant is?quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je in de gaten hebt, dat jij nu precies doet waar je altijd andere mensen van beticht. Je valt mij persoonlijk aan, omdat je inhoudelijk niks te melden hebt.
Jammer. Ik had heel even de indruk dat je na je grootse afscheid en onverwachte terugkeer een beetje inhoudelijker was geworden, maar helaas is dat niet het geval.
Voor jou misschien, omdat je het niet snapt. Maar de grote mensen willen nu weer eventjes met elkaar praten. Jij mag dus even in een Trump-topic gaan spelen, ok?quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Had ik niet gezegd dat wat jij zegt niet relevant is?
Want?quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik hoop echt dat bij gods gratie de hele pleuris uitbreekt
Alcohol tijdens de jaarwisseling schijnt ook verantwoordelijk te zijn voor 100-en patienten op de SEH tijdens de jaarwisseling. In tegenstelling tot vuurwerkslachtoffers moet daar het overgrote deel WEL van opgenomen worden.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:08 schreef dokter.knakworst het volgende:
Welke beperking wordt volgende week opgelegd?
In Groningen van de 90 bijvoorbeeld 1 met alcoholvergiftiging. Het is helemaal niet nodig om te liegen enkel en alleen omdat je Zelf een middelbare vent met een voorliefde voor klappertjes bent.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Alcohol tijdens de jaarwisseling schijnt ook verantwoordelijk te zijn voor 100-en patienten op de SEH tijdens de jaarwisseling. In tegenstelling tot vuurwerkslachtoffers moet daar het overgrote deel WEL van opgenomen worden.
Rotjes zijn niet gevaarlijk als je ze gebruikt zoals voorgeschreven, wat een openbaring. En 45 jaar later is dat nog steeds te moeilijk voor te veel mensenquote:
Is dit de gggristelijke variant van insallah snackbar?quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik hoop echt dat bij gods gratie de hele pleuris uitbreekt
Maar dit rechtvaardigt de tegenreactie juist, Zij hebben ook wel door dat de vlam binnenkort inslaat maar dat willen ze juist zodat de dingen die vroeger "vast" zaten nu vloeibaar worden... (sociaal engineering) Zij kunnen daarna nog weer een stukje "controle" pakken over het volk (terwijl het volk super blij ermee) maar zodra de de roes voorbij is dan komt de realisatie pas dat dit het doel was. Wat worden mensen toch bespeeld....quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:21 schreef jameshond7 het volgende:
Dikke onzin, dan mag je al niets en dan willen ze dit plezier ook nog eens van je afpakken. Dat de hulpdiensten het daardoor rustiger hebben is ook dikke onzin want de kans is groot dat kwajongens nu gaan rellen. Dat zag je ook in scheveningen enzo waar juist het vreugdevuur ervoor zorgde dat het rustig bleef in de stad. Mensen die in deze politieke spelletjes trappen
Er is meer overlast door mensen die overmatig alcohol nuttigen. (Dan ook de mensen die dronken verkeerd omgaan met vuurwerk).quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:21 schreef jameshond7 het volgende:
Mwa, 5miljoen man die er wel aan meedoen. Maar we zien wel volgend jaar. Ik houdt me aan het verbod dit jaar. Ben benieuwd wat de mening volgend jaar is als de overlast niet minder blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:47 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dan kijk je bij Hart van Nederland, op nu.nl, bij het AD, of bij RTL
Zo divers genoeg voor je? Het komt ook wel redelijk overeen met wat ik om mij heen hoor. Helemaal als daarvoor professionele shows in de plaats zouden komen (zoals in veel andere landen), lijken weinig mensen een probleem met een verbod te hebben.
[..]
Mijn dochter van vier wil ook graag elke avond Haribo als avondeten. Wil nog niet zeggen dat het een goed idee is.
Leuke is als enquetes zo uitvallen dat het draagvlak wel meer is (voor vuurwerk) dan worden die vaak niet gepubliceerd. Wel natuurlijk als de poll uitkomt dat meer mensen tegen zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:10 schreef knoopie het volgende:
Ken iemand die al z'n vakantiegeld opmaakt aan vuurwerk. Dan ben je toch echt een downiemongooltje met je vuurwerkjesquote:Op vrijdag 13 november 2020 17:30 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind het toch idioot dat er zo veel overtuigd zal zijn dat een verbod de overlast niet zal verminderen. Als dat echt zo blijkt is het tokkiegehalte nog hoger dan ik dacht. Alsof het een intrinsieke behoefte van mensen is om eens per jaar opeens vuurwerk af te steken en mensen niet zonder kunnen.
Is dat @vogeltjesdans?quote:Op vrijdag 13 november 2020 18:16 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Ken iemand die al z'n vakantiegeld opmaakt aan vuurwerk. Dan ben je toch echt een downiemongooltje met je vuurwerkjes
Die krijgt als het goed is gewoon zijn geld terug.quote:Op vrijdag 13 november 2020 18:16 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Ken iemand die al z'n vakantiegeld opmaakt aan vuurwerk. Dan ben je toch echt een downiemongooltje met je vuurwerkjes
Veel te weinig idd. Lachwekkend.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:37 schreef tja77 het volgende:
Boete van meer dan 100 Euro en een strafblad als je toch afsteekt.
VIESMADquote:Op vrijdag 13 november 2020 20:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Veel te weinig idd. Lachwekkend.
Er wordt nu al veel vuurwerk afgestoken. Er wordt niets tegen gedaan.
Haha, tokkie gespot.quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:21 schreef jameshond7 het volgende:
Ik denk namelijk dat dat ook zo is. De gemiddelde 'vuurwerkfreak' is geen tokkie. Er kan hier en daar een onhandige huisvader bij zitten, maar over het algemeen wordt er verantwoordelijk mee omgegaan. De tokkies waar jij het over hebt kopen soberso al illegaal vuurwerk (niet dat dat perse slecht is) en veroorzaken daarmee overlast en vernielingen. Een 'vuurwerkfreak' of 'huisvader' zal dat niet doen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:30 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind het toch idioot dat er zo veel overtuigd zal zijn dat een verbod de overlast niet zal verminderen. Als dat echt zo blijkt is het tokkiegehalte nog hoger dan ik dacht. Alsof het een intrinsieke behoefte van mensen is om eens per jaar opeens vuurwerk af te steken en mensen niet zonder kunnen.
Enquetes worden gestuurd. 1 keuze voor verbod, 2 of meer keuzes voor iets anders, waardoor de eerste keuze altijd hoger uitkomt. Dit gebeurd niet alleen bij vuurwerk. #fakenewsquote:Op vrijdag 13 november 2020 17:59 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Leuke is als enquetes zo uitvallen dat het draagvlak wel meer is (voor vuurwerk) dan worden die vaak niet gepubliceerd. Wel natuurlijk als de poll uitkomt dat meer mensen tegen zijn.
En ja dit hebben mensen bij zitten houden.
Sukkelquote:Op vrijdag 13 november 2020 21:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Haha, tokkie gespot.
Hopelijk knal je er dit jaar minimaal een vinger af en krijg je een strafblad als beloning.
Haha, ga janken dan!quote:
Leuk man zure azijnzeiker! Ze pakken je jouw hobby ook nog wel af hoor, maak je daar maar geen zorgen overquote:Op vrijdag 13 november 2020 21:34 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Haha, ga janken dan!![]()
Dit vuurwerkverbod is echt de leukste gebeurtenis van 2020. Niet alleen zijn we straks grotendeels van die kankerhobby af maar alle iq-gehandicapte raskneuzen zijn helemaal over de zeik.
Heerlijk!!!
Dat lijkt me sterk: mijn hobby's vereisen niet dat ik me gedraag als een volstrekt egocentrische randdebiel die voor iedereen overlast veroorzaakt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 21:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Leuk man zure azijnzeiker! Ze pakken je jouw hobby ook nog wel af hoor, maak je daar maar geen zorgen over
Dat zal je nog verbazen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 22:09 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk: mijn hobby's vereisen niet dat ik me gedraag als een volstrekt egocentrische randdebiel die voor iedereen overlast veroorzaakt.
Oh wacht, je bent naast vuurwerkkneus ook complottheoriekneus?quote:
Ik heb niets met complotten. Maar dat veel Nederlandse tradities (naast vuurwerk) ook de nek omgedraaid worden kun je niet ontkennen. Dat je meteen allerlei vreemde aannames doet is jouw beperking. Succes ermee!quote:Op vrijdag 13 november 2020 22:17 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Oh wacht, je bent naast vuurwerkkneus ook complottheoriekneus?
Hahaha, sukkel. Kun je wel poepen of is dat ook te moeilijk voor je?
Heb je ooit als kind van vuurwerk kunnen genieten of waren je ouders ook al zo zuur dat je het toen niet mocht hebben?quote:Op vrijdag 13 november 2020 21:34 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Haha, ga janken dan!![]()
Dit vuurwerkverbod is echt de leukste gebeurtenis van 2020. Niet alleen zijn we straks grotendeels van die kankerhobby af maar alle iq-gehandicapte raskneuzen zijn helemaal over de zeik.
Heerlijk!!!
Oh je bent ene traditiekneus. Ook zo'n Zwartepietenjanker zeker?quote:Op vrijdag 13 november 2020 22:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb niets met complotten. Maar dat veel Nederlandse tradities (naast vuurwerk) ook de nek omgedraaid worden kun je niet ontkennen. Dat je meteen allerlei vreemde aannames doet is jouw beperking. Succes ermee!
Neem nog een slokje melk en ga naar bed, kleuter.quote:Op vrijdag 13 november 2020 22:27 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Oh je bent ene traditiekneus. Ook zo'n Zwartepietenjanker zeker?
Haha, die volstrekt omgekeerde wereld ook. "Je bent zuur als je niet van vuurwerk houdt."quote:Op vrijdag 13 november 2020 22:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb je ooit als kind van vuurwerk kunnen genieten of waren je ouders ook al zo zuur dat je het toen niet mocht hebben?
Ik vroeg of je ouders zuur waren toen jij nog jong was. Dat jij zuur bent blijkt wel uit de berichten hierboven.quote:Op vrijdag 13 november 2020 22:28 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Haha, die volstrekt omgekeerde wereld ook. "Je bent zuur als je niet van vuurwerk houdt."
Dat is dus een ja?quote:Op vrijdag 13 november 2020 22:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Neem nog een slokje melk en ga naar bed, kleuter.
Als dat jou een stijf piemeltje geeft, prima kerel. De groetenquote:
Heerlijk dit, jankende vuurwerktokkies die anderen verwijten dat ze zuur zijn omdat ze, ondanks een rechtse regering, nu toch een verbod hebben gekregen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 22:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik vroeg of je ouders zuur waren toen jij nog jong was. Dat jij zuur bent blijkt wel uit de berichten hierboven.
Ik steek nooit vuurwerk af. Betekent niet dat het van mij verboden moet worden. Man wat een simpele reactie weer, wensen dat iemand een vinger verliest en een strafblad krijgtquote:Op vrijdag 13 november 2020 21:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Haha, tokkie gespot.
Hopelijk knal je er dit jaar minimaal een vinger af en krijg je een strafblad als beloning.
Consumentenvuurwerk werd eigenlijk in de jaren 70 pas echt een populair / beschikbaar. Maar dan nog: zeker 50 jaar oud. Dat is niet niks, maar we moeten ook niet doen alsof niet zonder kunnen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 22:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb niets met complotten. Maar dat veel Nederlandse tradities (naast vuurwerk) ook de nek omgedraaid worden kun je niet ontkennen. Dat je meteen allerlei vreemde aannames doet is jouw beperking. Succes ermee!
In de jaren 70 was ik er nog niet, dus voor mij hoort het er gewoon bij. Oud&nieuw zonder vuurwerk is als carnaval zonder bier.quote:Op zaterdag 14 november 2020 07:46 schreef manny het volgende:
[..]
Consumentenvuurwerk werd eigenlijk in de jaren 70 pas echt een populair / beschikbaar. Maar dan nog: zeker 50 jaar oud. Dat is niet niks, maar we moeten ook niet doen alsof niet zonder kunnen.
Omdat vuurwerk nutteloos is en al die andere zaken niet.quote:
Vermaak is in jouw optiek nutteloos?quote:Op zaterdag 14 november 2020 15:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat vuurwerk nutteloos is en al die andere zaken niet.
Nee. Maar vuurwerk wel.quote:
Vuurwerk is voor veel mensen (miljoenen in Nederland) vermaak. Dat jij het daardoor nutteloos vindt, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee. Maar vuurwerk wel.
Life's a bitch, then you die.quote:Op zaterdag 14 november 2020 18:23 schreef tja77 het volgende:
Vuurwerk is voor veel mensen (miljoenen in Nederland) vermaak.
Pim-pam-petten is ook nutteloos, ik zeg afschaffen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 18:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Life's a bitch, then you die.
Pim-pam-petten is ook gezellig.
Er vallen bijzonder weinig slachtoffers bij en ook niet het hele land vol met teringbende de volgende ochtend. Ik zeg lekker zo laten.quote:Op zaterdag 14 november 2020 18:52 schreef tja77 het volgende:
Pim-pam-petten is ook nutteloos, ik zeg afschaffen.
Heb je daar ook cijfers van?quote:Op zaterdag 14 november 2020 18:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er vallen bijzonder weinig slachtoffers bij en ook niet het hele land vol met teringbende de volgende ochtend. Ik zeg lekker zo laten.
Dat er bij Pim-Pam-Petten geen slachtoffers vallen?quote:
Ik zou wel eens willen zien hoe een groepje hangjongeren probeert een bushokje te ontwrichten met een pim-pam-pet draaischijf.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat er bij Pim-Pam-Petten geen slachtoffers vallen?
Dat is hetzelfde als bij religie; ik hoef niet aan te tonen dat er geen god is. Toon maar aan dat hij er wel is.
Ja want vermaak is idd de grootste knaller te laten horen in je straat. Vuurwerktokkies zijn precies dat type, uuuuuuh kijk mij met m'n grote knaller tjeeeeeeeee helemaal stijf piemeltje krijgen ze ervan. Siervuurwerk gewoon lekker op 1 plek door professionals af laten steken.quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vermaak is in jouw optiek nutteloos?
quote:Op zaterdag 14 november 2020 20:39 schreef pferdfahrer het volgende:
Siervuurwerk gewoon lekker op 1 plek door professionals af laten steken.
Er is een wezenlijk verschil tussen mooi en legaal siervuurwerk en illegaal knalvuurwerk.quote:Op zaterdag 14 november 2020 20:39 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Ja want vermaak is idd de grootste knaller te laten horen in je straat. Vuurwerktokkies zijn precies dat type, uuuuuuh kijk mij met m'n grote knaller tjeeeeeeeee helemaal stijf piemeltje krijgen ze ervan. Siervuurwerk gewoon lekker op 1 plek door professionals af laten steken.
Dat is een lachertje als je het weg zet tegen hoeveel schade de vuurwerktokkies de volgende dag achter hebben gelaten. Dus ik zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 14 november 2020 20:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er is een wezenlijk verschil tussen mooi en legaal siervuurwerk en illegaal knalvuurwerk.
Wie gaat die vuurwerkshows van jou betalen? Een beetje schow kost al gauw tussen de 10.000 en 100.000 Euro. Daarnaast zijn er ook niet genoeg gecertificeerde pyrotechnici, om in elke gemeente zo’n show te organiseren.
Ik weet een mooie, ouderwets Hollandse oplossing: vuurwerkbelasting.quote:Op zaterdag 14 november 2020 20:44 schreef tja77 het volgende:
Wie gaat die vuurwerkshows van jou betalen? Een beetje schow kost al gauw tussen de 10.000 en 100.000 Euro.
Precies. Dus wen maar alvast aan het idee van een leven waarin je niet elk oud en nieuw vuurwerk ziet.quote:Daarnaast zijn er ook niet genoeg gecertificeerde pyrotechnici, om in elke gemeente zo’n show te organiseren.
Jij ziet wel meer niet.quote:Op zaterdag 14 november 2020 20:47 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Dat is een lachertje als je het weg zet tegen hoeveel schade de vuurwerktokkies de volgende dag achter hebben gelaten. Dus ik zie het probleem niet.
Ah, mensen die geen zak om vuurwerk geven verplichten er aan mee te betalen?quote:Op zaterdag 14 november 2020 20:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik weet een mooie, ouderwets Hollandse oplossing: vuurwerkbelasting.
[..]
Precies. Dus wen maar alvast aan het idee van een leven waarin je niet elk oud en nieuw vuurwerk ziet.
Ja omdat tokkies nu gonna tok en uit wraak juist gaan slopen, wAnT dE OVeRhEiD zIt aAn mN vUuRwErKjJeS!!!!!11quote:Op zaterdag 14 november 2020 20:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij ziet wel meer niet.
Zullen we een weddenschap aangaan dat er deze jaarwisseling weer voor miljoenen schade is, ondanks het vuurwerkverbod? Dat er weer 100-en mensen naar de SEH moeten wegens brandwonden, ademhalingsproblemen en een teveel aan alcohol.
Dus een vuurwerkverbod zorgt alleen maar voor meer vandalisme en vernielingen. En natuurlijk nog meer ilegaal vuurwerk.quote:Op zaterdag 14 november 2020 20:55 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Ja omdat tokkies nu gonna tok en uit wraak juist gaan slopen, wAnT dE OVeRhEiD zIt aAn mN vUuRwErKjJeS!!!!!11
Dit. Je mag na 20.00 uur niet met alcohol over straat, dat zal wel tot januari zo blijven. Zonder vuurwerk is wat je dan krijgt, heel makkelijk te voorspellen. Mensen zetten het op een zuipen want er is verder niks te doen. Niet met kerst, niet met Nieuwjaar. Vervolgens is er altijd wel eentje die illegaal vuurwerk of nog vuurwerk van vorig jaar/uit Duitsland heeft en oh 'in de achtertuin kan het wel', of nog erger, vanuit het zolderraam. Om nog maar niet te spreken van hen die dan inderdaad gaat rellen. Auto's in de fik steken enzo.quote:Op zaterdag 14 november 2020 20:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij ziet wel meer niet.
Zullen we een weddenschap aangaan dat er deze jaarwisseling weer voor miljoenen schade is, ondanks het vuurwerkverbod? Dat er weer 100-en mensen naar de SEH moeten wegens brandwonden, ademhalingsproblemen en een teveel aan alcohol.
Niet gelezen want niet relevante poster. Maar het gaat ook niet om vuurwerk zelf. Het gaat om het stelselmatig, sluipend afpakken van alles wat leuk is. Het gaat niet om het afsteken, het gaat erom dat je de keuze, de mogelijkheid wordt afgepakt. Dát knaagt aan je vrijheidsgevoel.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:03 schreef knoopie het volgende:
[..]
Voor jou misschien, omdat je het niet snapt. Maar de grote mensen willen nu weer eventjes met elkaar praten. Jij mag dus even in een Trump-topic gaan spelen, ok?
En met die fijne spoedwet kunnen deze maatregelen eeuwig in stand worden gehouden. Om het volk je wil op te leggen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:14 schreef Granqvist het volgende:
[..]
Dit. Je mag na 20.00 uur niet met alcohol over straat, dat zal wel tot januari zo blijven. Zonder vuurwerk is wat je dan krijgt, heel makkelijk te voorspellen. Mensen zetten het op een zuipen want er is verder niks te doen. Niet met kerst, niet met Nieuwjaar. Vervolgens is er altijd wel eentje die illegaal vuurwerk of nog vuurwerk van vorig jaar/uit Duitsland heeft en oh 'in de achtertuin kan het wel', of nog erger, vanuit het zolderraam. Om nog maar niet te spreken van hen die dan inderdaad gaat rellen. Auto's in de fik steken enzo.
Ik ben geen fan van vuurwerk maar ik vind dit werkelijk een stompzinnig plan.
Wat is het verband tussen communisme en vuurwerk?quote:Op zaterdag 28 november 2020 13:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Communisme lijkt weer normaal te worden.
Niet zo serieus hč.quote:Op zaterdag 28 november 2020 13:19 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Wat is het verband tussen communisme en vuurwerk?
Ja, gewoon stoppen met amusement.quote:Op zaterdag 28 november 2020 13:33 schreef Näsenbar het volgende:
Tatta's be like: ik klaag altijd over dingen die te duur zijn maar ik wil veel geld uitgeven voor iets wat knalt en daarna compleet waardeloos is
Geen musea meer, want nutteloosquote:Op zaterdag 28 november 2020 14:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, gewoon stoppen met amusement.
Geen musea meer, want nutteloos
Geen toneel meer, want nutteloos
Geen tv meer, want nutteloos
Geen porno meer, want nutteloos
Geen alcohol meer, want nutteloos
Gewoon alles verbieden
Met al die dingen val je niemand lastig, met vuurwerk wel.quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, gewoon stoppen met amusement.
Gewoon alles verbieden
Auto's, scooters, carnaval, BBQ, caravans dan?quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:44 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Met al die dingen val je niemand lastig, met vuurwerk wel.
Auto's en scooters verbieden op plekken waar ook voetgangers en fietsers zijn. Carnaval doe je maar achter gesloten deuren en mag je alleen vieren als je daarvoor ook gevast hebt. BBQ alleen in de achtertuin of op de aangewezen plekken. Caravans alleen op campings.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Auto's, scooters, carnaval, BBQ, caravans dan?
Mijn god wat heb jij een saai kutleven. Stem je Groenlinks toevallig?quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:19 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Auto's en scooters verbieden op plekken waar ook voetgangers en fietsers zijn. Carnaval doe je maar achter gesloten deuren en mag je alleen vieren als je daarvoor ook gevast hebt. BBQ alleen in de achtertuin of op de aangewezen plekken. Caravans alleen op campings.
Wat een heerlijk land zou dat zijn.
Waarom is dit saai? Omdat het jou niet bevalt? En ja, wel ooit eens gedaan.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Mijn god wat heb jij een saai kutleven. Stem je Groenlinks toevallig?
quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Mijn god wat heb jij een saai kutleven. Stem je Groenlinks toevallig?
Val je niemand lastig?quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:44 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Met al die dingen val je niemand lastig, met vuurwerk wel.
Tokkies verbieden?quote:Op zaterdag 28 november 2020 15:53 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Niet nutteloos want het is ook leerzaam en of kunst en cultuur, het veroorzaakt geen overlast.
Zie hierboven.
Het kan ook leerzaam zijn en het is entertainment en niemand heeft er last van
Haten op porno.
Haten op Alcohol.![]()
![]()
Gewoon alles verbieden
Tokkies verbieden, dan moeten er minder dingen verboden worden. Tegeltjesuitspraak.
Liever dood dan roodquote:Op zaterdag 28 november 2020 13:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Communisme lijkt weer normaal te worden.
Ach gossie toch, knulletje. Het is wat, hč. Ik leef met je mee.quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet gelezen want niet relevante poster. Maar het gaat ook niet om vuurwerk zelf. Het gaat om het stelselmatig, sluipend afpakken van alles wat leuk is. Het gaat niet om het afsteken, het gaat erom dat je de keuze, de mogelijkheid wordt afgepakt. Dát knaagt aan je vrijheidsgevoel.
Het gaat helemaal niet om vuurwerk afsteken of bijvoorbeeld boycotten van zwarte Piet, het gaat erom dat een kleine debiele minderheid daarover loopt te janken. Een minderheid waarvoor het nooit genoeg is, want volgende maand janken ze weer over iets nieuws.
En in het kader van uniforme vrijheidsbeperking pakt de overheid deze vrijheden maar wat graag af. En als we daar een klein beetje van terug krijgen staat het domme volk weer te juichen en op 17 maart het kruisje bij vvd te zetten.
Jij snapt het punt niet.quote:Op zaterdag 28 november 2020 13:19 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Wat is het verband tussen communisme en vuurwerk?
Dat doe je niet, maar daar geef ik ook geen fuck om. Ik geef geen zak om jou of wat jij van me vindt.quote:Op zaterdag 28 november 2020 20:09 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ach gossie toch, knulletje. Het is wat, hč. Ik leef met je mee.
Omdat je niet een pijltje waar wat lichtjes uit komen kan aansteken worden je vrijheden ingeperkt?quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet gelezen want niet relevante poster. Maar het gaat ook niet om vuurwerk zelf. Het gaat om het stelselmatig, sluipend afpakken van alles wat leuk is. Het gaat niet om het afsteken, het gaat erom dat je de keuze, de mogelijkheid wordt afgepakt. Dát knaagt aan je vrijheidsgevoel.
Het gaat helemaal niet om vuurwerk afsteken of bijvoorbeeld boycotten van zwarte Piet, het gaat erom dat een kleine debiele minderheid daarover loopt te janken. Een minderheid waarvoor het nooit genoeg is, want volgende maand janken ze weer over iets nieuws.
En in het kader van uniforme vrijheidsbeperking pakt de overheid deze vrijheden maar wat graag af. En als we daar een klein beetje van terug krijgen staat het domme volk weer te juichen en op 17 maart het kruisje bij vvd te zetten.
Dat is nu wel een beetje het punt bij vuurwerk, dat het helemaal geen kleine minderheid meer is die er tegen is. Er is al sinds jaren een stijgende hoeveelheid mensen die liever een professioneel vuurwerk zien en een verbod voor normale consumenten. En dat is grotendeels veroorzaakt door die dertienjarige jongetjes zelf (en volwassenen die zie als dertienjarigen gedragen), die al weken van tevoren met vuurwerk publiek eigendom vernielen. Eigen schuld dikke bult.quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om vuurwerk afsteken of bijvoorbeeld boycotten van zwarte Piet, het gaat erom dat een kleine debiele minderheid daarover loopt te janken.
Het één en ander moet ook uitvoerbaar zijn natuurlijk. Vrijwel iedereen wil een grote vuurwerkshow om middernacht in zijn straat maar wil er niet aan meebetalen. Iedere gemeente een grote vuurwerkshow? Een beetje show kost al gauw tussen de 10.000 en 100.000 Euro. Wie gaat dat betalen? En nog belangrijker, wie gaat dat organiseren en in elkaar knutselen? Nederland heeft veel te weinig pyrotechnici die zo’n show kunnen organiseren.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is nu wel een beetje het punt bij vuurwerk, dat het helemaal geen kleine minderheid meer is die er tegen is. Er is al sinds jaren een stijgende hoeveelheid mensen die liever een professioneel vuurwerk zien en een verbod voor normale consumenten. En dat is grotendeels veroorzaakt door die dertienjarige jongetjes zelf (en volwassenen die zie als dertienjarigen gedragen), die al weken van tevoren met vuurwerk publiek eigendom vernielen. Eigen schuld dikke bult.
Het is wel een beetje jammer dat de overheid nu corona gebruikt als excuus. Ten slotte hadden ze het er afgelopen jaar in Den Haag ook al over een vuurwerkverbod.
Vorig jaar werd er 77 miljoen uitgegeven aan vuurwerk. (Bron)quote:Op zondag 29 november 2020 08:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het één en ander moet ook uitvoerbaar zijn natuurlijk. Vrijwel iedereen wil een grote vuurwerkshow om middernacht in zijn straat maar wil er niet aan meebetalen. Iedere gemeente een grote vuurwerkshow? Een beetje show kost al gauw tussen de 10.000 en 100.000 Euro. Wie gaat dat betalen? En nog belangrijker, wie gaat dat organiseren en in elkaar knutselen? Nederland heeft veel te weinig pyrotechnici die zo’n show kunnen organiseren.
Maar ach, dat verbod moet er komen, het kijken naar een fatsoenlijk alternatief is van ondergeschikt belang.
Ho ho!quote:Op zondag 29 november 2020 08:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het één en ander moet ook uitvoerbaar zijn natuurlijk. Vrijwel iedereen wil een grote vuurwerkshow om middernacht in zijn straat maar wil er niet aan meebetalen. Iedere gemeente een grote vuurwerkshow? Een beetje show kost al gauw tussen de 10.000 en 100.000 Euro. Wie gaat dat betalen? En nog belangrijker, wie gaat dat organiseren en in elkaar knutselen? Nederland heeft veel te weinig pyrotechnici die zo’n show kunnen organiseren.
Maar ach, dat verbod moet er komen, het kijken naar een fatsoenlijk alternatief is van ondergeschikt belang.
Ik denk dat de schade die nu veroorzaakt is eerder richting de ¤200miljoen gaat. Misgelopen BTW, inkomstenbelasting, compensatie voor handelaren, extra handhaving, afvoer/opslag 35.000ton vuurwerk. Allemaal belastinggeld die jij en ik gaan ophoesten. En owee als er straks ergens een Enschede 2.0 ontploft. Daarnaast worden die afgeknalde ledematen veroorzaakt door verboden vuurwerk, wat we dit jaar een stuk meer gaan zien. De handel is vervijfvoudigd sinds het verbod.quote:Op zondag 29 november 2020 11:11 schreef knoopie het volgende:
[..]
Vorig jaar werd er 77 miljoen uitgegeven aan vuurwerk. (Bron)
Jaarlijks is enkel de bij verzekeringen geclaimde private schade al 20 miljoen (bron)
Daar zit alle niet geclaimde schade en alle opgeblazen bushokjes, prullenbakken en verkeersborden nog niet eens bij. Alleen de stad Utrecht had vorig jaar bijvoorbeeld al 200.000 euro schade.
Verzuim en ziektekosten waren vorig jaar 3,7 miljoen euro. (Bron)
En dan nog als laatste, hoeveel zijn jouw twee ogen je waard? Verlies in levenskwaliteit is altijd moeilijk om objectief vast te stellen, maar mij is het heel wat geld waard om de rest van mijn leven twee handen en twee ogen te hebben. Dat vonden die bijna 1300 vuurwerkgewonden van afgelopen jaar waarschijnlijk ook. (Bron)
Een overgroot deel van de schade komt door brandstichtingen en vernielingen door illegaal vuurwerk. De geclaimde schade door legaal vuurwerk zal een flink stuk lager liggen. Bushokjes en auto’s worden niet opgeblazen door legaal vuurwerk.quote:Op zondag 29 november 2020 11:11 schreef knoopie het volgende:
[..]
Vorig jaar werd er 77 miljoen uitgegeven aan vuurwerk. (Bron)
Jaarlijks is enkel de bij verzekeringen geclaimde private schade al 20 miljoen (bron)
Daar zit alle niet geclaimde schade en alle opgeblazen bushokjes, prullenbakken en verkeersborden nog niet eens bij. Alleen de stad Utrecht had vorig jaar bijvoorbeeld al 200.000 euro schade.
Verzuim en ziektekosten waren vorig jaar 3,7 miljoen euro. (Bron)
En dan nog als laatste, hoeveel zijn jouw twee ogen je waard? Verlies in levenskwaliteit is altijd moeilijk om objectief vast te stellen, maar mij is het heel wat geld waard om de rest van mijn leven twee handen en twee ogen te hebben. Dat vonden die bijna 1300 vuurwerkgewonden van afgelopen jaar waarschijnlijk ook. (Bron)
Dit! En verder iedereen die ooit PVV of FVD heeft gestemd inruilen voor vluchtelingen. Dan wordt het echt fantastisch.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:19 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Auto's en scooters verbieden op plekken waar ook voetgangers en fietsers zijn. Carnaval doe je maar achter gesloten deuren en mag je alleen vieren als je daarvoor ook gevast hebt. BBQ alleen in de achtertuin of op de aangewezen plekken. Caravans alleen op campings.
Wat een heerlijk land zou dat zijn.
Kijk deze persoon ZIEDEND zijn omdat ie dit jaar geen explosieven op straat mag gooienquote:Op zaterdag 28 november 2020 18:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Val je niemand lastig?
Enig idee hoe belastend een museum is voor het milieu? Daar hadden bomen kunnen groeien. Geen overlast door alcoholgeloof je het zelf?
Lastigvallen met die 8 uur per jaar dat het toegestaan is om vuurwerk af te steken. Buiten die tijden is het sowieso al verboden. Stel je gewoon niet zo aan joh.
Ziedend? Ja joh, ik ga helemaal losquote:Op zondag 29 november 2020 13:47 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Kijk deze persoon ZIEDEND zijn omdat ie dit jaar geen explosieven op straat mag gooien
OMG!!!!!!quote:
En maar blijven happen op niks, hét voorbeeld dat iemand écht ziedend is.quote:Op zondag 29 november 2020 14:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
OMG!!!!!!
Ik zeg dat iemand zich niet aan moet stellen.
Ja, dat ben je ECHT ziedend![]()
Stel je niet aan joh.
Ik hap niet, ik lach om je domheid.quote:Op zondag 29 november 2020 14:44 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
En maar blijven happen op niks, hét voorbeeld dat iemand écht ziedend is.
Lijkt me niet iets om om te lachen, vooral als je zelf grossiert in het maken van domme fouten. Maar blijf vooral doorgaan, ik denk dat veel users genieten van deze clown showquote:
Gast, denken dat ik ook maar 1 neuk geefquote:Op zondag 29 november 2020 15:02 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Lijkt me niet iets om om te lachen, vooral als je zelf grossiert in het maken van domme fouten. Maar blijf vooral doorgaan, ik denk dat veel users genieten van deze clown show.
Je blijft maar reageren dus blijkbaar wel ja.quote:Op zondag 29 november 2020 15:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gast, denken dat ik ook maar 1 neuk geef
Zo kun je ieders hobby wel zo klein maken dat het niets betekend.quote:Op zaterdag 28 november 2020 21:32 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Omdat je niet een pijltje waar wat lichtjes uit komen kan aansteken worden je vrijheden ingeperkt?
Omdat die plaat voor jouw hoofd me blijft verbazen.quote:Op zondag 29 november 2020 15:07 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Je blijft maar reageren dus blijkbaar wel ja.
Welke plaat?quote:Op zondag 29 november 2020 15:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat die plaat voor jouw hoofd me blijft verbazen.
Typisch, zodra het inhoudelijk wordt snel weggaan. Maar veel plezier!quote:Op zondag 29 november 2020 15:15 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
Is goed pik, ik ga Formule 1 kijken.
Dikke fik daar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |