Omdat je niet een pijltje waar wat lichtjes uit komen kan aansteken worden je vrijheden ingeperkt?quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet gelezen want niet relevante poster. Maar het gaat ook niet om vuurwerk zelf. Het gaat om het stelselmatig, sluipend afpakken van alles wat leuk is. Het gaat niet om het afsteken, het gaat erom dat je de keuze, de mogelijkheid wordt afgepakt. Dát knaagt aan je vrijheidsgevoel.
Het gaat helemaal niet om vuurwerk afsteken of bijvoorbeeld boycotten van zwarte Piet, het gaat erom dat een kleine debiele minderheid daarover loopt te janken. Een minderheid waarvoor het nooit genoeg is, want volgende maand janken ze weer over iets nieuws.
En in het kader van uniforme vrijheidsbeperking pakt de overheid deze vrijheden maar wat graag af. En als we daar een klein beetje van terug krijgen staat het domme volk weer te juichen en op 17 maart het kruisje bij vvd te zetten.
Dat is nu wel een beetje het punt bij vuurwerk, dat het helemaal geen kleine minderheid meer is die er tegen is. Er is al sinds jaren een stijgende hoeveelheid mensen die liever een professioneel vuurwerk zien en een verbod voor normale consumenten. En dat is grotendeels veroorzaakt door die dertienjarige jongetjes zelf (en volwassenen die zie als dertienjarigen gedragen), die al weken van tevoren met vuurwerk publiek eigendom vernielen. Eigen schuld dikke bult.quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om vuurwerk afsteken of bijvoorbeeld boycotten van zwarte Piet, het gaat erom dat een kleine debiele minderheid daarover loopt te janken.
Het één en ander moet ook uitvoerbaar zijn natuurlijk. Vrijwel iedereen wil een grote vuurwerkshow om middernacht in zijn straat maar wil er niet aan meebetalen. Iedere gemeente een grote vuurwerkshow? Een beetje show kost al gauw tussen de 10.000 en 100.000 Euro. Wie gaat dat betalen? En nog belangrijker, wie gaat dat organiseren en in elkaar knutselen? Nederland heeft veel te weinig pyrotechnici die zo’n show kunnen organiseren.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is nu wel een beetje het punt bij vuurwerk, dat het helemaal geen kleine minderheid meer is die er tegen is. Er is al sinds jaren een stijgende hoeveelheid mensen die liever een professioneel vuurwerk zien en een verbod voor normale consumenten. En dat is grotendeels veroorzaakt door die dertienjarige jongetjes zelf (en volwassenen die zie als dertienjarigen gedragen), die al weken van tevoren met vuurwerk publiek eigendom vernielen. Eigen schuld dikke bult.
Het is wel een beetje jammer dat de overheid nu corona gebruikt als excuus. Ten slotte hadden ze het er afgelopen jaar in Den Haag ook al over een vuurwerkverbod.
Vorig jaar werd er 77 miljoen uitgegeven aan vuurwerk. (Bron)quote:Op zondag 29 november 2020 08:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het één en ander moet ook uitvoerbaar zijn natuurlijk. Vrijwel iedereen wil een grote vuurwerkshow om middernacht in zijn straat maar wil er niet aan meebetalen. Iedere gemeente een grote vuurwerkshow? Een beetje show kost al gauw tussen de 10.000 en 100.000 Euro. Wie gaat dat betalen? En nog belangrijker, wie gaat dat organiseren en in elkaar knutselen? Nederland heeft veel te weinig pyrotechnici die zo’n show kunnen organiseren.
Maar ach, dat verbod moet er komen, het kijken naar een fatsoenlijk alternatief is van ondergeschikt belang.
Ho ho!quote:Op zondag 29 november 2020 08:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het één en ander moet ook uitvoerbaar zijn natuurlijk. Vrijwel iedereen wil een grote vuurwerkshow om middernacht in zijn straat maar wil er niet aan meebetalen. Iedere gemeente een grote vuurwerkshow? Een beetje show kost al gauw tussen de 10.000 en 100.000 Euro. Wie gaat dat betalen? En nog belangrijker, wie gaat dat organiseren en in elkaar knutselen? Nederland heeft veel te weinig pyrotechnici die zo’n show kunnen organiseren.
Maar ach, dat verbod moet er komen, het kijken naar een fatsoenlijk alternatief is van ondergeschikt belang.
Ik denk dat de schade die nu veroorzaakt is eerder richting de ¤200miljoen gaat. Misgelopen BTW, inkomstenbelasting, compensatie voor handelaren, extra handhaving, afvoer/opslag 35.000ton vuurwerk. Allemaal belastinggeld die jij en ik gaan ophoesten. En owee als er straks ergens een Enschede 2.0 ontploft. Daarnaast worden die afgeknalde ledematen veroorzaakt door verboden vuurwerk, wat we dit jaar een stuk meer gaan zien. De handel is vervijfvoudigd sinds het verbod.quote:Op zondag 29 november 2020 11:11 schreef knoopie het volgende:
[..]
Vorig jaar werd er 77 miljoen uitgegeven aan vuurwerk. (Bron)
Jaarlijks is enkel de bij verzekeringen geclaimde private schade al 20 miljoen (bron)
Daar zit alle niet geclaimde schade en alle opgeblazen bushokjes, prullenbakken en verkeersborden nog niet eens bij. Alleen de stad Utrecht had vorig jaar bijvoorbeeld al 200.000 euro schade.
Verzuim en ziektekosten waren vorig jaar 3,7 miljoen euro. (Bron)
En dan nog als laatste, hoeveel zijn jouw twee ogen je waard? Verlies in levenskwaliteit is altijd moeilijk om objectief vast te stellen, maar mij is het heel wat geld waard om de rest van mijn leven twee handen en twee ogen te hebben. Dat vonden die bijna 1300 vuurwerkgewonden van afgelopen jaar waarschijnlijk ook. (Bron)
Een overgroot deel van de schade komt door brandstichtingen en vernielingen door illegaal vuurwerk. De geclaimde schade door legaal vuurwerk zal een flink stuk lager liggen. Bushokjes en auto’s worden niet opgeblazen door legaal vuurwerk.quote:Op zondag 29 november 2020 11:11 schreef knoopie het volgende:
[..]
Vorig jaar werd er 77 miljoen uitgegeven aan vuurwerk. (Bron)
Jaarlijks is enkel de bij verzekeringen geclaimde private schade al 20 miljoen (bron)
Daar zit alle niet geclaimde schade en alle opgeblazen bushokjes, prullenbakken en verkeersborden nog niet eens bij. Alleen de stad Utrecht had vorig jaar bijvoorbeeld al 200.000 euro schade.
Verzuim en ziektekosten waren vorig jaar 3,7 miljoen euro. (Bron)
En dan nog als laatste, hoeveel zijn jouw twee ogen je waard? Verlies in levenskwaliteit is altijd moeilijk om objectief vast te stellen, maar mij is het heel wat geld waard om de rest van mijn leven twee handen en twee ogen te hebben. Dat vonden die bijna 1300 vuurwerkgewonden van afgelopen jaar waarschijnlijk ook. (Bron)
Dit! En verder iedereen die ooit PVV of FVD heeft gestemd inruilen voor vluchtelingen. Dan wordt het echt fantastisch.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:19 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Auto's en scooters verbieden op plekken waar ook voetgangers en fietsers zijn. Carnaval doe je maar achter gesloten deuren en mag je alleen vieren als je daarvoor ook gevast hebt. BBQ alleen in de achtertuin of op de aangewezen plekken. Caravans alleen op campings.
Wat een heerlijk land zou dat zijn.
Kijk deze persoon ZIEDEND zijn omdat ie dit jaar geen explosieven op straat mag gooienquote:Op zaterdag 28 november 2020 18:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Val je niemand lastig?
Enig idee hoe belastend een museum is voor het milieu? Daar hadden bomen kunnen groeien. Geen overlast door alcoholgeloof je het zelf?
Lastigvallen met die 8 uur per jaar dat het toegestaan is om vuurwerk af te steken. Buiten die tijden is het sowieso al verboden. Stel je gewoon niet zo aan joh.
Ziedend? Ja joh, ik ga helemaal losquote:Op zondag 29 november 2020 13:47 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Kijk deze persoon ZIEDEND zijn omdat ie dit jaar geen explosieven op straat mag gooien
OMG!!!!!!quote:
En maar blijven happen op niks, hét voorbeeld dat iemand écht ziedend is.quote:Op zondag 29 november 2020 14:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
OMG!!!!!!
Ik zeg dat iemand zich niet aan moet stellen.
Ja, dat ben je ECHT ziedend![]()
Stel je niet aan joh.
Ik hap niet, ik lach om je domheid.quote:Op zondag 29 november 2020 14:44 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
En maar blijven happen op niks, hét voorbeeld dat iemand écht ziedend is.
Lijkt me niet iets om om te lachen, vooral als je zelf grossiert in het maken van domme fouten. Maar blijf vooral doorgaan, ik denk dat veel users genieten van deze clown showquote:
Gast, denken dat ik ook maar 1 neuk geefquote:Op zondag 29 november 2020 15:02 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Lijkt me niet iets om om te lachen, vooral als je zelf grossiert in het maken van domme fouten. Maar blijf vooral doorgaan, ik denk dat veel users genieten van deze clown show.
Je blijft maar reageren dus blijkbaar wel ja.quote:Op zondag 29 november 2020 15:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gast, denken dat ik ook maar 1 neuk geef
Zo kun je ieders hobby wel zo klein maken dat het niets betekend.quote:Op zaterdag 28 november 2020 21:32 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Omdat je niet een pijltje waar wat lichtjes uit komen kan aansteken worden je vrijheden ingeperkt?
Omdat die plaat voor jouw hoofd me blijft verbazen.quote:Op zondag 29 november 2020 15:07 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Je blijft maar reageren dus blijkbaar wel ja.
Welke plaat?quote:Op zondag 29 november 2020 15:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat die plaat voor jouw hoofd me blijft verbazen.
Typisch, zodra het inhoudelijk wordt snel weggaan. Maar veel plezier!quote:Op zondag 29 november 2020 15:15 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
Is goed pik, ik ga Formule 1 kijken.
Dikke fik daar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |