Die achterlijke minderheid zorgt voor de meeste overlast, dus tja.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar onder die groep debielen hoeft de overgrote normale groep niet te lijden.
Waarom moet in Nederland steeds de achterlijke minderheid de toon zetten?
Grappig wel. Vooral dat er duidelijk uit blijkt dat het letsel voorkomt uit debiel gedrag met vuurwerk.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:19 schreef Marsenal het volgende:
[..]
https://www.veiligheid.nl(...)ens-de-jaarwisseling
Dat getal komt uit dit stuk
Daar dus.quote:Tijdens de jaarwisseling raakten, net als voorgaande jaren, meer mannen (79%) dan vrouwen gewond door vuurwerk. Ongeveer de helft van hen waren jongens onder de 20 jaar.
Dus 20% is gewoon illegaal.quote:In totaal werd 81 procent van de letsels veroorzaakt door legaal vuurwerk
Hmmm siervuurwerk? Dat was volgens onze overheid toch niet gevaarlijk? Hoe kunnen daar dan zoveel ongevallen mee zijn?quote:en betrof het in 55 procent van alle ongevallen siervuurwerk.
Er is ook een bepaalde achterlijke minderheid die mensen met messen neersteekt, zullen we die hele bevolkingsgroep dan maar verbieden?quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:22 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Die achterlijke minderheid zorgt voor de meeste overlast, dus tja.
Als jij het onderscheid tussen auto's/messen en vuurwerk niet snapt, moet je misschien niet deelnemen aan deze discussie.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Met auto's/messen/alcohol wel dan?
Als jij het onderscheid tussen auto's/huizen/stemrecht en vuurwerk niet snapt, moet je misschien niet deelnemen aan deze discussie.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En geen alcohol, auto, huis of stemrecht
Dat is wat onpraktisch, alle messen en hun eigenaar verbieden. Al het vuurwerk verbieden is maar één dag in het jaar onpraktisch, en valt nog een beetje op te lossen door georganiseerde vuurwerkshows op te zetten, zoals in veel andere landen gebeurd. Ik vind een verandering van cultuur daarin niet gek, ik vind de vuurwerkcultuur in Nederland niet bijzonder veel toevoegen ook. Het lijkt me leuker als we met z'n allen gewoon lekker aan de zuip gaan met oud en nieuw, en geen klein explosief materiaal over straat laten gaan.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er is ook een bepaalde achterlijke minderheid die mensen met messen neersteekt, zullen we die hele bevolkingsgroep dan maar verbieden?
Heel tactisch van je om alcohol uit je reactie te wissenquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als jij het onderscheid tussen auto's/messen en vuurwerk niet snapt, moet je misschien niet deelnemen aan deze discussie.
[..]
Als jij het onderscheid tussen auto's/huizen/stemrecht en vuurwerk niet snapt, moet je misschien niet deelnemen aan deze discussie.
Maar je hebt besloten dat je beter niet meer deel kunt nemen aan deze discussie?quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:41 schreef Stoorzendert het volgende:
Heel tactisch van je om alcohol uit je reactie te wissen
Ja want dit is beter voor de gezondheidquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:30 schreef Marsenal het volgende:
Het lijkt me leuker als we met z'n allen gewoon lekker aan de zuip gaan
Nou, die vergelijking gaat wel degelijk op. Omdat het steeds weer neerkomt op het verbieden van het grote geheel, omwille van een kleine groep achterlijken.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als jij het onderscheid tussen auto's/messen en vuurwerk niet snapt, moet je misschien niet deelnemen aan deze discussie.
[..]
Als jij het onderscheid tussen auto's/huizen/stemrecht en vuurwerk niet snapt, moet je misschien niet deelnemen aan deze discussie.
Nee, hoor.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nou, die vergelijking gaat wel degelijk op.
Je moet de overgrote groep normaal handelende mensen geen last laten hebben van een kleine groep idioten.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:30 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat is wat onpraktisch, alle messen en hun eigenaar verbieden. Al het vuurwerk verbieden is maar één dag in het jaar onpraktisch, en valt nog een beetje op te lossen door georganiseerde vuurwerkshows op te zetten, zoals in veel andere landen gebeurd. Ik vind een verandering van cultuur daarin niet gek, ik vind de vuurwerkcultuur in Nederland niet bijzonder veel toevoegen ook. Het lijkt me leuker als we met z'n allen gewoon lekker aan de zuip gaan met oud en nieuw, en geen klein explosief materiaal over straat laten gaan.
Oh waarom niet? Ik leg net uit waarom die wel opgaat.quote:
We hebben alles al besproken, jouw mening is niet relevant.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:10 schreef knoopie het volgende:
Het draagvlak voor vuurwerk is al elk jaar kleiner. Bij enquêtes begin dit jaar was ook al meer dan de helft van de Nederlanders tegen, onafhankelijk van Corona. Uiteindelijk zal dat verbod er wel komen. Eventueel nu dus wat sneller met Corona als excuus.
Dat is niet mijn mening. Dat waren de resultaten van een enquête in januari.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
We hebben alles al besproken, jouw mening is niet relevant.
quote:De meeste Nederlanders staan enkele weken na de jaarwisseling negatief of zeer kritisch tegenover het afsteken van vuurwerk. 65 procent van de Nederlanders is voor een algemeen vuurwerkverbod, blijkt uit een peiling van onderzoeksbureau I&O Research.
Bronquote:Een verbod op het verkopen en afsteken van vuurpijlen en knalvuurwerk alleen krijgt nog bredere steun van de Nederlandse bevolking. 70 procent is het eens met zo'n maatregel.
Mij is niets gevraagd?quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:10 schreef knoopie het volgende:
Het draagvlak voor vuurwerk is al elk jaar kleiner. Bij enquêtes begin dit jaar was ook al meer dan de helft van de Nederlanders tegen, onafhankelijk van Corona. Uiteindelijk zal dat verbod er wel komen. Eventueel nu dus wat sneller met Corona als excuus.
Iets meer dan 2200 mensen ondervraagd, en allemaal 18 jaar en ouder. En dan vervolgens een kop erboven:quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:18 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is niet mijn mening. Dat waren de resultaten van een enquête in januari.
[..]
[..]
Bron
Idd belachelijk dat die achterlijke vuurwerksector compensatie krijgt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:07 schreef Stoorzendert het volgende:
¤40 miljoen compensatie voor 385 seh patiënten. Waar zijn ze toch in hemelsnaam mee bezig?! En 31 miljoen kilo vuurwerk die ergens opgeslagen moet worden![]()
https://www.nu.nl/jaarwis(...)-vuurwerkverbod.html
quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Idd belachelijk dat die achterlijke vuurwerksector compensatie krijgt.
Lekker kapot laten gaan die onzin.
Kijk ook naar die achterlijke pagina die ze deze week gepost hebben in de krant.
Walgelijke sector.
Zelfde als buiten (31 december 18:00-02:00 1 januari) afsteken toch?quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:37 schreef tja77 het volgende:
Boete van meer dan 100 Euro en een strafblad als je toch afsteekt.
Nogmaals, wat jij zegt is niet relevant.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:18 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is niet mijn mening. Dat waren de resultaten van een enquête in januari.
[..]
[..]
Bron
Vraagje: Hoe kan je ergens in trappen waar je zelf niks over te vertellen hebt?quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:21 schreef jameshond7 het volgende:
Dikke onzin, dan mag je al niets en dan willen ze dit plezier ook nog eens van je afpakken. Dat de hulpdiensten het daardoor rustiger hebben is ook dikke onzin want de kans is groot dat kwajongens nu gaan rellen. Dat zag je ook in scheveningen enzo waar juist het vreugdevuur ervoor zorgde dat het rustig bleef in de stad. Mensen die in deze politieke spelletjes trappen
Weer een zoveelste voorbeeld van een vrijheid die van ons wordt afgepakt
Toch hebben veel mensen een andere mening. Dat jij die niet belangrijk vindt zegt veel over jou, en daarmee is jouw verhaal niet relevant.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:34 schreef bianconeri het volgende:
Er word je geen enkel plezier afgepakt?
Ik kan nog praktisch gewoon alles doen hoor? Ik weet niet hoe erg jij jezelf beperkt in je eigen leventje hoor.
Maar je kunt binnen de Corona regels nog zat doen.
Daarnaast vuurwerkverbod![]()
![]()
Als jij plezier moet vinden uit een beetje dom stuk vuurwerk gooien dan heb je wel echt een beperkt leven zeg.
Gebruik die paar honderd euro die al die tokkies weggooien voor wat moois man.
Lekker met je zoontje naar een professionele show kijkenquote:Op vrijdag 13 november 2020 15:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Iets meer dan 2200 mensen ondervraagd, en allemaal 18 jaar en ouder. En dan vervolgens een kop erboven:
Twee op de drie Nederlanders voor algeheel vuurwerkverbod
Mensen onder de 18 hebben geen nening of zijn niet Nederlands. Mijn zoontje van 9 verheugd zich elk jaar weer op vuurwerk. Maar ach, dit jaar was toch al naar de klote voor hem.
Erin trappen dat corona de daadwerkelijke reden is om te verbiedenquote:Op vrijdag 13 november 2020 15:40 schreef Werkman het volgende:
[..]
Vraagje: Hoe kan je ergens in trappen waar je zelf niks over te vertellen hebt?
Het komt uit Den Haag, het word dus opgelegd, hoe kun je daar dan in trappen?
Trap je dan ook ieder keer in als je ongewild een belastingaanslag krijgt of zo?
Of dat je een rijbewijs nodig hebt om te rijen? of op een bepaalde leeftijd naar school moet?
Ik volg het ff niet...
quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker met je zoontje naar een professionele show kijken
Die liggen dan al lang op bed. Daarom is het juist mooi om 6 uur savond of 8 uur savonds even een paar fonteintjes af te steken. Dan hoeven ze niet om 12 uur snachts ergens midden in de stad te zijn, om vervolgens een eker om 2 uur snachts te slapen en de volgende dag zo moet te zijn dat ze niet mee kunnen om familie even een goed nieuwjaar te wensenquote:Op vrijdag 13 november 2020 15:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker met je zoontje naar een professionele show kijken
Dan nog geld hetzelfde, je kan het er niet mee eens zijn, de opgegeven argumenten geloven of verwerpen, blijft bij mij staan dat ik het op schoot gegooid krijg en er niet zelf in trap.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:43 schreef jameshond7 het volgende:
Erin trappen dat corona de daadwerkelijke reden is om te verbieden
Dan kijk je bij Hart van Nederland, op nu.nl, bij het AD, of bij RTLquote:Op vrijdag 13 november 2020 15:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mij is niets gevraagd?Wellicht een enquête bij Nu.nl of Joop?
Edit: ah NOS
Daarnaast worden die enquêtes wel lekker gestuurd hè? Niet alleen voor vuurwerk.
Mijn dochter van vier wil ook graag elke avond Haribo als avondeten. Wil nog niet zeggen dat het een goed idee is.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:35 schreef tja77 het volgende:
Mijn zoontje van 9 verheugd zich elk jaar weer op vuurwerk.
Ik neem aan dat je in de gaten hebt, dat jij nu precies doet waar je altijd andere mensen van beticht. Je valt mij persoonlijk aan, omdat je inhoudelijk niks te melden hebt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nogmaals, wat jij zegt is niet relevant.
Ja, of mensen gaan nu zelf creatief worden en zelf iets in elkaar zetten wat kan knallen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:21 schreef jameshond7 het volgende:
Dikke onzin, dan mag je al niets en dan willen ze dit plezier ook nog eens van je afpakken. Dat de hulpdiensten het daardoor rustiger hebben is ook dikke onzin want de kans is groot dat kwajongens nu gaan rellen. Dat zag je ook in scheveningen enzo waar juist het vreugdevuur ervoor zorgde dat het rustig bleef in de stad.
Volgens mij is het punt juist dat je niet meer vuurwerk in je schoot geworpen krijgt, of in vuurwerk trapt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:45 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dan nog geld hetzelfde, je kan het er niet mee eens zijn, de opgegeven argumenten geloven of verwerpen, blijft bij mij staan dat ik het op schoot gegooid krijg en er niet zelf in trap.
Had ik niet gezegd dat wat jij zegt niet relevant is?quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je in de gaten hebt, dat jij nu precies doet waar je altijd andere mensen van beticht. Je valt mij persoonlijk aan, omdat je inhoudelijk niks te melden hebt.
Jammer. Ik had heel even de indruk dat je na je grootse afscheid en onverwachte terugkeer een beetje inhoudelijker was geworden, maar helaas is dat niet het geval.
Voor jou misschien, omdat je het niet snapt. Maar de grote mensen willen nu weer eventjes met elkaar praten. Jij mag dus even in een Trump-topic gaan spelen, ok?quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Had ik niet gezegd dat wat jij zegt niet relevant is?
Want?quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik hoop echt dat bij gods gratie de hele pleuris uitbreekt
Alcohol tijdens de jaarwisseling schijnt ook verantwoordelijk te zijn voor 100-en patienten op de SEH tijdens de jaarwisseling. In tegenstelling tot vuurwerkslachtoffers moet daar het overgrote deel WEL van opgenomen worden.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:08 schreef dokter.knakworst het volgende:
Welke beperking wordt volgende week opgelegd?
In Groningen van de 90 bijvoorbeeld 1 met alcoholvergiftiging. Het is helemaal niet nodig om te liegen enkel en alleen omdat je Zelf een middelbare vent met een voorliefde voor klappertjes bent.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Alcohol tijdens de jaarwisseling schijnt ook verantwoordelijk te zijn voor 100-en patienten op de SEH tijdens de jaarwisseling. In tegenstelling tot vuurwerkslachtoffers moet daar het overgrote deel WEL van opgenomen worden.
Rotjes zijn niet gevaarlijk als je ze gebruikt zoals voorgeschreven, wat een openbaring. En 45 jaar later is dat nog steeds te moeilijk voor te veel mensenquote:
Is dit de gggristelijke variant van insallah snackbar?quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik hoop echt dat bij gods gratie de hele pleuris uitbreekt
Maar dit rechtvaardigt de tegenreactie juist, Zij hebben ook wel door dat de vlam binnenkort inslaat maar dat willen ze juist zodat de dingen die vroeger "vast" zaten nu vloeibaar worden... (sociaal engineering) Zij kunnen daarna nog weer een stukje "controle" pakken over het volk (terwijl het volk super blij ermee) maar zodra de de roes voorbij is dan komt de realisatie pas dat dit het doel was. Wat worden mensen toch bespeeld....quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:21 schreef jameshond7 het volgende:
Dikke onzin, dan mag je al niets en dan willen ze dit plezier ook nog eens van je afpakken. Dat de hulpdiensten het daardoor rustiger hebben is ook dikke onzin want de kans is groot dat kwajongens nu gaan rellen. Dat zag je ook in scheveningen enzo waar juist het vreugdevuur ervoor zorgde dat het rustig bleef in de stad. Mensen die in deze politieke spelletjes trappen
Er is meer overlast door mensen die overmatig alcohol nuttigen. (Dan ook de mensen die dronken verkeerd omgaan met vuurwerk).quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:21 schreef jameshond7 het volgende:
Mwa, 5miljoen man die er wel aan meedoen. Maar we zien wel volgend jaar. Ik houdt me aan het verbod dit jaar. Ben benieuwd wat de mening volgend jaar is als de overlast niet minder blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:47 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dan kijk je bij Hart van Nederland, op nu.nl, bij het AD, of bij RTL
Zo divers genoeg voor je? Het komt ook wel redelijk overeen met wat ik om mij heen hoor. Helemaal als daarvoor professionele shows in de plaats zouden komen (zoals in veel andere landen), lijken weinig mensen een probleem met een verbod te hebben.
[..]
Mijn dochter van vier wil ook graag elke avond Haribo als avondeten. Wil nog niet zeggen dat het een goed idee is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |