abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196150163
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
pi_196150168
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende: [..] Het merendeel van Nederland hoeft ook helemaal niet gevaccineerd te worden om effect te bewerkstelligen.
Is zo'n boomer direct na vaccinatie beschermd eigenlijk? Las ergens dat er waarschijnlijk meerdere dosissen met een interval nodig zijn om iemand resistent te maken. Dan gaat het meteen weer een stuk langer duren allemaal :')
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 november 2020 @ 13:08:17 #3
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196150175
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Is zo'n boomer direct na vaccinatie beschermd eigenlijk? Las ergens dat er waarschijnlijk meerdere dosissen met een interval nodig zijn om iemand resistent te maken. Dan gaat het meteen weer een stuk langer duren allemaal :')
28 dagen volgens dat artikel
quote:
The two-dose vaccine was found to be more than 90% effective at seven days after the second dose, Pfizer said, meaning that subjects were protected four weeks after their first shot.
pi_196150178
quote:

[..]

Is zo'n boomer direct na vaccinatie beschermd eigenlijk?
:D
Go hard or go home
  maandag 9 november 2020 @ 13:08:39 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196150180
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:05 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee, denk gewoon te pletter en dood of iig met een gebroken rug.
Covid is erger, denk ik dan maar.
Ik krijg eerlijk gezegd liever Covid dan dat ik mijn rug breek.
  maandag 9 november 2020 @ 13:10:17 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196150206
quote:

[..]

Alles staat of valt gewoon met hoeveel mensen er met corona in het ziekenhuis belanden. Als die aantallen behapbaar blijven is het verder niet interessant in welke mate een individu een x percentage beter beschermd is na een vaccinatie.

Er zullen nog wel een flinke tijd mensen voor corona zorg nodig hebben, maar als dat binnen de perken blijft kan de rest van de samenleving gewoon verder.
pi_196150242
Hier ook maar posten, licht aan het einde van de tunnel!!! *O* *O* *O*

https://www.theguardian.com/world/2020/nov/09/covid-19-vaccine-candidate-effective-pfizer-biontech

quote:
A vaccine against Covid-19 is in sight, with the announcement of the first interim results in large-scale trials showing the Pfizer/BioNTech candidate is 90% effective, according to the manufacturers, whose analysis shows a much better performance than most experts had hoped for.
...
Speedy licensing could mean the first doses in healthcare workers by the end of the year.
En dit is ook goed nieuws voor andere vaccins, dit is een goede indicatie dat vaccins goed kunnen werken!
pi_196150248
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wel met de specificatie: "and developed at least one symptom" (kan de rest van het artikel niet lezen).
Ik dacht dat bij één van de vaccins bij tests op apen was gebleken dat ze niet ziek werden, maar wel besmet raakten en evenveel virussen in hun neus hadden. Dan is het mogelijk dat ze het virus nog steeds kunnen verspreiden.
Hierbij het hele artikel. Zelf nog niet gelezen, kreeg alleen pushbericht.

quote:
A vaccine developed by Pfizer Inc. PFE 0.03% and partner BioNTech SE proved better than expected at protecting people from Covid-19 in a pivotal study, a milestone in the hunt for shots that can stop the global pandemic.

The vaccine proved to be more than 90% effective in the first 94 subjects who were infected by the new coronavirus and developed at least one symptom, the companies said Monday.

The positive, though incomplete, results bring the vaccine a big step closer to getting cleared for widespread use.

Pfizer said it is on track to ask health regulators for permission to sell the shot before the end of this month, if pending data indicate the vaccine is safe.

The timetable suggests the vaccine could go into distribution this month or next, though U.S. health regulators have indicated they will take some time to conduct their review.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_196150287
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:08 schreef Kyran het volgende:

[..]

28 dagen volgens dat artikel
[..]

Dat kan in elk geval in theorie dus redelijk vlot gaan.

Ben echt zo benieuwd hoe we over pak en beet een jaar voor staan, hopelijk kunnen we het meeste van de huidige maatregelen dan achter ons laten .
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 november 2020 @ 13:15:51 #10
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196150308
Als je tussen de regels door leest snap je ook meteen waarom het nu wel snel kan gaan met het ontwikkelen van zo'n vaccin. Er lopen aardig wat dingen tegelijk.

Normaal gesproken moet ieder detail van zo'n onderzoek al duidelijk zijn en nu zijn ze tijdens het onderzoek zelf aan het uitvogelen hoe ze het het beste kunnen aanpakken.

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat kan in elk geval in theorie dus redelijk vlot gaan.

Ben echt zo benieuwd hoe we over pak en beet een jaar voor staan, hopelijk kunnen we het meeste van de huidige maatregelen dan achter ons laten .
Als vaccin inderdaad december/januari komt (en werkt) dan zou het tegen de zomer al redelijk normaal moeten zijn en eind 2021 helemaal normaal.
pi_196150360
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

https://www.theguardian.com/world/2020/nov/09/covid-19-vaccine-candidate-effective-pfizer-biontech
[..]

En dit is ook goed nieuws voor andere vaccins, dit is een goede indicatie dat vaccins goed kunnen werken!
Klinkt zeer goed *O*
pi_196150368
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Alles staat of valt gewoon met hoeveel mensen er met corona in het ziekenhuis belanden. Als die aantallen behapbaar blijven is het verder niet interessant in welke mate een individu een x percentage beter beschermd is na een vaccinatie.

Er zullen nog wel een flinke tijd mensen voor corona zorg nodig hebben, maar als dat binnen de perken blijft kan de rest van de samenleving gewoon verder.
Klopt maar die percentages weten we bij benadering inmiddels, er was in de zomer hoop op een mildere variant en/of ouderen die zichzelf beter beschermen uiteindelijk is dat ijdele hoop gebleken tijdens deze tweede golf. Zelfde percentage als in het voorjaar komt in de ziekenhuizen terecht en ca 1 op de 10 komt te overlijden.
blablablabla
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 13:20:47 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196150399
Allemaal vaccineren en dan in de zomer allemaal aan de deense nertsvariant bezwijken :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196150407
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:
Als je tussen de regels door leest snap je ook meteen waarom het nu wel snel kan gaan met het ontwikkelen van zo'n vaccin. Er lopen aardig wat dingen tegelijk.

Normaal gesproken moet ieder detail van zo'n onderzoek al duidelijk zijn en nu zijn ze tijdens het onderzoek zelf aan het uitvogelen hoe ze het het beste kunnen aanpakken.
[..]

Als vaccin inderdaad december/januari komt (en werkt) dan zou het tegen de zomer al redelijk normaal moeten zijn en eind 2021 helemaal normaal.
Zou echt geweldig zijn, al vrees ik wel een hyperinflatie op zaken die nu niet kunnen, dus onbetaalbare vakanties en bizarre prijzen voor concertkaartjes.

Gelukkig heb ik nog voor duizenden euro's aan vouchers, maarja wie niet :')
blablablabla
pi_196150409
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt maar die percentages weten we bij benadering inmiddels, er was in de zomer hoop op een mildere variant en/of ouderen die zichzelf beter beschermen uiteindelijk is dat ijdele hoop gebleken tijdens deze tweede golf. Zelfde percentage als in het voorjaar komt in de ziekenhuizen terecht en ca 1 op de 10 komt te overlijden.
Het positieve eraan was dat we natuurlijk niet meer de 1000+ op de IC gehad hebben, en het aantal overleden mensen een lager was dan in de 1e golf, het heeft er dus ook schijn van dat de golven steeds kleiner worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 9 november 2020 @ 13:22:07 #16
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196150417
Alle airline aandelen gelijk +20% tot +35% _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196150430
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Zou echt geweldig zijn, al vrees ik wel een hyperinflatie op zaken die nu niet kunnen, dus onbetaalbare vakanties en bizarre prijzen voor concertkaartjes.

Daarom lekker al mijn festivalkaartjes gehouden, gaat een grote run op ontstaan als straks alles weer kan. Het stomme is, voelt nu als nieuw geld, alsof ik "gratis" naar lowlands kan volgend jaar :').
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 13:23:49 #18
5428 crew  miss_sly
pi_196150459
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Allemaal vaccineren en dan in de zomer allemaal aan de deense nertsvariant bezwijken :@
Geweldige partypooper O+

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Forum Admin maandag 9 november 2020 @ 13:25:09 #19
35723 crew  GGMM
pi_196150487
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

*O*

Tijd om dit forum te sluiten
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_196150501
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:22 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Daarom lekker al mijn festivalkaartjes gehouden, gaat een grote run op ontstaan als straks alles weer kan. Het stomme is, voelt nu als nieuw geld, alsof ik "gratis" naar lowlands kan volgend jaar :').
Ik heb ze ook allemaal gehouden, een klein kapitaal is het wel ja
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 9 november 2020 @ 13:25:39 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 13:25:46 #22
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_196150505
TOETERTJES!!!!!!!!!!!!!!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_196150521
Yeaaah problem solved
pi_196150526
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:22 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Idem, eigenlijk is het ook gratis geld als jij tenminste elk jaar naar die festivals gaat :P
blablablabla
pi_196150530
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 13:27:25 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196150532
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Geweldige partypooper O+

Ja ik hoop ook op een elfstedentocht, zonder publiek en onder de huidige maatregelen ook zonder schaatsers.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 13:27:58 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196150538
Ohja en TT aangepast }:|
pi_196150555
Jommens wat een nieuws kan ik vanavond al op café O+?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 9 november 2020 @ 13:29:37 #29
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196150562
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Mooi, dan hoef je nog maar een paar duizend euro bij te betalen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 9 november 2020 @ 13:29:52 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196150569
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het positieve eraan was dat we natuurlijk niet meer de 1000+ op de IC gehad hebben, en het aantal overleden mensen een lager was dan in de 1e golf, het heeft er dus ook schijn van dat de golven steeds kleiner worden.
Alle potentiële slachtoffers zijn straks op

:X
  maandag 9 november 2020 @ 13:29:58 #31
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196150572
Weet iemand wat voor sneltesten gebruikt gaan worden in de teststraten en welke sensiviteit/specificiteit die hebben?
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 9 november 2020 @ 13:30:22 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196150575
quote:
Voor Pfizer zal wel America First gelden dus duurt nog wel even tenzij Janssen ook snel met iets komt
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 13:30:41 #33
5428 crew  miss_sly
pi_196150581
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Jommens wat een nieuws kan ik vanavond al op café O+?
Zometeen al. 13.43 uur gaat alles weer open!
  maandag 9 november 2020 @ 13:30:55 #34
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196150585
quote:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jou en dit gifje :D
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 13:31:21 #35
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_196150590
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_196150597
quote:
In de hoek jij! :(
Zijn ze hier eens positief..... }:| ;)
pi_196150612
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 13:29 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Mooi, dan hoef je nog maar een paar duizend euro bij te betalen.
Ben er bang voor ja, die organisatoren van evenementen en vliegtuig maatschappijen gaan natuurlijk het onderste uit de kan halen en aangezien mensen het er grief voor zullen betalen kun je je borst nat maken voor een dure zomer :P .
blablablabla
pi_196150617
quote:
Misschien moet je hem toch eens uitlaten... :D
  maandag 9 november 2020 @ 13:32:22 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196150618
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

Voor Pfizer zal wel America First gelden dus duurt nog wel even tenzij Janssen ook snel met iets komt
Kut Yanks
pi_196150620
twitter
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 13:32:46 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196150625
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

In de hoek jij! :(
Zijn ze hier eens positief..... }:| ;)
Er zijn steeds meer mensen positief in nederland :) dus dat ging sowieso al goed... ;)
  maandag 9 november 2020 @ 13:32:57 #42
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196150627
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Vaccin verhalen worden ook steeds positiever: https://www.wsj.com/artic(...)expected-11604922300

Er zijn nu wereldwijd al meer 100000 mensen gevaccineerd, en het lijkt de goede kant op te gaan. Een vaccin in december is niet uit te sluiten, het grote probleem wordt wie het krijgt en wanneer, het verdelen wordt het moeilijkst. Ik denk dat ik omdat ik in een ziekenhuis werk wel redelijk vroeg een vaccin kan krijgen,maar ik vraag me af hoe lang het duurt voordat het merendeel van nederland gevaccineerd is, dat kan nog wel eens lang duren.
Dat aantal is dan wel met verschillende vaccins van van 4-6 verschillende Fase3 programma's.
Het lastigste zal gaan zijn of de "programma's" de kwetsbaren zal gaan helpen die vooral de gevolgen ondervinden.

Dit kan ik op twee manieren benaderen. De kwetsbare groep heeft baat bij een vaccin:
1) direct: waarbij hun immuunsysteem expliciet wordt ge(re)activeerd.
2) indirect: doordat hun omgeving wordt geïmmuniseerd en daardoor minder besmettelijk is.

Het eerst geeft mij de meeste twijfels omdat dit nu niet zeker te stellen is.Ook omdat die kwetsbare groep juist een minder effectief immuunsysteem heeft en niet expliciet betrokken zal (en mag) zijn in de testen.
Het indirecte effect is onderdeel van het het vermaledijde herd-adagium die een muur zou moeten bouwen om de kwetsbaren heen.

Ik vermoed dat mensen die hard werken en relatief "gezond" zijn, zelf geen direct/groot Covid19 gevaar zullen lopen.
Zij zullen zich, als dat al zo is, vooral zorgen maken of zij in de paar weken dat zij onverhoopt ziek zijn, (hun dierbare) anderen dan kunnen steken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196150630
quote:

[..]

NL heeft ook Pfizer pre ordered.
blablablabla
  maandag 9 november 2020 @ 13:34:19 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196150649
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:33 schreef Elan het volgende:

[..]

NL heeft ook Pfizer pre ordered.
ja en wie denk je dat als eerste geleverd krijgt?
pi_196150659
Aandelen Zoom zakken met bijna 12% na het nieuws over het vaccin _O-.
In Southern Sun
  maandag 9 november 2020 @ 13:35:32 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196150665
quote:
Het hangt er idd vanaf hoe specifiek vaccins zullen inwerken..... waarbij ik vermoed dat dit zo zal zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196150672
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dankzij Lubach krijgen wij als tweede.
In Southern Sun
  maandag 9 november 2020 @ 13:35:52 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196150678
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 13:32 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Van dit nieuws krijg je spontaan een stijve.
pi_196150697
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

kun je wel roepen maar de EU heeft er 200 miljoen van besteld is contractueel vastgelegd.

https://www.parool.nl/wer(...)ronavaccin~b3491b66/
blablablabla
pi_196150698
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:29 schreef Montov het volgende:
Weet iemand wat voor sneltesten gebruikt gaan worden in de teststraten en welke sensiviteit/specificiteit die hebben?
BD Veritor COVID test van Becton Dickinson
SARS-CoV-2 Rapid Antigen Test van Roche

Worden als eerste ingezet, maar het antwoord van sensitiviteit en specificiteit moet ik je even schuldig blijven.
pi_196150724
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Van dit nieuws krijg je spontaan een stijve.
:{
pi_196150734
Hoe snel zal Nederland gaan reageren op dat nertsengedonder in Denemarken? :{
  maandag 9 november 2020 @ 13:40:34 #53
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196150752
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:39 schreef Mammietje het volgende:
Traag waarschijnlijk.
Zoals altijd, met alles.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196150759
quote:
Zeer retorische vraag in dit topique.
In Southern Sun
pi_196150760
quote:
Geen aanwijzingen voor risico hier aldus de jonge.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 9 november 2020 @ 13:41:20 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196150766
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:36 schreef Elan het volgende:

[..]

kun je wel roepen maar de EU heeft er 200 miljoen van besteld is contractueel vastgelegd.

https://www.parool.nl/wer(...)ronavaccin~b3491b66/
ja en wat roep jij dan? Denk je nou echt dat een Amerikaans bedrijf voorrang gaat geven aan Europa terwijl ze niet eens als eerste gereserveerd hebben, is niet meer dan logisch dat ze als eerste de VS uitleveren.
pi_196150769
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Traag waarschijnlijk.
Zoals altijd, met alles.
Ben er ook bang voor.
Onderzoekje van RIVM start in januari ofzo.... }:|
pi_196150785
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:41 schreef RipCity het volgende:

[..]

Geen aanwijzingen voor risico hier aldus de jonge.
Ah.... we wachten eerst op aanwijzingen dus... -O-
pi_196150789
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja en wat roep jij dan? Denk je nou echt dat een Amerikaans bedrijf voorrang gaat geven aan Europa terwijl ze niet eens als eerste gereserveerd hebben, is niet meer dan logisch dat ze als eerste de VS uitleveren.
BioNTech is Duits.
- verwijderd door admin -
  maandag 9 november 2020 @ 13:43:15 #60
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196150800
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:41 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ben er ook bang voor.
Onderzoekje van RIVM start in januari ofzo.... }:|
"Niet heel besmettelijk"
"Kans dat het naar Nederland komt is nihil"
"Nertsen zitten doorgaans in kleine kooien"

Dat laatste klopt dan weer wel :'(
A murky, forgotten land.
pi_196150807
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

UK heeft haar grenzen twee weken gesloten voor reizigers uit Denemarken.
Het zou echt weer wat zijn dat op de dag dat er een vaccin doorbraak is de eerste mutaties zich buiten Denemarken aandienen.
blablablabla
  maandag 9 november 2020 @ 13:44:17 #62
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196150813
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

"Niet heel besmettelijk"

Onderschat niet de belangen van de boeren, het CDA zit natuurlijk ook nog eens in het kabinet.
pi_196150815
quote:
Denemarken wordt juist verweten dat ze niet eerder nertsen zijn gaan ruimen.
Eind november zijn hier alle stallen al praktisch leeg door de pelzen periode.
  maandag 9 november 2020 @ 13:44:25 #64
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196150816
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nederland. De enige ezel ter wereld die niet 2 keer, maar zelfs 3 keer zijn hoofd stoot tegen dezelfde steen |:(
A murky, forgotten land.
pi_196150820
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

"Niet heel besmettelijk"

_O-
Onee, niet leuk. :N ;)
  maandag 9 november 2020 @ 13:44:55 #66
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196150823
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Het zou echt weer wat zijn dat op de dag dat er een vaccin doorbraak is de eerste mutaties zich buiten Denemarken aandienen.
:X
A murky, forgotten land.
  maandag 9 november 2020 @ 13:45:03 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196150824
twitter
pi_196150837
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

De Europese tak gaat produceren voor de Europese markt dat zijn twee aparte bedrijven in feite, die gebruik maken van dezelfde kennissystemen en onder een paraplu opereren.
blablablabla
  maandag 9 november 2020 @ 13:45:42 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196150839
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef groenen het volgende:

[..]

BioNTech is Duits.
maar ze gaan toch eerst naar de FDA dus tenzij ze tegelijkertijd ook naar EMA gaan loopt de VS sowieso voor
pi_196150842
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Hebben wij ook een rechtstreekse vlucht uit Denemarken? :{
pi_196150847
BREAKING: Kabinet wil voor dit jaar algeheel vuurwerkverbod :o

https://nos.nl/artikel/23(...)d-voor-dit-jaar.html
  maandag 9 november 2020 @ 13:46:27 #72
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196150853
Het is een mRNA vaccin dat bij -90°C bewaard moet worden. Dat kan problemen opleveren wat distributie betreft.
are we infinite or am I alone
  maandag 9 november 2020 @ 13:46:31 #73
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196150856
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2020 13:46 schreef Benny het volgende:

Den Haag wordt vast gezellig
  maandag 9 november 2020 @ 13:47:32 #74
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196150870
quote:

Lijkt me het beste om dat direct te combineren met een avondklok voor Duindorp voor heel december.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196150882
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hebben wij ook een rechtstreekse vlucht uit Denemarken? :{
Geloof dat Transavia 4x per dag heen en weer naar Kopenhagen vliegt, in elk geval pre Corona.
blablablabla
pi_196150891
quote:

Niet leuk maar wel wijs, denk ik. -O-
pi_196150895
quote:

[..]

Uit het vaccin-topic: https://forum.fok.nl/topic/2574735

Heb daar een paar weken geleden een overzicht gemaakt wanneer, bij wie en hoeeveel vaccins de EU, UK en VS hebben besteld. De EU staat nergens vooraan in de rij, die moesten waarschijnlijk telken overleggen over hoe en wat. Dit is op basis van wat er in de media is gemeld.

quote:
Pfizer/BioNtecht:
UK 30 miljoen doses besteld op 20 juli.
US 100 miljoen doses besteld met een optie voor nog eens 500 miljoen doses voor 22 juli. Prijs van $19.50 per dosis.
EU 200 mijoen doses besteld met een optie voor nog eens 100 miljoen doses na 9 september.

Moderna:
US 100 miljoen doses met een optie voor nog eens 400 miljoen op 11 augustus. Schijnbaar voor ongever $15 per dosis.
EU 80 miljoen doses besteld met een optie voor nog eens 160 miljoen doese op 24 augustus.

Johnson & Johson/Novavax (Janssen):
US 100 miljoen doses besteld met een optie voor nog eens 200 miljoen op 5 augustus. Prijs >$10 per dosis.
UK 90 miljoen doses besteld 14 augustus.
EU 400 miljoen doses besteld met een optie voor nog eens 500 miljoen doses voor arme landen, op 8 oktober.

Sanofi/GSK:
UK 60 miljoen doses besteld op 29 juli.
US 100 miljoen doses besteld met een optie voor nog eens 500 miljoen doses op 31 juli, voor $2.1 miljard.
EU 300 miljoen doses besteld op 18 september voor $384 miljoen.

Oxford/AstraZeneca:
UK 30 miljoen doses besteld 17 mei (op 5 juni was dit bijgesteld naar 100 mijoen doses)
US 300 miljoen doses besteld 21 mei voor $1.2 miljard.
NL/DUI/FR/ITA 300 miljoen doses besteld op 13 juni, deal later gedeeld met EU.

Valneva:
UK 60 miljoen doses besteld met een optie voor nog eens 40 miljoen op 20 juli.

pi_196150899
quote:

Dat zou een mooie stap zijn! En vanaf volgend jaar grote vuurwerkshows, waardoor oud en nieuw in de open lucht ook weer een beetje gezellig wordt.
pi_196150903
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 13:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Er gaan gekke dingen gebeuren op de beursvloer
twitter

twitter
  maandag 9 november 2020 @ 13:49:23 #80
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196150906
quote:
Volgens mij is er nog geen reden voor paniek.
pi_196150911
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 13:49 schreef Benny het volgende:

[..]

Er gaan gekke dingen gebeuren op de beursvloer
[ twitter ]
[ twitter ]
KLM ook +26% nu
  maandag 9 november 2020 @ 13:50:53 #82
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196150928
quote:

Ik word hier niet heel enthousiast van. Onder het mom van corona een vuurwerkverbod er door heen drukken. Gaat alleen maar voor ellende zorgen, zeker hier in Den Haag. :{
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 9 november 2020 @ 13:50:56 #83
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196150929
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:46 schreef crystal_meth het volgende:
Het is een mRNA vaccin dat bij -90°C bewaard moet worden. Dat kan problemen opleveren wat distributie betreft.
Voorbereidingen voor verkoeld vervoer waren al getroffen, meen ik me te herinneren.
pi_196150934
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:49 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

KLM ook +26% nu
Bah.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196150937
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Voorbereidingen voor verkoeld vervoer waren al getroffen, meen ik me te herinneren.
Operation Warpspeed
pi_196150941
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:50 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ik word hier niet heel enthousiast van. Onder het mom van corona een vuurwerkverbod er door heen drukken. Gaat alleen maar voor ellende zorgen, zeker hier in Den Haag. :{
Dat deed vuurwerk ieder jaar al in Den Haag.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_196150944
quote:

[..]

Ja, dit wordt pure ellende.
Zonder wrijving geen glans
pi_196150950
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:48 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Dat zou een mooie stap zijn! En vanaf volgend jaar grote vuurwerkshows, waardoor oud en nieuw in de open lucht ook weer een beetje gezellig wordt.
Idd opkutten met dat zware consumentenvuurwerk dat door incompetente idioten veelal zwaar onder invloed de lucht in wordt geschoten.
blablablabla
pi_196150960
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:49 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

KLM ook +26% nu
Dan kunnen ze mooi gelijk de overheidssteun terugbetalen, gewoon even wat eigen aandelen in de markt zetten.
pi_196150964
quote:
Sinds wanneer is kranten voorlezen 'Live Coverage' ?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_196150965
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Volgens mij is er nog geen reden voor paniek.
He, gelukkig. Stond net op het punt om met mijn armen in de lucht gillend door de straten te rennen. :{
pi_196150972
quote:

[..]

Als ze nou gewoon allemaal pallets gaan verzamelen, die opstapelen en in de fik steken. Dat kan dan mooi in plaats van het vuurwerk.

Oh, wacht...
pi_196150975
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:51 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Gewoon een avondklokje er bij :7
blablablabla
pi_196150976
Vuurwerk zorgt elk jaar al voor ellende dus soit. Duw er maar doorheen.
Go hard or go home
  maandag 9 november 2020 @ 13:54:03 #95
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_196150980
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:53 schreef Noek het volgende:
Vuurwerk zorgt elk jaar al voor ellende dus soit. Duw er maar doorheen.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_196150983
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Gewoon een avondklokje er bij :7
Geen alcohol na 20u

Party machen! *O*
Go hard or go home
  maandag 9 november 2020 @ 13:54:13 #97
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196150984
Iemand met enige kennis van medicijn-/vaccinontwikkeling die iets kan zeggen over die testresultaten?
pi_196150987
quote:

Alles verbieden! Lekker bezig in DH. Mss ook tijdelijk de verkoop van sigaretten verbieden om de druk op de zorg te ontlasten*. En keukentrapjes. En DHZ-en. Sporten. Sowieso leven.

[* Ja, ik snap dat dat op korte termijn geen effect heeft
  maandag 9 november 2020 @ 13:54:24 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196150988
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dan kunnen ze mooi gelijk de overheidssteun terugbetalen, gewoon even wat eigen aandelen in de markt zetten.
Kunnen de piloten ook weer terug naar hun oude salaris
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196150990
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:51 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Gouden tijden voor de illegale verkopers (en dat waren altijd al prima tijden rond oud&nieuw).
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 13:55:21 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196150997
quote:
Hoe snel zal Nederland gaan reageren op dat nertsengedonder in Denemarkennederland? :{
Fixed. Antwoord "niet echt...."
pi_196151005
Maareh... Hoe willen ze dat vuurwerkverbod gaan handhaven dan :') ? Om 00.00 uur rondjes rijden door de wijken?
pi_196151006
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 13:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Fixed. Antwoord "niet echt...."
De ruiming van die bedrijven is toch al vervroegt in Nederland?
pi_196151014
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 13:56 schreef Benny het volgende:
Maareh... Hoe willen ze dat vuurwerkverbod gaan handhaven dan :') ? Om 00.00 uur rondjes rijden door de wijken?
Avondklok instellen :P
pi_196151017
Nou zo nog ff mooie dagcijfers en vandaag is #TOPSHOW *O*
blablablabla
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 13:57:39 #106
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196151027
quote:
Ik denk ze beschieten met ander vuurwerk....
  maandag 9 november 2020 @ 13:58:13 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196151033
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nederland. De enige ezel ter wereld die niet 2 keer, maar zelfs 3 keer zijn hoofd stoot tegen dezelfde steen |:(
Heeft Rutte die onderste steen al eens boven dan?
pi_196151042
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Da's een ander gezegde, volgens mij :)
  maandag 9 november 2020 @ 13:59:10 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196151051
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 13:47 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Lijkt me het beste om dat direct te combineren met een avondklok voor Duindorp voor heel december.
En iets van 6 andere wijken in Den Haag :')
pi_196151054
quote:
Ze zijn nu al lekker bezig met illegale (zijn dat niet alle nu?) partijen te onderscheppen.
Daarnaast -niet onbelangrijk denk ik- heb ik iets gelezen over een verzoek aan onze buurlanden om niet meer te verkopen aan Nederlanders. Mocht dat niet doorgaan, dan is het natuurlijk wel makkelijker om bij de grens controles te houden.
pi_196151057
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 13:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk ze beschieten met ander vuurwerk....
Corona-knallers met 30% echte virusdeeltjes, koop ze NU.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 13:59:24 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196151059
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De ruiming van die bedrijven is toch al vervroegt in Nederland?
De eerste besmettingen van nertsen waren gesignaleerd in Mei ofzo... Ze hadden ook gelijk kunnen zeggen niet handig om een virus dat bekend staat om zijn zoogenese in een dierenpolulatie te laten bestaan, laten we die boeren compenseren en zo deze bedrijfstak waar al vele jaren kritiek op is eens en voor altijd uit ons land halen.
  maandag 9 november 2020 @ 14:00:27 #113
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196151081
quote:

Fijn voor de honden! *O*
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_196151083
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De eerste besmettingen van nertsen waren gesignaleerd in Mei ofzo... Ze hadden ook gelijk kunnen zeggen niet handig om een virus dat bekend staat om zijn zoogenese in een dierenpolulatie te laten bestaan, laten we die boeren compenseren en zo deze bedrijfstak waar al vele jaren kritiek op is eens en voor altijd uit ons land halen.
Ja, maar dat bedoel ik, die bedrijfstak word al opgeheven en de originele datum daarvoor is naar voren gehaald.
  maandag 9 november 2020 @ 14:00:38 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196151085
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196151087
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 12:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Steeds meer mensen die zich gewoon niet meer laten testen in de hoop dat dat ervoor zorgt dat het aantal besmettingen daalt en we weer kunnen versoepelen :D
Mijn tennisleraar gaf precies dit advies. :)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:01:20 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196151094
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

-O-
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:02:36 #118
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196151109
quote:

[..]

:{ |:(
pi_196151110
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

-O-
Een rechtstreeks gevolg van de ongezonde focus op dagkoersen en aantal gemelde besmettingen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196151111
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)nertsenfokkerij-over
pi_196151113
quote:

[..]

Tennisleraar? Ik vraag het gewoon aan de cassiere bij de AH :P
pi_196151117
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Gouden tijden voor de illegale verkopers (en dat waren altijd al prima tijden rond oud&nieuw).
Ja mooi. Handelde ik daar nog maar in, dan had ik nu een tweede woning gehad _O-
pi_196151139
quote:
Want normaal gaat de politie rustig slapen met O&N?

Als er een vuurwerkverbod komt hebben heel veel mensen er geen zin meer in hoor. Dat er een deel alsnog vuurwerk af gaat steken doet niets af aan het aantal gewonden dat je ermee voorkomt.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:04:23 #124
Dick Laurent Is Dead
pi_196151141
Dat vuurwerkverbod gaan ze er denk ik toch niet doorheen krijgen op zo'n korte termijn. En dan nog, stél het is er, hoe willen ze er op gaan handhaven. Het aantal vuurwerkverslaafde gekkies is gewoon te hoog in dit land :')
  maandag 9 november 2020 @ 14:04:26 #125
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196151142
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar verluidt ligt daar een fotorolletje onder. En wat bonnetjes.
A murky, forgotten land.
pi_196151150
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:04 schreef dick_laurent het volgende:
Dat vuurwerkverbod gaan ze er denk ik toch niet doorheen krijgen op zo'n korte termijn. En dan nog, stél het is er, hoe willen ze er op gaan handhaven. Het aantal vuurwerkverslaafde gekkies is gewoon te hoog in dit land :')
Ze hebben bij mij in de buurt nu al moeite te handhaven, eerlijk gezegd. :D
pi_196151154
quote:
Dat en de illegale teringzooi ligt allang in Nederland.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:05:19 #128
446930 crew  ESF1Gamer
pi_196151155
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:02 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Ja mooi. Handelde ik daar nog maar in, dan had ik nu een tweede woning gehad _O-
Of je eerste woning was de lucht ingegaan.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_196151160
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 14:04 schreef skrn het volgende:

[..]

Handhaven? Ach, wat leuk. Ik zie eens in de maand een politie voertuig hier even langsrijden :D
  maandag 9 november 2020 @ 14:05:59 #130
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196151161
quote:
Ze WillEN ONs AlleS AfpAKKen!!
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:06:02 #131
Dick Laurent Is Dead
pi_196151162
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 14:04 schreef skrn het volgende:

[..]

Same here. Hell, ik had hier in de buurt serieus eind september dat de eerste zware vuurwerkbommen al af gingen :')
  Redactie Games maandag 9 november 2020 @ 14:06:11 #132
181272 crew  Noppie2000
pi_196151165
Heb hier überhaupt in de buurt nog nooit een agent of BOA gezien rond oud en nieuw, maar goed, iets met een signaalwaarde ofzo? :D
pi_196151172
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Handhaven? Ach, wat leuk. Ik zie eens in de maand een politie voertuig hier even langsrijden :D
:o Wat heb jij voor plannen dan? ;)
  Redactie Games maandag 9 november 2020 @ 14:06:55 #134
181272 crew  Noppie2000
pi_196151180
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Same here. Hell, ik had hier in de buurt serieus eind september dat de eerste zware vuurwerkbommen al af gingen :')
Elke avond rond 10 uur hier in de buurt hoor je enkele harde knallen en daarna niet meer. Ook al maanden aan de gang, ze zullen wel doof zijn ofzo :+
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:07:04 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196151185
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een rechtstreeks gevolg van de ongezonde focus op dagkoersen en aantal gemelde besmettingen.
Een rechtstreeks gevolg van "stuurbare" parameters inderdaad... De knoppen waar aan gedraaid wordt die rutte altijd noemt zijn niet alleen maar door hem te bedienen.
pi_196151190
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tennisleraar? Ik vraag het gewoon aan de cassiere bij de AH :P
De cassières bij de AH heb ik al jaren niet meer gesproken. Leve de zelfscan! :)
pi_196151192
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hier ook. Schijnt landelijk een probleem te zijn dat dit jaar vroeg begonnen is.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:07:53 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196151197
quote:
Drie jaar eerder maar het had ook wel een half jaartje eerder gekunt.
pi_196151201
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:06 schreef Mammietje het volgende:

[..]

:o Wat heb jij voor plannen dan? ;)
Geen? Maar wij hebben hier in de regio twee voertuigen voor een enorm groot gebied dus handhaven hier is meer hard door rijden als er ooit een melding is wat, toegegeven, hier vrij zeldzaam is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2020 14:09:08 ]
pi_196151204
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hier ook. Schijnt landelijk een probleem te zijn dat dit jaar vroeg begonnen is.
Hier ook, als ik met m'n hond loop zeg ik wel eens wat tegen die apen. Meestal stoppen ze wel.
[..]
pi_196151207
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 14:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Drie jaar eerder maar het had ook wel een half jaartje eerder gekunt.
Ja. En ik zie in het artikel ook niet echt een einddatum staan.
pi_196151213
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:06 schreef Noppie2000 het volgende:
Heb hier überhaupt in de buurt nog nooit een agent of BOA gezien rond oud en nieuw, maar goed, iets met een signaalwaarde ofzo? :D
Ik zie hier in de wijk ook vrijwel nooit een agent of boa. En er wordt aan de lopende band ingebroken in de wijk. Ik zie ook nooit een agent of boa bij het stoplicht, vandaar dat iedereen door rood rijdt.

Oh nee, wacht, zo werkt het niet.
pi_196151224
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 14:08 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Hier ook, als ik met m'n hond loop zeg ik wel eens wat tegen die apen. Meestal stoppen ze wel.
Ah... jij woont vlakbij Amersfoort.... :+
pi_196151231
Ik ga het vuurwerk niet missen, maar ik vraag me inderdaad af of het wel goed gehandhaafd kan worden.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:11:02 #145
Dick Laurent Is Dead
pi_196151238
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja weet je, ik heb an sich niks tegen het vuurwerk in de periode rond de jaarwisseling. Dat is te verwachten dan. Maar dan ook gewoon enigszins normaal vuurwerk. Een wat luidere knal hier en daar, sure.... dat hoort erbij. Maar het moet elk jaar extremer lijkt het wel, met ook allemaal illegaal vuurwerk wat zo heftig is dat je er halve auto's mee kan opblazen. :? En dan ook nog ergens in september al ermee beginnen. Fucking irritant gewoon.
pi_196151271
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2020 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik ga het vuurwerk niet missen, maar ik vraag me inderdaad af of het wel goed gehandhaafd kan worden.
Hoewel ik het zelf niet afsteek, denk ik toch wel dat ik het ga missen om 0.00 uur oudejaarsnacht. Was toch altijd ff het hoogtepuntje van de avond om met de kids boven uit het raam te kijken (dan zag je het meest!).
pi_196151272
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2020 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik ga het wel missen maar dat is met opzet :D

Wij gaan al 7 jaar op rij het land uit met Oud en Nieuw, onze honden hebben er teveel last van.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:13:16 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196151273
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja weet je, ik heb an sich niks tegen het vuurwerk in de periode rond de jaarwisseling. Dat is te verwachten dan. Maar dan ook gewoon enigszins normaal vuurwerk. Een wat luidere knal hier en daar, sure.... dat hoort erbij. Maar het moet elk jaar extremer lijkt het wel, met ook allemaal illegaal vuurwerk wat zo heftig is dat je er halve auto's mee kan opblazen. :? En dan ook nog ergens in september al ermee beginnen. Fucking irritant gewoon.
Precies en dan zeuren dat het afgepakt wordt.... het wordt afgepakt door mensen die het niet binnen normale grenzen willen gebruiken.
pi_196151290
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mijn auto IS er mee opgeblazen een paar jaar terug. }:|
pi_196151298
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Oops. Da's minder.
pi_196151303
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

Wij gaan al 7 jaar op rij het land uit met Oud en Nieuw, onze honden hebben er teveel last van.
En dat is gewoon een week zo.

Eén dag prima maar een week als een hersenloze bljiven gooien wat nu gebeurt, echt zo ziek irritant als je honden hebt.
Go hard or go home
pi_196151305
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ga het wel missen maar dat is met opzet :D

Ow... is dat om je honden. Ik dacht dat je zelf geen zin had om een boom te halen! :P ;)
pi_196151311
4.680 nieuwe positieve testen
177 nieuwe ziekenhuisopnames
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:15:32 #154
Dick Laurent Is Dead
pi_196151312
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ugh. -O-

Ja dat zou mij ook echt intens kwaad maken. (zeker als autoliefhebber :@ )
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:16:02 #155
Dick Laurent Is Dead
pi_196151320
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
Wauw.... prachtige daling weer zeg _O_
pi_196151323
quote:
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
*O* kerst met de hele familie, alles weer open!
  Redactie Games maandag 9 november 2020 @ 14:16:22 #157
181272 crew  Noppie2000
pi_196151326
quote:
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
Die daling gaat zo hard :o _O_
pi_196151327
Tosti's buiten de deur _O_
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:16:30 #159
5428 crew  miss_sly
pi_196151331
quote:
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
Het gaat echt zo hard omlaag. Heel fijn!
pi_196151333
quote:
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
Wow, dit forum kan wel dicht.
- verwijderd door admin -
pi_196151337
quote:
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
Jaaaaaaa! Knuffelen met je schoonmoeder met Oud & Nieuw zodat je stiekem een stuk vuurwerk in het zakje van haar vest kan deponeren *O*
pi_196151338
Wat een cijfers weer. Heeeeerlijk!
pi_196151340
quote:

Damn.... dat gaat goed! ^O^
  maandag 9 november 2020 @ 14:16:50 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196151341
quote:
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
^O^
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:17:03 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196151343
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:16 schreef Questular het volgende:

[..]

Waarom goed nieuws gelijk weer te niet doen met zo'n boodschap... -O- kerst -O-
pi_196151357
Wel benieuwd hoeveel testen er zijn gedaan om het in verhouding te kunnen zien.
pi_196151359
quote:
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
Dit en het vaccin nieuws, lekker hoor *O*

Zo down als ik vanochtend was over het vooruitzicht, zo optimistisch ben ik nu voor de lente *O* B:)B
pi_196151363
quote:
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
Kroegen open
Groot fan van User Wotte
  maandag 9 november 2020 @ 14:18:19 #169
14505 OProg
A Life in Music
pi_196151365
Fijn dat het zo de goede kant op gaat. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196151369
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:16 schreef Questular het volgende:

[..]

-O- }:|
pi_196151370
Amsterdam maar 220. Netjes
  maandag 9 november 2020 @ 14:18:40 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196151372
quote:
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
Jaaaaaaa
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196151374
JAAAAAAAAAAA *O*
  maandag 9 november 2020 @ 14:18:49 #174
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196151377
Wat is dit voor een week? Coronacijfers fantastisch, Biden president, vaccin door Pfizer, Shell +12%... _O_
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:18:51 #175
Dick Laurent Is Dead
pi_196151379
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:18 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Kroegen open
Jah, deze zag ik niet aankomen :+
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:18:54 #176
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_196151380
Kroegen open!

Kerst gaat door!

Vaccin genot!
What can change the nature of a man?
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:19:11 #177
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_196151387
Is dit het definitieve einde tijdperk COR?
pi_196151391
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:18 schreef Coco het volgende:
Kroegen open!

Kerst gaat door!

Vaccin genot!
pi_196151397
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 14:18 schreef Zwansen het volgende:
Wat is dit voor een week? Coronacijfers fantastisch, Biden president, vaccin door Pfizer, Shell +12%... _O_
:') x 3 miljoen.
pi_196151398
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:19 schreef Coco het volgende:
Nee, joh!
We zitten hier nog wel even stoer te doen tegen elkaar.
Go hard or go home
pi_196151399
quote:
Heb alleen geen nieuwe Xbox weten te bemachtigen. Verder een topweek ja :D
pi_196151405
Alles open *O*
pi_196151410
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:19 schreef Coco het volgende:
"gelukkig hebben we de Deense Nertsen nog"
  maandag 9 november 2020 @ 14:20:29 #184
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196151412
quote:
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
Jeetje. Zou er dan nu toch eindelijk sprake gaan zijn van een weekendeffect bij de testresultaten.
pi_196151417
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:20 schreef Houtenbeen het volgende:
Alles open *O*
Dat zei mn moeder....oh wacht.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:21:01 #186
Dick Laurent Is Dead
pi_196151420
Jaaa. Alles NU open. Nul maatregelen meer! Iedereen elkaar in het gezicht hoesten, yolo!

Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:21:09 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196151425
quote:
Dit is de opmaat voor 2021 het jaar dat de wereld echt vergaat. (onder luid applaus)
pi_196151426
"Weekendeffect"

#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 4709
Totaal: 414745 (+4680 ivm -29 corr.)

Opgenomen*: 177
Huidig*: 1717 (+20)

Opgenomen op IC*: 40
Huidig*: 600 (+2)
* LCPS cijfers - lcps.nu

Overleden: 40
Totaal: 8043

Gemeentes met +10 besmettingen:
344 Rotterdam
220 Amsterdam
150 Den Haag
103 Haarlemmermeer
94 Utrecht
80 Tilburg
74 Haarlem
67 Almere
54 Zaanstad
51 Eindhoven
49 Nijmegen
48 Nissewaard
43 's-Hertogenbosch
42 Groningen
38 Alkmaar
38 Alphen aan den Rijn
38 Venlo
38 Roosendaal
37 Beverwijk
36 Breda
35 Enschede
34 Ede
34 Leiden
33 Emmen
33 Bergen op Zoom
33 Krimpenerwaard
32 Velsen
32 Dordrecht
32 Schiedam
31 Westland
30 Zwolle
30 Hilversum
30 Oss
29 Hoeksche Waard
28 Zoetermeer
27 Heusden
26 Amersfoort
26 Heemskerk
26 Vlaardingen
25 Oosterhout
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn 15 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 24 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 108 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 72 gemeentes met 6-9 besmettingen
pi_196151427
:M
pi_196151430
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:20 schreef aartstyle het volgende:

[..]

"gelukkig hebben we de Deense Nertsen nog"
_O-
  maandag 9 november 2020 @ 14:21:19 #191
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196151432
Nou dan kunnen we ons opmaken voor golf 3
pi_196151435
Natuurlijk wel weekendcijfers gister en vandaag, dus vooral benieuwd naar morgen. Alles onder de 5000 zal echt geweldig nieuws zijn.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:21:33 #193
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_196151438
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:19 schreef Zipportal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_196151444
Genot. Dit gaat lekker. :)

pi_196151449
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:21 schreef ondeugend het volgende:
#zinin _O_
pi_196151450
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[ afbeelding ]
Je gratificatie al binnen?
pi_196151452
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jeetje. Zou er dan nu toch eindelijk sprake gaan zijn van een weekendeffect bij de testresultaten.
Pre-kerstvakantie-effect.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:22:46 #198
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_196151454
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[ afbeelding ]
Geniet van je 1k euro!
pi_196151455
Wel grappig dat het weekend effect ineens niet meer bestaat :).
  maandag 9 november 2020 @ 14:22:52 #200
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196151456
twitter

Wel even dit gechecked, maar er zit duidelijk een daling in :)
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:23:17 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196151462
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:21 schreef ondeugend het volgende:

Die waren een stuk lelijker dan I en II....
  maandag 9 november 2020 @ 14:23:27 #202
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196151468
Hoe zou het nu zijn met?

twitter
  maandag 9 november 2020 @ 14:23:39 #203
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196151471
  maandag 9 november 2020 @ 14:23:43 #204
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196151473
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:22 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik houd een slag om de arm.
Commerciele testen schieten uit de grond
pi_196151474
Nieuwste cijfers:

Total_reported
4709

Hospital_admission
57

Deceased
40

Prima dus!

Nu ook de ziekenhuis opnames en de dodelijke slachtoffers in de dalende trend.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196151478
Nu onze theorie over de herfstvakantie niet lijkt te kloppen blijven er twee schuldigen over: horeca of het reizen.
pi_196151479
quote:
[ twitter ]
Ja, nee, dit is echt veel te kort door de bocht.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:24:23 #208
Dick Laurent Is Dead
pi_196151483
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:23 schreef VoMy het volgende:
Hoe zou het nu zijn met?

[ twitter ]
Ik weet niet wie deze man is, maar zijn toon lijkt hoopvol, positief en vol optimisme!
pi_196151485
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Jeetje. Is dit voor het eerst dat Twente niet meer te herkenen is?
  maandag 9 november 2020 @ 14:24:39 #210
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196151487
pi_196151491
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:23 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Waarom zou je je als particulier commercieel laten testen?
Ik denk echt dat het aantal in het complete niets valt in vergelijking met de afgenomen testen door GGD
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:25:01 #212
5428 crew  miss_sly
pi_196151493
quote:
2020 wil het op de valreep nog goedmaken.
  Redactie Games maandag 9 november 2020 @ 14:25:13 #213
181272 crew  Noppie2000
pi_196151494
quote:
[ twitter ]
Waarom gaat hij uit van een percentage van 20%?
pi_196151495
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk echt dat het aantal in het complete niets valt in vergelijking met de afgenomen testen door GGD
Sneller resultaat, en dus sneller weer naar buiten.
pi_196151496
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:23 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Commerciele testen worden opgeteld bij de positieve testen van GGD.
pi_196151506
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:25 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Commerciele testen worden opgeteld bij de positieve testen van GGD.
Alleen als ze ze doorgeven. Wat niet veel gebeurt, ondanks een wettelijke plicht.
  maandag 9 november 2020 @ 14:26:01 #217
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196151509
quote:

[..]

Dacht een tijdje terug te lezen hier dat er nu 300.000 commerciële testen per week waren? Natuurlijk is het percentage positief getesten wel lager dan omdat je ook mensen zonder klachten test.
pi_196151511
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Alleen als ze ze doorgeven. Wat niet veel gebeurt, ondanks een wettelijke plicht.
Bron dat het niet veel gebeurt?
  Redactie Games maandag 9 november 2020 @ 14:26:17 #219
181272 crew  Noppie2000
pi_196151516
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Sneller resultaat, en dus sneller weer naar buiten.
Bij de GGDs is dat nu ook gewoon binnen 24 uur geregeld, doen ze het nog gratis voor je ook.
pi_196151517
Corona is dat Hollandse geklaag gewoon helemaal zat.
  maandag 9 november 2020 @ 14:26:38 #221
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196151525
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:25 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Waarom gaat hij uit van een percentage van 20%?
Dat is ongeveer het percentage dat positief test nu gebaseerd op de GGD data.
  maandag 9 november 2020 @ 14:26:44 #222
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196151526
quote:

[..]

Werkgevers zetten de commercielen vaak in om sneller uitslag te krijgen.
En niet alleen de zorgsector die dat doet.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:26:50 #223
Dick Laurent Is Dead
pi_196151527
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gaat voor mij persoonlijk niet meer lukken. Ben mijn beste vriendinnetje vorige week verloren (poes). Dus fuck 2020. Fuck it hard up it's stupid ass.
pi_196151530
*aluhoedje tokkie wappie mode on*

Corona was een complot om Trump weg te krijgen, nu kan alles weer naar normaal.
pi_196151535
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, nee, dit is echt veel te kort door de bocht.
Echt hè. Er wordt ook minder getest als er minder mensen klachten hebben natuurlijk :')
pi_196151536
Mooie cijfers weer, maar hoe laag moet die R nu wel niet zijn? Zou die rond 0,7 zitten?
  maandag 9 november 2020 @ 14:27:29 #227
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196151537
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:26 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

https://www.skipr.nl/nieu(...)er-dan-rivm-opgeeft/
pi_196151541
quote:

[..]

Ik ken iemand met een teststraat. Het gebeurt niet. Er wordt aan positief getesten een advies gegeven om ook bij de GGD te testen. Ze doen bij de teststraten veelal niks met de cijfers. Er wordt ook niet naar gevraagd vanuit de overhied/GGD/veiligheidsregio
pi_196151543
quote:

[..]

https://www.omroepwest.nl(...)e-testen-niet-melden
pi_196151547
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:26 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Bij de GGDs is dat nu ook gewoon binnen 24 uur geregeld, doen ze het nog gratis voor je ook.
Bij een commerciële sneltest binnen 15 minuten.
pi_196151548
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

https://charting.vwdservi(...)e=today&res=intraday

Het kan niet op. Sinterklaas bestaat!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:28:33 #232
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196151558
quote:
"We moeten aan alle knoppen draaien"
pi_196151559
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:26 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Gaat voor mij persoonlijk niet meer lukken. Ben mijn beste vriendinnetje vorige week verloren (poes). Dus fuck 2020. Fuck it hard up it's stupid ass.
:* Gecondoleerd. Altijd kut om een huisdier (al zien wij onze huisdieren gewoon als familie leden ook) te verliezen. Sterkte!
pi_196151575
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 14:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

"We moeten aan alle knoppen draaien"
It goes to 11! :)
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:29:47 #235
5428 crew  miss_sly
pi_196151582
quote:

[..]

Dat is altijd heel erg kut. Dat is niet goed te maken, inderdaad.
Sterkte!
pi_196151583
Mijn gevoel zegt nog steeds dat we te vroeg juichen, zeker wat betreft dat vaccin...
pi_196151586
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2020 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

:* Gecondoleerd. Altijd kut om een huisdier (al zien wij onze huisdieren gewoon als familie leden ook) te verliezen. Sterkte!
Eens.

Vorig jaar 15 jaar oude labrador in laten slapen. Gejankt als een gek.
  maandag 9 november 2020 @ 14:30:19 #238
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196151595
quote:

[..]

Vorige week tijdens de briefing zijn er ook vragen over gesteld.
  maandag 9 november 2020 @ 14:30:28 #239
14505 OProg
A Life in Music
pi_196151599
quote:

[..]

Sterkte. :* Dat is bagger inderdaad. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196151601
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:29 schreef Justin_Case het volgende:
Mijn gevoel zegt nog steeds dat we te vroeg juichen, zeker wat betreft dat vaccin...
Mee eens.
pi_196151602
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Eens.

:'( :*
pi_196151603
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:27 schreef BillDauterive het volgende:
Mooie cijfers weer, maar hoe laag moet die R nu wel niet zijn? Zou die rond 0,7 zitten?
Denk het niet. 0,7 is echt heel laag. Daar zaten we op in maart/april.
  Redactie Games maandag 9 november 2020 @ 14:30:43 #243
181272 crew  Noppie2000
pi_196151606
quote:
Positief nieuws mag omarmd worden, ik zie niemand serieus roepen dat het nu allemaal voorbij is en alle problemen zijn opgelost.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:30:54 #244
5428 crew  miss_sly
pi_196151610
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

https://charting.vwdservi(...)e=today&res=intraday

Het kan niet op. Sinterklaas bestaat!
*verlanglijstje maken gaat.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:31:06 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196151612
quote:
Nouja ik denk dat dat vaccin er echt wel komt eind december of eind januari. Maar dat het daarna nog wel een jaartje kan duren voordat we er effecten van zien.
pi_196151614
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Eens.

Noh ;( :*
Go hard or go home
pi_196151623
JaapGOD _O_

KROEGEN OPEN NU @Caland @jancees
pi_196151626
Mooie cijfers, klopt dan ook aardig met het beeld dat het rustig is bij de teststraten.
blablablabla
pi_196151637
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Denk het niet. 0,7 is echt heel laag. Daar zaten we op in maart/april.
Ja, maar het gaat wel echt heel snel. 10 dagen terug zaten we op een gemiddelde van 10.000 besmettingen, nu is het gemiddelde 6657. Dan zit het dus ergens tussen 0,8 en 0,7 in. Dat is veel lager dan verwacht.
pi_196151639
Zo lang de opnames dalen, zullen de cijfers wel in lijn zijn, denk ik?
Go hard or go home
pi_196151643
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:30 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Vorige week tijdens de briefing zijn er ook vragen over gesteld.
Volgens mij is het enige antwoord dat we simpelweg niet weten hoeveel er niet gemeld wordt.

Sowieso is het testbeleid van commerciële bedrijven niet goed te vergelijken met het GGD-testbeleid.
pi_196151645
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Nu onze theorie over de herfstvakantie niet lijkt te kloppen blijven er twee schuldigen over: horeca of het reizen.
De horeca natuurlijk. Allemaal mensen samen binnen in een café, slechte ventilatie, allemaal wat alcohol op, muziek aan (dus harder praten), ... lijkt mij duidelijk een zeer groot risico. Alleen de binnenruimtes van de horeca gesloten houden zou op zeer korte termijn al genoeg kunnen zijn om het virus in te dammen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_196151667
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 14:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja ik denk dat dat vaccin er echt wel komt eind december of eind januari. Maar dat het daarna nog wel een jaartje kan duren voordat we er effecten van zien.
De logistiek lijkt me wel een ding met een temperatuur van -80 graden en in die hoeveelheden.
pi_196151680
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:32 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

De horeca natuurlijk. Allemaal mensen samen binnen in een café, slechte ventilatie, allemaal wat alcohol op, muziek aan (dus harder praten), ... lijkt mij duidelijk een zeer groot risico. Alleen de binnenruimtes van de horeca gesloten houden zou op zeer korte termijn al genoeg kunnen zijn om het virus in te dammen
Al zullen er sportkantines ook een stevige duit in het zakje gedaan hebben. Net als zaalverhuur.
blablablabla
pi_196151684
Morgen persconferentie dat de kroegen en stadions weer opengaan?
  maandag 9 november 2020 @ 14:34:35 #256
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196151692
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij is het enige antwoord dat we simpelweg niet weten hoeveel er niet gemeld wordt.

Sowieso is het testbeleid van commerciële bedrijven niet goed te vergelijken met het GGD-testbeleid.
Jaap ben jij het? ;)
Precies.
Het zou het minder testen van de GGD kunnen verklaren iig.
pi_196151694
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Al zullen er sportkantines ook een stevige duit in het zakje gedaan hebben. Net als zaalverhuur.
Ja, ben ik wel met je eens. Maar zelfs als je je in dat soort binnenruimtes aan afstand e.d. houdt, is de kans op verspreiding nog steeds zeer groot.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_196151696
Wat gaan we gooeeed! Ook het nieuws van het vaccin is super. Nieuws over het Oxford vaccin zal binnenkort ook wel komen.
pi_196151710
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:32 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat wel echt heel snel. 10 dagen terug zaten we op een gemiddelde van 10.000 besmettingen, nu is het gemiddelde 6657. Dan zit het dus ergens tussen 0,8 en 0,7 in. Dat is veel lager dan verwacht.
Maar zoals terecht opgemerkt valt momenteel niet veel zinnigs te zeggen over de invloed van commerciële testen. In hoeverre reflecteert deze daling simpelweg een stijging bij commerciële teststraten?

Het zal zeker niet het hele verhaal vertellen, maar de mate waarvan weten we niet. Bedenk ook dat de cijfers van vandaag ook uit het weekend komen, waarin er doorgaans minder getest wordt. En het hangt ook sterk samen met de rapportagevertraging. Ik zal straks eens een grafiek plaatsen met de werkelijke cijfers.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:35:40 #260
Dick Laurent Is Dead
pi_196151711
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 14:34 schreef jasoe het volgende:
Wat gaan we gooeeed! Ook het nieuws van het vaccin is super. Nieuws over het Oxford vaccin zal binnenkort ook wel komen.
Daar ben ik inderdaad nu ook wel benieuwd naar, in hoeverre die vergelijkbare resulaten zullen kunnen tonen.
  maandag 9 november 2020 @ 14:36:00 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196151716
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Dacht een tijdje terug te lezen hier dat er nu 300.000 commerciële testen per week waren? Natuurlijk is het percentage positief getesten wel lager dan omdat je ook mensen zonder klachten test.
De bron daarvan was de altijd betrouwbare en zichzelf totaal niet overschattende Sywierd, voor zover ik weet.

Sowieso neemt het aantal besmettingen duidelijk af, zie bijvoorbeeld alle andere indicatoren zoals ziekenhuisopnames. Daar kunnen die commerciële testen weinig aan veranderen.
  maandag 9 november 2020 @ 14:36:01 #262
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196151717
quote:
4s.gif Op maandag 9 november 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
Nee ze zullen minder snel versoepelen nu. Wat mij ook wijs lijkt.
pi_196151720
quote:
4s.gif Op maandag 9 november 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
Kunnen we er weer een gigantische teringzooi van maken en tegen de feestdagen weer in lockdown.
blablablabla
  maandag 9 november 2020 @ 14:36:46 #264
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196151733
twitter
pi_196151734
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Benieuwd of ze de beloofde 2 weken aanhouden voor het huidige pakket of toch gaan verlengen. Gok dat laatste.
blablablabla
pi_196151735
Neee ik wil niet naar het oude normaal
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_196151738
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:32 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Of het is een totaalpakket. Toch genoeg mensen die thuis werken ipv op kantoor. Toch genoeg mensen die even een verjaardag overslaan. Toch genoeg mensen die iets minder de deur uitgaan voor leuke uitjes. Minder mogelijke vakantie plekken. Toch genoeg mensen die geraakt worden door het alcoholverbod na 20.00. Daarbij is de ''horeca'' een enorm begrip natuurlijk. Gaat er in kroegen heel wat anders aan toe dan een gemiddeld restaurant. Hoeft niet zo zeer één oorzaak te hebben. Beperkingen bij veel sporten kan ook mee helpen. Sportkantines. Etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2020 14:37:48 ]
pi_196151755
Het moet ook weer niet te hard dalen want dan zit ik straks alsnog met mijn schoonmoeder aan tafel tijdens kerst.
pi_196151762
Maar het is toch logisch dat er minder testen worden afgenomen? Ik bedoel dat zou ook gewoon kunnen betekenen dat er minder mensen zijn met klachten.
pi_196151767
quote:
[ twitter ]
Oeh... dat vind ik wel heel erg veel.
  maandag 9 november 2020 @ 14:38:43 #271
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196151771
Mensen, we DALEN maar door, het is echt ongekend!
  maandag 9 november 2020 @ 14:38:49 #272
40566 Ericr
Livewrong
pi_196151775
quote:

[..]

Zeker, niet weer dezelfde fouten maken nu. Dit was al door het oog van de naald, een eventuele derde golf wil je gewoon uitbannen.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:39:27 #273
Dick Laurent Is Dead
pi_196151784
quote:
[ twitter ]
Maareh, als er dus zo giga veel testen worden afgenomen buiten de reguliere GGD's om, en die testen zouden dus voor een groot deel positieven geven, waarom dalen de ziekenhuisopnames dan al enkele dagen? Want dan zouden die opnamecijfers nog steeds omhoog moeten gaan en zouden we daar ook minder tot geen daling in moeten zien?

Of zeg ik nu iets geks? :)
pi_196151804
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:38 schreef Questular het volgende:
Maar het is toch logisch dat er minder testen worden afgenomen? Ik bedoel dat zou ook gewoon kunnen betekenen dat er minder mensen zijn met klachten.
Wat op zich wel vreemd is voor de tijd van het jaar.
Zolang het percentage van de positieve testen maar daalt. Lijkt me belangrijker. :Y
  maandag 9 november 2020 @ 14:40:29 #275
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196151808
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:38 schreef Questular het volgende:
Zo logisch vind ik dat niet. Het is het snotter, kuch en griepseizoen. Allemaal klachten die COVID ook geeft. Er zou bijna een constante stroom moeten zijn.

Het percentage positief geteste personen zal er meer over zeggen denk ik.
pi_196151823
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Maareh, als er dus zo giga veel testen worden afgenomen buiten de reguliere GGD's om, en die testen zouden dus voor een groot deel positieven geven, waarom dalen de ziekenhuisopnames dan al enkele dagen? Want dan zouden die opnamecijfers nog steeds omhoog moeten gaan en zouden we daar ook minder tot geen daling in moeten zien?

Of zeg ik nu iets geks? :)
Niet zo logisch lullen joh :6 ;)
  maandag 9 november 2020 @ 14:41:13 #277
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196151825
quote:
[ twitter ]
Yorick is dus ook al een suggestieve datamisbruiker. Geen wonder dat hij bij het clubje met Marino 'we moeten in lockdown, nu' van Zelst mag horen :')

Het aantal afgenomen testen zegt niets over de capaciteit van de GGD om testen af te nemen. Maar datamishandelaar Yorick Bleijenberg schuift dat verschil gewoon even onder het tapijt. Wellicht mag hij dan vanavond nog aanschuiven bij Nieuwsuur ook. Die club wordt steeds walgelijker.
pi_196151827
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bedenk ook dat de cijfers van vandaag ook uit het weekend komen, waarin er doorgaans minder getest wordt. En het hangt ook sterk samen met de rapportagevertraging. Ik zal straks eens een grafiek plaatsen met de werkelijke cijfers.
Dit is de trend als je het afzet tegen de daadwerkelijke datum:

Als je nu kijkt van dag tot dag zie je dat dit de daling is van 26-10 t/m 2-11:
0,883666925
0,961206357
0,919411535
0,976352308
0,909789703
0,937509963
0,97143343
0,926308419

Gemiddeld daalt het met zo'n 0,94. Niet overdreven hard dus.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:41:37 #279
5428 crew  miss_sly
pi_196151833
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:37 schreef Justin_Case het volgende:
Het moet ook weer niet te hard dalen want dan zit ik straks alsnog met mijn schoonmoeder aan tafel tijdens kerst.
Ach, weet je, dit jaar vind ik zelfs dat nog wel te doen.
Schoonmoeder is toch immers de moeder van mijn man, en heeft ook de hele familie vreselijk gemist. Wat zou ze blij zijn als we het op een of andere manier kunnen vieren.
  maandag 9 november 2020 @ 14:41:49 #280
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196151836
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:38 schreef Ericr het volgende:

[..]

Zeker, niet weer dezelfde fouten maken nu. Dit was al door het oog van de naald, een eventuele derde golf wil je gewoon uitbannen.
Maar het ging niet mis doordat we te snel versoepelden maar doordat we te laat verstrengden.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:42:32 #281
5428 crew  miss_sly
pi_196151851
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:40 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Zo logisch vind ik dat niet. Het is het snotter, kuch en griepseizoen. Allemaal klachten die COVID ook geeft. Er zou bijna een constante stroom moeten zijn.

Het percentage positief geteste personen zal er meer over zeggen denk ik.
de maatregelen houden ook de overdracht van andere virussen tegen, waardoor ook verkoudheid en griep minder overgedragen kan worden :)
  maandag 9 november 2020 @ 14:43:00 #282
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196151859
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:40 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Je kunt niet zomaar wat dingen verzinnen en dan direct concluderen dat er een constante stroom 'zou moeten zijn'.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:43:10 #283
5428 crew  miss_sly
pi_196151866
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar het ging niet mis doordat we te snel versoepelden maar doordat we te laat verstrengden.
Of een combinatie van beiden.
pi_196151881
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ach, weet je, dit jaar vind ik zelfs dat nog wel te doen.
Schoonmoeder is toch immers de moeder van mijn man, en heeft ook de hele familie vreselijk gemist. Wat zou ze blij zijn als we het op een of andere manier kunnen vieren.
Okee, schoonmoeder trekken we nog. Het was toch al niet een te best jaar. Maar de rest... }:|
  maandag 9 november 2020 @ 14:44:08 #285
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196151883
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Yorick is dus ook al een suggestieve datamisbruiker. Geen wonder dat hij bij het clubje met Marino 'we moeten in lockdown, nu' van Zelst mag horen :')

Het aantal afgenomen testen zegt niets over de capaciteit van de GGD om testen af te nemen. Maar datamishandelaar Yorick Bleijenberg schuift dat verschil gewoon even onder het tapijt. Wellicht mag hij dan vanavond nog aanschuiven bij Nieuwsuur ook. Die club wordt steeds walgelijker.
Ja dat zal allemaal wel maar feit is dat de commerciele testen als paddestoelen uit de grond schieten. Hoeveel dan ook. En ook worden die positieve testen niet allemaal doorgegeven. Dus geeft dit goede nieuws misschien toch een wat vertroebeld beeld.
pi_196151889
Hebben we straks de mogelijkheid om honderdmiljoenmiljard tests per dag te doen... Komt er niemand ;(
  maandag 9 november 2020 @ 14:44:46 #287
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196151893
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of een combinatie van beiden.
We hebben voor het laatst versoepeld in juli en we zijn nu, 5 maanden later pas, hier.
  maandag 9 november 2020 @ 14:46:12 #288
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196151916
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:44 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja dat zal allemaal wel maar feit is dat de commerciele testen als paddestoelen uit de grond schieten. Hoeveel dan ook. En ook worden die positieve testen niet allemaal doorgegeven. Dus geeft dit goede nieuws misschien toch een wat vertroebeld beeld.
Nee, want 'het goede nieuws' is sowieso al een te oppervlakkige kijk als je enkel kijkt naar die nieuw gemelde besmettingen, en die indianenverhalen over commerciële testlabs doen niets af aan de teruglopende ziekenhuisopnames.
pi_196151949
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 14:44 schreef Benny het volgende:
Hebben we straks de mogelijkheid om honderdmiljoenmiljard tests per dag te doen... Komt er niemand ;(
Kabinet over een paar weken: ''hmm, het aantal besmettingen is wel erg laag, misschien al die testen maar verkopen aan andere landen of zo, gaan we toch niet meer nodig hebben, GGD verveelt zich toch maar.''

Kabinet nog een aantal paar weken later: ''ja, de derde golf ging sneller dan verwacht en we kunnen het qua testen niet meer bij houden. Iedereen, blijf binnen, horeca op slot tot eind 2021''.

:+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2020 14:47:52 ]
  maandag 9 november 2020 @ 14:48:17 #290
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_196151955
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 14:44 schreef Benny het volgende:
Het is wachten op het eerste nieuwsbericht waarin uiteen wordt gezet hoeveel die testen wel niet kosten en waarin de GGD de schuld krijgt dat ze veel te spilzuchtig zijn geweest bij het opschalen.
pi_196151961
Gewoon zegeltjes geven bij die teststraten, Hollanders sparen zich rot voor gratis servies en andere rot...handige dingen.
  maandag 9 november 2020 @ 14:49:07 #292
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196151974
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, want 'het goede nieuws' is sowieso al een te oppervlakkige kijk als je enkel kijkt naar die nieuw gemelde besmettingen, en die indianenverhalen over commerciële testlabs doen niets af aan de teruglopende ziekenhuisopnames.
Ik denk dat niemand zegt dat er helemaal geen afname is, enkel kan het zo zijn dat het aantal GGD besmettingen en ziekenhuisopnames niet in verhouding naar beneden gaan lopen.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:50:32 #293
Dick Laurent Is Dead
pi_196151995
En toch lees je wel dat het relatief nog druk is buiten. Ook vrij veel mensen die eventueel zouden kunnen thuiswerken maar dat niet doen etc...

Naja bottom line, ik denk dat we gezien de omstandigheden echt wel tevreden mogen zijn met hoe het nu gaat :)
  maandag 9 november 2020 @ 14:51:38 #294
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196152005
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:49 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand zegt dat er helemaal geen afname is, enkel kan het zo zijn dat het aantal GGD besmettingen en ziekenhuisopnames niet in verhouding naar beneden gaan lopen.
De ziekenhuisopnames lopen namelijk nog sneller terug?
pi_196152018
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
En toch lees je wel dat het relatief nog druk is buiten.
Ik lees ook dat ons land de vernieling in geholpen wordt, onze westerse waarden onder druk staan en/of we overspoeld worden met vluchtelingen. Het is ook maar net waar je iets leest en van wie het komt. ;)
  maandag 9 november 2020 @ 14:53:24 #296
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196152030
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:51 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn, maar nu is er nog niet echt een constante significante daling zichtbaar in de bezetting.

maandag 9 november 2020 @ 14:54:23 #297
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196152045
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn, maar nu is er nog niet echt een significante daling zichtbaar in de bezetting.

[ afbeelding ]
Maar je moet voor een vergelijking ook niet kijken naar de bezetting maar naar de nieuw binnengekomen patiënten, we kijken immers ook naar de nieuw gemelde positieve testen. En dat is overigens de IC, weer another cook.
pi_196152048
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn, maar nu is er nog niet echt een constante significante daling zichtbaar in de bezetting.

[ afbeelding ]
gek genoeg schijnt het zo te zijn dat op maandagen de patiënten de ziekenhuizen platlopen
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 14:55:28 #299
5428 crew  miss_sly
pi_196152061
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:51 schreef VoMy het volgende:

[..]

Minder snel. Iets omhoog zelfs, met dagcijfers.
Volgens Kuipers wordt hij er niet zenuwachtig van, maar het, zoals hij zelf zegt, nog steeds te druk en de druk te hoog.
  maandag 9 november 2020 @ 14:57:04 #300
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196152083
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Minder snel. Iets omhoog zelfs, met dagcijfers.
Volgens Kuipers wordt hij er niet zenuwachtig van, maar het, zoals hij zelf zegt, nog steeds te druk en de druk te hoog.
De ziekenhuisopnames lopen zeker niet omhoog.
  maandag 9 november 2020 @ 14:59:22 #301
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196152117
Voll.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')